twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 21-02-2013 om 08:41:10Dentaal, alveolair en lateraal klikken. #widm Ned. 1, 20:30 uur. reageer retweet
Ik heb heilig vertrouwen dat DaMart hierin wél gelijk heeft.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:39 schreef Toekito het volgende:
zolang Zarayda de mol maar niet is.....maar ben er een beetje bang voor.
Dat kan niet.quote:
Mumford & Sons - Little Lion Manquote:
Ik lees er Zarayda in.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:13 schreef Aoibhin het volgende:
Ik hoop het niet, want ik zit vanaf aflevering 1 op hem. Zou stom zijn als hij dan net voor de finale eruit gaat. Al lijkt die muzikale hint wel naar hem te wijzen... Hoewel die wel altijd vreselijk ver gezocht zijn, dus misschien verwijst die ook naar heel iets anders.
de theorie dat de afvaller van de ene week de afvaller van de volgende week voorspelt. Daniel zei dat hij Zarayda verdenkt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:00 schreef Aoibhin het volgende:
Ik hoop het maar. Ik wil gewoon niet dat Zarayda de mol is.Alleen zat Kees toch in de kooi van de leeuw tijdens de kooi-opdracht?
Een andere verwijzing naar Zarayda kan fucked/vacht zijn. Het woord fucked komt veel voor in het liedje.
Welke afvallertheorie bedoel je eigenlijk? Want die met de ogen klopte volgens mij al niet meer.
Als Zarayda eruit vliegt, dan blijft Paulien als enige mollerige kandidaat over samen met twee grootgeldverdieners, dus Paulien moet de mol wel zijnquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb heilig vertrouwen dat DaMart hierin wél gelijk heeft.
(De mol ziet ie overduidelijk verkeerd, maar dat is m vergeven.)
Het sterrenbeeld van Zarayda is leeuw.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:00 schreef Aoibhin het volgende:
Ik hoop het maar. Ik wil gewoon niet dat Zarayda de mol is.Alleen zat Kees toch in de kooi van de leeuw tijdens de kooi-opdracht?
Een andere verwijzing naar Zarayda kan fucked/vacht zijn. Het woord fucked komt veel voor in het liedje.
Welke afvallertheorie bedoel je eigenlijk? Want die met de ogen klopte volgens mij al niet meer.
Dat denk ik zelf ook. Of Zarayda vliegt eruit en Paulien is de Mol, mede door de aanwijs hint. Of Zarayda is de Mol en Paulien vliegt eruit. Ze zat vorige week nog steeds op verschillende mensen als Mol (dat zei ze iig), en dat is nooit goed zo laat in het spel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als Zarayda eruit vliegt, dan blijft Paulien als enige mollerige kandidaat over samen met twee grootgeldverdieners, dus Paulien moet de mol wel zijn.
jij vindt je in het begin van spellen eruit laten schieten en daardoor nergens meer invloed op hebben Mollig? ik denk dat een Mol juist veel invloed wil en dus tot het eind aan dingen meedoet. Paulien verdient niks (of weinig) maar ontneemt zich ook de kans om te voorkomen dat er geld verdiend wordt of om geld uit de pot te spelen. Ik vind haar té passief eigenlijk. Dus daarom denk ik dat ze de mol niet is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als Zarayda eruit vliegt, dan blijft Paulien als enige mollerige kandidaat over samen met twee grootgeldverdieners, dus Paulien moet de mol wel zijn.
Want degene die voor het minste geld in de pot zorgt is altijd de mol? Was het maar zo makkelijk!quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die opdracht heeft Paulien veel meer geld verdiend dan Kees. Sterker nog, Kees heeft dat gewoon belachelijk slecht gedaan, veel slechter dan wie dan ook. Logisch ook, want hij is de molquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:58 schreef Redefine het volgende:
Wat ik me trouwens ook nog bedacht, wat tegen Carolien spreekt als Mol. Is dat ze bij de woorden opdracht bij de lopers over het touw zat. Er valt veel meer te mollen als je aan de kant zit. En de Mol zal altijd zoveel mogelijk de touwtjes in handen willen hebben, zoals de andere drie overgebleven kandidaten.
Kees kan de Mol zijn ja. Maar er spreken net zoveel dingen tegen hem als Mol. Maar dat dringt niet door in al die tunnels he.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die opdracht heeft Paulien veel meer geld verdiend dan Kees. Sterker nog, Kees heeft dat gewoon belachelijk slecht gedaan, veel slechter dan wie dan ook. Logisch ook, want hij is de mol
Ik heb juist bepaald dat Kees de mol moet zijn omdat er tegen hem de minste argumenten zijn dat hij het niet is. Ik heb afleveringen teruggekeken met verschillende kandidaten in het achterhoofd en bij iedereen had ik wel een aantal goede argumenten waarom iemand niet de mol kon zijn, behalve bij Kees. Er spreekt misschien niet zoveel voor hem, maar wat hem wat mij betreft verdacht maakt is dat er ook niet zoveel tegen hem spreekt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kees kan de Mol zijn ja. Maar er spreken net zoveel dingen tegen hem als Mol. Maar dat dringt niet door in al die tunnels he.
Jokers, kokers, gold, mol.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:14 schreef JamFlava het volgende:
Op het twitter-account van de mol vielen mij twee berichten op:
Aflevering 3: (j)(k)okers. Morgen, 20:30 uur, Ned.1. #widm
Going for (G)(M)ol(D)
Waarom staan de letters tussen haakjes?
De eisen die gesteld werden aan de mol:
Drie eisen aan een nieuwe Molkandidaat:1)Makkelijk praten2)Er op z’n minst een snars van begrijpen3)De wens tot een happy end te komen #widm
Je zit te ver in je Kees tunnel om in te zien wat een onzin je nu roeptquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb juist bepaald dat Kees de moet zijn omdat er tegen hem de minste argumenten zijn dat hij het niet is. Ik heb afleveringen teruggekeken met verschillende kandidaten in het achterhoofd en bij iedereen had ik wel een aantal goede argumenten waarom iemand niet de mol kon zijn, behalve bij Kees. Er spreekt misschien niet zoveel voor hem, maar wat hem wat mij betreft verdacht maakt is dat er ook niet zoveel tegen hem spreekt.
Wat dat betreft had Carolien de (letterlijke) touwtjes weldegelijk in handenquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:58 schreef Redefine het volgende:
Wat ik me trouwens ook nog bedacht, wat tegen Carolien spreekt als Mol. Is dat ze bij de woorden opdracht bij de lopers over het touw zat. Er valt veel meer te mollen als je aan de kant zit. En de Mol zal altijd zoveel mogelijk de touwtjes in handen willen hebben, zoals de andere drie overgebleven kandidaten.
Kees is echt de nieuwe Hadeywchquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:44 schreef Tijn het volgende:
Het is echt maar 1 of 2 keer gebeurd dat Kees zich echt inzette om geld binnen te slepen. Verder zie ik hem vooral de illusie wekken dat 'ie z'n best doet, maar in feite maar minimale inzet leveren.
Bovendien wordt hem geld toegewezen dat hij helemaal niet echt verdiend heeft, zoals die 1500,- in de envelop na de helikoptervlucht. Iedereen die penningmeester was op dat moment had dat geld kunnen "verdienen", hij heeft er niets voor gedaan. Bovendien heeft 'ie misschien wel de minst lucratieve envelop gekozen, dat weten we pas achteraf.
Ook die koker die hij vond wordt op zijn conto geschreven, terwijl hij er ook voor heeft gezorgd dat er ten minste een andere koker is opengemaakt waar meer geld in zat dan de koker die hij nu toevoegde. Per saldo heeft Kees dus qua kokers geen geld binnengesleept, maar juist uit de pot onttrokken.
Ik lees al een tijdje mee, maar nu haak ik af.....quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:31 schreef Jif het volgende:
mbt de laatste tweet:
Het Zoeloe maakt deel uit van de Ngunisubfamilie van de Bantoe familie van talen. Karakteristiek is het gebruik van de 'klikletters'. Dit kenmerk wordt gedeeld met verschillende andere talen in Zuidelijk Afrika.
Er zijn drie basis-kliks in het Zoeloe:
c - dentaal
q - alveolair
x - lateraal
Deze kunnen gewijzigd worden op verschillende manieren, bijvoorbeeld door ademhaling, en zo zijn er zo'n 15 verschillende klikgeluiden in het Zoeloe.
Ja letterlijk wel jaquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:29 schreef Smeich het volgende:
Onzin Tijn, tunnelvisie much
[..]
Wat dat betreft had Carolien de (letterlijke) touwtjes weldegelijk in handen
Ook onnodig van Paulien om die trap te pakken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kees is echt de nieuwe HadeywchVerleden jaar wrongen users zich ook in allerlei rare bochten om hun Hadewych tunnel in tact te houden. Zelfs bij de allerlaatste preview werd het feliciteren van Hadewych nog heel vergezocht geïnterpreteerd. En ook toen gingen users creatief rekenen om te verklaren dat hun Mol niet minder geld in de pot gebracht heeft. Nee hij/zij heeft eigenlijk geld uit de pot gehaald!
![]()
Uiteraard heeft Kees één koker verpest, maar hij heeft 500 euro verdient. Daar kun je een heel verhaal omheen gaan maken, maar het feit blijft dat hij 500 euro heeft verdient. Dan kan hij nog steeds de Mol zijn, maar echt logisch is het niet dat hij dat dan gedaan heeft.
Natuurlijk kun je nog vol op Kees zitten, maar geef dan tenminste toe dat onnodig die 500 euro pakken raar is en niet bij het gedrag van de Mol past. Zelf zit ik op Paulien als Mol, maar dat zij bij die ene opdracht van de klif sprong en 500 euro verdiende, blijft gewoon vreemd (als Mol zijnde). Het was totaal onnodig om toen te springen.
Het is echt onzin om te denken dat geld verdienen niet bij de mol past. Dat 'ie moet saboteren wil niet zeggen dat 'ie nooit geld binnen kan brengen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je nog vol op Kees zitten, maar geef dan tenminste toe dat onnodig die 500 euro pakken raar is en niet bij het gedrag van de Mol past.
de laatste tweet gaat over klikletters, dit is extra informatie gejat van wikipediaquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:35 schreef Molline het volgende:
[..]
Ik lees al een tijdje mee, maar nu haak ik af.....![]()
Klikletters, Zoeloe ....![]()
Overigens nog even op een rijtje wanneer Kees bijgedragen heeft aan geld:quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:44 schreef Tijn het volgende:
Het is echt maar 1 of 2 keer gebeurd dat Kees zich echt inzette om geld binnen te slepen. Verder zie ik hem vooral de illusie wekken dat 'ie z'n best doet, maar in feite maar minimale inzet leveren.
Bovendien wordt hem geld toegewezen dat hij helemaal niet echt verdiend heeft, zoals die 1500,- in de envelop na de helikoptervlucht. Iedereen die penningmeester was op dat moment had dat geld kunnen "verdienen", hij heeft er niets voor gedaan. Bovendien heeft 'ie misschien wel de minst lucratieve envelop gekozen, dat weten we pas achteraf.
Ook die koker die hij vond wordt op zijn conto geschreven, terwijl hij er ook voor heeft gezorgd dat er ten minste een andere koker is opengemaakt waar meer geld in zat dan de koker die hij nu toevoegde. Per saldo heeft Kees dus qua kokers geen geld binnengesleept, maar juist uit de pot onttrokken.
Wow, you're a tough cookie to crackquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt onzin om te denken dat geld verdienen niet bij de mol past. Dat 'ie moet saboteren wil niet zeggen dat 'ie nooit geld binnen kan brengen.
Ik denk nog steeds dat het vinden van de koker een opdracht van de redactie is geweest om te zorgen dat er in ieder geval één foto ontwikkeld zou worden, omdat het anders niet leuk op TV zou zijn geweest. Ik vind het juist verdacht dat Kees gelijk in die bakken gaat zoeken (als enige!) en met een koker op de proppen komt, terwijl verder niemand iets kan vinden.
Ik heb al zo vaak gezegd dat de Mol wel degelijk geld kan en soms zelfs moet pakken (voorbeeld: de woorden opdracht). Echter pakt een Mol nooit onnodig geld (althans dat hoort niet zo te zijn en is ook zelden zo geweest bij WIDM). Kees had die koker helemaal niet hoeven vinden, dus dat is gewoon raar als je de Mol bent.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt onzin om te denken dat geld verdienen niet bij de mol past. Dat 'ie moet saboteren wil niet zeggen dat 'ie nooit geld binnen kan brengen.
Ik denk nog steeds dat het vinden van de koker een opdracht van de redactie is geweest om te zorgen dat er in ieder geval één foto ontwikkeld zou worden, omdat het anders niet leuk op TV zou zijn geweest. Ik vind het juist verdacht dat Kees gelijk in die bakken gaat zoeken (als enige!) en met een koker op de proppen komt, terwijl verder niemand iets kan vinden.
Klopt, dat was ook niet nodig inderdaad. Al hoefde dat niet direct van invloed te zijn op het laten slagen van de opdracht, gezien er geen tijdslimiet stond. Wat dat betreft blijft die sprong raar, als ze inderdaad de Mol is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:36 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Ook onnodig van Paulien om die trap te pakken.
Nee, hij kwam namelijk niet op tijd in de kerk aan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Overigens nog even op een rijtje wanneer Kees bijgedragen heeft aan geld:
- Dropping met enveloppen: Kees heeft (waarschijnlijk) enveloppen in de bus gedaan.
Hij heeft absoluut niet beter gepresteerd dan andere kandidaten, maar riep wel op te scheppen dat hij een luikje had geopend, waardoor het leek alsof hij meer deed dan de rest.quote:- Laseropdracht: Kees heeft een groot deel van de opdracht doen slagen.
Dat klopt. Er is bij die opdracht echter ook geld gestolen. Door wie weet nog niemand, maar ik denk dat je al weet wie ik verdenkquote:- Veldopdracht met geld paaltjes: Kees heeft geld binnen gebracht.
Dat klopt.quote:- Goudzoek opdracht: Kees vindt drie steentjes, waar anderen er minder vinden (Kees had ook nog de sleutel kunnen breken, maar dat zie ik zelfs de Mol niet zo snel doen, dus daarom slechts een aanvulling).
Dat klopt.quote:- Ontwikkel opdracht: Kees vindt een extra koker.
Dit vind ik eigenlijk de enige keer dat Kees duidelijk onnodig heeft geholpen. Uiteindelijk is de opdracht mislukt omdat Carolien zich niet goed verstopte, maar hier had Kees makkelijk de boel kunnen verzieken, maar koos 'ie ervoor dit juist niet te doen.quote:- Laatste opdracht: Kees stelt terecht de vraag over de blauwe topito en probeert ervoor te zorgen dat Carolien de opdracht kan laten slagen.
Inderdaad. Bovendien is het weliswaar gelukt de puzzel te maken, maar moest er wel tijd worden bijgekocht (waar o.a. Kees erg voor was). Ik denk ook dat Kees de voornaamste veroorzaker is van het aanvankelijke mislukken van het leggen van de puzzel, omdat hij pas heel laat met het sleutelstuk (het stuk met de pijl) aan kwam zetten en er daarna op bleef hameren dat het stuk in het midden moet, wat helemaal niet zo was.quote:- Bij het pakken van de enveloppe is niet duidelijk hoeveel geld er opgehaald had kunnen worden, dus vind ik ook dat je Kees dat niet kan aanrekenen etc.
Ik denk dat Kees veel minder vaak betrokken is bij het verdienen van geld dan de meeste mensen denken. Hij lijkt fanatiek, maar als je alles op een rijtje zet, valt het per saldo nogal tegen.quote:Uiteraard zijn diverse punten die ik net noem makkelijk te weerleggen (waar hij geld pakt, kan hij ook geld stelen etc.). Maar het geeft aan dat Kees veel vaker betrokken is bij geld (in positieve zin) dan jij denkt. En dat het dus onzin is te stellen dat Kees weinig tegen argumenten heeft.
Wat betreft de argumenten dat hij niet de mol kan zijn, bedoel ik niet zozeer het verdienen van geld, maar meer z'n gedrag in de groep.quote:Als je namelijk op basis van het minste aantal tegen argumenten gaat kijken, kom je toch overduidelijk op Zarayda uit. En daarna op Paulien. Betekend dit dat Kees daarom de Mol niet kan zijn? Nee, Kees kan nog steeds de Mol zijn.
Je denkt toch niet dat ik me laat ompraten door een stelletje noobs op internet, terwijl ik zelf allang heb uitgedokterd wie absoluut en onomstreden de mol moet zijn hequote:Op donderdag 21 februari 2013 15:46 schreef Smeich het volgende:
[..]
Wow, you're a tough cookie to crack
hahaquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik me laat ompraten door een stelletje noobs op internet, terwijl ik zelf allang heb uitgedokterd wie absoluut en onomstreden de mol moet zijn he
Aaah... Een ervaren molkijker dusquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:09 schreef Tijn het volgende:
Hoe dan ook spannend vanavond dus! Ik denk dat Zarayda naar huis gaat. En als Kees naar huis gaat, heb ik dat natuurlijk allang zien aankomen en heb ik alle bovenstaande dingen niet gezegd, dat spreekt voor zich
Kees gaat ook naar huis, of Carolien, want anders is het voor iedereen duidelijk dat het dus Paulien/Zarayda is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:51 schreef Tijn het volgende:
Als Kees vanavond naar huis wordt gestuurd heb ik echt een ernstig probleem, want dan moet ik alles opnieuw terugkijken om een nieuwe mol te vinden.
Gelukkig gebeurt dat niet, want hij is de mol
Precies. Nogal logisch, want hij is de mol.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Euh Tijn, het staat eigenlijk al vast dat Kees het geld heeft laten verdwijnen bij de envelopopdracht want de rest van de envelop-binnenbrengers is al afgevallen!
Er waren er wel meer die lange woorden opgaven, dus dat vind ik onzin.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond die lange woorden van Kees bij de watervalopdracht echt een mollenactie, dat er daarbij een woord goed geraden werd was meer geluk dan wijsheid
Toch is het opvallend dat Kees maar 75 euro wist binnen te halen terwijl de rest op 200+ zat.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er waren er wel meer die lange woorden opgaven, dus dat vind ik onzin.
Kees heeft volgens mij alleen maar van dat soort woorden geroepen, de rest riep er ook nog een paar korte woorden tussendoor...quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er waren er wel meer die lange woorden opgaven, dus dat vind ik onzin.
Volgens Paulien heeft Kees maar 75 euro binnengehaald, in werkelijkheid heeft hij voor 175 euro gezorgt:quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het opvallend dat Kees maar 75 euro wist binnen te halen terwijl de rest op 200+ zat.
Mijn theorie kloptequote:Op donderdag 14 februari 2013 21:38 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij wijst de afvaller van de ene week de afvaller van de volgende week al aan bij de test.
Aflevering 1 -> het lijkt alsof Ewout Joep verdenkt
Aflevering 2 -> Joep verdenkt Janine
Aflevering 3 -> Geen test van Janine
Aflevering 5 -> Tim verdenkt Tania
Aflevering 6 -> Tania verdenkt Daniel
Aflevering 7 -> Daniel verdenkt Zarayda
Kees, Paulien en Carolien dus in de finale?
twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 21-02-2013 om 21:30:00Wie van de drie? #widm #moltalk #schemer reageer retweet
Ja maar ik vraag me af hoe je dit als makers kunt sturen als een verborgen hint... terwijl je iedereen alle namen als verdachte laat insprekenquote:
Met montage kun je veel doen natuurlijk. Veel van die verdenkingen werden ook getoond doordat niet de naam werd uitgesproken, maar een scherm werd getoond waarop de afvaller van volgende keer werd aangeklikt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me af hoe je dit als makers kunt sturen als een verborgen hint... terwijl je iedereen alle namen als verdachte laat inspreken
Want technisch gesproken is het het meest logisch dat degenen die op de afvaller van een week later stemmen eruit vliegen, die personen zijn namelijk niet de mol dus weinig vragen goed bij de test
Carolienquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:06 schreef Pino112 het volgende:
"De Mol trekt aan het langste eind"
Wie had het langste touw?
Dat ga ik straks eens terugkijken. Want als dat zo isquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bij die touwenopdracht legt Kees legt op 26.41 zijn sjaaltje weg en kijkt heel duidelijk naar beneden. Als Paulien even later die porto's vindt, dan zie je heel duidelijk zijn sjaaltje ervoben liggen. Hij moet dus die porto's hebben gezien. Kees zegt later dat hij het gek vond dat ze die porto's pas zo laat vond.
Mjah maar eigenlijk zegt dat niet zoveel want ze hebben met z'n allen lopen beunen aan dat touw.quote:
Kees heeft ook aan dat touw staan trekken, en er was een moment dat er geen beweging meer in kwam... misschien heeft Kees er op weg naar toe wel voor gezorgd dat het touw niet meer te gebruiken was... hij liep heel veel rondquote:
Dit neigt inderdaad naar Kees (net teruggekeken). Goed gevondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bij die touwenopdracht legt Kees op 26.41 zijn sjaaltje weg en kijkt heel duidelijk naar beneden. Als Paulien even later die porto's vindt, dan zie je heel duidelijk zijn sjaaltje erboven liggen. Hij moet dus die porto's hebben gezien. Kees zegt later dat hij het gek vond dat ze die porto's pas zo laat vond.
Heeft er iemand een screenshot van?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:57 schreef Smeich het volgende:
[..]
Dit neigt inderdaad naar Kees (net teruggekeken). Goed gevondenMaar toch vind ik Kees als mol niet kunnen (dat kokertje van vorige week!!
)
Dat dus (en nog wel wat andere acties die niet bij een mol passen) en hetzelfde geldt voor Carolien, dus blijft Paulien over als mol.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:57 schreef Smeich het volgende:
Maar toch vind ik Kees als mol niet kunnen (dat kokertje van vorige week!!)
Paulien had toch nooit zoveel dingen goed gehad met het Zulu als ze echt de Mol was?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef DaMart het volgende:
afgelopen twee seizoenen verdacht ik heel lang de uiteindelijke winnaa
Zarayda hielp daar natuurlijk mee, dus te veel fouten zou te veel opvallen. In de klas was wel de beste positie voor de mol in dat spel, want dan had je de meeste invloed op het te winnen bedrag. En wat me opviel was dat ze eerst iets fout riepen en Paulien meteen daarna riep wat het wel had moeten zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:00 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Paulien had toch nooit zoveel dingen goed gehad met het Zulu als ze echt de Mol was?
Klopt, maar 8 uit 10 is erg veel. Paulien is ook degene die al die ezelsbruggetjes bedacht.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zarayda hielp daar natuurlijk mee, dus te veel fouten zou te veel opvallen. In de klas was wel de beste positie voor de mol in dat spel, want dan had je de meeste invloed op het te winnen bedrag. En wat me opviel was dat ze eerst iets fout riepen en Paulien meteen daarna riep wat het wel had moeten zijn.
Geen idee waarom ze niet als image komen...quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Heeft er iemand een screenshot van?
quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Heeft er iemand een screenshot van?
En kees pakte een paar afleveringen terug de envelop van de berg met 1500 euro terwijl hij niet hoefde te vertellen welke envelop hij zou pakken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:57 schreef Smeich het volgende:
[..]
Dit neigt inderdaad naar Kees (net teruggekeken). Goed gevondenMaar toch vind ik Kees als mol niet kunnen (dat kokertje van vorige week!!
)
Die ezelsbruggetjes kunnen ook bedoeld zijn om verwarring te zaaien, wat niet helemaal lukte. En ze heeft verder ook niet heel veel bijgedragen aan de pot in de overige uitzendingen (minder dan Kees en Carolien in ieder geval), dus een keertje wel wat geld binnenhalen, moet dan een keertje kunnen (zoals al vaker is gezegd, soms is het handig voor de mol om wel iets te verdienen)quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:02 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Klopt, maar 8 uit 10 is erg veel. Paulien is ook degene die al die ezelsbruggetjes bedacht.
Die zag ik ook direct.. Kees of Carolien..quote:
Dat laatste kan ook Carolien zijn. Ze was wel erg selectief met kiezen van de woorden. Wellicht wist ze de moeilijkheidsgraad van de woorden om het zo lastiger te maken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:05 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Die zag ik ook direct.. Kees of Carolien..
Gezien het gedoe met het wegleggen van dat sjaaltje denk ik kees.
Hoewel het Zulu kunnen spreken weer wijst op Paulien
En was het ook niet Carolien die bij de Drive-in de auto met het geld net voor het einde wilde wegsturen? Of zit ik nu in een tunnelvisie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:03 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
En kees pakte een paar afleveringen terug de envelop van de berg met 1500 euro terwijl hij niet hoefde te vertellen welke envelop hij zou pakken.
Vanaf het begin dacht ik al Carolien en eigenlijk wordt het steeds weer bevestigd.
Ja, en op dat bord staat mole met een lijntje erachter.. net boven het hoofd van Carolien.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:09 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Dat laatste kan ook Carolien zijn. Ze was wel erg selectief met kiezen van de woorden. Wellicht wist ze de moeilijkheidsgraad van de woorden om het zo lastiger te maken.
Kees of Carolien = molquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:03 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kees?
(let op het bord dus)
Goed gevondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:10 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Ja, en op dat bord staat mole met een lijntje erachter.. net boven het hoofd van Carolien.
Een mol leeft onder de grond.
Janine zei zojuist op Twitter dat zij hoopt dat Paulien de mol isquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:12 schreef JamFlava het volgende:
De Mol had het ook over aflevering 3, dat een vriendin eruit ging als ik het goed verstaan heb?
Janine is een vriendin van Carolien
Tuurlijk anders heeft ze samen zitten te werken met de molquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Janine zei zojuist op Twitter dat zij hoopt dat Paulien de mol is
Was opvallend inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
En was het ook niet Carolien die bij de Drive-in de auto met het geld net voor het einde wilde wegsturen? Of zit ik nu in een tunnelvisie?
quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:15 schreef Minimunt het volgende:
Nee, waarom mijn mol vanaf aflevering 1 er nu juist uit. En toch blijf ik denken dat ze er in zit: Let hier maar eens op; Op het rode scherm staat geen vingerafdruk wat er normaal wel staat. Fout van het programma of heeft dit nog een staartje. Het zal wel zo zijn dat ik mijn mol niet kan loslaten..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je de Twitter van Carolien opzoekt zie je foto's waarop ze samen met Janine staatquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Janine weet inmiddels toch al wie de Mol is, dus dan zal het wel iets anders bedoeld zijn. Ze hebben namelijk vorige week de opname gehad van de terugblik aflevering.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Plaats die Tweet hier eens dan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Janine weet al wie de mol isquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Het is een vrouw.. en Carolien lijkt er het meeste opquote:
Je kunt tegenwoordig met de simpelste audio-bewerk programmas van een mannenstem een vrouwenstem maken hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:39 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Het is een vrouw.. en Carolien lijkt er het meeste op
Hahaha! Dat hoorde ik ook ja. En wat is mol In het Zulu? Incasanie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:42 schreef heywoodu het volgende:
Kees is de enige die "Taanieja" op die manier zegt volgens mij
Misschien wat lastig om een foto van een mol te gaan maken?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:58 schreef JamFlava het volgende:
Waarom werd het woord Mol niet vertaald eigenlijk?
Dacht dat ik dat op het kaartje zag staan van Carolien en Kees?
Of juist nietquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien wat lastig om een foto van een mol te gaan maken?
t werd wel vertaald,quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:58 schreef JamFlava het volgende:
Waarom werd het woord Mol niet vertaald eigenlijk?
Dacht dat ik dat op het kaartje zag staan van Carolien en Kees?
Ja, maar zag het niet in de aflevering zelf bij de opdracht.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
t werd wel vertaald,de mol zegt t zelf in dat vervormde filmpje
een mol opgraven lukt je niet in een uurtje denk ikquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:01 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Ja, maar zag het niet in de aflevering zelf bij de opdracht.
Slaat denk ik op die opdracht met dat orgel?quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:18 schreef Jif het volgende:
6. Ontmoet de Mol was zo spannend! Heeft niemand mij gezien? Of herkend bedoel ik. Echt niet!
Bij dit punt moest ik meteen denken aan Carolien. Op één van ramen zie je een afbeelding van een olifant. Hoewel de échte mol voor alle kandidaten niet te herkennen was onder dat gigantische gewaad, was de olifant die gekoppeld kan worden aan Carolien door de opdrachten met de kooien wel voor iedereen duidelijk zichtbaar.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:27 schreef ProjSkippy het volgende:
Is er behoefte aan een overzichtje van alle uitspraken van De Mol bij de bioscoopopdracht?
quote:
Een deel is al geplaatst, maar een overzicht kan best. Kwaad doet het iig niet, dus gewoon plaatsen als je dat wilt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:27 schreef ProjSkippy het volgende:
Is er behoefte aan een overzichtje van alle uitspraken van De Mol bij de bioscoopopdracht?
Ik bedoel uitgetyptquote:
Nopequote:Op donderdag 21 februari 2013 23:39 schreef Suuz_ het volgende:
Zin 7 moet zijn "jullie hebben er 3 open gemaakt" luister het maar eens een aantal keer, je hoort niet "ik" maar "jullie".
Briljant spannende afl dit!
Nu ik nóg een keer aan het uitpluizen ben hoor ik wel een 'hebben' ipv een heb.quote:
Janine WEET al een week wie de mol isquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
quote:
Nee. Maar geloof wat je wil gelovenquote:
Ik raad je aan het eens te beluisteren met een koptelefoon op. Dan zul je horen dat ik gelijk heb. Ik weet het namelijk echt zeker.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Maar geloof wat je wil geloven
Ik twijfel nu iddquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:53 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Ik raad je aan het eens te beluisteren met een koptelefoon op. Dan zul je horen dat ik gelijk heb. Ik weet het namelijk echt zeker.
"7 kokers beste medekandidaten, 7. Jullie hebben er 3 opengemaakt."
"Jullie" is minder goed te verstaan dan "hebben".
Maar ook voor jou geldt, geloof wat je wilt geloven
Ja, maar... Wie welke drie?? In het programma zijn én openlijk (met toestemming van het merendeel van de groep) en niet openlijk kokers opengemaakt..quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:53 schreef Redefine het volgende:
Het maakt eigenlijk helemaal niet uit of de Mol nou zegt: ik heb drie kokers opengemaakt of jullie hebben er drie opengemaakt. Aangezien er zeven kokers waren en er één wel dicht is gebleven, hebben zowel de kandidaten als de Mol beiden drie kokers opengemaakt
Ja idd, maakt ook niet heel veel uit. Maar ik heb graag gelijk als ik ergens heel zeker van benquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:53 schreef Redefine het volgende:
Het maakt eigenlijk helemaal niet uit of de Mol nou zegt: ik heb drie kokers opengemaakt of jullie hebben er drie opengemaakt. Aangezien er zeven kokers waren en er één wel dicht is gebleven, hebben zowel de kandidaten als de Mol beiden drie kokers opengemaakt
Ken datquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:55 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Ja idd, maakt ook niet heel veel uit. Maar ik heb graag gelijk als ik ergens heel zeker van ben
Nee, ze praat over een ander.. Is van oktoberquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:50 schreef d4v1d het volgende:
Paulien is de mol: https://twitter.com/IkBenDeMol/status/258654865637642240
Leg de link zelf maar.
Die is wel HEEL bizar zeg..quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:50 schreef d4v1d het volgende:
Leg de link zelf maar.
Mwah, lijkt me sterk dat de Mol het erover heeft dat hij/zij dezelfde kokers heeft opengemaakt als de rest. Bovendien doet het er volgens mij heel weinig toe.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar... Wie welke drie?? In het programma zijn én openlijk (met toestemming van het merendeel van de groep) en niet openlijk kokers opengemaakt..
En wie zegt dat sommige kokersniet meerdere malen opengemaakt zijn??
Kan ook andersom zijn he?? EERST de mol. later de kandidaat/kandidatenquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah, lijkt me sterk dat de Mol het erover heeft dat hij/zij dezelfde kokers heeft opengemaakt als de rest. Bovendien doet het er volgens mij heel weinig toe.
Voor het ontdekken van de Mol bedoel ik dan. Niet over wie er gelijk heeft m.b.t. wat de Mol zegt. Daar kan ik best in komen dat iemand dat belangrijk vindt.
Ja dat kan. Maar echt belangrijk is het niet denk ikquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan ook andersom zijn he?? EERST de mol. later de kandidaat/kandidaten
Ik denk het eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:57 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Nee, ze praat over een ander.. Is van oktober
De enige die "dicht gebleven"is, lijkt vooralsnog de koker uit de winkel..quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:53 schreef Redefine het volgende:
Sarcasme? Want dit is toch al eens eerder voorbijgekomen? Dat zij het boek geschreven heeft.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is wel HEEL bizar zeg..![]()
![]()
Nee, ik had ff niet door dat die tweet uit okt 2012 was, en slechts bedoeld was kandidaten van WIDM kenbaar te maken...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Sarcasme? Want dit is toch al eens eerder voorbijgekomen? Dat zij het boek geschreven heeft.
Ah zoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik had ff niet door dat die tweet uit okt 2012 was, en slechts bedoeld was kandidaten van WIDM kenbaar te maken...![]()
![]()
Dat dat (bijna) een titel van en boek van haar was, was me bekend ja![]()
![]()
lijkt wel of de mol in de tweet over paulien in de derde persoon praat?quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:50 schreef d4v1d het volgende:
Leg de link zelf maar.
De lijst van Paulien en Zarayda:quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:11 schreef JamFlava het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ff gekeken.. op het lijstje van Carolien en Kees staan meer dingen en o.a. Mol.
Die stond niet op de kaart bij Paulien.
De Mol vertaald het woord in de film, dus zou het 1 van die 2 zijn?
En had Joep niet een verbond met Carolien? De Mol wist dat Joep alles fout had, hoewel dat ook ingefluisterd kan worden.
Aan de andere kant zegt de mol in het dagboek van aflevering 8:
"Behalve door haar sprankelende en spontane persoonlijkheid, was het voor mij als mol ook heel handig om iemand in de buurt te hebben die helemaal geen geld verdiende. "
Ze had vanaf dag 1 een verbond met Kees
Hetzelfde dus. Kon ook al niet anders.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:51 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De lijst van Paulien en Zarayda:
[ afbeelding ]
De lijst van Kees en Carolien:
[ afbeelding ]
De tekst van Kees en Carolien staat meer naar links afgedrukt. De woorden gaan voornamelijk over de M van het watermerk waar bij Paulien en Zarayda de O een stuk meer bedekt is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:51 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De lijst van Paulien en Zarayda:
[ afbeelding ]
De lijst van Kees en Carolien:
[ afbeelding ]
"Nu zijn mijn twee grootste verdachten Kees en Zarayda."quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:40 schreef MrManiak het volgende:
Trouwens, een hele mooie gevonden op de AVRO-site:
Carolien zegt telkens wie de Mol NIET is in plaats van wie de mol wél is.
Ja inderdaad.... grmbl.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
"Nu zijn mijn twee grootste verdachten Kees en Zarayda."
Klopt(, staat er inquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Art: De Mol trekt aan het langste touw. Carolien stond bij het langste touw?
Denk dat het meeste hier wel staatquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:54 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... grmbl.
Heb jij nog iets leuks gevonden? Ik ben druk aan de knutsel met de special
Wat wel raar is , is de laatste uitspraak:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
"Nu zijn mijn twee grootste verdachten Kees en Zarayda."
Wat Art precies zei was "De Mol trekt aan het langste eind" dus niet aan het "langste touw". Als jullie er toch iets in willen zien, het was Kees die aan het einde van het langste touw zatquote:
Dat vind ik ookquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:13 schreef Faux. het volgende:
Dat Silhouet en over dat het spannend was is toch een vrij duidelijke hint naar Paulien? Zij was toen Mol.
Deze video is privequote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:30 schreef SecretStoryWous het volgende:
De 'Tania'-Tekst van de mol vergeleken met de kandidaten:
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Seizoen met Edo en Dennis. Top seizoen trouwens!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:01 schreef El.Wulfo het volgende:
Carolien en Paulien hebben de laatste test allebei op Kees ingevuld, en Kees op Paulien. Voor zover dat er duidelijk uit te halen is.
Als Carolien dus de mol is, zou er als er niet te veel veranderd bij de finale niemand op de juiste mol zitten, is dat ooit voorgekomen?
Of Carolien wou het feit dat ze de geldauto nog op het laatste moment wou wegsturen verzachten, door de juiste auto te kiezen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:54 schreef ArannaeCor het volgende:
Toch wel apart dat zowel Paulien als Carolien gelijk de goede auto aanwezen waar het geld in zat. Als je de mol bent dan probeer je toch verwarring te zaaien, Kees was al te laat en die had dan ook zoiets van ja het maakt me niet uit.
Kun je daar wat uit halen?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:58 schreef Duzzy het volgende:
Bij deze:
"Ontmoet de Mol was zo spannend, heeft niemand mij dan gezien of herkend bedoel ik? echt niet?"
Zag ik bij Carolien opeens dit.. een gezicht..
[ afbeelding ]
![]()
Nou ja, dat Carolien daar op zeker niet zit. Qua kapsel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Kun je daar wat uit halen?
Als ze heeft opgestoken zou het wel kunnen hoorquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, dat Carolien daar op zeker niet zit. Qua kapsel.
Dat Carolien die ook gezien kan hebben.. Wie het is, is de vraag..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Kun je daar wat uit halen?
Het kan toch ook gewoon zomaar een @random siluet zijn?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Carolien staat op dat moment voor de mic.. dus er moet iemand anders zitten op het moment dat de mol voor de mic staat..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het kan toch ook gewoon zomaar een @random siluet zijn?
(Hier zie je trouwens Paulien door de deur naar de microfoon lopen.)quote:Ontmoet de Mol was zo spannend, heeft niemand mij dan gezien of herkend bedoel ik? echt niet?
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:40 schreef MrManiak het volgende:
Alle aanwijzingen, theorieën en verdachte zaken van aflevering 8!!! :
http://frontpage.fok.nl/s(...)13-aflevering-8.html
quote:'Ontmoet de mol' was zo spannend. Heeft niemand mij gezien? Of herkende, bedoel ik. Echt niet? (Weinig bijzonders kunnen opmerken uit dit.)
Die omschrijving ookquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:22 schreef Pino112 het volgende:
Iets oprakelen uit de eerste aflevering:
"In de bus werd al flink gesproken over het fenomeen hoogtevrees. Iets waar onder andere Paulien last van heeft. Of, zoals zij het zo mooi omschreef: ‘ik voel dat in mijn kut’. Eerst moest iedereen hier vooral om lachen, maar later bekende Joep dat ook zijn antenne voor hoogtevrees zich in de omgeving van zijn ballen bevond."
Hoogtevrees heeft een Mol natuurlijk, want onder de grond.
Sinds mollen zich nooit in de lucht begeven, heb ik er nooit 1 gezien met hoogtevrees..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:22 schreef Pino112 het volgende:
"In de bus werd al flink gesproken over het fenomeen hoogtevrees. Iets waar onder andere Paulien last van heeft. Of, zoals zij het zo mooi omschreef: ‘ik voel dat in mijn kut’. Eerst moest iedereen hier vooral om lachen, maar later bekende Joep dat ook zijn antenne voor hoogtevrees zich in de omgeving van zijn ballen bevond."
Jajajaquote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:33 schreef Duzzy het volgende:
[..]
Sinds mollen zich nooit in de lucht begeven, heb ik er nooit 1 gezien met hoogtevrees..
Allemaal mee eens, en ik hoop het van harte. Maar ik ben (al zeg ik het zelf) vrij goed in stemherkenning, intonatie etc, en ik hoor echt hélemaal niets terug van Paulien in de geluidsfragmenten. In eerste instantie gaan mijn gedachten meteen naar Carolien, maar de naam "Taaania" is weer op z'n Kees uitgesprokenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:10 schreef Mishu het volgende:
Oke, Paulien droeg in deze aflevering een blauw vest met rode elleboogplekken. Later zag je deze kleuren heel groot terugkomen in het decor. Dat vond ik opvallend.
Eerder heb ik gezegd dat ik het opmerkelijk vond dat Paulien, nadat de eerste laseropdracht voorbij was, opeens zei, hey we hadden deze porto's kunnen gebruiken. Dat werd toen weggewuifd maar inmiddels zeggen de kandidaten expliciet: 'wel raar dat Paulien opeens achteraf ons wees op de mogelijkheid van dit of dat'. Dat werd in deze aflevering duidelijk gemaakt. Ook wist ze opeens die ladder te vinden in de vorige aflevering.
Ook in de film herkende ik duidelijk Paulien: 'die nu Zulu kende'. Ja dat is waar want ze deed mee tijdens het zulu leren opdracht als degene in de klas.
Ook gaan echt ALLE opdrachten, zoals ik al eerder heb gezegd, over taal en gaan alle hints over TAAL EN TAALFOUTEN.
Daar.
Bij de topito tafel waren de kommetjes wit/blauw, en wat voor shirt had Paulien aan?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:10 schreef Mishu het volgende:
Oke, Paulien droeg in deze aflevering een blauw vest met rode elleboogplekken. Later zag je deze kleuren heel groot terugkomen in het decor. Dat vond ik opvallend.
Eerder heb ik gezegd dat ik het opmerkelijk vond dat Paulien, nadat de eerste laseropdracht voorbij was, opeens zei, hey we hadden deze porto's kunnen gebruiken. Dat werd toen weggewuifd maar inmiddels zeggen de kandidaten expliciet: 'wel raar dat Paulien opeens achteraf ons wees op de mogelijkheid van dit of dat'. Dat werd in deze aflevering duidelijk gemaakt. Ook wist ze opeens die ladder te vinden in de vorige aflevering.
Paulien omschreef verder van te voren de opdracht om Zulu te leren met de klas.
Ook in de film herkende ik duidelijk Paulien: 'die nu Zulu kende'. Ja dat is waar want ze deed mee tijdens het zulu leren opdracht als degene in de klas.
Ook gaan echt ALLE opdrachten, zoals ik al eerder heb gezegd, over taal en gaan alle hints over TAAL EN TAALFOUTEN.
Daar.
Ben dat even vergeten, maar hoe was het feit dat Weening altijd iets roods aan had een hint?quote:Carolien: Blauw
FOK!user AFCACBS kwam met het volgende: "Is het al een keer gezien dat Carolien elke aflevering wel iets blauws aan heeft, eerst afleveringen altijd een blauwe trui en bijvoorbeeld afgelopen aflevering had ze, blauwe nagels en blauwe ring een dag. En toen ze het veld in ging een blauw shirtje onder haar vest. En ook bij het duiken was zij de enige met een blauw duikpak
Als je alle afleveringen terug kijkt zie je altijd wel iets blauws. Misschien een soort gelijke hint als ook bij Dennis Weening? Die altijd iets roods aan had?"
Dat werd aan het eind bij alle hints genoemd als hint.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben dat even vergeten, maar hoe was het feit dat Weening altijd iets roods aan had een hint?
Oh dat kan ik me niet meer herinnerenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:11 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat werd aan het eind bij alle hints genoemd als hint.
twitter:MolNieuws twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:15:14De muzikale aanwijzing naar de verliezende finalist is : 50 ways to say goodbye - train #widm reageer retweet
Het betekent vooral dat ze een fanatiek strebertje is die vooral aan zichzelf denktquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:15 schreef Jif het volgende:
Het viel me trouwens op dat Carolien 9 van de 10 keer voorop loopt. Ze stapt als eerst de bus in, ze stapt als eerste het vliegtuig in, ze komt als eerste aangelopen en gaat als eerste op haar plaats zitten, ze komt als eerste aangelopen bij een opdracht, etc.
Maar ik heb geen idee of het iets betekend?!
she's been eaten by a lion?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:19 schreef Pino112 het volgende:
twitter:MolNieuws twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:15:14De muzikale aanwijzing naar de verliezende finalist is : 50 ways to say goodbye - train #widm reageer retweet
Nee, ze zei dat steeds aan het einde van een opdracht, als de tijd al om was.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:33 schreef JamFlava het volgende:
Waarom zou de mol uiteindelijk nog de porto's geven?
Als Paulien de mol was had ze altijd nog kunnen zeggen dat Kees het gezien moet hebben, want zijn sjaal hing er.
Paulien zei verder niets over de sjaal van kees, waarschijnlijk om anderen niet een bewijs in de schoenen te schuiven.
De onderstreepte letters kan je mol van maken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:22 schreef Pino112 het volgende:
Die was wel iets uitgebreider dan alleen rode klerenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:11 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat werd aan het eind bij alle hints genoemd als hint.
quote:Het Maya sterrenbeeld van de Mol is 'Red Crystal Moon'. Dit is op verschillende manieren terug te zien: De Mol draagt veel rode kleding, pakt de rode topitos en moet in de cenote op zoek naar de rode kaarten. Er wordt een muzikale hint gegeven in de auto na de Mayaboodschap (aflevering 8). Je hoort het nummer 'Underground' van David Bowie. Hierin zingt hij over een Crystal Moon én over 'down in the underground'. Bovendien zie je in aflevering 9 een duidelijk shot van het molboekje van de Mol. Hierin zie je staan: 'Crystal Moon - David Bowie'. Op de kluis tijdens de opdracht met de duizenden foto's stond de code 1106. Dit wees naar 11 juni, de dag van de finale. Die dag stond volgens de Mayakalender tevens in het teken van de Red Crystal Moon. (Bovendien: 1 + 1 + 0 + 6 = 8).
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:33 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De onderstreepte letters kan je mol van maken.
Geeft Paulien in de eerste aflevering al aan dat ze de mol is? En iedereen lacht erom
"My heart is paralyzed": Carolien zei dat ze een hartverzakking kreeg bij de drive-inquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:19 schreef Pino112 het volgende:
Nog even terug gekeken, maar de portofoons zag ik zeker weten niet liggen toen Kees zijn sjaaltje neerlegde.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:24 schreef Aoibhin het volgende:
Het is niet alleen maar omdat ik in een Kees-tunnel zit, maar ik blijf het gewoon heel raar vinden dat hij op de plek van die porto's was voordat Paulien ze vond. Het kan zijn dat de redactie dat gedaan heeft maar 1) Waarom zouden ze dat doen? en 2) Ik geloof niet dat Paulien die inderdaad pas laat vond, want Kees was er eerst en het zou heel raar zijn geweest als hij ze ook niet had gezien. Óf het moet heel goede montage zijn geweest en Kees was er later pas, maar dan nog is de vraag wat hij daar zo expliciet bij dat hekje deed.
Ik heb zelf het idee - mochten de beelden inderdaad kloppen - dat Kees die porto's daar neer heeft gelegd.
Wie kunnen we nu afstrepen, jongens?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:19 schreef Pino112 het volgende:
Vind je het nou ook niet triest dat de Mol almaar aan het eind van de Show bekend wordt steeds? Whats the point van al deze theorieën als het programma niets comma-nul weggeeft voor de kijkers...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Wie kunnen we nu afstrepen, jongens?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:39 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Vind je het nou ook niet triest dat de Mol almaar aan het eind van de Show bekend wordt steeds? Whats the point van al deze theorieën als het programma niets comma-nul weggeeft voor de kijkers...
Maar géén Mol nogquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:41 schreef Faux. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?Er zijn altijd wel genoeg verborgen aanwijzingen vind ik.
Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar het is toch juist de lol van het spel dat de Mol pas aan het einde bekend wordt gemaakt?quote:
Aha ja idd.. dan wacht ik wel tot het eind van het programma!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:42 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar het is toch juist de lol van het spel dat de Mol pas aan het einde bekend wordt gemaakt?
Misschien is trein wel de aanwijzing in deze: Paulien komt uit Amsterdam, Carolien uit Etten-Leur, beide plaatsen met een treinstation. Volendam heeft geen treinstation.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:19 schreef Pino112 het volgende:
Ik snap je niet denk ik, sorryquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:44 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Aha ja idd.. dan wacht ik wel tot het eind van het programma!![]()
Sorry...
Vanwege de zin "I really fucked it up this time" omdat ze de kokers had geopend.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat was nu uiteindelijk de link naar Zarayda met Little Lion Man?
Ohhw, nou als die Mol toch nooit ontmaskert gaat worden tijdens het Spel, dan is wachten op de laatste aflevering de beste optie lijkt me..quote:
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:44 schreef heywoodu het volgende:
Als in die laatste afleveringen de molacties en aanwijzingen enzo bekend gemaakt zijn heb ik altijd zo'n gevoel van een anti-climax en teleurstelling![]()
Dan zijn het van die kutdingen allemaal en zijn het er maar 4 ofzo![]()
Maar toch ben ik steeds benieuwd
Maar de Mol gaat ontmaskerd worden tijdens het spelquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:02 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohhw, nou als die Mol toch nooit ontmaskert gaat worden tijdens het Spel, dan is wachten op de laatste aflevering de beste optie lijkt me..
Behalve bij Dennisquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Herkenbaar.Elk jaar ben ik weer benieuwd en hoop ik maar op leuke molacties en elk jaar maar weer zit ik achter de tv met het idee van 'is dit alles'?
Ja tijdens de laatste aflevering, je vraagt je nooit af hoe ze dat flikken al de WIDM's de afgelopen jaren?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
Maar de Mol gaat ontmaskerd worden tijdens het spelTenminste, daar ga ik van uit. Anders hebben we geen winnaar
En jup, voor ons is het wachten tot aflevering tien, maar dat is juist leuk, want daardoor krijg je nu hele theorieën en tunnels en zo
Bedoel je de verborgen aanwijzingen of wat de Mol deed?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:08 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ja tijdens de laatste aflevering, je vraagt je nooit af hoe ze dat flikken al de WIDM's de afgelopen jaren?
Nee, hoe de regie de Mol vrijspeelt tot de laatste aflevering elke keer en zonder dat wie dan ook hier het goed heeft met speculeren....quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:09 schreef Faux. het volgende:
[..]
Bedoel je de verborgen aanwijzingen of wat de Mol deed?
Dat is zeker knapquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:12 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nee, hoe de regie de Mol vrijspeelt tot de laatste aflevering elke keer en zonder dat wie dan ook hier het goed heeft met speculeren....
Jôh... Het Nut, da's alles wat ik mij afvraag bij vooraf gescripte spellen zoals deze...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat is zeker knapWaarschijnlijk omdat mensen veels te ingewikkeld denken
Is het vooraf gescript?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jôh... Het Nut, da's alles wat ik mij afvraag bij vooraf gescripte spellen zoals deze...
Wist ik nietquote:
Gelukkig mag je bij de laatste aflevering altijd roepen Ik wist het wel, Ik wist het wel!!...voor het goeie gevoel!quote:
Toch zijn sommige dingen echt heel flauw en sommige dingen belachelijk vergezochtquote:
Men heeft het heel vaak goed met speculeren..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:12 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Nee, hoe de regie de Mol vrijspeelt tot de laatste aflevering elke keer en zonder dat wie dan ook hier het goed heeft met speculeren....
Is niet gescript.. En alle kandidaten en mollen zouden graag nog een keer mee gaanquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jôh... Het Nut, da's alles wat ik mij afvraag bij vooraf gescripte spellen zoals deze...
Haha truequote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch zijn sommige dingen echt heel flauw en sommige dingen belachelijk vergezocht
Neuh in die kletskoek geloof ik niet meer, ze zijn niet voor niets overgegaan op B-acteurs en toneelspelers uit het ondercircuit om deze show te kunnen regisseren naar eigen hand...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is niet gescript.. En alle kandidaten en mollen zouden graag nog een keer mee gaan
Maar maakt dat het programma niet zoveel minder leuk? Ik weet dat er een kans is dat het allemaal in scène is gezet, maar ik wil er gewoon in geloven dat dat níet zo is. Dat het allemaal zo is als op tv, omdat ik anders zoveel minder van het programma genietquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:29 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Neuh in die kletskoek geloof ik niet meer, ze zijn niet voor niets overgegaan op B-acteurs en toneelspelers uit het ondercircuit om deze show te kunnen regisseren naar eigen hand...
Zelfs als het in scene gezet is voor jou plezier?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:30 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar maakt dat het programma niet zoveel minder leuk? Ik weet dat er een kans is dat het allemaal in scène is gezet, maar ik wil er gewoon in geloven dat dat níet zo is. Dat het allemaal zo is als op tv, omdat ik anders zoveel minder van het programma geniet
Ik vind de kandidaten helemaal niet ondermaats, en volgens je eigen theorie kunnen ze dus beter A-actuers nemen niet?? Die acteren nl wat beter..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:29 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Neuh in die kletskoek geloof ik niet meer, ze zijn niet voor niets overgegaan op B-acteurs en toneelspelers uit het ondercircuit om deze show te kunnen regisseren naar eigen hand...
Ik geloof daar helemaal niks van.. Zelfs jaren later is iedereen nog vreselijk enthousiast, en dat zoudren ze écht niet zijn als het roleplaying was..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:31 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Zelfs als het in scene gezet is voor jou plezier?
Lol..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind de kandidaten helemaal niet ondermaats, en volgens je eigen theorie kunnen ze dus beter A-actuers nemen niet?? Die acteren nl wat beter..
Dat was inderdaad een geweldige mol.quote:
De mol id regelmatig eerder ontmaskerd.. Ik zou me maar eens verdiepen in de materie.. Kim en Inge zijn de opvallendste voorbeelden..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:36 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Lol..Niet eens nodig, want geen hónd raad de Mol ooit tot het eind van de serie.. nooit gelukt ook..
En stel de Mol is ontmaskert in aflevering 4.. wat dan?
Even quoten dan maarquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien is trein wel de aanwijzing in deze: Paulien komt uit Amsterdam, Carolien uit Etten-Leur, beide plaatsen met een treinstation. Volendam heeft geen treinstation.
Owh, wacht, jij verwacht dat één van de KANDIDATEN het luidop roept in de serie?? Nou dat doen ze toch ook? Elke aflevering weer zeggen ze wie zij denken dat de mol is..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:36 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Lol..Niet eens nodig, want geen hónd raad de Mol ooit tot het eind van de serie.. nooit gelukt ook..
En stel de Mol is ontmaskert in aflevering 4.. wat dan?
zijn de opvallendste voorbeelden..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De mol id regelmatig eerder ontmaskerd.. Ik zou me maar eens verdiepen in de materie.. [quote]Op vrijdag 22 februari 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, wacht, jij verwacht dat één van de KANDIDATEN het luidop roept in de serie?? Nou dat doen ze toch ook? Elke aflevering weer zeggen ze wie zij denken dat de mol is..
En er zijn er meerdere geweest die al in een vroeg stadium gelijk hadden..
De definitieve bevestiging (vooral voor de kijker) komt echter pas in aflevering 10
Wat verwacht je nou eigenlijk dan?? De kandidaten spelen voor de pot. Die gaan het toch nooit tegen medekandidaten vertellen als ze zeker weten wie de mol is?? Dan komt er een concurrent bij voor de pot..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:49 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
zijn de opvallendste voorbeelden..
[quote]
En?
Yup, de verlossende aflevering 10...
Intussen zie ik nergens echte actieve Mol-acties behalve blunderende B-acteurs tijdens de spellen en behoeftige vrijwillige BN'ers voor media aandacht... Sorry voor de kritiek!
Ik verwacht als kijker een actieve Mol in actie te zien, ongeacht het feit of dat wel of niet in een script vastgelegd is... maar door emmeren naar aflevering 10 met niets dan Mol-vaagheden is voor mij al exit bij aflevering 6....quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou eigenlijk dan?? De kandidaten spelen voor de pot. Die gaan het toch nooit tegen medekandidaten vertellen als ze zeker weten wie de mol is?? Dan komt er een concurrent bij voor de pot..
Die zie je ook, maar je bent zelf te dom om te zien wat je ziet..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:58 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik verwacht als kijker een actieve Mol in actie te zien, ongeacht het feit of dat wel of niet in een script vastgelegd is... maar door emmeren naar aflevering 10 met niets dan Mol-vaagheden is voor mij al exit bij aflevering 6....
Ja, gokken werkt procentueel altijd natuurlijkquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zie je ook, maar je bent zelf te dom om te zien wat je ziet..
En nogmaals: meerdere mollen (zo goed als alle) zijn eerder dan aflevering 10 ontdekt op fora
Je hebt het programma nooit eerder gevolgd en nooit eerder de fora gevolgd?? Die sterven van de theoriën en argumenten.. En nogmaals: Kim en Inge zijn DE voorbeelden waarbij die theorieën klopten..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:02 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ja, gokken werkt procentueel altijd natuurlijk
Ik heb in de laatste aflevering nog nooit een aanwijzing gezien die ik niet op internet gelezen had.. Alleen staat er ook vrij veel onzinquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt het programma nooit eerder gevolgd en nooit eerder de fora gevolgd?? Die sterven van de theoriën en argumenten.. En nogmaals: Kim en Ing zijn DE voorbeelden waarbij die theorieën klopten..
Ja, dat vraag ik me ook een beetje afquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:09 schreef tochweerhenk het volgende:
Anne Marie was ook duidelijk voordat ze bekend werd gemaakt.
En wat wil je dan, dat de mol in aflevering 1 zich al aan de kijker bekend maakt?!!!!
Ik bedoelde slechts dat beide dames de meest duidelijk ontmaskerde mollen zijn, verder nietsquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:08 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Ik heb in de laatste aflevering nog nooit een aanwijzing gezien die ik niet op internet gelezen had.. Alleen staat er ook vrij veel onzinEn bij Kim en Inge inderdaad waren die een stuk sterker dan bij de andere kandidaten..
Maar ook de 'ik zie niks' van Jon, de acht van Dennis, de Jung is.. van Annemarie, ik heb het allemaal langs zien komen.
Dus wat 5thencounter nou precies bedoelt?
En tóch kloppen die theorieën vaak.. En stopt de regie bewuste hints in het programma..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:15 schreef 5thencounter het volgende:
Hoe kan dat nou, alle afleveringen zijn vooraf opgenomen, alle geklets op fora tijdens de uitzendingen of achteraf is puur goed of niet goed gokken er is geen enkele feedback terug naar de regie om een dreigende ontmaskering teniet te doen..ergo alles ligt al besloten in die 10 opgenomen en ge-edite afleveringen ongeacht de theorieën her en der
Maar ik zit wel in het goeie topic...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En tóch kloppen die theorieën vaak.. En stopt de regie bewuste hints in het programma..
Maar goed, als jij het niks vind kijk je toch lekker niet?
Veel plezier nog dan, maar ik haak afquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:18 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Maar ik zit wel in het goeie topic...
Jôh.. flauwert...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Veel plezier nog dan, maar ik haak af
Dan heb je het nog lang volgehoudenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Veel plezier nog dan, maar ik haak af
Heej...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan heb je het nog lang volgehouden
Het is meer gekomen door de internet community en het feit dat men - het publiek - alles tot in den treurnis terug kan kijken. In de eerste seizoenen zaten nog ''opvallende'' hints die je moest zien in een split-second. Het programma is wat betreft aan zijn eigen inventiviteit onderuit gegaan. Vandaar dat de regie ook zo ontzettend loopt te fucken met het publiek.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:46 schreef 5thencounter het volgende:
Even ter afsluiting van dit WIDM hints en theorieën topic #4
Dat WIDM zoiezo al geen rls&stream is kan ik niet vaak genoeg benadrukken, los nog van het het feit dat ik sterk het vermoeden heb dat er op de regietafel de nodige valsspelen plaatsvinden om alle afleveringen precies volgens schema te doen plaatsvinden, mede tot meerdere eer en glorie van de ingehuurde Spelers die de Media aandacht wel gebruiken kunnen!
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:00 schreef Redefine het volgende:
En natuurlijk ook het publiek dat elkaar loopt te fucken/dat wij elkaar lopen te fucken. Door overal wat in te zien. Tegelijkertijd is dit de kracht (door een actieve community wordt het meer dan gewoon tv kijken) als zwakte (de regie moet steeds lastigere en vaak onzinnige hints verzinnen etc.) van het huidige WIDM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |