SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nirak op 05-03-2013 22:07:08 ]![]()
Oh kijk aan, lekker hoorquote:Op maandag 4 maart 2013 21:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Het plan is om CPC iets sneller dan M-tempo te lopen. Om en nabij de 5min/km. Twee weken later loop ik weer een HM (in Naaldwijk), en die wil ik op mijn beoogde M-tempo (5.20) gaan lopen.En dan de laatste 2 weken taperen? Of hoort die HM in 5'20 al daarbij? En zitten daar ook nog weer lange duurlopen (20+) bij?
Sorry voor alle vragen, maar vind het wel vet om dat een beetje te volgen. Heb ik meteen een leidraadje voor als ik zelf volgend jaar ook zoiets ga proberen. Al ga ik dan misschien voor de eerste keer ook wel een keer een schema gebruiken. Tot nu toe eigenlijk alleen maar alles uit de losse pols gelopen.![]()
![]()
Ik weet niet waar je het over hebt, ik heb 5 meter wat versnelt, dat is geen lopen hoorquote:Op maandag 4 maart 2013 21:52 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ow getsdat is niet tof (ik spreek uit ervaring helaas)
Tof dat je alweer aan het lopen bentweten ze een oorzaak van je embolie?
En de oorzaak was een been in het gips.
Vanaf hier beginnen: LIF / [Hardlopen] #355 - Hardlopen maakt schizofreen?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Die tweede HM zit 3 weken voor de marathon.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:58 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oh kijk aan, lekker hoorEn dan de laatste 2 weken taperen? Of hoort die HM in 5'20 al daarbij? En zitten daar ook nog weer lange duurlopen (20+) bij?
Sorry voor alle vragen, maar vind het wel vet om dat een beetje te volgen. Heb ik meteen een leidraadje voor als ik zelf volgend jaar ook zoiets ga proberen. Al ga ik dan misschien voor de eerste keer ook wel een keer een schema gebruiken. Tot nu toe eigenlijk alleen maar alles uit de losse pols gelopen.
Anderhalve week voor de marathon hebben we nog een rustige duurloop van 2 a 2,5 uur. De zondag voor de marathon nog een 10-km wedstrijdje. Alle overige trainingen in de laatste twee weken zijn lichte bezigheidstherapie
F means you're fucked![]()
@Brighteyes, herkenbaar! Ik heb vorige week ook nog een potje staan janken toen er allemaal gedoe was, daardoor kwam er ruzie en ik kon óók nog eens niet lopen![]()
Zhe drahmah
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
En dan staat 'ie in de laatste week voor de M keihard te stuiteren van alle energie die er dan niet uit kan, nja daar moet GotC je dan maar mee helpen..quote:Op maandag 4 maart 2013 22:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Die tweede HM zit 3 weken voor de marathon.
Anderhalve week voor de marathon hebben we nog een rustige duurloop van 2 a 2,5 uur. De zondag voor de marathon nog een 10-km wedstrijdje. Alle overige trainingen in de laatste twee weken zijn lichte bezigheidstherapie![]()
![]()
Geen tijd voor, want dan heb ik al mn energie hard genoeg nodig om te etenquote:Op maandag 4 maart 2013 22:02 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
En dan staat 'ie in de laatste week voor de M keihard te stuiteren van alle energie die er dan niet uit kan, nja daar moet GotC je dan maar mee helpen..
Oh natuurlijk, elke dag pasta eten!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Geen tijd voor, want dan heb ik al mn energie hard genoeg nodig om te eten![]()
![]()
Stapeluhhhhhhhhhhhhhhh!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:05 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, elke dag pasta eten!
ja had ik gezien!quote:Op maandag 4 maart 2013 21:50 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen runkeeper en endomodo langs elkaar ga draaien. Eens kijken welke het goed doet
Maar had jij dat wandelschema gezien wat ik dit weekend heb gepost? Misschien ook wat voor jou?
ik doe het zo: http://ikkanhetlekkerwel.(...)3-02-om-13-49-18.png
Met heel veel wandelen heel rustig op weg naar Evy1, met mijn lijf dat niks kan en de shinsplints
Ik merk nu wel trouwens dat ik echt zit te wiebelen op de bank, omdat de 20 minuutjes wandelen echt heel saai waren![]()
![]()
YUR, een jaar geleden liep je je eerste HM in hetzelfde tempo als ik. En nu heb je je snelheid omhoog gegooid en ga je een hele marathon lopen, wow.![]()
![]()
Ow fuck, dan was mijn grap gisteren wel heel lomp bedenk ik me nu .... Sorry!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, ik heb 5 meter wat versnelt, dat is geen lopen hoorEn de oorzaak was een been in het gips.
![]()
Dat is het plan jaquote:Op maandag 4 maart 2013 22:07 schreef wyccie het volgende:
YUR, een jaar geleden liep je je eerste HM in hetzelfde tempo als ik. En nu heb je je snelheid omhoog gegooid en ga je een hele marathon lopen, wow.Startbewijs is al binnen, nu nog heelhuids aan de start verschijnen
Haha, de echte joggers opmerking, ik moest lachen. No worries, all is well in slackerland.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:10 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ow fuck, dan was mijn grap gisteren wel heel lomp bedenk ik me nu .... Sorry!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Morgen 10:00 telefonisch interview en er wordt een foto gemaakt![]()
Maar es ff wat langer voor de kledingkast staan morgenochtend, want omroep MAX komt ook filmen op mijn werk![]()
![]()
Hoe maken ze een foto via de telefoon?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:25 schreef Quoi het volgende:
Morgen 10:00 telefonisch interview en er wordt een foto gemaakt![]()
Maar es ff wat langer voor de kledingkast staan morgenochtend, want omroep MAX komt ook filmen op mijn werk
Ja doei.![]()
Grapjasquote:Op maandag 4 maart 2013 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe maken ze een foto via de telefoon?Hun probleem, ik laat het op me afkomen!
![]()
auw auw auw
ik heb een spier in mn onderbeen... Dat wist ik niet....
(of eigenlijk, dat wist ik wel want die is volgens mij verantwoordelijk voor het ontstaan van shinsplints)
maar hij vond mijn ultra korte skivakantie niet tof
na 5minuten lopen begon hij te kloten bij de minuut rust... jeetje, wat een verkrampte spier!
auw auw auw
on the bright side, volgens mijn fysio kan ik gewoon nog lopen moet ik een weekje rustiger dan normaal doen. Helaas lukte dat de laatste 3 minuten niet echt
[ Bericht 7% gewijzigd door Jumparound op 04-03-2013 23:10:05 ]Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ja, nog 82 dagen maar heb er nu alweer zin in.quote:
Het leuke is dat mijn 10K schema <55 min. precies op 25 mei klaar is en de Leiden Marathon is 26 mei. Heb ik dus echt iets om naartoe te trainen.![]()
Ach, je moeten eens weten wat ze tegenwoordig allemaal kunnen!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe maken ze een foto via de telefoon?![]()
![]()
Blijven volhouden en dan kom je er wel!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:05 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja had ik gezien!
ik doe het zo: http://ikkanhetlekkerwel.(...)3-02-om-13-49-18.png
Met heel veel wandelen heel rustig op weg naar Evy1, met mijn lijf dat niks kan en de shinsplintsIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Gelukkig maarquote:Op maandag 4 maart 2013 22:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Haha, de echte joggers opmerking, ik moest lachen. No worries, all is well in slackerland.
* Nirak veegt angstzweet van voorhoofd![]()
Gisteravond wat korter gelopen dan normaal, met het oog op de CPC van zondag, wel gezellig terug gelopen met 2 meiden van het team dat ik trainen geef, alleen waren zij op de fiets
http://www.endomondo.com/workouts/164169996/2924303<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Wat ben je aan het doen?!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:54 schreef Jumparound het volgende:
auw auw auw
ik heb een spier in mn onderbeen... Dat wist ik niet....
(of eigenlijk, dat wist ik wel want die is volgens mij verantwoordelijk voor het ontstaan van shinsplints)
maar hij vond mijn ultra korte skivakantie niet tof
na 5minuten lopen begon hij te kloten bij de minuut rust... jeetje, wat een verkrampte spier!
auw auw auw
on the bright side, volgens mijn fysio kan ik gewoon nog lopen moet ik een weekje rustiger dan normaal doen. Helaas lukte dat de laatste 3 minuten niet echtIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Pfew, ik ben dus niet de enige!quote:Op maandag 4 maart 2013 22:02 schreef Guppyfriend het volgende:
@Brighteyes, herkenbaar! Ik heb vorige week ook nog een potje staan janken toen er allemaal gedoe was, daardoor kwam er ruzie en ik kon óók nog eens niet lopen![]()
Zhe drahmahHet was uiteraard de combi maar toch... ik die gaat janken omdat ze niet kan hardlopen. Ik moet er zelf even aan wennen zeg maar.
***![]()
Ik stond er zelf ook een beetje van te kijkenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Pfew, ik ben dus niet de enige!Het was uiteraard de combi maar toch... ik die gaat janken omdat ze niet kan hardlopen. Ik moet er zelf even aan wennen zeg maar.
![]()
Ik heb trouwens ook opeens keelpijn, boeoeoeoeoe
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik kreeg gister trouwens een mail dat mijn roparun team een bijeenkomst heeft over twee weken
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Nou, pas maar op!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:12 schreef Nirak het volgende:
Gelukkig maar
* Nirak veegt angstzweet van voorhoofdIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Iemand vanochtend al in korte broek / korte mauwen gelopen? Is dat een beetje te doen, of toch nog iets te koud voor?
Wil zo gaan lopen, maar vind het een beetje lastig in te schatten of ik al een 3/4 broek aan kan (tights) en korte mauwen![]()
![]()
Ik ben van plan om om een uur of één te gaan. Kort-kort.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:57 schreef Levitas het volgende:
Iemand vanochtend al in korte broek / korte mauwen gelopen? Is dat een beetje te doen, of toch nog iets te koud voor?
Wil zo gaan lopen, maar vind het een beetje lastig in te schatten of ik al een 3/4 broek aan kan (tights) en korte mauwenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Met deze slimme man! Ga ook rond een uur of één en ook in kort-kort. Kan vandaag echt wel. Het ligt bij mij wel af en toe aan wat voor training ik ga doen, als het 5 graden is bijvoorbeeld doe ik met een lange rustige duurloop wel lang-lang, maar bij een intensieve intervaltraining kan ik weer voor kort gaan, maar dan maak ik de rustperiodes wat korter.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:21 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik ben van plan om om een uur of één te gaan. Kort-kort.
Oh en mauwen doet een poes..![]()
![]()
brr wat zijn jullie stoerik krijg zo snel koude benen en daarmee stijvere spieren
voor mij voorlopig in ieder geval lange benen (en vaak ook nog een extra laagje)
![]()
Ik ga vanmiddag ook gewoon lang-lang hoor, het moet echt nog een stuk warmer worden wil ik kort-kort gaan.know'm sayin?
word? word.![]()
Interview gehadToch uitgebreider dan ik dacht! Mijn hele verhaal over waarom ik ben begonnen met hardlopen. Hele succesverhaal van de opbouw afgelopen jaar & afronden proefschrift/rpomoveren is belicht. Vanavond komt er een fotograaf langs huis
![]()
Donderdag in de regionale editie![]()
krijg straks op nadrukkelijk verzoek het stukje even opgestuurd van tevoren![]()
Erg leuk! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Quoi het volgende:
Interview gehadToch uitgebreider dan ik dacht! Mijn hele verhaal over waarom ik ben begonnen met hardlopen. Hele succesverhaal van de opbouw afgelopen jaar & afronden proefschrift/rpomoveren is belicht. Vanavond komt er een fotograaf langs huis
![]()
krijg straks op nadrukkelijk verzoek het stukje even opgestuurd van tevoren![]()
Maak er dan ook even een fotootje van, als dat mag natuurlijk...![]()
Een beroemdheidquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Quoi het volgende:
![]()
krijg straks op nadrukkelijk verzoek het stukje even opgestuurd van tevoren
Cool!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Quoi het volgende:
![]()
krijg straks op nadrukkelijk verzoek het stukje even opgestuurd van tevorenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Stoer!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ow en zondag max 7 graden, 75% kans op neerslag en windkracht 4 NO... Er zijn wel eens idealere omstandigheden geweest....<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Maar ook slechtere. Geen reden om niet te knallen dusquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Stoer!
Ow en zondag max 7 graden, 75% kans op neerslag en windkracht 4 NO... Er zijn wel eens idealere omstandigheden geweest....
Nou, voor een wedstrijd is het op zich wel lekker om het niet te warm te hebben. Vooral een buitje kan tussendoor best lekker zijn, als het maar niet teveel is. 7 graden is dan goed te doen!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Stoer!
Ow en zondag max 7 graden, 75% kans op neerslag en windkracht 4 NO... Er zijn wel eens idealere omstandigheden geweest....
Ik heb zaterdag de wedstrijd, zit dan op 10 graden, 80% neerslag van 3.5mm ofzo, dus misschien een buitje tussendoor, vind ik wel best.
![]()
Klopt, ben echt benieuwd waar ik sta en of het me lukt om me in te houden in de eerste kilometers!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar ook slechtere. Geen reden om niet te knallen dus<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Inhouden? Knallen zei ik toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:03 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Klopt, ben echt benieuwd waar ik sta en of het me lukt om me in te houden in de eerste kilometers!
Wat gaaf zeg! Als het stuk ergens online staat, wel even delen he!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Quoi het volgende:
![]()
Net weer heerlijk gelopen. Doel was om 1 km meer te lopen dan vorige week, om zo afstand op te bouwen. Uiteindelijk maar 0.5 km meer gelopen dan vorige week. Heb op afstandmeten.nl een route uitgestippeld die 3.5 km zou moeten zijn, volgens Runkeeper is het 3.19 km.
Volgende keer nog maar een stukje toevoegen om wel die 4 km te halen! Het zit er wel in, dat voel ik. Vandaag viel eigenlijk alles mee en was heerlijk met een driekwartsbroek en t-shirt (om 10:30 al!)
http://runkeeper.com/user/Levitas/activity/154357578
Gemiddelde snelheid wel bijna 1 km/u langzamer, maar expres wat minder explosief gestart om het geheel wat regelmatiger te maken.
//Edit
Geen wonder dat het slechts 3.19 km is op Runkeeper. Runkeeper loopt vrijwel de hele tijd net iets naast de weg, terwijl ik op de weg loop..![]()
Ja, dan loop ik in de eerste km waarschijnlijk mijn snelste km ooit en kan je me na 5 km oprapenquote:Goed bezig en knap dat je rustiger gestart bent!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:08 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wat gaaf zeg! Als het stuk ergens online staat, wel even delen he!
Net weer heerlijk gelopen. Doel was om 1 km meer te lopen dan vorige week, om zo afstand op te bouwen. Uiteindelijk maar 0.5 km meer gelopen dan vorige week. Heb op afstandmeten.nl een route uitgestippeld die 3.5 km zou moeten zijn, volgens Runkeeper is het 3.19 km.
Volgende keer nog maar een stukje toevoegen om wel die 4 km te halen! Het zit er wel in, dat voel ik. Vandaag viel eigenlijk alles mee en was heerlijk met een driekwartsbroek en t-shirt (om 10:30 al!)
http://runkeeper.com/user/Levitas/activity/154357578
Gemiddelde snelheid wel bijna 1 km/u langzamer, maar expres wat minder explosief gestart om het geheel wat regelmatiger te maken.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Wat een heerlijk weer zeg om te hardlopenIk heb in een trainingsbroek en shirtje met korte mouwen gelopen.
![]()
![]()
Doe ik ook hoor, behalve bij 26+ graden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:40 schreef Twinky het volgende:
brr wat zijn jullie stoerik krijg zo snel koude benen en daarmee stijvere spieren
voor mij voorlopig in ieder geval lange benen (en vaak ook nog een extra laagje)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Whut?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor, behalve bij 26+ graden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor, behalve bij 26+ graden.![]()
![]()
Bij wedstrijden loop ik tegen het vriespunt nog met kort-kort. Dan wel goed warmlopen in trainingsbroek en met jasje aan trouwens. Maar boven de 10 krijg je het na een klein tijdje toch veel te warm met lang-lang aan?
Je hartslag is trouwens ook veel hoger als je te warm gekleed bent, hou hier wel rekening mee. Zodra je het een beetje fris hebt hou je veel langer een lagere hartslag en loop je vaak ook makkelijker, tipje!![]()
![]()
Vertrekken op 4 minuten om vervolgens vanaf km 6 te versnellen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:10 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dan loop ik in de eerste km waarschijnlijk mijn snelste km ooit en kan je me na 5 km oprapen
[..]
Goed bezig en knap dat je rustiger gestart bent!F means you're fucked![]()
Is toch niet zo raar, ik heb met lopen altijd een lange broek. In de winter wel een warmere en in de zomer een dunne. Is echt niks te warm aan je benen. Verder wel een tshirt of een hemdje als het warm is, maar een lange broek vind ik echt fijner ook tegen insecten en zo (ik loop door het bos). En aan je benen heb je het toch niet snel warm? Ik niet tenminste.quote:![]()
Ja, in ieder geval vertrekken op 4 minuten en dan inderdaad rond km 6 zien hoe het gaatquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Vertrekken op 4 minuten om vervolgens vanaf km 6 te versnellen?Ik ben alleen bang dat het tegen gaat vallen, omdat ik de laatste tijd niet heel veel snelheidswerk heb gedaan, maar de versnelling van zaterdag in km 12 van mijn duurloop was hoopgevend, dat ik met een hartslag van 155 op die 4 minuten kon lopen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik blijf ook voorlopig nog lang/lang lopen. Ik heb het niet snel door-en-door koud, maar wel aan de huid en spieren... ik heb het gelukkig ook niet snel te warm -sowieso intern niet snel last van temperatuur, hoog of laag, ook als ik niet sport- dus kies ik er voor m'n spieren lekker warm te houden. En ik loop niet zo hard als sommigen inmiddels in dit topic, als ik de tijden van de snelle lopers zie, snap ik wel dat je 't te warm krijgt!![]()
![]()
Het verschilt toch gewoon per persoon, ik heb 5 lagen aan bij 5 graden, maar warm word ik niet. Als ik met 20 graden loop dan nog krijg ik het niet eens superwarm. Anderen gutsen dan al van het zweet en lopen rood aan.know'm sayin?
word? word.![]()
Het kan zomaar zijn dat je de eerste 2 kilometers niet aan je gewenste snelheid kunt komen wegens drukte. Laat je er niet door gek maken en verleiden tot tussensprintjes. Blijf kalm en gebruik de overgehouden energie in het tweede deel van de racequote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:20 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval vertrekken op 4 minuten en dan inderdaad rond km 6 zien hoe het gaatIk ben alleen bang dat het tegen gaat vallen, omdat ik de laatste tijd niet heel veel snelheidswerk heb gedaan, maar de versnelling van zaterdag in km 12 van mijn duurloop was hoopgevend, dat ik met een hartslag van 155 op die 4 minuten kon lopen
Via mijn hardloopclub. Ze plaatsen van mensen uit elke regio een stukje, en zochten nog iemand voor Delft. Voorzitter stuurde het door of het niet iets was... nou vooruit, ik houd wel van dit soort dingenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat leuk Quoi! Je plaatst het hier wel he. Maar hoe waren ze nou bij jou terecht gekomen?![]()
![]()
Vandaag helaas een rustdag. Maar zou zó weer gaan. Wat is het heerlijk lopen hier zeg![]()
![]()
morgen nog weer een 'korte' van een km of 8 en dan vrijdag wat verder, km of 15, maar moet nog even kijken waar ik heen ga. Gelukkig heb ik op de uni even internet en krijgen we hopelijk morgen thuis ook internet... kan ik even google-satelite-mapsen!
Ja doei.![]()
Ik moet even aan de Bridge to Bridge denken afgelopen september, toen was het ook 26 graden. Kan me niet voorstellen dat je dan nog met een lange broek gaat lopen. Je argument voor wat betreft insecten kan ik nog inkomen, maar voor de rest lijkt me een lange broek bij warm weer totaal niet functioneel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is toch niet zo raar, ik heb met lopen altijd een lange broek. In de winter wel een warmere en in de zomer een dunne. Is echt niks te warm aan je benen. Verder wel een tshirt of een hemdje als het warm is, maar een lange broek vind ik echt fijner ook tegen insecten en zo (ik loop door het bos). En aan je benen heb je het toch niet snel warm? Ik niet tenminste.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou ja, ik heb het gewoon niet zo snel warm. Snap ook nooit als het 20 graden is dat mensen meteen met hemdjes en korte rokjes en broeken over straat lopen. Verschilt denk ik per persoon.![]()
Who cares? Jij hoeft er toch niet in te rennen? Mij hindert een lange broek an sich ook niet met warm weer, zolang het een lange tight is en geen warme winterbroek/-tight. Ieder z'n voorkeur en eigen klimaathuishouding.
Ik pak ook de komende tijd (nog) geen korte broek, als ik de struiken zie waar ik me doorheen mag worstelen.Ja doei.![]()
Wat een mooi weer![]()
M'n loopje ging niet zo denderend. Ik kon niet in m'n ritme komen, begon véél te snel, ik kreeg m'n hartslag niet meer onder controle, eten kwam omhoog en ik kreeg dorst. Allemaal m'n eigen schuld, maargoed. Laatste 2km maar naar huis gewandeld met af en toe dribbelen tussendoor. En genoten van het weer![]()
![]()
Het fijne van hardlopen is inderdaad dat je je niet druk hoeft te maken om wat anderen doen
Ik heb het hardlopen weer opgepakt. Laatste keer was in juli. Vorige week even een kort stukje gelopen, maar dat viel zo tegen dat ik maar stopte.![]()
Vanochtend nog een keer geprobeerd en het ging goed![]()
Zit nog niet op m'n oude tijd. Maar toch gelukt om 5km te lopen in 28 minuten.![]()
Nieuw doel is een vlakke run lopen van 5km in 25min.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
Waarom meteen weer op je oude tijd willen zitten als je zo lang niet gelopen hebt? Waarom niet gewoon weer rustig opbouwen en zien wat die tijd stilzitten voor je lichaam heeft betekend? #jehebtmaaréénlichaamJa doei.![]()
Zeis mee!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
Who cares? Jij hoeft er toch niet in te rennen? Mij hindert een lange broek an sich ook niet met warm weer, zolang het een lange tight is en geen warme winterbroek/-tight. Ieder z'n voorkeur en eigen klimaathuishouding.
Ik pak ook de komende tijd (nog) geen korte broek, als ik de struiken zie waar ik me doorheen mag worstelen.![]()
Heel leuk Quoi. Zat je nou ook in het bestuur?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Via mijn hardloopclub. Ze plaatsen van mensen uit elke regio een stukje, en zochten nog iemand voor Delft. Voorzitter stuurde het door of het niet iets was... nou vooruit, ik houd wel van dit soort dingenIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Behalve in een race.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:58 schreef YUR het volgende:
Het fijne van hardlopen is inderdaad dat je je niet druk hoeft te maken om wat anderen doenIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Op ons niveau loop je ook dan nog steeds gewoon je eigen race. Gewoon je eigen ding doen, maar natuurlijk wel oppassen voor de hakken van anderenquote:![]()
en rechts houden! (en hier links..
)
Ja doei.![]()
Pff, je lichaam kan best wat hebben. Gewoon even kijken hoe het er voor staat kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom meteen weer op je oude tijd willen zitten als je zo lang niet gelopen hebt? Waarom niet gewoon weer rustig opbouwen en zien wat die tijd stilzitten voor je lichaam heeft betekend? #jehebtmaaréénlichaamOp donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
Daaromquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, je doet maar hoor. Niet mijn probleem!!
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
Met een gemiddelde hartslag van 140bpm maak ik me daar niet echt druk om.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:16 schreef Jero_nimo het volgende:
![]()
![]()
Bij wedstrijden loop ik tegen het vriespunt nog met kort-kort. Dan wel goed warmlopen in trainingsbroek en met jasje aan trouwens. Maar boven de 10 krijg je het na een klein tijdje toch veel te warm met lang-lang aan?
Je hartslag is trouwens ook veel hoger als je te warm gekleed bent, hou hier wel rekening mee. Zodra je het een beetje fris hebt hou je veel langer een lagere hartslag en loop je vaak ook makkelijker, tipje!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is ook echt persoonlijk. Ik loop het liefste op Falke, maar het type dat ik fijn vind wordt bijna niet meer verkocht.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:07 schreef kwaitnait het volgende:
Welke hardloop sokken gebruiken jullie? Ik zie door de bomen 't bos niet meer
GotC daarentegen loopt het liefst op hardloopsokken van de Lid.
Heel veel clubgenoten vinden x-socks fijn. Die vind ik dan weer nixF means you're fucked![]()
Ja, dat is ook zo, alleen heb ik nog nooit een negatieve split gelopen in een wedstrijdquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Het kan zomaar zijn dat je de eerste 2 kilometers niet aan je gewenste snelheid kunt komen wegens drukte. Laat je er niet door gek maken en verleiden tot tussensprintjes. Blijf kalm en gebruik de overgehouden energie in het tweede deel van de raceEn ben wel benieuwd hoe het is met de drukte, maar gelukkig sta ik wel in het voorste startvak (als ik mn nummer tenminste binnen ga krijgen, heb ik nog steeds niet gezien
) Maar ik ga gewoon goed naar mijn lijf luisteren en zien waar het schip strandt
Qua sokken draag ik gewoon simpele sportsokken, badstof volgens mij, heb geen speciale sokken aangeschaft en geen last van blaren ofzo<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Het is echt superlekker weer buiten!![]()
Capri en shirt met korte mouwen!
En 25 minuutjes non-stop wat heerlijk niet tegen viel na 3-4 weken niks doen.
***![]()
Lekker BE!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
Het is echt superlekker weer buiten!![]()
Capri en shirt met korte mouwen!
En 25 minuutjes non-stop wat heerlijk niet tegen viel na 3-4 weken niks doen.F means you're fucked![]()
* Quoi is erg blij dat ze eerst een versie wilde lezen om goed te keuren![]()
Sorry, ego-post nr zoveel, maar het houdt me bezig![]()
![]()
Ik loop ook met sokken van de lidl, bevallen goed.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:07 schreef kwaitnait het volgende:
Welke hardloop sokken gebruiken jullie? Ik zie door de bomen 't bos niet meer![]()
http://results.vasaloppet(...)99167888590000000065
ik ben weer op nederlandse bodem!
16000 mensen. parcours van berga salen naar mora.
het was ongelovelijk zwaar, machtig mooi en onbeschrijvelijk....
zo`n zwaar parcours, slechte sneeuw , niet bestaande sporen doordat de sneeuw in poedersneeuw veranderde. afdalingen die of ijzig waren of stroef zodat je niet de rust kreeg en maar door moest ploeteren. geweldige verzorgingsposten die alles voor je over had. mensen langs de kant die je door de pijn heen hielpen. en zelfs op de onbereikbare plaatsen stonden.
eindtijd 10.51 over 90 km. en het onbeschrijvelijke gevoel van vreugde als je eindelijk de laatste kilometer over de camping naar de binnenstad van Mora loopt. over de beroemde finish en samen met mijn vader in de armen van mijn moeder valt. dit was het allerzwaarste en mooiste wat ik ooit beleefd heb.foto`s en filmpjes komen er nog. spierpijn is allesoverheersend maar voelt goed.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
zo`n zwaar parcours, slechte sneeuw , niet bestaande sporen doordat de sneeuw in poedersneeuw veranderde. afdalingen die of ijzig waren of stroef zodat je niet de rust kreeg en maar door moest ploeteren. geweldige verzorgingsposten die alles voor je over had. mensen langs de kant die je door de pijn heen hielpen. en zelfs op de onbereikbare plaatsen stonden.
eindtijd 10.51 over 90 km. en het onbeschrijvelijke gevoel van vreugde als je eindelijk de laatste kilometer over de camping naar de binnenstad van Mora loopt. over de beroemde finish en samen met mijn vader in de armen van mijn moeder valt. dit was het allerzwaarste en mooiste wat ik ooit beleefd heb.foto`s en filmpjes komen er nog. spierpijn is allesoverheersend maar voelt goed.![]()
![]()
![]()
Wow, dat zal echt heftig geweest zijn, gewoon bijna 11 uur lang ploeteren! Dat moet zeker een enorm vreugdegevoel geven als je eenmaal over de finish bent gekomen! Respect!!!![]()
![]()
Holy shit! Dat is vet!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
eindtijd 10.51 over 90 km. en het onbeschrijvelijke gevoel van vreugde als je eindelijk de laatste kilometer over de camping naar de binnenstad van Mora loopt. over de beroemde finish en samen met mijn vader in de armen van mijn moeder valt. dit was het allerzwaarste en mooiste wat ik ooit beleefd heb.foto`s en filmpjes komen er nog. spierpijn is allesoverheersend maar voelt goed.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En wat is het hier een heerlijk loopweer! Net geweest, na 5 minuten liep ik al in een t-shirtje, het is hier gewoon 18 graden. Dat is dan weer het voordeel van in het zuiden wonen.![]()
16000 mensen. parcours van berga salen naar mora.![]()
Wow, echt een prestatie hoor.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Holy fuck?! 11 uur, 90km aan één stuk?! RESPECT!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
eindtijd 10.51 over 90 km. en het onbeschrijvelijke gevoel van vreugde als je eindelijk de laatste kilometer over de camping naar de binnenstad van Mora loopt. over de beroemde finish en samen met mijn vader in de armen van mijn moeder valt. dit was het allerzwaarste en mooiste wat ik ooit beleefd heb.foto`s en filmpjes komen er nog. spierpijn is allesoverheersend maar voelt goed.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heldin!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
![]()
![]()
![]()
lopen met een spier die verkrampt is en waar ik het bestaan niet van kendequote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
16000 mensen. parcours van berga salen naar mora.![]()
![]()
Onvoorstelbaar!![]()
Jeej! Het is gelukt!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
Wauw Winterstorm! Wat een prestatie![]()
Super goed dat je het gedaan hebt en je het gered hebt.
Ik wil nu naar buiten!!!niet straks pas als het al donker is en koud....
![]()
![]()
Het was vandaag erg lekker! Heerlijk in het zonnetje kunnen lopen, ook meteen heel druk op de hei natuurlijk. Wel ging het lopen redelijk zwaar, maar dat kan ook komen omdat ik de eerste interval veel te snel heb gelopen. Het werd een 8x400 meter met 200 meter rustig dribbelen en na de interval nog een klein rondje om de hei gelopen van 2km, in totaal 6.8km gelopen. Maar kon duidelijk merken dat het weer wat warmer was, droge mond en lekker zweten.
Laat de lente maar komen!![]()
![]()
* De_kluizenaar diepe buiging maakt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
eindtijd 10.51 over 90 km. en het onbeschrijvelijke gevoel van vreugde als je eindelijk de laatste kilometer over de camping naar de binnenstad van Mora loopt. over de beroemde finish en samen met mijn vader in de armen van mijn moeder valt. dit was het allerzwaarste en mooiste wat ik ooit beleefd heb.foto`s en filmpjes komen er nog. spierpijn is allesoverheersend maar voelt goed.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ongelooflijk winterstorm. Diepe buiging voor je. Had net gisteren zelf mijn afstandsrecord verbeterd naar 18,1km, maar dit zet me wel op mijn plaats, lolSucces met het herstel!
![]()
Ik heb een goede tip voor de beginnende hardloper!
Wil je graag wat meer sporten maar vind je het moeilijk om te beginnen! Schaf leuke sport kleding aan. Dan vind je het ook leuk om te gaan sporten. (Je ziet er namelijk leuk uit!) Bovendien heb je geld uitgegeven aan een nieuwe outfit en dat was niet voor niets. Het is een stok achter de deur om toch te gaan! Anders is het zonde van je geld.
Haha zo heeft het tenminste bij mij geholpen! Als je eenmaal op gang bent gekomen is het heerlijk om te gaan hardlopen. Door de eerste 10 rondjes moet je heen bijten maar daarna is het heel fijn.Fashion lover | Shoe addict | Gossip Girl fan | Stagiair bij www.stylediscount.nl |![]()
90 km!?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:06 schreef winterstorm666 het volgende:
eindtijd 10.51 over 90 km. en het onbeschrijvelijke gevoel van vreugde als je eindelijk de laatste kilometer over de camping naar de binnenstad van Mora loopt. over de beroemde finish en samen met mijn vader in de armen van mijn moeder valt. dit was het allerzwaarste en mooiste wat ik ooit beleefd heb.foto`s en filmpjes komen er nog. spierpijn is allesoverheersend maar voelt goed.
hoeveel en wat eet je dan tijdens de race?![]()
* YUR vraagt zich af of iedereen door heeft dat het om langlaufen gaat
Niet dat dat de prestatie minder maakt overigens
Ik kan nog zo'n mooi pakkie aantrekken, maar dan ziet het er nog niet uitquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:35 schreef itsmevicky het volgende:
Ik heb een goede tip voor de beginnende hardloper!
Wil je graag wat meer sporten maar vind je het moeilijk om te beginnen! Schaf leuke sport kleding aan. Dan vind je het ook leuk om te gaan sporten. (Je ziet er namelijk leuk uit!) Bovendien heb je geld uitgegeven aan een nieuwe outfit en dat was niet voor niets. Het is een stok achter de deur om toch te gaan! Anders is het zonde van je geld.
Haha zo heeft het tenminste bij mij geholpen! Als je eenmaal op gang bent gekomen is het heerlijk om te gaan hardlopen. Door de eerste 10 rondjes moet je heen bijten maar daarna is het heel fijn.
Maar goede schoenen aanschaffen van meer dan 100,- was voor mij voldoende motivatie om ervoor te gaan. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon hartstikke lekker![]()
![]()
oooohquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:39 schreef YUR het volgende:
* YUR vraagt zich af of iedereen door heeft dat het om langlaufen gaat![]()
![]()
Ik heb langlaufers kotsent over een finisch zien komen die minder meters op de teller hadden staanquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:39 schreef YUR het volgende:
* YUR vraagt zich af of iedereen door heeft dat het om langlaufen gaat
Niet dat dat de prestatie minder maakt overigens![]()
![]()
Daarom maakt het de prestatie ook zeker niet minderquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:40 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb langlaufers kotsent over een finisch zien komen die minder meters op de teller hadden staan
thanks everybody!
de dagen ervoor prop je jezelf vol met pasta``s
smorgens brood en yoghurt met cruesli.
tussendoor nog een banaan en drinken.
bij de verzorgingsposten hebben ze mini broodjes die net kauwgom lijken maar wel de maag vullen.
en blauwebessensap, sportdrank boilon en water(allemaal warm) tussendoor staan er nog wat standjes met stukjes banaan, sinasappel en chocosnoepjes. en de laatste kraampjes hadden druivesuiker. en ik heb nog twee gelletjes gehad.maar je zuigt jezelf helemaal leeg. zeker na de laatste post met nog 9 km te gaan was ik compleet leeg.
je kunt er niet tegenop eten. zo`n 6000 cal verbranding.home is where doghair sticks to anything but the dog!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: