Is waar, maar het minder als je ze alleen hard hoort en nooit ziet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:35 schreef RonaldV het volgende:
Helemaal gek van de herrie? Stel je lekker even aan, zeg! Er gebeurt eindelijk weer eens wat op Leeuwarden. Het lijkt eindelijk weer op vroeger!
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Is waar, maar het minder als je ze alleen hard hoort en nooit ziet.
Werk, eh. Toevallig met een oud-luchtmachtofficier met mooie verhalen dus ik vermaak me wel.quote:
Het klopt wel, maar je hebt gelijk dat deze fout keer op keer wordt gemaakt, bij de vorige reorganisatie in 2004 gebeurde precies hetzelfde. Alle vactures worden nu ook weer open gehouden en niet ingevuld omdat de functies wel eens weg zouden kunnen vallen. met als gevolg een sterk dalende bezettingsgraad. Een deel zal wel opgevangen worden doordat functies daadwerkelijk wegvallen, maar een deel ook niet. Met name de ervaren BBT en FPS2 gaan weg (20ers en begin 30ers) nu ze nog een goede kans in de burgermaatschappij hebben en terecht. Defensie kan ze immers niets bieden. doordat ook de verwing was stopgezet worden deze leegtes niet opgevuld. Alleen het oudere FPS3/BOT personeel blijft zitten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:48 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In je dromen. Ik heb het in de jaren '90 bij de hand gehad. In verband met reorganisaties, verbouwingen en wat je nog meer aan excuses kon bedenken had de onderdeelsleiding besloten vanaf midden '93 maar even geen nieuw personeel meer in te kopen.Midden 95 waren we klaar met reorganiseren, verbouwen etc. In '96 gaf men toe een fout te hebben gemaakt, we zaten op nog maar 60% van de sterkte, een jaar later zelfs nog lager. Niet gek voor een onderdeel dat 24/7/365 als enige fully ops was.
De rekenfout: je moet niet pas weer je werving op niveau brengen als je alles hebt afgerond. Dat moet je doen als je daar nog een jaar vanaf bent. Ook als dat het riscio met zich mee brengt dat je een paar stoelen te veel vult. Zware onderbezetting is namelijk veel erger voor je bedrijf, dan moet je te vaak "nee" verkopen. En te vaak "nee" verkopen betekent dat je bezuinigingskandidaat wordt. Je bent namelijk toch nooit beschikbaar als het nodig is.
Alle functies die geschrapt "konden" worden zijn al geschrapt, de functies die nu op papier bestaan zijn conform de opgelegde NF. Daarom is er nu een hele kliek zwevend of zitten al thuis, hun functie bestaat simpelweg niet meer.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het klopt wel, maar je hebt gelijk dat deze fout keer op keer wordt gemaakt, bij de vorige reorganisatie in 2004 gebeurde precies hetzelfde. Alle vactures worden nu ook weer open gehouden en niet ingevuld omdat de functies wel eens weg zouden kunnen vallen. met als gevolg een sterk dalende bezettingsgraad. Een deel zal wel opgevangen worden doordat functies daadwerkelijk wegvallen, maar een deel ook niet.
die kunnen toch makkelijk op de andere functies gezet worden, beetje omscholing en klaar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alle functies die geschrapt "konden" worden zijn al geschrapt, de functies die nu op papier bestaan zijn conform de opgelegde NF. Daarom is er nu een hele kliek zwevend of zitten al thuis, hun functie bestaat simpelweg niet meer.
Dan gaan we een overste van de cavalerie omscholen tot boordschutter op de CV-90?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die kunnen toch makkelijk op de andere functies gezet worden, beetje omscholing en klaar.
Dus als de Albert Heijn noodgedwongen filialen moet sluiten geven we de filiaalmanager gewoon een kassacursus?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die kunnen toch makkelijk op de andere functies gezet worden, beetje omscholing en klaar.
dat is maar een hele beperkte groep, als je kijkt naar beschikbare functies op hetzelfde rangsniveau kun je best omscholing aanbieden, ook al zijn het totaal andere functies.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan gaan we een overste van de cavalerie omscholen tot boordschutter op de CV-90?
We hebben niet teveel mensen, we hebben te veel dure mensen.
Ook daar is het beperkt.quote:Op woensdag 24 april 2013 08:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is maar een hele beperkte groep, als je kijkt naar beschikbare functies op hetzelfde rangsniveau kun je best omscholing aanbieden, ook al zijn het totaal andere functies.
Of zoals mijn situatiequote:Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan gaan we een overste van de cavalerie omscholen tot boordschutter op de CV-90?
We hebben niet teveel mensen, we hebben te veel dure mensen.
En dan straks van ypr naar de boxer?quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Of zoals mijn situatie.
Na jaren leo2, omgeschoold naar cv90 , vervolgens teruggekomen van opleiding en krijg meteen te horen dat ik van de functie cv90 afmoet, nu .50 boordschutter op een ypert.![]()
Moneyy money moneyyy
Ik denk dat er aan mij meer dan 3 ton aan opleidingen is uitgegeven
yes, maar die zien we pas over een jaar of drie.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Amootje het volgende:
[..]
En dan straks van ypr naar de boxer?
En tegen die tijd worden de .50 en Mag ook vernieuwdquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
yes, maar die zien we pas over een jaar of drie.
'Missing' US soldier story exposed as fraudquote:Op zondag 28 april 2013 04:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Er is een Amerikaanse soldaat, een groene baret, gevonden in Vietnam! na 46 jaar vermist te zijn blijkt hij gewoon nog te leven
Lees hier het verhaal, ik zie uit naar de docu die gemaakt is
quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
'Missing' US soldier story exposed as fraud
quote:Op maandag 13 mei 2013 11:22 schreef Cobra4 het volgende:
Kapiteins willen rol Defensie bij beveiliging
SSquote:Erstmals in der Geschichte der Bundesrepublik wird ein Kampfverband der Niederlande in die deutschen Streitkräfte integriert
"nicht vorgesehene Unterstützungskräfte wie Pioniere und Flugabwehrtruppen" Nederlanders die zich op ondersteunings- en pionierstaken richten, Duitsers de luchtverdediging?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:15 schreef AchJa het volgende:
Ik heb nog niks over dit plan gehoord... Iemand anders meer info?
Daarbij "Flugabwehrtruppen" uhu, laten we 11 luverdcie nou net wegbezuinigd hebben...
Tjaquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:45 schreef Cobra4 het volgende:
Luchtmobiele Brigade onder Duits commando
Van onze verslaggevers
BERLIJN -
De 11e Luchtmobiele Brigade komt volgend jaar onder Duits commando. Nederland zal de samenwerking met de oosterburen uitbreiden, ook vanwege ingrijpende bezuinigingen.
Minister Hennis (Defensie) tekent volgende week in Berlijn een intentieverklaring over de samenwerking.Volgens ingewijden is het samenvoegen van de wereldwijd inzetbare 11 Air Manoeuvre Brigade, internationaal aangeduid als AMB, met de Duitse parachutisten van de Luftlandebrigade 1, op termijn goedkoper. Het gaat om de gezamenlijke aanschaf van transport- en gevechtshelikopters, de uitwisseling van personeel, gemeenschappelijke oefeningen en het samen volgen van opleidingen. Het betekent echter niet dat de AMB haar bases in Arnhem en in Assen verlaat.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)r_Duits_bevel__.html
Ik ben benieuwd hoe eea afgetimmerd gaat worden, of krijgen we hetzelfde geouwehoer als destijds met de KM/ Kmarns mbt de Falklands?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef Rave_NL het volgende:
Ze moeten wel om bestaansrecht te houden in deze tijd.
3. Commando brigade, op het Nederlandse component na is anders vaak genoeg operationeel ingezet de laatste jaren. Ik snap niet dat de Nederlandse overheid niet via de constructie van de UK/NL landing force deel heeft genomen aan de missie in Afghanistan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:35 schreef Amootje het volgende:
Inzetbaarheid blijft een probleem met twee overheden die onafhankelijk van elkaar beslissen wel of niet te participeren in een conflict.
Om diezelfde reden is die amfibische eenheid met de Engelsen ook leuk op papier en verder niet....
Tja, dit lijkt me in de praktijk niet echt goed uitpakken. Duitsland die bijvoorbeeld toch weer militairen wil sturen van deze samenwerking en Nederland die dit niet wil. Toch Nederlanders die kant op? Of zijn het dan ineens toch 2 verschillende landen/brigades?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe eea afgetimmerd gaat worden, of krijgen we hetzelfde geouwehoer als destijds met de KM/ Kmarns mbt de Falklands?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |