abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2013 @ 14:35:41 #26
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_122986170
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:03 schreef Taurus het volgende:
:') Dit is toch niet serieus? Die meisjes zijn helemaal niet toerekeningsvatbaar op die manier, natuurlijk moeten die beschermd worden als ze gedwongen worden in de prostitutie te gaan. Naief of slechte opvoeding heeft daar niets mee te maken, ook naieve, slecht opgevoede mensen hebben gewoon recht op bescherming en zeker tegen criminaliteit.

De enige misdadigers hier zijn die loverboys/pooiers, en niet die meiden natuurlijk. Op die leeftijd verwachten dat er alleen maar verstandige beslissingen worden gemaakt is irreeel.
Maar, hoe moet de overheid dat dan zien te voorkomen ?

De straffen voor lover-boys zijn al best hoog, de meeste scholen geven al voorlichting, maar de standaard-reactie van het typische slachtoffer van een lover-boy, zelfs als ze er vanaf weten, is "Ja, ik weet dat hij meisjes in de prostitutie heeft verleid, maar van mij houdt hij echt !". Die lover-boys zijn, zoals alle oplichters, goed in het herkennen van de gewillige slachtoffers, en in het manipuleren ervan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator zondag 17 februari 2013 @ 14:38:43 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122986372
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Is ruilhandel, geen criminaliteit 8-)
mensenhandel wel natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 februari 2013 @ 14:53:07 #28
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_122987187
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:24 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat is toch normaal op die leeftijd tegenwoordig?

Maar on-topic... Loverboy is niets meer de naïviteit van sommige mensen uitbuiten. Daar is niets mis mee naar mijn inziens. Dat moet je meer zoeken bij de opvoeding.
Ben je zo achterlijk? Klootzak.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_122987217
Boeie
  zondag 17 februari 2013 @ 14:53:55 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122987231
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef Psy-freak het volgende:

Ben je zo achterlijk? Klootzak.
Hè, het is zowat de enige manier waarop hij seks kan krijgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 februari 2013 @ 14:54:45 #31
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_122987281
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hè, het is zowat de enige manier waarop hij seks kan krijgen.
Misschien voor hem en anderen hier eens goed om het boek 'Vrouwen te koop' te lezen.
  zondag 17 februari 2013 @ 14:55:30 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122987331
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:54 schreef Psy-freak het volgende:

Misschien voor hem en anderen hier eens goed om het boek 'Vrouwen te koop' te lezen.
Ik denk dat die suggestie te hoog gegrepen is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 februari 2013 @ 14:56:50 #33
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_122987411
quote:
9s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat die suggestie te hoog gegrepen is.
Mja, dan mailen ze mij weer wat bepaalde woorden betekenen...
pi_122988182
quote:

[..]

Maar on-topic... Loverboy is niets meer de naïviteit van sommige mensen uitbuiten. Daar is niets mis mee naar mijn inziens. Dat moet je meer zoeken bij de opvoeding.
:')
  zondag 17 februari 2013 @ 15:38:28 #35
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_122989633
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:03 schreef Taurus het volgende:
:') Dit is toch niet serieus? Die meisjes zijn helemaal niet toerekeningsvatbaar op die manier, natuurlijk moeten die beschermd worden als ze gedwongen worden in de prostitutie te gaan. Naief of slechte opvoeding heeft daar niets mee te maken, ook naieve, slecht opgevoede mensen hebben gewoon recht op bescherming en zeker tegen criminaliteit.

De enige misdadigers hier zijn die loverboys/pooiers, en niet die meiden natuurlijk. Op die leeftijd verwachten dat er alleen maar verstandige beslissingen worden gemaakt is irreeel.
Wat is dit dan weer voor gelul? Als een meisje het fijn vind moet je dit gewoon toestaan.
Dit geef je zelf immers ook toe in andere topics waarbij verkrachting van een minderjarige gewoon moet zijn.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:33:57 #36
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_122995896
Gewoon niet meer batsen voordat je trouwt. :Y Krijg je dit gezeur ook niet. :Y :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 17 februari 2013 @ 18:13:37 #37
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122997813
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Is ruilhandel, geen criminaliteit 8-)
Seks tegen betaling met minderjarigen is illegaal.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  † In Memoriam † zondag 17 februari 2013 @ 18:15:26 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_122997892
Als we nou gewoon loverboys verbieden.
Carpe Libertatem
  zondag 17 februari 2013 @ 18:18:21 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122998013
beter verbieden we gewoon namen als patricia, dan vraag je er namelijk om misbruikt te worden :')
  zondag 17 februari 2013 @ 19:28:20 #40
8252 mvdejong
pi_123000810
Of we geven de moslims gewoon hun zin en verwijderen vrouwen gewoon helemaal uit de maatschappij. Ze mogen alleen nog maar in het ouderlijk huis blijven, de ouders bepalen met wie ze trouwt en dan blijven ze de rest van hun leven in het huis van hun echtgenoot. Probleem opgelost !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  zondag 17 februari 2013 @ 19:32:54 #41
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_123001072
quote:

[..]

Dat zulke slachtoffers grenzeloos naïef zijn ben ik met je eens. Dat het oke is om dat op criminele wijze uit te buiten dan weer niet. En ook al heeft het met opvoeding te maken (wat misschien in bepaalde gevallen best aan de orde kan zijn), dat heeft er niks mee te maken. Want een kind moet niet het slachtoffer worden van een slechte opvoeding.

Het probleem is gewoon dat dit soort zaken (i.t.t. parkeerboetes uitdelen) relatief veel onderzoek vereisen, en weinig geld in het laatje brengen. Ik heb dit met eigen ogen gezien. Een vrouwelijk familielid van mij heeft zo'n beetje het hele jaar 2009 in een psychose gezeten. In die tijd kwam zij in aanraking met mensen die niks minder dan mensenhandelaren waren, en waarvan zij tevens ook onder dwang harddrugs moest dealen. Op een gegeven moment belde 1 van die kerels weer omdat hij weer wat van haar moest. Ze heeft toen een afspraak gemaakt. We zijn daar toen met 7 familieleden en vrienden heen gegaan en hebben voor de verandering hem een keer klem gereden. Twee mobiele telefoons van hem afgepakt, en die hebben we ingeleverd op het buro. Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld. Zeer gedetailleerde informatie hierover doorgegeven aan de politie. En er is gewoon helemaal nada mee gebeurd. Al deze figuren lopen nu, dik 3 jaar later, nog steeds vrij rond en doen nog steeds waar ze goed in zijn.
Ik wil nou niet zeggen dat de politie zich niet met kleine overtredingen bezig moet houden. Maar het probleem is gewoon dat loverboys opsporen te veel werk is, en te weinig geld oplevert. M.i. mag de politie zijn prioriteiten wel een beetje verschuiven.
It's okay to be white
pi_123002588
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:52 schreef Silven het volgende:

[..]

En waardoor zijn ze daar zo vatbaar voor? Juist, naïviteit en gebrekkige opvoeding waardoor ouders en kind mijlenver uit elkaar staan. Een loverboy is gewoon een ordinaire oplichter, die buiten ook mensen uit door gebruik te maken van hun naïviteit. Zou niet weten waarom loverboys harder aangepakt zouden moeten worden dan normale oplichters.
Het verschil tussen een oplichter en een loverboy is dat een loverboy zich schuldig maakt aan mensenhandel en prostitueren van minder jarigen en dan zit je gelijk op een ander vergrijp wat dus harder bestraft moet worden
-XOXO-
pi_123004820
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Dat zulke slachtoffers grenzeloos naïef zijn ben ik met je eens. Dat het oke is om dat op criminele wijze uit te buiten dan weer niet. En ook al heeft het met opvoeding te maken (wat misschien in bepaalde gevallen best aan de orde kan zijn), dat heeft er niks mee te maken. Want een kind moet niet het slachtoffer worden van een slechte opvoeding.

Het probleem is gewoon dat dit soort zaken (i.t.t. parkeerboetes uitdelen) relatief veel onderzoek vereisen, en weinig geld in het laatje brengen. Ik heb dit met eigen ogen gezien. Een vrouwelijk familielid van mij heeft zo'n beetje het hele jaar 2009 in een psychose gezeten. In die tijd kwam zij in aanraking met mensen die niks minder dan mensenhandelaren waren, en waarvan zij tevens ook onder dwang harddrugs moest dealen. Op een gegeven moment belde 1 van die kerels weer omdat hij weer wat van haar moest. Ze heeft toen een afspraak gemaakt. We zijn daar toen met 7 familieleden en vrienden heen gegaan en hebben voor de verandering hem een keer klem gereden. Twee mobiele telefoons van hem afgepakt, en die hebben we ingeleverd op het buro. Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld. Zeer gedetailleerde informatie hierover doorgegeven aan de politie. En er is gewoon helemaal nada mee gebeurd. Al deze figuren lopen nu, dik 3 jaar later, nog steeds vrij rond en doen nog steeds waar ze goed in zijn.
Ik wil nou niet zeggen dat de politie zich niet met kleine overtredingen bezig moet houden. Maar het probleem is gewoon dat loverboys opsporen te veel werk is, en te weinig geld oplevert. M.i. mag de politie zijn prioriteiten wel een beetje verschuiven.
Voor de politie zijn fout parkeren, wildplassen en koffiedrinken blijkbaar hogere prioriteiten.
Triest dat ze niets doen voor de zwakkeren in de samenleving.
pi_123011880
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat is dit dan weer voor gelul? Als een meisje het fijn vind moet je dit gewoon toestaan.
Dit geef je zelf immers ook toe in andere topics waarbij verkrachting van een minderjarige gewoon moet zijn.
Probleem is natuurlijk dat dat meisje het niet fijn vindt, en dat ze minderjarig is. We hebben het nu over seks voor geld, arbeid, niet over vrijwillige seks met een vriendje. Daar hoor je me inderdaad niet over.

Verkrachting is overigens ook niet vrijwillig, ik heb nooit gezegd dat verkrachting gewoon moet zijn. :') Dat ik nog op jou in ga, zoals hier en in dat andere topic blijkt is jouw discussiestijl het verdraaien van woorden van een ander zodat jij er met gemak tegenin kan gaan, zo werkt dat natuurlijk niet.
  zondag 17 februari 2013 @ 22:35:24 #45
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123012090
Ik weet dat het niet heel belangrijk is, maar zullen we eerst stoppen met de term 'loverboys' en die mensen gewoon 'pooiers' noemen. Dat trekt volgens mij al veel meer de aandacht van mensen, in plaats van de liefkozende term 'loverboys'.
pi_123014237
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:18 schreef Life2.0 het volgende:
beter verbieden we gewoon namen als patricia, dan vraag je er namelijk om misbruikt te worden :')
Hehe, :').
  maandag 18 februari 2013 @ 00:22:58 #47
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_123016894
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:29 schreef mvdejong het volgende:
Heb je zelf al eens bedacht hoe de overheid dat dan zou moeten inrichten ? Hoe bescherm je iemand tegen zijn/haar eigen stupiditeit ? De straffen voor loverboys zijn de afgelopen jaren sterk gestegen, maar de winst die te behalen is uit het uitbuiten van dit soort idiootjes is nou eenmaal groot, terwijl de investeringen klein zijn.

't Is net als met waarzeggers enz., als je het op de ene manier verbiedt gaan de slachtoffers zelf wel op zoek naar een andere manier om uitgebuit te worden.
Ik sta vooral te denken aan verplichte voorlichting vanaf de brugklas middelbare school, bij maatschappijleer waarbij dit meerdere keren per jaar wordt doorgenomen.
pi_123020102
Volgens kim holland staat dat boek vol met leugens.
pi_123020191
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik sta vooral te denken aan verplichte voorlichting vanaf de brugklas middelbare school, bij maatschappijleer waarbij dit meerdere keren per jaar wordt doorgenomen.
Want dat lost het op? Huh...Kinderen hebben toch ook heel vaak voorlichting over roken en drugs...Doen ze toch ook massaal?
#freefrederike
  maandag 18 februari 2013 @ 08:35:45 #50
8252 mvdejong
pi_123020869
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Veel scholen doen dat al, maar je hebt over het algemeen te maken met onzekere tienermeisjes, die door een ervaren manipulator ervan overtuigd zijn geraakt dat zij voor hem heel speciaal zijn. Nog voorlichting, nog argumenten als het al bezig is, hebben enig effect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')