Je wilt het oudste beroep op de wereld geheel uitbannen? Succes!!!quote:Op maandag 18 februari 2013 12:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niet als je niet de hoer, maar de hoerenloper strafbaar stelt. En dan vooral met lok-hoeren werken. Leren die klootzakken ook eens hun slang in de broek houden.
Zonder hoerenlopers geen inkomsten en dus geen motief. Kunnen de meisjes die dat willen, rustig met hun vriendje vrijen zonder risico.
Inderdaad, ze zoeken de problemen zelf op.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:53 schreef Chahna het volgende:
Vaak kom je op FB ook berichten tegen van '15 jarige meisjes' die worden vermist.
dan kijk je bij hun profiel en zie je de beroemde duckfaces met alleen maar marokaanse vriendjes.
dat die ouders dat niet in de gaten houden, hetgeen mij weer bij mijn stokpaardje brengt; moderne ouders voeden niet op.
nee man, ze wil dat een ambtenaar de namen en adressen van iedere hoerenlopert opschrijft, en vervolgens vrijgezelle vrouwen op die hoerenloper afsturen o.i.dquote:Op maandag 18 februari 2013 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je wilt het oudste beroep op de wereld geheel uitbannen? Succes!!!
Dit dus. Die meisjes verwachten dat het hen niet gebeurt, wat anderen wel gebeurt. Een narcistisch zelfbeeld.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:50 schreef Silven het volgende:
[..]
Ook die hebben benefit hoor. Voor een VMBO sletje is er niks zo stoer om voor school opgehaald te worden door Rachid in zijn nieuwe Mercedese AMG, dan genieten ze pas aanzien bij hun Ugg en Nickelsonn dragende vriendinnetjes. En dat is het hele probleem, ze kicken op exotische en gevaarlijke types en als ze zichzelf helemaal in die wereld hebben laten opnemen zijn ze verbaast dat ze uitgebuit worden.Maar bij aanvang weten ze al heel goed waar ze aan beginnen, e verwachten alleen dat ze wel optijd nee kunnen zeggen en dat lukt ze dus niet optijd. Dat is gewoon stom/dom/naïef.
Dat valt nu al onder ontucht natuurlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:11 schreef erodome het volgende:
Wat zou kunnen helpen(een beetje dan) is de mannen die er gebruik van maken voor verkrachting bestraffen, verkrachting van een minderjarige.
Als we het hebben over meisjes tussen de 12 en de 16 jaar dan weten ze namelijk heel prima dat dat niet kan eigenlijk.
Appels en perenquote:Op maandag 18 februari 2013 12:50 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Het kiezen voor pooierboys heeft ook te maken met lekker stoer willen zijn.
Sja, tis een slagveld om aandacht tegenwoordig. Kids worden erin meegezogen door de concurrentie omdat ze mee willen doen. De nieuwe variant van op het schoolplein aanschoffelen bij het stoerste groepje. zoals dat vroeger gebeurde.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:53 schreef Chahna het volgende:
Vaak kom je op FB ook berichten tegen van '15 jarige meisjes' die worden vermist.
dan kijk je bij hun profiel en zie je de beroemde duckfaces met alleen maar marokaanse vriendjes.
dat die ouders dat niet in de gaten houden, hetgeen mij weer bij mijn stokpaardje brengt; moderne ouders voeden niet op.
Nee, het OM kan dan vrij weinig. De overheid is gelukkig iets groter dan alleen het OM. De strafrechtelijke vervolging van loverboys staat sowieso nog in de kinderschoenen, ook als de dames wel aangifte zouden willen doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:47 schreef Hexagon het volgende:
Het is moeilijk om dit aan te pakken. Kijk de overheid bestrijdt mensenhandel en doet ook aan voorlichting over dit fenomeen.
Er blijven echer van die wichten die dusdanig labiel zijn dat ze dat soort types blijven dienen met onzin als "Ja maar hij kan ook heel lief doen!". Zeker als ze geen aangifte willen doen kun je er als overheid heel weinig.
Wat heb jij voor NSB familie.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Dat zulke slachtoffers grenzeloos naïef zijn ben ik met je eens. Dat het oke is om dat op criminele wijze uit te buiten dan weer niet. En ook al heeft het met opvoeding te maken (wat misschien in bepaalde gevallen best aan de orde kan zijn), dat heeft er niks mee te maken. Want een kind moet niet het slachtoffer worden van een slechte opvoeding.
Het probleem is gewoon dat dit soort zaken (i.t.t. parkeerboetes uitdelen) relatief veel onderzoek vereisen, en weinig geld in het laatje brengen. Ik heb dit met eigen ogen gezien. Een vrouwelijk familielid van mij heeft zo'n beetje het hele jaar 2009 in een psychose gezeten. In die tijd kwam zij in aanraking met mensen die niks minder dan mensenhandelaren waren, en waarvan zij tevens ook onder dwang harddrugs moest dealen. Op een gegeven moment belde 1 van die kerels weer omdat hij weer wat van haar moest. Ze heeft toen een afspraak gemaakt. We zijn daar toen met 7 familieleden en vrienden heen gegaan en hebben voor de verandering hem een keer klem gereden. Twee mobiele telefoons van hem afgepakt, en die hebben we ingeleverd op het buro. Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld. Zeer gedetailleerde informatie hierover doorgegeven aan de politie. En er is gewoon helemaal nada mee gebeurd. Al deze figuren lopen nu, dik 3 jaar later, nog steeds vrij rond en doen nog steeds waar ze goed in zijn.
Ik wil nou niet zeggen dat de politie zich niet met kleine overtredingen bezig moet houden. Maar het probleem is gewoon dat loverboys opsporen te veel werk is, en te weinig geld oplevert. M.i. mag de politie zijn prioriteiten wel een beetje verschuiven.
Maar waarom zou je de legale kant van de betaalde sex branche gaan vernietigen om iets dat al illegaal is te kunnen aanpakken?quote:Op maandag 18 februari 2013 12:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niet als je niet de hoer, maar de hoerenloper strafbaar stelt. En dan vooral met lok-hoeren werken. Leren die klootzakken ook eens hun slang in de broek houden.
Zonder hoerenlopers geen inkomsten en dus geen motief. Kunnen de meisjes die dat willen, rustig met hun vriendje vrijen zonder risico.
Op basis waarvan baseer je in deze of iemand wel/niet voor zichzelf kan zorgen?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
Het is een kerntaak van de overheid om zware criminaliteit te bestrijden. Kan wel zijn dat de slachtoffers achterlijk of naïef zijn en dat de ouders niet veel beter zijn, dat betekent niet dat we er daarom maar niks aan moeten doen. Een andere kerntaak van de overheid is namelijk het beschermen van de zwakkeren. Dat kost belastinggeld, maar dat is dan jammer. In deze samenleving kiezen we gelukkig nog voor een vorm waarin de overheid verantwoordelijkheid dient te nemen voor dit soort zaken.
Daar moet dus meer in geïnvesteerd worden. Dat kost dan maar wat meer geld, maar dan moet de overheid maar wat besparen op zaken die niet tot de kerntaken behoren.
Ik ben er niet voor dat je overheden runt als bedrijven (wat juist ervoor heeft gezorgd dat het OM functioneert als een unit die geld moet genereren en wordt afgerekend op kwantiteit in plaats van kwaliteit) maar ik ben er wel voor dat de focus van de overheid komt liggen op wat hun "core business" zou moeten zijn: zorg voor zij die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Op het moment dat je je door een loverboy of pooier laat paaien kan je dus niet voor jezelf zorgen op dat gebied. Ik vind het een mythe dat mensen hier gemakzuchtig van zouden worden, alsof ze zich voor hun lol laten uitventen aan willekeurige mannen. De overheid moet deze mensen beschermen, hoe debiel ze ook zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:54 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Op basis waarvan baseer je in deze of iemand wel/niet voor zichzelf kan zorgen?
Hoe bepaal je dat?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op het moment dat je je door een loverboy of pooier laat paaien kan je dus niet voor jezelf zorgen op dat gebied.
Dus hoeren bestaan feitelijk niet. Allemaal zijn ze slachtoffer.quote:Ik vind het een mythe dat mensen hier gemakzuchtig van zouden worden, alsof ze zich voor hun lol laten uitventen aan willekeurige mannen. De overheid moet deze mensen beschermen, hoe debiel ze ook zijn.
Iemand wordt gebruikt door een pooier, wil dat niet en wil eruit maar kan niet zomaar 'ontslag' nemen. Lijken me duidelijke criteria. Dit is niet te voorkomen, maar in de nasleep kan meer gedaan worden door justitie. Dat mogen ze alleen niet omdat ze op andere criteria worden afgerekend.quote:
Ik zeg geloof ik nergens dat er geen vrijwillige hoeren bestaan.quote:Dus hoeren bestaan feitelijk niet. Allemaal zijn ze slachtoffer.
Dat is natuurlijk onzin.
Jij vindt het NSB praktijken om mensenhandelaren te verklikken? Die nota bene een familielid van je met de dood bedreigen? Doe even normaal.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat heb jij voor NSB familie.
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:33 schreef Mystikvm het volgende:
Iemand wordt gebruikt door een pooier
Hoe weet je dat?quote:wil dat niet
Hoe weet je dat?quote:en wil eruit maar kan niet zomaar 'ontslag' nemen.
Mij niet. Het zijn criteria met enorme grijze gebieden en bewijs het maar eens.quote:Lijken me duidelijke criteria.
Die andere drugsgebruikers zijn toch niet per definitie mensenhandelaren of wel dan?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Jij vindt het NSB praktijken om mensenhandelaren te verklikken? Die nota bene een familielid van je met de dood bedreigen? Doe even normaal.
Ik heb het nergens over drugsgebruikers gehad. Ik heb het over gasten die elkaar 1000 euro betalen voor de 'rechten' op mijn familielid.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die andere drugsgebruikers zijn toch niet per definitie mensenhandelaren of wel dan?
Daar is politie voor opgeleid, ik niet. Deze vragen behoren bij dit soort zaken gesteld te worden. Dat ik ze niet kan beantwoorden geeft niet aan dat er niet meer aandacht voor deze zaken moet komen, maar dat professionals hier naar moeten kijken.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
[..]
Hoe weet je dat?
[..]
Hoe weet je dat?
[..]
Mij niet. Het zijn criteria met enorme grijze gebieden en bewijs het maar eens.
Het zijn simpelweg geen duidelijke criteria. Als de politie een verdachte situatie opmerkt en vragen stelt waarbij het slachtoffer niet meewerkt houdt het op.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daar is politie voor opgeleid, ik niet. Deze vragen behoren bij dit soort zaken gesteld te worden. Dat ik ze niet kan beantwoorden geeft niet aan dat er niet meer aandacht voor deze zaken moet komen, maar dat professionals hier naar moeten kijken.
Het ligt inderdaad helaas niet zo makkelijk dat een slachtoffer daar meteen uit zichzelf aangifte van doet. Dat maakt het lastig om in te grijpen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het zijn simpelweg geen duidelijke criteria. Als de politie een verdachte situatie opmerkt en vragen stelt waarbij het slachtoffer niet meewerkt houdt het op.
"Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld"quote:Op maandag 18 februari 2013 16:46 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over drugsgebruikers gehad. Ik heb het over gasten die elkaar 1000 euro betalen voor de 'rechten' op mijn familielid.
Klopt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld"
Half drugsdealend Emmen was met die vrouwelijke familielid van je bezig?
Omdat het vrouwelijke familielid dat zelf aan ons vertelde.quote:
Waarom zou een volwassen persoon niet zelf mogen beslissen of die zijn lichaam wil verhuren voor sex?quote:Op maandag 18 februari 2013 09:48 schreef arjan1212 het volgende:
Nou. ze zouden prostitutie strafbaar kunnen stellen,
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Omdat het vrouwelijke familielid dat zelf aan ons vertelde.
Ik begrijp niet zo goed waar je heen wilt.
Wat is er ongeloofwaardig aan?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je komt nogal ongeloofwaardig over.
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik dat allemaal moet gaan uitleggen, vrees ik dat we nogal off topic gaan.
Ik denk niet dat je begrijpt hoe 'vervelend' het is als je zusje last heeft van adhd/borderline/psychoses/speedverslaving, en vervolgens wordt gehoereerd door mensenhandelaren en dealers. Het liefst zou ik die gasten zelf nog uit de tijd helpen, ware het niet dat ik dan mijn eigen toekomst ook op mijn buik kan schrijven. Ik zie niet in wat het verlinken van deze mensen met de NSB te maken heeft.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je komt nogal ongeloofwaardig over.
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zou een volwassen persoon niet zelf mogen beslissen of die zijn lichaam wil verhuren voor sex?
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zou een volwassen persoon niet zelf mogen beslissen of die zijn lichaam wil verhuren voor sex?
Het ging er om hoe je 'mensenhandel' moet bestreidenquote:Op maandag 18 februari 2013 17:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het is al goed.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:22 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je begrijpt hoe 'vervelend' het is als je zusje last heeft van adhd/borderline/psychoses/speedverslaving, en vervolgens wordt gehoereerd door mensenhandelaren en dealers. Het liefst zou ik die gasten zelf nog uit de tijd helpen, ware het niet dat ik dan mijn eigen toekomst ook op mijn buik kan schrijven. Ik zie niet in wat het verlinken van deze mensen met de NSB te maken heeft.
Denk je nou dat ik in de volledige anonimiteit hier een lulverhaal op ga hangen?
Dat is met verkrachting en zelfs moord precies hetzelfde. Ook dan, heeft vaak de grote massa er geen last van.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik denk sowieso dat het ook ligt aan het feit dat men er zelf niet zoveel last van heeft. Het gebeurt allemaal achter gesloten deuren en de grote massa wordt er niet echt mee lastig gevallen. Natuurlijk zielig voor de ouders van dat meisje en de omgeving, maar de echte massa heeft er geen last van en laat dat nou juist een van de criteria zijn voor de politie om echt in actie te komen.
Niet dat de politie niks doet, maar er is nu nog te weinig belangstelling voor, aangezien men er geen last van heeft. Dit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de irritante straat-Marokkaantjes die verschillende mensen lastig vallen, waardoor men zich automatisch niet veilig voelt in dergelijke buurten(of in de buurt).
Jawel, want dat roept angst op. Men is bang dat het hen ook gebeurt. Bij loverboypraktijken is dat al een stuk minder, omdat men tegenwoordig prostitutie niet meer als verboden beschouwt, ook al is dat wel in dit geval.. Moord en verkrachting is altijd fout, daarom doet men daar afstand van.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is met verkrachting en zelfs moord precies hetzelfde. Ook dan, heeft vaak de grote massa er geen last van.
Door ook mensen die vrijwillig de prostitutie ingaan dit te verbieden?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het ging er om hoe je 'mensenhandel' moet bestreiden
Als mensen in de krant lezen dat er in Nederland een moord is gepleegd, dan zitten mensen echt niet bibberend die krant te lezen, hoor.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jawel, want dat roept angst op. Men is bang dat het hen ook gebeurt. Bij loverboypraktijken is dat al een stuk minder, omdat men tegenwoordig prostitutie niet meer als verboden beschouwt, ook al is dat wel in dit geval.. Moord en verkrachting is altijd fout, daarom doet men daar afstand van.
Wel met een gevoel voor angst. Als jij dit ontkent ontken je in principe de sociologie en angstgevoel dat zware criminaliteit oproept.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als mensen in de krant lezen dat er in Nederland een moord is gepleegd, dan zitten mensen echt niet bibberend die krant te lezen, hoor.
Die sociologie en angstgevoel is er alleen, als de misdaden dicht bij huis gebeuren.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wel met een gevoel voor angst. Als jij dit ontkent ontken je in principe de sociologie en angstgevoel dat zware criminaliteit oproept.
Als de politie weigert op te treden ben je genoodzaakt om zelf in te grijpen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat heb jij voor NSB familie.
Dan moeten de drugsgebruikers zich maar niet inlaten met mensenhandelaren.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld"
Half drugsdealend Emmen was met die vrouwelijke familielid van je bezig?
Thats how the cookie crumbles. 1 moslim steelt, Islam verbieden. 1 puber wordt een verslaafde junk, drugs verbieden.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Door ook mensen die vrijwillig de prostitutie ingaan dit te verbieden?
Onzin! Maar er zal zeker een aantal hoerenlopers worden afgeschrikt en da's winst imo. Ik vind het sowieso veel eerlijker om de hoerenloper ipv de hoer aan te pakken.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je wilt het oudste beroep op de wereld geheel uitbannen? Succes!!!
Van mij hoeft die legalisering van de seksindustrie niet, da's 1. Daarnaast kun je (zeer) jong ogende lokhoeren inzetten om de pedofiele hoerenlopers aan te pakken. Mag/moet ook in cyberspace gebeuren.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom zou je de legale kant van de betaalde sex branche gaan vernietigen om iets dat al illegaal is te kunnen aanpakken?
Elke hoerenloper die wordt afgeschrikt en voortaan toch maar z'n handje gebruikt is winst.quote:En er zullen genoeg hoerenlopers zijn die zich niet gaan houden aan dat verbod. Harddrugs worden ook nog steeds gebruikt.
Ben je echt zo achterlijk?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 03:14 schreef HyperViper het volgende:
Meisjes moeten maar eens leren na te denken. En ouders moeten leren hun kinderen op te voeden. Onzekere gedrochten die nog in deze streken trappen verdienen niets minder dan een wisse dood. Dom varkenskind, leer denken.
Je moet de mensenhandelaar aanpakken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:09 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Onzin! Maar er zal zeker een aantal hoerenlopers worden afgeschrikt en da's winst imo. Ik vind het sowieso veel eerlijker om de hoerenloper ipv de hoer aan te pakken.
Uiteraard! Dat staat bovenaan. Maar het hoeft toch geen of-of te zijn? Wat mij betreft wordt het én-én.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:30 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je moet de mensenhandelaar aanpakken.
Uiteraard, maar vooral de mensenhandelaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:40 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Uiteraard! Dat staat bovenaan. Maar het hoeft toch geen of-of te zijn? Wat mij betreft wordt het én-én.
Sure, maar de weg via de hoerenloper lijkt mij simpeler dan via de hoer. That's all.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:41 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Uiteraard, maar vooral de mensenhandelaar.
Dan gebeurt het wel in vunzige flatjes of hotelletjes.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:42 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sure, maar de weg via de hoerenloper lijkt mij simpeler dan via de hoer. That's all.
Niets valt 100% uit te sluiten en inderdaad, er zal ondergronds gegaan worden. Maar daar kan dan weer een ander soort onderzoek op losgelaten worden. Het is én-én-én-enz.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:43 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dan gebeurt het wel in vunzige flatjes of hotelletjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |