abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:36:44 #101
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_125639399
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:35 schreef RonaldV het volgende:
Helemaal gek van de herrie? Stel je lekker even aan, zeg! Er gebeurt eindelijk weer eens wat op Leeuwarden. Het lijkt eindelijk weer op vroeger!

[ afbeelding ]

8-) B-) *) ^O^ w/
Is waar, maar het minder als je ze alleen hard hoort en nooit ziet. ;(
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:15:18 #102
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_125640882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Is waar, maar het minder als je ze alleen hard hoort en nooit ziet. ;(
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:23:28 #103
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_125641210
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Werk, eh. Toevallig met een oud-luchtmachtofficier met mooie verhalen dus ik vermaak me wel. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:50:22 #104
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125648420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

In je dromen. Ik heb het in de jaren '90 bij de hand gehad. In verband met reorganisaties, verbouwingen en wat je nog meer aan excuses kon bedenken had de onderdeelsleiding besloten vanaf midden '93 maar even geen nieuw personeel meer in te kopen.Midden 95 waren we klaar met reorganiseren, verbouwen etc. In '96 gaf men toe een fout te hebben gemaakt, we zaten op nog maar 60% van de sterkte, een jaar later zelfs nog lager. Niet gek voor een onderdeel dat 24/7/365 als enige fully ops was.
De rekenfout: je moet niet pas weer je werving op niveau brengen als je alles hebt afgerond. Dat moet je doen als je daar nog een jaar vanaf bent. Ook als dat het riscio met zich mee brengt dat je een paar stoelen te veel vult. Zware onderbezetting is namelijk veel erger voor je bedrijf, dan moet je te vaak "nee" verkopen. En te vaak "nee" verkopen betekent dat je bezuinigingskandidaat wordt. Je bent namelijk toch nooit beschikbaar als het nodig is.
Het klopt wel, maar je hebt gelijk dat deze fout keer op keer wordt gemaakt, bij de vorige reorganisatie in 2004 gebeurde precies hetzelfde. Alle vactures worden nu ook weer open gehouden en niet ingevuld omdat de functies wel eens weg zouden kunnen vallen. met als gevolg een sterk dalende bezettingsgraad. Een deel zal wel opgevangen worden doordat functies daadwerkelijk wegvallen, maar een deel ook niet. Met name de ervaren BBT en FPS2 gaan weg (20ers en begin 30ers) nu ze nog een goede kans in de burgermaatschappij hebben en terecht. Defensie kan ze immers niets bieden. doordat ook de verwing was stopgezet worden deze leegtes niet opgevuld. Alleen het oudere FPS3/BOT personeel blijft zitten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:01:39 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125648801
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Het klopt wel, maar je hebt gelijk dat deze fout keer op keer wordt gemaakt, bij de vorige reorganisatie in 2004 gebeurde precies hetzelfde. Alle vactures worden nu ook weer open gehouden en niet ingevuld omdat de functies wel eens weg zouden kunnen vallen. met als gevolg een sterk dalende bezettingsgraad. Een deel zal wel opgevangen worden doordat functies daadwerkelijk wegvallen, maar een deel ook niet.
Alle functies die geschrapt "konden" worden zijn al geschrapt, de functies die nu op papier bestaan zijn conform de opgelegde NF. Daarom is er nu een hele kliek zwevend of zitten al thuis, hun functie bestaat simpelweg niet meer.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:36:43 #106
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125657338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alle functies die geschrapt "konden" worden zijn al geschrapt, de functies die nu op papier bestaan zijn conform de opgelegde NF. Daarom is er nu een hele kliek zwevend of zitten al thuis, hun functie bestaat simpelweg niet meer.
die kunnen toch makkelijk op de andere functies gezet worden, beetje omscholing en klaar.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:41:30 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125657679
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

die kunnen toch makkelijk op de andere functies gezet worden, beetje omscholing en klaar.
Dan gaan we een overste van de cavalerie omscholen tot boordschutter op de CV-90?

We hebben niet teveel mensen, we hebben te veel dure mensen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:15:18 #108
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_125664350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

die kunnen toch makkelijk op de andere functies gezet worden, beetje omscholing en klaar.
Dus als de Albert Heijn noodgedwongen filialen moet sluiten geven we de filiaalmanager gewoon een kassacursus?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 24 april 2013 @ 08:47:48 #109
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125670084
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan gaan we een overste van de cavalerie omscholen tot boordschutter op de CV-90?

We hebben niet teveel mensen, we hebben te veel dure mensen.
dat is maar een hele beperkte groep, als je kijkt naar beschikbare functies op hetzelfde rangsniveau kun je best omscholing aanbieden, ook al zijn het totaal andere functies.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 24 april 2013 @ 09:23:47 #110
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_125670675
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat is maar een hele beperkte groep, als je kijkt naar beschikbare functies op hetzelfde rangsniveau kun je best omscholing aanbieden, ook al zijn het totaal andere functies.
Ook daar is het beperkt.
Enige waar nog functies in redelijke overvloed zijn is op manschapniveau.

Maar als jij een vent na 5 jaar opnieuw moet gaan opleiden wat evenlang duurt als een verse rekruut, maar dan veel duurder, dan is het natuurlijk veel goedkoper en aantrekkelijker om een jongen van 18 voor die functie aan te nemen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:36:08 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_125749798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan gaan we een overste van de cavalerie omscholen tot boordschutter op de CV-90?

We hebben niet teveel mensen, we hebben te veel dure mensen.
Of zoals mijn situatie :') .

Na jaren leo2, omgeschoold naar cv90 , vervolgens teruggekomen van opleiding en krijg meteen te horen dat ik van de functie cv90 afmoet, nu .50 boordschutter op een ypert. :')

Moneyy money moneyyy

Ik denk dat er aan mij meer dan 3 ton aan opleidingen is uitgegeven _O-
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:59:24 #112
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_125750424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:36 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Of zoals mijn situatie :') .

Na jaren leo2, omgeschoold naar cv90 , vervolgens teruggekomen van opleiding en krijg meteen te horen dat ik van de functie cv90 afmoet, nu .50 boordschutter op een ypert. :')

Moneyy money moneyyy

Ik denk dat er aan mij meer dan 3 ton aan opleidingen is uitgegeven _O-
En dan straks van ypr naar de boxer?
Curiousity is a curse...
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:46:20 #113
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_125758218
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Amootje het volgende:

[..]

En dan straks van ypr naar de boxer?
yes, maar die zien we pas over een jaar of drie.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:26:20 #114
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_125765755
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

yes, maar die zien we pas over een jaar of drie.
En tegen die tijd worden de .50 en Mag ook vernieuwd :P jij blijft leren!
Curiousity is a curse...
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:14:00 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_125767428
Het leukste speelgoed is met de grootste boem.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 19:16:21 #116
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_125771896
Oud-F-16-piloot krijgt in hoger beroep 4 jaar

Voormalig F-16-piloot Chris V. heeft donderdag 4 jaar celstraf gekregen omdat hij staatsgeheimen wilde verkopen aan een Russische diplomaat.

Dat heeft het gerechtshof in Den Haag in hoger beroep bepaald.

V. kampte met financiële problemen en had twee ontmoetingen met de diplomaat. In diens koffertje werd een briefje gevonden met daarop 500.000 gevolgd door een euro-teken.

''We weten allemaal wat dat teken betekent.'' Het hof wees ook op een afgeluisterd telefoongesprek en sms-berichten. Het Openbaar Ministerie had ook 4 jaar celstraf geëist. Bij de rechtbank kreeg V. nog 5 jaar celstraf.

Staatsgeheimen
V. heeft altijd ontkend staatsgeheimen naar de Russen te hebben gelekt. Hij zou met de diplomaat contacten hebben onderhouden over een crash van een straaljager tijdens een vliegshow enkele jaren daarvoor, waarbij twee inzittenden omkwamen. V. was bij die vliegshow aanwezig.

V. werd 2 jaar geleden aangehouden, nadat hij in maart 2011 een afspraak met de diplomaat had gehad. De staatsgeheime informatie bestond onder meer uit briefings met informatie over de wapencapaciteit van Nederlandse F-16's en het boordgeschut van deze toestellen.

Eerder deze week deed de rechtbank al uitspraak in een soortgelijke zaak. Raymond P. kreeg 12 jaar celstraf omdat hij staatsgeheime informatie verkocht aan de Russische veiligheidsdienst SVR. Hij speelde honderden documenten door over politieke en militaire aangelegenheden van de NAVO en de EU, zeiden de rechters.

bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)r-beroep-4-jaar.html
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 19:17:55 #117
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_125771954
Kabinet gaat beveiligers op schepen toestaan
Het wordt onder strikte voorwaarden mogelijk om particuliere beveiligers in te zetten op koopvaardijschepen die varen in gebieden waar piraten actief zijn.

Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) van Defensie gaat een wet opstellen om dit mogelijk te maken, meldde zij vrijdag na de ministerraad.

De wet gaat gelden voor ''bepaalde categorieën koopvaardijschepen''. Eerder zei Hennis al dat het kabinet ''het standpunt over de inzet van bewapende particuliere beveiligers wellicht moet heroverwegen'', omdat de mogelijkheden van Defensie beperkt zijn.

Duur
Defensie levert zogeheten VPD's voor de bescherming van schepen. Volgens reders zijn die echter te duur en niet flexibel genoeg. Mede daarom dringen de reders er al tijden op aan dat ze zelf beveiligers mogen inhuren.

Onlangs is voor de 50e keer een VPD ingezet. Defensie heeft jaarlijks 175 van deze teams beschikbaar. Volgens het kabinet is piraterij een grote bedreiging van het goederenvervoer van en naar Nederlandse havens. Daarom doet Nederland ook mee aan twee antipiraterijmissies.

Erkenning
Reders zijn blij dat het kabinet eindelijk gehoor geeft aan hun pleidooi om particuliere beveiligers op schepen toe te staan. Dat liet voorzitter Tineke Netelenbos van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) vrijdag weten.

De oud-minister is ''zeer te spreken'' dat het kabinet erkent dat alleen de inzet van militairen niet volstaat om koopvaardijschepen tegen piraten te beveiligen. ''Het is fijn dat het kabinet naar een oplossing zoekt en dat nu een principebesluit is genomen'', stelt ze.

Netelenbos is wel benieuwd onder welke voorwaarden en welk type schepen straks door particulieren verdedigd mogen worden. Ook hoopt ze dat de beveiligers al ingezet mogen worden, voordat de nieuwe wetgeving volledig is ingevoerd. In het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland is daar volgens haar ook voor gekozen.

Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)chepen-toestaan.html
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_125820920
Er is een Amerikaanse soldaat, een groene baret, gevonden in Vietnam! na 46 jaar vermist te zijn blijkt hij gewoon nog te leven :)

Lees hier het verhaal, ik zie uit naar de docu die gemaakt is :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 2 mei 2013 @ 15:33:55 #119
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_125982416
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 04:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Er is een Amerikaanse soldaat, een groene baret, gevonden in Vietnam! na 46 jaar vermist te zijn blijkt hij gewoon nog te leven :)

Lees hier het verhaal, ik zie uit naar de docu die gemaakt is :)
'Missing' US soldier story exposed as fraud
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 mei 2013 @ 15:01:47 #121
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126092301
Relatief weinig militairen NL op VN-missie

RIJSWIJK -
Nederland levert relatief gezien een heel kleine personele bijdrage aan vredesmissies van de Verenigde Naties (VN). Dat blijkt uit cijfers van de Britse krant The Guardian. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Defensie stuurt Nederland veel meer manschappen op missies onder de vlag van de NAVO en de Europese Unie (EU).

Uit de cijfers van The Guardian blijkt dat Nederland weliswaar 1,65 procent levert van het budget van de VN-vredesmachten voor 2013 tot 2015, maar dat er nauwelijks manschappen worden ingezet. In Sudan zijn 26 mensen actief, in het Midden-Oosten 11 en in Afghanistan 2. In totaal dus 39 mensen. Dat steekt schril af bij landen als Brazilië, India, Frankrijk, maar ook Nepal en Nigeria, die stuk voor stuk duizenden militairen uitgezonden hebben onder een VN-vlag.

„We dragen inderdaad niet in groten getale bij”, bevestigt een woordvoerder van Defensie. Volgens de woordvoerder zijn er in Afghanistan wel veel meer Nederlanders actief, maar dan onder de vlag van de NAVO. Hetzelfde geldt voor de missie aan de Turks-Syrische grens en voor de kust van Somalië, waar piraterij wordt tegengegaan. Ook neemt Nederland deel aan een aantal kleinere missies, vooral onder de vlag van de NAVO en de EU.

„Er worden afwegingen en afspraken gemaakt over de militaire bijdragen. Waar kunnen we onze bijdrage leveren?”, legt de woordvoerder uit. De behoefte aan een Nederlandse bijdrage hangt vaak ook af van de locatie van het conflict. „In Afrika zijn veel VN-missies waar veel Afrikaanse landen aan deelnemen.”

Het land dat de meeste militairen levert aan VN-vredesmissies is overigens Pakistan. Liefst 8251 Pakistani's zijn actief voor de VN, vooral in Congo (3755), Liberia (2018) en Ivoorkust (1548).

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_VN-missie__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 mei 2013 @ 11:22:55 #122
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126422699
Kapiteins willen rol Defensie bij beveiliging

DEN HAAG -
Particuliere beveiligers die Nederlandse koopvaardijschepen moeten beschermen tegen piraterij zouden onder toezicht van Defensie moeten staan. De Nederlandse Vereniging van Kapiteins ter Koopvaardij wil niet dat kapiteins het bevel tot gewapend optreden moeten gaan geven. Dat zei NVKK-voorzitter Alex van Binsbergen maandag.

Er is wetgeving in voorbereiding die de inzet van gewapende particuliere beveiligers op schepen mogelijk moet maken. Nu is dat nog niet toegestaan en is de bescherming in handen van Defensie die deelneemt aan antipiraterijmissies van de EU en de NAVO.

„We hebben vertrouwen in Defensie”, zegt Van Binsbergen. De NVKK is heel tevreden met de inzet van de zogenoemde Vessel Protection Detachments (VPD's) die bestaan uit zwaarbewapende mariniers.

Mochten de VPD's worden vervangen door gewapende particuliere beveiligers, dan wil de NVKK de uiteindelijke verantwoordelijkheid niet bij de kapitein leggen, maar bij iemand van Defensie. Of die persoon mee zal varen of op afstand het commando voert, moet nog worden uitgezocht.

De rederijen zijn voorstander van beveiligingsbedrijven op koopvaardijschepen. Die zouden goedkoper zijn dan militairen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_beveiliging___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 mei 2013 @ 11:31:54 #123
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_126422968
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:22 schreef Cobra4 het volgende:
Kapiteins willen rol Defensie bij beveiliging
:{

Dus de kapiteins willen wél goedkope bescherming die mogelijk wordt gemaakt doordat defensie niet meer de hoge kwaliteit waarborgt. Maar willen niet de verantwoordelijkheid dragen.

Met als gevolg dat de defensiemedwerker wél de eindverantwoordelijkheid heeft, zonder dat hij invloed heeft op de kwaliteit van de geboden bescherming.

Zou defensie echt zo stom zijn om hiermee in te stemmen, puur om de kosten te drukken?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 mei 2013 @ 11:44:20 #124
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126803603
“Op de Dam voelde ik de druk op mijn schouders”

Het verhaal van:

Peter van Uhm

Op 4 mei sprak generaal b.d. Van Uhm op de Dam tijdens Dodenherdenking over saamhorigheid. Zijn speech zorgde voor veel positieve reacties. Op het blog van Veteranendag staan we deze maand stil bij het verhaal van Van Uhm. Hoe bereidde hij zich voor op zijn speech? En welke reacties kreeg hij van andere veteranen? Met Van Uhm kijken we ook vooruit naar Veteranendag op 29 juni in Den Haag.

“Het applaus op de Dam na mijn speech drong niet direct tot mij door. Ik was heel erg geconcentreerd. Ik wilde dat alles goed zou gaan. Ik ben teruggelopen naar mijn plek en met een diepe zucht constateerde ik dat alles goed was gegaan. Iemand naast mij attendeerde mij op het applaus. Dat schijnt heel bijzonder te zijn. Het eerste applaus op de Dam was voor Koningin Beatrix, omdat ze terugkwam nadat de Damschreeuwer voor paniek had gezorgd. De tweede keer was na mijn speech.

Voor mij was het een moeilijke speech. Er stonden duizenden mensen op de Dam. En miljoenen mensen keken mee op de televisie. Het was mijn persoonlijke verhaal over het verlies van mijn zoon. Ik voelde de druk op mijn schouders en het was niet gemakkelijk om te spreken. De speech ging over mijn gezin, maar ik wilde ook dat elke Nederlander er zich in zou herkennen. Respect tonen voor de Nederlandse slachtoffers was natuurlijk ook een belangrijk element uit de speech. Ik heb daarbij geprobeerd om iedereen recht te doen.

Het mooiste compliment kreeg ik van een oude heer van het Nederlands Auschwitz comité. Naar aanleiding van mijn stuk over de Tweede Wereldoorlog, zei hij: “Mag ik u bedanken. U heeft ons gevoel zo mooi verwoord’. Na die woorden kreeg ik overal kippenvel. Dat compliment zal ik niet snel vergeten.

Voor mij betekent het ook veel dat ik veteraan ben. Dat gevoel verandert niet nu ik mijn uniform heb uitgetrokken. Aan de jonge veteranen van nu wil ik meegeven om goed voor elkaar te zorgen. Wees trots op het goede werk dat je gedaan hebt en zorg ook dat je in contact blijft met je maten. Bij een klein percentage gaat het bij terugkomst na een missie mis. Blijf daarom aan je maten vragen hoe het met ze gaat. Een mooie en makkelijke manier om elkaar te blijven ontmoeten is bijvoorbeeld op Veteranendag.

Veteranendag is fantastisch en een echt fenomeen geworden. Ik kan me nog herinneren dat ik voor beroepsmoordenaar werd uitgemaakt als ik in uniform over straat liep. Die tijden zijn voorbij. Extra speciaal is dit jaar natuurlijk het feit dat koning Willem-Alexander aanwezig is. Hij heeft een goede band met veteranen. Toen ik in 2011 met hem samen op Veteranendag stond zag ik dat hij met plezier in contact komt met veteranen.

Nu ik niet meer bij Defensie werk zet ik me op andere manieren in. Zo ben ik ambassadeur voor Stichting Hulphond. Ook zit ik in de Raad van Toezicht van natuurpark de Hoge Veluwe. Ik verveel me absoluut niet, maar ik mis sommige dingen natuurlijk wel. Ik mis vooral de mensen. Bij Defensie werken fantastische mensen. De loyaliteit is groot en de kameraadschap is goed. Je maakt samen heftige dingen mee en dat zorgt voor een goede band.”

Bron: http://www.veteranendag.nl/verhaal/peter-van-uhm/
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 mei 2013 @ 18:55:21 #125
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126821442
Nieuwe commandant voor Patriot-missie

DEN HAAG -
De Nederlandse Patriot-missie in Zuid-Turkije krijgt deze week een nieuwe commandant, meldde het ministerie van Defensie dinsdag. Kolonel Peter Koning vervangt kolonel Marcel Buis, die leiding gaf aan de missie sinds die eind januari operationeel werd.

De nieuwe bevelhebber vliegt donderdag met ruim honderd militairen vanaf vliegbasis Eindhoven naar Adana waar de Nederlandse militairen op twee locaties gestationeerd zijn. Met de commandant wordt de hele staf en ondersteunende dienst vervangen.

Eind vorige maand werden al 115 militairen vervangen die de wapensystemen bedienen. De Patriots moeten de Turken beschermen tegen aanvallen met Scud-raketten uit Syrië. Naast Nederland hebben ook Duitsland en de Verenigde Staten Patriots naar Turkije gestuurd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ndant_Patriot__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')