abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122834369
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan kan je nooit voorstander zijn van het weigeren van journalisten, van welk genre dan ook.
Ik ben inderdaad geen voorstander van het weigeren van journalisten om hun politieke richting of kritische vragen. Je bent een slechte journalist als je niet kritisch durft te zijn.
pi_122834373
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:32 schreef jogy het volgende:
Rutger is een semi serieuze grappenmaker en zodanig maakt hij het wel makkelijk voor anderen om hem te weigeren op basis van onbeschoft/verstorend gedrag. Als journalist is hij niet veel serieuzer te nemen dan een paparazzi en verdient ongeveer evenveel respect.

Ook een blinde schiet weleens raak dus de paar dingen waar Rutger/Pownews raak mee heeft geschoten maakt Rutger niet opeens een (goede) journalist.
Gelukkig is een goede journalist zijn dan ook geen enkel criterium waarop iemand wel of niet uitgesloten zou moeten worden van het verslag doen van dit soort evenementen.
pi_122834424
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad geen voorstander van het weigeren van journalisten om hun politieke richting of kritische vragen. Je bent een slechte journalist als je niet kritisch durft te zijn.
Ik snap Jorritsma haar verkrampte houding dan ook totaal niet. Als ze vind dat Rutger vervelend is, of haar schoffeert, dan moet het voor haar een koud kunstje zijn hem op zijn plaats te zetten voor de camera. Maar nee, ze doet liever aan het uitsluiten van ongewenste elementen. Slechte politicus dus.
pi_122834468
Als je geen vragen over je seksleven wilt of andere irrelevante bijzaken kan ik me goed voorstellen dat je die huichelachtige jankerds buiten de deur houdt ja.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:35:58 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122834498
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan kan je nooit voorstander zijn van het weigeren van journalisten, van welk genre dan ook.
Onzin. Je kan nooit vragen an sich uit de weg gaan wat de vrije pers betreft maar je kan wel de manier van vragen afwijzen. En half grappend serieus proberen over te komen terwijl je mensen onnodig irriteert (niet door de vraag maar de manier waarop) is niet een manier om ver te komen, ook niet in journalistenland. Je hebt je nog wel te houden aan bepaalde fatsoensnormen binnen welke discussie dan ook en als je je daar niet aan houdt mag je wat mij betreft geweigerd worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_122834534
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap Jorritsma haar verkrampte houding dan ook totaal niet. Als ze vind dat Rutger vervelend is, of haar schoffeert, dan moet het voor haar een koud kunstje zijn hem op zijn plaats te zetten voor de camera. Maar nee, ze doet liever aan het uitsluiten van ongewenste elementen. Slechte politicus dus.
Ik zou Rutger ook weigeren, niet vanwege een ongewenst element zijn, maar omdat ik niet behandeld wil worden als afval.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:36:53 #57
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_122834537
quote:
11s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bron: http://www.omroepflevolan(...)ang-tot-het-stadhuis

Het is niet het eerste incident tussen beide partijen. In december weigerde Jorritsma ook al om PowNews te woord te staan na een persconferentie over respect in het voetbal:

[..]

Staat de burgemeester in haar recht? Mag ze PowNews de toegang tot een persconferentie weigeren?
Ik zeg volmondig JA! Rutger is een ongemanierde klootzak. En klootzakken moeten oprotten.
pi_122834552
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:35 schreef Taurus het volgende:
Als je geen vragen over je seksleven wilt of andere irrelevante bijzaken kan ik me goed voorstellen dat je die huichelachtige jankerds buiten de deur houdt ja.
Niet aanschuiven bij Matthijs van Nieuwkerk dus.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:38:01 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122834592
Nog los van de vraag of je Rutger in je zaal wil hebben, is dit natuurlijk een oerdomme oplossing van Jorritsma. Powned genereert 100x meer aandacht nu ze geweigerd zijn, dan dat ze er wel waren geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:38:01 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122834593
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelukkig is een goede journalist zijn dan ook geen enkel criterium waarop iemand wel of niet uitgesloten zou moeten worden van het verslag doen van dit soort evenementen.
Inderdaad, je kan een walgelijk amateuristische gratis weekblad journalist zijn en nog steeds toegelaten worden, je kan een uiterst professionele journalist zijn met kritische vragen die je verpakt in de normale omgangsvormen van een discussie en erbij horen maar als je overal een grap van maakt kan je die ook buiten tappen.
Vrijheid
pi_122834606
Verder ken ik Annemarie amper :P
pi_122834651
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het gaat niet eens om een 'goede journalist', hier gaat het gewoon om 'geen journalist'. Powned bedrijft satire, dat is amper journalistiek te noemen. Als je als TVmaker een vervelende reputatie opbouwt heb je dat volledig aan jezelf te wijten en is het niet raar dat er mensen zijn die jou niet te woord willen staan.

Ik ben het er mee eens dat je kritiek niet mag/zou moeten weren, maar Powned gaat verder dan kritiek. Het gaat vaak niet eens om de inhoud, maar om een totaal andere sensatiezucht waarbij het meer dan eens persoonlijk wordt. Daar hoeft een politicus zich niet mee in te laten.
pi_122834663
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik zou Rutger ook weigeren, niet vanwege een ongewenst element zijn, maar omdat ik niet behandeld wil worden als afval.
Dan corrigeer je hem toch ter plekke, ten overstaan van heel televisiekijkend Nederland? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor een doorgewinterde politicus.
pi_122834688
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Onzin. Je kan nooit vragen an sich uit de weg gaan wat de vrije pers betreft maar je kan wel de manier van vragen afwijzen. En half grappend serieus proberen over te komen terwijl je mensen onnodig irriteert (niet door de vraag maar de manier waarop) is niet een manier om ver te komen, ook niet in journalistenland. Je hebt je nog wel te houden aan bepaalde fatsoensnormen binnen welke discussie dan ook en als je je daar niet aan houdt mag je wat mij betreft geweigerd worden.
Ook voor jou geld dat dat soort gedragsnormen simpelweg gecorrigeerd kunnen worden voor heel televisiekijkend Nederland.
pi_122834690
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niet aanschuiven bij Matthijs van Nieuwkerk dus.
Niet als die knakker van Powned daar tegenover me zit, inderdaad.
pi_122834720
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan corrigeer je hem toch ter plekke, ten overstaan van heel televisiekijkend Nederland? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor een doorgewinterde politicus.
Hij lijkt me toch wel tamelijk oncorrigeerbaar (en ik geeft hem daarbij eerlijk gezegd ook geen ongelijk, het is gewoon deel van wat zijn publiek wilt zien).
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:42:22 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122834773
ach ze mogen die respectloze Rutger C. van mij gewoon achter het behang plakken, hij heeft geen humor, geen inzicht (nou ja alleen op IT gebied misschien) en is stijlloos

heeft verder niets met politieke kleur of positieve journalistiek te maken, ik zou hem ook een schop onder zijn hol geven als hij die microfoon onder mijn neus douwt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_122834786
quote:

[..]

Doorgewinterde politici hoeven niet overweg te kunnen met onfatsoenlijke mensen, dat staat niet op hun CV. Je bent in de war met de politie, orde handhaving, belediging van ambtenaren in functie, etc.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:42:50 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122834790
quote:

[..]

Op een gegeven moment wil je die afleiding niet meer binnen je persconferentie hebben omdat het elke keer te veel verstoord. Als je een kind in de groep hebt die elke keer begint te schreeuwen en te jengelen dan zal de kinderleider op een gegeven moment ook dat kind de toegang weigeren. Rutger is dat jengelende aandachttrekkende kind en is nu in de hoek gezet. Klaar.
Vrijheid
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:44:48 #70
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122834862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hij lijkt me toch wel tamelijk oncorrigeerbaar (en ik geeft hem daarbij eerlijk gezegd ook geen ongelijk, het is gewoon deel van wat zijn publiek wilt zien).
Dat ook. Ik heb totaal geen probleem met wat Rutger doet en vind het ook wel goed maar kan me er echt totaal niet druk om maken als hij ergens niet welkom is. Hij maakt het er zelf naar. Als ik bij iemand op het tapijt poep kan ik me ook wel voorstellen dat ik er niet meer welkom ben.
Vrijheid
pi_122834867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:42 schreef Taurus het volgende:

[..]

Doorgewinterde politici hoeven niet overweg te kunnen met onfatsoenlijke mensen, dat staat niet op hun CV. Je bent in de war met de politie, orde handhaving, belediging van ambtenaren in functie, etc.
Dan verschillen we van mening over wat een politicus zou moeten kunnen. Voor mij is een politicus namelijk niks anders dan een hoop gebakken lucht verpakt in een mooi kostuum die als een lul met vingers tegen een ieder die het maar horen wil kletspraat ophangt over hoe hij het beste met Nederland voor heeft terwijl iedereen weet dat hij een ordinaire zakkenvuller is. Mede gebaseerd op die mening vind ik het niet meer dan normaal dat diegene hetzelfde lulverhaaltje kan ophangen tegen een irritante verslaggever, dat is namelijk part of the job.
pi_122834910
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening over wat een politicus zou moeten kunnen. Voor mij is een politicus namelijk niks anders dan een hoop gebakken lucht verpakt in een mooi kostuum die als een lul met vingers tegen een ieder die het maar horen wil kletspraat ophangt over hoe hij het beste met Nederland voor heeft terwijl iedereen weet dat hij een ordinaire zakkenvuller is. Mede gebaseerd op die mening vind ik het niet meer dan normaal dat diegene hetzelfde lulverhaaltje kan ophangen tegen een irritante verslaggever, dat is namelijk part of the job.
Dat snap ik, dat jij dan zo denkt. Staat niet ver van de mentaliteit van Powned, denk ik, als ik het zo lees. Dan verschillen we inderdaad ernstig van mening. ;)
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:48:35 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122834996
quote:

[..]

Ok ok, daar heb je ook weer een punt :).
Vrijheid
pi_122835013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat snap ik, dat jij dan zo denkt. Staat niet ver van de mentaliteit van Powned, denk ik, als ik het zo lees. Dan verschillen we inderdaad ernstig van mening. ;)
Ik kijk nooit Powned, dus ik heb geen idee of mijn denkbeelden overeen komen. Ik heb alleen geen hoge pet op van politici.
pi_122835018
Gister kwam toevallig ook nog een stukje bij DWDD met een politicus van GroenLinks. Mevrouw moest naar een vergadering en had geen tijd voor Rutger. Maar die arrogante man bleef lekker staan met z'n microfoon. Want hoe durfde ze een interview te weigeren.

Een persoon (ongeacht welk beroep) mag nog altijd zelf bepalen met wie je praat of met wie niet. Bijvoorbeeld een Cohen is ook aan ten onder gegaan. Hij kon niet op tegen de pestkop "Rutger". En dan krijg je te horen dat ze daar "tegen moeten kunnen". Wat een onzin. Een politicus moet zijn bijdrage leveren aan het bestuur van ons land. Het is niet hun vak om pestkoppen af te weren. Want de pestkop zal toch wel winnen.
pi_122835144
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kijk nooit Powned, dus ik heb geen idee of mijn denkbeelden overeen komen. Ik heb alleen geen hoge pet op van politici.
Nee dat blijkt. Ik heb wel eens Powned gezien, ik denk dat die denkbeelden wel overeen komen. Wellicht zou je 't ook eens moeten zien, kan best fijne TV voor je zijn dan. Soms lukt het ze om politici af te branden op dat gebied dat jij zo belangrijk vindt, dus op persoonlijk vlak, stotteren en ongemakkelijkheid en dergelijke.

Edit: uiterlijk ook trouwens, ik herinner me bijvoorbeeld het expres 'meneer' zeggen tegen iemand terwijl het een mevrouw betreft. Of inzoomen op de borsten, dat soort dingen.
pi_122835149
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:
Ik ben het volledig met deze blog eens:

[..]

?
Lees verder:
http://www.99woorden.nl/
Sinds wanneer heb jij de UI van Leandra 'gestolen' :?
Leandra
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122835230
quote:

[..]

Dit dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:55:05 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122835256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leandra
Blinde. Ander UI. Ui.
Vrijheid
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:57:44 #80
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_122835384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leandra
zie MED / Schouderklopjes meldtopic.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_122835458
een hoop mensen zijn bang van Rutger, dat mag.
pi_122835564
quote:
Lol, wist ik niet.
Dan zijn ze dus beiden van dezelfde 'illustrator' afkomstig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122836027
quote:

[..]

Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.

Ten tweede moet een politicus inderdaad kunnen omgaan met zware kritiek, maar dan wel inhoudelijke kritiek. Ik zie niet in waarom een politicus moet kunnen omgaan met een verslaggever die komt vragen of je dit weekend nog geneukt hebt, en wat je van de tieten van Mei Li Vos vindt. Als dat al 'part of the job' wordt, dan hebben mensen zoals jij blijkbaar liever een platvloerse premier die geen enkele vorm van autoriteit meer kan uitstralen dan een politicus die gewoon over de inhoud wordt ondervraagd bij interviews.
pi_122836123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ik kan echt niet tegen die onzin dat alle politici ordinaire zakkenvullers zijn. Ministers + de premier hebben gewoon hele verantwoordelijke banen waarbij er echt keihard gewerkt moet worden. Voor hun geen standaard 40-urige werkweek. De beloning die ze daar voor krijgen is gewoon redelijk. Kamerleden kun je over discussiëren.

Ten tweede moet een politicus inderdaad kunnen omgaan met zware kritiek, maar dan wel inhoudelijke kritiek. Ik zie niet in waarom een politicus moet kunnen omgaan met een verslaggever die komt vragen of je dit weekend nog geneukt hebt, en wat je van de tieten van Mei Li Vos vindt. Als dat al 'part of the job' wordt, dan hebben mensen zoals jij blijkbaar liever een platvloerse premier die geen enkele vorm van autoriteit meer kan uitstralen dan een politicus die gewoon over de inhoud wordt ondervraagd bij interviews.
Ja, hier ben ik het dan wel weer heel erg mee eens.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:19:22 #85
225540 Pugg
Friends forever
pi_122836165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, hier ben ik het dan wel weer heel erg mee eens.
+1
pi_122836533
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_122836685
Het heeft niets met censuur te maken. Castricum wordt niet geweerd om een afwijkende mening, maar om extreem schofferend en beledigend gedrag.

En bedankt aan de mensen die hier meteen riepen dat PowNed "te rechts" was en daarom geweerd werd, hartelijk om gelachen.
pi_122837162
Ik zou hem ook weigeren. Mensen mogen zoveel rommel schrijven als ze willen over wie dan ook maar wat powned doet is niets anders dan pubergedrag vertonen met een camera erbij.

Dan kan je iedere clown met een mobieltje wel binnen laten.
Conscience do cost.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:51:56 #89
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122837427
Zonder Rutger hadden we geen Ella Vogelaar-afgang gehad :D
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:52:25 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122837446
Mooi dat er nog politici met ballen zijn die niet meedoen met de telekidsshow van de roze mafia.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122837507
quote:

[..]

Het is al 'part of the job' aangezien politici die op dit punt falen (zoals Vogelaar) erop worden afgerekend. Ik vind dat zelf ook geen goede zaak, maar het is nou eenmaal wel zo.

Daarom is het een waardeloze en laffe actie van Jorritsma: ze kan hetzij goed omgaan met de vervelende vragen van Rutger, of er verkeerd mee omgaan en dan beargumenteren waarom dat nog niet betekent dat ze heeft gefaald als politicus. Maar vervelende vragen uit de weg gaan door journalisten bij voorbaat de deur te wijzen, dat kan echt niet.
pi_122837575
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef Flow3r het volgende:
Zonder Rutger hadden we geen Ella Vogelaar-afgang gehad :D
Het is belachelijk dat bestuurders zo kapotgemaakt worden door een journalist die geen reet geeft om de inhoud. Nou was Vogelaar ook bestuurlijk redelijk incompetent, maar dat doet niets af aan het feit dat mensen als Rutger de politiek sterk aantasten.

En ondertussen iedereen maar zeiken dat het niet meer inhoudelijk is. ;(
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:58:54 #93
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_122837688
Snap het niet zo, vind Pownews echt geen journalistieke waarde hebben, het is alleen maar etteren en vooral zuigen.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_122837884
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is belachelijk dat bestuurders zo kapotgemaakt worden door een journalist die geen reet geeft om de inhoud. Nou was Vogelaar ook bestuurlijk redelijk incompetent, maar dat doet niets af aan het feit dat mensen als Rutger de politiek sterk aantasten.

En ondertussen iedereen maar zeiken dat het niet meer inhoudelijk is. ;(
Eén journalist heeft op zichzelf geen macht hoor. Dus wat voor inhoudsloze clown Rutger evt. ook is, dan is het nog altijd niet hijzelf die de politiek aantast. Dat zijn de serieuze media die zijn items overnemen en de politieke zwaargewichten die dat weer serieus nemen (zoals de PvdA-top die Vogelaar dwong te vertrekken).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 18:05:50 ]
pi_122838189
Jorritsma zou een voorbeeld kunnen nemen aan Buma.

Die kan er wel mee omgaan.
pi_122838208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:58 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Snap het niet zo, vind Pownews echt geen journalistieke waarde hebben, het is alleen maar etteren en vooral zuigen.
Ze hebben toch zo'n beetje de helft van alle PVV schandalen naar buiten gebracht.

Is dat geen journalistiek? Of mag alleen de NOS zoiets?
pi_122838257
Jorritsma, is dat niet die mevrouw die illegaal aan het pompen was zonder dat ze het zelf wist?

Maargoed, om bij voorbaat een journalist te weren vind ik nogal een discutabele zet.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:37:15 #98
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_122838860
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ze hebben toch zo'n beetje de helft van alle PVV schandalen naar buiten gebracht.

Is dat geen journalistiek? Of mag alleen de NOS zoiets?
Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:44:56 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122839163
quote:
Annemarie Jorritsma-Lebbink (Hengelo (Gelderland), 1 juni 1950) is een Nederlands VVD-politica, bestuurder en
Ahhh.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:46:00 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122839205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het niet fijn om naar te kijken en met mij vast wel meer. Ik zou ook weigeren, hoor.
Maar jij hebt geen publieke taak, laat staat dat jij gedelegeerd bent om ze te ontvangen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')