Bron: http://www.omroepflevolan(...)ang-tot-het-stadhuisquote:Almere: Jorritsma weigert PowNews toegang tot het stadhuis
Burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere heeft maandag een journalist van PowNews de toegang tot een persconferentie in het stadhuis geweigerd. De gemeente Almere nodigde de lokale en regionale journalisten uit, de Bovag de landelijke media, waaronder PowNews.
Andere journalisten kregen wel toegang, maar bodes lieten verslaggever Rutger Castricum en zijn cameraman niet binnen. Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat Jorritsma uit principe niet meewerkt aan welk item dan ook van PowNews. Zij stoort zich aan de manier van journalistiek bedrijven van de nieuwsrubriek.
Of andere bestuurders van de gemeente onwelgevallige journalisten mogen weigeren zal per geval bekeken worden, zegt de woordvoerder.
Staat de burgemeester in haar recht? Mag ze PowNews de toegang tot een persconferentie weigeren?quote:"Ik heb er geen zin in. Ik ben toch niet verplicht om met iedereen te spreken? Ik werk gewoon principieel niet mee aan PowNed, dus dat is jammer. Voor u."
?quote:Zou zo’n Annemarie Jorritsma ooit de hand hebben geschud van – ik noem maar een pedo – Joris Demmink? Heeft de burgemeester van Almere Jos van Rey op een van de VVD-feestjes nooit stevig bij de foutkatholieke schouders gepakt en gewangkust? En Jan-Dirk Paarlberg, heeft ze daar echt nimmer een jus’tje mee gedronken – of meer
Dat die blogger haar eigen man niet noemt (bouwfraude).quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:
Ik ben het volledig met deze blog eens:
[..]
?
Lees verder:
http://www.99woorden.nl/
Ze is in haar carrière vast heel veel goede en slechte mensen tegengekomen. Hoort bij haar functie denk ik. En ze kan van te voren niet weten wie wat voor lijken in de kast had/heeft zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
?
Lees verder:
Vind je? Heeft vooral met de stijl van Rutger te maken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dit een slechte ontwikkeling. De stap naar het alleen toelaten van journalisten die in je voordeel schrijven is snel gemaakt.
En?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vind je? Heeft vooral met de stijl van Rutger te maken.
Dan zou ze wel meer media weigeren. Heeft niet met inhoud maar met stijl te maken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
Het staat politici dus kennelijk vrij om alleen journalisten uit te nodigen of binnen te laten die in hun voordeel schrijven. Nee, fijn om te weten.
Te kritisch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan zou ze wel meer media weigeren. Heeft niet met inhoud maar met stijl te maken.
Nee natuurlijk niet.quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
Het staat politici dus kennelijk vrij om alleen journalisten uit te nodigen of binnen te laten die in hun voordeel schrijven. Nee, fijn om te weten.
In dit geval wel, maar als het burgemeesters vrij staat om te bepalen welke journalisten wel en niet aanwezig mogen zijn bij een persconferentie, dan kan dat in het vervolg ook om andere redenen gebeuren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vind je? Heeft vooral met de stijl van Rutger te maken.
Ze heeft Elsevier en WNL toch niet geweigerd?
En wie gaat bepalen wie te kritisch of rechts is?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als ze alle kritische of bijvoorbeeld rechtse pers had geweigerd zou ik het ook absurd vinden.
Dat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vooraf weren op een openbare vergadering: Nee
Vooraf weren op een genodigden vergadering: Ja
Verwijderen tijdens een openbare vergadering: Ja, als de aanwezigheid vergaderingonderbrekend / storend is
Principieel niet iemand te woord staan: Ja
Als een bepaalde groep journalisten zich heel hufterig en asociaal opstelt tijdens hun interviews (let op ik heb het niet over de inhoud van hun stukjes) en constant de boel loopt te verstieren zie ik niet in waarom dat niet zou mogen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:14 schreef Flurry het volgende:
[..]
In dit geval wel, maar als het burgemeesters vrij staat om te bepalen welke journalisten wel en niet aanwezig mogen zijn bij een persconferentie, dan kan dat in het vervolg ook om andere redenen gebeuren.
Te kritisch of te rechts zou ook moeten kunnen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:17 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En wie gaat bepalen wie te kritisch of rechts is?
De gemeente nodigt uit en de burgermeester weigert.quote:De gemeente Almere nodigde de lokale en regionale journalisten uit, de Bovag de landelijke media, waaronder PowNews.
Is Rutger een journalist?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dit een slechte ontwikkeling. De stap naar het alleen toelaten van journalisten die in je voordeel schrijven is snel gemaakt.
JAquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Te kritisch of te rechts zou ook moeten kunnen.
Ik heb het over hufterig en asociaal. In de manier waarop ze iemand benaderen bijvoorbeeld.
Jaquote:
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
De gemeente nodigt uit en de burgermeester weigert.
Mkay
Slippery slope drogredenatie vind ik dit.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is nogal subjectief. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat een burgemeester bij een persconferentie van de gemeente mag bepalen welke media wél en geen toegang hebben.
De volgende stap is inderdaad dat de Volkskrant niet meer welkom is in Blaricum. Of dat RTL een burgemeester kan betalen zodat de NOS geweigerd wordt. Zou een mooie bak worden.
Aan wie een burgemeester interviews geeft moet ie zelf weten, maar dit gaat natuurlijk nergens over.
Ik vind het geen probleem dat ze worden geweigerd.quote:
Dat vind jij.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem dat ze worden geweigerd.
Ze kwetsen mensen op een zeer hufterige en asociale manier, maar het dringt niet door of het kan ze niet schelen.
Valt niet meer onder journalistiek.
Ik ben geen fan van ze, maar om zomaar even te bepalen dat dat niet meer onder journalistiek valt...quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze kwetsen mensen op een zeer hufterige en asociale manier, maar het dringt niet door of het kan ze niet schelen.
Je zei dat je het absurd zou vinden als alle kritische of rechtse pers geweigerd was. Schijnbaar maak jij een indeling van journalisten, en Jorritsma heeft journalisten wel toegelaten die door jou als even kritisch of rechts als PowNews worden aangemerkt. Daarom zou dit onbezwaarlijk zijn. Er moet dan wel consensus zijn over jouw indeling. Zonder die consensus is de weigering vanwege een classificatie als hufterig en asociaal een Oost Europese aangelegenheid.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Te kritisch of te rechts zou ook moeten kunnen.
Ik heb het over hufterig en asociaal. In de manier waarop ze iemand benaderen bijvoorbeeld.
Je bent dus voorstander van censurering.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En wanneer is iemand geschoffeerd? Wanneer diegene te kritische vragen voorgeschoteld krijgt?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:27 schreef Disana het volgende:
Niemand hoeft zich te laten schofferen.
Nee nee , je hebt mij niet begrepen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je zei dat je het absurd vindt als alle kritische of rechtse pers geweigerd was. Schijnbaar maak jij een indeling van journalisten, en diegenen die door jou als even kritisch of rechts als PowNews worden aangemerkt, zijn worden wel toegelaten door Jorritsma. Daarom zou dit onbezwaarlijk zijn. Er moet dan wel consensus zijn over jouw indeling. Zonder die consensus is de weigering vanwege een classificatie als hufterig en asociaal een Oost Europese aangelegenheid.
Kritiek is iets anders dan onbeschoft gedrag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wanneer is iemand geschoffeerd? Wanneer diegene te kritische vragen voorgeschoteld krijgt?
Nee hoor, totaal niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent dus voorstander van censurering.
Een bestuurder mag journalisten weigeren op volstrekt subjectieve en ontoetsbare redenen.quote:
Dan maak jij dus een indeling in politieke richtingen (hokjes), en zolang Jorritsma van elk hokje maar iemand toelaat is het goed. Als ik de hokjes anders indeel, kan het dus zomaar zijn dat er van een bepaald hokje niemand wordt toegelaten. Degene die de hokjes indeelt, heeft de macht.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het niet vind kunnen als ze alleen media had uitgenodigd van haar politieke richting en de rest had geweerd. Of dat ze een krant of blad zou weren omdat ze kritisch over schrijft.
Ik ben inderdaad geen voorstander van het weigeren van journalisten om hun politieke richting of kritische vragen. Je bent een slechte journalist als je niet kritisch durft te zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan kan je nooit voorstander zijn van het weigeren van journalisten, van welk genre dan ook.
Gelukkig is een goede journalist zijn dan ook geen enkel criterium waarop iemand wel of niet uitgesloten zou moeten worden van het verslag doen van dit soort evenementen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:32 schreef jogy het volgende:
Rutger is een semi serieuze grappenmaker en zodanig maakt hij het wel makkelijk voor anderen om hem te weigeren op basis van onbeschoft/verstorend gedrag. Als journalist is hij niet veel serieuzer te nemen dan een paparazzi en verdient ongeveer evenveel respect.
Ook een blinde schiet weleens raak dus de paar dingen waar Rutger/Pownews raak mee heeft geschoten maakt Rutger niet opeens een (goede) journalist.
Ik snap Jorritsma haar verkrampte houding dan ook totaal niet. Als ze vind dat Rutger vervelend is, of haar schoffeert, dan moet het voor haar een koud kunstje zijn hem op zijn plaats te zetten voor de camera. Maar nee, ze doet liever aan het uitsluiten van ongewenste elementen. Slechte politicus dus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen voorstander van het weigeren van journalisten om hun politieke richting of kritische vragen. Je bent een slechte journalist als je niet kritisch durft te zijn.
Onzin. Je kan nooit vragen an sich uit de weg gaan wat de vrije pers betreft maar je kan wel de manier van vragen afwijzen. En half grappend serieus proberen over te komen terwijl je mensen onnodig irriteert (niet door de vraag maar de manier waarop) is niet een manier om ver te komen, ook niet in journalistenland. Je hebt je nog wel te houden aan bepaalde fatsoensnormen binnen welke discussie dan ook en als je je daar niet aan houdt mag je wat mij betreft geweigerd worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan kan je nooit voorstander zijn van het weigeren van journalisten, van welk genre dan ook.
Ik zou Rutger ook weigeren, niet vanwege een ongewenst element zijn, maar omdat ik niet behandeld wil worden als afval.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap Jorritsma haar verkrampte houding dan ook totaal niet. Als ze vind dat Rutger vervelend is, of haar schoffeert, dan moet het voor haar een koud kunstje zijn hem op zijn plaats te zetten voor de camera. Maar nee, ze doet liever aan het uitsluiten van ongewenste elementen. Slechte politicus dus.
Ik zeg volmondig JA! Rutger is een ongemanierde klootzak. En klootzakken moeten oprotten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.omroepflevolan(...)ang-tot-het-stadhuis
Het is niet het eerste incident tussen beide partijen. In december weigerde Jorritsma ook al om PowNews te woord te staan na een persconferentie over respect in het voetbal:
[..]
Staat de burgemeester in haar recht? Mag ze PowNews de toegang tot een persconferentie weigeren?
Niet aanschuiven bij Matthijs van Nieuwkerk dus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:35 schreef Taurus het volgende:
Als je geen vragen over je seksleven wilt of andere irrelevante bijzaken kan ik me goed voorstellen dat je die huichelachtige jankerds buiten de deur houdt ja.
Inderdaad, je kan een walgelijk amateuristische gratis weekblad journalist zijn en nog steeds toegelaten worden, je kan een uiterst professionele journalist zijn met kritische vragen die je verpakt in de normale omgangsvormen van een discussie en erbij horen maar als je overal een grap van maakt kan je die ook buiten tappen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig is een goede journalist zijn dan ook geen enkel criterium waarop iemand wel of niet uitgesloten zou moeten worden van het verslag doen van dit soort evenementen.
Natuurlijk wel. Het gaat niet eens om een 'goede journalist', hier gaat het gewoon om 'geen journalist'. Powned bedrijft satire, dat is amper journalistiek te noemen. Als je als TVmaker een vervelende reputatie opbouwt heb je dat volledig aan jezelf te wijten en is het niet raar dat er mensen zijn die jou niet te woord willen staan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig is een goede journalist zijn dan ook geen enkel criterium waarop iemand wel of niet uitgesloten zou moeten worden van het verslag doen van dit soort evenementen.
Dan corrigeer je hem toch ter plekke, ten overstaan van heel televisiekijkend Nederland? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor een doorgewinterde politicus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zou Rutger ook weigeren, niet vanwege een ongewenst element zijn, maar omdat ik niet behandeld wil worden als afval.
Ook voor jou geld dat dat soort gedragsnormen simpelweg gecorrigeerd kunnen worden voor heel televisiekijkend Nederland.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Onzin. Je kan nooit vragen an sich uit de weg gaan wat de vrije pers betreft maar je kan wel de manier van vragen afwijzen. En half grappend serieus proberen over te komen terwijl je mensen onnodig irriteert (niet door de vraag maar de manier waarop) is niet een manier om ver te komen, ook niet in journalistenland. Je hebt je nog wel te houden aan bepaalde fatsoensnormen binnen welke discussie dan ook en als je je daar niet aan houdt mag je wat mij betreft geweigerd worden.
Niet als die knakker van Powned daar tegenover me zit, inderdaad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niet aanschuiven bij Matthijs van Nieuwkerk dus.
Hij lijkt me toch wel tamelijk oncorrigeerbaar (en ik geeft hem daarbij eerlijk gezegd ook geen ongelijk, het is gewoon deel van wat zijn publiek wilt zien).quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan corrigeer je hem toch ter plekke, ten overstaan van heel televisiekijkend Nederland? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor een doorgewinterde politicus.
Doorgewinterde politici hoeven niet overweg te kunnen met onfatsoenlijke mensen, dat staat niet op hun CV. Je bent in de war met de politie, orde handhaving, belediging van ambtenaren in functie, etc.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan corrigeer je hem toch ter plekke, ten overstaan van heel televisiekijkend Nederland? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor een doorgewinterde politicus.
Op een gegeven moment wil je die afleiding niet meer binnen je persconferentie hebben omdat het elke keer te veel verstoord. Als je een kind in de groep hebt die elke keer begint te schreeuwen en te jengelen dan zal de kinderleider op een gegeven moment ook dat kind de toegang weigeren. Rutger is dat jengelende aandachttrekkende kind en is nu in de hoek gezet. Klaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ook. Ik heb totaal geen probleem met wat Rutger doet en vind het ook wel goed maar kan me er echt totaal niet druk om maken als hij ergens niet welkom is. Hij maakt het er zelf naar. Als ik bij iemand op het tapijt poep kan ik me ook wel voorstellen dat ik er niet meer welkom ben.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hij lijkt me toch wel tamelijk oncorrigeerbaar (en ik geeft hem daarbij eerlijk gezegd ook geen ongelijk, het is gewoon deel van wat zijn publiek wilt zien).
Dan verschillen we van mening over wat een politicus zou moeten kunnen. Voor mij is een politicus namelijk niks anders dan een hoop gebakken lucht verpakt in een mooi kostuum die als een lul met vingers tegen een ieder die het maar horen wil kletspraat ophangt over hoe hij het beste met Nederland voor heeft terwijl iedereen weet dat hij een ordinaire zakkenvuller is. Mede gebaseerd op die mening vind ik het niet meer dan normaal dat diegene hetzelfde lulverhaaltje kan ophangen tegen een irritante verslaggever, dat is namelijk part of the job.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Doorgewinterde politici hoeven niet overweg te kunnen met onfatsoenlijke mensen, dat staat niet op hun CV. Je bent in de war met de politie, orde handhaving, belediging van ambtenaren in functie, etc.
Dat snap ik, dat jij dan zo denkt. Staat niet ver van de mentaliteit van Powned, denk ik, als ik het zo lees. Dan verschillen we inderdaad ernstig van mening.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening over wat een politicus zou moeten kunnen. Voor mij is een politicus namelijk niks anders dan een hoop gebakken lucht verpakt in een mooi kostuum die als een lul met vingers tegen een ieder die het maar horen wil kletspraat ophangt over hoe hij het beste met Nederland voor heeft terwijl iedereen weet dat hij een ordinaire zakkenvuller is. Mede gebaseerd op die mening vind ik het niet meer dan normaal dat diegene hetzelfde lulverhaaltje kan ophangen tegen een irritante verslaggever, dat is namelijk part of the job.
Ok ok, daar heb je ook weer een puntquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan verschillen we van mening over wat een politicus zou moeten kunnen. Voor mij is een politicus namelijk niks anders dan een hoop gebakken lucht verpakt in een mooi kostuum die als een lul met vingers tegen een ieder die het maar horen wil kletspraat ophangt over hoe hij het beste met Nederland voor heeft terwijl iedereen weet dat hij een ordinaire zakkenvuller is. Mede gebaseerd op die mening vind ik het niet meer dan normaal dat diegene hetzelfde lulverhaaltje kan ophangen tegen een irritante verslaggever, dat is namelijk part of the job.
Ik kijk nooit Powned, dus ik heb geen idee of mijn denkbeelden overeen komen. Ik heb alleen geen hoge pet op van politici.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat jij dan zo denkt. Staat niet ver van de mentaliteit van Powned, denk ik, als ik het zo lees. Dan verschillen we inderdaad ernstig van mening.
Nee dat blijkt. Ik heb wel eens Powned gezien, ik denk dat die denkbeelden wel overeen komen. Wellicht zou je 't ook eens moeten zien, kan best fijne TV voor je zijn dan. Soms lukt het ze om politici af te branden op dat gebied dat jij zo belangrijk vindt, dus op persoonlijk vlak, stotteren en ongemakkelijkheid en dergelijke.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kijk nooit Powned, dus ik heb geen idee of mijn denkbeelden overeen komen. Ik heb alleen geen hoge pet op van politici.
Sinds wanneer heb jij de UI van Leandra 'gestolen'quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
?
Lees verder:
Dit dus.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blinde. Ander UI. Ui.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij de UI van Leandra 'gestolen'![]()
Leandra
zie MED / Schouderklopjes meldtopic.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij de UI van Leandra 'gestolen'![]()
Leandra
Lol, wist ik niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
zie MED / Schouderklopjes meldtopic.
Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het dan wel weer heel erg mee eens.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.
Ten tweede moet een politicus inderdaad kunnen omgaan met zware kritiek, maar dan wel inhoudelijke kritiek. Ik zie niet in waarom een politicus moet kunnen omgaan met een verslaggever die komt vragen of je dit weekend nog geneukt hebt, en wat je van de tieten van Mei Li Vos vindt. Als dat al 'part of the job' wordt, dan hebben mensen zoals jij blijkbaar liever een platvloerse premier die geen enkele vorm van autoriteit meer kan uitstralen dan een politicus die gewoon over de inhoud wordt ondervraagd bij interviews.
+1quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het dan wel weer heel erg mee eens.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.
Ten tweede moet een politicus inderdaad kunnen omgaan met zware kritiek, maar dan wel inhoudelijke kritiek. Ik zie niet in waarom een politicus moet kunnen omgaan met een verslaggever die komt vragen of je dit weekend nog geneukt hebt, en wat je van de tieten van Mei Li Vos vindt. Als dat al 'part of the job' wordt, dan hebben mensen zoals jij blijkbaar liever een platvloerse premier die geen enkele vorm van autoriteit meer kan uitstralen dan een politicus die gewoon over de inhoud wordt ondervraagd bij interviews.
Het is al 'part of the job' aangezien politici die op dit punt falen (zoals Vogelaar) erop worden afgerekend. Ik vind dat zelf ook geen goede zaak, maar het is nou eenmaal wel zo.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat bestuurders zo kapotgemaakt worden door een journalist die geen reet geeft om de inhoud. Nou was Vogelaar ook bestuurlijk redelijk incompetent, maar dat doet niets af aan het feit dat mensen als Rutger de politiek sterk aantasten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef Flow3r het volgende:
Zonder Rutger hadden we geen Ella Vogelaar-afgang gehad
Eén journalist heeft op zichzelf geen macht hoor. Dus wat voor inhoudsloze clown Rutger evt. ook is, dan is het nog altijd niet hijzelf die de politiek aantast. Dat zijn de serieuze media die zijn items overnemen en de politieke zwaargewichten die dat weer serieus nemen (zoals de PvdA-top die Vogelaar dwong te vertrekken).quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat bestuurders zo kapotgemaakt worden door een journalist die geen reet geeft om de inhoud. Nou was Vogelaar ook bestuurlijk redelijk incompetent, maar dat doet niets af aan het feit dat mensen als Rutger de politiek sterk aantasten.
En ondertussen iedereen maar zeiken dat het niet meer inhoudelijk is.
Ze hebben toch zo'n beetje de helft van alle PVV schandalen naar buiten gebracht.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:58 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Snap het niet zo, vind Pownews echt geen journalistieke waarde hebben, het is alleen maar etteren en vooral zuigen.
Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ze hebben toch zo'n beetje de helft van alle PVV schandalen naar buiten gebracht.
Is dat geen journalistiek? Of mag alleen de NOS zoiets?
Ahhh.quote:Annemarie Jorritsma-Lebbink (Hengelo (Gelderland), 1 juni 1950) is een Nederlands VVD-politica, bestuurder en
Maar jij hebt geen publieke taak, laat staat dat jij gedelegeerd bent om ze te ontvangen..quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |