In de Hems is er vast wel feest.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:32 schreef Lotteehee het volgende:
Hoi! Is er ergens (buiten Holland House dat niet doorgaat) koninginnedag feest? In de buurt van London? Of Guildford? Ik heb mijn oranje vlaggetjes klaarliggen, maar ik wil een feestje!
Geen hol aan, de Hems. Ben er drie keer geweest. Eerste keer was er weinig te doen, de tweede keer werd ik bestolen en de derde keer was er een of ander vaag kutfeest.quote:
Ik ben daar een keer of 5 geweest denk ik in de afgelopen 8 jaar. Ze hebben er wel redelijk lekkere saté al zijn de porties maar erg klein. Verder vind ik er ook niets aan daarquote:Op zaterdag 27 april 2013 14:45 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Geen hol aan, de Hems. Ben er drie keer geweest. Eerste keer was er weinig te doen, de tweede keer werd ik bestolen en de derde keer was er een of ander vaag kutfeest.
Ook geen enkele Nederlandstalige daar, de eerste keer toen ik dat aan een barman opmerkte zei ie sarcastisch 'yeah but we're in the UK, what do you expect?'. Zeg dat maar tegen die Italiaanse en Chinese tenten in de UK.
Oh ik vond het vorige keer wel leuk met het EK. Alleen maar Nederlanders. Ook alleen maar Nederlanders achter de bar. Maarja, gewoon doordeweeks is er inderdaad niet heel veel aan.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:45 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Geen hol aan, de Hems. Ben er drie keer geweest. Eerste keer was er weinig te doen, de tweede keer werd ik bestolen en de derde keer was er een of ander vaag kutfeest.
Ook geen enkele Nederlandstalige daar, de eerste keer toen ik dat aan een barman opmerkte zei ie sarcastisch 'yeah but we're in the UK, what do you expect?'. Zeg dat maar tegen die Italiaanse en Chinese tenten in de UK.
Nederlanders achter de bar? Dat heb ik nog nooit meegemaakt daar.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:27 schreef June. het volgende:
[..]
Oh ik vond het vorige keer wel leuk met het EK. Alleen maar Nederlanders. Ook alleen maar Nederlanders achter de bar. Maarja, gewoon doordeweeks is er inderdaad niet heel veel aan.
Boerenkool kan je gewoon bij de greengrocer of supermarkt halen en rookworst bij de slager of inferieure rookworsten (Mattesons) bij de supermarkten. Dan kan je zelf boerenkoolstamppot maken. Ik doe het regelmatig thuis. (maar met cheddar en pancetta er doorheenquote:Op zondag 28 april 2013 15:02 schreef SeLang het volgende:
Ik mis sommig Nederlands eten ook wel
Drop![]()
, Boerenkool met worst
, hagelslag
, sateh met pindasaus
.
Aan de andere kant heb je hier dan wel weer veel lekkere Indiaas/Pakistaans geinspireerde curry's enzo
Het meeste is ook gewoon in Birmingham uigevonden dacht ik, dus eigenlijk typisch Britse gerechtenquote:Op zondag 28 april 2013 15:26 schreef Individual het volgende:
De curry hier is bijna meer Bangladeshi geinspireerd hoewel ze het gewoon Indian noemen natuurlijk... ..lang niet zo eng voor John and Jane.
Net zoals Nederlands/Chinees/Indisch. Ook niet helemaal authentiek. In India zit er meestal ook iets minder vlees in en in Indonesie is babi minder populair. Dan zijn beide landen ook wel erg groot met met vele gerechten in vele gebieden. Het typische voedsel van Borneo heb ik niet eens op een recept of foto kunnen vinden.. NL/Chinees/Indo is dan ook vooral Javaans.quote:Op zondag 28 april 2013 15:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meeste is ook gewoon in Birmingham uigevonden dacht ik, dus eigenlijk typisch Britse gerechten
Wat ik hier eet lijkt inderdaad in de verste verte niet op wat ik in India heb gegeten maar in het najaar ga ik naar Bangladesh dus dan zal wel blijken of het eten daar lijkt op het eten thuis
Hier in de staffcanteen hebben we elke dag 'kale' rijst en ik zou echt een moord doen voor een portie nasi. met vlees, groente, satésaus en kroepoekquote:Op zondag 28 april 2013 16:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Net zoals Nederlands/Chinees/Indisch. Ook niet helemaal authentiek. In India zit er meestal ook iets minder vlees in en in Indonesie is babi minder populair. Dan zijn beide landen ook wel erg groot met met vele gerechten in vele gebieden. Het typische voedsel van Borneo heb ik niet eens op een recept of foto kunnen vinden.. NL/Chinees/Indo is dan ook vooral Javaans.
Onbegrijpelijk dat ze geen Paprika chips verkopen. Als je zak aan engelsman geeft eten ze 't in minuut op zo lekker vinden ze het.quote:Op maandag 29 april 2013 01:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hier in de staffcanteen hebben we elke dag 'kale' rijst en ik zou echt een moord doen voor een portie nasi. met vlees, groente, satésaus en kroepoek![]()
en ligt het trouwens aan de winkels waar ik kom of is het aanbod aan chips hier enorm beperkt? ben bij verschillende winkels geweest maar overal hebben ze maar 3 merken chips met elk 2 samen en dat is het.
inderdaadquote:Op maandag 29 april 2013 03:30 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze geen Paprika chips verkopen. Als je zak aan engelsman geeft eten ze 't in minuut op zo lekker vinden ze het.
Het aanbod aan chips is juist veel groter dan ik ben gewend in NL. De sweet chili en alle sensations smaken bv. Dit it ook het enige land waar ik ook zo veel chips met garnalensmaakquote:Op maandag 29 april 2013 01:18 schreef Yurithemaster het volgende:
en ligt het trouwens aan de winkels waar ik kom of is het aanbod aan chips hier enorm beperkt? ben bij verschillende winkels geweest maar overal hebben ze maar 3 merken chips met elk 2 samen en dat is het.
Ook borrelnootjes verkopen ze gewoon = beer nuts.quote:Op maandag 29 april 2013 05:37 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
inderdaadbegin ziek te worden van alleen maar naturel chip en twee smaken dorito's en pringles.
Collega is deze week terug gekomen uit nederland en had tijgernootjes mee genomen
Walkers prawn cocktail zijn juist lekker manquote:Op maandag 29 april 2013 09:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Het aanbod aan chips is juist veel groter dan ik ben gewend in NL. De sweet chili en alle sensations smaken bv. Dit it ook het enige land waar ik ook zo veel chips met garnalensmaakheb gezien. Chips met Marmite of tomato ketchup..
Misschien heeft de lokale off license niet veel, maar de supermarkten wel. Paprika kan je vinden in de Poolse supermarkten bv.
In London kan je alles krijgen als het maar weet te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |