abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:49:02 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124548947
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.

Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
Resistance is futile.
pi_124549103
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Seven. het volgende:
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.

Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
Hun online banking ziet er overzichtelijk uit en kan je snel geld overmaken of een payment maken vanaf de homepage. Als je ING/Postbank hebt in Nederland, is het voor mij het best daarmee te vergelijken. Heb geen klachten over Barclays :).
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:51:26 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124549119
Ho. Barclay misschien toch ook niet ideaal.

Tering. Afzetters. Om te voorkomen dat ik constant (of nou ja, om de maand een keer iets of zo) rekeningen betaal van mijn UK rekening moet ik dus eigenlijk een buffertje op mijn NL of BE rekening hebben. Daar BE rekening ronduit kut is bij ING, zal dat buffertje dus bij die goeie ouwe Rabo zijn. In juni ga ik naar Belgie, gelijk zien dat ik van ING afkom.
Resistance is futile.
pi_124549308
Gewoon geld opnemen bij een ATM met je Britse bankpas (kost minder geld dan wanneer je het zou overschrijven), en het op de Nederlandse bank fysiek laten storten (geen idee wat jouw locatie is, ga er bij deze situatie vanuit dat je in Nederland zit). Als je op het kantoor stort staat het wel vrijwel direct op je rekening (ING).

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 26-03-2013 22:54:17 ]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:59:24 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124549616
Ik woon in Northampton dus dat is een beetje lastig. Kom 1 a 2 keer per jaar in Nederland. Wel een manier om dat buffertje ook kostenloos op te bouwen. Meer dan 500 euro heb ik echt niet nodig per jaar.
Resistance is futile.
pi_124550014
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:59 schreef Seven. het volgende:
Ik woon in Northampton dus dat is een beetje lastig. Kom 1 a 2 keer per jaar in Nederland. Wel een manier om dat buffertje ook kostenloos op te bouwen. Meer dan 500 euro heb ik echt niet nodig per jaar.
Das een ander verhaal ja. Wellicht kan je met Paypal daar geld op laten storten en daarna weer op je NL-bankrekening storten? Is een hele lange omweg maar scheelt je wel £10.00 :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 26-03-2013 23:08:01 ]
pi_124554655
quote:
8s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:46 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die £10.00 betaald per transactie naar BE en NL?
Volgens mij betaal ik zelf £25? Ik doe maar 1 keer per jaar een grote betaling, al mijn buffers zitten bij de Rabo normaliter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124554718
Bizarre bedragen eigenlijk, als je binnen een euroland (of iig van Nederland naar België) geld overmaakt en je geeft aan dat je de kosten van die betaling deelt, dan hoef je helemaal niets te betalen. Van Engeland naar Nederland kost het dus tussen de 10 en 25 pond. :{
pi_124555249
Binnen eurozone is het inmiddels gewoon altijd gratis inderdaad. Wat je kunt proberen is een rekening openen bij een bank in de UK waar je ook een rekening in de eurozone bij kunt openen. Bijvoorbeeld HSBC met rekeningen in UK en Frankrijk. Dan kun je tussen UK en Frankrijk binnen de HSBC gratis transfers doen, en vervolgens is alles binnen de eurozone vanuit Frankrijk ook weer gratis.

Veel moeite voor kleine besparing.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124555255
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 02:02 schreef Operc het volgende:
Bizarre bedragen eigenlijk, als je binnen een euroland (of iig van Nederland naar België) geld overmaakt en je geeft aan dat je de kosten van die betaling deelt, dan hoef je helemaal niets te betalen. Van Engeland naar Nederland kost het dus tussen de 10 en 25 pond. :{
De munt onafhankelijk houden moet je ook wat voor overhebben.
pi_124555275
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Seven. het volgende:
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.

Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
Geen negatieve notitie, maar ik kreeg wel £25 boete per keer dat ik onder 0 ging... Terwijl je op een andere rekening £50k cash hebt. Zucht. Grote ruzie, uiteindelijk alle boetes terug (£500+).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 maart 2013 @ 08:22:18 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124556117
Zitten ze grootste kosten niet gewoon in de spread op de wisselkoers? Het goedkoopst is dan denk ik via een forex broker. Ik moet er volgend jaar ofzo ook eens naar gaan kijken, alleen gaat het geld dan de andere kant op (NL --> UK)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 maart 2013 @ 08:24:05 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124556140
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 05:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen negatieve notitie, maar ik kreeg wel £25 boete per keer dat ik onder 0 ging... Terwijl je op een andere rekening £50k cash hebt. Zucht. Grote ruzie, uiteindelijk alle boetes terug (£500+).
En op die 50k rekening krijg je dan 0,5% rente terwijl je als je rood staat 19,99% betaalt... :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124556169
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:22 schreef SeLang het volgende:
Zitten ze grootste kosten niet gewoon in de spread op de wisselkoers? Het goedkoopst is dan denk ik via een forex broker. Ik moet er volgend jaar ofzo ook eens naar gaan kijken, alleen gaat het geld dan de andere kant op (NL --> UK)
Nah, van mijn HSBC euro rekening naar de Rabo rekening kost me net zoveel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124556189
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

En op die 50k rekening krijg je dan 0,5% rente terwijl je als je rood staat 19,99% betaalt... :')
Dit dus. Ellende. Daarom vooral leningen afbetalen en spaargeld in Nederland wegzetten. Wat euro exposure, maar ik sta nog aardig veel negatief in euro.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124615669
Hoe zit het eigenlijk met private Healthcare. Hoe is de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van Nederland?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:53:43 #117
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124635769


..en ik woonde niet eens in de UK zomer 2011..
reset
pi_124645455
G.R.S.: Ik kan lastig vergelijken want heb het nieuwe zorgsysteem in .nl nooit echt meegemaakt. Maar met Cigna moet je iig nog steeds voor alles naar de GP voor een referral en vaak aan de telefoon hangen met mensen met lastig te begrijpen accenten. :') Wel fijn dat alles meteen door de verzekeraar betaald wordt, in .ie moest ik zo goed als alles zelf voorschieten en kreeg ik soms een percentage terugbetaald.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:53 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]

..en ik woonde niet eens in de UK zomer 2011..
En om eerlijk te zijn vond ik 2012 ook een prima zomer hier..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_124648702
Bedankt LintuxCx!

Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.

Hoelang woon je al in de UK? En waar woon je precies als ik vragen mag? :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 29 maart 2013 @ 18:54:04 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124655737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef G.R.S. het volgende:
Bedankt LintuxCx!

Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.
Niemand houdt je tegen een private verzekering af te sluiten voor een betere service. Heel veel mensen hier doen dat ook.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124678388
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef G.R.S. het volgende:
Bedankt LintuxCx!

Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.

Hoelang woon je al in de UK? En waar woon je precies als ik vragen mag? :)
Sinds april vorig jaar, in Battersea. :)

NHS is niet heel erg snel als je geen spoed hebt en voor sommige dingen (bv physio) is privé inderdaad wel fijn. Maar verder probeer ik alle NHS verhalen met een korrel zout te nemen. Als ik die van iemand hoor neem ik maar aan dat het een Daily Mail lezer/Tory stemmer is. :+

Cigna weigert bijvoorbeeld belangrijke periodieke screening voor het een en ander te dekken als er geen symptomen zijn. In het kader van waarom voorkomen als je misschien later kunt genezen kennelijk, ook niet geniaal dus.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_124678567
NHS is niet zo slecht, het varieert gewoon enorm per segment. Alles met kids is bijvoorbeeld erg goed geregeld, vrienden die kinderen krijgen hebben niks dan lof. Dat is blijkbaar een gebied waar ze meer budget voor alloceren. Slecht vind ik meer de dingen als physio enzo. Met gescheurde enkelbanden sta je na 3 uur wachten vrij snel weer buiten, zonder nazorg, physio of zelfs krukken. Dan is private wel erg fijn.

Maar goed, als mijn werk geen private zou betalen, zou ik het er zelf ws niet bij doen. NHS is goed genoeg.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:44:47 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124680354
Hmm, de ervaringen die ik heb met NHS zijn opzich prima, als er iets is weten ze me wel goed te helpen. Maar ik heb nog nooit echt met spoed een dokter nodig gehad.

Qua fysio, toen ik die er een nodig had heb ik er inderdaad maar uit eigen zak voor betaald. Was wel direct erg goed.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 1 april 2013 @ 20:20:46 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124767097
Vandaag in het park.



Zonnig, maar erg koud..
reset
pi_124767460
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:20 schreef Individual het volgende:
Vandaag in het park.

[ afbeelding ]

Zonnig, maar erg koud..
Zelf er op geplakt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')