Dan wil ik bewijzen zien!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:22 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik zit er vlak tegenover. View is hier eigenlijk nog beter, om je in de bocht van de Thames zit. Je kijkt dus aan alle kanten de Thames af, heerlijk.
The New Forest, prachtig ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje de hele dag gewandeld op de hei in The New Forest (nu net terug). Vooral vanmorgen was het prachtig, alles wit van de vorst en een beetje mist erboven. Alleen was dat snel weg natuurlijk.
Hehe, als ik het uitzicht hier post, weet ook direct iedereen waar ik werk en niet veel later voor wie ik werk... Ik probeer er nog een schijn van privacy op na te houdenquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:56 schreef Individual het volgende:
laatste post:
[..]
Dan wil ik bewijzen zien!![]()
Vanuit de Shell Centre:
[ afbeelding ]
Herkenbaar. Ik maak ze altijd duidelijk dat ik nergens zo overbetaald wordt als in de City. "It's really true what the newspapers write, bankers are really overpaid in the City".quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:19 schreef SeLang het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat alle Britten je voor gek verklaren dat je hier bent gaan wonen omdat volgens hun Nederland veel beter is?
Mijn Britse collega's vonden het ook altijd geweldig als ze voor een paar maanden naar Nederland moesten voor het werk. Eén is uiteindelijk ook blijvend naar NL geëmigreerd.
Als er weer eens zo'n Brit een discussie met mij aangaat waarom ik godsnaam in Engeland ben gaan wonen zeg ik altijd puur om te sarren: "omdat het hier zo lekker goedkoop is, dankzij de dalende pond". Moet je die gezichten dan zien
Holland is nice, well organised (eg no census), clean, but too clinical for me. It's expensive though, I like living in the third world and help you guys out like we did in 1688.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:19 schreef SeLang het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat alle Britten je voor gek verklaren dat je hier bent gaan wonen omdat volgens hun Nederland veel beter is?
Mijn Britse collega's vonden het ook altijd geweldig als ze voor een paar maanden naar Nederland moesten voor het werk. Eén is uiteindelijk ook blijvend naar NL geëmigreerd.
Als er weer eens zo'n Brit een discussie met mij aangaat waarom ik godsnaam in Engeland ben gaan wonen zeg ik altijd puur om te sarren: "omdat het hier zo lekker goedkoop is, dankzij de dalende pond". Moet je die gezichten dan zien
quote:Built circa 1900s this property has been used as a comfortable family home for many years but will also appeal to investors or someone looking for a tranquil holiday retreat. SUITABLE FOR CASH BUYERS ONLY.
Ik gok er maar zo op dat vanwege de ligging (kan elk moment van de klif lazeren) dat geen bank er een hypotheek op wil verstrekken...quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Built circa 1900s this property has been used as a comfortable family home for many years but will also appeal to investors or someone looking for a tranquil holiday retreat. SUITABLE FOR CASH BUYERS ONLY.
Goeie googlequote:Op woensdag 20 februari 2013 20:41 schreef drWho het volgende:
[..]
Ik gok er maar zo op dat vanwege de ligging (kan elk moment van de klif lazeren) dat geen bank er een hypotheek op wil verstrekken...
Beter lezen:
Potentially mortgageable subject to lenders discretion due to exterior asbestos cladding.
De laatste Koninginnedag in London voor een lange tijd gecancelled..quote:HOLLAND HOUSE 2013 HAS BEEN CANCELLED. Unfortunately we have decided to skip a year due to a shortage in funding. Expect us to return in 2014 with a brand new concept! Enjoy the coronation on April 30th.
Zondequote:Op woensdag 20 februari 2013 23:05 schreef Individual het volgende:
[..]
De laatste Koninginnedag in London voor een lange tijd gecancelled..
Ik heb me inderdaad even uitgeschreven totdat ik gezeik kreeg van de politie die mijn wapenvergunning wilde intrekken omdat ik geemigreerd zou zijn.. Toen weer snel terug-ingeschreven..quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:49 schreef Bajskorv het volgende:
Dat dus. Gewoon uitschrijven uit Nederland, ben je van al dat gezeik af.
Nee, maar dat doen Engelsen ook niet. Hier meestal porridge in de ochtend, in het weekend meer uitgebreide brunch. Zelden een full English, wel altijd iets met eieren.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:03 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag voor de landgenoten die nu al een tijdje daar vertoeven:
Het engelse ontbijt,maakt dat gezien jullie lange verblijf daar in de UK nu ook onderdeel uit van jullie dagelijks ochtendritueel? Ik bedoel daarmee dat jullie het aloude Hollandse 'zunige' ontbijt van een bord Brinta of bruine boterhammen met kaas en thee of koffie grotendeels vervangen hebben voor het wat meer uitgebreide engelse ontbijt.
Er gaat niks boven een Engels ontbijtquote:Op maandag 18 maart 2013 13:03 schreef Iwanius het volgende:
Het engelse ontbijt,maakt dat gezien jullie lange verblijf daar in de UK nu ook onderdeel uit van jullie dagelijks ochtendritueel? Ik bedoel daarmee dat jullie het aloude Hollandse 'zunige' ontbijt van een bord Brinta of bruine boterhammen met kaas en thee of koffie grotendeels vervangen hebben voor het wat meer uitgebreide engelse ontbijt.
Ooit wel maar ver voor mijn tijd.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:00 schreef LintuxCx het volgende:
Hebben ze ooit Fahrenheits gebruikt hier?
Het Europese systeem rules ook gewoon.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:14 schreef Individual het volgende:
In de afgelopen 12,5 jaar heb ik echt een verschil in de Metrication gezien. Toen ik hier in 2000 kwam wonen vielen er inches aan sneeuw bv en nu centimeters.
Lengtematen zijn nu bijna altijd milimeters, centimeters en meters.. behalve met miles en mph. Gewichten zijn vaker grammen en kilo's behalve persoonlijke gewichten die nog vooral in stones zijn. Drinken wordt vooral in ml en liters verkocht behalve melk en bier. Benzine is ook in liters.
Voor schoenmaten gebruiken ze nog wel hun maten en voor andere kledingmaten ook, maar temperaturen zijn in Celsius.
Zo langzamerhand beginnen de Britten door te krijgen dat het metrische systeem beter is hoewel toen ik op facebook dat reageerde op een sneeuwkaart kreeg ik een BNP rant van een vriend van een vriend heen.
Nee gek! Ik doe nog steeds geen ontbijt behalve in het weekend. Dan wil ik wel eens bacon en eggs doen, of een kom muesli of zo. Maar full English is echt teveel voor mij, ik ken ook eigenlijk geen mensen die dat wel dagelijks doen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:03 schreef Iwanius het volgende:
Eggs Benedictquote:Op maandag 18 maart 2013 18:51 schreef Bajskorv het volgende:
Heel zelden een full English dus. Niet echt mijn favoriet. Maar genoeg andere goeie gerechten voor ontbijt/brunch, dus vaker steak & eggs, eggs benedict, ham & eggs, etc etc...
Goeie brunch cultuur in Londen
Ach, Britten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 09:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eggs Benedict. Dat bestel ik dus altijd, mijn collega's vinden het raar.
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn immers nogal wat verschillende. Ik heb er in de afgelopen 10 jaar hier heel wat geproefd en er zitten er genoeg tussen die prima te eten zijnquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
Goed punt van de worsten, die zijn geen feest in Engeland.
Baked beans on toast zijn top, hashbrowns vind ik matig. Een de meeste Engelse worsten zijn prut, teveel "vulsel" om het maar goedkoop te maken. Maak zelf toevallig thuis ook eigen worst, en zelfs de betere slagers in Engeland vertellen dat ze extra vulling erin proppen, omdat Engelsen niet willen betalen voor worsten die enkel vlees hebben. Zonde.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:01 schreef Stuart het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn immers nogal wat verschillende. Ik heb er in de afgelopen 10 jaar hier heel wat geproefd en er zitten er genoeg tussen die prima te eten zijn
Overigens eet ik 1x per week (elke vrijdag) een full English breakfast
En nee, ik ben absoluut niet dik
Hash browns en toast mogen niet missen overigens. Ik doe vaak mijn baked beans op de toast
Daar moet je echt van houden. Ik vind het vreselijkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:29 schreef LintuxCx het volgende:
Black pudding is pas lekker.Gewoon niet te veel nadenken over wat er in zit. (Maar is misschien meer deel van Iers ontbijt..)
Prima! Meer voor mij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:30 schreef Stuart het volgende:
[..]
Daar moet je echt van houden. Ik vind het vreselijk
Cumberland sausages enzo kunnen best lekker zijn?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik kom echt zelden Engelse worst tegen die lekker is (en tegenwoordig probeer ik het eigenlijk al nooit meer), dat doen de Duitsers een stuk beter.
Mijn ding is het niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:25 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Cumberland sausages enzo kunnen best lekker zijn?
Het beste deel van de Full English!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:26 schreef Seven. het volgende:
Ik vreet zo'n beetje alles, maar black pudding begin ik niet an.
Hey Static! Dat heb ik zeker, teveel heerlijke Ale's uit te proberenquote:
Komt goed.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:13 schreef komrad het volgende:
Static, ga je je topicreeks weer nieuw leven in blazen? vond het wel een interessante reeks
Welke? Het stoort me enorm dat scharrelvlees in de supermarkt lastig te vinden is hier.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:38 schreef Individual het volgende:
Thuis eet ik bijna alleen eigen gekookt voedsel en het vlees komt van de organic butcher die elke week levert.
Lijkt mij ook behalve dat dat bloedworst lijkt mijquote:Op maandag 18 maart 2013 13:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Er gaat niks boven een Engels ontbijt
Ik ben nog nooit in de VS geweest (quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lijkt mij ook behalve dat dat bloedworst lijkt mijTrouwens een traditioneel Amerikaans ochtendontbijt lijkt er veel op.
Abel & Cole. Ze hebben de sleutel van het stroomhok dus daar laten ze het achter.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:51 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Welke? Het stoort me enorm dat scharrelvlees in de supermarkt lastig te vinden is hier.
Bier wordt 1p goedkoperquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:09 schreef SeLang het volgende:
Straks "The Budget". Ben benieuwd of er nog nare verrassingen in zitten...
Inderdaad. Ik vind die crispy bacon trouwens wel lekkerder. Daarnaast is een US breakfast meestal scrambled eggs ipv spiegeleieren, en meestal met die ranzige spons pannekoeken erbij... en ik heb nog nooit baked beans gezien bij een US ontbijt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de VS geweest (afgezien van een overnachting onder een kerstboom op het vliegveld van Miami
), maar volgens mij is de bacon in de VS van dat droge knapperige spul en niet van die lekkere sappige dikke plakken zoals je in de UK krijgt
Dat bespaart me al snel een paar pond per jaar. Thank you Mr Chancellor!quote:
Bloedworst is net leverworst. Niks mis mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lijkt mij ook behalve dat dat bloedworst lijkt mijTrouwens een traditioneel Amerikaans ochtendontbijt lijkt er veel op.
Bah, sappige, dikke plakken... Gewoon lekker ontbijtspek....quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de VS geweest (afgezien van een overnachting onder een kerstboom op het vliegveld van Miami
), maar volgens mij is de bacon in de VS van dat droge knapperige spul en niet van die lekkere sappige dikke plakken zoals je in de UK krijgt
Ale is al goedkoper dan een pintquote:
Na £6000 pp quantitative easing vanaf 2009 krijgen we een paar £ 'terug' op bier. Quantitative easing ligt niemand wakker van, maar als ze een Cyprus hadden gedaan voor hetzelfde geld was het land te klein geweest. Quantitative easing klinkt vriendelijk..quote:
Gelukkig kan Cyprus dat ook niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Na £6000 pp quantitative easing vanaf 2009 krijgen we een paar £ 'terug' op bier. Quantitative easing ligt niemand wakker van, maar als ze een Cyprus hadden gedaan voor hetzelfde geld was het land te klein geweest. Quantitative easing klinkt vriendelijk..
Politicians send you on your way to hell with a smile on your face.
En ze hebben gestemd tegen de jat-van-de-bankrekeningen-regeling en ze kunnen geen quantitative easing doen door de ¤. De EU zal wel weer betalen om het monster dat de EU heet maar niet te laten exploderen/imploderen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gelukkig kan Cyprus dat ook niet.
Spaarders in de UK zijn de afgelopen paar jaar trouwens heel wat meer kwijt geraakt dan de Cyprioten of Britten met een ¤ bank account in Cyprus, met dank aan een bewuste politiek om de £ af te waarderen. Alleen hebben de Britten dat zelf niet in de gaten... Ze hebben medelijden met die Britten op Cyprus maar Britse spaarders in de UK zijn veel slechter af.
Ik denk het niet. Dit keer gaat denk ik echt de stekker eruit (uit Cyprus) als ze die 5,6 miljard niet ergens kunnen vinden. De ECB trekt sowieso dinsdag de stekker eruit als er geen accoord is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:56 schreef Individual het volgende:
De EU zal wel weer betalen om het monster dat de EU heet maar niet te laten exploderen/imploderen.
Hehe, mooi zo. Ben bezig met mijn transport manager cpc te behalen. Zodat we iets meer in Europa kunnen doenquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:08 schreef static het volgende:
Good to hear.
Ook prima hier, wat strubbelingen met de Chinezen, maar daar ga je ook wel weer aan wennen.
Voor de L&S meet: weet niet of ik L. meekrijg naar London, tijdje niet gezien, gesproken, etc.
Hier (N1) vandaag niets. Gisteren eigenlijk ook niet maar zaterdag sneeuwde het bijna de hele ochtend en middag wel. Gelukkig bleef het nauwelijks liggen (anders dan op auto's en daken van huizen)quote:Op maandag 25 maart 2013 11:18 schreef SeLang het volgende:
Zijn jullie nog door sneeuw getroffen? Hier is niks gevallen. Maar wel koud
Het ligt nog wel in de achtertuin, maar niet vers meer.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:18 schreef SeLang het volgende:
Goeie tuin!quote:Op maandag 25 maart 2013 16:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Het ligt nog wel in de achtertuin, maar niet vers meer.
[ afbeelding ]
Ja, heel Barnsley lag plat vrijdag(avond) geloof ikquote:Op maandag 25 maart 2013 11:18 schreef SeLang het volgende:
Zelfgemaakt is juist het lekkerst!quote:Op maandag 25 maart 2013 11:11 schreef Bajskorv het volgende:
Mhaw, dat mis ik niet eens zozeer en dat maak ik toch het liefst zelf thuis klaar...
Ghe, laat maar horen als je een Europees transportplanner nodig hebt. Verdomde CPC heb ik niet, hoop ik wel eens te kunnen behalen. Redelijk prijzig certificaatje toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:29 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Hehe, mooi zo. Ben bezig met mijn transport manager cpc te behalen. Zodat we iets meer in Europa kunnen doen![]()
De L&S hoort gewoon in Amsterdamik denk niet dat veel fokkers naar London komen
Dat dus. Grote roasts... Ideaal. Liefst met vlees van "thuis".quote:
In ieder geval een religieclubje denk ik (gezien alles aan god gelinkt wordt). Maar verder geen flauw idee. Ik heb er geen gehad in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:04 schreef Individual het volgende:
Wie heeft ook zo'n vreemde flyer binnengekregen vandaag?
[ afbeelding ]
Geen naam, adres of van wie het afkomstig is..
Aan de andere kant van de flyer staat een verkooppraatje over islam. Verder geen verwijzing naar een website/telefoonnummer oid..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:41 schreef Operc het volgende:
[..]
In ieder geval een religieclubje denk ik (gezien alles aan god gelinkt wordt). Maar verder geen flauw idee. Ik heb er geen gehad in ieder geval.
Online banking bij Barclaysquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:41 schreef Seven. het volgende:
Lloyds TSB heeft internet banking aangepast. Ziet er best OK uit. Ik kan alleen met geen mogelijkheid internationale betalingen doen!!! WTF!
Geen idee, kan wel ff kijken voor je. Volgens mij kost het bij Barclays ook wel wat geld.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:46 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die £10.00 betaald per transactie naar BE en NL?
Hun online banking ziet er overzichtelijk uit en kan je snel geld overmaken of een payment maken vanaf de homepage. Als je ING/Postbank hebt in Nederland, is het voor mij het best daarmee te vergelijken. Heb geen klachten over Barclaysquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Seven. het volgende:
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.
Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
Das een ander verhaal ja. Wellicht kan je met Paypal daar geld op laten storten en daarna weer op je NL-bankrekening storten? Is een hele lange omweg maar scheelt je wel £10.00quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:59 schreef Seven. het volgende:
Ik woon in Northampton dus dat is een beetje lastig. Kom 1 a 2 keer per jaar in Nederland. Wel een manier om dat buffertje ook kostenloos op te bouwen. Meer dan 500 euro heb ik echt niet nodig per jaar.
Volgens mij betaal ik zelf £25? Ik doe maar 1 keer per jaar een grote betaling, al mijn buffers zitten bij de Rabo normaliter.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:46 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die £10.00 betaald per transactie naar BE en NL?
De munt onafhankelijk houden moet je ook wat voor overhebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 02:02 schreef Operc het volgende:
Bizarre bedragen eigenlijk, als je binnen een euroland (of iig van Nederland naar België) geld overmaakt en je geeft aan dat je de kosten van die betaling deelt, dan hoef je helemaal niets te betalen. Van Engeland naar Nederland kost het dus tussen de 10 en 25 pond.
Geen negatieve notitie, maar ik kreeg wel £25 boete per keer dat ik onder 0 ging... Terwijl je op een andere rekening £50k cash hebt. Zucht. Grote ruzie, uiteindelijk alle boetes terug (£500+).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Seven. het volgende:
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.
Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
En op die 50k rekening krijg je dan 0,5% rente terwijl je als je rood staat 19,99% betaalt...quote:Op woensdag 27 maart 2013 05:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geen negatieve notitie, maar ik kreeg wel £25 boete per keer dat ik onder 0 ging... Terwijl je op een andere rekening £50k cash hebt. Zucht. Grote ruzie, uiteindelijk alle boetes terug (£500+).
Nah, van mijn HSBC euro rekening naar de Rabo rekening kost me net zoveel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:22 schreef SeLang het volgende:
Zitten ze grootste kosten niet gewoon in de spread op de wisselkoers? Het goedkoopst is dan denk ik via een forex broker. Ik moet er volgend jaar ofzo ook eens naar gaan kijken, alleen gaat het geld dan de andere kant op (NL --> UK)
Dit dus. Ellende. Daarom vooral leningen afbetalen en spaargeld in Nederland wegzetten. Wat euro exposure, maar ik sta nog aardig veel negatief in euro.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
En op die 50k rekening krijg je dan 0,5% rente terwijl je als je rood staat 19,99% betaalt...
En om eerlijk te zijn vond ik 2012 ook een prima zomer hier..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:53 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
..en ik woonde niet eens in de UK zomer 2011..
Niemand houdt je tegen een private verzekering af te sluiten voor een betere service. Heel veel mensen hier doen dat ook.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef G.R.S. het volgende:
Bedankt LintuxCx!
Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.
Sinds april vorig jaar, in Battersea.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef G.R.S. het volgende:
Bedankt LintuxCx!
Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.
Hoelang woon je al in de UK? En waar woon je precies als ik vragen mag?
Zelf er op geplakt?quote:Op maandag 1 april 2013 20:20 schreef Individual het volgende:
Vandaag in het park.
[ afbeelding ]
Zonnig, maar erg koud..
Ben er wel mee eens, maar niet zelf geplakt. Ik hoor er best wat Nederlands. Het is ook een toeristische trekpleister.quote:
Eigenlijk op moment vooral bezig met algemene informatiewinning. Op moment vooral benieuwd naar algemene kwaliteit van onderwijs want ik krijg overal te horen dat de kwaliteit zo verschilt per universiteit, maar ik kan niet goed nagaan of dit nu berust op een vooroordeel of dat dat ook echt zo is?quote:Op donderdag 4 april 2013 00:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik studeer er. Derde jaar van bachelor gedaan en nu master. Wat wil je precies weten?
Bedankt! Ik was echt opzoek naar een uitgebreide lijst want de meeste zagen er niet echt objectief/uitgebreid uitquote:Op donderdag 4 april 2013 00:04 schreef Individual het volgende:
De Sunday Times doet volgens mij een uitgebreide bijlage over universiteiten. Verder: http://www.thecompleteuni(...)ague-tables/rankings
Dat dacht ik ook maar op google spreken verschillende bronnen elkaar nogal tegenquote:Op donderdag 4 april 2013 00:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik denk dat je icm een vwo eerst een IELTS, TOEFL of een Cambridge Proficiency test moet afleggen.. Zomaar een gedachte van mij. Kan 't fout hebben.
Sowieso verschilt 't per uni, ieder heeft zijn eigen toelatingseisen. Zo ken ik ook een Nederlander die met een vwo alleen (met een 8 voor Engels) zo op the Teesside Uni werd aangenomen nav een open dagbezoekquote:Op donderdag 4 april 2013 00:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar op google spreken verschillende bronnen elkaar nogal tegen
Nog geen een discreet, al heb ik wel enkele voorkeuren. Op moment vooral bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat haalbaar is (en ook nog een beetje twijfel tussen 2-3 studiesquote:
Ik niet, maar wat is het daar mooi...quote:Op donderdag 4 april 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Zijn er trouwens FOK!kers die in de North-East wonen?
Daar heb ik dus gewoondquote:Op donderdag 4 april 2013 08:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik niet, maar wat is het daar mooi...
Het is duur. Heel duur. 9000gbp per jaar voor de bachelor. Student loans zijn te krijgen, maar weet niet hoe het zit voor EU-studenten. Kijk ook eens hier: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1543394quote:Op donderdag 4 april 2013 00:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Eigenlijk op moment vooral bezig met algemene informatiewinning. Op moment vooral benieuwd naar algemene kwaliteit van onderwijs want ik krijg overal te horen dat de kwaliteit zo verschilt per universiteit, maar ik kan niet goed nagaan of dit nu berust op een vooroordeel of dat dat ook echt zo is?
O ja, en ik vroeg me af hoe de cijferlijsten van vwo omgeschaald worden naar een Engels toelatingsbewijs (is alleen vwo uberhaubt wel voldoende?)
Waar studeer jij als ik vragen mag?
Waar blijft die heatwave waar mensen het over hadden...quote:
*kuch*quote:Op donderdag 4 april 2013 14:03 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Waar blijft die heatwave waar mensen het over hadden...
Global warming is nu een Arctic Winter..quote:Op donderdag 4 april 2013 14:03 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Waar blijft die heatwave waar mensen het over hadden...
Maanden gewacht op dit momentquote:
Hey, bedankt daar kan ik wel wat mee! Komende tijd nog maar eens wat verder mogelijkheden uitzoeken enzo. Zal dat topic op thestudentroom ook eens wat doorlezen, had toevallig al wel eens registreerd daar maar nooit geweten dat er ook een topic met Nederlanders wasquote:Op donderdag 4 april 2013 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is duur. Heel duur. 9000gbp per jaar voor de bachelor. Student loans zijn te krijgen, maar weet niet hoe het zit voor EU-studenten. Kijk ook eens hier: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1543394
Ik had daar zelf niet mee te maken in de bachelor omdat ik betaald en al een jaar mocht. Master betaal ik wel zelf, kost omgerekend 4800 euro.
Zelf aan de University of Hull. In de algemene rankings in de nette middenmoot, maar ben over het department waar ik aan studeer zeer tevreden. Goede staff met idem publicaties en begeleiding. Kijk dan ook zeker niet alleen naar de algemene universiteitsrankings, maar naar de ranking van de departments waar je over zit te denken en naar de 'afkomst' van de staff: hun universitaire opleidingen en dergelijken bijvoorbeeld en hun publicaties.
Wat ik uit ervaringen van anderen heb geleerd is dat je de 'Metropolitan' universities beter links kunt laten liggen omdat ze meer richting het hbo-niveau gaan. Leeds heeft bijvoorbeeld "University of Leeds" en "Leeds Met"; ga dan altijd voor de 'échte'
In Southampton ook al zo keihard vanmiddag, om depressief van te worden in Aprilquote:Op donderdag 4 april 2013 17:12 schreef SeLang het volgende:
Het is hier nu ook gewoon keihard aan het sneeuwen
Hopelijk krijgen we er een lange warme zomer voor terug...quote:Op donderdag 4 april 2013 17:12 schreef SeLang het volgende:
Het is hier nu ook gewoon keihard aan het sneeuwen
Mag ook wel weer eens, laatste paar jaar was gewoon prut.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we er een lange warme zomer voor terug...
Ze zijn allemaal hetzelfde verschillend. Bankbranches van dezelfde bank houden er allemaal hun eigen regeltjes en interpretaties op na. Mijn bankrekening is destijds door een goede klant van de bank geopend dus alles ging heel makkelijk en kreeg meteen alles. Het was nog de tijd voor de dot-com-bust, dus the sky was the limit.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:24 schreef angelus1753 het volgende:
Vraagje over banken;
We gaan een paar jaar in de UK werken en wonen en zijn op zoeken naar een lopende rekening.
Welke bank is goed? Er zijn zoveel mitsen en maren en rare dingen die zo'n bankrekening heeft. Iets simpels zoals een rekening met alleen rente en debetrente heb ik nog niet gevonden.
En credit cards moet je eerst geld op storten?
En ik heb gehoord dat je een rekening in de NL kan open, maar alleen barclay's heeft die optie, en dat kost 6pound per maand... Iemand daar nog een idee over?
Ik moest ook al een adres in Engeland hebben voor ik een bankrekening kon openen, hangt misschien wel van je bank af. Mijn bank had een afspraak met mijn universiteit dat als zij mijn gegevens bevestigden, de bank het wel geloofde.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:02 schreef angelus1753 het volgende:
Maar een rekening openen; ga je daar naar de bank met je paspoort en het is in orde? of wordt dat een drama?
Ik had een paspoort en adresbevestiging en dat was genoeg.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:02 schreef angelus1753 het volgende:
Maar een rekening openen; ga je daar naar de bank met je paspoort en het is in orde? of wordt dat een drama?
Dit: en da's dan een nutsbedrijfrekening, ofzoquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:58 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik had een paspoort en adresbevestiging en dat was genoeg.
Ik ben in 2006 naar vier banken gegaan, en die wilden allemaal een betaalde electriciteitsrekening als bewijs. Voor het betalen van een electriciteitsrekening moet je eerst een bankrekening hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:02 schreef angelus1753 het volgende:
In 2006 wel, dat was de enige manier om een bankrekening te krijgen....quote:
Omdat het belachelijk is dat je zoveel geld moet betalen naast je normale tv-abo puur om BBC met z'n paar zenders in stand te houden of je nu kijkt of niet.quote:
Je hebt ze toch niet binnen gelaten? Wat zeiden ze?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:12 schreef Individual het volgende:
Net m'n tv abo opgezegd.. en voor freeview niet een goed signaal. Er is toch nooit iets op. Zolang ik maar internet heb heb ik veel betere tv..
Ik betaalde nooit m'n license totdat ze aan de deur kwamen. De BBC zou zonder license-geld kunnen doen als ze beter georganiseerd zouden zijn.
Dat was 2 jaar geleden. Ze kwamen niet binnen, maar hadden wel een betalingapparaatje bij zich. 2x betaald en nu niet meer. Ik heb niets eens een tv. De BBC was ooit goed, net als Channel 4 en ITV, maar al lange tijd niet meer. BBC nieuws is waardeloos en de hele organisatie is verrot. (nog niet eens de Saville-praktijken meegerekend) De enige goede dingen van de BBC zijn de oude sitcoms, Monty Python, etc, Attenborough en Top Gear.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:22 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Je hebt ze toch niet binnen gelaten? Wat zeiden ze?
Idd, weinig op tv in uk. Allemaal dezelfde zooi op repeat maandenlang. Jammer dat Freeview in London zo matig werkt.
Yup. Als je bijvoorbeeld streamt via je laptop (bbc/itv) dan vragen ze ook of je wel je tv license betaald hebt enzoquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:42 schreef LintuxCx het volgende:
Ik dacht dat de TV Licence ook betaald moest worden als je een Internetaansluiting had, niet eens meer alleen als je een TV hebt? (Alleen nog korting als je geen kleuren-TV hebt)
En ach, BBC is wat mij betreft nog steeds best goed, vergeleken met veel andere landen..
Een bankrekening openen kostte mij nog wel vrij veel moeite. Er werd heel erg moeilijk gedaan over mijn verschil tussen roepnaam en doopnaam, dat wordt buiten Nederland sowieso zelden begrepen. En een credit card met fatsoenlijke limiet krijgen was helemaal lastig. Heb er nu een met een limiet van 250 pond, WTFMaar je hebt 't ook niet echt nodig, met een debit card kun je ook online aankopen doen.
Nou ja dat dusquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup. Als je bijvoorbeeld streamt via je laptop (bbc/itv) dan vragen ze ook of je wel je tv license betaald hebt enzo
Wij betalen ook hoor!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nou ja dat dusik betaal het maar netjes
, waarschijnlijk als enige
ach in NL betaal je ook voor de kabel
Vergeet het pistool met lichtkogels niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:57 schreef Individual het volgende:
..en al je inentingen halen, helm op, steekbestendig vest aan, pointy-talky boekje mee en dan heb je al iets meer kans om te overleven.
Daar heb ik nog niet van gehoord. Wat is de consequentie van een contractbreuk?quote:Op maandag 15 april 2013 23:32 schreef LintuxCx het volgende:
Maar een opzegtermijn van een jaar zelfs na dat eerste jaar is dus niet gebruikelijk?
Ik woon niet echt in de buurt, als het loopafstand was geweest misschien wel. Ga jij?quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:31 schreef Yurithemaster het volgende:
Gaat er iemand hier woensdag nog 'even kijken' bij de begrafenis of laat het de meeste hier koud?
zit wel op redelijke loopafstand maar moet sochtends werken. kijk het wel op de tv in de lobbyquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik woon niet echt in de buurt, als het loopafstand was geweest misschien wel. Ga jij?
Scheelt nogal of je in of buiten Londen woont. Huizenprijzen gaan hier ook nog steeds elk jaar flink omhoog...quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:01 schreef SeLang het volgende:
Ik betaal nog steeds dezelfde huur als toen ik hier bijna 5,5 jaar geleden kwam wonen
Inderdaad, Londen is een apart land. Er is de afgelopen paar jaar ook veel vluchtkapitaal uit Griekenland, Cyprus, China etc in Londen's real estate gevloeid heb ik me laten vertellen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:34 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Scheelt nogal of je in of buiten Londen woont. Huizenprijzen gaan hier ook nog steeds elk jaar flink omhoog...
Dat vraag ik mezelf ook altijd afquote:Op dinsdag 16 april 2013 08:43 schreef SeLang het volgende:
Ik zag gisteren op TV allerlei gejank van werkloze moeders e.d. in Londen dat ze minder housing benefits krijgen. Dan denk ik: WTF! waarom moet een werkloze moeder in Londen wonen? Er zijn zoveel mensen die werken in Londen en elke dag 4 uur besteden aan heen en weer reizen! Waarom moet zo'n vrouw dan gesubsidieerd in het duurste deel van het land wonen?
Ik moet werken, maar als dat niet het geval was geweest was ik ook thuis gebleven denk ik.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:31 schreef Yurithemaster het volgende:
Gaat er iemand hier woensdag nog 'even kijken' bij de begrafenis of laat het de meeste hier koud?
Ik begrijp die gedachten, maar aan de andere kant denk ik dat juist het feit dat hier alle sociale niveau's door elkaar heen wonen het zo'n prettige stad maken. Tegen een deel van de asocialen in council housing mag inderdaad harder worden opgetreden, maar ik wil liever niet dat het hier in een soort Parijs verandert.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:43 schreef SeLang het volgende:
Ik zag gisteren op TV allerlei gejank van werkloze moeders e.d. in Londen dat ze minder housing benefits krijgen. Dan denk ik: WTF! waarom moet een werkloze moeder in Londen wonen? Er zijn zoveel mensen die werken in Londen en elke dag 4 uur besteden aan heen en weer reizen! Waarom moet zo'n vrouw dan gesubsidieerd in het duurste deel van het land wonen?
Daar hebben we Croydon al voor!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:54 schreef Individual het volgende:
Alle armen naar een tuigdorp! ..Birmingham ofzo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tuigdorp
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maatschappij_van_Weldadigheid
http://en.wikipedia.org/wiki/Colonial_troops
600 per week krijgen aan huurtoeslagquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zag dat ook. En dat ze gewoonweg dik 600 per week krijgt![]()
Heeft niks met sociale lagen te maken, voor mij. Ik heb er geen probleem mee als de schoonmaker met wat subsidie in centraal Londen woont. Ik vind het alleen, net als SeLang, wat onzinnig als die plek wordt ingenomen door iemand die enkel uitkering trekt. Dat is onzinnig, je kunt zo iemand betere, goedkopere woonruimte aanbieden elders in het land. Hoeft niet eens ver weg te zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik begrijp die gedachten, maar aan de andere kant denk ik dat juist het feit dat hier alle sociale niveau's door elkaar heen wonen het zo'n prettige stad maken. Tegen een deel van de asocialen in council housing mag inderdaad harder worden opgetreden, maar ik wil liever niet dat het hier in een soort Parijs verandert.
Wat? Dat haal ik lang niet met m'n salarisjequote:Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik zag dat ook. En dat ze gewoonweg dik 600 per week krijgt![]()
Dat ben ik voor mensen die langdurig uitkering trekken helemaal met je eens. Die mogen van mij ergens in Essex of zo gaan wonen. Alleen worden blanke Britten dan een nog kleinere minderheid in Londonquote:Op woensdag 17 april 2013 08:35 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Heeft niks met sociale lagen te maken, voor mij. Ik heb er geen probleem mee als de schoonmaker met wat subsidie in centraal Londen woont. Ik vind het alleen, net als SeLang, wat onzinnig als die plek wordt ingenomen door iemand die enkel uitkering trekt. Dat is onzinnig, je kunt zo iemand betere, goedkopere woonruimte aanbieden elders in het land. Hoeft niet eens ver weg te zijn.
quote:Op woensdag 17 april 2013 18:44 schreef drWho het volgende:
Huren, wat een ellende hier. Net onze flat verkocht en nu op zoek naar een huurhuis, en omdat we niet heel veel tijd hebben ook nog via een makelaar. Als ik aan de macht kom is dat de eerste groep waar ik wat aan doe!
quote:Traffic wardens are the UK's most hated profession, according to a newly published survey.
They topped the list, just beating bouncers, estate agents and motorcycle couriers.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)b.html#ixzz2QjwQYzja
Makelaars zijn een beetje hit and miss hier (veel zaken zijn hit and miss hier, perfecte uitdrukking voor dit eilandquote:Op woensdag 17 april 2013 18:44 schreef drWho het volgende:
Huren, wat een ellende hier. Net onze flat verkocht en nu op zoek naar een huurhuis, en omdat we niet heel veel tijd hebben ook nog via een makelaar. Als ik aan de macht kom is dat de eerste groep waar ik wat aan doe!
Oi!, ik wil ze hier niet in Essex hebbenquote:Op woensdag 17 april 2013 18:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat ben ik voor mensen die langdurig uitkering trekken helemaal met je eens. Die mogen van mij ergens in Essex of zo gaan wonen. Alleen worden blanke Britten dan een nog kleinere minderheid in London
We verven ze wel oranje voordat we ze afleveren, dan zie je het verschil toch nietquote:Op donderdag 18 april 2013 17:06 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Oi!, ik wil ze hier niet in Essex hebben
quote:Op donderdag 18 april 2013 17:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
We verven ze wel oranje voordat we ze afleveren, dan zie je het verschil toch niet
quote:Op woensdag 17 april 2013 19:04 schreef Viajero het volgende:
na ongeveer een maand zoeken en ongeveer 15/20 flats bekeken te hebben.
Wow, waar in de UK was dat? Dan heb je echt geluk gehad. Hier in London bestaat de flat uit de advertentie meestal niet eens, maar ze hebben wel iets dat er op lijkt. En dat is dan flink hit and miss.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben twee keer naar de UK verhuisd. Beide keren maar één flat bekeken en ik zat er binnen een paar dagen in.
Het is allemaal heel simpel imo. Je gaat even rondkijken waar je wel en niet wilt wonen (want locatie = alles). In combinatie met de prijs die je wilt betalen weet je het dan meestal al. Die flat ga je dan bezichtigen. Als er geen negatieve verrassingen zijn dan neem je hem. Zo doe ik dat altijd (en niet alleen in Engeland). Nooit spijt gehad
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:33 schreef Bajskorv het volgende:
Ook dat is in Londen anders, prijs/kwaliteit varieert gewoon extreem door volatiliteit in prijzen, etc. Dus je moet in dezelfde buurt met hetzelfde budget gewoon goed veel dingen bekijken.
Jammer.. waarom moet je daar weg?quote:Op donderdag 18 april 2013 18:03 schreef Bajskorv het volgende:
Het is me vorige keer in Londen ook gelukt trouwens, eerste flat was raak. Maar was ook een no-brainer, baal nog steeds dat ik daar na 4 jaar weg moest.
Ik dacht dat het dit jaar niet door ging? Heb je een linkje?quote:Op donderdag 18 april 2013 19:10 schreef Mr. Orange het volgende:
Gaat Iemand hier naar het Holland house festival op trafalgar square deze zaterdag?
Laatste Koninginnedag in London voor zo'n 30-40 jaar en Holland House verneukt het.. ..dan maar naar Amsterdam!quote:Op donderdag 18 april 2013 19:47 schreef Mr. Orange het volgende:
hmm, dan is deze verkeerd.. http://www.bestwestern.co.uk/yoguag/event.aspx?id=518650
http://www.londontown.com(...)e/f106/events/23381/
In de Hems is er vast wel feest.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:32 schreef Lotteehee het volgende:
Hoi! Is er ergens (buiten Holland House dat niet doorgaat) koninginnedag feest? In de buurt van London? Of Guildford? Ik heb mijn oranje vlaggetjes klaarliggen, maar ik wil een feestje!
Geen hol aan, de Hems. Ben er drie keer geweest. Eerste keer was er weinig te doen, de tweede keer werd ik bestolen en de derde keer was er een of ander vaag kutfeest.quote:
Ik ben daar een keer of 5 geweest denk ik in de afgelopen 8 jaar. Ze hebben er wel redelijk lekkere saté al zijn de porties maar erg klein. Verder vind ik er ook niets aan daarquote:Op zaterdag 27 april 2013 14:45 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Geen hol aan, de Hems. Ben er drie keer geweest. Eerste keer was er weinig te doen, de tweede keer werd ik bestolen en de derde keer was er een of ander vaag kutfeest.
Ook geen enkele Nederlandstalige daar, de eerste keer toen ik dat aan een barman opmerkte zei ie sarcastisch 'yeah but we're in the UK, what do you expect?'. Zeg dat maar tegen die Italiaanse en Chinese tenten in de UK.
Oh ik vond het vorige keer wel leuk met het EK. Alleen maar Nederlanders. Ook alleen maar Nederlanders achter de bar. Maarja, gewoon doordeweeks is er inderdaad niet heel veel aan.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:45 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Geen hol aan, de Hems. Ben er drie keer geweest. Eerste keer was er weinig te doen, de tweede keer werd ik bestolen en de derde keer was er een of ander vaag kutfeest.
Ook geen enkele Nederlandstalige daar, de eerste keer toen ik dat aan een barman opmerkte zei ie sarcastisch 'yeah but we're in the UK, what do you expect?'. Zeg dat maar tegen die Italiaanse en Chinese tenten in de UK.
Nederlanders achter de bar? Dat heb ik nog nooit meegemaakt daar.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:27 schreef June. het volgende:
[..]
Oh ik vond het vorige keer wel leuk met het EK. Alleen maar Nederlanders. Ook alleen maar Nederlanders achter de bar. Maarja, gewoon doordeweeks is er inderdaad niet heel veel aan.
Boerenkool kan je gewoon bij de greengrocer of supermarkt halen en rookworst bij de slager of inferieure rookworsten (Mattesons) bij de supermarkten. Dan kan je zelf boerenkoolstamppot maken. Ik doe het regelmatig thuis. (maar met cheddar en pancetta er doorheenquote:Op zondag 28 april 2013 15:02 schreef SeLang het volgende:
Ik mis sommig Nederlands eten ook wel
Drop![]()
, Boerenkool met worst
, hagelslag
, sateh met pindasaus
.
Aan de andere kant heb je hier dan wel weer veel lekkere Indiaas/Pakistaans geinspireerde curry's enzo
Het meeste is ook gewoon in Birmingham uigevonden dacht ik, dus eigenlijk typisch Britse gerechtenquote:Op zondag 28 april 2013 15:26 schreef Individual het volgende:
De curry hier is bijna meer Bangladeshi geinspireerd hoewel ze het gewoon Indian noemen natuurlijk... ..lang niet zo eng voor John and Jane.
Net zoals Nederlands/Chinees/Indisch. Ook niet helemaal authentiek. In India zit er meestal ook iets minder vlees in en in Indonesie is babi minder populair. Dan zijn beide landen ook wel erg groot met met vele gerechten in vele gebieden. Het typische voedsel van Borneo heb ik niet eens op een recept of foto kunnen vinden.. NL/Chinees/Indo is dan ook vooral Javaans.quote:Op zondag 28 april 2013 15:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meeste is ook gewoon in Birmingham uigevonden dacht ik, dus eigenlijk typisch Britse gerechten
Wat ik hier eet lijkt inderdaad in de verste verte niet op wat ik in India heb gegeten maar in het najaar ga ik naar Bangladesh dus dan zal wel blijken of het eten daar lijkt op het eten thuis
Hier in de staffcanteen hebben we elke dag 'kale' rijst en ik zou echt een moord doen voor een portie nasi. met vlees, groente, satésaus en kroepoekquote:Op zondag 28 april 2013 16:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Net zoals Nederlands/Chinees/Indisch. Ook niet helemaal authentiek. In India zit er meestal ook iets minder vlees in en in Indonesie is babi minder populair. Dan zijn beide landen ook wel erg groot met met vele gerechten in vele gebieden. Het typische voedsel van Borneo heb ik niet eens op een recept of foto kunnen vinden.. NL/Chinees/Indo is dan ook vooral Javaans.
Onbegrijpelijk dat ze geen Paprika chips verkopen. Als je zak aan engelsman geeft eten ze 't in minuut op zo lekker vinden ze het.quote:Op maandag 29 april 2013 01:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hier in de staffcanteen hebben we elke dag 'kale' rijst en ik zou echt een moord doen voor een portie nasi. met vlees, groente, satésaus en kroepoek![]()
en ligt het trouwens aan de winkels waar ik kom of is het aanbod aan chips hier enorm beperkt? ben bij verschillende winkels geweest maar overal hebben ze maar 3 merken chips met elk 2 samen en dat is het.
inderdaadquote:Op maandag 29 april 2013 03:30 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze geen Paprika chips verkopen. Als je zak aan engelsman geeft eten ze 't in minuut op zo lekker vinden ze het.
Het aanbod aan chips is juist veel groter dan ik ben gewend in NL. De sweet chili en alle sensations smaken bv. Dit it ook het enige land waar ik ook zo veel chips met garnalensmaakquote:Op maandag 29 april 2013 01:18 schreef Yurithemaster het volgende:
en ligt het trouwens aan de winkels waar ik kom of is het aanbod aan chips hier enorm beperkt? ben bij verschillende winkels geweest maar overal hebben ze maar 3 merken chips met elk 2 samen en dat is het.
Ook borrelnootjes verkopen ze gewoon = beer nuts.quote:Op maandag 29 april 2013 05:37 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
inderdaadbegin ziek te worden van alleen maar naturel chip en twee smaken dorito's en pringles.
Collega is deze week terug gekomen uit nederland en had tijgernootjes mee genomen
Walkers prawn cocktail zijn juist lekker manquote:Op maandag 29 april 2013 09:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Het aanbod aan chips is juist veel groter dan ik ben gewend in NL. De sweet chili en alle sensations smaken bv. Dit it ook het enige land waar ik ook zo veel chips met garnalensmaakheb gezien. Chips met Marmite of tomato ketchup..
Misschien heeft de lokale off license niet veel, maar de supermarkten wel. Paprika kan je vinden in de Poolse supermarkten bv.
In London kan je alles krijgen als het maar weet te vinden.
Nee hoor, ook gewoon erbij. Ga je in een tea room een sandwich eten ofzo als lunch, krijg je een sandwich met coleslaw en chips op je bord...quote:Op maandag 29 april 2013 21:59 schreef Seven. het volgende:
Gewoon naturel man!
Valt mij op dat chips hier ook wel als lunchvervanger wordt gezien, of is dat alleen op mijn werk zo?
Probeer maar eens een goeie nasi te vindenquote:Op dinsdag 30 april 2013 09:18 schreef drWho het volgende:
Indonesisch valt nog wel mee, heb de Brixton market in de buurt waar je gewoon ketjap en sambal enzo kan vinden. Maar een zoute haring, dat zou er wel in gaan..
Graag gedaan en onze koelkast staat vol ciderquote:Op maandag 29 april 2013 23:34 schreef Mr. Orange het volgende:
De engelse lunch vind ik maar wat saai. Ik mis toch echt mijn broodje kroket, filet american.
Iteejer en Yvonne zijn langs geweest vorig weekend. Dus mijn vriezer ligt vol met spul van Mora
Klinkt als een goede ruilquote:Op dinsdag 30 april 2013 15:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Graag gedaan en onze koelkast staat vol cider
Tjah. Ik kom ook niet verder dan de gesmokkelde nasi kruiden uit .nl. Zag dat er een Indonesisch restaurant in London zit, Bali Bali. Serveren zelfs authentic rijsttafel volgens de websitequote:Op dinsdag 30 april 2013 09:24 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Probeer maar eens een goeie nasi te vinden
Boh, wat was het een feest in De Hems. Alle Nederlanders in London verzameld in 1 kroeg.quote:
Meestal voor de stagaires en mensen die er net zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:32 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Boh, wat was het een feest in De Hems. Alle Nederlanders in London verzameld in 1 kroeg.
En de Engelsen en Amerikanen vonden ons feestgedrag vreemd maar heel erg leuk en gezellig
Het was te merken. Als ik vraag waar ze heen zijn geweest in London komen ze vaak niet verder dan Piccadilly en Oxford Circus (andere bekende bezienswaardigheden daarbuiten gelaten). Ik dacht bij mezelf echt zo van "Kom op zeg, London heeft zo veel meer te bieden dan De Hems en die twee winkelstraten."quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:34 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Meestal voor de stagaires en mensen die er net zijn.
Ik heb nog NOOIT naar Nederlanders 'gezocht' hier. Heb die behoefte totaal nietquote:Op donderdag 2 mei 2013 01:14 schreef Bajskorv het volgende:
Nou ja, dat zoek je natuurlijk zelf op als je naar de Hems gaat. Goat in Boots zitten alweer meer mensen die hier langer wonen bijvoorbeeld. Nog steeds niet mijn ding, die NL gatherings.
Deze is er vandaag uit gegaan en ik moet eerlijk zeggen: een zeer goede tandarts! Bijzonder vriendelijk personeel, iedereen deed zijn best om me gerust te stellen etc etc. Verdoving begint nu uit te werken. Ze zijn ook aardig genoeg om je te vertellen hoe alles eruit ziet en ze overleggen voor ze met de behandeling beginnen.quote:Op zondag 28 april 2013 23:36 schreef Seven. het volgende:
Kak, stuk van mijn verstandskies afgebroken dus die moet eruit. Ik ben nog niet geregistreerd bij een tandarts, kan ik gewoon bij het ziekenhuis langsgaan? Of werkt dat niet zo? Zal wel niet.
Ik weet nog wel dat de Hems tijdens het WK (2010) vol zat met oranje fans maar of dat nou ook Nederlanders waren durf ik je niet te zeggenquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:05 schreef June. het volgende:
Och ik vond het wel leuk, de Hems met het EK en Holland Heineken House met de olympische spelen. Maar ik woonde er natuurlijk ook maar een half jaar. Het meerendeel van de mensen waarmee ik omging waren echter wel Engelsen idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |