SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
YogaLove's Alpine Shawl
Whoopdidoo haakte weer allerlei!
de regenboogdeken van BrainTeaser, het wachten waard!
[ Bericht 4% gewijzigd door Lutte op 08-03-2013 17:04:04 ]in de haak.
Dat zal wel meevallen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:30 schreef trui het volgende:
neejoh! sorry als ik zo onduidelijk was dan.
zelf heb ik "plateau" van histor (gemengd met huismerk van de bouwmarkt want dat is goedkoper) op de muur zitten, nog steeds super blij mee!! Dit soort blauwtinten vind ik echt prachtig en combineert ontzettend goed met wit en donkerpaars bijv. (Steekt lekker af) maar ook met andere vrolijke kleurtjes kan 't prima!quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja he, en ik laat mengen muurverf en verf gewoon mijn plantenpotten weer mee, doe ik altijd met de kleur die op dat moment op de muur zit, of zoals nu paarse bank dus paarse plantenpotjes en prulletjes. hou het altijd bij 2 hoofdkleuren en witte accenten
heb je post even bij favo gezet, gas eens kijken als ik zover ben bij de bouwmarktquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:56 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
zelf heb ik "plateau" van histor (gemengd met huismerk van de bouwmarkt want dat is goedkoper) op de muur zitten, nog steeds super blij mee!! Dit soort blauwtinten vind ik echt prachtig en combineert ontzettend goed met wit en donkerpaars bijv. (Steekt lekker af) maar ook met andere vrolijke kleurtjes kan 't prima!
mooi! ik heb deze ook in die kleurtint gehaakt (was mijn eerste alphine) en die draag ik nog steeds bijna dagelijks... mijn favoquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Wat wordt er hier toch hard gewerkt & gepost!![]()
Hierbij mijn Alpine, de kleur is in het echt nét iets donkerder.
Er zit ongeveer 375 gr katoen/dralon in.
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:57 schreef wild-r0se het volgende:
Mooie deken ook BrainTeaser, ben zelf ook met regenboog deken bezig in granny stripe.. duurt ook nog wel ffMet welk garen heb jij hem gehaakt?
Briljante tip bleek dit! Ze hadden ze nog. Uiteindelijk blijk ik maar ongeveer 10 cm aan rits nodig te hebben, maar deze rits kan ik eenvoudig tot de gewenst lengte afknippen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:09 schreef CREADO het volgende:
[..]
euroland heeft nu 10 ritsen 20 cm voor 1 ¤![]()
. Je moet geluk hebben als ze ze nog hebben...
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Briljante tip bleek dit! Ze hadden ze nog. Uiteindelijk blijk ik maar ongeveer 10 cm aan rits nodig te hebben, maar deze rits kan ik eenvoudig tot de gewenst lengte afknippen.
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!quote:
Ja inderdaad!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:28 schreef bietel het volgende:
[..]
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!
Ze zijn echt (bijna) allemaal heel leuk! Ik heb zelf ook nog wat variaties bedacht haha!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:07 schreef blabbel6 het volgende:
Die petit fours zien er goed uit! Die wil ik ook nog eens gaan haken. Lijkt me een leuk cadeautje, op een etagière.
Ik naai juist onderdelen (inclusief bijvoorbeeld een snoetje) pas vast als ik wel gevuld heb, juist omdat je dan pas de vorm van het beestje kunt zien!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
Die onderste cupcake ziet er erg lekker uit idd.
Ik ben bevallen van mn gehandicapte beeraap. En ze is toch best schattig geworden. Of aandoenlijk.
[ afbeelding ]
Heb er weer een hoor van geleerd iig:
- dat amigurumi best strak moeten. Strakker dan dit iig;
- dat je, wanneer je je beseft dat je te los haakt, niet ineens strakker kunt gaan haken. Dat kan zomaar een halve cm per arm schelen;
- dat je écht geen te kleine oogjes moet gebruiken;
- dat je het snoetje vóór het vullen erop moet naaien en
- dat ze binnenste buiten niet mooier zijn.
Wordt nog vervolgd! Ik verwacht mijn bestelling begin volgende week.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:16 schreef DonnaRush het volgende:
Claudia hoe is het afgelopen met je Drops Paris zilvergrijs? Heb je nog de goede kleur gekregen?
Dank voor de tips! Ik denk dat ik alles tot nog toe goed heb gedaan, en dat ik voor de zekerheid nog één lijn ga 'stikken', maar dan iets verder van de rits af.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi Claudia,
het is belangrijk dat je met hele kleine steekjes werkt. Verder hoe dichter bij de tandjes hoe steviger. Je moet wel rekening houden met een beetje ruimte om het voetje te kunnen bewegen. Ik heb helaas geen ervaring met het bevestigen van een rits aan een haak werk, wel met verschillende stoffen.
Als je een rits in tere stoffen wil zetten wordt aangeraden om een stukje vlieseline ertussen te plakken voor meer stevigheid, misschien kan dat hier ook.
Staat erin!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:28 schreef bietel het volgende:
[..]
Goed filmpje! Zou een goede aanvulling zijn op de link in de OP over onzichtbaar minderen en meerderen!
Niet zo streng zijn voor jezelf. Ze is echt superschattig!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
Ik ben bevallen van mn gehandicapte beeraap. En ze is toch best schattig geworden. Of aandoenlijk.
[ afbeelding ]
Deze http://www.jessica-tromp.(...)en%20haakpatroon.htm ?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef HarrrrieH het volgende:
Heeft iemand een tip voor heeele makkelijk te haken babyslofjes? Lijkt me leuk om te proberen, maar degene die ik tot nu toe gevonden hebt zien er zo moeilijk uit en hebben vaak een engels patroon. Ik vind Nederlands al lastig zat. Hebben jullie ideeen?
ik vind hem leukquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:33 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Heb er weer een hoop van geleerd iig:
- dat amigurumi best strak moeten. Strakker dan dit iig;
- dat je, wanneer je je beseft dat je te los haakt, niet ineens strakker kunt gaan haken. Dat kan zomaar een halve cm per arm schelen;
- dat je écht geen te kleine oogjes moet gebruiken;
- dat je het snoetje vóór het vullen erop moet naaien en
- dat ze binnenste buiten niet mooier zijn.
He bedankt, was al op deze website geweest, maar had het niet zo uitgebreid gevonden? Heb je toevallig ook nog een tip voor een stoere jongen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:36 schreef dapmar het volgende:
[..]
Deze http://www.jessica-tromp.(...)en%20haakpatroon.htm ?
Ja blauw katoen gebruiken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:46 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
He bedankt, was al op deze website geweest, maar had het niet zo uitgebreid gevonden? Heb je toevallig ook nog een tip voor een stoere jongen?
Ben benieuwd! Anders heb ik nog wel wat liggen voor je!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wordt nog vervolgd! Ik verwacht mijn bestelling begin volgende week.
Nice. Fijn weekend!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit helemaal in een goede flow. Nu op weg naar huis en lekker hakenweekend!!
Die vriendinnen van mij zijn lastig. Eentje wil perse alles roze, de ander absoluut geen cliché blauw... Gelukkig heb ik mn favoriete winkeltje in de straat met heel veel kleurtjes.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:49 schreef dapmar het volgende:
[..]
Ja blauw katoen gebruiken.
Sorry ben beetje melig.
kusje eropquote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:12 schreef trovey het volgende:
Ik heb weer griep en dat haakt bijzonder lastig als je alle gewrichten extra zeer doen...voorlopig maar even het textielgaren laten liggen, dat is vragen om problemen.
Regenboogdeken wil nog net voor elke keer een paar minuutjes....schiet lekker op zo.
![]()
Ik vind Scheepjes softfun heel fijn voor babyslofjes!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:20 schreef HarrrrieH het volgende:
Hmm weer een vraagje. Beginner.. SorryIs het handig om de babyslofjes in katoen te doen of acryl of wol of een mix. Het gaat om pasgeborenen die voorlopig nog niet lopen.
Begon alweer lekker, niet met haken in ieder geval. Maar met een ziek konijnquote:
Kleine crosspost uit het Konijnentopic:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:41 schreef HarrrrieH het volgende:
Agossie arm konijntje. Hopelijk snel weer beter.Wat heeft hij/zij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig dus valt alarm, ze had wat diaree en gas, nu gaat het gelukkig wel[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kleine crosspost uit het Konijnentopic:Oooh wel een vervelnde dag dus! Gelukkig wel nog goed afgelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig dus valt alarm, ze had wat diaree en gas, nu gaat het gelukkig wel![]()
.: Let epsilon be smaller than zero :.
Wat heb je ingeslagen en welke deken ga je maken?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Die petitfourtjes zijn leuk!
En dat beertje is goed gelukt hoor! En blijkbaar ook leerzaam geweest, dus da's ook alleen maar mooi!
Heb vanmiddag al weer nieuwe wol ingeslagen voor een nieuwe deken..
Ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd, ik-ben-niet-verslaafd...![]()
quote:
Ziet er leuk uit. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Vond de Ripple de vorige keer zo leuk (heb ik een babydeken van gemaakt), dat ik nog een grotere versie voor mezelf wil maken!
Met deze kleuren (komen niet helemaal goed over op de foto):
[ afbeelding ]
Geïnspireerd door deze deken
Mooie kleurencombiquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Vond de Ripple de vorige keer zo leuk (heb ik een babydeken van gemaakt), dat ik nog een grotere versie voor mezelf wil maken!
[ afbeelding ]
Mooie kleuren zeg. Was jij nou diegene die net een grote deken afgemaakt had. Meteen weer zo'n groot project. Leuk hoor.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:02 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, klopt. Had het ook nooit gedacht dat ik er nog een keer aan zou beginnen, maar achteraf was het toch wel een leuk project, om zo'n deken gewoon te zien groeien in je handenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:42 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Mooie kleuren zeg. Was jij nou diegene die net een grote deken afgemaakt had. Meteen weer zo'n groot project. Leuk hoor.
Ik ben met Saskia een deken aan het haken met naald 5. Dat is wel lekker losjes.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:48 schreef BrainTeaser het volgende:
Wat voor dikte houden jullie eigenlijk aan qua haaknaald als het om dekens gaat? In verhouding tot de aangegeven naalddikte zeg maar?
Want ik wil mijn volgende deken dus maken van Wibra Saskia en SMC Bravo. Allebei de garens vallen in de 'DK' categorie, met als naalddikte 3.0 - 4.0mm / 3.5 - 4.0mm.
Op Ravelry gebruiken de meeste mensen 4.0mm, maar is een wat grotere haaknaald niet beter? Om de deken goed 'luchtig'/soepel te houden?
Iemand ideeën/meer ervaring?
geniet er maar lekker van ;-). Je bent al heel goed aan het wordenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Lieve lieve Toverheks, Sirinde, Blabbel6, Bijou, Guppyfriend, Angelof9 ik wil jullie heel heel heel erg bedanken voor jullie pakket, stond hier met tranen over mijn wangen lopend het uit te pakken wat veel en wat lief en pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff geen woorden voor. Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld, geweldig!
Dikke knuffel voor jullie, eens uitzoeken wat wat is en wat ik er mee kan TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:52 schreef dapmar het volgende:
Lieve lieve Toverheks, Sirinde, Blabbel6, Bijou, Guppyfriend, Angelof9 ik wil jullie heel heel heel erg bedanken voor jullie pakket, stond hier met tranen over mijn wangen lopend het uit te pakken wat veel en wat lief en pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff geen woorden voor. Wat zijn er toch lieve mensen op deze wereld, geweldig!
Dikke knuffel voor jullie, eens uitzoeken wat wat is en wat ik er mee kan TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu met 4.0 bezig en ook Saskia en Bravo. Heb wel de eerste losse met 4.5 gedaan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, daar zit inderdaad wel wat in. Het is dus voor een Ripple (stokjes).
Ik heb mijn squares deken ook van Saskia gemaakt, met 4mm, omdat ik de 'gaten' van de squares met 5mm echt te groot vond worden.
Maar mijn andere deken was van Philder Impact 3,5 (voor 3,5mm haaknaald), die heb ik wel met 5mm gehaakt en is precies goed.
Ik haak ook vrij strak, dus denk dat ik toch maar voor 5mm ga (of 4.5, dat kan natuurlijk ook nog).
Wilde eerst toch nog een proeflapje maken, dus dan probeer ik wel wat!
Die vind ik zoooo leuk. Ik hoop dat ik nog een neefje/nichtje krijg ooit.....quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:12 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Saartje Muziekschaapje is ook klaar en inmiddels afgeleverd in de babykamer van m'n toekomstige neefje of nichtje.
Phildar douce ecru met naald 3,5 (net als in het patroon aangegeven staat). Ik ben overigens wel een beetje aan het freestylen geweest, want het witte van de kop werd veel te langwerpig en het voorste deel van de kop was veel te groot/breed voor het witte deel. Nogal apart. De pootjes heb ik een beetje smaller gemaakt dan in het origineel.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:10 schreef CREADO het volgende:
Wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt :-)
Donna : Leuk die schaap, staat ook nog op mijn to do... welk garen heb jij voor het wit gebruikt en welke naald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |