Ik ben heel benieuwd naar je lijstje van momenten waar Kees zoveel onnodig geld binnenbracht dat het uiteindelijk duizenden euro's extra in de pot heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:57 schreef VeX- het volgende:
Kees was een prima mol, maar hij had wel wat minder mogen strooien met het geld. Hij had er makkelijk voor kunnen zorgen dat er duizenden minder in de pot zaten.
Waarschijnlijk gewoon dat hij de gehele pot uit het raam had kunnen flikkeren in de treinquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar je lijstje van momenten waar Kees zoveel onnodig geld binnenbracht dat het uiteindelijk duizenden euro's extra in de pot heeft opgeleverd.
Kom maar op [ afbeelding ]
Die puzzel en vooral de helicopter waren opdrachten dat het op zou vallen als hij of heel erg zou storen of met heel weinig terug zou komen. Het gaat niet alleen om zo weinig mogelijk geld in de pot krijgen, ook om niet op te vallen. Die koker zal wel uit de regie gekomen zijn, anders was die hele opdracht voor niets.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:22 schreef VeX- het volgende:
De puzzel hadden ze te snel opgelost waardoor ze meer dan 2000 euro verdienden. Kees had de boel toen kunnen frustreren.
Kees had met minder dan 1500 euro van de berg af kunnen stappen. Met 500 had hij ook thuis kunnen komen.
Die gevonden koker had hij niet hoeven melden. Scheelt ook 500 euro.
Meer 'slechte' vragen stellen bij de bioscoop zodat ze de auto niet hadden gevonden.
En ja, hij had meer met de pot kunnen doen toen hij penningmeester werd. Hij heeft daar te weinig misbruik van gemaakt.
Dat heeft hij ook gedaan. Daniel was echter vrij scherp en haalde de fout er direct uit.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:22 schreef VeX- het volgende:
De puzzel hadden ze te snel opgelost waardoor ze meer dan 2000 euro verdienden. Kees had de boel toen kunnen frustreren.
Had inderdaad gekund. Was wellicht wat opvallend geweest, maar had gekund.quote:Kees had met minder dan 1500 euro van de berg af kunnen stappen. Met 500 had hij ook thuis kunnen komen.
Had niet gehoeven. Maar maakte hem minder verdacht en er was al 5500 euro weg. Waar hij meer dan mede verantwoordelijk voor was.quote:Die gevonden koker had hij niet hoeven melden. Scheelt ook 500 euro.
Uit positie daar. Zie niet in hoe hij daar de boel nog meer had kunnen saboteren. Heeft de fanatieke kandidaat gespeeld, zonder echt iets te doen.quote:Meer 'slechte' vragen stellen bij de bioscoop zodat ze de auto niet hadden gevonden.
Tja. Is dat verstandig? Stel dat zijn medekandidaten eisen dat de pot herteld wordt. Wat dan? Dat is niet ondenkbaar.quote:En ja, hij had meer met de pot kunnen doen toen hij penningmeester werd. Hij heeft daar te weinig misbruik van gemaakt.
Daarbij denk ik ook dat de redactie tegen hem gezegd heeft dat hij niet de hele pot mocht leegmaken. Vandaar ook het trucje met dat geld bij de bar in de trein. Hij had de pot makkelijk uit de trein kunnen flikkeren, natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja. Is dat verstandig? Stel dat zijn medekandidaten eisen dat de pot herteld wordt. Wat dan? Dat is niet ondenkbaar.
Dat waren zaklampen, die alleen handig waren om jokers te zoeken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:37 schreef Mishu het volgende:
[..]
Helemaal in het begin, de laseropdracht.
Deze quote is volgend jaar handig, om elke discussie tijdens de serie de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen tunnelvisie als je het goed hebt
Mijn reden om Paulien niet (of in ieder geval minder) te verdenken was de biecht na het touwlopen. Ze vertelde dat ze expres makkelijke woorden koos wegens het primacy en recency effect. Toen de opdracht begon was dat precies wat ik dacht dat een kandidaat zou moeten doen en daarna kwam zij ermee. De mol hoeft zo'n tactiek totaal niet te volgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De voornaamste reden dat ik Paulien afschreef als mol was het kleine stukje dat ze lieten zien de ochtend aan tafel nadat Kees als enige z'n scherm te zien had gekregen en helemaal niemand Daniël had gekozen. De sfeer in de groep was toen een beetje matig en Paulien maakte zich daar duidelijk druk om en opperde heel zoetsappig om een soort van grouphug te doen om alles weer goed te maken. Toen dacht ik: "iemand die zich zo'n zorgen maakt om het welzijn van de anderen, kan nooit een kille saboteur zijn". Je moet als mol er ook plezier in hebben om het spel te vergallen en dat heb ik bij Paulien nooit zo gezien.
Psychologie van de koude grond natuurlijk, maar omdat ik achteraf gelijk bleek te hebben is het toch geen waardeloze analyse
Amen, sister.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Voor volgend seizoen heb ik me voorgenomen om toch niet meer in dit topic te kijken. Hier staan zóóóveel goed uitgezochte en kloppende theorieën dat het voor mij althans totaal geen verrassing meer was dat het Kees was
.
Té goed topic, dit
True, true truequote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:13 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Voor volgend seizoen heb ik me voorgenomen om toch niet meer in dit topic te kijken. Hier staan zóóóveel goed uitgezochte en kloppende theorieën dat het voor mij althans totaal geen verrassing meer was dat het Kees was
.
Té goed topic, dit
Nou, die tolisdemol deed het hem wel hoorquote:Op zaterdag 9 maart 2013 11:20 schreef ejiraM het volgende:
Mwoah, ik weet het nooit zeker genoegZelfs na vorige week had ik nog een 'ja, maar.. wat als..' gevoel
![]()
De enige keer dat ik dat níet had, was bij Inge. Toen was er geen twijfel over mogelijk. En dit jaar hebben de finalisten eigenlijk ook heel erg gescheeld. Als Paulien en Carolien als eerst afvielen was de priesterhint natuurlijk zwaar kut geweest
Ja, maar dat was vorige week hèquote:Op zaterdag 9 maart 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nou, die tolisdemol deed het hem wel hoor. Als dat een nephint was geweest, had ik de redactie niet meer serieus genomen
Ja, die opdracht heeft Kees misschien wat te opzichtig gemold, omdat daarna Paulien er ook 100% zeker van was dat Kees de mol was. Ik had toen Kees al door, maar dat-ie deze opdracht expres zo slecht deed was wel een bevestiging voor mij dat ik goed zat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:14 schreef Operc het volgende:
[..]
Mijn reden om Paulien niet (of in ieder geval minder) te verdenken was de biecht na het touwlopen. Ze vertelde dat ze expres makkelijke woorden koos wegens het primacy en recency effect. Toen de opdracht begon was dat precies wat ik dacht dat een kandidaat zou moeten doen en daarna kwam zij ermee. De mol hoeft zo'n tactiek totaal niet te volgen natuurlijk.
Dat was niet eens bedoeld als nephintquote:Op zondag 10 maart 2013 13:25 schreef Timmy_Turner het volgende:
Gaat WIDM nog wat uit leggen over al die belachelijke spelfouten dan? Of was dat om ons op het verkeerde been te zetten, om gewoon een nephint te geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |