Laatste posts:quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:55 schreef Gia het volgende:
Spierpijn, spierpijn en nog meer spierpijn.
En stijf als ik even gezeten heb.
Maar als ik eenmaal op gang ben, gaat het goed.
Misschien heeft dat te maken met die neuropathie en gaat het over als mijn voeten geen pijn meer doen.
Maar, over het algemeen heb ik niet te klagen.
me snap.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:33 schreef Fratz het volgende:
Jullie snappen. Ben een flink uit mijn humeur. Moet overal acheraan, word er gek van.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:00 schreef Fratz het volgende:
Toch goed nieuws vandaag!
Mijn oncoloog belde vandaag dat er GEEN uitzaaiingen in mijn lever zitten!!
Dat is toch wel een dansje waard!
* Fratz doet met iedereen een dansje en geeft iedereen een knuffel!
Dan hoop ik dat ook even mee. Toch vreemd dat het zo geregeld moet worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:40 schreef Fratz het volgende:
Thanks allemaal!![]()
![]()
Mijn oncoloog zou aan haar secretaresse vragen of ze contact op kon nemen met urologie zodat ik misschien wat eerder kan komen. Dat hoop ik dat maar!
Misschien werkt die medicatie ook wel tegen de pijn. Ik heb een tijdje die medicatie gehad tegen zenuwpijnen. (Maar ik ben er wel snel mee gestopt, want ik werd er heel moe van).quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:46 schreef Fratz het volgende:
Maar duzzzz. Vandaag naar de neuroloog geweest. Ik blijk dus kleine epileptische aanvalletjes te krijgen.
De enige oplossing is medicijnen slikken.
Dokter had wel in de gaten dat ik daar geen zin in heb. Het hoeft ook niet van hem, ik mag het zelf weten. Ik moet het wel goed in de gaten houden, mocht het erger worden en er gaan meer lichaamsdelen meedoen moet ik aan de bel trekken. Dus tja, blij met de uitslag ben ik niet echt, maar weet nu wat er aan de hand is!
Hoe is het met de rest?
Vandaag een brief gehad dat ik 25 maart mag komen! Toch een paar weken eerder.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien werkt die medicatie ook wel tegen de pijn. Ik heb een tijdje die medicatie gehad tegen zenuwpijnen. (Maar ik ben er wel snel mee gestopt, want ik werd er heel moe van).
Nog iets gehoord van/over urologie?
Dat is een heel stuk sneller ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:02 schreef Fratz het volgende:
[..]
Vandaag een brief gehad dat ik 25 maart mag komen! Toch een paar weken eerder.
Ben trouwens nu al drie dagen zo moe. Net even de ogen dicht gehad op de bank, toen ik weer wakker werd had ik echt het gevoel dat ik uren had liggen pitten. In werkelijkheid was ik maar tien minuten weg geweest..
Beetje laat maar jeeeeeeejquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:00 schreef Fratz het volgende:
Toch goed nieuws vandaag!
Mijn oncoloog belde vandaag dat er GEEN uitzaaiingen in mijn lever zitten!!
Dat is toch wel een dansje waard!
* Fratz doet met iedereen een dansje en geeft iedereen een knuffel!
Was dat amitryptiline? Die heb ik nu, tegen zenuwpijn, neuropathie in mijn voeten. Doet niet veel, haalt hooguit de scherpe kantjes eraf, en inderdaad, word je daar moe van.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien werkt die medicatie ook wel tegen de pijn. Ik heb een tijdje die medicatie gehad tegen zenuwpijnen. (Maar ik ben er wel snel mee gestopt, want ik werd er heel moe van).
Nog iets gehoord van/over urologie?
Dat is eigenlijk ook een anti depressie middel dat gebruikt wordt bij zenuwpijn.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Was dat amitryptiline? Die heb ik nu, tegen zenuwpijn, neuropathie in mijn voeten. Doet niet veel, haalt hooguit de scherpe kantjes eraf, en inderdaad, word je daar moe van.
Klopt, maar het helpt niet echt. Ik mag er vier per dag, 100 mg dus.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook een anti depressie middel dat gebruikt wordt bij zenuwpijn.
Bij mij hielp het ook niet. Uiteindelijk de zenuw plat laten leggen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar het helpt niet echt. Ik mag er vier per dag, 100 mg dus.
Nee, dat is voor oorsprong een anti-depressiva. Die heb ik ook gehad, maar dan als nortriptyline. Daar werd ik moe van maar die hielp niet echt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Was dat amitryptiline? Die heb ik nu, tegen zenuwpijn, neuropathie in mijn voeten. Doet niet veel, haalt hooguit de scherpe kantjes eraf, en inderdaad, word je daar moe van.
zolang je niet precies weet wat deze verslechtering veroorzaakt weet je ook niet of het nog te corrigeren is.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:11 schreef Fratz het volgende:
Het gaat niet goed mensen.
Ik kan bijna niks zelf. Van bed naar toilet kost me zoveel energie. Ik lijk daarna wel iemand die twee marathons heeft gerend. Zit me te beraden om het zh te bellen, ik weet wel wat ze daar willen en jullie snappen wel dat ik daar niet zoveel zin in heb.
Bellen lieverd. je moet. Denk alsjeblieft aan jezelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:11 schreef Fratz het volgende:
Ik kan bijna niks zelf. Van bed naar toilet kost me zoveel energie. Ik lijk daarna wel iemand die twee marathons heeft gerend. Zit me te beraden om het zh te bellen, ik weet wel wat ze daar willen en jullie snappen wel dat ik daar niet zoveel zin in heb.
Sterkte. Volg je intuītie.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:11 schreef Fratz het volgende:
Ik sta nog steeds versteld hoe lang jij het uithoudt met al je vreselijke uitzaaiingen, pijn en benauwdheid. Je hebt een doorzettingsvermogen waar je U tegen kan zeggen. Ik hoop dat je het zolang kan uithouden als je zelf wilt, en dat er een rustig einde is als je niet meer wil .quote:Op maandag 25 maart 2013 12:05 schreef Fratz het volgende:
Ok mensen, heb met het zh gebeld en ik word zometeen door de ambulance opgehaald. Ik vind het vreselijk k*t maar zo gaat het echt niet meer. Het lijkt alsof ik er nog meer op achteruit ben gegaan.
Meh.
Heel veel sterktequote:Op maandag 25 maart 2013 12:05 schreef Fratz het volgende:
Ok mensen, heb met het zh gebeld en ik word zometeen door de ambulance opgehaald. Ik vind het vreselijk k*t maar zo gaat het echt niet meer. Het lijkt alsof ik er nog meer op achteruit ben gegaan.
Meh.
Hou je taai, en ons op de hoogte. Wanneer krijg je de uitslagen?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:10 schreef Fratz het volgende:
Lig inmiddels in het ziekenhuis.
Bloed en bloedgassen zijn geprikt en er is weer een longfoto gemaakt. De verpleging is heel lief, allemaal juweeltjes. Nu maar afwachten.
Awww, ieder geval beterschap.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 05:36 schreef Fratz het volgende:
Hele nacht wakker geweest.. Tegenover me ligt een rochelende bejaarde dame al de hele nacht te praten. Ze snapt niet dat er anderen zijn die heel graag willen slapen. Oh wat ben ik moe..
Andere kamer vragen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 05:36 schreef Fratz het volgende:
Hele nacht wakker geweest.. Tegenover me ligt een rochelende bejaarde dame al de hele nacht te praten. Ze snapt niet dat er anderen zijn die heel graag willen slapen. Oh wat ben ik moe..
Ik hoop dat ze je weer enigszins aan de praat kunnen krijgen zodat je leven, hoe beperkt dan ook, een beetje te dragen blijft voor je.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:42 schreef Fratz het volgende:
Nou ik heb vanmiddag een gesprek met mijn oncoloog. Er werd bij verteld dat mijn familie er maar beter bij kon zijn.
Waarom heb ik nu een enorm 'this is the end' gevoel?
Omdat het niet goed klinktquote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:42 schreef Fratz het volgende:
Nou ik heb vanmiddag een gesprek met mijn oncoloog. Er werd bij verteld dat mijn familie er maar beter bij kon zijn.
Waarom heb ik nu een enorm 'this is the end' gevoel?
Nou fratz toch!quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:59 schreef Fratz het volgende:
Het gaat heel slecht. Misschien nog een paar weken maar dagen is realistischer. Kan bijna niks meer. We zijn heel erg geschrokken en uit het lood geslagen.
Dit nieuws moet voor jou (en andere lotgenoten die hier meeposten of meelezen) ook niet makkelijk zijn. Sterkte.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pfff zit hier met een dikke strot en tranen over mijn wangen te lezen. Ben een tijdje niet langsgeweest (ook om even van mijn eigen kankersituatie weg te vluchten en nu beseffende dat jij dat niet kan omdat die stomme uitzaaiingen in je lijf je hebben ingehaald) en nu lees ik dit. Lieve Fratz, ik heb er even geen woorden voor wat ik je nog allemaal zou willen zeggen. Daarom stuur ik je in gedachten heel veel kracht, warmte en liefde.
Ik volg je al een hele tijd en daarom post ik ook. Ik vind het knap dat je ons tot zover steeds op de hoogte heb gehouden. Toch een behoorlijk inkijk in je privé leven.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:59 schreef Fratz het volgende:
Het gaat heel slecht. Misschien nog een paar weken maar dagen is realistischer. Kan bijna niks meer. We zijn heel erg geschrokken en uit het lood geslagen.
Ik sluit me hier graag bij aan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dank je wel Cat22. Ondanks operatie, bestralingen, chemo's en hormoontherapie is die angst voor uitzaaiingen altijd op de achtergrond aanwezig. De kunst is om waakzaam te zijn, maar niet in de angst te gaan leven. Fratz is voor mij een groot voorbeeld van levenslust en ze is wat mij betreft een ware levenskunstenaresse
Dat dus. En dat er heel wat lurkers uit de kast komen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:12 schreef automatic_ het volgende:
Wat mooi om al deze reacties te lezen
oh, dat is echt snel gegaan dan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:21 schreef Fratz het volgende:
Hallo allemaal,dit is de man van Fratz.
Vannacht om 00:45 is Fratz overleden.
Vlak voordat ze wegging heeft ze me nog op het hart gedrukt om hier een bericht te posten.
Ik weet dat ze ontzettend veel steun en kracht heeft gekregen van dit forum.
Als ik mijn emoties wat meer onder controle heb zal ik wat meer posten over wat hoe het gegaan is.
Voor nu wens ik iedereen sterkte en veel kracht.
Och mijn hemel...quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:21 schreef Fratz het volgende:
Vlak voordat ze wegging heeft ze me nog op het hart gedrukt om hier een bericht te posten.
Als ik mijn emoties wat meer onder controle heb zal ik wat meer posten over wat hoe het gegaan is.
quote:Op zondag 17 maart 2013 01:51 schreef Fratz het volgende:
Sinds 2002 hier op Fok!
Zou graag de volgende tien jaar ook volmaken maar gezien mijn ziekte is de kans erg klein. Maar proberen kan geen kwaad!
Dikgedrukte je bent voor mij een voorbeeld hoor! van mijquote:Op zondag 22 maart 2009 09:34 schreef Fratz het volgende:
Goh, ik wilde dat ik dit topic eerder ontdekt had.
In december 2008 een bobbel in mijn borst gevoeld, maar ja, december, druk op het werk, mijn eigen huisarts niet aanwezig, dus nog maar niet naar de huisarts.
In de eerste week van januari een afspraak met de huisarts gemaakt.
Ik heb een hele lieve huisarts, ze heeft me meteen doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ze zei nog: "het zal wel een cyste zijn, het zit zo mooi los, en je bent nog maar 33. dat is jong!".
Kon gelukkig al snel terecht in het ziekenhuis. Tijdens de echo kon ik al direct aan de lichaamstaal van de radioloog zien dat het foute boel was. Tijdens mijn gesprek met de chirurg werd me een en ander duidelijk, de uitslag van de punctie zou een paar dagen duren, maar van wat de radioloog had gezien moest ik toch zeker "rekening houden met het meest ongunstige geval.".
Daar zit je dan. Ergens in je achterhoofd heb je het gevoel dat het over iemand anders gaat.
Die week daarna kwam de diagnose. Borstkanker.
Ben nou inmiddels geopereerd (borstbesparend) en ze hebben ook al mijn lympheklieren eruit gehaald. Van de 27 klieren waren er helaas 7 niet goed.
Heb ook nog een botscan gehad (die was goed!), een longfoto (ook goed!) en een echo van de buikstreek. Die was helaas minder om over te juichen. Er werden twee verdachte plekken om mijn lever gevonden. De dag dat mijn interniste dat vertelde was een hele zware.
Mogelijke uitzaaiingen. Het leven is eindig. Toch nog maar een MRI scan voor de zekerheid.
"Want ik wil er nog niet aan, ik wil zekerheid" zei mijn interniste.
En toen de MRI. En het bericht van de interniste dat.. ze niet zeker wisten wat het was nu.
Het kunnen uitzaaiingen zijn, maar het hoeft niet! De plekjes liggen alleen te diep om een biopsie te doen. Ik ga nu eerst 3 CAF kuren krijgen (de eerste is begonnen) en daarna krijg ik weer een scan.
Is op de scan hetzelfde te zien, dan zijn het geen uitzaaiingen. Is het gekrompen of weg, dan wel.
Ik gebruik al mijn energie om te denken aan de eerste optie.
Heb het topic doorgelezen, Milia, je bent een sterk persoon, je bent voor mij een voorbeeld hoor!
En veel opmerkingen die mensen maken, vooral random mensen, zijn herkenbaar, nu al.
Mensen hebben ook geen idee soms wat ze zeggen ("ja de buurvrouw had ook kanker, die was binnen drie maanden weg!", of, een vriendin die bij me langskwam en als cadeautje shampoo meenam, en mijn haar is al aan het uitvallen. ook al moest ik daar dan ook wel weer om lachen).
Ik hoop dat ik hier over een jaar zo'n zelfde verhaal als jij kan posten!
verdomme, at is dit snel gegaan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:21 schreef Fratz het volgende:
quote:
Hij staat hier nu even knalhard aan.quote:
Heel veel sterkte Meneer Fratz!quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:21 schreef Fratz het volgende:
Wat prachtig gezegd.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Lieve Fratz, gisteravond was het volle maan. Een mooier moment kon je niet uitkiezen voor je laatste reis. Ik wens je een vederzachte landing hierboven
Fratzman en familie, heel veel sterkte, kracht en warmte bij het dragen van het verlies van een waarachtige Supergirl.
+1quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij staat hier nu even knalhard aan.
Tof dat je er ff 10 minuutjes van je radio uitzendtijd aan hebt gewijdquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef Monopoly het volgende:
Rust zacht
Alle nabestaanden heel veel sterkte samen.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Tof dat je er ff 10 minuutjes van je radio uitzendtijd aan hebt gewijd![]()
Daarom; tofquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]Dat is het minste wat ik kan doen.
Sowieso, van zulke berichten gaan mijn haren rechtovereind staan en krijg ik het ook wel een beetje moeilijk. Dan kan het niet over mijn hart verkrijgen om niet even op de radio te benoemen hoe erg ik dit vind en er een passend nummer voor draai.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]Dat is het minste wat ik kan doen.
Sowieso, van zulke berichten gaan mijn haren rechtovereind staan en krijg ik het ook wel een beetje moeilijk. Dan kan het niet over mijn hart verkrijgen om niet even op de radio te benoemen hoe erg ik dit vind en er een passend nummer voor draai.
Veel sterkte gewenst de komende tijd...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:26 schreef ergodyne1 het volgende:
Hoi,
Ik ben de broer van Fratz. Ben nooit zo actief geweest op Fok! Als Fratz (wist wel dat ze vaak op Fok! zat, maar eigenlijk niet dat ze zo actief was hier)
Vind het geweldig dat er zoveel mensen hebben meegeleefd met haar via Fok! Dit was een van de dingen die ze zo leuk vond en waar ze later haar kracht uit putte. Voor mij wordt het een fijne herrinnering om alles rustig terug te gaan lezen, natuurlijk niet alle berichten zijn fijn, maar een bericht uit 2003 waar ze schrijft over haar dooie hamster doet me glimlachen. Ze had een super gevoel voor humor, je kon heerlijk met haar kletsen en bovenal was het de tofste zus die ik me ooit had kunnen wensen.
We gaan haar missen.
Bedankt voor alle lieve berichten mensen, en echt bewonderenswaardig wat sommige mensen deden voor iemand die je eigenlijk niet eens IRL kende! Diep respect.
Heel erg veel sterkte, je had een heel bijzondere zusquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:26 schreef ergodyne1 het volgende:
Hoi,
Ik ben de broer van Fratz. Ben nooit zo actief geweest op Fok! Als Fratz (wist wel dat ze vaak op Fok! zat, maar eigenlijk niet dat ze zo actief was hier)
Vind het geweldig dat er zoveel mensen hebben meegeleefd met haar via Fok! Dit was een van de dingen die ze zo leuk vond en waar ze later haar kracht uit putte. Voor mij wordt het een fijne herrinnering om alles rustig terug te gaan lezen, natuurlijk niet alle berichten zijn fijn, maar een bericht uit 2003 waar ze schrijft over haar dooie hamster doet me glimlachen. Ze had een super gevoel voor humor, je kon heerlijk met haar kletsen en bovenal was het de tofste zus die ik me ooit had kunnen wensen.
We gaan haar missen.
Bedankt voor alle lieve berichten mensen, en echt bewonderenswaardig wat sommige mensen deden voor iemand die je eigenlijk niet eens IRL kende! Diep respect.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:26 schreef ergodyne1 het volgende:
Hoi,
We gaan haar missen.
heel erg mooi gezegdquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:05 schreef knoblaucha6 het volgende:
Slaapmeisje, Fratz weet het vast wel, die houdt jou/jullie vanaf haar wolkje stevig in de gaten![]()
Voor jou en zoveel anderen hier is het zķ heel erg extra aangrijpend en ik hoop zķ enorm heel erg dat het met jullie hier allemaal ander en veel beter mag gaan.
Kankerzooi.... inderdaad, dat mág je zeggen want je hébt het. Ik lees hier af en toe mee met een giga dosis respect voor hoe jullie het "trekken" en doorstaan.
Morgenmiddag wordt Frats weggebracht en branden hier kaarsjes voor haar maar ook voor jullie welke de strijd nog steeds strijden in de hoop dat het voor jullie anders mag gaan.
Diep respect en vooral een megadikke
(en morgen schijnt de zon ook vol voor Fratz)
quote:Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef TDHS het volgende:
Lieve mensen,
Ik was vanmiddag bij het afscheid. Erg mooi. Stampvol en mensen moesten staan.
In de toespraken is ook gesproken over Fok!
Onder andere over dit topic en het topic van de verjaardagskaarten-actie. Ik werd er blij van te horen dat ze zoveel steun heeft gekregen.Wat fantastisch van jullie. Bedankt daarvoor!
Ik heb hier de laatste tijd meegelurkt en het is bijzonder hoe de oprechtheid, openheid en kwetsbaarheid van iemand die je niet kent je tot tranen toe kan raken. Maar ook de betrokkenheid van Fok!kers is hartverwarmend geweest. Ik hoop dat vandaag voor de familie en vrienden van Fratz goed verlopen is! Voor de komende periode wens ik de familie ontzettend veel sterkte met het verwerken van jullie verlies.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef TDHS het volgende:
Lieve mensen,
Onder andere over dit topic en het topic van de verjaardagskaarten-actie. Ik werd er blij van te horen dat ze zoveel steun heeft gekregen.Wat fantastisch van jullie. Bedankt daarvoor!
Fijn dat het een 'goed' afscheid was.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef TDHS het volgende:
Lieve mensen,
Oh, niet leuk dat dat in het ziekenhuis zit.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:30 schreef Slaapmeisje het volgende:
Denk ik klaar te zijn met alle behandelingen, mag ik mij vanaf nu twee keer in de week melden in het ziekenhuis voor lymfoedeemtherapie. Joepie.
Ik zie het niet zo als een computerspelletje, maar het is wel een speelse manier.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:52 schreef Mula het volgende:
Gia, ik heb inderdaad ook een fitboard bij de wii. Heb alleen geen wii, maar die heb ik op een gegeven moment gewoon gekidnapped uit mijn vriends huis. Ik vond het best heftig voor een 'computerspelletje". Ik merkte vooral in mijn rugspieren dat ik iets deed. Maar toch gaat er voor mij niks boven krachttraining en de loopband in de sportschool. Het is inderdaad wel duur. Vooral in mijn nieuwe woonplaats is het belachelijk. Ik betaal gewoon 3x zoveel als in mijn oude woonplaats.
Ik vind het eigenlijk wel heel relaxed.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hahaha ik zie het al voor me met die vaas op je kop.
Mijn oedeem zit voornamelijk in mijn flank en lijkt niet heel ernstig. Ik hou alleen helemaal niet van massages en gefriemel aan mijn lijf. Mijn lichaam is al 8 maanden van het ziekenhuis geweest en ik wil het nu weer lekker alleen voor mezelf houden.
Ik sport nu op maandag, woensdag en vrijdag. De oedeemtherapie is op dinsdag en donderdag. Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik mij ga vervelen.
Jemie... Daar schrik ik ook van zegquote:Op woensdag 10 april 2013 07:03 schreef Brighteyes het volgende:
Voor degenen die het niet ergens anders lezen post ik het toch even hier ook. De_Kardinaal is gisterenochtend overleden. Ik kende hem vnml van zijn reacties in dit topic, vandaar dat ik het hier post.
Hij had nog zulke mooie woorden voor Fratz twee weken terug...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |