SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtf ^^
Dat wordt ws wat ik ga doen :, thanks guys!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, de goedkoopste die ze hebben is 105, en die zal mss wel passen, maar dat weet ik niet zeker.
Dan kan je idd denk ik handig een naafje bestellen en uit elkaar slopen, dan kan je alles reviseren. Althans, de as met de conussen de kogels en de freewheelbody.
De lagercups zitten bij Shimano vast in de naafbehuizing. Van Campa kan je die wel reviseren.
Deze toch?
http://www.rose.nl/artike(...)f-fh-4600/aid:520048
keesdietst heeft mij een pleister aangeraden. Nog nit gebruikt want ik heb nog niet gefietst maar misschien helpt dat? Ben zo ff kwijt waar ik dat vandaan hebquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:29 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Dat wordt ws wat ik ga doen :, thanks guys!
Jep die heb ik nodig, kost niet echt veel gelukkig die matige kwaliteit
Lol @ trainingen van patroon vs oksel
Iemand nog een goede tip tegen zadelpijn? 600km in Frankrijk was toch wel wat veel voor het zitvlak... Uiercreme dat soort dingen?
Die sticker is van ReSkin en gebruik je tijdens het fietsen, erna van zadelpijn afkomen = meer fietsen of paar dagen rust geven.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
keesdietst heeft mij een pleister aangeraden. Nog nit gebruikt want ik heb nog niet gefietst maar misschien helpt dat? Ben zo ff kwijt waar ik dat vandaan heb
Dat spul claimt waterproof te zijn... Maar ik zweette het er zo weer uit.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Pfff, lastig. Ik gebruik nooit zonnebrand, ik verbrand niet snel. En als de zon te heftig is vermijd ik 'm.
Ik smeer m'n poten altijd in met olie om sneller bruin te worden
Misschien Waterproof spul proberen?
Gebruikte het al minimaal. En het trok meteen goed in. Normaal beschermt het me ook (op 't terras of 't strand). Maar ik zweet het razendsnel weer uitquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:10 schreef MarcoD het volgende:
en alles boven je ogen echt minimaal insmeren? (dus gewoon een heel klein beetje) Of denk je dat je dan alsnog gaat verbranden?
niet boven je ogen insmeren? Daar heb je je helm enzo dus je zal niet snel verbranndenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:57 schreef muzas het volgende:
Beetje vroeg, maar toch ff vragen;
Met mijn semi-rossige huid is fietsen in de zon altijd een feest. Ik verbrand vrij snel... Zeker in m'n gezicht. Vorig jaar gebruikte ik bij het fietsen altijd nivea invisible protect. Trekt inderdaad vrij snel in en blijft niet vettig. Maar ik zweet nogal veel en hard. Dus na 5km Zat het al in m'n ogen, en druipte het van m'n lijf. Gevolg. Rood terug.
Één keer dat p20 gebruikt. Inderdaad beschermd Maar alles wat ik aan had was geel, en kon de vuilnisbak in...
Met het oog op het komende seizoen... Heeft iemand tips?
Zie je verkeerd. Zit zeker nog een cm of 2-3 tussen mijn wenkbrauwen en de rand van mn helm. Welke vorig jaar dus meerdere malen verbrand is.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
niet boven je ogen insmeren? Daar heb je je helm enzo dus je zal niet snel verbrannden
Dat is inderdaad een van de lastigste plekkenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Zie je verkeerd. Zit zeker nog een cm of 2-3 tussen mijn wenkbrauwen en de rand van mn helm. Welke vorig jaar dus meerdere malen verbrand is.
Toscaanse keienklassieker.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:03 schreef Oksel het volgende:
Is er vandaag een mooie rit? Zie iets voorbijkomen met strade bianche?
Commentaar van Nys is ook wel leuk om eens te horen. Ik ben aan 't werk dus ik heb alleen geluid. Straks mss wel even finale kijken.quote:
herkenbaar.. doe ik ook!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Pfff, lastig. Ik gebruik nooit zonnebrand, ik verbrand niet snel. En als de zon te heftig is vermijd ik 'm.
Ik smeer m'n poten altijd in met olie om sneller bruin te worden
Misschien Waterproof spul proberen?
De gewone of die blauwe 'sport' versie?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een van de lastigste plekkenBen zelf afgelopen jaar Vision gaan gebruiken, beviel wel goed. De hele dag (6u) in volle zon fietsen bij 30 graden was net te veel maar op kortere ritten geen problemen.
Denk ik net voor een half jaar van die Nys verlost te zijn, moest ik ook nog zonder geluid naar Canvas kijken om niet over m'n nek te gaan......... Maar het was wel een mooie koers met schitterende plaatjes.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Commentaar van Nys is ook wel leuk om eens te horen. Ik ben aan 't werk dus ik heb alleen geluid. Straks mss wel even finale kijken.
Nou, ik heb die Vittoria's toch maar gemonteerd want volgens mij zijn ze voldoende gerijpt. Stond een datum op van 140155. Made in Thailand is dat dus minus 543 jaar, ofwel 14 januari 2012. Lijkt me wel oud genoeg om morgen aan het asfalt toe te vertrouwen. Soigneé vóór alles!quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:35 schreef eentwee het volgende:
Waarom krijg ik dit soort spam?![]()
[ afbeelding ]
@buzz: je moet ze ff laten rijpen anders rijd je zondag al lek
Mijn vriendin noemt me altijd meneer streepquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
herkenbaar.. doe ik ook!Randjes zijn cool! (mijn vriendin/vrienden etc denken daar anders over... )
Ik ben van 73 (was al niet dik) naar 66,5 gegaan. Begint nu wel beetje Sobiborachtig te wordenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:13 schreef MarcoD het volgende:
Moest me moeder beloven dat ik niet door ga slaan, ze vind me een beetje 'mager' worden.
Toch eet ik behoorlijk veel, zegt ze een uur later dat ik niet zo veel moet eten
Stuur je dan ook ff het formulier op?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet ook nog nieuwe bandjes omleggen voor Ivo's 200km. Maar dat doe ik aankomende week wel even.
www.ern-ossendrecht.nl onder agenda en routes, daar vindt je het aanmeldingsformulier, de routebeschrijving, GPS track en mijn e-mail adres om het aanmeldingsformulier naartoe te sturen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:28 schreef Erik92 het volgende:
Ivo, heb je een linkje? Ik ben hier een poosje inactief geweest maar ben wel geinteresseerd in die 200 km van je.
Danku.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
www.ern-ossendrecht.nl onder agenda en routes, daar vindt je het aanmeldingsformulier, de routebeschrijving, GPS track en mijn e-mail adres om het aanmeldingsformulier naartoe te sturen.
Ja, ik heb a.s. dinsdag of woensdag een goed beeld van het weer, maar ik denk dat ik met een bui wel present zal zijn. De temperatuur gaat de goede kant op, en mocht het dan ietwat nattig zijn zal dat de pret niet drukken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Stuur je dan ook ff het formulier op?
Ik heb nu 23 aanmeldingen binnen, verwacht er nog een stuk of 10 te krijgen in de komende dagen. Met wat nameldingen zouden we wel eens met een man of 40 kunnen zijn.
Held.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets op het oog, zou dit een goede fiets zijn voor de Marmot?
http://link.marktplaats.nl/650595981
Je bedoelt "zwart" meerijden?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:53 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Held.Is het trouwens mogelijk om mee te fietsen als je je niet ingeschreven hebt met de Marmotte?
Weeronline meldt voor 10 maart 7-14 graden, zuidwestenwind (ideaal voor dit parcours) en afwisselend regen en zon.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik heb a.s. dinsdag of woensdag een goed beeld van het weer, maar ik denk dat ik met een bui wel present zal zijn. De temperatuur gaat de goede kant op, en mocht het dan ietwat nattig zijn zal dat de pret niet drukken.
Ik zal het regelen, aardige opkomst al.
Uiteindelijk zullen we gewoon aan de bak moeten, weer of geen weer. Ik wil goddomme die 3 Tetten en Marmot in een knappe tijd uitrijden, zowaar ik kaasplank heet.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Weeronline meldt voor 10 maart 7-14 graden, zuidwestenwind (ideaal voor dit parcours) en afwisselend regen en zon.
Wel een beetje lame hé? Het zal wel gaan denk ik, alleen heb je geen geregistreerde tijd. Je kan mss via een reisorganisatie als Cycletours nog wel een inschrijving regelen, maar dan betaal je ws. wel wat extra.quote:
En om dat te kunnen doen moet je trainenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen we gewoon aan de bak moeten, weer of geen weer. Ik wil goddomme die 3 Tetten en Marmot in een knappe tijd uitrijden, zowaar ik kaasplank heet.
Ik heb, nadat ik eerst twee maanden op de oude Koga Miyata van m'n buurman heb gefietst, de eerste 5 jaar van m'n bestaan als wielrenner op een oude Motobecane gereden.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een nieuwe fiets op het oog, zou dit een goede fiets zijn voor de Marmot?
http://link.marktplaats.nl/650595981
En waarom ga je dan niet mee naar de Trois Ballons piepersnijjer? Die kan je nog wel inschrijven.quote:
Pisbakkenstaal is het, een echte kutfiets.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb, nadat ik eerst twee maanden op de oude Koga Miyata van m'n buurman heb gefietst, de eerste 5 jaar van m'n bestaan als wielrenner op een oude Motobecane gereden.
Heb daar zelfs nog mee in Luxemburg gefietst. Bergop lichter schakelen kon alleen door ff af te stappen, het achterwiel optillen en te schakelen
Bergaf heb ik wel 60 gereden met dat ding. Totaal onverantwoord als ik er aan terugdenk.
Heb die fiets nog steeds en heb 'm laatst voorzien van een mooi San Marco Rolls zadel en geperforeerd stuurlintje. Leuk voor een staaltocht ofzo.
Young Theofiel Middelkampquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb, nadat ik eerst twee maanden op de oude Koga Miyata van m'n buurman heb gefietst, de eerste 5 jaar van m'n bestaan als wielrenner op een oude Motobecane gereden.
Heb daar zelfs nog mee in Luxemburg gefietst. Bergop lichter schakelen kon alleen door ff af te stappen, het achterwiel optillen en te schakelen
Bergaf heb ik wel 60 gereden met dat ding. Totaal onverantwoord als ik er aan terugdenk.
Heb die fiets nog steeds en heb 'm laatst voorzien van een mooi San Marco Rolls zadel en geperforeerd stuurlintje. Leuk voor een staaltocht ofzo.
Wist niet eens dat jullie die ook gingen doen. Ik zal eens kijken of ik dan kan. :p Was met de Marmotte helaas wat te laat met inschrijven.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En waarom ga je dan niet mee naar de Trois Ballons piepersnijjer? Die kan je nog wel inschrijven.
100 cols?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:54 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Wist niet eens dat jullie die ook gingen doen. Ik zal eens kijken of ik dan kan. :p Was met de Marmotte helaas wat te laat met inschrijven.Maar er zijn plannen om een tocht te maken van 3000 km met een maat van me dus grote kans dat ik rond die tijd in de buurt ben.
Nou kijk maar es efkes goed dan. Nonkel kaas zou het wel tof vinden als er nog een snelle Fokker bij komt in het 3 Tetten team.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:54 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Wist niet eens dat jullie die ook gingen doen. Ik zal eens kijken of ik dan kan. :p Was met de Marmotte helaas wat te laat met inschrijven.Maar er zijn plannen om een tocht te maken van 3000 km met een maat van me dus grote kans dat ik rond die tijd in de buurt ben.
Zo voelde ik me wel. Die fiets die ik daarna kocht was een goedkoop aluminium ding, maar wat een verschil zeg! Heb daar onnoemelijk veel tochten op gefietst, totdat ik m'n huidige fiets kocht, waar ik super blij mee benquote:
Echt een wereld van verschil ja. Heb het zelf 'geleerd' op een Raleigh met 10 versnellingen. Kan me niet meer voorstellen dat ik daar probleemloos 100km op fietste nu.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo voelde ik me wel. Die fiets die ik daarna kocht was een goedkoop aluminium ding, maar wat een verschil zeg! Heb daar onnoemelijk veel tochten op gefietst, totdat ik m'n huidige fiets kocht, waar ik super blij mee ben
Idd. We zijn verwendquote:Op zondag 3 maart 2013 11:00 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Echt een wereld van verschil ja. Heb het zelf 'geleerd' op een Raleigh met 10 versnellingen. Kan me niet meer voorstellen dat ik daar probleemloos 100km op fietste nu.
Wees blij dat je in zo'n gat woont, 't is hier iedere week koopzondag. Ik ben ook aan de arbeid met de boekhouding. Gelukkig is fietsen ons andere werk.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. We zijn verwend
En wat fromage zegt, op een ouwe fiets moet je het leren.
Ik baal trouwens wel, koopzondag vandaag
Kaders kan je overspuiten, maar dat kost weer tijd en geld. Dus in spare parts verkopen en de rest de container in. En dat levert de dief slechts een fractie van de schade opquote:Op zondag 3 maart 2013 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, dat bedoel ik, het is allemaal zulk speciaal spul. Namen van de renners staan op de kaders, wielen zijn tube en vaak nog met speciale decals. Je kan dat niet zo even op de consumentenmarkt dumpen.
En een crimineel wil niks anders dan snel geld, dus waarschijnlijk gaat het voor een habbekrats naar ver weg? Of anders? Ik vraag me dat af.
Wat voor team is dat dan? Mooi ritje. Hoe gaat het met afvallen?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:01 schreef Oksel het volgende:
Ik was sterk vandaag, ondanks m'n lage koolhydraatinname & m'n rit van vrijdag. Reed op de klimmetjes voorop, op de terugweg kon ik nog mooi hard op kop sleuren. Lekker.
http://app.strava.com/athletes/1074485
Gast uit m'n team was boos op me. Hij Appte me vannacht om 12:15 of ik om half 9 's ochtends even bandenlichters langs kon brengen. Kortom; ik moest speciaal half uur vroeger opstaan, om naar hem toe te fietsen, om bandenlichters af te leveren. Vertelde hem dat hij welkom is, dat hij hier kan komen. Werd hij bij aankomst vanochtend boos, omdat hij verwachte dat ik dat wel even zou doen. Right.
Of er kan nog wel een paar kg vanaf, of je moet nodig je vork eens oppompen... Dat ding zit bijna bottom-out!quote:
Ja. Elke zondag is overkillquote:Op zondag 3 maart 2013 11:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wees blij dat je in zo'n gat woont, 't is hier iedere week koopzondag. Ik ben ook aan de arbeid met de boekhouding. Gelukkig is fietsen ons andere werk.
Dit zijn geen diefstallen (Radio-Shack en Garmin) om snel geld mee te maken. Ik denk gezien dat al die spullen nog gloednagelnieuw zijn, deze allemaal netjes gestript op enig moment de partijhandel in verdwijnen. En daarnaast zijn op die carbon frames ook de framenummers niet altijd ingegoten, dus is zo'n framenummer sticker snel verwijderd.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsen gejat bij Radioshack.
http://www.sporza.be/cm/s(...)_diefstal_radioshack
8 fietsen gestolen en een materiaalbox en 12 wielen.
Totaal 100.000.- Euro.
Wat zullen die dieven nu met die frames aan moeten? Je kan het niet op Marktplaats of ebay zetten.
dat kan altijd?quote:Op zondag 3 maart 2013 18:14 schreef Oksel het volgende:
Hijs net nieuw gevuld die vork, maar vind m erg slap. Heb m al bijgepompd, maargoed. Als ik m lock is hij nog steeds in te duwen.
Klinkt niet heel verstandig die training.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Niet gestart in Omloop van het Hageland vandaag (Tielt-Winge) wordt sinds vrijdag snachts piepend wakker, kan geen adem krijgen, ik heb niet veel slijm ofzo maar ik voel mij niet zo goed. Geen koorts of griep maar een rauwe kapotte keel en ik hoest mij de tyfus.
De ploegleider wil mij graag voor Drenthe opstellen, die is komende donderdag dus ik mocht rust houden.
Ik heb gisteren 3.30 uur gereden met interval, een rondje Lekdijk en vandaag 2 uur getraind met een groot deel van de training in D2. Heb mij op de fiets de tyfus gehoest weer maar ben wel blij dat ik geweest ben.
quote:Op zondag 3 maart 2013 19:37 schreef Tommeke het volgende:
Had overigens een Profile T2 opzetstuurtje, twee latex binnenbandjes, een setje roze Hudz en een Ultegra binnenblad voor in totaal 20 euro gescoord. Daar kan einszwei niet tegenop
Met bagage en alles, en kamperen onderweg?quote:Op zondag 3 maart 2013 20:27 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Zoiets. Het plan is van hier (Haarlem) naar Italië te fietsen en terug.
Welk kransje gebruikt ze t meest (of zou ze willen gebruiken, maar heeft ze nu niet?)quote:Op zondag 3 maart 2013 21:47 schreef Patroon het volgende:
Fff een vraag. Mijn vriendin heeft een onmogelijke 12-28 cassette waarbij de 16 en 18 mist. Dat zijn tandjes die ze veel gebruikt. Nu hebben wij een ultegra 13-25 gezien met de verhouding 13 t/m 19 en 21,23,25. De 12 gebruikt ze toch nooit want wanneer fietst ze nou op de 50x12? Is dit een goed idee?
Andere optie is een 105 12-25 maar dan heeft ze geen 18. Prijstechnisch scheelt een Ultegra en 105 cassette maar 15 euro.
Vandaag de 18 (17 te zwaar, 19 te licht), maar als ze straks weer 27+ gaat de 16.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Welk kransje gebruikt ze t meest (of zou ze willen gebruiken, maar heeft ze nu niet?)
Dan inderdaad die Ultegra doen toch. Straks gaat ze evenveel fietsen als jij, en dan is een 105 cassette ineens in een jaar op. Dan maar die 15 ¤ meer uitgevenquote:Op zondag 3 maart 2013 22:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vandaag de 18 (17 te zwaar, 19 te licht), maar als ze straks weer 27+ gaat de 16.
Ik dacht eerst dat ze de 16 miste maar toen ze aangaf welk tandje net te zwaar was wees ze de 17 aan. Dus mist ze de 18. Maar helaas geen 105 of tiagra met een 18.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan inderdaad die Ultegra doen toch. Straks gaat ze evenveel fietsen als jij, en dan is een 105 cassette ineens in een jaar op. Dan maar die 15 ¤ meer uitgeven
Moet ik alsnog een Ultegra nemen, dus schiet ik niets mee op. Als je niet boven de 40 komt, heb je toch geen 12 nodig? Of vergeet ik iets?quote:
Patroon z'n meisje gaat anders wel over een paar weken de AGR rijden hoor.quote:
Ultegra heeft een 12-23 en die loopt van 12 met één tandje op naar 19 + 21 + 23. Ideale cassette, want ik miste ook een 18 omdat het verschil tussen een 19 en een 17 toch wel wat groot is. En voor zover mij bekend is dit de enige cassette die een 18 heeft en ook nog op een Shimano/ SRAM body past. Misschien dat Miche iets heeft maar ik ben niet zo kapot van de kwaliteit van die Miche Primato.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:47 schreef Patroon het volgende:
Fff een vraag. Mijn vriendin heeft een onmogelijke 12-28 cassette waarbij de 16 en 18 mist. Dat zijn tandjes die ze veel gebruikt. Nu hebben wij een ultegra 13-25 gezien met de verhouding 13 t/m 19 en 21,23,25. De 12 gebruikt ze toch nooit want wanneer fietst ze nou op de 50x12? Is dit een goed idee?
Andere optie is een 105 12-25 maar dan heeft ze geen 18. Prijstechnisch scheelt een Ultegra en 105 cassette maar 15 euro.
Ja klopt. Maar ze neemt liever een 105, prijstechnisch. Zoveel fietst ze niet. Vooral voor limburg is die 25 wel fijn voor haar.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ultegra heeft een 12-23 en die loopt van 12 met één tandje op naar 19 + 21 + 23. Ideale cassette, want ik miste ook een 18 omdat het verschil tussen een 19 en een 17 toch wel wat groot is.
Bij Rose ben je voor minder dan 49 euro koopman.
Maar je kan niet zomaar het sluitkransje weglaten om ergens anders ruimte te laten.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Shimano cassettes kun je ook demonteren en zo zelf je ideale combinatie samenstellen. Zeker als je meerdere cassettes nog hebt liggen waarvan steeds maar 1-2 kransjes versleten zijn is dat een goede optie.
Die 13-25 ken ik niet, maar voor 13 euro verschil zou ik het niet laten, en als ze al een triple of een compact heeft moet je toch met een 34-23 koffie molentje in Limburg overal boven kunnen komen lijkt me. Ik vind die Ultegra cassette (ziet er gesinterd uit) van prima slijtvast materiaal gemaakt.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar ze neemt liever een 105, prijstechnisch. Zoveel fietst ze niet. Vooral voor limburg is die 25 wel fijn voor haar.
Op de 13-25 ultegra zit ook 18 btw.
Ja, is wel zo. De kans is groter dat ze een 18 nodig heeft dan een 12. Enige moment is tijdens een afdaling om bij te trappen, maar het gaat haar zonder trappen al snel genoeg. En in de bergen monteert ze haar 12-28.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die 13-25 ken ik niet, maar voor 13 euro verschil zou ik het niet laten, en als ze al een triple of een compact heeft moet je toch met een 34-23 koffie molentje in Limburg overal boven kunnen komen lijkt me. Ik vind die Ultegra cassette (ziet er gesinterd uit) van prima slijtvast materiaal gemaakt.
Je kunt wel een ander sluitkransje monteren (13 ipv 12) zodat je meer ruimte hebt. Juist het sluitkransje slijt erg weinig, die zul je nog wel ergens moeten hebben liggen.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar je kan niet zomaar het sluitkransje weglaten om ergens anders ruimte te laten.
Kan altijd als je verkouden bent zolang je maar geen koorts of griep hebt.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klinkt niet heel verstandig die training.
[..]
Rijdt ze compact?quote:Op zondag 3 maart 2013 23:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, is wel zo. De kans is groter dat ze een 18 nodig heeft dan een 12. Enige moment is tijdens een afdaling om bij te trappen, maar het gaat haar zonder trappen al snel genoeg. En in de bergen monteert ze haar 12-28.
Keuze gemaakt, 13-25 it is. Die 13 EUR is het wel waard qua duurzaamheid.
Trusten.
Ja, die worden er op gelijmd. Je hebt dus een velg die geschikt is voor tubes; een binnenband en buitenband uit 1 stuk die op de velg gelijmd is. Deze velgen hebben geen opstaande rand.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:21 schreef MarsX het volgende:
Hey, ik heb een 2e hands fiets op de kop getikt maar in de achterband zit een bobbel. Nu wil ik graag beide banden vervangen (erg oud, veel barsten ook) maar nu kom ik erachter dat deze gelijmt zijn. Ik heb 0 verstand van banden (dit is tubeless?). Hoe moet ik dit gaan vervangen? Moeten er weer nieuwe banden opgelijmt worden?
Ah dat vreesde ik al. 6 tandwieltjes, schakelen inderdaad op de buis, op gevoel geen klikjesquote:Op maandag 4 maart 2013 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, die worden er op gelijmd. Je hebt dus een velg die geschikt is voor tubes; een binnenband en buitenband uit 1 stuk die op de velg gelijmd is. Deze velgen hebben geen opstaande rand.
Hoeveel tandwielen heb je achter?
Enne schakelen met hendels op de buis zeker? Is dat met klikjes of gewoon een beetje op gevoel?
Dan kan je overwegen eens een andere wielset te kopen met clincher velgen; geschikt voor binnen en buitenband. Je kan er dan een Shimano 7 speed cassette op zetten.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef MarsX het volgende:
[..]
Ah dat vreesde ik al. 6 tandwieltjes, schakelen inderdaad op de buis, op gevoel geen klikjes
Wat een lelijk dingquote:Op maandag 4 maart 2013 14:33 schreef kaasplankje het volgende:
iets voor jou Ivo?
http://link.marktplaats.nl/651372593
Frame en vork zal nieuw tussen de 2000.- en 2500.- gekost hebben denk ik. Dan nog de Chris King headset erbij.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat een lelijk dingEn duur ook.. Ivo rijdt toch alleen op frames-zoals-ze-niet-meer-gemaakt-worden voor enkele grijpstuivers?
Mijn beste fietsen zijn op maat voor me gemaakt. Dan kom je ook op een behoorlijke prijs uit. Italiaanse geometrie is niet zo mijn ding, net als een rechte voorvork. 55cm is ook nog eens te klein. Dus hij past niet.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat een lelijk dingEn duur ook.. Ivo rijdt toch alleen op frames-zoals-ze-niet-meer-gemaakt-worden voor enkele grijpstuivers?
Er is geen koffer waar dat dranghek van jou in past.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:35 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met fietskoffers? Ik zie dat die dingen te huur zijn vanaf 40 a 50 euro per week. Bij Rose kom ik een koffer tegen voor 195,-. Is dat een beetje kwaliteit?
quote:Op maandag 4 maart 2013 17:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er is geen koffer waar dat dranghek van jou in past.
Kwam ergens de GoPro HD Hero2 tegen voor 199¤, is dat goedkoop?quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef firewirecable het volgende:
Alvast wat Castelli kleding aangeschaft voor de lente/zomer/herfst hier. Tevens de eerste dingen voor een nog aan te schaffen GoPro gekocht.
Op zich is een koffer voor Yankees fiets een goed idee, dan hoeven mensen zich niet onnodig aan dat lelijke ding te ergeren.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er is geen koffer waar dat dranghek van jou in past.
Opzich goed idee, maar wij bestellen ff 4 normale race 28 conti biba's omdat ik liever wat minder kans heb op lek dan paar gram lichter. Vooral met trainen en Marmotte. Qua Fortezza's wel erg mooi, maar ik heb net een setje voor 22,95 per stuk. Zal voor de 3T nog nieuwe halen, maar dat is nu nog wat te vroeg.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:55 schreef eentwee het volgende:
Nog iemand interesse in binnen- en buitenbanden?
Bij Van eyck in belgie zijn de Michelin ultralight biba's (52mm) nu 3,50¤. Vredestein latex is daar ook duidelijk het goedkoopst (6,50¤, 50mm), net als de gewone Michelin biba (2,50¤). Nadeel de vrij hoge verzendkosten (±12¤). Aangezien we binnenkort toch wat ritjes gaan doen, bijv. rond Milaan-San Remo, kunnen we misschien wel een grote bestelling plaatsen, verzendkosten verdeeld naar rato. Bezorgen/betalen bij/door mij/Gripper. Ik wil een zooi van die biba's inslaan en verder nog een doosje CO2 patronen (7,95¤ per 10). Andere aanbiedingen bijv. set Fortezza's voor 39,95¤ of Vittoria Open Corsa 24,95¤/stuk. Zie www.vaneyckstore.be/ voor het gehele aanbod en http://www.vaneycksports.(...)ek09/2013week09.html voor de weekaanbiedingen.
Goed idee @Ok, Patroon, Gripper, Kaas, thecritic, Knut, ... ? Het is wel handig als je bij een van de meets aanwezig bent op korte termijn of in het midden van het land woont.
Overigens kunnen we hetzelfde doen voor wie interesse heeft in Veloflex buitenbanden (bike-palast.com).
Ja zijn vergelijkbaar.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:16 schreef MarcoD het volgende:
Zijn die michelins minstens net zo goed als gewone conti's? zo ja heb ik wel interesse in een aantal van die biba's en misschien een paar latex biba's.
Valt toch wel mee hoe lang? 36 of 42 is juist krap.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
52 presta is btw een maat die ik net niet nodig heb, te lang voor de shamals en te kort voor de Mavics.
Die pavés zijn toch groen ofnie? Die vinnik wel vet.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:57 schreef eentwee het volgende:
Heb voor mijn powertap setje nu wel 36mm latex biba's. Met Open Paves.
Alleen nog ff ophalen bij de wielendokter.
Volgens mijn kipje die dat soort spul verkoopt is dat voor een nieuwe een nette (eentwee-waardige) prijs. Maar!quote:Op maandag 4 maart 2013 18:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kwam ergens de GoPro HD Hero2 tegen voor 199¤, is dat goedkoop?
Doe mij maar 5 Ultralights. En 5 normale.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:55 schreef eentwee het volgende:
Nog iemand interesse in binnen- en buitenbanden?
Bij Van eyck in belgie zijn de Michelin ultralight biba's (52mm) nu 3,50¤. Vredestein latex is daar ook duidelijk het goedkoopst (6,50¤, 50mm), net als de gewone Michelin biba (2,50¤). Nadeel de vrij hoge verzendkosten (±12¤). Aangezien we binnenkort toch wat ritjes gaan doen, bijv. rond Milaan-San Remo, kunnen we misschien wel een grote bestelling plaatsen, verzendkosten verdeeld naar rato. Bezorgen/betalen bij/door mij/Gripper. Ik wil een zooi van die biba's inslaan en verder nog een doosje CO2 patronen (7,95¤ per 10). Andere aanbiedingen bijv. set Fortezza's voor 39,95¤ of Vittoria Open Corsa 24,95¤/stuk. Zie www.vaneyckstore.be/ voor het gehele aanbod en http://www.vaneycksports.(...)ek09/2013week09.html voor de weekaanbiedingen.
Goed idee @Ok, Patroon, Gripper, Kaas, thecritic, Knut, ... ? Het is wel handig als je bij een van de meets aanwezig bent op korte termijn of in het midden van het land woont.
Overigens kunnen we hetzelfde doen voor wie interesse heeft in Veloflex buitenbanden (bike-palast.com).
Right..quote:Op maandag 4 maart 2013 18:01 schreef Patroon het volgende:
Is het een idee om wat geld bij elkaar te leggen, zodat de deerne van Oksel nog een massage cursus kan volgen voor de Marmotte?
Waarom zou jij met tubes willen gaan fietsen eigenlijk? En welke neem je dan?quote:Op maandag 4 maart 2013 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik moet mischien toch eens aan de tubes. Binnenkort komt m'n 2e set tubewielen aan. Gekocht voor de naven, van Suntour. Maar ipv 2 sets wielen omspaken is het wat oefenen met tubes wellicht eenvoudiger.
Ze zijn in de aanbieding bij Mantel voor 21 per stuk. Als ik ze bestel neem ik er sowieso 4 dus geen verzendkosten, is voor mij de moeite niet dus. (http://www.mantel-bikeparts.nl/vredestein-fortezza-tricomp)quote:Op maandag 4 maart 2013 23:16 schreef Patroon het volgende:
Valt vast wat te regelen met een groep. Doe je mee?
Dit was die aanbieding, heb er zelf verder geen verstand van.quote:Op maandag 4 maart 2013 20:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mijn kipje die dat soort spul verkoopt is dat voor een nieuwe een nette (eentwee-waardige) prijs. Maar!
Wij hebben een nieuwe hero3, dus onze hero2 is voor 150¤ de jouwe!! Lichtgebruikt, izgst.
Met accessoires, oa extra accu en lcd schermpje. (Kleine meerprijsjes)
Ik bel ze morgen wel ff.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:14 schreef keesfietst het volgende:
Die weekaanbieding (en dus Fortezza's) is van vorige week
Lekker! Je moet ergens beginnen toch?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:11 schreef Maxbet het volgende:
Net terug van mijn langste rit tot nu toe, 33 kilometer schoon aan de haak.
Misschien niet zoveel in vergelijking met wat jullie wegrijden, maar ik ben trots op mezelf. Lekker gefietst alleen op een heuveltje met wind tegen had ik het erg zwaar..
En aangezien ik dichtbij Arnhem werk: ik kan ook donderdagavond de complete bestelling even ophalen bij mantel. Graag even PM-en wat je wilt en uiteraard wat geld overmaken.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:25 schreef Patroon het volgende:
Bedankt voor de mantel tip. Ik wacht 12 zijn belletje morgen ff af en laat dan avonds weten. Anders ff met een paar banden bij mantel bestellen. Met Gripper al boven 75 euro aan banden.
Teveel tubewielen hebben, een probleempje als je veel met klassiekers werkt. Gewoon me afvragen dus wat handiger is, op een aantal fietsen tubewielen of de wielen omspaken naar gewone velgen.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom zou jij met tubes willen gaan fietsen eigenlijk? En welke neem je dan?
Bestaat er ergens een goed overzicht van buba's met prijs/levensduur/lekbestendigheid/rolweerstand?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:28 schreef Patroon het volgende:
Fortezza's zijn vergelijkbaar maar stuk goedkoper.
Jij hebt een massage obsessie. Als je nu jouw deerne dreseert zodat ze het kan, en meeneemt naar Marmotte? Kun jij er daarna nog van genieten!quote:Op maandag 4 maart 2013 18:01 schreef Patroon het volgende:
Is het een idee om wat geld bij elkaar te leggen, zodat de deerne van Oksel nog een massage cursus kan volgen voor de Marmotte?
Gelukkig heb jij een hele gezonde relatie met vrouwelijk schoon en sexuele toespelingen op fietsgerelateerd gebied...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij hebt een massage obsessie. Als je nu jouw deerne dreseert zodat ze het kan, en meeneemt naar Marmotte? Kun jij er daarna nog van genieten!
Ik zou gaan korfballen als ik jou was, dat is gemengd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En CyclingGirl snapt me, en dat is toch echt wel een meisje.
Gemengd douchen is overrated, gezien mijn leeftijd zou ik in een veteranenteam terecht komen. Kan ik niet warm of koud van worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou gaan korfballen als ik jou was, dat is gemengd.
Meisje? Ik ben al over de 30quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En CyclingGirl snapt me, en dat is toch echt wel een meisje.
Nee, nog niet.........quote:Op dinsdag 5 maart 2013 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ook nieuwe buba's nodig, heb nu gp4000 dacht ik en die bevallen wel. Of zijn er betere voor mij?
We stoppen je mentaal wel in een lolita-japanse schoolmeisjes outfit ofzo, geen probleemquote:
Nietsverhullende fietskledij?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
We stoppen je mentaal wel in een lolita-japanse schoolmeisjes outfit ofzo, geen probleem
Wees gerust, onder dat beginnende grijs blijf je nog gewoon blond hoorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:21 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja echt he, ik wordt al grijs ook
Dat laatste moet welquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Hahahah dat zou helemaal gek zijn want blond ben ik nooit geweest. Of refereer je aan dom blondje?
In iedergeval goedkoper dan Gp4000squote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, nog niet.........En dat die Fortezza's goedkoper zijn is ook niet altijd waar. Maar wat is beter? Slijtvaster? Neem Rubino's of Fiamante's. Betere lekbestendigheid? Conti 4000s met een latex biba. Betere grip? Veleoflex. Betere grip en meer comfort? Vittoria Evo Open Corsa CX of SC 25 mm.
Keus genoeg en als je een beetje zoekt kun je al deze banden krijgen tussen de 15 en 35 euro per stuk.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:57 schreef janatwork het volgende:
Wat een top weer! Heerlijk gefietst en maar meteen van het mooie weer gebruik gemaakt om een langer rondje te fietsen.
Rondje Schoonhoven, 150 km in 5 uur en 30 minuten.
Laat de lente maar komen
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsen zijn gemaakt om stuk te rijden.
Dat zijn verhalen, mooi rondje ook!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:57 schreef janatwork het volgende:
Wat een top weer! Heerlijk gefietst en maar meteen van het mooie weer gebruik gemaakt om een langer rondje te fietsen.
Rondje Schoonhoven, 150 km in 5 uur en 30 minuten.
Laat de lente maar komen
Dat zal wat moeite gekost hebben met het gewicht van jouw fietsquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:42 schreef ultra_ivo het volgende:
De gecorrigeerde routebeschrijving en gecorrigeerde track staan online. Op de oude stond deze bouwput die 2 maanden terug nog goed te passeren was:
[ afbeelding ]
Een blad?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een collega van me had een kettingblad verbogen. Vraag niet hoe. Het ding lag bijna dubbel
Klopt, het is ook niet erg om iets kapot te rijden, maar wel jammer dat het na krap 100 kilometer is sinds ik de fiets heb gekocht.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ah joh, heb je weer een paar trainingswielen erbij. Anders moet je de fiets aan de muur hangen en er alleen naar kijken.
Fietsen zijn gemaakt om stuk te rijden.
Dat is toch een BMC dacht ik? In dat geval 3 jaar garantie, als je de bon nog hebt en gewoon vervanging van het frame zonder enig gezeur. Wellicht dat die FM of Veltec moeilijk doet, maar BMC zeker niet. Overigens is Veltec net een maand failliet...............................quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:15 schreef eentwee het volgende:
Hoort erbij inderdaad en klinkt nog wel op te lossen. Mijn crossframe is trouwens ook kapot, gelukkig zit er nog garantie op maar weet nog niet hoe ze t gaan oplossen.
Die bold is speciaal voor Dr. P.A. Troon, en zou die cassette dus een tientje goedkoper moeten worden. Nog nergens zulke prijsdrops gezien. 12 wellicht al wel opgemerkt of zit die niet het internet af te struinen om de prijs verlagingen er uit te vissen. Vraag me af hoe lang je bij een FM nog hoort dat het oude stock is.......quote:Per 1 maart 2013 brengt Shimano Benelux een nieuwe prijslijst uit waarin een groot deel van het assortiment in prijs is verlaagd.
De prijsverlaging betreft voor 85% Shimano producten, ook binnen de overige merken uit het brede Shimano Benelux assortiment is een aantal verlagingen doorgevoerd.
"De ontwikkeling van valutakoersen speelt een belangrijke rol bij het bepalen van onze prijzen. De huidige ontwikkeling van de euro stelt ons in staat om onze producten scherp aan te kunnen bieden. Andere factoren zoals grondstof-/transportkosten, bestaande voorraden, ons eigen inkoopvoordeel en zeker vraag & aanbod spelen een belangrijke rol. Uiteindelijk betekent dit dat er voor een groot deel van ons assortiment een prijsverlaging doorgevoerd is van gemiddeld 8%," aldus Jay Hijmering, Sr. Sales Manager van Shimano Benelux.
Dat het voordeel geldt voor een groot deel van de hardlopende producten binnen het Shimano assortiment bewijzen de cijfers: op cassettes, kettingen, kettingbladen en kabels bedraagt de gemiddelde verlaging 8%, met uitschieters zoals de Ultegra 6700 cassettes (-17%) en de gewilde HG93 ketting (-13%).
De complete prijslijst kan door Shimano dealers worden gedownload via het bestelportaal Shimano Order Direct van Shimano Benelux.
Klopt, heb nog garantie want hij is nog geen 3 jaar. Gekocht in Oostenrijk dus daar heb ik de breuk gemeld. Alleen maakt BMC sinds 2010 geen crossers meer, dus als ze niet nog toevallig ergens zo'n frame hebben liggen kunnen ze me weinig bieden vrees ik. Ben daarom wel benieuwd wat eruit komt. Baal er wel van want er zijn weinig crossers die me net zo kunnen bekoren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is toch een BMC dacht ik? In dat geval 3 jaar garantie, als je de bon nog hebt en gewoon vervanging van het frame zonder enig gezeur. Wellicht dat die FM of Veltec moeilijk doet, maar BMC zeker niet. Overigens is Veltec net een maand failliet...............................
En waar rijdt "Tam" Taramarcaz dan op?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klopt, heb nog garantie want hij is nog geen 3 jaar. Gekocht in Oostenrijk dus daar heb ik de breuk gemeld. Alleen maakt BMC sinds 2010 geen crossers meer, dus als ze niet nog toevallig ergens zo'n frame hebben liggen kunnen ze me weinig bieden vrees ik. Ben daarom wel benieuwd wat eruit komt. Baal er wel van want er zijn weinig crossers die me net zo kunnen bekoren.
Je bedoelt deze misschien? Wel verouderd inmiddels....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:01 schreef janatwork het volgende:
[..]
Bestaat er ergens een goed overzicht van buba's met prijs/levensduur/lekbestendigheid/rolweerstand?
Volgens mij heeft de Fiets wel eens zo'n test maar die kan ik zo snel niet vinden.
Schoonheid jaquote:Wel een beetje boven de begroting, en ik fiets ook niet hard genoeg.......
Looks, looks en looks! en beauty is in the eyes of the beholder.......quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:18 schreef forty-two het volgende:
[..]
Schoonheid jamaar betaal je in dit geval niet heel veel voor een naam... Wat kan deze fiets brengen wat een fiets van bv 8 ruggen niet kan....
Ik heb geen interesse in de GoPro, mijn tip was voor die user uit Barcelonaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:58 schreef Gripper het volgende:
Uno dos, wilde jij die gopro eventueel nog overnemen? Er is nl. ook nog een andere geïnteresseerde...
Een verdomd mooie fiets, maar geen die voor het publiek beschikbaar is. Het is ook geen GF02. BMC gaat natuurlijk ook geen nieuw carbon frame geven aan een Hollandse krent die 3 jaar geleden 850¤ betaalde voor een aluminium fiets. Overigens wel heel slecht van BMC dat ze een frame van bijna 2kg niet zo kunnen maken dat-ie heel blijft. Ik rijd zelfs nog met de originele ketting zo weinig is-ie gebruiktquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En waar rijdt "Tam" Taramarcaz dan op?
(PM me maar even dan heb ik misschien nog wel een tip voor je)
Niet. 510 is een waardeloos model, geen kaarten en net zo groot en duur als een 800. Als je iets anders koopt dan de 500 of 800 heb je geld teveel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:17 schreef dester_martijn het volgende:
Heeft hier iemand een Garmin Edge 510? Ik wil een nieuwe aanschaffen, maar ben aan het twijfelen of ik toch niet een 810 wil. Hoe navigeert de 510?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
En eentwee heeft hetzelfde haar als Halbe Zijlstra.![]()
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
En eentwee heeft hetzelfde haar als Halbe Zijlstra.![]()
[ afbeelding ]
Het zal echter nog wel even duren voordat de oude voorraad op is. Ik ga morgen voor 150 euro spullen bestellen met oa de Ultegra cassette. Als we hem later apart moeten bestellen komt er weer 6 euro verzendkosten bovenop, waardoor er nog maar 4euro "winst" overblijft. Desondanks bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die bold is speciaal voor Dr. P.A. Troon, en zou die cassette dus een tientje goedkoper moeten worden. Nog nergens zulke prijsdrops gezien. 12 wellicht al wel opgemerkt of zit die niet het internet af te struinen om de prijs verlagingen er uit te vissen. Vraag me af hoe lang je bij een FM nog hoort dat het oude stock is.......
Waar loop je stage nu dan?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:20 schreef MarcoD het volgende:
Zijn er een aantal geweest die optimaal van het weer hebben genoten, lekker hoor!
Wou zelf direct uit stage nog even 2 a 2,5 uur meepakken maar door een springer voor de trein duurde het een uurtje langer voordat ik thuis was, maar alsnog zonder handschoenen1,5 uur met 2*10 in D2 in de beugels gereden met een ondergaande zon en even in het donker.
Ik krijg morgen toegangspasje voor fietsenstalling etc en kan dan een paar dagen in de week fietsend naar werk, scheelt ook maar een kwartiertje/klein halfuur in reistijd![]()
Trouwens, was shimano vorig jaar niet in prijs verhoogd?
Bij Waternet, vlakbij Amstel station. Jij ben niet heel toeval op de racefiets naar je werk geweest vanmorgen? zag in de trein vanuit m'n ooghoeken een witte fiets met iets roods erop maar de trein ging te snel om goed te kunnen zien.quote:
Nee. Moet nog steeds mijn derrie erop zettenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Bij Waternet, vlakbij Amstel station. Jij ben niet heel toeval op de racefiets naar je werk geweest vanmorgen? zag in de trein vanuit m'n ooghoeken een witte fiets met iets roods erop maar de trein ging te snel om goed te kunnen zien.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Moet nog steeds mijn derrie erop zettenBen nauwelijks thuis geweest en heb een hoop andere dingen te doen. Kwam vanmorgen bij mijn vriendin vandaan. Wilde eigenlijk vanavond aan mijn fiets prutsen maar ging ff op de koffie bij een vriend die net terug was van vakantie.
Yup, of iemand meekrijgen voor de bagage. :pquote:Op zondag 3 maart 2013 20:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met bagage en alles, en kamperen onderweg?
Staan we bij elkaar, ik 1935quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:20 schreef MarcoD het volgende:
Zijn er een aantal geweest die optimaal van het weer hebben genoten, lekker hoor!
Wou zelf direct uit stage nog even 2 a 2,5 uur meepakken maar door een springer voor de trein duurde het een uurtje langer voordat ik thuis was, maar alsnog zonder handschoenen1,5 uur met 2*10 in D2 in de beugels gereden met een ondergaande zon en even in het donker.
Ik krijg morgen toegangspasje voor fietsenstalling etc en kan dan een paar dagen in de week fietsend naar werk, scheelt ook maar een kwartiertje/klein halfuur in reistijd![]()
Trouwens, was shimano vorig jaar niet in prijs verhoogd?
Rugnummer gekregen voor de 3 tetten,1965.
niet de Hel?!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Zullen we hier de Theo de Rooij classic weer op 't programma zetten, gevolgd door een BBQ?
Heb je toen die pelotontocht gereden van 110 km of niet? Zo ja, was dat wat of was het een zooitje?quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:25 schreef forty-two het volgende:
Net ingeschreven voor de classico giro utr.
Niet echt een top tocht, maar vorig jaar wel lol gehad (26 km/u gemiddeld is toch wel traag...).
Ben toen helemaal achterin gestart, en door werkzaamheden tussen utrecht en zeist ver achterop geraakt. Vervolgens een uur met een enorm tempo heerlijk kop over kop gereden om de schade te herstellen.
Dat gaan we dit jaar dus weer proberen
Wel geinig, ben van een size XXL shirt vorig jaar naar een L dit jaar gegaan
De hel wil ik dit jaar ook weer doen, dat was een mooie tocht.
Dé opening van je fietsseizoen! SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primaveraquote:
Ow ja sorry... De 110 natuurlijkquote:Op woensdag 6 maart 2013 07:00 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb je toen die pelotontocht gereden van 110 km of niet? Zo ja, was dat wat of was het een zooitje?
Blijft toch mijn held...quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
Boogerds biecht vanavond op tv
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/130306_Boogerd_doping
Tof, succes! Je rijdt zeker ook in de Schermer? Wanneer is die, ergens in juni? Kom ik wel ff kijken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Jammer genoeg had ik rust met het mooie weer gisteren. Gelukkig komen er als het goed is nog meer mooi weer aan.
Morgen lekker koersen in Drenthe! Zin in!
Goed nieuws. Hoop dat de rest van het herstel ook zo positief gaat. En natuurlijk een mooie zak geld voor de schade!quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:41 schreef firewirecable het volgende:
Gisteren bij de dokter geweest voor een opvolging van mijn gebroken sleutelbeen. Het sleutelbeen is aangegroeid, maar er zit een "scherpe" bobbel op. Volgens de dokter is dit "normaal" en er gaat nog een grotere bobbel op komen, maar dat is een kwestie van een paar weken. Volgende week foto's maken en dan weer rusting aan op de fiets gaan zitten :-)
Op 4 april heb ik mijn 2e bezoek met de forensische arts voor de juridische afhandeling van mijn letsel. Wanneer dit eenmaal bevestigd is door de forensische arts kan mijn advocaat gaan onderhandelen met de verzekeringmaatschappij voor letselschade vergoeding en vergoeding van materiële schade.
nou.. nog meer mooi weer?! Meteorologen vrezen terugkeer winterquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Jammer genoeg had ik rust met het mooie weer gisteren. Gelukkig komen er als het goed is nog meer mooi weer aan.
Morgen lekker koersen in Drenthe! Zin in!
Schermer weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:43 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Tof, succes! Je rijdt zeker ook in de Schermer? Wanneer is die, ergens in juni? Kom ik wel ff kijken.
[..]
Goed nieuws. Hoop dat de rest van het herstel ook zo positief gaat. En natuurlijk een mooie zak geld voor de schade!
Ja ik ben er zo klaar mee.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
nou.. nog meer mooi weer?! Meteorologen vrezen terugkeer winter![]()
OK, dan doen we het niet als je er geen zin in hebt. Dit weekend gewoon 15 graden en een zonnetje en huppelende schaapjes in de wei!quote:
Ja, dat had ik besteld gvd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, dan doen we het niet als je er geen zin in hebt. Dit weekend gewoon 15 graden en een zonnetje en huppelende schaapjes in de wei!
Het leek mij ook leuk vorig jaar, maar naast de prijs heb ik het ook niet gedaan omdat ik bang was dat het een zooitje zou worden. Toch maar weer overwegen dit jaar. Hoe ging het tijdens de klimmetjes? Gewoon op de macht rammen natuurlijk maar de een gaat toch harder dan de ander, gaf dat geen problemen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:14 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ow ja sorry... De 110 natuurlijk
Vorig jaar waren de eerste 15 km een rotzooi door die wegwerkzaamheden.
Het eerste uur heb ik geloof ik 5km/u gedaan, daarna heb ik een halfuur 39km/u gereden om de schade te herstellen. Opzich ging het best goed met een peloton van 3000 man, ik ben achterin gestart en uiteindelijk bij de eerste 100 gefinisht. De autowegen helemaal voor jezelf (en 2999 anderen) hebben geeft best wel een kick
Ik heb onderweg geen valpartijen gezien, iedereen hield zich rustig waar het nodig was.
2 graden en sneeuw, hmmm.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:02 schreef Gripper het volgende:
Lekker weer dit weekend, worden pittige omstandigheden voor de 200 km:
Meteorologen vrezen terugkeer winter
Snel op zoek naar een paar crossbandjes voor op de racert
edit: Haha Critic
Ik vind ze erg duur, maar ik weet niet wat dat frame kost nieuw. Er zitten wel mooie wielen in, maar die zijn tube, wat heb jij daar aan zolang je nog geen wedstrijden rijdt?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:55 schreef Gripper het volgende:
Kekke bak! http://link.marktplaats.nl/652175472
Voor de koopjeskoningen: is dit een OK prijs, of zou er nog wel wat vanaf mogen?
Komende maand krijg ik mn bonus, dus ik ben alvast een goed doel aan het zoeken
quote:
Volgens de site van Canyon 1250 ¤ /frameset. Red-groep is ook 1200 ¤ ofzo. Die EC90 wielen zijn nieuw best duur! 1700 ¤quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind ze erg duur, maar ik weet niet wat dat frame kost nieuw. Er zitten wel mooie wielen in, maar die zijn tube, wat heb jij daar aan zolang je nog geen wedstrijden rijdt?
't is geen eentwee aanbieding iig.
Waarom ga je niet gewoon voor nieuw... als je bereid ben om zo'n bedrag neer te tellen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens de site van Canyon 1250 ¤ /frameset. Red-groep is ook 1200 ¤ ofzo. Die EC90 wielen zijn nieuw best duur! 1700 ¤
Ik kan allicht eens informeren of we ergens rond de 1700-1800 ¤ kunnen uitkomen. t is wel mijn maat.
Wielen verpatsen kan altijd nog, maar ik hoef inderdaad niet perse tubes. full carbon is ook best kwetsbaar...
Dan kom ik op 4150, tel daarbij op nog stuur, stuurnok, fiets heeft wellicht 4000.- of 4500.- gekost. Dan mag ze wel gloedjenieuw zijn, en dan betaal je nog dik voor die dure wielen waar je wellicht niet zoveel aan hebt. Ik vind het een hoop geld.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens de site van Canyon 1250 ¤ /frameset. Red-groep is ook 1200 ¤ ofzo. Die EC90 wielen zijn nieuw best duur! 1700 ¤
Ik kan allicht eens informeren of we ergens rond de 1700-1800 ¤ kunnen uitkomen. t is wel mijn maat.
Wielen verpatsen kan altijd nog, maar ik hoef inderdaad niet perse tubes. full carbon is ook best kwetsbaar...
De prijs vind ik wel meevallen, je krijgt er een mooi shirt voor terug. De klimmetjes gaan prima (voor zover je het klimmetjes kan noemen...), mensen die langzamer zijn slinger je gewoon links en rechts voorbijquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:29 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Het leek mij ook leuk vorig jaar, maar naast de prijs heb ik het ook niet gedaan omdat ik bang was dat het een zooitje zou worden. Toch maar weer overwegen dit jaar. Hoe ging het tijdens de klimmetjes? Gewoon op de macht rammen natuurlijk maar de een gaat toch harder dan de ander, gaf dat geen problemen?
Als jij me kan vertellen waar ik onder de 2000 ¤ (en nog liever onder de 1500) een dikke knalbak met dura ace of sram red koop, + een lekker setje wielen.... dan doe ik dat meteen!quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:56 schreef forty-two het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon voor nieuw... als je bereid ben om zo'n bedrag neer te tellen?
Ik ga binnenkort hopelijk mijn 1,5 jaar oude Bianchi vervangen voor een Cervelo S5/S2/R3 (ben er nog niet uit welke...), ik koop 'm gewoon nieuw bij Dupré. Dan heb ik tenminste volledige garantie.
Zelfs pinarello frames worden in china gemaakt, en Taiwan (giant) is ook maar een provinciequote:Op woensdag 6 maart 2013 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Dan krijg je zo'n chinees frame erbij.
nee natuurlijk nietquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als jij me kan vertellen waar ik onder de 2000 ¤ (en nog liever onder de 1500) een dikke knalbak met dura ace of sram red koop, + een lekker setje wielen.... dan doe ik dat meteen!
Is een chinees frame zo erg dan? ze hebben daar tegenwoordig hoge productiestandaarden (bovendien is het werkethos van een heel ander niveau dan de luie europeanen)... Bij Cervelo bv heb je een goede garantie mocht er toch iets mis zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Dan krijg je zo'n chinees frame erbij.
Spatbordjes kunnen handig zijn bij deze rit, er zitten nogal wat weggetjes bij die dwars tussen de velden doorvoeren, met alle troep op de weg die de boeren achterlaten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, het wordt wel frisjes, en kans op een bui of regen. Als 't beroerd wordt kan ik ook op de Concorde gaan, daar zitten spatbordjes op tenminste.
Welke Tacx heb je? ik vraag me toch altijd af hoe nauwkeurig die tacx-en zijn... 250w trap ik met gemak weg op m'n Flow. Ik twijfel dan bij mezelf of ik die power ook echt kan trappen of dat ik voor de gek wordt gehouden... Ik heb trouwens nog nooit een maximaal test op dat ding gedaan, misschien dat ik dat dit weekend maar eens ga doenquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vanochtend weer zo'n inspanningstest. Moest 20 km zo snel mogelijk fietsen op een tacx. Dat lukte me in 33 minuutjes. Ik wist gemiddeld zo'n 250 watt weg te trappen.
Was iets te enthousiast gestart, dus een tandje kleiner geschakeld en daarna langzaam versneld richting het einde. Toen ik na de tijd de gegevens bekeek zag ik ook dat m'n hartslag heel geleidelijk van 175 naar 200 ging. De perfecte tijdrit dus.
Er zat een CycleOps Powertap-wiel in m'n fiets. Dat is veel nauwkeuriger dan zo'n Tacx. Ik reed 37 gemiddeld ongeveer, maar vind dat moeilijk te vertalen naar fietsen in het echt, hoewel ik dat in het echt ook wel moet kunnen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:33 schreef forty-two het volgende:
[..]
Welke Tacx heb je? ik vraag me toch altijd af hoe nauwkeurig die tacx-en zijn... 250w trap ik met gemak weg op m'n Flow. Ik twijfel dan bij mezelf of ik die power ook echt kan trappen of dat ik voor de gek wordt gehouden... Ik heb trouwens nog nooit een maximaal test op dat ding gedaan, misschien dat ik dat dit weekend maar eens ga doen
Wat een toeval, nummer 30 voor deze jonge 30-erquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Spatbordjes kunnen handig zijn bij deze rit, er zitten nogal wat weggetjes bij die dwars tussen de velden doorvoeren, met alle troep op de weg die de boeren achterlaten.
Gripper, je hebt startnummer 30.
En zo ist maar netquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat een toeval, nummer 30 voor deze jonge 30-er
Ik weet nog niet of ik er nu al zo enthousiast over ben. Pasgeleden nog met Kaas een rit van 190 km door zeeland, en dat gaat opzich allemaal best, alleen de hele dag natte wegen, eerste uur natte miezer, en een fiets die niet aan te zien is na de rit door alle bagger.
Maar goed, als echte stoere Flandriens moeten we wel, en als het echt takkeweer is maar wat vaker een café binnenstappen voor een lekkere westmalle dubbel en een broodje smos.
De perfecte tijdrit? Wat een bejaardentempo zeg.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vanochtend weer zo'n inspanningstest. Moest 20 km zo snel mogelijk fietsen op een tacx. Dat lukte me in 33 minuutjes. Ik wist gemiddeld zo'n 250 watt weg te trappen.
Was iets te enthousiast gestart, dus een tandje kleiner geschakeld en daarna langzaam versneld richting het einde. Toen ik na de tijd de gegevens bekeek zag ik ook dat m'n hartslag heel geleidelijk van 175 naar 200 ging. De perfecte tijdrit dus.
Jij krijgt je hartslag niet eens meer op 200 opa. Op m'n tijdritfiets zou ik zo 41-42 gemiddeld rijden wat voor mij straf is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De perfecte tijdrit? Wat een bejaardentempo zeg.
Ik heb mijn HF nog nooit op 200 gehad. 190max.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij krijgt je hartslag niet eens meer op 200 opa. Op m'n tijdritfiets zou ik zo 41-42 gemiddeld rijden wat voor mij straf is.
Meeehhhh. Voor sportklasse is dit genoegquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb mijn HF nog nooit op 200 gehad. 190max.
Toch wordt het wel eens tijd dat je echt gaat trainen.
Ik weeg 72-73 kilo. Op omslag trap ik 270 ofzo.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:28 schreef forty-two het volgende:
Hartslag alleen is ook niet echt interessant, je maximum hartslag neemt alleen maar af naarmate je ouder wordt (maar dat weten jullie ook wel)... het gaat er om hoeveel vermogen je kan trappen op je omslagpunt. btw Tommeke hoeveel weeg jij?
De route komt door Hoegaarden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:39 schreef Gripper het volgende:
Maar goed, als echte stoere Flandriens moeten we wel, en als het echt takkeweer is maar wat vaker een café binnenstappen voor een lekkere westmalle dubbel en een broodje smos.
Minimaal 48, anders kun je beter aan waterpolo gaan doenquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Meeehhhh. Voor sportklasse is dit genoeg
Hoe hard zou jij zoiets fietsen schat je in?
Ik vind hoegaarden geen lekker witbier. Zure meuk. Vroeger dronk ik niet anders in de zomer, totdat ik Erdinger, Paulaner, Weißenstepahner, Schneider Weisse en ander lekkers ontdekte.quote:
Vorig jaar waren de voorspellingen ook zwaar slecht, maar geen bui gehad toen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat een toeval, nummer 30 voor deze jonge 30-er
Ik weet nog niet of ik er nu al zo enthousiast over ben. Pasgeleden nog met Kaas een rit van 190 km door zeeland, en dat gaat opzich allemaal best, alleen de hele dag natte wegen, eerste uur natte miezer, en een fiets die niet aan te zien is na de rit door alle bagger.
Maar goed, als echte stoere Flandriens moeten we wel, en als het echt takkeweer is maar wat vaker een café binnenstappen voor een lekkere westmalle dubbel en een broodje smos.
Nou, dat laatste kwartiertje langs het wilhelminakanaal spoelde het me anders dun door de broek....quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:09 schreef No-P het volgende:
[..]
Vorig jaar waren de voorspellingen ook zwaar slecht, maar geen bui gehad toen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |