abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123086374
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als jij daarin leest dat ik zeg dat 't onmogelijk is om in Nederland rijk te worden dan heb je een bril nodig, of lenzen, of je mag terug naar school voor begrijpend lezen.
Ja, daarom haalde ik negens voor begrijpend lezen op het VWO. :)
Ik ga hier verder niet over discussiëren met jou, iedereen kan lezen welke woorden jij hebt gebruikt en zijn eigen conclusie trekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan ben je in Nederland aan het verkeerde adres, hier valt alles te herleiden tot het principe: "Alles boven het maaiveld kapot maken en iedereen die iets meer heeft alles afpakken".
Bottomline: je hebt in Nederland een reële kans om rijk te worden dus daar hoeft niemand over te zeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 19:52:35 #102
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123086375
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:48 schreef dawg het volgende:

[..]

en toch is het voor mij bijna niet voor te stellen, jouw verbitterdheid. rijk wellicht niet maar ik neem aan dat je een mooie studie hebt gedaan/goede baan hebt met perspectieven. wat wil je nog meer? wat maken die paar centen nou uit in dat kader? ik zou willen dat ik jouw mogelijkheden had. :)
Men ziet andere dingen als men op een andere plaats staat.
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 19:55:25 #103
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123086550
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb genoeg geld, een mooie auto, een goede baan, een goede studie, maar ik ben het zat dat daar op neergekeken wordt.
1) Geef eens een voorbeeld?
2) Je hoef qua materiële zaken dus niet te klagen. Wat doet de mening van een ander ertoe voor jouw eigenwaarde?
pi_123086556
quote:

[..]

Ik heb genoeg geld, een mooie auto, een goede baan, een goede studie, maar ik ben het zat dat daar op neergekeken wordt.
Leaseauto?
Waaruit blijkt volgens jou dat daar op neer wordt gekeken?
#NoDAPL
pi_123086560
quote:
1. Ik heb veel gelezen op het gebied van geschiedenis en politieke theorieën (evt. in het kader van mijn studie) en hierdoor heb ik via een reeks aha-erlebnissen inzicht gekregen in hoe politiek behoort te worden gevoerd.
Ik ben niet zo'n lezer, ik heb mij dus ook nooit zo aangetrokken gevoeld tot dikke historische of politieke boeken. Daarom trek ik deze even wat breder, zodat boeken met economische theorieën er ook onder vallen. :) Boeken met economische theorieën zijn meestal veel beknopter, bevatten grafieken, modellen en tabellen, en daar kan ik op de een of andere manier veel beter mee om gaan.

Door deze boeken heb ik dan ook niet zozeer een politieke opvatting 'verkregen' maar ik heb wel geleerd hoe ik scherper kan redeneren. Daardoor kan ik mijn politieke opvattingen veel beter beargumenteren en omdat er maar weinig politiek geïnteresseerden goed thuis zijn in economische theorie kan ik ook met vernieuwende argumenten komen. Geef mij een vraagstuk en ik kan er een economisch verhaal omheen houden.

quote:
2. Ik laat me leiden door mijn eigen belangen, en omdat die samenvallen met de belangen van andere burgers, bezit ik in feite een feilloos kompas over wat de juiste politieke weg is.
Absoluut niet van toepassing. Natuurlijk heb ik eigen belangen, maar daar denk ik eigenlijk nooit over na als ik mijn economische inzichten op politieke vraagstukken los laat.

quote:
3. Ik laat me leiden door een aantal idealen en principes, die overeenkomen met mijn rechtvaardigheidsgevoel. Deze idealen en principes, die bijna aangeboren zijn althans ik weet niet waaruit ze opborrelen, leiden mijn visie op de politiek.
Ik vind mij zelf een echte liberaal (al zouden sommigen denk ik eerder aan minarchisme denken) altijd eigen verantwoordelijkheid nemen want er zijn er maar weinig die het net zo goed met jou op hebben als jezelf. Wie eigen verantwoordelijkheid neemt kan dus betere resultaten boeken omdat je dan zo min mogelijk afhankelijk bent van anderen. Ik kan mij niet herinneren dat daar ooit echt anders over heb gedacht.

quote:
8. Als ik echt eerlijk ben? Ik spreek autoriteiten na waarbij ik een goede associatie heb. Deze autoriteiten en de principes waarvoor ze staan of waarmee ze geassocieerd worden, geven mij persoonlijk een goed gevoel.
Ik heb er geen enkele moeite mee om tegen autoriteiten in te gaan. Dan kun je leuk professor zijn, als ik geen goede argumenten hoor hou ik vast aan mijn eigen argumenten. Dat slaat ook eigenlijk terug op punt 1, ik gebruik inzichten uit boeken om mijn eigen standpunt beter te kunnen verdedigen, niet om mijn eigen standpunten zo zeer te ontwikkelen.
pi_123086576
quote:

[..]

de media geven vaak een ander beeld dan je krijgt van mensen op straat.

en nog steeds snap ik niet goed dat je dat niet omdraait en kijkt wat je wel hebt en kunt. man. volgens mij besef je dat niet (wat ook wel logisch en niet erg is).
pi_123086605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
2) Je hoef qua materiële zaken dus niet te klagen. Wat doet de mening van een ander ertoe voor jouw eigenwaarde?
Dat vind ik een uitstekende vraag.
#NoDAPL
pi_123086637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leaseauto?
Waaruit blijkt volgens jou dat daar op neer wordt gekeken?
Nee geen leaseauto.

En dat blijkt uit de media, en dit forum, en mensen die je spreekt op verjaardagen/straat etc.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_123086652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Men ziet andere dingen als men op een andere plaats staat.
true that.
pi_123086905
quote:

[..]

verbeter de wereld --->> begin bij jezelf.....
jij ben best sterk in het neerkijken..
dat vraagt dus om aversie terug.
die krijg je dus, als je net zo lullige dingen beweert in reallife als op Fok.
Zoek de oorzaak eens bij jezelf ipv het slachtoffer te zijn van je zgn succes.
pi_123087448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:56 schreef Voorschrift het volgende:
Nee geen leaseauto.

En dat blijkt uit de media, en dit forum, en mensen die je spreekt op verjaardagen/straat etc.
Je lijkt wel een klein kind man, stel je eens niet zo zwak op. Lekker boeiend wat men op een forum of verjaardag zegt. Voor een volwassen vent zou dat niet uit moeten maken, pubers of kinderen is wat anders.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_123087596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je lijkt wel een klein kind man, stel je eens niet zo zwak op. Lekker boeiend wat men op een forum of verjaardag zegt. Voor een volwassen vent zou dat niet uit moeten maken, pubers of kinderen is wat anders.
Het kan het leven natuurlijk wel minder plezierig maken, het is vervelend als je iedere dag een soort jaloezie opmerkt. Jaloezie zoals in onderstaand artikel vind ik echt ronduit treurig, werkelijk triest tot op het bot zelfs:

http://www.nu.nl/geldzake(...)nemers-belasten.html
pi_123087779
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Kowloon het volgende:

Het kan het leven natuurlijk wel minder plezierig maken, het is vervelend als je iedere dag een soort jaloezie opmerkt. Jaloezie zoals in onderstaand artikel vind ik echt ronduit treurig, werkelijk triest tot op het bot zelfs:

Het is inderdaad wat zeg, ze kijken op je leaseauto neer als ze het erover hebben op een forum of verjaardag. Je moet wel van minder dan glas zijn als je je dat serieus aantrekt. Of gewoon echt niet weten (misschien door gebrek aan echte levenservaring?) wat belangrijk is in het leven. Als je ouders omkomen bij een vliegtuigongeluk leer je dat soort futiliteiten als leaseauto relativeren. Of tot echte armoede vervallen, maar dat zal in NL (gelukkig) niet zo snel gebeuren.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_123087801
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zou dat jalouzie zijn ?
Natuurlijk is het een vorm van loon cq bonus in natura, een slimmigheidje om de belastingen te ontduiken.
pi_123088031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is inderdaad wat zeg, ze kijken op je leaseauto neer als ze het erover hebben op een forum of verjaardag. Je moet wel van minder dan glas zijn als je je dat serieus aantrekt. Of gewoon echt niet weten (misschien door gebrek aan echte levenservaring?) wat belangrijk is in het leven. Als je ouders omkomen bij een vliegtuigongeluk leer je dat soort futiliteiten als leaseauto relativeren. Of tot echte armoede vervallen, maar dat zal in NL (gelukkig) niet zo snel gebeuren.
Wat is dit nou weer voor onzin?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 20:24:50 #116
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123088122
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin?
Onzin. Maar nogmaals, waarom is de mening van een ander belangrijk voor jouw eigenwaarde?
pi_123088137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom zou dat jalouzie zijn ?
Natuurlijk is het een vorm van loon cq bonus in natura, een slimmigheidje om de belastingen te ontduiken.
Het is geen loon in natura, dit is gewoon prijsdifferentiatie. Mensen in de bancaire sector hebben over het algemeen een erg betrouwbaar inkomen, dus daar kan een lagere rente op een hypothecaire leningen tegenover staan. Net zoals medisch personeel vaak een goedkopere ziektekostenverzekering kan krijgen omdat zij over het algemeen minder medische kosten maken, om maar eens wat te noemen. In beide producten zit een risicocomponent ingebouwd, groepen met een lager risico kunnen dus een lagere prijs krijgen.

Deze twee Kamerleden proberen te scoren over de rug van hele normale werknemers in het bankwezen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:25:38 #118
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_123088161
quote:

[..]

Er zijn meer losers dan winners dus vandaar. Het is geen neerkijken maar misgunnen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_123088205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Onzin. Maar nogmaals, waarom is de mening van een ander belangrijk voor jouw eigenwaarde?
De mening kan me weinig interesseren, echter de mening van veel personen maakt vaak politiek beleid, hetgeen nu leid tot het willen afpakken van m'n hypotheekvoordeel, het willen verlagen van m'n salaris, en ga zo maar door.

De mening an sich interesseert me niet, de gevolgen ervan des te meer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 20:27:26 #120
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123088258
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De mening kan me weinig interesseren, echter de mening van veel personen maakt vaak politiek beleid, hetgeen nu leid tot het willen afpakken van m'n hypotheekvoordeel, het willen verlagen van m'n salaris, en ga zo maar door.

De mening an sich interesseert me niet, de gevolgen ervan des te meer.
Dus eigenlijk is het puur egocentrisme? Dat kan natuurlijk ook. Wel een onmogelijke ideologie dat wel.
pi_123088363
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het puur egocentrisme? Dat kan natuurlijk ook. Wel een onmogelijke ideologie dat wel.
Puur altruisme vindt je nergens, ik ben gewoon reëel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 20:31:49 #122
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123088513
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Puur altruisme vindt je nergens, ik ben gewoon reëel.
Het hoeft ook niet meteen het andere uiteinde te zijn. Misschien is de middenweg ook hier weer gulden?
pi_123090387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef j3m03d3r het volgende:

[..]

Wie bepaalt wat iedereen nodig heeft? Verschillende mensen hebben verschillende behoeften.
Veel zaken zijn universeel die mensen nodig hebben en die zijn wetenschappelijk te bepalen (Hoeveel voeding, hoeveel water, onderdak, gezondheidszorg, onderwijs, etc.). Exacte details (bijvoorbeeld de een wil meer aardbeien eten) zijn niet van te voren te bepalen, maar net als nu zal het consumptie gedrag (meer aardbeien consumptie bijvoorbeeld) geregistreerd worden en wordt de productie daaraan aangepast. Net als recreatie, er zijn natuurlijk parken nodig, muziekinstrumenten, computerspelletjes en een enorme hoop andere zaken. Weer zal worden vastgelegd wat mensen nodig hebben en de productie wordt daaraan aangepast. Natuurlijk weer zo efficiënt mogelijk. Geen piano voor iedereen als je hem toch maar een paar uur per week gebruikt.
quote:
1. Waarom zou je gaan werken als je alles gewoon krijgt? Er zijn vast wel mensen die het niet voor het geld doen, maar de meerderheid werkt gewoon voor het geld.
Inderdaad, nu wordt men geleerd te moeten werken voor geld. Zonder werk geen (of in Nederland weinig) brood op de tafel en dus moet je werken. In een RBE speelt geld geen rol, omdat je alles al hebt, dus is geld geen motivator meer. Er komen dan andere manieren van motivatie met voorbeelden zoals ik ze al in mijn vorige post heb gepost.
quote:
2. De saaie en eentonige banen zijn echt niet allemaal te automatiseren hoor. Wil je robots de plantsoenen laten onderhouden? Of schoonmaaktsters?
Het is verrassend hoeveel er te automatiseren is. Kijk dit filmpje bijvoorbeeld is hoe de landbouwsector geautomatiseerd kan worden: of een schoonmaak robot? Natuurlijk is niet al het saaie, eentonige werk te automatiseren zijn en zal het soms niet efficiënt zijn om dit te doen. Ik denk dat er genoeg mensen vrijwillig een paar uur per week eentonig, saai werk willen doen om een maatschappij in stand te houden die hen in alles voorziet wat men nodig heeft.
quote:
3. Dit is allemaal wel een mooie gedachte enzo, maar mensen handelen erg uit eigenbelang. Ze zullen het onderzoek dat zij hebben gedaan niet zomaar openbaar willen maken, zij hebben er immers tijd en energie in gestoken. Dit is ook het hele punt van patenten. Dat anderen niet jouw vondsten en onderzoek kunnen gebruiken.
Tuurlijk, nu handelt men uit eigenbelang. Ga over op een systeem zonder landen, zonder grenzen, zonder markteconomie en met universele welvaart waarin iedereen van alles wordt voorzien.Wat voor voordeel heeft eigenbelang dan? Je wordt er niet rijker van, je werkt jezelf alleen maar tegen. Als je het opensource maakt kunnen anderen er ook iets mee en het verbeteren en als het in de wereld wordt toegepast help je jezelf er ook mee.
quote:
1. Om dit voor elkaar te krijgen heb je eerst een sterke dictatuur nodig, dit idee is zo extreem dat mensen er niet voor zullen stemmen, omdat dat ze begrijpen dat het nogal onrealistisch is.
Het doel van de Zeitgeist Beweging is mensen over de gehele wereld overtuigen van een RBE visie. Zodra genoeg mensen zo'n visie ondersteunen, kan er naar een RBE toegewerkt worden. In een RBE is er geen politiek meer, iedereen die genoeg kennis heeft om ergens aan bij te dragen of om iets te controleren, kan dit doen. Een RBE is inderdaad een radicale koerswisseling waarvoor veel mensen bang voor kunnen zijn. Onrealisme is iets dat we proberen te voorkomen door inhoudelijke wetenschappelijke argumenten aan te voeren waarom een RBE wel mogelijk is en zeker niet onrealistisch.

quote:
2. Mensen hebben altijd al bezit gehad, dit is onderdeel van de menselijke natuur. Dit valt niet te veranderen.
De mens heeft altijd al bezit gehad, dat klopt, maar dit betekent niet dat dit menselijke natuur is. Waarom heb je een auto? Om te kunnen reizen, dat is de waarde van de auto voor jouw en jij bezit eigenlijk de mogelijkheid om te reizen. Die mogelijkheid bezit je in een RBE ook. In onze huidige maatschappij bezit men helaas ook zaken puur om mee te pronken en je superioriteit te laten zien aan mensen die dit niet hebben. Hiervan is in een RBE geen sprake, omdat iedereen gelijke toegang heeft tot producten en diensten.
quote:
3. Mensen zijn echt niet zo altruïstisch dat ze alles willen opgeven voor iemand aan de andere kant van de wereld in Azië. Het zal ze hun reet roesten hoe iemand zich daar voelt.
Men geeft niks op. We gaan zelf ook vooruit in een RBE, iedereen heeft er voordeel bij.
quote:
4. Om een RBE in te stellen zal de hele wereld dit tegelijkertijd moeten doen. Ik zie dit niet zo snel gebeuren.
Zoals ik hierboven al beschreef is het het doel van de Zeitgeist Movement om zoveel mogelijk mensen te informeren en te overtuigen. Dit is zeker geen makkelijke opgave, maar zodra het eenmaal op gang komt, zal de informatieoverdracht steeds sneller gaan. Een andere reden waarom een RBE in de toekomst ingevoerd zal worden, is dat het op Aarde steeds slechter gaat. Grondstoffen raken op, wapens worden sterker, armoede wordt groter, werkeloosheid wordt groter, de economie wordt steeds slechter, etc. Deze problemen zetten druk op de mensheid om een ander systeem te zoeken en hierop over te gaan. Ik hoop echter niet dat het zover komt dat we zo dicht bij de afgrond zitten, voordat mensen zich gaan realiseren dat het anders moet. Maar mocht het de Zeitgeist Movement en andere groeperingen niet lukken om genoeg mensen te overtuigen, dan ben ik overtuigd dat het overstappen op een RBE zal gebeuren wanneer we bij de afgrond staan.
pi_123090503
Goede post ^O^

Goed concept ^O^

Alles ^O^
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123090831
Hoe meer exposure hoe beter het is, men kent het vrijwel nog niet. Straks is ook Jaques Fresco er zelf niet meer en dan moet het al wel redelijk op de kaart staan, lijkt mij. Ik hoop dat het lukt. Ik vind het een heel mooi concept wat een oplossing bied voor heel veel problemen. Super gewoon.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')