CUL / De Duitse Keuken #2quote:Op zondag 10 februari 2013 19:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Klinkt goedNet als de koolrolletjes..
Heb je van beiden een recept?
Lekker! Ik ga nu mosterdsaus maken bij mijn zalmfiletquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Verandering van plan.
Het wordt ibericorack met boontjes en bloemig aardappeltje, mosterdsaus
DAMN!!!!!!! ik wil ook!!!!!!!quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Aardappeltjes uit de oven en bifteki
Kwam lichtjes in de buurt, maar er is nog ruimte voor verbeteringquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef theKiD het volgende:
Vanavond eens proberen om het geleerde van afgelopen weekend in praktijk te brengen. Chili con carne op mexicaanse wijze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu uitbuiken met een cola-berenburgNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Eerste gang toetje van zonet]oeh, ziet r lekker uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu uitbuiken met een cola-berenburg
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
Bij kippenpootje nummer hoeveel ben je nu?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:16 schreef Broertie het volgende:
Net 40(!!) kippe(n)poten van de plaatselijke poelier in de oven gegooid en die ga ik ongegeneerd allemaal ellen opeten!!!
Kippenpoten, oftewel, gay~chickenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:16 schreef Broertie het volgende:
Net 40(!!) kippe(n)poten van de plaatselijke poelier in de oven gegooid en die ga ik ongegeneerd allemaal ellen opeten!!!
Dat klinkt zalig! Watvoor pesto??? (ik gok rode, die lijkt me er 't beste bij passen).quote:
nee, groenequote:Op zondag 17 februari 2013 16:48 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Dat klinkt zalig! Watvoor pesto??? (ik gok rode, die lijkt me er 't beste bij passen).
Wij doen een patatje met iets erbij van de snackbar.
Ff wat makkelijks en snels, we gaan na het eten nog weg
Wat mooiquote:Op zondag 17 februari 2013 17:39 schreef minilot het volgende:
Na dagenlang koorts + rochelende bronchitis vandaag éindelijk een beetje beter en ook weer een pietsje trek! Werd tijd.
Vanmorgen fruit:
[ afbeelding ]
Vanmiddag panini met olijvensalade, in knoflook en witte wijn gestoofde spinazie en wat pepers, geroosterde paprika, zongedroogde tomaten en artisjokharten:
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel luxe chocolade flikken..quote:Op zondag 17 februari 2013 17:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat mooi
Ik zit nu aan de thee + luxe chocoladeflikken
quote:Op maandag 18 februari 2013 20:43 schreef Luxuria het volgende:
Oh en morgenavond Chicken Tomorrownight
waar kan ik nog paardenvlees kopen? Vroeger woonde ik vlak bij een paardeslager en ik vond het altijd lekker vlees.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Paardenstoofvlees op zijn vlaams, bloemige aardappels, rode kool met appeltjes
quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Paardenstoofvlees op zijn vlaams, bloemige aardappels, rode kool met appeltjes
Te makkelijk... te makkelijk..quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:48 schreef seasushi het volgende:
[..]
waar kan ik nog paardenvlees kopen? Vroeger woonde ik vlak bij een paardeslager en ik vond het altijd lekker vlees.
Grappig, ik ken echt helemaal niemand in mijn omgeving die ooit van maple producten gehoord heeft. Maple syrup is zo lekker!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:57 schreef minilot het volgende:
Ik ga zo maple cream maken en dat op volkoren beschuitjes opeten.
Vanmiddag/vanavond vegan lasagne met saus van allerlei geroosterde groenten + 'bechamel' van cashewnoten
Lekker hoor, maar wat een bende werk!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
We gooien straks gekruide kipreepjes in de oven. Daarbij nog wat spek uitbakken, punt paprika zwart roosteren en dat alles met wat sla, saus in een voorwarmde tortilla stoppen.
Omdat dat niet genoeg is nog wat kapucijners met spek erbij.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:45 schreef Zo-is-dat het volgende:
Brood met kaasjes, aioli, tapenade, cipollini, gegrilde groente er meer van dat lekkers! Glaasje rode wijn erbij en een goed begin van het weekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks gegrilde kipfilet, bloemkool, salade en aardappelkroketjesNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Inderdaad, hetzelfde hier als het mijn eigen vakantie zou zijn geweest!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:27 schreef uniekhoorn het volgende:
BenelientjeDat zou mijn hele vakantie vakkundig verpesten!
Beetje te donker geworden?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:53 schreef Sylvana het volgende:
Een voor mij nieuw recept van Matthijs Vrieze, groentenquiches
[ afbeelding ]
Ja bovenkant was helaas iets te donker idd, maar ook weer niet zo erg verbrand dat het niet meer te eten was. De bakjes moesten eerst alleen in de oven, nadat die klaar waren zagen ze er goed uit:quote:
Was lekker alleen niet veel van de pate gehad, was even de kamer uit, kom terug en wil de hond uitlaten, zit ze d'r bek af te likken, heeft ze dus het hele stuk pate van de plank op de salontafel gegeten..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:40 schreef foodlover het volgende:
Zelfgemaakte zalmsalade, brie, pate, stokbrood en een rood wijntje.
Heel lekker! Reuze hartig.quote:Op zondag 24 februari 2013 13:36 schreef minilot het volgende:
Zo aan de slag met:
http://www.seriouseats.com/recipes/2012/03/homemade-veggie-vegan-burgers-that-dont-suck-recipe.html
Het zal mij benieuwen!
ik heb hem zelf gemaaktquote:Op zondag 24 februari 2013 19:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
patatje stoof = paard.tenzij je hem zelf maakt misschien.
Nooit gebruikt, zo'n zak, ik hou van een knapperig velletjequote:Op maandag 25 februari 2013 14:52 schreef RickoKun het volgende:
2 kippenbouten en wat krieltjes.
Zal ik er nog een stoomzak bij kopen voor de kippenbouten? Merken jullie daar verschil in qua sappigheid?
Ik ben eruit. Mihoen met zoetzure komkommer + ui en de 'kip'stukjes van de Vegetarische Slager, gebakken in een pittige boemboe. Ernaast: cassavechips en biertjes.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:18 schreef minilot het volgende:
Nog aan het uitpluizen wat ik vanavond eens zal gaan eten..
-klik-quote:Op maandag 25 februari 2013 15:57 schreef minilot het volgende:
Ik ben eruit. Mihoen met zoetzure komkommer + ui en de 'kip'stukjes van de Vegetarische Slager, gebakken in een pittige boemboe. Ernaast: cassavechips en biertjes.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:32 schreef minilot het volgende:
Lunch straks: salade van winterpostelein, radijsjes en sla, met mosterddressing
Klinkt heerlijk! Ondanks dat bloemballen in olie nu niet direct de beste associatie gevenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanavond de left-over curries die ik gister gemaakt heb (1x Indiase aardappel-erwten curry, en 1x Sri Lankaanse kip-curry). In aanvulling daarop ga ik Sri Lankaanse Roti maken. Ik heb nu bloem-ballen in de olie dobberen, daar maak ik straks een soort pannenkoeken van. Die bloemballen rol ik uit tot een pannekoek, vul ik met gekruide ui, prei en aardappel, vouwen tot een driehoek en bakken in een hete koekenpan.
Al een boel Sri Lankaanse gerechten gemaakt, maar deze nog niet, en had daar ineens enorme zin in. Ben benieuwd hoe ze gaan lukken.
Wtfquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Buffet!
Ik had garnalencocktail, gerookte zalm, salade met mozzarella/tomaat, div. groenten en varkenhaasreepjes met portobellochampignons in saus.
Toe stukje omelet siberienne, chocomousse, meloen/ananas, cassissorbet en slagroom.
Geen fraai gezicht, maar het was reuze lekker!quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:50 schreef minilot het volgende:
plantaardige sloppy joes met zelfgemaakte bbq-saus
lijkt me lekker,,,domme zeg...hahaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanavond de left-over curries die ik gister gemaakt heb (1x Indiase aardappel-erwten curry, en 1x Sri Lankaanse kip-curry). In aanvulling daarop ga ik Sri Lankaanse Roti maken. Ik heb nu bloem-ballen in de olie dobberen, daar maak ik straks een soort pannenkoeken van. Die bloemballen rol ik uit tot een pannekoek, vul ik met gekruide ui, prei en aardappel, vouwen tot een driehoek en bakken in een hete koekenpan.
Al een boel Sri Lankaanse gerechten gemaakt, maar deze nog niet, en had daar ineens enorme zin in. Ben benieuwd hoe ze gaan lukken.
Oeiii dit klinkt heel lekker, waar kan ik het krijgen?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:50 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen een restje brownies + 2 sinaasappels
Vanmiddag maïsbroodjes met hummus en sambal.
Vanavond gaan we éindelijk de Oscaruitreiking terugkijken ( drie dagen uitslagen mis proberen te houden) en daarbij eten we een tikkie Amerikaans: plantaardige sloppy joes met zelfgemaakte bbq-saus. Als 'toetje' brokken popcorn in zoute karamel.
Zelluf maken!quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:26 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
Oeiii dit klinkt heel lekker, waar kan ik het krijgen?![]()
Nog leuker, thanks!!!quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelluf maken!![]()
Hier is een receptje
Heerlijk zegquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:09 schreef minilot het volgende:
Het is 1 maart, de Vegan Challenge is voorbij!
Oftewel: hoog tijd voor een een ei!![]()
Mijn ontbijt, net op:
[ afbeelding ]
Ei op aardappelcurry met spinazie op homemade naanbrood.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:09 schreef minilot het volgende:
Het is 1 maart, de Vegan Challenge is voorbij!
Oftewel: hoog tijd voor een een ei!![]()
Mijn ontbijt, net op:
[ afbeelding ]
Ei op aardappelcurry met spinazie op homemade naanbrood.
Ik hou echt totaaaal niet van kokosquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelluf maken!![]()
Hier is een receptje (meer zout erin gedaan dan een pinch, want karamel + zout =)
Met als resultaat (lopend buffet):quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:37 schreef Iemand91 het volgende:
Appel en versgeperst sinaasappelsap.
Gaan straks uit eten.
Niet waarus, cola-ijsje bevat geen vetquote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Alleen maar vet gegeten vandaag.
Had na de pizza nog n ferrero rocher, handje honingcashews, een cola-ijsje en yoghurt met cruesli
en en en laatste vraag: Heb je zoute popcorn gebruikt?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:39 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
Ik hou echt totaaaal niet van kokosDenk je dat ik het door bv zonnebloemolie kan vervangen, of is kokosolie essentieel?
Ah, zoals 80% van Nederland die geen chinees haalt op zaterdagquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:33 schreef np101 het volgende:
Ingeblikte, overzouten groenten (dop-erwt en mini-wortel ) met oude oogst, mislukte aardappelen met daarbij een ondefinieerbaar mishandeld stukje vlees.
Owww wat lekker!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Maandmenu van de Chinees![]()
Babi pangang
Krokante kip in zoetzure/pittige saus
Ossenhaas in bbqsaus
Varkenshaas in sojabonensaus
Bami, sate en mini-loempia's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |