Er zit volgens mij toch een curve in hoor. Verder is het zo dat zo'n meteoriet door de dampkring wordt afgeremd, dat kan je ook zien, want op een gegeven moment brandt ie niet meer, omdat door de afgenomen snelheid ook de wrijving is afgenomen. Maar goed, dan is de snelheid dus ook veel te laag om nog aan de zwaartekracht van de aarde te ontsnappen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Noem me gek, gebraden_wombat, maar dat ding vliegt rechtdoor.
quote:
lololquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:49 schreef freako het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soort apparatuur stuk gaat als er een meteoriet op inslaat.
En ik zie hem dalenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Noem me gek, gebraden_wombat, maar dat ding vliegt rechtdoor.
Bron van de raket? Ik geloof er namelijk 0,0 van.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hop, meteen een raket erop. Die Russen laten er ook geen gras over groeien.
Maar het feit dat ze tijd hebben om er een raket op af te sturen, spreekt toch tegen dat ze dit ding niet kunnen zien aankomen.
Het lijkt me dat een raket afschieten geen zin meer heeft als dat ding met een gigantische snelheid nog die laatste 100km vanaf de dampkring moet afleggen. Dat is een kwestie van minuten.
Waarom is het in dit filmpje donkerder dan in die andere?quote:
Volgens mij is dat nog niet bevestigd en worden die geruchten inmiddels weer ontkracht en ontkentquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Maar het feit dat ze tijd hebben om er een raket op af te sturen, spreekt toch tegen dat ze dit ding niet kunnen zien aankomen.
Dat zou je toch ook terug moeten zien op die filmpjes, lijkt me..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Bron van de raket? Ik geloof er namelijk 0,0 van.
quote:
quote:9:07 GMT: "The object could be about a meter in diameter and weigh a few tons,” said Valeriy Shuvalov of the Institute of Geosphere Dynamics. “As it entered the atmosphere, it broke into a cloud of pieces that flew on, creating a blast wave and emitting light. That's where the flashes came from, as well as broken windows. Most of the object’s material evaporated, the remaining pieces slowed down and fell. It was most likely of iron nature as it penetrated so far through the atmosphere. However, we still don't have the exact data on the debris."
Je reinste lariekoek, technisch een onhaalbare kaart.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Het lijkt me dat een raket afschieten geen zin meer heeft als dat ding met een gigantische snelheid nog die laatste 100km vanaf de dampkring moet afleggen. Dat is een kwestie van minuten.
No way dat je zo'n snelle meteoriet op zo'n kleine afstand kan raken met een raket.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Misschien leven de Russen van het laatste filmpje meer in het Oosten, en de Russen uit eerdere filmpjes meer in het Westen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom is het in dit filmpje donkerder dan in die andere?
Patriot is feitelijk gemaakt voor vliegtuigen, voor raketten is het eigenlijk al niet geschikt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:14 schreef Killaht het volgende:
[..]
Gewoon patriot missle systems inzetten tegen dit puin
Daar dacht ik dus ook aan.quote:
Wat voor raket zou dat zijn?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom is het in dit filmpje donkerder dan in die andere?
Ja dat dacht ik ook, maar ze kijken in elk geval wel vanaf dezelfde kant want hij beweegt dezelfde kant op.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien leven de Russen van het laatste filmpje meer in het Oosten, en de Russen uit eerdere filmpjes meer in het Westen.
http://en.wikipedia.org/wiki/BrahMosquote:
De beelden die je ziet zijn dashboard cams die veelal verplicht zijn in Rusland.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:24 schreef UpsideDown het volgende:
Toch mooi dat elke mobiel tegenwoordig een camera heeft! 15 jaar geleden hadden we het alleen met de verhalen moeten doen.
Alleen heeft een kiezelsteentje geen springstof aan boordquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik zou trouwens ook niet weten wat een raket zou kunnen uitrichten. Het is als een kiezelsteentje tegen een vliegende kanonskogel proberen te gooien.
Verplicht?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
De beelden die je ziet zijn dashboard cams die veelal verplicht zijn in Rusland.
Ja, maar je vergeet de payload boem!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
ens ook niet weten wat een raket zou kunnen uitrichten. Het is als een kiezelsteentje tegen een vliegende kanonskogel pr
Die knal is de sonic boom ja.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:27 schreef marcel-o het volgende:
vraag me echt af of je zo snel een raket kan afvuren op iets wat je niet op de radar kan zien.
hoewel zo'n raket op warmte af gaat, gaat de meteoriet, lijkt mij, iets te snel om op te mikken.
was die knal niet gewoon sonic?
15-20 jaar geleden nog niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
De beelden die je ziet zijn dashboard cams die veelal verplicht zijn in Rusland.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:27 schreef marcel-o het volgende:
vraag me echt af of je zo snel een raket kan afvuren op iets wat je niet op de radar kan zien.
hoewel zo'n raket op warmte af gaat, gaat de meteoriet, lijkt mij, iets te snel om op te mikken.
was die knal niet gewoon sonic?
Bronquote:De snelheid waarmee meteoroden de atmosfeer binnenkomen bedraagt 35 000 tot 250 000 km/u (10 tot 70 km/s). Om de tocht door de dampkring te kunnen overleven, moet zelfs voor grote meteoroden de snelheid niet hoger zijn dan ongeveer 100 000 km/u (27 km/s). Alleen zeer grote meteoroden (meer dan 100 000 kg) ondervinden relatief zo weinig weerstand dat de snelheid voldoende blijft om bij inslag een krater te veroorzaken.
Een aanzienlijk deel van de meteorode verdampt en slechts een beperkt deel bereikt de aarde: vaak zelfs helemaal niets. De massa van de Sichote-Alin-meteorode wordt geschat op 70 000 tot 100 000 kg, waarvan ongeveer 30 000 kg als meteoriet op de aarde is ingeslagen. De massa van de Nederlandse Glanerbrug-meteoriet bedroeg naar schatting vermoedelijk tussen de 20 tot 200 kg, waarvan minder dan 1 kg het aardoppervlak bereikte.
Een stuk ijzer van een meter met een typische snelheid van 17 km/s heeft een kinetische energie gelijk aan 135000 kg aan TNT. Ik denk niet dat je genoeg springstof in je raket hebt om er iets nuttigs mee te doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:25 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Alleen heeft een kiezelsteentje geen springstof aan boord
Ik poep er ook vanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/BrahMos
Amerikanen poepen daar van in hun broek.
Maar geloof niet dat ze deze op een steen kunnen mikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |