abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122905136
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Stel de aarde voor als een 2D schietschijf met een doorsnede van een meter. Aan de rand van de schietschijf zit een anders gekleurd stukje van 8 millimeter dik. Dat is de atmosfeer.

Schiet nu met zo'n kermisgeweer met je ogen dicht 1000 keer lukraak op het ding. Hoe vaak raak je de buitenste ring?

Alleen als je de buitenste ring raakt mis je de aarde maar raak je de atmosfeer. Eigenlijk moet de ring nog dunner zijn, want je mag niet te diep in de atmosfeer komen want dan verbrand je en hebben je brokstukken niet genoeg snelheid meer om er weer uit te komen.

Elke keer als je de schietschijf raakt ga je door de atmosfeer (de aarde is 3d, niet 2d) richting het oppervlak.
Je vergelijking gaat volgens mij niet op. Het aardscheren is het resultaat van de aantrekkingskracht op een voorbijkomend brok puin. Hier is een resultaat van een aardscheerder simulatie, gemaakt met de link die ik eerder gaf:

Zo lang er maar genoeg snelheid is, en de hoek ongunstig/gunstig (hangt er van af hoe je het bekijkt) is, kan de meteoriet niet inslaan, terwijl de Aarde wel heel kort bij gepasseerd wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122905137
Hij zou maar de afsluitdijk raken per ongeluk :D
pi_122905142
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:51 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Meteorieten zullen weinig effect hebben op elektronische apparatuur, ja, dat het naar de klote is wanneer een meteoriet er recht op inslaat :D Ik denk dat jij in de war bent met geladen deeltjes afkomstig van de zon, die bijvoorbeeld het poollicht veroorzaken.
Nee, ik vroeg het mij gewoon af, omdat je de meest wilde verhalen hoort her en der. Dank iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122905164

Poetin was er natuurlijk weer bij om zijn vele talenten te tonen :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122905181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat volgens mij niet op. Het aardscheren is het resultaat van de aantrekkingskracht op een voorbijkomend brok puin. Hier is een resultaat van een aardscheerder simulatie, gemaakt met de link die ik eerder gaf:

[ afbeelding ]
Niets dat inslaat begint in een baan om de aarde, behalve wat we zelf naar boven geschoten hebben. Ze zijn in een baan om de zon en komen onverhoopt de aarde op hun pad tegen. Je simulatie gaat dus niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 15-02-2013 10:00:55 (aarde is blijkbaar niet met een hoofdletter) ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_122905187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
Weet iemand wat voor effect een meteorietenregen heeft op elektronische apparatuur? Denk hierbij aan de cockpit-instrumenten in een vliegtuig.
Een meteoriet doet niet aan EMP.
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 09:55:01 #82
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_122905189
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:40 schreef Frutsel het volgende:
Kan die asterode die vandaag zo (historisch) dichtbij zou komen niet in stukken zijn gebroken en dat dit er een gevolg van is?
Ik denk dat die astrode niet alleen kwam, maar een hoop gruis bij zich heeft.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 09:57:34 #83
8781 crew  Frutsel
pi_122905239
quote:
Precies zo'n halfronde hap eruit. Net een cartoon.
Allah Al Watan Al Malik
pi_122905240
Stel je voor dat we een uur van te voren horen dat een meteoriet provincie Utrecht zal raken en zal wegvagen, wat zal dat wel niet teweegbrengen in Utrecht. :{
pi_122905259
Overigens gebeurt dit elke paar jaar wel: http://en.wikipedia.org/wiki/Near-Earth_object#Historic_impacts

Misschien nog wel vaker als je bedenkt dat het grootste gedeelte van de wereld onbewoond of water is. Nu hebben we geluk/pech dat het boven de bewoonde wereld was en die gekke Russen allemaal met een camera rondrijden.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 10:01:05 #87
8781 crew  Frutsel
pi_122905324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Overigens gebeurt dit elke paar jaar wel: http://en.wikipedia.org/wiki/Near-Earth_object#Historic_impacts

Misschien nog wel vaker als je bedenkt dat het grootste gedeelte van de wereld onbewoond of water is. Nu hebben we geluk/pech dat het boven de bewoonde wereld was en die gekke Russen allemaal met een camera rondrijden.
Die energie ook die er bij vrijkomt...

quote:
A large fireball was observed in the skies near Bone, Indonesia on October 8, 2009. This was thought to be caused by an asteroid approximately 10 meters in diameter. The fireball contained an estimated energy of 50 kilotons of TNT, or about twice the Nagasaki atomic bomb. No injuries were reported.
pi_122905335
quote:
Noem me gek, gebraden_wombat, maar dat ding vliegt rechtdoor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122905348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:58 schreef banaliteit het volgende:
Stel je voor dat we een uur van te voren horen dat een meteoriet provincie Utrecht zal raken en zal wegvagen, wat zal dat wel niet teweegbrengen in Utrecht. :{
Of in Zierikzee. Stel je voor zeg!
pi_122905444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zit volgens mij toch een curve in hoor. Verder is het zo dat zo'n meteoriet door de dampkring wordt afgeremd, dat kan je ook zien, want op een gegeven moment brandt ie niet meer, omdat door de afgenomen snelheid ook de wrijving is afgenomen. Maar goed, dan is de snelheid dus ook veel te laag om nog aan de zwaartekracht van de aarde te ontsnappen.
pi_122905512
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yeah, right... :')
;)

Zou wel vet zijn })

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:49 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat dat soort apparatuur stuk gaat als er een meteoriet op inslaat.
lolol

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 10:12:09 ]
pi_122905550
Hop, meteen een raket erop. Die Russen laten er ook geen gras over groeien :P .

Maar het feit dat ze tijd hebben om er een raket op af te sturen, spreekt toch tegen dat ze dit ding niet kunnen zien aankomen.

Het lijkt me dat een raket afschieten geen zin meer heeft als dat ding met een gigantische snelheid nog die laatste 100km vanaf de dampkring moet afleggen. Dat is een kwestie van minuten.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_122905551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En ik zie hem dalen :D. Dat krijg je als je een 3d-pad probeert te extrapoleren van een 2d-video, we zullen officile rapporten moeten afwachten.

Heb trouwens wel een wiki-link gevonden van het type dat jij bedoelt, en ze zijn zeer zeldzaam: http://en.wikipedia.org/wiki/Earth-grazing_fireball

Heeft iemand trouwens al een filmpje gevonden waar je n de meteoor ziet binnenkomen n de knal hoort? Want dan kunnen we schatten hoe hoog hij was.
pi_122905563
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Augustus_Thijs het volgende:

Maar het feit dat ze tijd hebben om er een raket op af te sturen, spreekt toch tegen dat ze dit ding niet kunnen zien aankomen.

Het lijkt me dat een raket afschieten geen zin meer heeft als dat ding met een gigantische snelheid nog die laatste 100km vanaf de dampkring moet afleggen. Dat is een kwestie van minuten.
Bron van de raket? Ik geloof er namelijk 0,0 van.
pi_122905622
quote:
Waarom is het in dit filmpje donkerder dan in die andere?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 10:14:24 #97
8781 crew  Frutsel
pi_122905649
quote:

Volgens mij is dat nog niet bevestigd en worden die geruchten inmiddels weer ontkracht en ontkent
Ff afwachten nog ^^
pi_122905680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Bron van de raket? Ik geloof er namelijk 0,0 van.
Dat zou je toch ook terug moeten zien op die filmpjes, lijkt me..
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:15:41 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_122905683
quote:
quote:
9:07 GMT: "The object could be about a meter in diameter and weigh a few tons,” said Valeriy Shuvalov of the Institute of Geosphere Dynamics. “As it entered the atmosphere, it broke into a cloud of pieces that flew on, creating a blast wave and emitting light. That's where the flashes came from, as well as broken windows. Most of the object’s material evaporated, the remaining pieces slowed down and fell. It was most likely of iron nature as it penetrated so far through the atmosphere. However, we still don't have the exact data on the debris."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 15 februari 2013 @ 10:15:42 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_122905684
quote:

Je reinste lariekoek, technisch een onhaalbare kaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')