abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 13:46:42 #201
137949 Disana
pi_122869230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ten tweede, waarom zou de orde niet verstoord mogen worden? Waarom moet alles gaan zoals het altijd gaat?
Misschien omdat men wel iets beters te doen heeft dan tijd verspillen aan niet ter zake doende flauwekul?
pi_122869239
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk, Pjong Jang in de polder.
Een overheid die voor jouw bepaald of jij bezig mag zijn met nieuwsgaring of niet.

Je bent de context weer eens volledig kwijt. Het gaat hier niet om een verbod om met een blocnote over straat te lopen, maar om wie wordt uitgenodigd op een door de overheid georganiseerde persbijeenkomst. Dan is de persvrijheid niet in het geding als Bananasplit daar niet welkom is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:49:22 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122869320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bent de context weer eens volledig kwijt. Het gaat hier niet om een verbod om met een blocnote over straat te lopen, maar om wie wordt uitgenodigd op een door de overheid georganiseerde persbijeenkomst. Dan is de persvrijheid niet in het geding als Bananasplit daar niet welkom is.
Volgens het europese hof voor de rechten van de mens wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122869493
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens het europese hof voor de rechten van de mens wel.
Is dat die zaak waarbij Bauer verkleed als Assange de Amerikaanse ambassade in probeerde te komen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:54:28 #205
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_122869497
Pownews krijgt heel veel publiciteit voor iets wat een klein item had moeten zijn.
Jorritsma wordt neergezet als een incompetente burgermeester met fascistische trekjes.

Wie zou er gewonnen hebben? :')
pi_122869912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef Twiitch het volgende:
Pownews krijgt heel veel publiciteit voor iets wat een klein item had moeten zijn.
Jorritsma wordt neergezet als een incompetente burgermeester met fascistische trekjes.

Wie zou er gewonnen hebben? :')
Waar is heel veel publiciteit? Hier? :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:07:25 #207
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_122870029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nou, het staat op verschillende nieuwssites, als die mensen van pownews gewoon binnen waren gekomen dan was het natuurlijk geen item geweest.
pi_122870125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou, het staat op verschillende nieuwssites, als die mensen van pownews gewoon binnen waren gekomen dan was het natuurlijk geen item geweest.
Ik begrijp best dat het een item is, maar de meningen zijn er over verdeeld. Wat mij betreft is er geen winnaar.
pi_122871321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hier, Twitter, in de media (AD, GeenStijl, Trouw, Spits, Nu).
pi_122871411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien omdat men wel iets beters te doen heeft dan tijd verspillen aan niet ter zake doende flauwekul?
Toen er voor het eerst stemmen opgingen om Nelson Mandela vrij te laten deed men (het heersende regime in Zuid Afrika) dat ook af als niet ter zake doende flauwekul, om maar eens wat te noemen.

Niet dat ik die twee zaken qua grootte met elkaar wil vergelijken, maar wel om aan te tonen dat er niet één waarheid is en al helemaal niet als het aankomt op politiek en vrijheden.
pi_122872189
Je kan veel beter Rutger gewoon binnenlaten en zijn vragen beantwoorden, mits inhoudelijk. Alle bullshit en pesterijen kun je dan rustig negeren.

Kan me wel voorstellen dat niet elke politicus is opgewassen tegen pesterijen voor de camera. Ik vind dat een politicus kritische vragen altijd moet kunnen beantwoorden, maar iemand die uit het lood geslagen wordt door Rutger kan nog steeds een prima politicus zijn.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:19:11 #212
137949 Disana
pi_122872977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toen er voor het eerst stemmen opgingen om Nelson Mandela vrij te laten deed men (het heersende regime in Zuid Afrika) dat ook af als niet ter zake doende flauwekul, om maar eens wat te noemen.

Niet dat ik die twee zaken qua grootte met elkaar wil vergelijken, maar wel om aan te tonen dat er niet één waarheid is en al helemaal niet als het aankomt op politiek en vrijheden.
Ik vind dat inderdaad wel een heel vergezochte vergelijking. Zo van 'je moet iedereen dulden hoe vervelend hij ook doet, want er zou wel eens iets nuttigs uit kunnen komen.' Ja dag, laat ze zich dan gedragen.
pi_122873109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat inderdaad wel een heel vergezochte vergelijking. Zo van 'je moet iedereen dulden hoe vervelend hij ook doet, want er zou wel eens iets nuttigs uit kunnen komen.' Ja dag, laat ze zich dan gedragen.
Hoezo zou Rutger zich niet gedragen? Alleen maar omdat hij vragen stelt die sommige mensen vervelend vinden? Dat vind ik een rare maatstaf.
pi_122873140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef Toolshed het volgende:
Je kan veel beter Rutger gewoon binnenlaten en zijn vragen beantwoorden, mits inhoudelijk. Alle bullshit en pesterijen kun je dan rustig negeren.

Kan me wel voorstellen dat niet elke politicus is opgewassen tegen pesterijen voor de camera. Ik vind dat een politicus kritische vragen altijd moet kunnen beantwoorden, maar iemand die uit het lood geslagen wordt door Rutger kan nog steeds een prima politicus zijn.
Zolang het om de inhoud gaat zal ook Rutger voor niemand een probleem zijn, het zijn zijn maniertjes voor nog niet iedereen voor getraind is.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:23:41 #215
137949 Disana
pi_122873167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo zou Rutger zich niet gedragen? Alleen maar omdat hij vragen stelt die sommige mensen vervelend vinden? Dat vind ik een rare maatstaf.
Treiteren, sarren, zuigen, hinderlijk in de weg lopen, hinderlijk volgen, persoonlijke vragen, vragen die niets met een kwestie van doen hebben. Kortom totaal geen journalistiek.
pi_122873365
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Treiteren, sarren, zuigen, hinderlijk in de weg lopen, hinderlijk volgen, persoonlijke vragen, vragen die niets met een kwestie van doen hebben. Kortom totaal geen journalistiek.
Dus eigenlijk gedraagt van Castricum zich net zoals de gemiddelde Fok! user zeg je nu.
pi_122873394
quote:

[..]

Wat een onzin. Rutger stelt regelmatig gewoon vragen die met het onderwerp te maken hebben. Dat dat kritische vragen zijn die andere journalisten niet proberen te stellen is een heel ander verhaal. En voor de zoveelste maal; de stijl doet er vrij weinig toe in deze discussie.
pi_122873430
quote:

[..]

pi_122873441
Maar het was vroeger wel vroeger vermakelijk. Rutger fell off, niet meer zo zo hij.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:32:05 #220
137949 Disana
pi_122873463
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Rutger stelt regelmatig gewoon vragen die met het onderwerp te maken hebben. Dat dat kritische vragen zijn die andere journalisten niet proberen te stellen is een heel ander verhaal. En voor de zoveelste maal; de stijl doet er vrij weinig toe in deze discussie.
Je vraagt me wat PowNews verkeerd doet, en als ik dan antwoord geef, veeg je het weg met 'onzin'? Waarom vroeg je er dan naar?
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:33:50 #221
45206 Pietverdriet
pi_122873517
quote:

[..]

De Volkskrant brengt vlak voor de verkiezingen bewust valse informatie naar buiten over martelen door defensie om daarmee de verkiezingen te beïnvloeden. Hoe vind jij dat staan in verhouding tot Pownews?
pi_122873781
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Je vraagt me wat PowNews verkeerd doet, en als ik dan antwoord geef, veeg je het weg met 'onzin'? Waarom vroeg je er dan naar?
Ik vroeg ernaar, niet hij. Alhoewel ik het wel met 'm eens ben en het zelf niet beter had kunnen zeggen. :)
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:41:21 #223
137949 Disana
pi_122873810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Volkskrant brengt vlak voor de verkiezingen bewust valse informatie naar buiten over martelen door defensie om daarmee de verkiezingen te beïnvloeden. Hoe vind jij dat staan in verhouding tot Pownews?
Doet het er iets toe wat ik daarvan vind? Of wat ik van linksgedraaide yoghurt vind, of van walvissen? Het gaat hier over Jorritsma die PowNews de toegang ontzegt.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:44:09 #224
137949 Disana
pi_122873922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vroeg ernaar, niet hij. Alhoewel ik het wel met 'm eens ben en het zelf niet beter had kunnen zeggen. :)
Oké, foutje.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:44:54 #225
45206 Pietverdriet
pi_122873947
quote:

[..]

Treiteren, sarren, zuigen, persoonlijke vragen, vragen die niets met een kwestie van doen hebben. Kortom totaal geen journalistiek.
Zoals Jeremy Paxman?
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:50:55 #226
137949 Disana
pi_122874170
Ik moet wel lachen om de vergelijkingen die gemaakt worden tussen het amateuristische geklier van PowNews en deskundigheid en ervaring van anderen. Als je het verschil tussen lamlendigheid en expertise al niet ziet, dan begrijp ik dat je PowNews een hoge journalistieke waarde toekent.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:56:32 #227
45206 Pietverdriet
pi_122874368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:50 schreef Disana het volgende:
Ik moet wel lachen om de vergelijkingen die gemaakt worden tussen het amateuristische geklier van PowNews en deskundigheid en ervaring van anderen. Als je het verschil tussen lamlendigheid en expertise al niet ziet, dan begrijp ik dat je PowNews een hoge journalistieke waarde toekent.
Ik heb expliciet "Treiteren, sarren, zuigen, persoonlijke vragen, vragen die niets met een kwestie van doen hebben." in de quote laten staan en je een youtube clip gepost waar Paxman precies deze dingen doet.
Jouw antwoord daarop is op de man spelen en je komt niet met een argument.
Je ontwijkt net zo goed de vraag over de Volkskrant en haar martelhoax
Dan weten we genoeg over hoe jij erin zit, je wilt geen discussie, je wilt geen argumenten, je wilt poep over pownews, precies wat jij pownews verwijt.
pi_122874411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe mensen bereid zijn de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting op te offeren om daarmee niet welgevalligen de mond te snoeren.
dat zijn dezelfde mensen die vrijheid en democratie hoog in het vaandel hebben.

maar toch vinden ze dat bepaalde mensen mogen worden buitengesloten.

70 jaar geleden was er ook een man die anderen wou buitensluiten.
volgens Taurus is dit blijkbaar een 'vrijheid'.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb expliciet "Treiteren, sarren, zuigen, persoonlijke vragen, vragen die niets met een kwestie van doen hebben." in de quote laten staan en je een youtube clip gepost waar Paxman precies deze dingen doet.
Dan weten we genoeg over hoe jij erin zit, je wilt geen discussie, je wilt geen argumenten, je wilt poep over pownews, precies wat jij pownews verwijt.
iets met balk en splinter _O-
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 15:58:35 #229
137949 Disana
pi_122874423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij wilt mijn uitspraken sturen door over andere dingen dan PowNews te beginnen. Daar heb ik geen zin in, en dat heb ik al duidelijk gezegd. Als jij iets over PowNews toevoegt, doe ik misschien wel weer mee.
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:03:04 #230
45206 Pietverdriet
pi_122874592
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij wilt mijn uitspraken sturen door over andere dingen dan PowNews te beginnen.
Nope, jij verwijt Pownews een aantal zaken en ik laat zien dat zeer gerenommeerde journalisten als Paxman hetzelfde doen, en dat een krant als de Volkskrant veel ergere zaken doen. Maar jij wilt alleen maar janken over Pownews zonder dat in verhouding te zien tot andere media.
quote:
Daar heb ik geen zin in, en dat heb ik al duidelijk gezegd. Als jij iets over PowNews toevoegt i.p.v. mij tracht te sturen naar andere onderwerpen, doe ik misschien wel weer mee.
Dat jij geen zin hebt in tegenspraak is duidelijk, en je laat goed zien wat voor een media jij wenst, geen tegenspraak, geen kritiek, geen gezuig, geen lastige vragen. Maar zelf wens je wel op de man te spelen.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 16:05:49 #231
137949 Disana
pi_122874698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, jij verwijt Pownews een aantal zaken en ik laat zien dat zeer gerenommeerde journalisten als Paxman hetzelfde doen, en dat een krant als de Volkskrant veel ergere zaken doen. Maar jij wilt alleen maar janken over Pownews zonder dat in verhouding te zien tot andere media.

[..]

Dat jij geen zin hebt in tegenspraak is duidelijk, en je laat goed zien wat voor een media jij wenst, geen tegenspraak, geen kritiek, geen gezuig, geen lastige vragen.
Jij liet helemaal niets zien. Je probeerde de discussie te sturen door mij te vragen wat ik van bepaalde andere zaken vind. Ongetwijfeld had je daarna je punt gemaakt dat jij meent dat PowNews op hetzelfde niveau werkt, maar dat deed je niet. In plaats daarvan ging je mij verwijten dat ik me niet aan jouw lijntje mee liet voeren.

Maar je mag het anders zien hoor.
pi_122874797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat jij geen zin hebt in tegenspraak is duidelijk, en je laat goed zien wat voor een media jij wenst, geen tegenspraak, geen kritiek, geen gezuig, geen lastige vragen. Maar zelf wens je wel op de man te spelen.
het lijkt Rutger wel :)
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:47:54 #233
45206 Pietverdriet
pi_122876528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij liet helemaal niets zien.

Dat deed ik wel, maar jij wilt het niet zien
quote:
Je probeerde de discussie te sturen door mij te vragen wat ik van bepaalde andere zaken vind. Ongetwijfeld had je daarna je punt gemaakt dat jij meent dat PowNews op hetzelfde niveau werkt, maar dat deed je niet. In plaats daarvan ging je mij verwijten dat ik me niet aan jouw lijntje mee liet voeren.
Nope, jij speelde direct op de man, je gaat nog steeds niet op de argumenten in
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:52:16 #234
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122876726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Nope, jij speelde direct op de man, je gaat nog steeds niet op de argumenten in
Je kijkt in een spiegel? :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:21:50 #235
45206 Pietverdriet
pi_122877963
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Je kijkt in een spiegel? :')
Ach kijk, de volkenmoordgoedprater
pi_122879252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:50 schreef Disana het volgende:
Ik zie toch vooral lamlendigheid bij de traditionele mediajournalisten die geen enkele kritische vraag meer durven te stellen uit angst om geen toegang meer te krijgen, want dat is blijkbaar de consequentie.

En voor de zoveelste maal, het gaat niet om het niveau van Pownews, maar om het weigeren van media vanwege zelfbedachte en uiterst subjectieve "principes". Op grond van dergelijke principes zou je ook de KRO kunnen weigeren omdat ze katholiek zijn, of MAX omdat ze te oud zijn en een hetze voeren tegen jongeren. Ik noem maar wat. Helaas schijnt dit essentiele punt maar niet tot jouw bovenkamer te willen doordringen.
pi_122879508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij wilt mijn uitspraken sturen door over andere dingen dan PowNews te beginnen. Daar heb ik geen zin in, en dat heb ik al duidelijk gezegd. Als jij iets over PowNews toevoegt, doe ik misschien wel weer mee.
Wat een enorm zwaktebod dit! Treurig. Om gebeurtenissen in een context te plaatsen en er vervolgens over te oordelen moet je juist vergelijken met andere voorbeelden die ongeveer dezelfde eigenschappen met zich meedragen. Dit is een eeuwenoud gebruik in bijvoorbeeld rechtspraak, politiek, wetenschap en publiek debat. Maar Disana zegt: "doe ik lekker niet en ik reageer ook niet op mensen die dat wel doen."

Hoe treurig wil je het hebben? Nog nooit zo iets doms gehoord, echt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 18:03:06 ]
pi_122879617
Burgemeesters in functie die gewend zijn en behoefte hebben om ja-knikkers om zich heen te willen of moeten hebben, moeten niets van andere mensen hebben die zich wel confronterend opstellen.

Journalisten mogen en moeten die confrontatie wel aangaan

Jorritsma realiseert zich nog steeds niet dat ze meer schade voor haarzelf en de Almeerse burgers heeft gecreëerd. Zij tart de democratie die in haar taak als burgemeester zit.
Of je het nu prettig vindt of niet.

Ze speelt nu op de persoon van Rutger.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_122879789
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:04 schreef cempexo het volgende:
Burgemeesters in functie die gewend zijn en behoefte hebben om ja-knikkers om zich heen te willen of moeten hebben, moeten niets van andere mensen hebben die zich wel confronterend opstellen.

Journalisten mogen en moeten die confrontatie wel aangaan

Jorritsma realiseert zich nog steeds niet dat ze meer schade voor haarzelf en de Almeerse burgers heeft gecreëerd. Zij tart de democratie die in haar taak als burgemeester zit.
Of je het nu prettig vindt of niet.

Ze speelt nu op de persoon van Rutger.
Hoe zouden ze dit opgelost hebben in Denemarken? :P
pi_122879846
Maar Piet, hoeveel jaar heb je het nu al over de martelhoax van de Volkskrant?
pi_122879945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach en de Elsevier en de Telegraaf doen ook heel vaak berichten de wereld in gooien die niet kloppen. Telegraaf is zelfs meerdere keren veroordeeld door de Raad van de Journalistiek daarvoor.

Ook is daar een lobby te zien altijd voor de verkiezingen.

Punt is, het gaat niet om de inhoud, maar om de manier van interviewen en klieren.

Als Powned voor de inhoud was geweigerd (hoe kinderachtig en debiel hun inhoud ook is) had ik het ook absurd gevonden. Zelfde voor de Volkskrant/Elsevier/Telegraaf.

Nee het punt is, hun manier van klieren en interviewen en als een verwaande kleuter verpesten van normale persmomenten.
Met die reden vind ik het prima te begrijpen dat ze op bepaalde plekken niet meer welkom zijn.
pi_122880403
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zie toch vooral lamlendigheid bij de traditionele mediajournalisten die geen enkele kritische vraag meer durven te stellen uit angst om geen toegang meer te krijgen, want dat is blijkbaar de consequentie.
Nee, je mist een beetje het punt. Pownews is niet het kritische medium wat kritische vragen stelt, maar het vervelendste jongetje van de klas die zichzelf onaantastbaar waant en alles en iedereen wat hem niet aanstaat schoffeert of persoonlijk aanvalt.
pi_122880486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dit opgelost hebben in Denemarken? :P
Dan stelt ze zich niet sociaal op en krijgt de pers, haar partij en de burger over haar heen. En stevig ook.

Hier is een minister en anderen voor minder de laan uitgestuurd, per omgaande !
pi_122880551
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je mist een beetje het punt. Pownews is niet het kritische medium wat kritische vragen stelt, maar het vervelendste jongetje van de klas die zichzelf onaantastbaar waant en alles en iedereen wat hem niet aanstaat schoffeert of persoonlijk aanvalt.
Dat is echt calimero-gejank. De vragen van Pownews zijn over het algemeen ontzettend voorspelbaar en een politicus zou er gewoon antwoord op moeten hebben.
pi_122880923
Pownews zoekt graag de confrontatie op, Vooral bij politici die zich verschuilen, halve waarheden vertellen, de boel in de maling nemen of wegvluchten voor de realitieit van de dag.

De mening van de burger wordt dan vertolkt en wat is daar mis mee ?

Je kunt het ook zo zeggen. Journalisten die bevriend zijn met... die iemand willen beschermen...achterkamer spelletjes spelen, die sociaal gewenst gedrag vertonen laten die vragen liggen. Maar de burger wil het wel weten.

Door dit gedrag is juist pownews groot geworden, hadden die journalisten het maar wel moeten vragen. Maar dat durven ze niet of dat mogen ze niet van hun chef.

Pownews pakt dat dus wel op. Een homage voor pownews en een blamage voor die andere journalisten.

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 14-02-2013 18:49:38 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:47:32 #246
45206 Pietverdriet
pi_122881137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ach en de Elsevier en de Telegraaf doen ook heel vaak berichten de wereld in gooien die niet kloppen. Telegraaf is zelfs meerdere keren veroordeeld door de Raad van de Journalistiek daarvoor.

Punt is, het gaat niet om de inhoud, maar om de manier van interviewen en klieren.

Als Powned voor de inhoud was geweigerd (hoe kinderachtig en debiel hun inhoud ook is) had ik het ook absurd gevonden. Zelfde voor de Volkskrant/Elsevier/Telegraaf.

Nee het punt is, hun manier van klieren en interviewen en als een verwaande kleuter verpesten van normale persmomenten.
Met die reden vind ik het prima te begrijpen dat ze op bepaalde plekken niet meer welkom zijn.
Jij zou Jeremy Paxman ook weigeren?
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:49:57 #247
45206 Pietverdriet
pi_122881244
Volgens mij vinden de meeste joepie roepers het hier ook prima dat de telegraaf werd afgeluisterd door de inlichtingendiensten, niet?
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de mening zwaar gekleurd wordt door de politieke kleur.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:51:04 #248
45206 Pietverdriet
pi_122881278
quote:
9s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:11 schreef De_Guidance het volgende:
Maar Piet, hoeveel jaar heb je het nu al over de martelhoax van de Volkskrant?
Nog lang niet zolang als het gejammer dat de telegraaf fout was in de oorlog.
pi_122881321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij vinden de meeste joepie roepers het hier ook prima dat de telegraaf werd afgeluisterd door de inlichtingendiensten, niet?
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de mening zwaar gekleurd wordt door de politieke kleur.
Nee hoor ik vind dat helemaal niet prima.
Absurd zelfs.

Ik denk dat jij je juist laat leiden door je politieke voorkeur in deze.
pi_122881367
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Martin Koolhoven die verzon dat moslims boos waren omdat hij een rekening had te vereffenen met iemand?

Zo ver hoef je niet terug hoor. Punt is dat niemand Powned om de inhoud wil weigeren. De meerderhed in dit topic niet in ieder geval. Maar jij wil graag de discussie die kant op duwen.
pi_122881390
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die zaten daar dan ook aanzienlijk fouter dan de Volkskrant. Dat ging er vooral om wanneer met 'gepaste pressie' ondervragen als martelen gezien mag worden.
pi_122881420
quote:

[..]

Ik moet bij deze zin meteen denken aan hoe Jack van Gelder met voetballers omgaat. Slijmerig gedrag, vriendjes willen zijn om ervoor te zorgen dat ze in zijn programma komen zitten.
Die Van Gelder heb ik nog nooit een echt kritische vraag horen stellen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:54:18 #253
45206 Pietverdriet
pi_122881432
quote:

[..]

Zelfcensuur all the way!
pi_122881472
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De raad voor de journalistiek is een 65+ organisatie die leeft van subsidies. Vindt alles riooljournalistiek behalve van hun vrienden.

Deze raad heeft geen enkele bevoegheid. Kan alleen maar een mening weergeven.

Een: wij van WC eend adviseren club(je)
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:55:26 #255
45206 Pietverdriet
pi_122881483
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee hoor ik vind dat helemaal niet prima.
Absurd zelfs.

Ik denk dat jij je juist laat leiden door je politieke voorkeur in deze.
Ik heb enorm de schurft aan baggerjournalistiek, maar dat schijn jij niet door te hebben
pi_122881527
Als het om de inhoud ging zou ik zeggen dat wat mij betreft de Telegraaf (Marokkanen-hype krant) Elsevier (haatzaaiers) en WNL ook nergens welkom zouden zijn.

Dat zeg ik dus uitdrukkelijk niet, terwijl ik wel eerlijk zeg wat ik van die media vindt (kut).
pi_122881529
quote:

[..]

wat een onzin. Dat ben je nu al heel wat keer aan het herhalen maar zijn er ook concrete aanwijzingen voor? Of gaat het toch stiekem om enkele journalist die enkel wat de relnicht uithangt en er altijd een showtje over de persoon in plaats van de inhoud van maakt?
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:56:47 #258
45206 Pietverdriet
pi_122881551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:53 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Martin Koolhoven die verzon dat moslims boos waren omdat hij een rekening had te vereffenen met iemand?

Zo ver hoef je niet terug hoor. Punt is dat niemand Powned om de inhoud wil weigeren. De meerderhed in dit topic niet in ieder geval. Maar jij wil graag de discussie die kant op duwen.
Nope. Ik laat zien dat de argumentatie nergens op slaat, en het enige antwoord wat daar op komt is op de man spelen.
pi_122881613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

De raad voor de journalistiek is een 65+ organisatie die leeft van subsidies. Vindt alles riooljournalistiek behalve van hun vrienden.

Deze raad heeft geen enkele bevoegheid. Kan alleen maar een mening weergeven.

Een: wij van WC eend adviseren club(je)
Tja, je kunt wel de Raad meteen verdacht maken(vreemde tactiek wel). Punt is dat de Telegraaf wel degelijk berichten heeft verzonnen over moslims omdat Koolhoven een persoonlijk conflict had met iemand.

Zelfs Geenstijl heeft hierover bericht en er was een Zembla aflevering over.
pi_122881671
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Tja, je kunt wel de Raad meteen verdacht maken(vreemde tactiek wel).

Gaat ie weer...
pi_122881772
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope. Ik laat zien dat de argumentatie nergens op slaat, en het enige antwoord wat daar op komt is op de man spelen.
Ontken jij dat Pownews-journalisten op zeer puberale wijze klieren en persconferenties verstoren en daarna ook nog mensen achtervolgen met camera en microfoon?

Vind je het gek dat na zoveel keer een bewindsvoerder (ja ik weet dat jij daar meestal weinig mee hebt, maar goed) zoiets heeft van: en nu wil ik even dat mijn persmoment niet wordt verstoord door klierende kleuterachtigen? :P

Overigens kwam jij met de insinuatie dat politieke voorkeur een rol zou spelen bij de jeej-roepers, ook een beetje op de man!
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:02:05 #262
45206 Pietverdriet
pi_122881835
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Tja, je kunt wel de Raad meteen verdacht maken(vreemde tactiek wel). Punt is dat de Telegraaf wel degelijk berichten heeft verzonnen over moslims omdat Koolhoven een persoonlijk conflict had met iemand.

Zelfs Geenstijl heeft hierover bericht en er was een Zembla aflevering over.
Punt is dat je dit soort misbruik bij vrijwel alle kranten of omroepen zal aantreffen, Zembla van de Vara, de Vara met de exota affaire...
pi_122881888
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]de Vara met de exota affaire...
Nu kom je toch al erg dicht bij de foute Telegraaf uit de oorlog qua tijdsvak _O-
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:03:46 #264
45206 Pietverdriet
pi_122881917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ontken jij dat Pownews-journalisten op zeer puberale wijze klieren en persconferenties verstoren en daarna ook nog mensen achtervolgen met camera en microfoon?

Vind je het gek dat na zoveel keer een bewindsvoerder (ja ik weet dat jij daar meestal weinig mee hebt, maar goed) zoiets heeft van: en nu wil ik even dat mijn persmoment niet wordt verstoord door klierende kleuterachtigen? :P

Ze bedrijven een manier van journalistiek die confronterend is, maar ook daar staan ze in een lange traditie.
pi_122881926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Gaat ie weer...
Oké vergeet de raad dan.

De Telegraaf heeft een bericht verzonnen over moslims, met of zonder de raad.

Alsjblieft.
http://www.geenstijl.tv/2(...)opverhaal_kapot.html
http://zembla.vara.nl/Nie(...)6db115a52129f385d6b9
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:04:36 #266
45206 Pietverdriet
pi_122881954
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu kom je toch al erg dicht bij de foute Telegraaf uit de oorlog qua tijdsvak _O-
Geen argumenten, zo kennen we je weer.
pi_122881973
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Punt is dat je dit soort misbruik bij vrijwel alle kranten of omroepen zal aantreffen, Zembla van de Vara, de Vara met de exota affaire...
Dat kan, ik zeg ook nergens dat de Telegraaf geweerd moet worden bij persconferenties. :P
pi_122882061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Oké vergeet de raad dan.

Alsjblieft.
Tjonge jonge jonge...gelukkig doet dat alleen maar de Telegraaf...toch ?
pi_122882116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Tjonge jonge jonge...gelukkig doet dat alleen maar de Telegraaf...toch ?
Dat zeg ik toch niet.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:07:54 #270
45206 Pietverdriet
pi_122882134
quote:

[..]

Oké vergeet de raad dan.

Alsjblieft.
en de volkskrant de martelhoax, de vara nepte een exploderende frisdrankfles, de actueel een vals hondertje wat fake was, etc etc etc etc
pi_122882143
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen argumenten, zo kennen we je weer.
Als jij in de jaren '70 blijft steken met je 'argumenten' kan je dat verwachten.

Overigens heb ik mijn argumenten in dit topic al uitgebreid toegelicht.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:08:38 #272
45206 Pietverdriet
pi_122882176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:04 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat kan, ik zeg ook nergens dat de Telegraaf geweerd moet worden bij persconferenties. :P
Maar powned wel?
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:09:13 #273
45206 Pietverdriet
pi_122882211
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als jij in de jaren '70 blijft steken met je 'argumenten' kan je dat verwachten.

Overigens heb ik mijn argumenten in dit topic al uitgebreid toegelicht.
En weer op de man spelen, dag duke!
pi_122882226
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar powned wel?
Moet niet, maar ik zeg dat ik het prima vind te begrijpen, met de reden die ik al 1000 keer heb uitgelegd.

(dus NIET vanwege de inhoud of politieke richting)
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 19:09:41 #275
137949 Disana
pi_122882231
quote:

[..]

En voor de zoveelste maal, het gaat niet om het niveau van Pownews, maar om het weigeren van media vanwege zelfbedachte en uiterst subjectieve "principes".
Hoe weet jij op welke gronden Jorritsma PowNews de toegang tot het gemeentehuis heeft ontzegd? Ikzelf heb geen idee, anders dan dat ze hun manier van bejegening afkeurt.
pi_122882238
quote:
9s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet.
Dat zeg je direct alsmede indirect wel...zeg maar de VARA/Volkskrant/NOS methode
pi_122882352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat zeg je direct alsmede indirect wel...zeg maar de VARA/Volkskrant/NOS methode
Nee ik zeg het gewoon niet. Direct noch inderect.

En de Volkskrant is echt al een tijdje niet meer zo links hoor. Staan heel vaak stukken in die jij helemaal tof zou vinden.
pi_122882380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe weet jij op welke gronden Jorritsma PowNews de toegang tot het gemeentehuis heeft ontzegd? Ikzelf heb geen idee, anders dan dat ze hun manier van bejegening afkeurt.
Het moet gewoon een groot links complot zijn, dat is toch logisch?
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 19:13:43 #279
137949 Disana
pi_122882443
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een enorm zwaktebod dit! Treurig. Om gebeurtenissen in een context te plaatsen en er vervolgens over te oordelen moet je juist vergelijken met andere voorbeelden die ongeveer dezelfde eigenschappen met zich meedragen. Dit is een eeuwenoud gebruik in bijvoorbeeld rechtspraak, politiek, wetenschap en publiek debat. Maar Disana zegt: "doe ik lekker niet en ik reageer ook niet op mensen die dat wel doen."

Hoe treurig wil je het hebben? Nog nooit zo iets doms gehoord, echt niet.
Jij en Piet bedienen je nu van dezelfde principes als PowNews: de opponent is verplicht te antwoorden, en anders volgen spot en veroordeling.

Piet smeet zomaar wat namen de lucht in, zonder op mijn argumenten in te gaan of een eigen mening toe te voegen. Ik voel me dan niet verplicht daarop te reageren. Dat ik dat desondanks heb gedaan, is dus kennelijk reden om de discussie nog verder omlaag te trekken.

Ik vind mijn reactie duidelijk, maar ik wil hem best nog eens voor jullie herhalen: ik moet erom lachen als mensen de werkwijze van PowNews op een lijn zetten met begrippen als de Volkskrant of Paxman. Dat lijkt me een duidelijke mening en daar moeten jullie het mee doen.
pi_122882458
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze is een VVD'er. :P
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 19:14:16 #281
137949 Disana
pi_122882468
quote:

[..]

Jorritsma links ;(
pi_122882479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze is een VVD'er. :P
Nederland kent geen ware rechtse partijen.
pi_122882486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Jorritsma links ;(
Wen er maar aan.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 19:16:50 #284
137949 Disana
pi_122882615
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wen er maar aan.
Potverdorie, dan schuif ikzelf zover naar links op dat ik van de schaal af val.
pi_122882629
quote:

[..]

Jij hebt Hexagon even geraadpleegd over deze grijstekst?
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 19:17:31 #286
137949 Disana
pi_122882650
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duke ook al. Verdorie, ik dacht dat ik origineel was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:20:52 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122882840
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
wie speelt het meest op de man in het gansche land?"
pi_122882910
Goed, terug naar de inhoud allemaal?
pi_122883990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij en Piet bedienen je nu van dezelfde principes als PowNews: de opponent is verplicht te antwoorden, en anders volgen spot en veroordeling.

Piet smeet zomaar wat namen de lucht in, zonder op mijn argumenten in te gaan of een eigen mening toe te voegen. Ik voel me dan niet verplicht daarop te reageren. Dat ik dat desondanks heb gedaan, is dus kennelijk reden om de discussie nog verder omlaag te trekken.

Ik vind mijn reactie duidelijk, maar ik wil hem best nog eens voor jullie herhalen: ik moet erom lachen als mensen de werkwijze van PowNews op een lijn zetten met begrippen als de Volkskrant of Paxman. Dat lijkt me een duidelijke mening en daar moeten jullie het mee doen.
En ik moet lachen om mensen die het wel best vinden dat de vrije nieuwsgaring op deze manier gevaar loopt, ongeacht wat nou het niveau van de uitgesloten journalist in kwestie is. Oh nee wacht, waar ik lachen zei bedoel ik huilen. Stop.
pi_122884023
quote:
Joy.
pi_122884066
Over 20 jaar ben ik ook 50, dus hopelijk zijn ze dan nog steeds zo groot.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:54:23 #293
45206 Pietverdriet
pi_122884778
Heerlijk, schuimbekkend zonder argumenten op powned inhakken.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:04:55 #294
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122885438
quote:

[..]

Oké vergeet de raad dan.

Alsjblieft.
één maar? _O-
pi_122885444
Ja want past niet in het straatje... Weg ermee.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 20:10:45 #296
137949 Disana
pi_122885789
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En ik moet lachen om mensen die het wel best vinden dat de vrije nieuwsgaring op deze manier gevaar loopt, ongeacht wat nou het niveau van de uitgesloten journalist in kwestie is. Oh nee wacht, waar ik lachen zei bedoel ik huilen. Stop.
Ik denk juist niet dat de vrije nieuwsgaring iets zal missen als PowNews ergens niet wordt toegelaten of juist wel. Ze zitten op de PO weggedrukt in een hoekje laat op de avond, trekken weinig kijkers, en hebben bij mijn weten nog nooit een scoop gehad. Het stelt allemaal zo weinig voor.
pi_122886110
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk juist niet dat de vrije nieuwsgaring iets zal missen als PowNews ergens niet wordt toegelaten of juist wel. Ze zitten op de PO weggedrukt in een hoekje laat op de avond, trekken weinig kijkers, en hebben bij mijn weten nog nooit een scoop gehad. Het stelt allemaal zo weinig voor.
Ja dus? De eerste zin die je opschrijft heeft niets met de rest van je verhaal te maken. Nieuws kunnen vergaren of niet heeft niets te maken met je uitzendtijd en aantal kijkers. Beetje rare uitspraak.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 20:20:51 #298
137949 Disana
pi_122886434
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja dus? De eerste zin die je opschrijft heeft niets met de rest van je verhaal te maken. Nieuws kunnen vergaren of niet heeft niets te maken met je uitzendtijd en aantal kijkers. Beetje rare uitspraak.
Jij zegt dat de vrije nieuwsgaring in het geding is. Ik zeg dat het er niets toe doet omdat PowNews vrijwel niets toevoegt en voorstelt. Er gaat met andere woorden niets verloren.
pi_122886642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij zegt dat de vrije nieuwsgaring in het geding is. Ik zeg dat het er niets toe doet omdat PowNews vrijwel niets toevoegt en voorstelt. Er gaat met andere woorden niets verloren.
Zelfs als iemand of iets er niets of bijna niets toe doet heeft die persoon of organisatie nog altijd rechten. Zou een mooie boel worden als we bepaalde (mensen)rechten gaan toekennen op basis van jouw subjectieve inschatting of iets of iemand 'er toe doet'. Nieuwsgaring is een recht, geen graadmeter voor de grootte van je publiek.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 20:25:51 #300
137949 Disana
pi_122886695
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zelfs als iemand of iets er niets of bijna niets toe doet heeft die persoon of organisatie nog altijd rechten. Zou een mooie boel worden als we bepaalde (mensen)rechten gaan toekennen op basis van jouw subjectieve inschatting of iets of iemand 'er toe doet'. Nieuwsgaring is een recht, geen graadmeter voor de grootte van je publiek.
Dan gedragen ze zich maar. Als echte journalisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')