Hun online banking ziet er overzichtelijk uit en kan je snel geld overmaken of een payment maken vanaf de homepage. Als je ING/Postbank hebt in Nederland, is het voor mij het best daarmee te vergelijken. Heb geen klachten over Barclaysquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Seven. het volgende:
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.
Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
Das een ander verhaal ja. Wellicht kan je met Paypal daar geld op laten storten en daarna weer op je NL-bankrekening storten? Is een hele lange omweg maar scheelt je wel £10.00quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:59 schreef Seven. het volgende:
Ik woon in Northampton dus dat is een beetje lastig. Kom 1 a 2 keer per jaar in Nederland. Wel een manier om dat buffertje ook kostenloos op te bouwen. Meer dan 500 euro heb ik echt niet nodig per jaar.
Volgens mij betaal ik zelf £25? Ik doe maar 1 keer per jaar een grote betaling, al mijn buffers zitten bij de Rabo normaliter.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:46 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, ben ik de enige die £10.00 betaald per transactie naar BE en NL?
De munt onafhankelijk houden moet je ook wat voor overhebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 02:02 schreef Operc het volgende:
Bizarre bedragen eigenlijk, als je binnen een euroland (of iig van Nederland naar België) geld overmaakt en je geeft aan dat je de kosten van die betaling deelt, dan hoef je helemaal niets te betalen. Van Engeland naar Nederland kost het dus tussen de 10 en 25 pond.
Geen negatieve notitie, maar ik kreeg wel £25 boete per keer dat ik onder 0 ging... Terwijl je op een andere rekening £50k cash hebt. Zucht. Grote ruzie, uiteindelijk alle boetes terug (£500+).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Seven. het volgende:
Nog zoiets: ik heb geen overdraft, 1 keer £13 over de limiet gegaan dus negatieve notatie. Ik wil gewoon dat die kaart zegt 'sorry, deze betaling wordt geweigerd'. Dan trek ik mijn creditcard wel voor die paar boodschappen bij Asda of zo.
Kutbank. Dus dat Barclay is goed?
En op die 50k rekening krijg je dan 0,5% rente terwijl je als je rood staat 19,99% betaalt...quote:Op woensdag 27 maart 2013 05:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geen negatieve notitie, maar ik kreeg wel £25 boete per keer dat ik onder 0 ging... Terwijl je op een andere rekening £50k cash hebt. Zucht. Grote ruzie, uiteindelijk alle boetes terug (£500+).
Nah, van mijn HSBC euro rekening naar de Rabo rekening kost me net zoveel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:22 schreef SeLang het volgende:
Zitten ze grootste kosten niet gewoon in de spread op de wisselkoers? Het goedkoopst is dan denk ik via een forex broker. Ik moet er volgend jaar ofzo ook eens naar gaan kijken, alleen gaat het geld dan de andere kant op (NL --> UK)
Dit dus. Ellende. Daarom vooral leningen afbetalen en spaargeld in Nederland wegzetten. Wat euro exposure, maar ik sta nog aardig veel negatief in euro.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
En op die 50k rekening krijg je dan 0,5% rente terwijl je als je rood staat 19,99% betaalt...
En om eerlijk te zijn vond ik 2012 ook een prima zomer hier..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:53 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
..en ik woonde niet eens in de UK zomer 2011..
Niemand houdt je tegen een private verzekering af te sluiten voor een betere service. Heel veel mensen hier doen dat ook.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef G.R.S. het volgende:
Bedankt LintuxCx!
Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.
Sinds april vorig jaar, in Battersea.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef G.R.S. het volgende:
Bedankt LintuxCx!
Ik wil graag eind 2013 gaan verhuizen naar de UK. Eerlijk gezegd bevalt NHS mij helemaal niet. Ik heb veel slechte verhalen gehoord. Nederlanders zijn betaalde zorg wel gewend dus betalen voor private healthcare vind ik prima.
Hoelang woon je al in de UK? En waar woon je precies als ik vragen mag?
Zelf er op geplakt?quote:Op maandag 1 april 2013 20:20 schreef Individual het volgende:
Vandaag in het park.
[ afbeelding ]
Zonnig, maar erg koud..
Ben er wel mee eens, maar niet zelf geplakt. Ik hoor er best wat Nederlands. Het is ook een toeristische trekpleister.quote:
Eigenlijk op moment vooral bezig met algemene informatiewinning. Op moment vooral benieuwd naar algemene kwaliteit van onderwijs want ik krijg overal te horen dat de kwaliteit zo verschilt per universiteit, maar ik kan niet goed nagaan of dit nu berust op een vooroordeel of dat dat ook echt zo is?quote:Op donderdag 4 april 2013 00:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik studeer er. Derde jaar van bachelor gedaan en nu master. Wat wil je precies weten?
Bedankt! Ik was echt opzoek naar een uitgebreide lijst want de meeste zagen er niet echt objectief/uitgebreid uitquote:Op donderdag 4 april 2013 00:04 schreef Individual het volgende:
De Sunday Times doet volgens mij een uitgebreide bijlage over universiteiten. Verder: http://www.thecompleteuni(...)ague-tables/rankings
Dat dacht ik ook maar op google spreken verschillende bronnen elkaar nogal tegenquote:Op donderdag 4 april 2013 00:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik denk dat je icm een vwo eerst een IELTS, TOEFL of een Cambridge Proficiency test moet afleggen.. Zomaar een gedachte van mij. Kan 't fout hebben.
Sowieso verschilt 't per uni, ieder heeft zijn eigen toelatingseisen. Zo ken ik ook een Nederlander die met een vwo alleen (met een 8 voor Engels) zo op the Teesside Uni werd aangenomen nav een open dagbezoekquote:Op donderdag 4 april 2013 00:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar op google spreken verschillende bronnen elkaar nogal tegen
Nog geen een discreet, al heb ik wel enkele voorkeuren. Op moment vooral bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat haalbaar is (en ook nog een beetje twijfel tussen 2-3 studiesquote:
Ik niet, maar wat is het daar mooi...quote:Op donderdag 4 april 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Zijn er trouwens FOK!kers die in de North-East wonen?
Daar heb ik dus gewoondquote:Op donderdag 4 april 2013 08:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik niet, maar wat is het daar mooi...
Het is duur. Heel duur. 9000gbp per jaar voor de bachelor. Student loans zijn te krijgen, maar weet niet hoe het zit voor EU-studenten. Kijk ook eens hier: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1543394quote:Op donderdag 4 april 2013 00:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Eigenlijk op moment vooral bezig met algemene informatiewinning. Op moment vooral benieuwd naar algemene kwaliteit van onderwijs want ik krijg overal te horen dat de kwaliteit zo verschilt per universiteit, maar ik kan niet goed nagaan of dit nu berust op een vooroordeel of dat dat ook echt zo is?
O ja, en ik vroeg me af hoe de cijferlijsten van vwo omgeschaald worden naar een Engels toelatingsbewijs (is alleen vwo uberhaubt wel voldoende?)
Waar studeer jij als ik vragen mag?
Waar blijft die heatwave waar mensen het over hadden...quote:
*kuch*quote:Op donderdag 4 april 2013 14:03 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Waar blijft die heatwave waar mensen het over hadden...
Global warming is nu een Arctic Winter..quote:Op donderdag 4 april 2013 14:03 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Waar blijft die heatwave waar mensen het over hadden...
Maanden gewacht op dit momentquote:
Hey, bedankt daar kan ik wel wat mee! Komende tijd nog maar eens wat verder mogelijkheden uitzoeken enzo. Zal dat topic op thestudentroom ook eens wat doorlezen, had toevallig al wel eens registreerd daar maar nooit geweten dat er ook een topic met Nederlanders wasquote:Op donderdag 4 april 2013 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is duur. Heel duur. 9000gbp per jaar voor de bachelor. Student loans zijn te krijgen, maar weet niet hoe het zit voor EU-studenten. Kijk ook eens hier: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1543394
Ik had daar zelf niet mee te maken in de bachelor omdat ik betaald en al een jaar mocht. Master betaal ik wel zelf, kost omgerekend 4800 euro.
Zelf aan de University of Hull. In de algemene rankings in de nette middenmoot, maar ben over het department waar ik aan studeer zeer tevreden. Goede staff met idem publicaties en begeleiding. Kijk dan ook zeker niet alleen naar de algemene universiteitsrankings, maar naar de ranking van de departments waar je over zit te denken en naar de 'afkomst' van de staff: hun universitaire opleidingen en dergelijken bijvoorbeeld en hun publicaties.
Wat ik uit ervaringen van anderen heb geleerd is dat je de 'Metropolitan' universities beter links kunt laten liggen omdat ze meer richting het hbo-niveau gaan. Leeds heeft bijvoorbeeld "University of Leeds" en "Leeds Met"; ga dan altijd voor de 'échte'
In Southampton ook al zo keihard vanmiddag, om depressief van te worden in Aprilquote:Op donderdag 4 april 2013 17:12 schreef SeLang het volgende:
Het is hier nu ook gewoon keihard aan het sneeuwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |