Tsja, lang niet in alle gevallen stonden die ouders erbij te kijken toen het gebeurde, hèquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.
als je niets meer voor te leven hebt, als je kinderen je worden ontnomen, dan is de rest van je leven al een gevangenis, zo ervaart hij het denk ik. nu heeft hij de ""bevrediging"" dat de dader gestraft is. dat zal voor hem de straf meer dan waard zijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.
Dat is dan fijn voor hem, maar het levert hem wel jaren in de gevangenis op.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:50 schreef Alleskids het volgende:
[..]
als je niets meer voor te leven hebt, als je kinderen je worden ontnomen, dan is de rest van je leven al een gevangenis, zo ervaart hij het denk ik. nu heeft hij de ""bevrediging"" dat de dader gestraft is. dat zal voor hem de straf meer dan waard zijn
Klopt!quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Tsja, lang niet in alle gevallen stonden die ouders erbij te kijken toen het gebeurde, hè
En voor zijn familie e.d. ? Zou het voor hun ook de straf meer dan waard zijn?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:50 schreef Alleskids het volgende:
[..]
als je niets meer voor te leven hebt, als je kinderen je worden ontnomen, dan is de rest van je leven al een gevangenis, zo ervaart hij het denk ik. nu heeft hij de ""bevrediging"" dat de dader gestraft is. dat zal voor hem de straf meer dan waard zijn
Wellicht begrijpelijk, maar daarmee niet wenselijk. Het blijft wraak. Iemand anders straffen. Maar straffen is een taak van de overheid, niet van burgers onderling.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.
Ik schat dat de kans klein is dat hij hem vermoord zou hebben als het 10km verderop gebeurd was, of als de man geen vuurwapen in huis had gehad.
In die gevallen had hij later moeten besluiten zijn kinderen te wreken, nu is het enkele minuten na de aanrijding gebeurd, vrijwel direct dus, geen tijd te overpeinzen, actie, reactie.
[..]
Nee, het gaat niet om milliseconden, als je je kind voor je ogen door een dronkenlap aan gort ziet worden gereden, dan heb je jezelf toch zeker binnen 2 minuten weer volledig in de hand, echt welquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat laatste is niemand met jou oneens.
En je vergeet het belangrijkste kenmerk in je eerste zin en dat is tijd. Ik geef meteen een subtiele hint, het gaat niet om milliseconden
Laat me raden, nooit kinderen gehad hèquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:48 schreef Robijn48 het volgende:
Wreken, wraak nemen, allemaal erg te begrijpen, maar in werkelijkheid niet meer dan moord.
hij gaat niet voor zijn familie, of zijn vrouw, maar in dit geval voor zijn eigen gevoel, en bevrediging zoeken in "rechtvaardigheid."quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
En voor zijn familie e.d. ? Zou het voor hun ook de straf meer dan waard zijn?
Laat me raden, vader?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat me raden, nooit kinderen gehad hè
Een puur egoistische daad ook nog eens dus.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef Alleskids het volgende:
[..]
hij gaat niet voor zijn familie, of zijn vrouw, maar in dit geval voor zijn eigen gevoel, en bevrediging zoeken in "rechtvaardigheid."
Nee, enkel een zoon van 27.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat zijn ouders, vrouw etc. hem zullen begrijpen en steunen .... zou ik doen als het mijn broer, vader, zoon, wasquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar het blijft simpelweg moord in mijn ogen.
En nu zijn niet alleen zijn kinderen slachtoffer, maar ook hijzelf, zijn ouders, (ex-)vrouw, overige familie, de dader, familie van de dader etc.
Er zijn ook mensen met kinderen die rationeel kunnen redeneren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Beweer ik dat? Met je kutsmileyquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om milliseconden, als je je kind voor je ogen door een dronkenlap aan gort ziet worden gereden, dan heb je jezelf toch zeker binnen 2 minuten weer volledig in de hand, echt wel
Dan denk jij dat maar. Feit blijft dat hij is aangeklaagd voor moord, en in mijn ogen terecht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat zijn ouders, vrouw etc. hem zullen begrijpen en steunen .... zou ik doen als het mijn broer, vader, zoon, was
Jawel edelachtbare en ik denk ook niet dat er hier mensen zijn die dat rationeel niet weten. Maar als een dronkenlap voor mijn ogen mijn zoontje zou doodrijden en ik had een pistool of van mijn part een honkbalknuppel in mijn achterbak liggen, dan was het afgelopen met hem. Ja, ja edelachtbare ik weet hoe de wet in elkaar steekt, maar sorry, ik weet ook hoe de liefde voor een kind in elkaar steekt, ik kon er dus niets aan doen, nogmaals sorry, edelachtbare, mea culpa!quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wellicht begrijpelijk, maar daarmee niet wenselijk. Het blijft wraak. Iemand anders straffen. Maar straffen is een taak van de overheid, niet van burgers onderling.
Dat zal, maar dan ga je toch de bak in.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Jawel edelachtbare en ik denk ook niet dat er hier mensen zijn die dat rationeel niet weten. Maar als een dronkenlap voor mijn ogen mijn zoontje zou doodrijden en ik had een pistool of van mijn part een honkbalknuppel in mijn achterbak liggen, dan was het afgelopen met hem. Ja, ja edelachtbare ik weet hoe de wet in elkaar steekt, maar sorry, ik weet ook hoe de liefde voor een kind in elkaar steekt, ik kon er dus niets aan doen, nogmaals sorry, edelachtbare, mea culpa!
In zo'n geval, binnen dat tijdsbestek, .... ik ben blij dat ik 2 ouders heb die zielsveel van me houden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen met kinderen die rationeel kunnen redeneren.
de smiley heb ik geleend van Fokquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Beweer ik dat? Met je kutsmiley
Je kan nog zoveel van je kind (eren) houden, dat wil niet zeggen dat je dan het recht in eigen hand moet nemen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:02 schreef Jian het volgende:
[..]
In zo'n geval, binnen dat tijdsbestek, .... ik ben blij dat ik 2 ouders heb die zielsveel van me houden.
Deze term wordt gebruikt wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegde, de gelegenheid had om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar deze vervolgens toch pleegt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.
Hoe klote de omstandigheden ook zijn.
Dit geeft jouw hele zijn en denkwijze weer. Dus jij denkt werkelijk dat de vrouw van die man, van wie ook haar kinderen zijn kapotgereden door een dronkenlap, die man zou veroordelen, ik denk dat ze het grootste begrip van de wereld heeft en als ze dat niet heeft dan mag ie blij zijn dat ie van d'r af is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dan denk jij dat maar. Feit blijft dat hij is aangeklaagd voor moord, en in mijn ogen terecht.
Je vult puur in. Daar heeft niemand wat aan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Dit geeft jouw hele zijn en denkwijze weer. Dus jij denkt werkelijk dat de vrouw van die man, van wie ook haar kinderen zijn kapotgereden door een dronkenlap, die man zou veroordelen, ik denk dat ze het grootste begrip van de wereld heeft en als ze dat niet heeft dan mag ie blij zijn dat ie van d'r af is.
Hier in Nederland, krijg ik waarschijnlijk effectief een jaar, ik heb het er graag voor over. In het onderhavige geval in Amerika, the land of defend your home and your loved ones, moet ik het allemaal nog zien, kan 2 kanten uit. Een jury kan vrij onvoorspelbaar zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zal, maar dan ga je toch de bak in.
welk recht? Het door jou verheerlijkte recht van het land waar je woont, of het recht van de natuur, het recht van de vader die zijn kinderen voor zijn neus heeft zien kapot maken, welk recht?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:03 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je kan nog zoveel van je kind (eren) houden, dat wil niet zeggen dat je dan het recht in eigen hand moet nemen.
Maar als de rechters in Nederland dat doen, dan zijn het softe eikels volgens jou en vele anderen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar volgens sommigen beredeneer je dus kennelijk vanuit je onderbuik als je het logisch vindt dat er rekening wordt gehouden met de omstandigheden.
So be it.
Kon wel eens tegenvallen, eigenrichting is niet zo populair hier..quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Hier in Nederland, krijg ik waarschijnlijk effectief een jaar, ik heb het er graag voor over.
We zullen het zien. De meeste mensen begrijpen echter heel best dat het noodzakelijk is voor een samenleving (althans, zoals we die nu zo kennen) dat niet iedereen voor eigen rechter gaat spelen.quote:In het onderhavige geval in Amerika, the land of defend your home and your loved ones, moet ik het allemaal nog zien, kan 2 kanten uit. Een jury kan vrij onvoorspelbaar zijn.
Moet er niet aan denken als jij kinderen krijgt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:11 schreef Jian het volgende:
[..]
welk recht? Het door jou verheerlijkte recht van het land waar je woont, of het recht van de natuur, het recht van de vader die zijn kinderen voor zijn neus heeft zien kapot maken, welk recht?
het doet er zoveel toe, dat het daar over ging, namelijk wat ie zijn familie, zijn vrouw, etc had aangedaan met het neerschieten van die dronkenlap, nu ie waarschijnlijk de bak inging. Wel bij de les blijven alsjeblieft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je vult puur in. Daar heeft niemand wat aan.
En het doet er ook niet toe wat zijn vrouw of ex vrouw ervan denkt.
Wijs me even het linkje aan naar het topic over een vergelijkbare zaak in Nederland waar de dader volgens mij wel hard gestraft moest worden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar als de rechters in Nederland dat doen, dan zijn het softe eikels volgens jou en vele anderen.
Waarom mag het dan nu wél meegenomen worden?
Welke maatstaf bepaald dat dat tokkiegedrag is? Jouw zelf aangemeten verhevenheid?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:14 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken als jij kinderen krijgt.
Als hij gepest wordt, sla je de pester, in plaats van normaal te redeneren.
Als je kind iets overkomt, neem je het recht in eigen handen ipv het aan het recht over te laten.
Je gedraagt als een tokkie.
Nee joh, taakstraf is zat. Dit soort mensen dien je niet te straffen omdat ze iets doen wat de rechterlijke macht nalaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:15 schreef -supergirl- het volgende:
stoere (ex)papa
ik begrijp het. maar het mag natuurlijk niet dus gevangenisstraf.
Sinds Teeven zit het anders behoorlijk in de lift.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kon wel eens tegenvallen, eigenrichting is niet zo populair hier..
Wat je zegt, we zullen zien.quote:We zullen het zien. De meeste mensen begrijpen echter heel best dat het noodzakelijk is voor een samenleving (althans, zoals we die nu zo kennen) dat niet iedereen voor eigen rechter gaat spelen.
Dit laatste negeer ik maar, wellicht wat impulsief, maar beneden m'n niveau.quote:Verder reageer jij kennelijk enorm impulsief, en vind je dat een goed excuus wanneer je iemand doodt. Al die hoofdtrappers en scheidsrechterschoppers denken er net zo over..
Neuh, jij gaat toch klagen dat het geen vergelijkbare zaak is, welk voorbeeld ik ook pak.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wijs me even het linkje aan naar het topic over een vergelijkbare zaak in Nederland waar de dader volgens mij wel hard gestraft moest worden.
De recht van de natuur? Ik snap je gevoel heel goed hoor, alleen ik snap niet op wat voor manier je het probeert te vergoeilijken... In ieder geval niet als je er van uitgaat dat we als beschaving wanneer het ons uitkomt het recht mogen nemen om de makkelijke, basale kant te kiezen. Nogmaals: oog om oog, willen we zo'n maatschappij? Het natuurlijk recht is dan ook het recht van de sterkste, een maatschappij waarin van moord geen sprake is aangezien dat in het natuurlijke niet voorkomt (immers, recht van sterkste, oog om oog etc). Een maatschappij waarin dat het recht is, vraag ik me af hoeveel jaar we hebben gedaan als mensheid om geciviliseerd te geraken (en in wezen ook verder van natuur/drift)quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:11 schreef Jian het volgende:
[..]
welk recht? Het door jou verheerlijkte recht van het land waar je woont, of het recht van de natuur, het recht van de vader die zijn kinderen voor zijn neus heeft zien kapot maken, welk recht?
Die is er niet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wijs me even het linkje aan naar het topic over een vergelijkbare zaak in Nederland waar de dader volgens mij wel hard gestraft moest worden.
Ja, een zoon van 27. En dat kind is ouder dan de meeste mensen die hier reageren.quote:
Tijdens zou ook niet kunnen. Geestelijk gehandicapten werden immers in een kamp opgeslotenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er na. Tijdens zou je de ballen er niet voor hebben gehad.
nou ja zoals zij reageert komt het niet overquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:25 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Intensief, vast. Wat dat voor belang is voor dit topic, nihil.
Jammer dan, dan moet je je oren een beetje beter open doen. En je leesbril opzetten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:26 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
nou ja zoals zij reageert komt het niet over
Je begrijpt het niet hè, je kan niet begrijpen dat er in een mensenleven iets kan voorvallen dat alle weldenkendheid kan doen wegvallen, je kunt niet begrijpen dat een vader die zijn kind door toedoen van een ander voor zijn ogen ziet sterven, zijn rationaliteit verliest hè, dat er iets in hem knakt en dat, dat door jou zo verheerlijkte Wetboek van Strafrecht dan niet belangrijk meer voor hem is,. Je begrijpt het werkelijk niet en ik vind het nog sneu ook.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:14 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken als jij kinderen krijgt.
Als hij gepest wordt, sla je de pester, in plaats van normaal te redeneren.
Als je kind iets overkomt, neem je het recht in eigen handen ipv het aan het recht over te laten.
Je gedraagt als een tokkie.
Wat begrijp je niet aan de wet van de natuur, de wet die maakt dat papa gek van verdriet en woede wordt omdat zijn kinderen voor zijn neus aan gort gereden zijn door een dronken idioot, de wet die maakt dat ie niet meer rationeel is, maar woest, kapot van verdriet van angst en wanhoop en als gevolg daarvan reageert ie, als een "beest" en vermoord de dronken doodrijder van zijn kinderen. En het Wetboek van Strafrecht zegt dan, fout, dat mag niet, jij krijgt straf, dat is heel rationeel en niks mis mee, het enige dat ik hoop is dat de Rechter kinderen heeft en rekening houdt met de omstandigheden, dat dus.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
De recht van de natuur? Ik snap je gevoel heel goed hoor, alleen ik snap niet op wat voor manier je het probeert te vergoeilijken... In ieder geval niet als je er van uitgaat dat we als beschaving wanneer het ons uitkomt het recht mogen nemen om de makkelijke, basale kant te kiezen. Nogmaals: oog om oog, willen we zo'n maatschappij? Het natuurlijk recht is dan ook het recht van de sterkste, een maatschappij waarin van moord geen sprake is aangezien dat in het natuurlijke niet voorkomt (immers, recht van sterkste, oog om oog etc). Een maatschappij waarin dat het recht is, vraag ik me af hoeveel jaar we hebben gedaan als mensheid om geciviliseerd te geraken (en in wezen ook verder van natuur/drift)
wat ik wil aangeven is: Ik vind het nogal eng en ergens ook hypocriet om in beperkte en geselecteerde mate onze innerlijke drift en natuur als stelregel te zetten en subjectieve gevoelens als wraak, woede etc als leidraad te nemen...
Niet iedereen doet aan moord, en het is ook in deze omstandigheden niet gezond om daartoe over te gaan. Hooguit begrijpelijk, maar daar houdt het voor een weldenkend mens op. Dit voorval is in z'n geheel uiterst triest en zeker niet toe te juichen, en dus ook niet goed te keuren. Als je de verkeerde neerknalt of als iedereen dit gaat doen verlies je alle grenzen van wat wel en niet mag. Je gaat niet over andermans leven, ook niet als een persoon over dat van jouw dierbaren heeft beslist.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:02 schreef Jian het volgende:
[..]
In zo'n geval, binnen dat tijdsbestek, .... ik ben blij dat ik 2 ouders heb die zielsveel van me houden.
En ik maar denken dat verzachtende omstandigheden een taboe zijn op Fok....quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:37 schreef Jian het volgende:
En het Wetboek van Strafrecht zegt dan, fout, dat mag niet, jij krijgt straf, dat is heel rationeel en niks mis mee, het enige dat ik hoop is dat de Rechter kinderen heeft en rekening houdt met de omstandigheden, dat dus.
Nee. Recht spreken doen we op basis van de (geschreven) wet. Die is voor iedereen gelijk. Begrijp je nou echt niet dat wat voor jou "recht" is, dat dat niet hetzelfde is als voor iemand anders?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de wet van de natuur, de wet die maakt dat papa gek van verdriet en woede wordt omdat zijn kinderen voor zijn neus aan gort gereden zijn door een dronken idioot, de wet die maakt dat ie niet meer rationeel is, maar woest, kapot van verdriet van angst en wanhoop en als gevolg daarvan reageert ie, als een "beest" en vermoord de dronken doodrijder van zijn kinderen. En het Wetboek van Strafrecht zegt dan, fout, dat mag niet, jij krijgt straf, dat is heel rationeel en niks mis mee, het enige dat ik hoop is dat de Rechter kinderen heeft en rekening houdt met de omstandigheden, dat dus.
Ik ben gek op de natuur.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de wet van de natuur, de wet die maakt dat papa gek van verdriet en woede wordt omdat zijn kinderen voor zijn neus aan gort gereden zijn door een dronken idioot, de wet die maakt dat ie niet meer rationeel is, maar woest, kapot van verdriet van angst en wanhoop en als gevolg daarvan reageert ie, als een "beest" en vermoord de dronken doodrijder van zijn kinderen. En het Wetboek van Strafrecht zegt dan, fout, dat mag niet, jij krijgt straf, dat is heel rationeel en niks mis mee, het enige dat ik hoop is dat de Rechter kinderen heeft en rekening houdt met de omstandigheden, dat dus.
Hij heeft gewoon gelijk, klaarquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:27 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jammer dan, dan moet je je oren een beetje beter open doen. En je leesbril opzetten.
Precies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Recht spreken doen we op basis van de (geschreven) wet. Die is voor iedereen gelijk. Begrijp je nou echt niet dat wat voor jou "recht" is, dat dat niet hetzelfde is als voor iemand anders?
Het recht ansich is ook niet voor iedereen gelijk. Wie denkt het rechtssysteem wel niet dat ie is om daarover met het vingertje te wijzen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Recht spreken doen we op basis van de (geschreven) wet. Die is voor iedereen gelijk. Begrijp je nou echt niet dat wat voor jou "recht" is, dat dat niet hetzelfde is als voor iemand anders?
quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het recht ansich is ook niet voor iedereen gelijk. Wie denkt het rechtssysteem wel niet dat ie is om daarover met het vingertje te wijzen?
Eén woord: Democratie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het recht ansich is ook niet voor iedereen gelijk. Wie denkt het rechtssysteem wel niet dat ie is om daarover met het vingertje te wijzen?
en als jij iemand je kinderen ziet aanrijden die onder invloed is denk jij nog rationeel te denken? Genoeg mensen hier waaronder ik zullen waarschijnlijk blind worden van woedequote:Op donderdag 14 februari 2013 13:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niet iedereen doet aan moord, en het is ook in deze omstandigheden niet gezond om daartoe over te gaan. Hooguit begrijpelijk, maar daar houdt het voor een weldenkend mens op. Dit voorval is in z'n geheel uiterst triest en zeker niet toe te juichen, en dus ook niet goed te keuren. Als je de verkeerde neerknalt of als iedereen dit gaat doen verlies je alle grenzen van wat wel en niet mag. Je gaat niet over andermans leven, ook niet als een persoon over dat van jouw dierbaren heeft beslist.
En dat heeft niets met liefde voor je kinderen te maken. Je kunt prima van je kinderen houden zonder de neiging te hebben anderen om te leggen.
Dat roepen mensen zoals jij zodat ze het recht naar zich toe kunnen trekken totdat het bij hun mening aansluit.quote:
Dat denk ik ook, maar misschien zijn er mensen die ook zo reageren als iemand een blikje op straat gooitquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
en als jij iemand je kinderen ziet aanrijden die onder invloed is denk jij nog rationeel te denken? Genoeg mensen hier waaronder ik zullen waarschijnlijk blind worden van woede
Prima. Dan kom jij ook in de bak. Beter maar ook.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat roepen mensen zoals jij zodat ze het recht naar zich toe kunnen trekken totdat het bij hun mening aansluit.
Voor de rest is het bagger en flut, selectief als de pest. Doe mij moedertje natuur maar.
Maar die niet een gun gaan halen om die dronkenlap te vermoorden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
en als jij iemand je kinderen ziet aanrijden die onder invloed is denk jij nog rationeel te denken? Genoeg mensen hier waaronder ik zullen waarschijnlijk blind worden van woede
Wat is er zo onbegrijpelijk aan; als gevolg van woede,verdriet en wanhoop alle rationaliteit uit het oog verliezen ......... oh, wacht ik zie "hooguit begrijpelijk" je snapt het dus wel, alhoewel "weldenkend mens" in die situatie, ik weet het niet hoor....quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niet iedereen doet aan moord, en het is ook in deze omstandigheden niet gezond om daartoe over te gaan. Hooguit begrijpelijk, maar daar houdt het voor een weldenkend mens op. Dit voorval is in z'n geheel uiterst triest en zeker niet toe te juichen, en dus ook niet goed te keuren. Als je de verkeerde neerknalt of als iedereen dit gaat doen verlies je alle grenzen van wat wel en niet mag. Je gaat niet over andermans leven, ook niet als een persoon over dat van jouw dierbaren heeft beslist.
En dat heeft niets met liefde voor je kinderen te maken. Je kunt prima van je kinderen houden zonder de neiging te hebben anderen om te leggen.
Een verwijfde maatschappij is ook veel beter inderdaad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. Dan kom jij ook in de bak. Beter maar ook.
als je die bij de hand hebt, ik las dat hij maar iets van 40 meter van huis was, dan is het niet zo moeilijk om het te begrijpenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar die niet een gun gaan halen om die dronkenlap te vermoorden.Ja, op dit forum wel, maar dat neem ik maar met 'n korreltje zout. Zou een mooie boel worden.
Ik reageer er maar niet meer op. Slaat toch nergens op, wat jij schrijft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een verwijfde maatschappij is ook veel beter inderdaad.
Dat weldenkend mens heeft betrekking tot mensen zoals ik op dit forum die dit logischerwijs afkeuren. Wij zijn nu toch niet ontoerekeningsvatbaar neem ik aan? Dan zou iedereen op dit forum het moeten afkeuren en niet moeten zeggen 'ik doe het zelfde' en 'wat goed van papa'. Maar zoals ik al zei; er zijn ook niet weldenkende mensen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat is er zo onbegrijpelijk aan; als gevolg van woede,verdriet en wanhoop alle rationaliteit uit het oog verliezen ......... oh, wacht ik zie "hooguit begrijpelijk" je snapt het dus wel, alhoewel "weldenkend mens" in die situatie, ik weet het niet hoor....
Oh, dit heeft niets met straf te maken hoor, wel met de strafmaat, i.v.m. omstandigheden.
Dat begrijp ik niet. Heb ik meer invloed op het democratisch proces dan jij? Heb ik wellicth de verkiezingen gerigged? Of heb jij geen stemrecht? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat roepen mensen zoals jij zodat ze het recht naar zich toe kunnen trekken totdat het bij hun mening aansluit.
Het recht van de sterktste is voor de gemiddelde Fok!-zolderkamerautist geen aanrader, lijkt me. Eigenlijk is het voor niemand een aanrader, behalve de allersterkste.quote:Voor de rest is het bagger en flut, selectief als de pest. Doe mij moedertje natuur maar.
Als je mijn post leest dan weet je dat ik de wet van de natuur snap, alleen ik vind het maatschappelijk gezien vrij hypocriet. De wet van de natuur houdt ook in dat homoseksualiteit gewoon iets normaals is en die wet geldt voor een aantal ineens weer niet. de wet van de natuur is ook dat zwakken gewoon uit een groep verdwijnen, maar we doen in deze maatschappij onze uiterste best om iedereen een kans te geven. De wet van de natuur zegt ook dat er geen moord is, want het hoort bij het recht van de sterksten. Wij doen als mens een hoop om tegen de natuur in te gaan, op zowat alle vlakken die ervoor zorgt dat we een samenleving zijn waarbij iedereen evenveel kansen heeft op wat voor gebied dan ook en een ervan is dat we als mens zijnde proberen om onze oergevoelens te rationaliseren en kanaliseren om tot een maatschappij te komen. Als je het recht in eigen handen neemt en wraak neemt en daardoor zelf doet wat iemand anders heeft gedaan en je moet dit als maatschappij willen, is het hek los.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:37 schreef Jian het volgende:
[..]
iedereen keurt het af maar het is begrijpelijk, velen zullen het onder dezelfde omstandigheden hetzelfde doenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:47 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat weldenkend mens heeft betrekking tot mensen zoals ik op dit forum die dit logischerwijs afkeuren. Wij zijn nu toch niet ontoerekeningsvatbaar neem ik aan? Dan zou iedereen op dit forum het moeten afkeuren en niet moeten zeggen 'ik doe het zelfde' en 'wat goed van papa'. Maar zoals ik al zei; er zijn ook niet weldenkende mensen natuurlijk.Zou fijn zijn als die zich dus nu al onder toezicht laten stellen, voor er ongelukken gebeuren.
Waar zeg ik dat? Er bestaat binnen de Wet toch zoiets als verzachtende omstandigheden en één ieder kan daar een beroep op doen, toch? Wat begrijp jij hier niet aan?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, en dat is dus niet zo. Verreweg de meesten zullen niet de dader om zeep helpen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
iedereen keurt het af maar het is begrijpelijk, velen zullen het onder dezelfde omstandigheden hetzelfde doen
Dat je dat dus van tevoren aankondigt vind ik belachelijk. Dan keur je het toch niet af? En 'goed van papa' of hem tot held benoemen is toch ook niet afkeuren?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
iedereen keurt het af maar het is begrijpelijk, velen zullen het onder dezelfde omstandigheden hetzelfde doen
Moeten ze zelf weten natuurlijk. Maargoed, speculatie enzo.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, en dat is dus niet zo. Verreweg de meesten zullen niet de dader om zeep helpen.
oh dus als jij iemand jouw kind doodrijdt dan doe je niets?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, en dat is dus niet zo. Verreweg de meesten zullen niet de dader om zeep helpen.
Alleen bedoel je met "als de nood aan de man komt" eigenlijk "wanneer het mij uitkomt". Nee dus.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Volkomen onnatuurlijk, dus als de nood aan de man komt kun je dat gewoon overboord kieperen
Er zit nog heel wat tussen de dader vermoorden en niets doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
oh dus als jij iemand jouw kind doodrijdt dan doe je niets?
Wil jij zeggen dat de meeste mensen die zoiets overkomt het recht in eigen hand nemen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten natuurlijk. Maargoed, speculatie enzo.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat de meeste mensen die zoiets overkomt het recht in eigen hand nemen?
Omg, het niet in staat zijn om in te schatten wat het met iemand doet als je zijn kinderen voor zijn/haar ogen kapot maakt, zo beperkt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar die niet een gun gaan halen om die dronkenlap te vermoorden.Ja, op dit forum wel, maar dat neem ik maar met 'n korreltje zout. Zou een mooie boel worden.
alsof je jezelf in hand hebt op zo'n momentquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er zit nog heel wat tussen de dader vermoorden en niets doen.
Dat weet ik niet, en jij ook niet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
alsof je jezelf in hand hebt op zo'n moment
Het slaat werkelijk nergens op wat jij nu weer uit een tekst concludeert.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:00 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Geef er zelf eens antwoord op, ipv van enkel smilies.
Door het lint gaan is niet hetzelfde als moorden, gekkie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Omg, het niet in staat zijn om in te schatten wat het met iemand doet als je zijn kinderen voor zijn/haar ogen kapot maakt, zo beperkt.
"Ja, het zou een mooie boel worden als iedereen maar door het lint gaat als zijn kinderen voor zijn neus doodgemaakt worden, wat een onbeschaafdheid zeg, je moet er niet aan denken zeg, bah ,bah"
Beter de bak in als ...... oh, sp3c heeft de post van Scorpie weggehaald, mag dus niet ..quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. Dan kom jij ook in de bak. Beter maar ook.
Nee, dat bedoel ik niet, dat maak jij ervanquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Alleen bedoel je met "als de nood aan de man komt" eigenlijk "wanneer het mij uitkomt". Nee dus.
Nee want daar valt niets over te zeggen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat de meeste mensen die zoiets overkomt het recht in eigen hand nemen?
Het gaat over begrip hebben voor, niet over allemachtigprachtig. Het kind van de dader is volgens mij onschuldig aan de dood van de kinderen van die man, dus daar zou ook geen enkel begrip voor zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:57 schreef Twiitch het volgende:
Eigen recht kan en mag niet getolereerd worden.
Dadelijk gebeurd er nog een keer zoiets maar dan denkt de vader "ik ga het kind van de dader vermoorden, dan weet hij ook hoe het is"
Ja, dat valt het wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee want daar valt niets over te zeggen.
Nou nee. Immers, "wanneer de nood aan de man komt" is volledig subjectief. Alleen begrijp jij niet dat er mensen zijn die niet exact hetzelfde voelen, denken en zullen handelen als jij.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet, dat maak jij ervan
Ik schat werkelijk in dat je even rustig zou gaan zitten en zou denken "what to do, what to do" Ik zeg niet dat het gezond is in zo'n situatie, maar je hebt me overtuigd, ik schat het werkelijk in.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er zit nog heel wat tussen de dader vermoorden en niets doen.
Natuurlijk wel, dat kan toch ook uit emotie worden gedaan? Het gaat inderdaad om begrip, echter, jij lijkt het goed te keuren. Dat zijn twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Het gaat over begrip hebben voor, niet over allemachtigprachtig. Het kind van de dader is volgens mij onschuldig aan de dood van de kinderen van die man, dus daar zou ook geen enkel begrip voor zijn.
Nope.quote:
Klopt.quote:Helaas gebeuren dit soort dingen ook hier. En overal. En het was geen nieuws als iedereen maar het recht in eigen hand zou nemen
Hij wel, waarschijnlijk doe ie eerst nog een conferentiecall om te overleggen wat de beste stappen zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
alsof je jezelf in hand hebt op zo'n moment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |