Hoe bak je ze?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze niet gebakken en al hebt meegenomen
Ik maak ze meestal zelf. Aan een hand vol aardappelen, een uitje, een ei en een eetlepel bloem heb je voldoende.
In een flinke laag zonnebloemolie. En als de eerste uit elkaar dondert, moet er nog wat meer bloem bij.quote:
Ik ga me er toch maar weer eens aan wagen. Vind het zo lekker, maar ze lukken nooit zo goed.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In een flinke laag zonnebloemolie. En als de eerste uit elkaar dondert, moet er nog wat meer bloem bij.
Ik gebruik dit recept meestal (de bovenste, maar dan met olie ipv vet). Soms moet er wat meer bloem bij als de aardappelen erg vochtig zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ga me er toch maar weer eens aan wagen. Vind het zo lekker, maar ze lukken nooit zo goed.
Ongebakken en per stuk ingevroren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze niet gebakken en al hebt meegenomen
Ik maak ze meestal zelf. Aan een hand vol aardappelen, een uitje, een ei en een eetlepel bloem heb je voldoende.
Gehaktbal van varkensvlees frikadelle, zonder n dusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:53 schreef SanAnt het volgende:
Iemand een recept voor de duitse frikandel ??(is een soort van hamburger) erg lekker
Ah het is dus frikadelle ,nu heb ik op google eindelijk gevonden wat ik zochtquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gehaktbal van varkensvlees frikadelle, zonder n dus
Gewoon varkensgehakt of half om half nemen, uitjes worden er meestal doorheen gehakt, de kruiden die worden gebruikt bevatten minder peper dan de nederlandse gehaktmix, maar wat mosterdpoeder bijvoorbeeld. Je kan er dus mosterd en nootmuskaat door doen. Ei en paneermeel als je dat wilt gebruiken.
Als je er ballen van maakt, kan je ze ook in een roomsaus met kappertjes garen, dan heb je (valse, want hoort eigenlijk met kalfsgehakt maar vrijwel niemand doet dat) Königsberger Klopse
datquote:
Klinkt als brauerei Schiffchen in de Altstadtquote:Op zondag 2 juni 2013 18:53 schreef travelman het volgende:
Gisteren düsseldorfer Rostbraten met Bratkartoffeln gegeten; die smaakte wel erg goed!! Altje erbij en genieten!
Zur Uel (Rathinger Strasse)quote:Op zondag 2 juni 2013 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt als brauerei Schiffchen in de Altstadt
Ah, meer de kant van de binnenstad waar (tenminste, toen ik er nog woonde) de studenten uithingen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |