SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 01-03-2013 17:31:15 ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Tuurlijk maar ik denk dan waar maak je je druk om? Wil je veren in je reet? En vergeet niet dat meerdere mensen dezelfde hints vinden.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:08 schreef Smeich het volgende:
Ik dus ookJa het maakt mij weinig uit, maar als tig mensen jou gaan complimenteren terwijl jij gewoon niets hebt gedaan en blijft reageren en doet alsof je dat zelf slim hebt uitgedokterd, dan vind ik dat ik daar wel één gepaste opmerking over mag maken ja.
Je snapt duidelijk de hint niet achter deze tweet van de Mol.quote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:32 schreef MrManiak het volgende:
De meest uitgebreide special met hints, theorieën en aanwijzingen van Wie is de Mol? tot nu toe.
http://frontpage.fok.nl/s(...)13-aflevering-9.html
Haha het zou wel ubervet zijn als ze het risico zouden lopen jaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:11 schreef Jivis het volgende:
Het zou wel epic zijn als Kees daar als een soort Wendy van Dijk in de trein was gaan zitten, maar het risico is echt te groot. Straks had Carolien geroepen: "Hee Kees, wat zie jij er raar uit!" ofzo.
bronquote:Wie is de Mol boekt weer kijkcijferrecord
Wie is de Mol is de grote winnaar van de strijd om de kijkcijfers donderdagavond. Het programma trok bijna 2,3 miljoen mensen naar de buis, blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Volgens Mediacourant.nl was dit de best bekeken aflevering van de AVRO-show ooit. Vorige maand nog brak de show ook al een kijkcijferrecord toen bijna 2,2 miljoen mensen inschakelden. Het record stond vlak daarvoor nog op de opener van het twaalfde seizoen waar in januari 2012 ruim 2,1 miljoen mensen naar keken. Carolien Borgers moest het programma donderdag verlaten. Volgende week wordt bekend of Paulien Cornelisse of Kees Tol de mol is.
Nee ik was het niet. Heb het wel gelezen thoquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha, dus MolFan zit op FB te pronken met iets wat 'ie zelf niet gevonden heeft?
Ja ja.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:22 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee ik was het niet. Heb het wel gelezen tho
Je was overigens niet de enige. Vorige week ging een meisje helemaal los op FB om precies dezelfde redenquote:
Het zou zeker episch zijnquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:11 schreef Jivis het volgende:
Het zou wel epic zijn als Kees daar als een soort Wendy van Dijk in de trein was gaan zitten, maar het risico is echt te groot. Straks had Carolien geroepen: "Hee Kees, wat zie jij er raar uit!" ofzo.
Ja dit ja zou tof zijnquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:25 schreef Operc het volgende:
[..]
Het zou zeker episch zijn
Als het zo is, dan moeten ze ook op dezelfde manier de mol bekend maken als bij Patrick, de hele serie samenvatten in 5 minuten en dat hij dan zijn vermomming eraf haalt.
En qua risico: Aan de ene kant wel, aan de andere kant: het is de finale, de kans is behoorlijk aanwezig dat beide kandidaten dan al weten wie de mol is. Het gaat dan alleen nog om de juiste kennis in combinatie met snelheid.
Nou ja, het claimen van andermans vondsten is natuurlijk een beetje... Euh... Sneu.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:23 schreef MolFan het volgende:
[..]
Je was overigens niet de enige. Vorige week ging een meisje helemaal los op FB om precies dezelfde reden
Ja zeker maar wie zegt dat die persoon het ook niet zelf gevonden heeft? Come on guys je bent echt niet de enige die een hint vind. Er kijken 2,3 miljoen mensen naar, koekoek.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja, het claimen van andermans vondsten is natuurlijk een beetje... Euh... Sneu.
Iemand die op internet een dergelijke hint neerzet heeft deze gewoon van internet afgehaald. Of je moet in sprookjes geloven.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:26 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja zeker maar wie zegt dat die persoon het ook niet zelf gevonden heeft? Come on guys je bent echt niet de enige die een hint vind. Er kijken 2,3 miljoen mensen naar, koekoek.
Eens. als je dan ook ziet dat (in dit geval) Smeich aangeeft niet zelf de hint gevonden te hebben, is dat een behoorlijk contrast.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja, het claimen van andermans vondsten is natuurlijk een beetje... Euh... Sneu.
Drogreden sorryquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iemand die op internet een dergelijke hint neerzet heeft deze gewoon van internet afgehaald. Of je moet in sprookjes geloven.
Jij bent degene die er over begint te zeikenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:29 schreef MolFan het volgende:
[..]
Drogreden sorryDeze kan wel copy/past zijn idd maar wil niet zeggen dat Smeich in dit geval de eerste was ofzo. Lekker boeiend ook trouwens, waar maken we ons druk om.
Diegene Smeich dus zeikt naar mijn idee maar goed laten we ons richten op belangrijkere zaken;quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij bent degene die er over begint te zeiken.
Echt bizar dat de finale meer kijkers heeft dan de eerste aflevering. Wie kijkt nou het eind wanneer je het begin niet hebt gezien?quote:
Dat moet je toch wel snappen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt bizar dat de finale meer kijkers heeft dan de eerste aflevering. Wie kijkt nou het eind wanneer je het begin niet hebt gezien?
Kijkcijfers vind ik sowieso dwaas hier in Nederland. 1.000 mensen hebben een kastje en daar gaan ze vanuit of berekenen ze het meequote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt bizar dat de finale meer kijkers heeft dan de eerste aflevering. Wie kijkt nou het eind wanneer je het begin niet hebt gezien?
Misschien zijn die mensen later ingehaakt en hebben ze de rest via Uitzending Gemist of opname gekeken ofzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat de voorlaatste uitzending meer kijkers heeft dan alle voorgaande. Blijkbaar zijn er dan dus mensen die geen enkele aflevering hebben gekeken behalve deze. Wie doet dat nouquote:
Mensen moeten er over kunnen meepraten, dit is het gesprek van de dag. Daar moet je je op je werk wel even in roeren natuurlijk, terwijl je maar 1 aflevering hebt gezien.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat de voorlaatste uitzending meer kijkers heeft dan alle voorgaande. Blijkbaar zijn er dan dus mensen die geen enkele aflevering hebben gekeken behalve deze. Wie doet dat nou
Er zijn er die dat doen inderdaad. Programma interesseert ze geen reet, maar mee praten de volgende ochtend wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat de voorlaatste uitzending meer kijkers heeft dan alle voorgaande. Blijkbaar zijn er dan dus mensen die geen enkele aflevering hebben gekeken behalve deze. Wie doet dat nou
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
En vervolgens om het hardst schreeuwen dat ze al lang wisten wie het is, natuurlijk.
Te weinig echte trouwe fans denk ik. De meeste mensen kijken het en kiezen dan een mol uit en dan zeggen ze op Facebook die is de mol. Zo zijn de meeste kijkers. Maar dat zijn niet de mensen die ook stemmen voor een televizierring denk ik. Daarom komt widm vaak te kort aan stemmen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:51 schreef Jivis het volgende:
Ik hoop dat ze dit keer eens beloond worden met een Televizierring. Vooral visueel en qua sfeer zat het dit keer heel erg goed.
Dat de mol verborgen blijft is niet zo heel knap als je die contracten ziet die ze ondertekenen. Is ooit verteld dat daar echt hele zieke boetes op staan bij het verklappen van informatie.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:54 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Te weinig echte trouwe fans denk ik. De meeste mensen kijken het en kiezen dan een mol uit en dan zeggen ze op Facebook die is de mol. Zo zijn de meeste kijkers. Maar dat zijn niet de mensen die ook stemmen voor een televizierring denk ik. Daarom komt widm vaak te kort aan stemmen heb ik het idee.
Toch hoort widm een ring te krijgen, er komt heel veel werk bij kijken. Alles moet op de puntjes perfect zijn (gaat nog wel eens fout). Ook moet de mol voor zeer lange tijd verborgen blijven, knap dat dat tot nu toe altijd wel is gelukt.
250.000 als ik het even goed herrinerquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:55 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dat de mol verborgen blijft is niet zo heel knap als je die contracten ziet die ze ondertekenen. Is ooit verteld dat daar echt hele zieke boetes op staan bij het verklappen van informatie.
Voor de finale van seizoen 2008 was er een vriend van Dennis die had gezegd dat Edo de mol was, bleek niet zo te zijn dus maar anders had Dennis een boete gehad.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:55 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dat de mol verborgen blijft is niet zo heel knap als je die contracten ziet die ze ondertekenen. Is ooit verteld dat daar echt hele zieke boetes op staan bij het verklappen van informatie.
Nee haha. De kandidaten mogen niks zeggen ook niet tegen partner/vrienden etcquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:57 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Voor de finale van seizoen 2008 was er een vriend van Dennis die had gezegd dat Edo de mol was, bleek niet zo te zijn dus maar anders had Dennis een boete gehad.
Ze hebben geloof ik 1 vertrouwenspersoon, vaak een partner of zo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:01 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee haha. De kandidaten mogen niks zeggen ook niet tegen partner/vrienden etc
Ja klopt alhoewel het beter is om het tegen niemand te zeggen lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:02 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Ze hebben geloof ik 1 vertrouwenspersoon, vaak een partner of zo.
Ik denk het niet. Als je het al iemand verteld hebt, heb je denk ik minder de neiging het aan nog iemand te vertellen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:02 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja klopt alhoewel het beter is om het tegen niemand te zeggen lijkt mij.
Als je dat contract ziet 250.000 euro tering dan houd ik mn mond wel hoorquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Als je het al iemand verteld hebt, heb je denk ik minder de neiging het aan nog iemand te vertellen.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:11 schreef MolFan het volgende:
@Smeich Hier staat je gevonden hint nogmaals;
http://www.spitsnieuws.nl(...)-alert-mol-is-bekend
Inderdaad zeg. De wereld staat in brand, maar Spitsnieuws publiceert berichtjes van Twitterquote:
Smeich gaat ze nu aanklagen denk ikquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. De wereld staat in brand, maar Spitsnieuws publiceert berichtjes van Twitter
De reacties zijn ook om te janken trouwens.
Broer van Smeich was het toch?quote:
Tja, zo gaat dat op Internet.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Voor dat WIDMhints geldt het al helemaal, die lopen echt te koop met de hints van anderen, puur om followers/likes te krijgen. Trieste club.
Niets is wat het lijkt!!111!11eins!!!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Denk je echt dat Carolien nog steeds de mol kan zijn?
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niets is wat het lijkt!!111!11eins!!!
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niets is wat het lijkt!!111!11eins!!!
Ja, waarom niet? "Wie het laatst lacht...lacht het best", zoals Art zei, Trust Nobody...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Denk je echt dat Carolien nog steeds de mol kan zijn?
Joep schijnt ook weer terug te komen volgende week.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:55 schreef LodeStarOne het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? "Wie het laatst lacht...lacht het best", zoals Art zei, Trust Nobody...
Idd. Ik had ze gisteravond al een tweet gestuurd wat hun bron was.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Voor dat WIDMhints geldt het al helemaal, die lopen echt te koop met de hints van anderen, puur om followers/likes te krijgen. Trieste club.
Viel mij ook al op idd. Achja laat doenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Idd. Ik had ze gisteravond al een tweet gestuurd wat hun bron was.
Geen antwoord natuurlijk, dus poosje later maar gezegd dat ze best mogen zeggen dat het van FOK! afkomt.
Ook geen antwoord op gehad
Hij zei "Wie het laatst lacht...lacht het hardst"quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:55 schreef LodeStarOne het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? "Wie het laatst lacht...lacht het best", zoals Art zei, Trust Nobody...
Kan ook kloppen...ik weet niet precies meer, maar iets in die strekking in ieder geval...ze heeft ook verder 0,0 reactie (in het programma zelf) gegeven of wat dan ook, het enige was dat ze lachte...ik vind het raar en geloof dat er nog een 'grande finale' komt en kan er haast niet bij dat het nu al (een week vantevoren) helemaal duidelijk is!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:15 schreef Reemi het volgende:
[..]
Hij zei "Wie het laatst lacht...lacht het hardst"
Ja idd Kees zou idd TE obv zijn maybe iemand anders bekend ofzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:17 schreef eentwee het volgende:
Die kerel in de trein leek mij ook een vermomming. Hoeft niet per se Kees te zijn toch, kan ook Art zijn, of een ex-mol (Patrick?). Gewoon een geintje van de makers dan.
Wat zou daar in hemelsnaam het praktisch nut van zijn?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:17 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja idd Kees zou idd TE obv zijn maybe iemand anders bekend ofzo.
Geintje ofzo? Geen idee maar dat gezicht klopte niet ook die tanden leken nep ofzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zou daar in hemelsnaam het praktisch nut van zijn?
Ok danquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:55 schreef LodeStarOne het volgende:
[..]
Dure grap, iemand helemaal laten overvliegen naar Zuid-Afrika voor die drie minuten in één afleveringquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:31 schreef MolFan het volgende:
[..]
Geintje ofzo? Geen idee maar dat gezicht klopte niet ook die tanden leken nep ofzo.
Maybe iemand van de cast?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dure grap, iemand helemaal laten overvliegen naar Zuid-Afrika voor die drie minuten in één aflevering.
Of wel kennen maar niet zo goed dus iemand die we weleens gezien hebben ofzo. Kan als geintje prima hoor, iets wat niemand verwacht ofzo.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
De crew bedoel je? Iemand die we niet kennen? Ik zie nog steeds het nut niet.
Volgensmij hebben ze gewoon de plaatselijke toneelgroep ingehuurd, waarvan iemand er graag flamboyant bijloopt. Maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:34 schreef MolFan het volgende:
[..]
Of wel kennen maar niet zo goed dus iemand die we weleens gezien hebben ofzo. Kan als geintje prima hoor, iets wat niemand verwacht ofzo.
Nee.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:17 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja idd Kees zou idd TE obv zijn maybe iemand anders bekend ofzo.
Dit lijkt me ook.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgensmij hebben ze gewoon de plaatselijke toneelgroep ingehuurd, waarvan iemand er graag flamboyant bijloopt. Maar we gaan het zien.
Nou, ik zat serieus meteen: Wat een rare kop heeft die man?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:19 schreef Melleyn het volgende:
Sommige mensen hier kijken echt teveel WIDM
Het is gewoon een man, niet vermomd, hij ziet er hooguit een beetje vreemd uit
Nee, het zou leuker zijn als het niet waar is.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als die cijfers waar zijn dan zou dat wel grappig zijn.
Ja op WIDM.com waren ze daar ook al mee bezig. Ook werd gezegd dat de deuntjes bij sommige kandidaten anders waren (andere tonen etc).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik probeer te achterhalen wat de mol speelde in de kerk. Ik vermoed zomaar dat daar ook een aanwijzing inzit. Een liedje van BZN ofzo.
ja, dat had ik ook al gehoord. Het is een vrije interpretatie van iets. Iemand die wel een béétje piano/orgel kan spelen maar niet echt de fijne kneepjes kent. En steeds iets anders. Zelfs een soort boogie-woogiequote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:46 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ja op WIDM.com waren ze daar ook al mee bezig. Ook werd gezegd dat de deuntjes bij sommige kandidaten anders waren (andere tonen etc).
Of hij kwam een leuke Afrikaan tegen en zweette daaromquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat had ik ook al gehoord. Het is een vrije interpretatie van iets. Iemand die wel een béétje piano/orgel kan spelen maar niet echt de fijne kneepjes kent. En steeds iets anders. Zelfs een soort boogie-woogieheb er al met shazam bijgezeten
maar te stukjes zijn te kort.
Even luisteren wat er bij Kees gespeeld wordt.(hij kwam als enige zweterig uit de kerk, dat was voor mij ook een aanwijzing. Zal wel heet zijn onder zo'n kleed met al die kaarsen.
Niet toevallig een 3 klank C-E-Es?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat had ik ook al gehoord. Het is een vrije interpretatie van iets. Iemand die wel een béétje piano/orgel kan spelen maar niet echt de fijne kneepjes kent. En steeds iets anders. Zelfs een soort boogie-woogieheb er al met shazam bijgezeten
Even luisteren wat er bij Kees gespeeld wordt.(hij kwam als enige zweterig uit de kerk, dat was voor mij ook een aanwijzing. Zal wel heet zijn onder zo'n kleed met al die kaarsen.
never mind.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:51 schreef MolFan het volgende:
[..]
Of hij kwam een leuke Afrikaan tegen en zweette daarom
Zijn kapsel was ook helemaal opnieuw gedaan toen ze uit de kerk kwamen, dat hij nog even was opgemaakt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Of hij is ijdel en doet zijn haar opnieuw voor de volgende shot.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:32 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Zijn kapsel was ook helemaal opnieuw gedaan toen ze uit de kerk kwamen, dat hij nog even was opgemaakt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:21 schreef JochemP het volgende:
Weet iemand de muziek tijdens de aflevering van gisteravond, vlak voordat ze de trein uitkwamen voor de ontknoping, tijdens de terugblik van de finalisten?
EDIT: gevonden
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:40 schreef Faux. het volgende:
Is er al iets gevonden waardoor Paulien tóch de Mol blijkt te zijn?
Ik vroeg me ook af welke soundtrack het was.quote:
Bijzonder goed planquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:47 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook af welke soundtrack het was.
Film komt op mijn watchlist.
Helaas.quote:
Dat Kees niet de mol is.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:40 schreef Faux. het volgende:
Is er al iets gevonden waardoor Paulien tóch de Mol blijkt te zijn?
Ditquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:50 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, ik heb de frontpage als bewijs dat ik écht vanaf aflevering 1 op Kees heb gegokt.meer geluk dan wijsheid gecombineerd met koppigheid en een alles of niets strategie.
maar als ik net als voorgaande jaren 20 keer van mol was gewisseld had ik het ook toegegeven. want ook nu heb ik zeer getwijfeld.
welke kerel? deze?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:17 schreef eentwee het volgende:
Die kerel in de trein leek mij ook een vermomming. Hoeft niet per se Kees te zijn toch, kan ook Art zijn, of een ex-mol (Patrick?). Gewoon een geintje van de makers dan.
Ja, waarvan hier oprecht de mogelijkheid werd bekeken of dat Kees zou zijn...quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:06 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
welke kerel? deze?
[ afbeelding ]
Hero Brinkmanquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.net5.nl/programmas/sabotage___!
Man man man.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat belachelijkquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Hier past maar een smiley bijquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
WTF!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Iemand, asjeblieft, zeg me dat dit een 1 aprilgrap is...quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Volgens dom wicht Liza stopt WIDM na elke spelquote:'Sabotage is totaal anders dan Wie is de Mol'
Bij de bekendmaking van het concept van het nieuwe Net5-programma Sabotage, werd er meteen gedacht aan Wie is De Mol. "Het basisidee is hetzelfde, maar Sabotage is totaal anders."
Foto: ANP
Dat zegt presentator Erik van der Hoff tijdens de perspresentatie tegen NU.nl
In het programma voeren diverse BN'ers opdrachten uit. Maar een deelnemer zorgt er in het geheim voor dat de opdrachten niet vlekkeloos verlopen.
De makers van het programma zeggen dat het unieke van dit programma is dat iedereen 24 uur gevolgd wordt met de camera, dus ook in de villa waar ze wonen in Thailand.
Sterrenslag
"Ik moest zelfs denken aan Sterrenslag uit 1979, toen ik de deelnemers voor een opdracht in de touwen zag klimmen", zegt Van der Hoff. "Sabotage is een knappe samenvoeging van het beste van verschillende programma’s."
Actrice Liza Sips, een van de deelnemers, legt uit dat het reality-aspect van het programma groot is. "Waar het bij Wie is de Mol stopt als het spel afgelopen is, gaat het er hier heel erg om hoe we naar de spellen toegaan. Dat maakt het anders en ook smeuïg, vind ik."
'Heel nieuw'
Model Sylvia Geersen gaat zelfs zover dat een programma als Sabotage iets heel nieuws is. "Je hebt tegenwoordig programma's als Sterren Springen, of Sterren Hangen… je hebt alles eigenlijk al. Dit was er nog niet, opdrachten doen én reality."
Geurts is van mening dat alle programma’s tegenwoordig op elkaar lijken. "Alles is een beetje afgeleid van elkaar. Je kan ook zeggen, het lijkt op Big Brother. Als je twee dingen met elkaar combineert, heb je iets totaal ander."
Oudere man
Naast Ben Saunders en Lange Frans is de opmerkelijkste deelnemer van Sabotage toch wel politicus en ex-PVV'er Hero Brinkman. "In de casting heb je een bepaald beeld voor de mensen: de mooie jongen, het mooie meisje en de iets oudere man", legt Van der Hoff uit. "En voor de oudere man…. Hero was vrij en hij had er wel zin in."
Brinkman (48) doet vooral mee om iets te doen aan zijn beeldvorming die de media volgens hem hebben gecreëerd. "En wat typetjes betreft zal je zien dat het beeld 'oudere man' ook niet klopt", reageert hij op de casting van zijn persoon.
"Je zult het zeker in de afleveringen zien dat ik niet als een oude man overal achteraan loop te sukkelen. Integendeel, ik ben blij dat ik ondanks mijn leeftijd en postuur overal haantje de voorste in was."
Royal sadness!!!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Zitten wel lekkere kippetjes bij gr grquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:54 schreef Pino112 het volgende:
Die deelnemers ook he, wat een arme troef![]()
Het is weer hetzelfde stelletje saddos dat aan al die sterren-zooi meedoet. Hoe vaak moeten we Ben Saunders, Lange Frans en flutmodel Sylvia nog langs zien komen??quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:54 schreef Pino112 het volgende:
Hero Brinkmanquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:54 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat een armoe!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Kortom een stel mediageile BN'ers met een tekort aan aandacht doen alsof ze WIDM spelen in een villa in Thailand.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja dat zag/zie ik ook, en op basis daarvan vond ik Paulien zich ook meer als mol gedragen. Maar ik heb nooit in tunnelvisie gekeken ofzo, die aanwijzing van aflevering 1 waarbij ik mezelf zo geniaal vond dat ik dat oppikte (quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik dacht dat jij dúidelijk kandidatengedrag zag bij Kees while being stoned?![]()
En nu wist je het al vanaf aflevering 1.
Perfecte omschrijving.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:24 schreef Two het volgende:
[..]
Kortom een stel mediageile BN'ers met een tekort aan aandacht doen alsof ze WIDM spelen in een villa in Thailand.
Ik denk juist morgen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 07:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Perfecte omschrijving.
Zouden de drie finalisten vanavond weer te gast zijn in DWDD? Dat was in vorige seizoenen toch het geval?
Hero Brinkman zou bij WIDM niet misstaan hebben?quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
En die kritiek op de deelnemers is wel een beetje treurig trouwens. Is best een aardige groep, die bij WIDM niet misstaan zou hebben.
In zo'n groep wellicht niet hoor. Maar goed, soit, dat is er dan eentje.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hero Brinkman zou bij WIDM niet misstaan hebben?
Het is Ben Saunders.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:03 schreef Angelof9 het volgende:
Nee dan Sylvia, bekend van Holland's Next Top Model, Expeditie Robinson en Fort Boyard, verder geen reality-slet.
Of Dean Saunders, u weet wel van spetterende programma's als Popstars en Sterren Springen van de Schans!
En Liza Sips is ook al zo'n Springende Ster! Evenals Lange Frans.
Wil je dat soort figuren echt in WIDM??
Sorry. Ik zie het verschil niet tussen die twee.quote:
Dat doen ze toch ook? Net 5 is onderdeel van SBS 6quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:17 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Sorry. Ik zie het verschil niet tussen die twee.
Die SBS-figuren mogen wat mij betreft fijn bij SBS blijven.
Tja. Beetje bekrompen is het wel natuurlijk.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:17 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Sorry. Ik zie het verschil niet tussen die twee.
Die SBS-figuren mogen wat mij betreft fijn bij SBS blijven.
Gelukkig wel, maar niet als het aan Da Sandman ligtquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook? Net 5 is onderdeel van SBS 6
Ik begrijp niet zo goed waarom iemand een Ben Saunders of een Lange Frans geen leuke kandidaat zou zijn. Daar gaat het toch om? Niet om bij welk clubje hij hoort?quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:22 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Gelukkig wel, maar niet als het aan Da Sandman ligt
De drie finalisten zijn niet in DWDD te zien. Wel Anna Drijver, Patrick Stoof, Hademini en Arjen Lubach.quote:Op donderdag 7 maart 2013 07:40 schreef Cee het volgende:
Perfecte omschrijving.
Zouden de drie finalisten vanavond weer te gast zijn in DWDD? Dat was in vorige seizoenen toch het geval?
En Maarten vd Weijden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
De drie finalisten zijn niet in DWDD te zien. Wel Anna Drijver, Patrick Stoof, Hademini en Arjen Lubach.
Waarom hij nou weer, die was er toch supersnel uit vorig seizoenquote:
Sowieso DWDDquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:02 schreef Jivis het volgende:
[..]
Waarom hij nou weer, die was er toch supersnel uit vorig seizoen. Snap die gastenkeuze nooit zo goed.
Een enkeling zou best kunnen, maar deze groep als geheel lijkt me wat te simpel voor WIDM.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
En die kritiek op de deelnemers is wel een beetje treurig trouwens. Is best een aardige groep, die bij WIDM niet misstaan zou hebben.
Dat iemand iets op Wikipedia zet, wil niet zeggen dat het ook waar is.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:04 schreef klabbakus het volgende:
op wikipedia staat al wie de mol is![]()
hoe kan dat nou?!!! ik wilde alleen maar even de presentatoren opzoeken omdat ik discussie daarover had met m'n ma
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:04 schreef klabbakus het volgende:
op wikipedia staat al wie de mol is![]()
hoe kan dat nou?!!! ik wilde alleen maar even de presentatoren opzoeken omdat ik discussie daarover had met m'n ma
Magnie hèquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:16 schreef Vlaggenroof het volgende:
Beste gaan we niet zoveel praten in dit topic, zo kan de volgende de naam van de mol als tt.
Het is een C mol for surequote:Op donderdag 7 maart 2013 20:16 schreef Vlaggenroof het volgende:
Beste gaan we niet zoveel praten in dit topic, zo kan de volgende de naam van de mol als tt.
En Kees zal wel een afkorting van Cornelis zijn.....quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:52 schreef Prospera het volgende:
Welke clues waren interessant bij DWDD?
Ik zag alleen "C is de mol"
Dat kan Kees, Case, zijn of Cornelissen.
Zit er ook een muziekclue er in: C mol?
Daarom zei Paulien ook 'Cornelis Tol' in de trein vorige week.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En Kees zal wel een afkorting van Cornelis zijn.....
Dat zou wel verrassend zijn, de meeste pijlen staan nu op Kees, Case, Cornelisquote:
Waarom zouden ze dat doen? Dan ben je dus op zoek naar hints die niet eens naar de mol wijzen?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:30 schreef oompaloompa het volgende:
Ik zit al vanaf het begin op Paulien en realiseer me dat het waarschijnlijk helemaal verkeerd is, maar zou toch best blij zijn als ze het toch blijkt te zijn en ale hints gewoon gemeen er in gestopt waren om mensen op het verkeerde been te zetten
Het is ook geen geloofwaardige optiequote:Op donderdag 7 maart 2013 20:32 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Dan ben je dus op zoek naar hints die niet eens naar de mol wijzen?
Nee, ik heb m'n 'KEESquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:34 schreef Prospera het volgende:
Heeft een ervaren Fok!ker al een nieuwe topic staan, omdat het straks heel snel gaat met de posts?
Is 't ook gewoon.quote:
Nee vrijstellingen en die konden later voor geld worden ingewisseldquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:52 schreef Maartel het volgende:
Er viel bij die Bunjeeopdracht toch überhaupt geen geld te verdienen?
Edit: nou, da's dus vooralsnog nog amper streken
Haha word zo wel drukker, ook al wezen de hints op Kees, iedereen is in shockquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:28 schreef RenRen- het volgende:
Wat een teleurstellende opkomst in dit topic!
quote:
Ik vond het sowieso een mol met lefquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:32 schreef Tha_Duck het volgende:
En dat laatste grapje met dat geldIn 1 woord: GEWELDIG!!
En 0 fout in het gedicht, dat moet je ook maar durven!
Je had gelijk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben uitbundig aan t vieren![]()
(Ik moest echt even aandachtig kijken)
Inderdaad... alleen wel jammer dat hij soms nog net wat meer had kunnen doen, bijvoorbeeld die ene koker die hij dan weer wel vond was ook niet nodig... maar misschien wel een regieopdracht omdat er anders helemaal niets ontwikkeld kon wordenquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond het sowieso een mol met lefdat gedicht, de koker uit tim z'n kontzak jatten, die 2 kokers vlak voor de neus van zarayda en carolien wegnemen. Briljant!
Ik wil die met de drive in weten maar die doet het nietquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:43 schreef DaMart het volgende:
Die verborgen hints op de WIDM-site werken ook goed... op die van de priester na blijven ze grotendeels verborgen.
quote:DAGBOEK PAULIEN (WINNAAR)
'Mijn strategie is: geen strategie.'
plaatje
Ik vind alles zielig
"Wat wordt je strategie?" vroeg de psycholoog aan mij. Want ja: alle kandidaten voor Wie is de Mol? worden psychologisch getest. "Mijn strategie is: geen strategie," zei ik. Ik ging ervan uit dat volmaakte eerlijkheid, zonder gekonkel en gedraai, al uitzonderlijk genoeg zou zijn in een groep waarin iedereen ervan uitgaat dat 'niets is wat het lijkt'. En verder was het: op hoop van zegen.
Want laten we wel wezen: meedoen aan Wie is de Mol? was natuurlijk niets voor mij. Ik kan niet liegen, ik word zenuwachtig van verbondjes en daarbij ben ik normaal gesproken uren achtereen alleen. Zonder te praten. Nu moest ik ineens in een groep functioneren.
Maar wat was dat onverwacht leuk! Ik bleek er totaal geen moeite mee te hebben om de hele tijd melige grappen te maken met een Maaskantenaar en een Volendammer. Het was gewoon gezellig. Schoolreisje, maar dan zonder vervelende kinderen erbij. En met een geweldig team eromheen met mensen die weliswaar voor 'de tv' werken, maar die toch niet hysterisch zijn, maar juist heel leuk en grappig en aardig. (Dank aan iedereen!)
Na een paar dagen vond het ongeluk van Janine plaats. Dat was verschrikkelijk. Ik twijfelde of ik door moest gaan met het spel. Uiteindelijk heb ik Janine gebeld in Pretoria. Omdat die veel fanatieker is dan ikzelf, zei ze: "Ja, je moet doorgaan! En dan winnen!" "Oké," zei ik schaapachtig. En zo geschiedde. Omdat ik zelf ook erg verkeerd was neergekomen bij de watersprong, heb ik de rest van de tijd in Afrika bont en blauw en onder de pijnstillers meegehobbeld (hier vioolmuziek instarten). Zielig hè? Gelukkig kon ik me daardoor wel snel laten afschieten door Daniël tijdens de 'rennen-voor-topito's'-opdracht. (Ik ben nu trouwens weer helemaal de oude.) (En topito's kunnen me nog steeds niks schelen.)
En zo ging het spel, met handicap, door. De ene na de andere executie passeerde de revue. Ik wilde steeds niet te enthousiast reageren op mijn groene scherm, omdat ik dat zielig vond voor degene die wel weg zou moeten. Dit zorgde ervoor dat een deel van mijn achterban thuis dacht dat ik de mol was. Waarom was ik steeds helemaal niet verbaasd of blij dat ik door mocht? The story of my life: ik vind alles zielig.
Ik bleef zonder strategie of fanatisme het spel spelen, en ik kan mijn overwinning dan ook alleen maar toeschrijven aan dit adagium: "LET OP EN HOUD HET HOOFD KOEL." Eerst over het laaste: veel medekandidaten lieten zich zo meeslepen dat ze uiteindelijk in paniek raakten en hun hele vragenlijst invulden op één persoon. Dat is dom, want je hoeft helemaal niet de beste te zijn als je je vragenlijst invult. Je hoeft alleen maar niet de slechtste te zijn. Logisch, maar veel mensen verliezen de logica uit het oog. En wat betreft het opletten: Het is onvoorstelbaar hoe veel kandidaten zich verraden buiten de opdrachten om. Bijvoorbeeld: er was iemand die in paniek zijn/haar baas ging opbellen om te vragen of hij/zij nog wat langer weg mocht blijven. Dan kun je natuurlijk nooit de mol zijn. Op die manier was het makkelijk wegstrepen. Kees verried zich nooit, en verried zichzelf dus daardoor.
"Wat was nou het hoogtepunt?" vragen willekeurige mensen op straat aan mij, mensen die ik niet ken en die soms ook best raar ruiken. Welnu, het hoogtepunt was het Zulu-schooltje. Eindelijk iets wat ik kon, en wat ook nog te doen was in bont en blauwe staat. De gedicht-opdracht was ook heel leuk. En natuurlijk het zenuwslopende en doodenge kampvuurspel!
Het enige wat ik tijdens Wie is de Mol? heb gemist is een knutsel-opdracht. Iets maken van klei of papier maché. Ik bedoel, als Daniël een lasergun in zijn knuistjes gedrukt krijgt, dan had ik toch heus wel een bak behangplaksel mogen ontvangen? Zodat ik ook mijn shining moment had kunnen beleven?
Maarja, mij hoor je niet klagen. Met zo'n grote geldprijs (want Kees heeft het goed gedaan, maar de kandidaten ook!), én een heerlijke paarse strapless jurk in the pocket ben ik een tevreden mens.
De kandidaten komen binnenkort zeer copieus dineren bij mij. En Kees komt natuurlijk ook. Want laten we eerlijk zijn, zonder die ene mol en die acht LOSERS was er ook geen winnaar geweest.
Dat is ook best stom.quote:er was iemand die in paniek zijn/haar baas ging opbellen om te vragen of hij/zij nog wat langer weg mocht blijven.
Inderdaad... maar het zou ook een geweldig geniale molactie kunnen zijn geweest... maar zo briljant is niemandquote:
Er is wel ooit een mol die zoiets eens geflikt heeft, maar kan me zo niet herinneren wie... Jon misschien?quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad... maar het zou ook een geweldig geniale molactie kunnen zijn geweest... maar zo briljant is niemand
quote:(hier vioolmuziek instarten)
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben uitbundig aan t vieren![]()
(Ik moest echt even aandachtig kijken)
Dat kan Paulien wel! Mooi stukje ja.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:47 schreef Steve het volgende:
Ik wilde er net naar linken.. Leuk stukje.
Tuurlijk. Porto's ook ws.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:45 schreef ace_eleven het volgende:
De ladder is gegeven door de spelleiding??(ik heb moltalk op de achtergrond aan staan, maar dat zeiden ze toch?)
Degene die het eerst klaar is met de test wint dan.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:18 schreef tochweerhenk het volgende:
Komt wel vaak voor dat alle 2 de finalisten op de mol zitten. Is dat niet bijzonder? Wat nou als de 2 finalisten beide niet op de mol zouden zitten? Dat zou ik nog wel eens willen zien.
En t aantal goede vragen natuurlijk, daarvoor hoef je niet eens op de goede mol te zitten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:20 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Degene die het eerst klaar is met de test wint dan.
Ja dat ook inderdaad.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:22 schreef Maartel het volgende:
[..]
En t aantal goede vragen natuurlijk, daarvoor hoef je niet eens op de goede mol te zitten.
Wat is dat?quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:26 schreef Jivis het volgende:
Zie ik jullie over een maand allemaal terug in het Sabotage-topic?.
ohoh chersoquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:28 schreef Redefine het volgende:
Waar we dan vrees ik na een week al niet meer terugkomenOf ze moeten ons verbazen en er toch wel wat leuks van maken. Of we komen massaal terug, omdat een slecht programma kijken met FOK! erbij juist wel weer leuk is
oh oh molloquote:
Ow, een slechte replica van WIDM dus.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
http://www.net5.nl/programmas/sabotage
Dat is logisch. Aan het eind heb je 3 mensen over, je weet zelf dat je niet de mol bent en dus blijven er maar 2 opties over. En na 3 weken intensief samen zijn heb je hoogstwaarschijnlijk wel hetzelfde idee met de winnaar/verliezer.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:18 schreef tochweerhenk het volgende:
Komt wel vaak voor dat alle 2 de finalisten op de mol zitten. Is dat niet bijzonder? Wat nou als de 2 finalisten beide niet op de mol zouden zitten? Dat zou ik nog wel eens willen zien.
Nee, die site werkt nietquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:48 schreef DaMart het volgende:
Heeft iemand al meer kunnen lezen van de verborgen hints, anders dan die van de priester?.
Zie hier http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=49443.100 (blz 6)quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:48 schreef DaMart het volgende:
Heeft iemand al meer kunnen lezen van de verborgen hints, anders dan die van de priester?.
Dat zijn toch geen verborgen hints maar mollenacties?quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie hier http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=49443.100 (blz 6)
Deze wel, even lezenquote:Op donderdag 7 maart 2013 23:08 schreef jcdragon het volgende:
Verborgen aanwijzing: De Leeuw
De Mol riep tijdens zijn bungeejump heel duidelijk: “Who’s the king?” en een paar afleveringen later zat de Mol in een kooi in het Krugerpark in de kooi van de koning der dieren: de leeuw.
Verborgen aanwijzing: '82
De geboortejaar van de Mol werd duidelijk in beeld gebracht tijdens de test in aflevering één.
Verborgen aanwijzing: Logo
In aflevering 1 waren er vijf kandidaten die enveloppen inleverden bij de kerk.
En in dezelfde aflevering waren er vijf kandidaten die enveloppen inleverden bij de kerk. Maar er was er maar één die dat deed terwijl het logo van "De Mol" levensgroot in beeld was.
Verborgen aanwijzing: Enkel, enkel, dubbel, dubbel
Ook het dansje: Enkel, enkel, dubbel, dubbel van Kees was een aanwijzing:
In morse code betekent kort kort "I" en lang, lang "M'.
"I M: Ik, Mol"
Totdat Kees het liedje introduceerde in aflevering 4, begonnen alle tweets van de mol telkens met klinkers: O-O-OO-OO-E-E-EE-EE-I-A-EE-OO-I-O-EE
Oftewel: enkel enkel, dubbel dubbel.
Verborgen aanwijzing: Orgel
Toen de Mol in aflevering 6 de vragen mocht stellen aan de Mol die aan het orgel zat, was de Mol achter het orgel niet te zien. Wel zag je het orgel van onderaf gezien: het gezichtspunt van de mol.
Verborgen aanwijzing: Antwoorden bij barman
Bij de barman in de trein in aflevering 9: als je alle drie antwoorden van de Mol achter elkaar zet dan staat er: De Mol, de enige, op de berg. Inderdaad, het was de Mol die naar de bergtop vloog om het geld op te halen een paar afleveringen daarvoor.
Verborgen aanwijzing: Molboekje Ewout
In aflevering 9 is ook heel kort het molboekje van Ewout te zien. Daarin staat te lezen: Vraag 20: Paulien! Hij viel dus af omdat hij dacht dat Paulien de Mol was. Zij was dus niet de Mol.
Verborgen aanwijzing: Kistje
In de trein in aflevering 9 vond iedere finalist een kistje met daarin de naam van de Mol. Kees zag zijn eigen naam.
Verborgen aanwijzing: Verhalen in trein
In de trein lag de identiteit van de Mol sowieso voor het oprapen: alle negen verhalen die de kandidaten kregen voorgeschoteld, gingen over een bepaalde opdracht en wezen direct naar de Mol in die bewuste opdracht:</p><p><br /></p><p><strong>Carolien</strong><strong>kreeg te horen:</strong></p><p>1: De priester heeft je alles verteld wat je moet weten. Zie de hint van de priester.</p><p><br /></p><p>2: Woorden, woorden, woorden. Er was iets dat luider spreekt dan woorden. Het antwoord is: acties. De kandidaten waren op zoek naar boeken in de bibliotheek, maar de molactie was: géén woorden (boeken) vinden.</p><p><br /></p><p>3: Als ergens iets kan worden gevonden, kan er ook iets zoek raken.</p><p>De Mol vond twee kokers in het winkeltje, maar raakte daar ook eentje kwijt.</p><p><br /></p><p><strong>Paulien kreeg te horen</strong>:</p><p>4: Was het gewoon een spel, of een spel in een spel? Paulien was de Mol in de opdracht Wie is de Mol aan het kampvuur. Paulien speelde dus een spel in een spel en was dus niet de Mol.</p><p><br /></p><p>5: De laatste versie van dit gedicht vertelt het verhaal niet. De Mol leverde een foutloze versie van het gedicht van Ingrid Jonker is.</p><p><br /></p><p>6: Paulien kreeg deze getallen te horen: 31, 2, 7, 29, 18, 35, 6, 45, 3, 7.</p><p>Zet alle voorwerpen die in het Zulu-klasje langkomen in de Nederlandse taal achter elkaar: boom, televisie, kast, schoen, deur, fiets, bed, huis, oma, emmer en vertaal dan de cijfers naar de letters. Dan staat er: Tol is de Mol.</p><p><br /></p><p><strong>Kees kreeg te horen:</strong></p><p>7: Ik kan je maar een half antwoord geven: 1500 euro. De Mol heeft maar de helft van het geld meegenomen van de bergtop. Carolien was dus niet de Mol.</p><p><br /></p><p>8 Dat is de enige. Bij de executie met de groene en de rode kaarten, wat de mol de enige die zn scherm te zien kreeg.</p><p><br /></p><p>9: Wist je dat het slimste dier bij een jacht het dier is dat zich probeert te verstoppen en zich niet laat zien? De Mol gaf hier zelf het antwoord: De Mol.
Verborgen aanwijzing: De titels
Alle afleveringen hadden een titel en alle titels samen wezen naar de identiteit van de Mol:</p><p>Aflevering 1 heette Het verlossende woord en zoals bekend vertellen de eerste letters van de toespraak van de priester wie de Mol is</p><p><br /></p><p>Aflevering 2 heette Spiegelbeeld: de mol was duidelijk te zien in de weerspiegeling van Tanias zonnebril.</p><p><br /></p><p>Aflevering 3 was Tunnelvisie. Tijdens de bootopdracht keek de Mol de hele tijd door de verrekijker.</p><p><br /></p><p>Aflevering 4: Anders dan anders. De Mol kreeg als enige zn scherm te zien tijdens de executie die op zichzelf al anders dan anders was.</p><p><br /></p><p>Aflevering 5 heette Fluister en huiver: het is Zaráyda die fluistert: Kees is de Mol tijdens de kampvuur opdracht.</p><p><br /></p><p>Aflevering 6: Horen, zien en zwijgen. Toen er een nieuwe penningmeester gekozen moest worden, stemde de Mol zelf niet mee, werd zo penningmeester en dat kostte de pot in de eerstvolgende opdracht meteen al ¤ 1500,-.</p><p><br /></p><p>Aflevering 7 was Een ontwikkeling. De énige koker waarin fotopapier zat dat nog ontwikkeld kón worden, was de koker die de Mol vond in de supermarkt.</p><p><br /></p><p>Aflevering 8: In het kader van De Mol was de hele tijd in een kader te zien. In het postkantoor hangt Kees steeds uit een raam als hij communiceert met Paulien. </p><p><br /></p><p>Aflevering 9: Trust nobody. Carolien en Paulien vertrouwden elkaar volledig. De Mol probeerde de anderen zand in de ogen te strooien door hen te laten denken dat ze alle drie vragen in de trein goed hadden beantwoord en zo de naam van de mol zouden zien in het kistje. Carolien zag Paulien, Kees zag zichzelf, maar wie Paulien zag, was niet te zien. Toch zat ze hoofdschuddend naar die naam te kijken.
Wat zal Molfan teleurgesteld zijnquote:Op donderdag 7 maart 2013 23:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Oh ja, die kerel in de trein was dus toch niet Kees in vermomming...
Dank je, goed werk!quote:
Die koppen die hij inderdaad trokquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:22 schreef Redefine het volgende:
En vooral de manier waarop hij het heeft was heel erg leuk. Die koppen die hij trokHij is wat mij betreft een van de betere mollen van alle seizoenen.
Dat kapsel ook..quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:10 schreef wolfrolf het volgende:
Maar holy shit. Daniel zat er echt als een doorgesnoven coke junk bij. Die was echt helemaal waus.
Nou ja, nogal verlept. Alsof hij net uit de nachtdienst kwam of een flinke kater had ofzo.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 00:10 schreef wolfrolf het volgende:
Maar holy shit. Daniel zat er echt als een doorgesnoven coke junk bij. Die was echt helemaal waus.
Dit inderdaad, maakte het echt een stuk leukerquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Kees
Toch goed om te zien dat er in de community echt heel veel ontdekt is qua hints. Al met al zeer tevreden over dit seizoen, bovengemiddeld goed qua kandidaten, opdrachten en setting.
Onzin, het is al jaren zo dat ze op het einde in een korte montage wat hints laten zien. Op internet is de rest te vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:47 schreef klabbakus het volgende:
Ik vond wel dat er dit seizoen erg weinig tijd werd besteed aan de 'kijkers aanwijzingen'
dat achter de schermen gedoe van de mol dan kunnen wij allemaal niet weten, als ze het niet uitzenden. (dan kun je wel laten zien hoe Kees achter de schermen deed in de laatste aflevering, dat is wel heel makkelijk)
Ik vond dat dan ook niet zo boeiend die eerst 30 minuten, het gaat juist om wat wij wel konden zien, maar daar werd maar 5 minuten aan besteed.
Vorige seizoenen werd er volgens mij meer aandacht besteed aan wat de kijkers konden zien en weten aan aanwijzingen
Bij het duiken is Janine gemoldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:56 schreef eQuaL het volgende:
Kees! Was al obvious na vorige week natuurlijk. Leuke mol, maar ze hebben een aantal opdrachten geskipt. Die laser opdracht, het duiken & de safari. Is daar dan helemaal niets gemold?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |