abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123037186
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:22 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je begrijpt hoe 'vervelend' het is als je zusje last heeft van adhd/borderline/psychoses/speedverslaving, en vervolgens wordt gehoereerd door mensenhandelaren en dealers. Het liefst zou ik die gasten zelf nog uit de tijd helpen, ware het niet dat ik dan mijn eigen toekomst ook op mijn buik kan schrijven. Ik zie niet in wat het verlinken van deze mensen met de NSB te maken heeft.
Denk je nou dat ik in de volledige anonimiteit hier een lulverhaal op ga hangen?
Het is al goed. ;)
pi_123037217
quote:
4s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik denk sowieso dat het ook ligt aan het feit dat men er zelf niet zoveel last van heeft. Het gebeurt allemaal achter gesloten deuren en de grote massa wordt er niet echt mee lastig gevallen. Natuurlijk zielig voor de ouders van dat meisje en de omgeving, maar de echte massa heeft er geen last van en laat dat nou juist een van de criteria zijn voor de politie om echt in actie te komen.

Niet dat de politie niks doet, maar er is nu nog te weinig belangstelling voor, aangezien men er geen last van heeft. Dit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de irritante straat-Marokkaantjes die verschillende mensen lastig vallen, waardoor men zich automatisch niet veilig voelt in dergelijke buurten(of in de buurt).
Dat is met verkrachting en zelfs moord precies hetzelfde. Ook dan, heeft vaak de grote massa er geen last van.
pi_123038471
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is met verkrachting en zelfs moord precies hetzelfde. Ook dan, heeft vaak de grote massa er geen last van.
Jawel, want dat roept angst op. Men is bang dat het hen ook gebeurt. Bij loverboypraktijken is dat al een stuk minder, omdat men tegenwoordig prostitutie niet meer als verboden beschouwt, ook al is dat wel in dit geval.. Moord en verkrachting is altijd fout, daarom doet men daar afstand van.
#freefrederike
pi_123038523
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:23 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het ging er om hoe je 'mensenhandel' moet bestreiden
Door ook mensen die vrijwillig de prostitutie ingaan dit te verbieden?
pi_123038779
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jawel, want dat roept angst op. Men is bang dat het hen ook gebeurt. Bij loverboypraktijken is dat al een stuk minder, omdat men tegenwoordig prostitutie niet meer als verboden beschouwt, ook al is dat wel in dit geval.. Moord en verkrachting is altijd fout, daarom doet men daar afstand van.
Als mensen in de krant lezen dat er in Nederland een moord is gepleegd, dan zitten mensen echt niet bibberend die krant te lezen, hoor.
pi_123038818
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als mensen in de krant lezen dat er in Nederland een moord is gepleegd, dan zitten mensen echt niet bibberend die krant te lezen, hoor.
Wel met een gevoel voor angst. Als jij dit ontkent ontken je in principe de sociologie en angstgevoel dat zware criminaliteit oproept.
#freefrederike
pi_123038879
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wel met een gevoel voor angst. Als jij dit ontkent ontken je in principe de sociologie en angstgevoel dat zware criminaliteit oproept.
Die sociologie en angstgevoel is er alleen, als de misdaden dicht bij huis gebeuren.

Als er in Amsterdam een verkrachter nog vrij rondloopt, dan zullen veel Amsterdammers bang zijn. Alleen in Rotterdam is dat weinig tot niet aan de orde, hoor.
pi_123053418
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heb jij voor NSB familie. :')
Als de politie weigert op te treden ben je genoodzaakt om zelf in te grijpen.
Heeft niets met NSB te maken, wel met lijfsbehoud.
pi_123053562
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

"Daarnaast heeft een ander familielid van mij half drugsdealend- en mensenhandelend Emmen erbij geluld"

Half drugsdealend Emmen was met die vrouwelijke familielid van je bezig?
Dan moeten de drugsgebruikers zich maar niet inlaten met mensenhandelaren.
pi_123059989
Meisjes moeten maar eens leren na te denken. En ouders moeten leren hun kinderen op te voeden. Onzekere gedrochten die nog in deze streken trappen verdienen niets minder dan een wisse dood. Dom varkenskind, leer denken.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 06:21:12 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123060192
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Door ook mensen die vrijwillig de prostitutie ingaan dit te verbieden?
Thats how the cookie crumbles. 1 moslim steelt, Islam verbieden. 1 puber wordt een verslaafde junk, drugs verbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 19-02-2013 10:11:03 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_123062925
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je wilt het oudste beroep op de wereld geheel uitbannen? Succes!!!
Onzin! Maar er zal zeker een aantal hoerenlopers worden afgeschrikt en da's winst imo. Ik vind het sowieso veel eerlijker om de hoerenloper ipv de hoer aan te pakken.
pi_123063060
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waarom zou je de legale kant van de betaalde sex branche gaan vernietigen om iets dat al illegaal is te kunnen aanpakken?
Van mij hoeft die legalisering van de seksindustrie niet, da's 1. Daarnaast kun je (zeer) jong ogende lokhoeren inzetten om de pedofiele hoerenlopers aan te pakken. Mag/moet ook in cyberspace gebeuren.

quote:
En er zullen genoeg hoerenlopers zijn die zich niet gaan houden aan dat verbod. Harddrugs worden ook nog steeds gebruikt.
Elke hoerenloper die wordt afgeschrikt en voortaan toch maar z'n handje gebruikt is winst.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:30:09 #114
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123063424
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:14 schreef HyperViper het volgende:
Meisjes moeten maar eens leren na te denken. En ouders moeten leren hun kinderen op te voeden. Onzekere gedrochten die nog in deze streken trappen verdienen niets minder dan een wisse dood. Dom varkenskind, leer denken.
Ben je echt zo achterlijk?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:30:50 #115
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123063441
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Onzin! Maar er zal zeker een aantal hoerenlopers worden afgeschrikt en da's winst imo. Ik vind het sowieso veel eerlijker om de hoerenloper ipv de hoer aan te pakken.
Je moet de mensenhandelaar aanpakken.
pi_123063701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:30 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Je moet de mensenhandelaar aanpakken.
Uiteraard! Dat staat bovenaan. Maar het hoeft toch geen of-of te zijn? Wat mij betreft wordt het én-én.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:41:45 #117
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123063730
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:40 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Uiteraard! Dat staat bovenaan. Maar het hoeft toch geen of-of te zijn? Wat mij betreft wordt het én-én.
Uiteraard, maar vooral de mensenhandelaar.
pi_123063761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:41 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Uiteraard, maar vooral de mensenhandelaar.
Sure, maar de weg via de hoerenloper lijkt mij simpeler dan via de hoer. That's all.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:43:16 #119
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123063785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:42 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Sure, maar de weg via de hoerenloper lijkt mij simpeler dan via de hoer. That's all.
Dan gebeurt het wel in vunzige flatjes of hotelletjes.
pi_123064054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:43 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dan gebeurt het wel in vunzige flatjes of hotelletjes.
Niets valt 100% uit te sluiten en inderdaad, er zal ondergronds gegaan worden. Maar daar kan dan weer een ander soort onderzoek op losgelaten worden. Het is én-én-én-enz.

Wat voor mij een belangrijk punt is, is dat het aandachtspunt van het slachtoffer (de hoer dus), naar de daders (pooier én hoerenloper) moet worden verplaatst. Veel te lang komen de hufters er maar mee weg, omdat de hoer in het verdomhoekje wordt geplaatst.

Het pooierschap wordt in stupide hiphopclipjes verheerlijkt en hoerenloperij wordt doodnormaal gevonden. De hoer is een tot neukvlees gedegradeerd gebruiksvoorwerp en maar heel weinigen hebben deze groteske hypocrisie door. Zelfs hier kom je die mentaliteit tegen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:08:26 #121
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123064743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Niets valt 100% uit te sluiten en inderdaad, er zal ondergronds gegaan worden. Maar daar kan dan weer een ander soort onderzoek op losgelaten worden. Het is én-én-én-enz.

Wat voor mij een belangrijk punt is, is dat het aandachtspunt van het slachtoffer (de hoer dus), naar de daders (pooier én hoerenloper) moet worden verplaatst. Veel te lang komen de hufters er maar mee weg, omdat de hoer in het verdomhoekje wordt geplaatst.

Het pooierschap wordt in stupide hiphopclipjes verheerlijkt en hoerenloperij wordt doodnormaal gevonden. De hoer is een tot neukvlees gedegradeerd gebruiksvoorwerp en maar heel weinigen hebben deze groteske hypocrisie door. Zelfs hier kom je die mentaliteit tegen.
Weinig aan toe te voegen. Behalve de boeken 'Vrouw is hoer, man is stoer' en 'Vrouwen te koop' van Maria Genova.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:22:12 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123065275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Van mij hoeft die legalisering van de seksindustrie niet, da's 1.
Want?

quote:
Daarnaast kun je (zeer) jong ogende lokhoeren inzetten om de pedofiele hoerenlopers aan te pakken. Mag/moet ook in cyberspace gebeuren.
Prima maar waarom moet daarvoor gewone prostitutie verboden worden?

quote:
Elke hoerenloper die wordt afgeschrikt en voortaan toch maar z'n handje gebruikt is winst.
Iedere gedwongen vrouw in de onderwereld erbij om aan de vervangingsvraag te voldoen is verlies.

Bovendien, waarom moet de bezoeker van legale prostituees aangepakt worden?
pi_123065700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want?

[..]

Prima maar waarom moet daarvoor gewone prostitutie verboden worden?

[..]

Iedere gedwongen vrouw in de onderwereld erbij om aan de vervangingsvraag te voldoen is verlies.

Bovendien, waarom moet de bezoeker van legale prostituees aangepakt worden?
In mijn optiek bestaat er geen "gewone" prostitutie. Alle prostitutie is een kwestie van machtsongelijkheid en uitbuiting. Daarom is het in mijn optiek een onwenselijk en ongewenst verschijnsel dat helaas maar al te normaal gevonden wordt. Dat was het misschien ooit, toen de dames nog in dienst van een tempel waren en zij in aanzien stonden, maar met de komst van de hypocriete woestijngodsdiensten is dat allang om zeep geholpen.

Je houd je maar in of je gebruikt het handje maar.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:40:22 #124
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123065916
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:33 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In mijn optiek bestaat er geen "gewone" prostitutie. Alle prostitutie is een kwestie van machtsongelijkheid en uitbuiting. Daarom is het in mijn optiek een onwenselijk en ongewenst verschijnsel dat helaas maar al te normaal gevonden wordt. Dat was het misschien ooit, toen de dames nog in dienst van een tempel waren en zij in aanzien stonden, maar met de komst van de hypocriete woestijngodsdiensten is dat allang om zeep geholpen.

Je houd je maar in of je gebruikt het handje maar.
Hoewel het natuurlijk maar een mening is, denk ik dat het verstandig is om daar nog even over na te denken. Prostitutie heeft natuurlijk het een en ander te maken met machtsrelaties en uitbuiting, maar te stellen dat prostitutie per definitie gebaseerd is op machtsongelijkheid en uitbuiting doet de werkelijkheid geen eer aan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_123066361
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hoewel het natuurlijk maar een mening is, denk ik dat het verstandig is om daar nog even over na te denken. Prostitutie heeft natuurlijk het een en ander te maken met machtsrelaties en uitbuiting, maar te stellen dat prostitutie per definitie gebaseerd is op machtsongelijkheid en uitbuiting doet de werkelijkheid geen eer aan.
Er zullen gerust wel dames zijn die vrijwillig "in het vak" zitten, maar da's maar een klein gedeelte. Veruit de meeste vrouwen doen dit onvrijwillig. Hetzij onder druk van persoonlijke omstandigheden (geldgebrek), hetzij onder druk van derden (pooiers). Juist daarom neem ik de hoer niets kwalijk, maar de hoerenloper en de pooier des te meer.

Hoe dan ook betreft het een onwenselijke situatie, die door een abjecte en volstrekt hypocriete mentaliteit in stand wordt gehouden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:56:00 #126
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123066409
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan ben je verkeerd ingelicht.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:57:05 #127
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123066444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Er zullen gerust wel dames zijn die vrijwillig "in het vak" zitten, maar da's maar een klein gedeelte. Veruit de meeste vrouwen doen dit onvrijwillig. Hetzij onder druk van persoonlijke omstandigheden (geldgebrek), hetzij onder druk van derden (pooiers). Juist daarom neem ik de hoer niets kwalijk, maar de hoerenloper en de pooier des te meer.

Hoe dan ook betreft het een onwenselijke situatie, die door een abjecte en volstrekt hypocriete mentaliteit in stand wordt gehouden.
Een zeer overgroot gedeelte is er ingelokt/gedwongen. Reken maar op rond de 90%
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:58:03 #128
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123066481
Denk dat het tuig hier wel anders piept als je maanden niets van je dochter hoort en ze staat opeens achter het raam.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:01:23 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123066595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels talloze prostituees geïnterviewd en ben er inderdaad nog geen enkele tegenkomen die het voor haar plezier deed. Maar daarentegen, ik heb ook talloze mensen in andere beroepen geïnterviewd en ook daar niemand gevonden die het voor zijn plezier deed. Mensen werken namelijk voor hun geld en niet voor hun plezier. Ik heb veel seksuele dienstverleners gesproken die met plezier naar hun werk gaan.

Het sekswerken kent talloze moeilijkheden en misstanden en sommige zijn daarvan hartverscheurend. Maar er per definitie vanuit gaan dat het altijd ellende en uitbuiting is, is een ontkenning van de werkelijkheid. Het is namelijk vrij eenvoudig mogelijk om het sekswerken op een plezierige en verantwoorde manier te laten verlopen. Dat zou dan ook de focus moeten zijn, niet totale uitbanning.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dan ben je verkeerd ingelicht.
Ik durf dat te betwijfelen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:02:35 #130
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123066644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels talloze prostituees geïnterviewd en ben er inderdaad nog geen enkele tegenkomen die het voor haar plezier deed. Maar daarentegen, ik heb ook talloze mensen in andere beroepen geïnterviewd en ook daar niemand gevonden die het voor zijn plezier deed. Mensen werken namelijk voor hun geld en niet voor hun plezier. Ik heb veel seksuele dienstverleners gesproken die met plezier naar hun werk gaan.

Het sekswerken kent talloze moeilijkheden en misstanden en sommige zijn daarvan hartverscheurend. Maar er per definitie vanuit gaan dat het altijd ellende en uitbuiting is, is een ontkenning van de werkelijkheid. Het is namelijk vrij eenvoudig mogelijk om het sekswerken op een plezierige en verantwoorde manier te laten verlopen. Dat zou dan ook de focus moeten zijn, niet totale uitbanning.

[..]

Ik durf dat te betwijfelen.
Jezus man, hoe DURF je die vergelijking te maken. Ik geloof er niets van dat je meerdere hebt gesproken en anders logen ze uit angst. Damn man, hoe kun je??
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:03:39 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123066674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:33 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In mijn optiek bestaat er geen "gewone" prostitutie. Alle prostitutie is een kwestie van machtsongelijkheid en uitbuiting.
Dat kan je van ieder beroep zeggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:06:37 #132
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123066817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:02 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Jezus man, hoe DURF je die vergelijking te maken. Ik geloof er niets van dat je meerdere hebt gesproken en anders logen ze uit angst. Damn man, hoe kun je??
Wat jij wel en niet gelooft zal, met alle respect, mij een rotzorg zijn. Mocht je er enig verstand van hebben dan kan je denk ik zelf wel uitvogelen met wie ik wel en niet gesproken heb (puur op basis van pragmatische redenen).

Als ik jou was zou ik er ook nog even rustig over proberen na te denken wel punt ik wil maken, maar dat even terzijde.
--
pi_123066823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:57 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Een zeer overgroot gedeelte is er ingelokt/gedwongen. Reken maar op rond de 90%
Nope, dat percentage ligt nog hoger, ik schat het eerder op 98%. Bedenk wel, dat er verschrikkelijk veel hoeren zijn en dat echt maar een heel klein deel dit vrijwillig doet. Die zie je dan ook vrijwel alleen in de echt hogere tarieven en etablissementen als YabYum terug.

Veruit de meeste hoerenlopers maken gebruik/misbruik van de dames op straathoeken, achter het raam of het goedkope bordeel. Dit zijn allemaal per definitie onvrijwillige hoeren. Dat zij dit niet gauw zullen vertellen of toegeven is een heel ander verhaal......
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:08:39 #134
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123066897
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat jij wel en niet gelooft zal, met alle respect, mij een rotzorg zijn. Mocht je er enig verstand van hebben dan kan je denk ik zelf wel uitvogelen met wie ik wel en niet gesproken heb (puur op basis van pragmatische redenen).

Als ik jou was zou ik er ook nog even rustig over proberen na te denken wel punt ik wil maken, maar dat even terzijde.
Ok, dan heb je 0,1% van de 'beroepsgroep' gesproken, prima. Maar maak dan geen punt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nope, dat percentage ligt nog hoger, ik schat het eerder op 98%. Bedenk wel, dat er verschrikkelijk veel hoeren zijn en dat echt maar een heel klein deel dit vrijwillig doet. Die zie je dan ook vrijwel alleen in de echt hogere tarieven en etablissementen als YabYum terug.

Veruit de meeste hoerenlopers maken gebruik/misbruik van de dames op straathoeken, achter het raam of het goedkope bordeel. Dit zijn allemaal per definitie onvrijwillige hoeren. Dat zij dit niet gauw zullen vertellen of toegeven is een heel ander verhaal......
Ik wilde voorzichtig zijn maar er zijn verschillende schattingen. En juist die groep heeft de man hierboven kunnen interviewen.

Nee, natuurlijk geven ze dat niet toe.

En voor iedereen: ik weet waar ik het over heb.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:12:06 #135
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123067033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat is knap. Niemand kent die percentages namelijk. Schattingen maken wordt zelfs als erg gevaarlijk gezien omdat je daarmee praktisch altijd de omvang van het probleem bagatelliseert of juist erger maakt dan is. Om politieke redenen kan dat wenselijk zijn, maar daarmee doe je de werkelijkheid geweld aan.
quote:
Mensen die straten maken (fysiek en laag geschoold werk met een relatief hoge kans op blessureleed) doen dit ook niet vrijwillig omdat zij graag willen dat de straten er goed bijliggen maar omdat zij anders de huur niet kunnen betalen. Er is zit een wezenlijk verschil in tussen bepaald werk doen omdat er geld mee te verdienen valt of omdat je een pistool op je slaap gedrukt hebt. Zeker bij het sekswerken is het van belang dat je dat onderscheid goed in de gaten houdt, anders kan het misgaan.
--
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:15:00 #136
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is knap. Niemand kent die percentages namelijk. Schattingen maken wordt zelfs als erg gevaarlijk gezien omdat je daarmee praktisch altijd de omvang van het probleem bagatelliseert of juist erger maakt dan is. Om politieke redenen kan dat wenselijk zijn, maar daarmee doe je de werkelijkheid geweld aan.
Jij wil alle mensenhandelaren vragen hoeveel meisjes ze dwingen?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:15:08 #137
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123067136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:08 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ok, dan heb je 0,1% van de 'beroepsgroep' gesproken, prima. Maar maak dan geen punt.

[..]

Ik wilde voorzichtig zijn maar er zijn verschillende schattingen. En juist die groep heeft de man hierboven kunnen interviewen.

Nee, natuurlijk geven ze dat niet toe.

En voor iedereen: ik weet waar ik het over heb.
Nogmaals: denk even goed na over welk punt ik wil maken en waarom ik dit punt wil maken. Je zal dan merken dat het redelijk logisch is.

Puur op basis van logica: ook al zou ik de 0.1% gesproken hebben die wel gelukkig is met het werk. Dat ontkracht dan alsnog de veronderstelling dat prostitutie per definitie gebaseerd is op uitbuiting en machtsongelijkheid. Ook iets om even over na te denken.
--
pi_123067171
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je van ieder beroep zeggen.
True, tot op zekere hoogte is dat waar, maar ik maak toch een belangrijke distinctie tussen het verrichten van arbeid en het laten penetreren van je lichaam. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom ik dat onderscheid maak.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:16:34 #139
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123067185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:15 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Jij wil alle mensenhandelaren vragen hoeveel meisjes ze dwingen?
Nee? Maar ik ga het zeker niet schatten. De kans bestaat namelijk dat men dat dan voor waar gaat aannemen terwijl er te weinig kennis voorhanden is om daar vanuit te kunnen gaan.
--
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:17:26 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123067224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

True, tot op zekere hoogte is dat waar, maar ik maak toch een belangrijke distinctie tussen het verrichten van arbeid en het laten penetreren van je lichaam. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom ik dat onderscheid maak.
Ben ik oprecht wel benieuwd naar. Vanwege de gezondheidsrisico's of op basis van een moreel argument?
--
pi_123067327
Wel weer een heerlijk stukje blaming-the-victim in dit topic. O+
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:21:03 #142
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067333
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nogmaals: denk even goed na over welk punt ik wil maken en waarom ik dit punt wil maken. Je zal dan merken dat het redelijk logisch is.

Puur op basis van logica: ook al zou ik de 0.1% gesproken hebben die wel gelukkig is met het werk. Dat ontkracht dan alsnog de veronderstelling dat prostitutie per definitie gebaseerd is op uitbuiting en machtsongelijkheid. Ook iets om even over na te denken.
Als jij studentes gaat interviewen die veel geld willen verdienen kom je met een heel ander verhaal thuis dan dat je naar het zandpad of de wallen zou gaan mits die meisjes het al durven te vertellen.

Wat snap je daar niet aan?

Prostitutie is grotendeels gebaseerd op uitbuiting.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:21:37 #143
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee? Maar ik ga het zeker niet schatten. De kans bestaat namelijk dat men dat dan voor waar gaat aannemen terwijl er te weinig kennis voorhanden is om daar vanuit te kunnen gaan.
Er staat 'schatting' bij, een kind van 4 weet wat dat betekent.
pi_123067359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:21 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Als jij studentes gaat interviewen die veel geld willen verdienen kom je met een heel ander verhaal thuis dan dat je naar het zandpad of de wallen zou gaan mits die meisjes het al durven te vertellen.

Wat snap je daar niet aan?

Prostitutie is grotendeels gebaseerd op uitbuiting.
Prostitutie is helemaal niet grotendeels gebaseerd op uitbuiting. Er zijn er genoeg die het volkomen uit vrije wil doen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:21:55 #145
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067362
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ben ik oprecht wel benieuwd naar. Vanwege de gezondheidsrisico's of op basis van een moreel argument?
Ik hoop dat je een trol bent, echt.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:22:13 #146
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Prostitutie is helemaal niet grotendeels gebaseerd op uitbuiting. Er zijn er genoeg die het volkomen uit vrije wil doen.
Ja, en ik ben de paus.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:25:14 #147
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067469
quote:
Meisjes die onder valse voorwendselen naar Nederland worden gehaald, reageren vaak hysterisch als ze te horen krijgen wat hun werkelijk te wachten staat. De pooiers breken hun wilt door ze te verkrachten, uit te hongeren of zelfs water uit de WC te laten drinken. "De pijn went wel, de vernederingen wennen, alles went, behalve de angst" zegt een van de slachtoffers die ik spreek. Ze hadden haar kaak gebroken omdat ze weigerde een man te pijpen.
En dit is 1 van de circa 1000 verhalen uit 'Vrouwen te koop'...
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:26:02 #148
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_123067489
Maargoed, beroepsrisico toch...
pi_123067596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nogmaals, de dames op de straat, achter het raam en in het goedkope bordeel op de hoek doen het écht niet vrijwillig. Daarmee heb je de grootste groepen wel te pakken. Nee, niemand kent de percentages, maar het gevaar komt eerder van bagatelliseren, dan het tegenovergestelde. En wat de politiek daarvan vindt zal me worst wezen.

quote:
[..]Mensen die straten maken (fysiek en laag geschoold werk met een relatief hoge kans op blessureleed) doen dit ook niet vrijwillig omdat zij graag willen dat de straten er goed bijliggen maar omdat zij anders de huur niet kunnen betalen. Er is zit een wezenlijk verschil in tussen bepaald werk doen omdat er geld mee te verdienen valt of omdat je een pistool op je slaap gedrukt hebt. Zeker bij het sekswerken is het van belang dat je dat onderscheid goed in de gaten houdt, anders kan het misgaan.
Ook voor jou: er is wel een verschil tussen je lichaam te laten binnendringen of arbeid verrichten, of snap jij niet wat de lichamelijke integriteit inhoudt?

Verder is de dwang duidelijk in geval van het pistool, maar dat wil beslist niet zeggen dat de hoer die onder druk gezet wordt met de bedreiging richting naaste vrijwillig aan de slag is....

Ja, er zullen inderdaad dames zijn die vrijwillig werken, maar die laten zich in het algemeen een heel stuk beter voor hun diensten betalen en zijn daardoor meestal buiten het bereik van de gemiddelde hoerenloper.
pi_123067624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:22 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ja, en ik ben de paus.
Er zijn in jouw ogen geen prostituees die het vrijwillig doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')