Het blijft leuk. Denk dat het straks harder gaat lopen. Is het echte werk al gedaan.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:24 schreef ranja het volgende:
Of niemand weet dat je hier een lijstje kunt maken of iedereen heeft iets tegen nederlandse bands.
Zoals het nu lijkt komt er een top 50 als resultaat. Niet dat de eindlijst nou het belangrijkst is, maar ik maak 'm wel.
Uitdaging: plus elektronica en jazz.quote:Op zondag 7 april 2013 10:09 schreef Norrage het volgende:
Ik ga er vandaag 1 maken dus wacht op mij!!!voor 13u00!
Dat komt er wel in, al ken ik weinig NL electronica behalve Nobody Beats The Drumquote:Op zondag 7 april 2013 10:18 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Uitdaging: plus elektronica en jazz.
ik ben benieuwdquote:Op zondag 7 april 2013 10:09 schreef Norrage het volgende:
Ik ga er vandaag 1 maken dus wacht op mij!!!voor 13u00!
Ik ook. Ik dacht dat ik ergens al eens een shortlist had staan, maar kennelijk niet. Helemaal vanuit nop beginnenquote:
nou ja, er staan al wat lijsten die je als inspiratie kunt gebruikenquote:Op zondag 7 april 2013 11:05 schreef Norrage het volgende:
Ik ook. Ik dacht dat ik ergens al eens een shortlist had staan, maar kennelijk niet. Helemaal vanuit nop beginnen
Dat valt me trouwens van je tegen.quote:Op zondag 7 april 2013 10:37 schreef Norrage het volgende:
...al ken ik weinig NL electronica behalve Nobody Beats The Drum
Tsja, er is gewoon niet zoveel goeds in mijn ogenquote:Op zondag 7 april 2013 12:19 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat valt me trouwens van je tegen.
quote:
Jammer, daar zijn we als NL idd in oververtegenwoordigd. Zelfs n00bie heeft bvb Grooveyard er in staan.quote:Op zondag 7 april 2013 12:29 schreef Norrage het volgende:
Tsja, er is gewoon niet zoveel goeds in mijn ogenWel in de techno/trance whatever scene maar dat luister ik niet. Verder dan Palmbomen, nobody beats the drum, c-mon kypsky en zo kom ik eerlijk gezegd niet
Ik had geen idee dat Grooveyard nederlands was. Heeft mijn lijst niet gehaald trouwens.quote:Op zondag 7 april 2013 13:01 schreef The_Substitute het volgende:
Jammer, daar zijn we als NL idd in oververtegenwoordigd. Zelfs n00bie heeft bvb Grooveyard er in staan.
Dezelfde producer/dj als Secret Cinema, Jeroen Verheij.quote:Op zondag 7 april 2013 13:06 schreef ranja het volgende:
Ik had geen idee dat Grooveyard nederlands was. Heeft mijn lijst niet gehaald trouwens.
Deze is al buiten de top 50 gevallen nu.quote:Op zondag 7 april 2013 13:06 schreef Norrage het volgende:
mijn nr 50!
Straks de rest
50. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Lobby
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 ::: Mensenkinderen ::: De Film van vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 ::: Coparck ::: Funny, Dark, IconoclasticSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 ::: Roosbeef ::: Schone SchijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 ::: Eefje de Visser ::: de KoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6 ::: Boudewijn de Groot ::: Avond
7 ::: Bart Constant ::: Do Better (Animals Make Me Angry)
8 ::: Pete Philly & Perquisite ::: Traveller
9 ::: Happy Camper ::: Born With a Bothered Mind (feat. Bouke Zoete)
10 ::: Doe Maar ::: Is Dit Alles
11 ::: Kyteman ::: Sorry
12 ::: Marco Borsato ::: Margherita
13 ::: De Poema's ::: Zij Maakt Het Verschil
14 ::: Klein Orkest ::: Over De Muur
15 ::: Spinvis ::: Ik wil alleen maar zwemmen
16 ::: Roosbeef ::: Twijfelaar
17 ::: Stef Bos ::: Is dit nu later
18 ::: Crappydog ::: Dark
19 ::: Lucky Fonz III ::: Ik heb een meisje
20 ::: Marike Jager ::: Celia Trigger
21 ::: Yori Swart ::: Weeping Willows
22 ::: Yuri Honing Wired Paradise ::: Isobel
23 ::: SoFuJa ::: Springtime
24 ::: Schradinova ::: Pencil Revolution
25 ::: Relax ::: No Sunrise (feat. Bo-rush)
26 ::: Spinvis ::: Club Insomnia
27 ::: Acda & de Munnik ::: Het Regent Zonnestralen
28 ::: The Cosmic Carnaval ::: Kingmaker
29 ::: Stuurbaard Bakkebaard ::: L'Amour
30 ::: Bart Constant ::: No North, So South
31 ::: Herman Brood ::: Pijn
32 ::: Kytecrash ::: Sojourner
33 ::: Postmen ::: The Morning After
34 ::: Typhoon ::: Nieuw Leven
35 ::: Eric Vloeimans ::: Maceo
36 ::: Boudewijn de Groot ::: Testament
37 ::: C-mon & Kypski ::: Chocolat
38 ::: De Jeugd van de Tegenwoordig ::: Sterrenstof
39 ::: Claw Boys Claws ::: Toscamoon
40 ::: Moss ::: Ornament
41 ::: Blaudzun ::: Quiet German Girls
42 ::: Room Eleven ::: Love Song
43 ::: Schradinova ::: Storm
44 ::: El Pino & the Volunteers ::: There Is No Cure For Stupidity
45 ::: Kraak & Smaak ::: Maputo Express
46 ::: Dio ::: Tijdmachine
47 ::: Golden Earring ::: Twilight Zone
48 ::: New Cool Collective ::: Out of Office
49 ::: Marike Jager ::: The Beauty Around
50 ::: Blof & Counting Crows ::: Holiday in Spain
[ Bericht 15% gewijzigd door Norrage op 07-04-2013 13:28:24 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Pas op, anders vervang ik hem met Gers Pardoel of Ali B!quote:"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Je bent in elk geval goed in het kiezen van andere nummers van dezelfde artiesten als anderen
Hoewel je daar niet alleen in staat, veel bands worden vaker genoemd maar steeds met verschillende songs.![]()
Ik ben sowieso iemand die heel veel artiesten om volstrekt andere redenen dan anderen goed vindtquote:Op zondag 7 april 2013 13:44 schreef ranja het volgende:
Je bent in elk geval goed in het kiezen van andere nummers van dezelfde artiesten als anderen
Hoewel je daar niet alleen in staat, veel bands worden vaker genoemd maar steeds met verschillende songs.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Leuk is dat Kraaien van Krang/Manuel her en der opduikt. Dat wordt echt een klassieker, uit het niets.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Die maakt zelfs kans om dit toernooi te winnen, denk ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Ja vet! Ken dat helemaal niet! (Andre Manuel natuurlijk wel, maar niet die band)...Kan het alleen nergens vinden onlinequote:Op zondag 7 april 2013 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuk is dat Kraaien van Krang/Manuel her en der opduikt. Dat wordt echt een klassieker, uit het niets.Maar eens in de winkel proberen te vinden dus
Welk album is het leukst?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ik denk dat je met Krang - Krang, de eerste dus, wel goed zit. Maar het is een beetje ingewikkeld, je hebt die band die kennelijk Krang heet en dan ook nog het gezelschap Fratsen, muziek die onder naam van Manuel is uitgebracht en ook andere projectjes als het Beukorkest. Er staat me ook nog iets bij van 'alle klompvoetjes van de vloer' maar ook dat kan ik in discografiën niet vinden. Slecht gemarketet dus allemaal, zo'n zooitje, maar bevalt Manuel vast wel zo.quote:Op zondag 7 april 2013 17:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja vet! Ken dat helemaal niet! (Andre Manuel natuurlijk wel, maar niet die band)...Kan het alleen nergens vinden onlineMaar eens in de winkel proberen te vinden dus
Welk album is het leukst?
Er is vast wel iemand hier die er meer van weet, Bosbeetle bijvoorbeeld. Ik ben ook niet de grootste fan, maar als iemand een of een paar echt goede nummers heeft gemaakt dan vind ik dat al heel wat en heeft die mijn warme sympathie. Dat zijn in mijn geval Kraaien, Roes en nog 2 of zo waar ik titel even niet van weet, ook weer omdat het zo'n zooitje is.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Zo lastig is het niet andré manuel zit gewoon in de bandjesquote:Op zondag 7 april 2013 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je met Krang - Krang, de eerste dus, wel goed zit. Maar het is een beetje ingewikkeld, je hebt die band die kennelijk Krang heet en dan ook nog het gezelschap Fratsen, muziek die onder naam van Manuel is uitgebracht en ook andere projectjes als het Beukorkest. Er staat me ook nog iets bij van 'alle klompvoetjes van de vloer' maar ook dat kan ik in discografiën niet vinden. Slecht gemarketet dus allemaal, zo'n zooitje, maar bevalt Manuel vast wel zo.
Er is vast wel iemand hier die er meer van weet, Bosbeetle bijvoorbeeld. Ik ben ook niet de grootste fan, maar als iemand een of een paar echt goede nummers heeft gemaakt dan vind ik dat al heel wat en heeft die mijn warme sympathie. Dat zijn in mijn geval Kraaien, Roes en nog 2 of zo waar ik titel even niet van weet, ook weer omdat het zo'n zooitje is.
fratsen
krang
de ketterse fanfare
dancing dollekamp
de rest is solo, of theater... naast het solo werk zit manuel eigenlijk altijd maar in 1 bandje dus het is gewoon op een volgend.. In mijn hoofd zie ik eigenlijk altijd als bandjes om manuel heen, die soms wisselen in bezetting.
Het beukorkest is een collectief van wisselende bezetting waar manuel ook wel eens het een en ander gedaan heeft.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
En je hebt nog André Manuel & De Ketterse Fanfare. Op het eerste album van die groep, Op Verzoek Van De Goden, staan ook diverse klassiekers in een ander jasje.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Daar is hij wel fan van iddquote:Op zondag 7 april 2013 17:52 schreef methodmich het volgende:
diverse klassiekers in een ander jasje.Op verzoek van de goden is wel een heel goed instap punt trouwens en ook nog te krijgen via silvox.
[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 07-04-2013 17:58:33 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
In ieder geval kan ik 'Roes' alleen terugvinden op mijn eigen HD in mapjes die nog onder windows 95 aangemaakt zijn.
Maar Kraaien is dus zo'n nummer wat je dan in pak m beet 1997 het meeste opvalt van een nieuw merkwaardig cd-tje. Dan verkeer in kringen waarin mensen wel eens wat aparte niet al te bekend muziek luisteren en die dan ook Manuel c.s. een keer tegenkomen, en die vinden dan ook 'allemaal' Kraaien een nummer dat eruit springt. En hier zie ik dan weer het zelfde.
Ik zie het nummer nog wel eens in de top 2000 opduiken, in films, gecovered worden in muziekprogramma's, aangevraagd worden op de radio en zo langzaam maar zeker een echte Nederlandse evergreen worden die zoals sommige buitenlandse evergreens nooit een hit is geweest of afkomstig van een grote band. En dat zou heel grappig zijn, omdat het zo'n nummer is waarbij je de eerste keer dat je het hoort al het gevoel hebt dat je het kent of in ieder geval al had moeten kennen.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Ik kan me nog een oude OOR herinneren waarin volgens mij Giphart & Zwagerman hun mening mochten geven over allerlei Nederlandstalige nummers en dan met name de teksten. Zij kozen toen allebei voor Kraaien als beste nummer, al was dat met volgens mij o.a. concurrentie van Abel, Bløf en Guus Meeuwis niet zo lastig.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
top 10 chille nummers
1. Maverick Sabre - A change is gonna come
2. Bakermat - Zomer
3. Maverick Sabre - I need
4. Amy winehouse - My tears dry on their own
5. Spinvis - ik wil alleenmaar zwemmen
6. Alt-J - Breezeblocks
7.Amy Winehouse - Do me good
8.Lulleaux - Chille beats voor bij het soggen deel 2
9.Goldfish - Get busy living
10. Bakermat - Vandaag![]()
En dan de uitslag.... uiteindelijk 20 lijsten; 11x een top 50 (of meer maar dan heb ik 50 geteld), 3x 25, 3x 20, 1x 11 en 1x 10.
Ik heb uiteindelijk een top 50 gemaakt, bovendien wordt het daaronder echt een en al gelijke standen en vaak maar door 2 mensen genoemde nummers. Er zijn 85 songs met meer dan 50 punten ( = het aantal dat elke nummer 1 krijgt) dus een top 100 had er sowieso niet ingezeten.![]()
![]()
001 Klein Orkest - Over de muur 211 (5)
002 Ramses Shaffy - Laat me 206 (5)
003 George Baker Selection - Little Green Bag 201 (8)
004 Urban Dance Squad - Deeper Shade of Soul 191 (5)
005 Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale 190 (4)
006 Focus - Hocus Pocus 183 (7)
007 Bettie Serveert - Palomine 176 (7)
008 Golden Earring - Radar Love 165 (5)
009 Q65 - The Life I Live 164 (6)
010 Doe Maar - Smoorverliefd 164 (5)
011 Kayak - Ruthless Queen 147 (4)
012 Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night 145 (6)
013 Wim Sonneveld - Het Dorp 134 (4)
014 André Manuel & De Ketterse Fanfare – Kraaien 130 (3)
015 Golden Earring - Twilight Zone 127 (4)
016 Spinvis - Voor Ik Vergeet 125 (3)
017 Claw Boys Claw - Rosie 121 (4)
018 Nits - Sketches of Spain 120 (3)
019 Clan of Xymox - A Day 114 (3)
020 Cuby + Blizzards - Window Of My Eyes 108 (4)
021 De Raggende Manne - Poep in je hoofd 108 (3)
022 Drs. P - Dodenrit 107 (5)
023 Skik - Op Fietse 107 (3)
024 New Adventures - Come On 104 (3)
025 Tröckener Kecks - Nu of nooit 103 (3)
026 Golden Earring - Just a Little Bit of Peace in My Heart 102 (4)
027 The Scene - Blauw 102 (3)
028 Ivy Green - I'm Sure We're Gonna Make It 100 (3)
029 Frank Boeijen - Kronenburg Park 97 (3)
030 André Manuel & De Ketterse Fanfare – Kraaien 130 (3)
031 Acda en De Munnik - Het Regent Zonnestralen 92 (4)
032 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder 92 (3)
033 Armand - Ben ik te Min 90 (2)
034 De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof 88 (5)
035 Shocking Blue - Never Marry a Railroad Man 84 (2)
036 The Rousers - Magazine girl 84 (2)
037 Caesar - Before My Head Explodes 82 (2)
038 Het Goede Doel - België 81 (3)
039 Doe Maar - Sinds een dag of twee (32 jaar) 79 (2)
040 Skik - Klotenweer 79 (2)
041 Spinvis - Smalfilm 78 (3)
042 Ramses Shaffy - 't Is Stil in Amsterdam 78 (2)
043 Van Dik Hout - Meer dan een ander 75 (2)
044 Speedy J - Pullover 75 (2)
045 Herman Brood & His Wild Romance - Never Be Clever 74 (3)
046 Marco Borsato - Margherita 74 (2)
047 Brainbox - Down Man 73 (4)
048 Diesel - Sausalito Summernight 73 (3)
049 Johan - Tumble and Fall 73 (3)
050 Shocking Blue - Love Buzz 73 (3)
[ Bericht 3% gewijzigd door ranja op 08-04-2013 18:49:04 ]![]()
Wat doe jij nou hier johquote:Op zondag 7 april 2013 20:19 schreef HetHertje het volgende:
top 10 chille nummers
1. Maverick Sabre - A change is gonna come
2. Bakermat - Zomer
3. Maverick Sabre - I need
4. Amy winehouse - My tears dry on their own
5. Spinvis - ik wil alleenmaar zwemmen
6. Alt-J - Breezeblocks
7.Amy Winehouse - Do me good
8.Lulleaux - Chille beats voor bij het soggen deel 2
9.Goldfish - Get busy living
10. Bakermat - Vandaag
Leuke lijst toch wel
Shit gemist. Ik heb dit wel voorbij zien komen, maar dacht dat t wel even langer zou duren. HAd nog wel n top 100 willen maken
Forum Opties Forumhop: Hop naar: