abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:24:15 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123768641

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:
YogaLove's Alpine Shawl

Whoopdidoo haakte weer allerlei!

de regenboogdeken van BrainTeaser, het wachten waard!

[ Bericht 4% gewijzigd door Lutte op 08-03-2013 17:04:04 ]
in de haak.
pi_123769110
Ik dacht dat jij me dat verteld had, Trui!
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:30:12 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123769154
neejoh! sorry als ik zo onduidelijk was dan. :o
in de haak.
pi_123769396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:30 schreef trui het volgende:
neejoh! sorry als ik zo onduidelijk was dan. :o
Dat zal wel meevallen. :) Ws begreep ik je gewoon niet goed.

Of wacht, volgens mij heb het ergens op het net gelezen. Of zo geïnterpreteerd. :P
pi_123769419
Wiw wat ging dat vorige topic weer ontzettend snel!

Ik ben denk ik halverwege met mn vest maar ik heb er nog mn twijfels over.. Ik moet de kraag nog n stuk en dan kan ik m passen en kijken of t iets gaat worden.
pi_123769492
Mooie haaksels weer. O+ Ik ben met van alles bezig op dit moment...wat mijn arm/schouders aankan en dan weer wat ik zelf op het moment het leukst vind. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123770060
Jeuj! Mijn sjaal op de Wall of Fame! *O*

En weer verder met mijn deken..
een nieuw topic, een hoop nieuwe mee-haaksters en hopelijk gauw een nieuw seizoen!! :)
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:49:14 #8
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123770501
Prachtig YogaLove!En whoopdidoo wat leuk. :) Ik vind die laarsjes/schoentjes van je popje schattig. O+ En Brainteaser in de OP, hoezee! Mooimooimooi. :Y
pi_123771086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:50 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ja he, en ik laat mengen muurverf en verf gewoon mijn plantenpotten weer mee, doe ik altijd met de kleur die op dat moment op de muur zit, of zoals nu paarse bank dus paarse plantenpotjes en prulletjes. hou het altijd bij 2 hoofdkleuren en witte accenten
zelf heb ik "plateau" van histor (gemengd met huismerk van de bouwmarkt want dat is goedkoper) op de muur zitten, nog steeds super blij mee!! Dit soort blauwtinten vind ik echt prachtig en combineert ontzettend goed met wit en donkerpaars bijv. (Steekt lekker af) maar ook met andere vrolijke kleurtjes kan 't prima! :)
pi_123771158
ik zag weer heleboel mooie knuffels met prachtig haar en het gehandicapte aapje/beertje wordt super goed!! Niets gehandicapt aan ;)
Mooie deken ook BrainTeaser, ben zelf ook met regenboog deken bezig in granny stripe.. duurt ook nog wel ff ;) Met welk garen heb jij hem gehaakt?
pi_123772353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:56 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

zelf heb ik "plateau" van histor (gemengd met huismerk van de bouwmarkt want dat is goedkoper) op de muur zitten, nog steeds super blij mee!! Dit soort blauwtinten vind ik echt prachtig en combineert ontzettend goed met wit en donkerpaars bijv. (Steekt lekker af) maar ook met andere vrolijke kleurtjes kan 't prima! :)
heb je post even bij favo gezet, gas eens kijken als ik zover ben bij de bouwmarkt ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_123777942
Goedemorgen allen :W c_/

quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Wat wordt er hier toch hard gewerkt & gepost! :+

Hierbij mijn Alpine, de kleur is in het echt nét iets donkerder.
Er zit ongeveer 375 gr katoen/dralon in.

[ afbeelding ]
mooi! ik heb deze ook in die kleurtint gehaakt (was mijn eerste alphine) en die draag ik nog steeds bijna dagelijks... mijn favo O+
Ik heb wel de sliertjes random size gemaakt.. dan een met een slingertje van 4 dan met een slinger van 16 ^^.
Geeft een leuk springerige look als hij om mij heen hangt.

Ik was gisteren katoenen bolletjes aan het zoeken bij ons in een bepaalde kleur, maar stuitte ineens op de Yasmina van scheepjeswol / de bondt O+
Paarsig! Dus ik ben nu toch stiekem alles aan de kant aan het gooien geweest om een nieuwe sjaal te maken van alphine ^^.

Alleen in het patroon vind ik het zo irritant dat het eigenlijk niet duidelijk staat hoe je ze netjes op een rij krijgt.. vorige keer versprongen de nieuwe opsekopseaardbeien.. (ik zal wel een oude versie hebben want er staan wel meer foutjes in :+ )
Nu heb ik maar wat bedacht zodat ze wel op een lijn uitkomen, maar dat is wel even wennen ^^.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:09:11 #13
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_123778944
Wow , wat gaan jullie hard. BT prachtige deken zeg! En iemand die een tip stuurde voor dat uberschattige tutlapje... Dankjewel! Binnenkort komen er nog meer kinders aan in mijn omgeving en voor iedereen dekens haken gaat een paar jaar duren ben ik bang...

Oh en mijn haaknaald weer gevonden! Maar ik ga toch maar even naar het wolwinkeltje voor wat reserve-exemplaren.
pi_123781250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:57 schreef wild-r0se het volgende:
Mooie deken ook BrainTeaser, ben zelf ook met regenboog deken bezig in granny stripe.. duurt ook nog wel ff ;) Met welk garen heb jij hem gehaakt?
Dankjewel! :)
Ik heb 'm van Phildar Impact 3,5 gemaakt. Haakt best lekker, alleen soms een beetje splijterig. En achteraf gezien zou ik voor een volgende deken (daar zit ik dus ook al echt over na te denken! :@ ) voor iets dikker garen gaan denk ik.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_123781414
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de Alpine als de Sidewalk shawl? ik twijfel.
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 10:59:05 #16
382129 crew  Donna
pi_123782313
Ik haak rustig aan alle petit fourtjes van Grietje Karwietje!

pi_123782753
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:09 schreef CREADO het volgende:

[..]

euroland heeft nu 10 ritsen 20 cm voor 1 ¤ :) *O* . Je moet geluk hebben als ze ze nog hebben...
Briljante tip bleek dit! Ze hadden ze nog. Uiteindelijk blijk ik maar ongeveer 10 cm aan rits nodig te hebben, maar deze rits kan ik eenvoudig tot de gewenst lengte afknippen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123783073
Nou ben druk met het konijn bezig ben nu op het stuk dat ik moet gaan minderen, eens een goed en duidelijk filmpje vinden waar dat staat.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_123786287
Inmiddels gevonden ;)
pi_123787650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:49 schreef dapmar het volgende:
Inmiddels gevonden ;)
ja die is toch prima :-)
By DMB
pi_123787713
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Briljante tip bleek dit! Ze hadden ze nog. Uiteindelijk blijk ik maar ongeveer 10 cm aan rits nodig te hebben, maar deze rits kan ik eenvoudig tot de gewenst lengte afknippen.
^O^ *O*
By DMB
pi_123787847
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:49 schreef dapmar het volgende:
Inmiddels gevonden ;)
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!
pi_123787958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:28 schreef bietel het volgende:

[..]

Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!
Ja inderdaad!
pi_123788647
Yessss het minderen lukt mij nu ook hahaha ben gewoon een soort van trots op mijzelf. Heb nu wel wat dingen gelukkig onder de knie. alleen straks de oogjes, die ik nog heel goedkoop moet zien te krijgen en dan het aan elkaar maken van alles, ja dat duurt natuurlijk nog wel even maar goedddd ;)
pi_123789582
Die petit fours zien er goed uit! Die wil ik ook nog eens gaan haken. Lijkt me een leuk cadeautje, op een etagière.
pi_123791850
Ik krijg honger van die onderste. :9
pi_123792263
Ik ben bezig om de rits vast te zetten. Iemand tips om het goed stevig te krijgen?

Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 15:10:50 #28
382129 crew  Donna
pi_123792363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:07 schreef blabbel6 het volgende:
Die petit fours zien er goed uit! Die wil ik ook nog eens gaan haken. Lijkt me een leuk cadeautje, op een etagière.
Ze zijn echt (bijna) allemaal heel leuk! Ik heb zelf ook nog wat variaties bedacht haha!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:33:06 #29
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_123793328
Oh die petit fours O+

Heeft iemand hier per ongeluk nog een bol Bianca [van de Wibra] in de donkerste kleur [donkergrijs gemeleerd naar bijna zwart naar muisgrijsig] die ik mag overnemen?
Ben er de alpine sjaal voor mijn beste vriendinnetje van aan het maken en heb bijna de 2e bol op [hij is nu 9 'ananassen' breed] maar er moet naar mijn smaak toch nog wel een stukje aan. Kan het garen alleen bij de Wibra's hier in Amsterdam niet meer vinden :(
an urge to help mankind overcomes me
pi_123794461
Claudia, kan je 'm niet onder de naaimachine doen? Misschien met een papiertje aan de buitenkant, zodat je de ene kant de rits hebt en de andere kant papier, om ervoor te zorgen dat je haakwerk niet in je machine vast komt te zitten.
heb het zelf nooit zo gedaan, maar zit even 'hardop' met je mee te denken :)
pi_123794706
Ik heb geen naaimachine en kan er helemaal niets mee, dus het wordt sowieso handwerk!
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 16:16:42 #32
382129 crew  Donna
pi_123795179
Claudia hoe is het afgelopen met je Drops Paris zilvergrijs? Heb je nog de goede kleur gekregen?
pi_123795802
Die onderste cupcake ziet er erg lekker uit idd. :9

Ik ben bevallen van mn gehandicapte beeraap. En ze is toch best schattig geworden. Of aandoenlijk.

Heb er weer een hoop van geleerd iig:
- dat amigurumi best strak moeten. Strakker dan dit iig;
- dat je, wanneer je je beseft dat je te los haakt, niet ineens strakker kunt gaan haken. Dat kan zomaar een halve cm per arm schelen :') ;
- dat je écht geen te kleine oogjes moet gebruiken;
- dat je het snoetje vóór het vullen erop moet naaien en
- dat ze binnenste buiten niet mooier zijn. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 08-03-2013 16:47:06 ]
pi_123795904
Mochten jullie nog andere tips hebben: kom maar door! :)
pi_123795949
Hi Claudia,
het is belangrijk dat je met hele kleine steekjes werkt. Verder hoe dichter bij de tandjes hoe steviger. Je moet wel rekening houden met een beetje ruimte om het voetje te kunnen bewegen. Ik heb helaas geen ervaring met het bevestigen van een rits aan een haak werk, wel met verschillende stoffen.
Als je een rits in tere stoffen wil zetten wordt aangeraden om een stukje vlieseline ertussen te plakken voor meer stevigheid, misschien kan dat hier ook.
pi_123796133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:

Ik ben bevallen van mn gehandicapte beeraap. En ze is toch best schattig geworden. Of aandoenlijk.

[ afbeelding ]

Heb er weer een hoor van geleerd iig:
- dat je, wanneer je je beseft dat je te los haakt, niet ineens strakker kunt gaan haken. Dat kan zomaar een halve cm per arm schelen :') ;
Ik naai juist onderdelen (inclusief bijvoorbeeld een snoetje) pas vast als ik wel gevuld heb, juist omdat je dan pas de vorm van het beestje kunt zien!
Ik vind de oogjes niet te klein hier trouwens, leuk!
pi_123796466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef DonnaRush het volgende:
Claudia hoe is het afgelopen met je Drops Paris zilvergrijs? Heb je nog de goede kleur gekregen?
Wordt nog vervolgd! Ik verwacht mijn bestelling begin volgende week.
pi_123796531
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi Claudia,
het is belangrijk dat je met hele kleine steekjes werkt. Verder hoe dichter bij de tandjes hoe steviger. Je moet wel rekening houden met een beetje ruimte om het voetje te kunnen bewegen. Ik heb helaas geen ervaring met het bevestigen van een rits aan een haak werk, wel met verschillende stoffen.
Als je een rits in tere stoffen wil zetten wordt aangeraden om een stukje vlieseline ertussen te plakken voor meer stevigheid, misschien kan dat hier ook.
Dank voor de tips! Ik denk dat ik alles tot nog toe goed heb gedaan, en dat ik voor de zekerheid nog één lijn ga 'stikken', maar dan iets verder van de rits af.
pi_123796747
Spring: ik gebruik bij amigurumi een behoorlijk kleine haaknaald. Misschien werkt dat voor jou ook om strakker te haken. Nu vind ik niet dat ik heel losjes haak, maar ik vind zo strak mogelijk wel het mooist bij knuffeltjes. Het is even uitvogelen wat je zelf een fijne haaknaald vindt. (Welk type haaknaald gebruik je eigenlijk?)

Net als Serinde naai ik gezichtjes juist ook meestal erop nadat ik het hoofdje gevuld heb. Ik vind het hoofdje trouwens heel aardig gelukt en vind de oogjes ook niet echt te klein. Ik zou het snoetje misschien iets lager hebben gedaan en de oogjes iets dichter bij elkaar, maar dat is een kwestie van uitproberen. Wat ik vaak doe, is op Ravelry kijken onder het tabblad 'projecten' naar wat anderen van een patroon gemaakt hebben. Zo bepaal ik was ik het mooist vind voor m'n eigen exemplaar.

Nog een tip: Ik weet niet hoe groot of klein het knuffeltje is, maar je kunt bij kleine knuffels pijpenragers in de ledematen stoppen en dan kun je ze ook op andere manieren 'vastzetten'. Dat heb ik eens bij deze muisjes gedaan:

vrijdag 8 maart 2013 @ 17:05:08 #40
316232 Lutte
duimelut
pi_123797089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:28 schreef bietel het volgende:

[..]

Staat erin!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_123797488
Ik vind dat onzichtbaar minderen trouwens briljant. Ik ben er een tijdje geleden mee begonnen en het werkt echt! Het enige nadeel is dat ik, als ik de tel ben kwijtgeraakt, zelf niet meer terug kan vinden waar ik nou geminderd heb. :Y)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:25:54 #42
397430 HarrrrieH
pi_123797911
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:

[ afbeelding ]

Niet zo streng zijn voor jezelf. Ze is echt superschattig! O+
pi_123798029
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:05 schreef Lutte het volgende:

[..]

Staat erin!
Top! Thanks en lekker snel! :)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:32:04 #44
397430 HarrrrieH
pi_123798097
Heeft iemand een tip voor heeele makkelijk te haken babyslofjes? Lijkt me leuk om te proberen, maar degene die ik tot nu toe gevonden hebt zien er zo moeilijk uit en hebben vaak een engels patroon. Ik vind Nederlands al lastig zat. Hebben jullie ideeen?
pi_123798264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef HarrrrieH het volgende:
Heeft iemand een tip voor heeele makkelijk te haken babyslofjes? Lijkt me leuk om te proberen, maar degene die ik tot nu toe gevonden hebt zien er zo moeilijk uit en hebben vaak een engels patroon. Ik vind Nederlands al lastig zat. Hebben jullie ideeen?
Deze http://www.jessica-tromp.(...)en%20haakpatroon.htm ?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:38:21 #46
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_123798351
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:

[ afbeelding ]

Heb er weer een hoop van geleerd iig:
ik vind hem leuk :Y . En van dat te los haken, had ik ook ontdekt..
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 17:41:13 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_123798467
Ik zit helemaal in een goede flow. Nu op weg naar huis en lekker haken O+ weekend!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:46:57 #48
397430 HarrrrieH
pi_123798665
quote:
He bedankt, was al op deze website geweest, maar had het niet zo uitgebreid gevonden? Heb je toevallig ook nog een tip voor een stoere jongen?
pi_123798753
Zover ben ik nu met het lijf

pi_123798783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:46 schreef HarrrrieH het volgende:

[..]

He bedankt, was al op deze website geweest, maar had het niet zo uitgebreid gevonden? Heb je toevallig ook nog een tip voor een stoere jongen?
Ja blauw katoen gebruiken.
Sorry ben beetje melig.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:03:09 #52
397430 HarrrrieH
pi_123799248
Echt bedankt voor het meedenken. Die 2e link vond ik wel erg leuk, maar de omschrijving een beetje onduidelijk. Maar die andere moet vast wel lukken. Merci :)
pi_123799453
Die petitfourtjes zijn leuk! :Y

En dat beertje is goed gelukt hoor! En blijkbaar ook leerzaam geweest, dus da's ook alleen maar mooi! ;)

Heb vanmiddag al weer nieuwe wol ingeslagen voor een nieuwe deken.. :@
Ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd... O-)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:12:10 #54
244933 trovey
Nachtoele
pi_123799540
Ik heb weer griep en dat haakt bijzonder lastig als je alle gewrichten extra zeer doen :( ...voorlopig maar even het textielgaren laten liggen, dat is vragen om problemen. ;( Regenboogdeken wil nog net voor elke keer een paar minuutjes....schiet lekker op zo. ^O^ :')
Optimist tot in de kist
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 18:16:05 #55
382129 crew  Donna
pi_123799685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wordt nog vervolgd! Ik verwacht mijn bestelling begin volgende week.
Ben benieuwd! Anders heb ik nog wel wat liggen voor je!
pi_123801299
Beterschap trovey!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:13:22 #57
397430 HarrrrieH
pi_123801511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit helemaal in een goede flow. Nu op weg naar huis en lekker haken O+ weekend!!
Nice. Fijn weekend! *O*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:16:00 #58
397430 HarrrrieH
pi_123801612
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:49 schreef dapmar het volgende:

[..]

Ja blauw katoen gebruiken.
Sorry ben beetje melig.
Die vriendinnen van mij zijn lastig. Eentje wil perse alles roze, de ander absoluut geen cliché blauw... Gelukkig heb ik mn favoriete winkeltje in de straat met heel veel kleurtjes.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:20:10 #59
397430 HarrrrieH
pi_123801765
Hmm weer een vraagje. Beginner.. Sorry :@ Is het handig om de babyslofjes in katoen te doen of acryl of wol of een mix. Het gaat om pasgeborenen die voorlopig nog niet lopen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:48:43 #60
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_123802989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:12 schreef trovey het volgende:
Ik heb weer griep en dat haakt bijzonder lastig als je alle gewrichten extra zeer doen :( ...voorlopig maar even het textielgaren laten liggen, dat is vragen om problemen. ;( Regenboogdeken wil nog net voor elke keer een paar minuutjes....schiet lekker op zo. ^O^ :')
kusje erop O+
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:00:54 #61
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123803677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:20 schreef HarrrrieH het volgende:
Hmm weer een vraagje. Beginner.. Sorry :@ Is het handig om de babyslofjes in katoen te doen of acryl of wol of een mix. Het gaat om pasgeborenen die voorlopig nog niet lopen.
Ik vind Scheepjes softfun heel fijn voor babyslofjes!

Die petit fours zijn schattig! O+
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:04:03 #62
397430 HarrrrieH
pi_123803844
De softfun heb ik zien liggen. Die had ik bijna voor mijn dekentje gehaald. Maar die zijn dus ook lekker voor slofjes? Dat is toch ook een mix van katoen met acryl?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:08:05 #63
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_123807096
Ja, 60% katoen en 40% acryl. Zacht, warm en doordat het wat 'rekbaarder' is dan puur katoen ideaal met aan- en uittrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spuuglokje op 09-03-2013 10:35:07 ]
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:14:34 #64
397430 HarrrrieH
pi_123810309
Spuuglokje. Bedankt voor de info. Dat wordt morgen toch maar even een klein wandelingetje naar de wolwinkel. Ik ben alleen bang dat het niet meer in mijn picknickmandje gaat passen... :P
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 22:15:46 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_123810363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:13 schreef HarrrrieH het volgende:

[..]

Nice. Fijn weekend! *O*
Begon alweer lekker, niet met haken in ieder geval. Maar met een ziek konijn :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:41:32 #66
397430 HarrrrieH
pi_123811771
Agossie arm konijntje. Hopelijk snel weer beter. :{ Wat heeft hij/zij?
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 22:43:15 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_123811844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:41 schreef HarrrrieH het volgende:
Agossie arm konijntje. Hopelijk snel weer beter. :{ Wat heeft hij/zij?
Kleine crosspost uit het Konijnentopic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig dus valt alarm, ze had wat diaree en gas, nu gaat het gelukkig wel
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:49:57 #68
397430 HarrrrieH
pi_123812153
Gelukkig maar! Molly niet meer doen hoor! Zo krijgt vrouwtje nog last van haar hart. En loopt ze meteen achter met haken :+

Nou ben wel blij voor je hoor je. Schrik me hier soms ook half dood als ik denk dat er wat met de poezebeesten is.
pi_123812257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 22:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Kleine crosspost uit het Konijnentopic:

SPOILER
Gelukkig dus valt alarm, ze had wat diaree en gas, nu gaat het gelukkig wel
Oooh wel een vervelnde dag dus! Gelukkig wel nog goed afgelopen. :* :*
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 22:53:03 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_123812266
Zo herkenbaar :') gelukkig inderdaad allemaal goed afgelopen, mevrouw zit nu tevreden hooi te kauwen. Gelukkig
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:12:05 #71
397430 HarrrrieH
pi_123813123
Ja, waren we allemaal meer als Molly. Dat zou een hoop stress schelen. Nou ja gelukkig alles weer goed! Mijn poezebeesten zijn zojuist opgestaan en naar bed verhuisd, denk dus dat het zo bedtijd is. :Z Truste.
pi_123825184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Die petitfourtjes zijn leuk! :Y

En dat beertje is goed gelukt hoor! En blijkbaar ook leerzaam geweest, dus da's ook alleen maar mooi! ;)

Heb vanmiddag al weer nieuwe wol ingeslagen voor een nieuwe deken.. :@
Ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd... O-)
Wat heb je ingeslagen en welke deken ga je maken?
pi_123825828
Vond de Ripple de vorige keer zo leuk (heb ik een babydeken van gemaakt), dat ik nog een grotere versie voor mezelf wil maken! :)

Met deze kleuren (komen niet helemaal goed over op de foto):

Geïnspireerd door deze deken
pi_123825867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:48 schreef Toverheks het volgende:

[..]

kusje erop O+
O+ , nu nog beter worden. :P
Optimist tot in de kist
pi_123826242
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Vond de Ripple de vorige keer zo leuk (heb ik een babydeken van gemaakt), dat ik nog een grotere versie voor mezelf wil maken! :)

[ afbeelding ]

Ziet er leuk uit. Ben benieuwd!
pi_123826292
quote:

[ afbeelding ]

Mooie kleurencombi
pi_123826661
Uiltje gemaakt! Simpel en leuk om te maken!

Afgekeken van (geinspireerd op ;)): http://www.ravelry.com/patterns/library/owls-two-ways-crochet
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:42:30 #78
397430 HarrrrieH
pi_123826866
quote:

[ afbeelding ]

Mooie kleuren zeg. Was jij nou diegene die net een grote deken afgemaakt had. Meteen weer zo'n groot project. Leuk hoor.
pi_123829625
Leuke uil!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:20:46 #80
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_123831885
Leuke uil Bietel!

Ik heb ook weer eens iets af, even een tussendoor projectje :)
Konijntje Pluis

Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_123832529
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:42 schreef HarrrrieH het volgende:

[..]

Mooie kleuren zeg. Was jij nou diegene die net een grote deken afgemaakt had. Meteen weer zo'n groot project. Leuk hoor.
Ja, klopt. Had het ook nooit gedacht dat ik er nog een keer aan zou beginnen, maar achteraf was het toch wel een leuk project, om zo'n deken gewoon te zien groeien in je handen :)

Moet nu eerst m'n babydeken van squares nog afmaken (alleen de rand nog), maar daar zal ik niet snel nog een keer aan beginnen denk ik... Geef mij maar gewoon een strepen-deken! ;)
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:36:29 #82
397430 HarrrrieH
pi_123832548
ahhh die oortjes. Wat lief O+
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:38:57 #83
397430 HarrrrieH
pi_123832654
BT ik zie m al op 90% staan. De laatste loodjes! *O* Wel een erg leuke deken. Ik ben nu ook bezig met een GS- deken, maar de volgende keer worden het bij mij denk ik ook stripes.
pi_123834683
Wat voor dikte houden jullie eigenlijk aan qua haaknaald als het om dekens gaat? In verhouding tot de aangegeven naalddikte zeg maar?

Want ik wil mijn volgende deken dus maken van Wibra Saskia en SMC Bravo. Allebei de garens vallen in de 'DK' categorie, met als naalddikte 3.0 - 4.0mm / 3.5 - 4.0mm.

Op Ravelry gebruiken de meeste mensen 4.0mm, maar is een wat grotere haaknaald niet beter? Om de deken goed 'luchtig'/soepel te houden?

Iemand ideeën/meer ervaring? :)
pi_123834806
Ligt er ook aan wat je haakt, een luchtig motief haakt natuurlijk altijd soepeler dan b.v. vasten. Mijn grannystripedeken haak ik nu wel met 4 (zit ook Bravo en Saskia in) maar bij iets met vasten zou ik een grotere naald nemen om het inderdaad lichter en minder stijf te maken.
Optimist tot in de kist
pi_123834809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:48 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat voor dikte houden jullie eigenlijk aan qua haaknaald als het om dekens gaat? In verhouding tot de aangegeven naalddikte zeg maar?

Want ik wil mijn volgende deken dus maken van Wibra Saskia en SMC Bravo. Allebei de garens vallen in de 'DK' categorie, met als naalddikte 3.0 - 4.0mm / 3.5 - 4.0mm.

Op Ravelry gebruiken de meeste mensen 4.0mm, maar is een wat grotere haaknaald niet beter? Om de deken goed 'luchtig'/soepel te houden?

Iemand ideeën/meer ervaring? :)
Ik ben met Saskia een deken aan het haken met naald 5. Dat is wel lekker losjes.
(edit op wat trovey schrijft:) Ik haak squares van stokjes.
Mijn vorige deken (ripple, ook van Saskia) heb ik met 3,5 gehaakt dat was echt te strak. :@
pi_123835203
Ja, daar zit inderdaad wel wat in. Het is dus voor een Ripple (stokjes).

Ik heb mijn squares deken ook van Saskia gemaakt, met 4mm, omdat ik de 'gaten' van de squares met 5mm echt te groot vond worden.

Maar mijn andere deken was van Philder Impact 3,5 (voor 3,5mm haaknaald), die heb ik wel met 5mm gehaakt en is precies goed.

Ik haak ook vrij strak, dus denk dat ik toch maar voor 5mm ga (of 4.5, dat kan natuurlijk ook nog ;) ).

Wilde eerst toch nog een proeflapje maken, dus dan probeer ik wel wat! :)
  Moderator zaterdag 9 maart 2013 @ 19:12:56 #88
382129 crew  Donna
pi_123835778

Mijn Saartje Muziekschaapje is ook klaar en inmiddels afgeleverd in de babykamer van m'n toekomstige neefje of nichtje.
pi_123837527
Mooi DonnaR. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_123837714
Lief schaapje! O+

De babydeken is ook af! *O*

Zoals ik al zei, geen squares meer voor mij, maar ben wel blij met het resultaat! :)
Morgen aan m'n neefje geven, die inmiddels al weer 7 weken oud is!
pi_123837839
Lieve lieve Toverheks, Sirinde, Blabbel6, Bijou, Guppyfriend, Angelof9 ik wil jullie heel heel heel erg bedanken voor jullie pakket, stond hier met tranen over mijn wangen lopend het uit te pakken wat veel en wat lief en pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff geen woorden voor. Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld, geweldig!

Dikke knuffel voor jullie, eens uitzoeken wat wat is en wat ik er mee kan TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Moderator zaterdag 9 maart 2013 @ 19:57:19 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_123838105
O+ het is je gegund :*
pi_123838849
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Lieve lieve Toverheks, Sirinde, Blabbel6, Bijou, Guppyfriend, Angelof9 ik wil jullie heel heel heel erg bedanken voor jullie pakket, stond hier met tranen over mijn wangen lopend het uit te pakken wat veel en wat lief en pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff geen woorden voor. Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld, geweldig!

Dikke knuffel voor jullie, eens uitzoeken wat wat is en wat ik er mee kan TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
geniet er maar lekker van ;-). Je bent al heel goed aan het worden *O*
By DMB
pi_123838977
Wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt :-)

Donna : Leuk die schaap, staat ook nog op mijn to do... welk garen heb jij voor het wit gebruikt en welke naald?
By DMB
pi_123839189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:

O+
Mooi schaap en deken!
Oh en die uil en nijn vind ik ook erg leuk, die wilde ik in mijn vorige post al noemen, zie dat ik het nog vergeten was./ O-)
pi_123839523
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
O+ het is je gegund :*
Precies wat ik wilde typen :)
pi_123839757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, daar zit inderdaad wel wat in. Het is dus voor een Ripple (stokjes).

Ik heb mijn squares deken ook van Saskia gemaakt, met 4mm, omdat ik de 'gaten' van de squares met 5mm echt te groot vond worden.

Maar mijn andere deken was van Philder Impact 3,5 (voor 3,5mm haaknaald), die heb ik wel met 5mm gehaakt en is precies goed.

Ik haak ook vrij strak, dus denk dat ik toch maar voor 5mm ga (of 4.5, dat kan natuurlijk ook nog ;) ).

Wilde eerst toch nog een proeflapje maken, dus dan probeer ik wel wat! :)
Ik ben nu met 4.0 bezig en ook Saskia en Bravo. Heb wel de eerste losse met 4.5 gedaan.
pi_123839792
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:12 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Saartje Muziekschaapje is ook klaar en inmiddels afgeleverd in de babykamer van m'n toekomstige neefje of nichtje.
Die vind ik zoooo leuk. Ik hoop dat ik nog een neefje/nichtje krijg ooit.....
  Moderator zaterdag 9 maart 2013 @ 20:28:09 #99
382129 crew  Donna
pi_123840089
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:10 schreef CREADO het volgende:
Wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt :-)

Donna : Leuk die schaap, staat ook nog op mijn to do... welk garen heb jij voor het wit gebruikt en welke naald?
Phildar douce ecru met naald 3,5 (net als in het patroon aangegeven staat). Ik ben overigens wel een beetje aan het freestylen geweest, want het witte van de kop werd veel te langwerpig en het voorste deel van de kop was veel te groot/breed voor het witte deel. Nogal apart. De pootjes heb ik een beetje smaller gemaakt dan in het origineel.

Naar mijn idee klopt het patroon dus niet helemaal haha.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:38:58 #100
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_123840829
oh die deken en dat schaapje, en dat konijn, waar staat dat nou in? lijkt wel van die snoepsleutels. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')