abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:17:45 #101
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122682287
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:11 schreef SosuaCafe het volgende:
Tl;dr versie?
Zevende dags adventisten leren gebaseerd op Daniel 8: 14 (na 2300 avonden-morgens dan zal het heiligdom gereinigd/hersteld worden) dat er sinds 1844 in de hemel sprake is van een onderzoekend oordeel om te bepalen wie naar de hemel mogen en wie niet. Zij komen op deze datum door als beginpunt de uitvaardiging van een leider om de tempel in Jeruzalem te herstellen te nemen (457 voor christus) en van elke avond-morgen een dag te maken en die dagen om te zetten in jaren. Dus vanaf 457 voor christus + 2300 jaren = 1844. Zoals uit onder andere uit voorgaande post blijkt is dit een verdraaiing van de bijbel. Daniel 8 gaat immers om een Griekse koning die het Joodse volk bijna uitroeide en de diensten in het heiligdom afschafte en een zwijn offerde aan Zeus in de Joodse tempel.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:19:28 #102
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122682347
Ok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:20:52 #103
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122682397
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:19 schreef SosuaCafe het volgende:
Ok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o|O o|O haha theologie kan soms idd heel ingewikkeld wezen
pi_122682687
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:11 schreef SosuaCafe het volgende:
Tl;dr versie?
TS is ernstig besmet met geloof en probeer weldenkende fokkers er van te overtuigen dat hij gelijk heeft.
Hiermee wordt veelvuldig met (lange) quotes uit boeken gesmeten waarin TS de waarheid ziet.

Voorlopig hou ik het nog steeds bij de vergelijking dta god net zo goed een roze onzichtbare eenhoorn kan zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:36:45 #105
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122682891
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:29 schreef Deetch het volgende:

[..]

TS is ernstig besmet met geloof en probeer weldenkende fokkers er van te overtuigen dat hij gelijk heeft.
Hiermee wordt veelvuldig met (lange) quotes uit boeken gesmeten waarin TS de waarheid ziet.

Voorlopig hou ik het nog steeds bij de vergelijking dta god net zo goed een roze onzichtbare eenhoorn kan zijn.
:) Sorry, het is niet mijn bedoeling om zieltjes te winnen. Maar als ik mijn standpunten duidelijk wil maken dan kan ik dat niet altijd doen zonder de bijbel zelf te gebruiken. Iedereen moet lekker geloven wat hij of zij zelf wil.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:39:26 #106
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_122682970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:20 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

o|O o|O haha theologie kan soms idd heel ingewikkeld wezen
openbare scholen en humanistisch vormingsonderwijs helpen daar doorgaans niet bij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_122683041
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:36 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

:) Sorry, het is niet mijn bedoeling om zieltjes te winnen. Maar als ik mijn standpunten duidelijk wil maken dan kan ik dat niet altijd doen zonder de bijbel zelf te gebruiken. Iedereen moet lekker geloven wat hij of zij zelf wil.
Ik geef ook alleen een tl;dr samenvatting. Als ik om steekhoudende argumenten vraag kom jij met quotes uit een boek in een poging om mij van jouw gelijk te overtuigen.
Supra Groningam Nihil
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:54:15 #108
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122683449
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:41 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik geef ook alleen een tl;dr samenvatting. Als ik om steekhoudende argumenten vraag kom jij met quotes uit een boek in een poging om mij van jouw gelijk te overtuigen.
Tja, het is nu eenmaal lastig om mijn visie te onderscheiden van wat er in de bijbel staat aangezien mijn overtuigingen gebaseerd zijn op het boek. Als de bijbel een fictief boek is dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het onzin is? Met andere woorden, als het een fictief boek is, dan hoef je het toch niet als obstakel te zien van een goede discussie maar dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het niet strookt met de realiteit? ;) Ik ben ff spaghetti maken enzow :Y)
pi_122683497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:54 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Tja, het is nu eenmaal lastig om mijn visie te onderscheiden van wat er in de bijbel staat aangezien mijn overtuigingen gebaseerd zijn op het boek. Als de bijbel een fictief boek is dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het onzin is? Met andere woorden, als het een fictief boek is, dan hoef je het toch niet als obstakel te zien van een goede discussie maar dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het niet strookt met de realiteit? ;) Ik ben ff spaghetti maken enzow :Y)
Eet smakelijk.
Supra Groningam Nihil
pi_122683516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:54 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant om te lezen allemaal. Het is even doorbijten, maar dan steek je er daadwerkelijk wat van op.
pi_122684831
Een stukje gelezen, daarna naar onderen gescrolld om te kijken hoe lang het is...toen ik zag dat het een tijdschrift vol is niet meer gelezen. Wie zou zoiets nou lezen man :')
#freefrederike
  zaterdag 9 februari 2013 @ 19:35:12 #112
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122684915
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:55 schreef Deetch het volgende:

[..]

Eet smakelijk.
dank je wel, heb net gegeten, was lekker :9 ^O^
pi_122684920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Een stukje gelezen, daarna naar onderen gescrolld om te kijken hoe lang het is...toen ik zag dat het een tijdschrift vol is niet meer gelezen. Wie zou zoiets nou lezen man :')
:@
heb het helemaal gelezen
  zaterdag 9 februari 2013 @ 19:38:39 #114
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122685039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant om te lezen allemaal. Het is even doorbijten, maar dan steek je er daadwerkelijk wat van op.
Fijn om te horen :Y . Ook voor mensen die niet geloven kan het eens interessant zijn om de wereld vanuit een andere zienswijze te benaderen. Ik ben een tijdje atheist geweest, toen new ager, toen ZDA en nu gewoon bijbels christen. Deze laatste zienswijze past het best bij mij. Het moeilijkste vond ik ten eerste de evolutietheorie doorgronden en abiogenesis te verklaren etc. etc. en ten tweede toen ik dat voor mijzelf had uitgezocht was het daarna ontzettend moeilijk om tussen alle geloofsstromingen de juiste te vinden.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 19:39:35 #115
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122685072
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

heb het helemaal gelezen
*O* jij verdient een lintje
  zaterdag 9 februari 2013 @ 19:51:23 #116
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122685529
Ik ben ff COD spelen. Hoop binnenkort hier een discussie met Ali Kanibali aan te gaan aangezien hij nog steeds hardcore ZDA is. :7 :7
pi_122685697
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb het zelf niet helemaal gelezen maar de boodschap was mij wel duidelijk.
Wat bedoel je met er wat van opsteken? Vond je het gewoon interessant of wat anders?
Ich hock in meinem Bonker
pi_122685747
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:51 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ik ben ff COD spelen. Hoop binnenkort hier een discussie met Ali Kanibali aan te gaan aangezien hij nog steeds hardcore ZDA is. :7 :7
Dat zou ik bijzonder interessant vinden om te volgen. :)
pi_122685775
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:55 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Heb het zelf niet helemaal gelezen maar de boodschap was mij wel duidelijk.
Wat bedoel je met er wat van opsteken? Vond je het gewoon interessant of wat anders?
Omdat je dan wat meer te weten komt over andere geloven. Zoals het eindoordeel bijvoorbeeld.
pi_122685962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat je dan wat meer te weten komt over andere geloven. Zoals het eindoordeel bijvoorbeeld.
Ok, nou mooi dat je het zo ziet een niet gelijk alles afbrand zoals anderen. ^O^
pi_122686182
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:00 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Ok, nou mooi dat je het zo ziet een niet gelijk alles afbrand zoals anderen. ^O^
Nee, veel te interessant dit onderwerp ^O^
  zaterdag 9 februari 2013 @ 20:41:38 #122
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122687844
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:56 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Dat zou ik bijzonder interessant vinden om te volgen. :)
haha je wil niet weten wat er dan allemaal voor gekkigheid uit de hoed komt :Y
pi_122690387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 19:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

heb het helemaal gelezen
Jij bent dan ook 'niet de slimste'. Anders zou je niet voor gratis werken @ fok.nl
#freefrederike
pi_122690445
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij bent dan ook 'niet de slimste'. Anders zou je niet voor gratis werken @ fok.nl
Dank u :D
pi_122691102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dank u :D
Aangezien je het hebt gelezen, kan je dan ook aub een samenvatting geven van de OP? Ik vind het namelijk wel interessant, maar zo'n grote stuk tekst is toch wel iets te veel.
#freefrederike
pi_122691642
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:59 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Aangezien je het hebt gelezen, kan je dan ook aub een samenvatting geven van de OP? Ik vind het namelijk wel interessant, maar zo'n grote stuk tekst is toch wel iets te veel.
Na de drie wijntjes die ik nu op heb gaat dat niet lukken helaas.
Je zult het-als je het echt wilt weten-toch echt zelf moeten lezen :P
pi_122707527
quote:
Het gaat om het ware evangelie (genade door geloof alleen) versus het valse evangelie (genade door geloof+werken). Nu God mij wakker heeft geschud is het ook mijn taak om anderen wakker te schudden.
Misschien is dat omdat Adventisten de volgende passages hanteren ?

James 2:14,17,26 (KJV)

What doth it profit, my brethren, though a man say he hath faith, and have not works? can faith save him?

Even so faith, if it hath not works, is dead, being alone.

For as the body without the spirit is dead, so faith without works is dead also.
pi_122713784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:09 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ik geloof dat atheisme na christendom de beste "religie" is omdat er niet zo heel veel verschil zit tussen het gezonde verstand uitgelegd in de bijbel en het natuurlijk aangeboren gezonde verstand van een mens. Veel religies, behalve bijbels christendom, verbuigen dit gezonde verstand.
Aha ;) Hmm waar heb ik dat eerder gehoord _O_ _O-
Firm but Friendly.
pi_122713952
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:28 schreef Deetch het volgende:
Misschien kan TS mij het verschil uitleggen tussen een roze onzichtbare eenhoorn en god?

Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them. — Steve Eley
Het verschil is dat God je helemaal de vernieling in helpt als hij wil, of je juist tot een waanzinnig succes maakt, en dat die eenhoorn je gewoon je leventje laat leven.
Firm but Friendly.
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 15:22:04 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_122714077
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:18 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Het verschil is dat God je helemaal de vernieling in helpt als hij wil, of je juist tot een waanzinnig succes maakt, en dat die eenhoorn je gewoon je leventje laat leven.
Dat doet God niet, dat doe je zelf. Eigen verantwoording weet je wel?
Niks met een eenhoorn of iets anders te maken.
pi_122714227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:31 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

De bijbel is als een puzzle, je begint met de basics, dan graaf je dieper en dieper en dan zie je dat het in feite zo consistent is en zo zorgvuldig gemaakt is dat je beseft dat het boek (lees; 40 boeken) van hemelse origine zijn. Zoals biologen een organisme kunnen bestuderen en ontleden, zo heeft God ons zijn woord gegeven om kritisch te analyseren.
Ehm de bijbel bestaat uit 66 boeken??
Firm but Friendly.
pi_122714253
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doet God niet, dat doe je zelf. Eigen verantwoording weet je wel?
Niks met een eenhoorn of iets anders te maken.
Je doet idd. ook veel zelf, maar niet alles hoor.
Firm but Friendly.
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 15:28:56 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_122714343
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Je doet idd. ook veel zelf, maar niet alles hoor.
Wie zou dan het aanvullende zetje geven?
pi_122714456
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:03 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ahhh de mormonen, het is wel opvallend dat in de 19e eeuw er een explosie was aan valse profeten waaruit uiteindelijk de jehova getuigen, mormonen, bahai, ZDA etc. zijn ontstaan.
Wel opvallend, maar makkelijk verklaarbaar he.
Firm but Friendly.
pi_122714500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:07 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

hahahahha _O- , idd Mormonen zijn echte players ~O>
_O- _O- _O-
Firm but Friendly.
  zondag 10 februari 2013 @ 17:40:32 #136
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122720059
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:37 schreef pappao het volgende:

[..]

Misschien is dat omdat Adventisten de volgende passages hanteren ?

James 2:14,17,26 (KJV)

What doth it profit, my brethren, though a man say he hath faith, and have not works? can faith save him?

Even so faith, if it hath not works, is dead, being alone.

For as the body without the spirit is dead, so faith without works is dead also.

Klopt, dergelijke passages kunnen verwarrend zijn voor mensen die niet bekend zijn met het evangelie. Maar James 2 zegt echter dat het onvermijdelijke resultaat van redding zich manifesteert in werken, zo kan je zien of je daadwerkelijk gelooft of niet. Het gaat dan niet perse om grote werken van de Heilige Geest maar bijvoorbeeld ook in het veranderen van het karakter van een persoon; vruchten van de Heilige Geest zijn dan geduld, rust en dergelijke.

In Galaten wordt gewaarschuwd tegen het "valse" evangelie waartoe het ZDA ook toebehoort:

Het ware evangelie

6Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. 7Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! 9Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen – vervloekt is hij! 10Probeer ik nu mensen te overtuigen of God? Probeer ik soms mensen te behagen? Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van Christus zijn. 11Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht 12– ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd – maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard.

Tegen de Joden die de wet wilden naleven zei Paulus:

15Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.

1Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? 2Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? 3Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? 4Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! 5Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?

De bijbel maakt een onderscheid tussen rechtvaardiging van een mens en heiliging van een mens. Rechtvaardiging betekent dat als je Jezus accepteert je straf geannuleerd is, en heiliging betekent dat als je eenmaal gerechtvaardigd bent dat de Heilige Geest je van binnenuit verandert. God heiligt iedereen die hij rechtvaardigt. Dus geloof zonder werken van de Heilige Geest is idd dood.

Dus stel, in de middeleeuwen had je kruisvaarders die zichzelf christenen noemen en erop uitgingen om te moorden en plunderen, dit zijn geen vruchten van de Heilige Geest. Kortom hun geloof was dood, het waren dus niet echte christenen. Helaas heeft het christendom dankzij dergelijke mensen wel zown stigma gekregen. :N
  zondag 10 februari 2013 @ 17:42:42 #137
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122720131
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Ehm de bijbel bestaat uit 66 boeken??
:@ :@ :X oeps
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 17:56:42 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_122720602
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:42 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

:@ :@ :X oeps
Ach joh, nog maar 26 te lezen. Valt best mee hoor :P
  zondag 10 februari 2013 @ 18:06:10 #139
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122720978
quote:
10s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach joh, nog maar 26 te lezen. Valt best mee hoor :P
hahahaha ik ga da eg nie allemaal lezen hoor 8)7 is veeeeeeel te veel. Het oude testament is een beetje blablabla voor mij, maar het nieuwe testament is wel interessant en leuk om te lezen ^O^ . Vroeger vond ik het irritant om de bijbel te lezen omdat het allemaal middeleeuwse taal was, maar tegenwoordig heb je een online jongerenbijbel die in duidelijke taal geschreven is ( http://www.jongerenbijbel.nl/bijbel/ ). Dat leest een stuk makkelijker O~)
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 18:53:09 #140
249559 crew  Lavenderr
pi_122722757
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 18:06 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

hahahaha ik ga da eg nie allemaal lezen hoor 8)7 is veeeeeeel te veel. Het oude testament is een beetje blablabla voor mij, maar het nieuwe testament is wel interessant en leuk om te lezen ^O^ . Vroeger vond ik het irritant om de bijbel te lezen omdat het allemaal middeleeuwse taal was, maar tegenwoordig heb je een online jongerenbijbel die in duidelijke taal geschreven is ( http://www.jongerenbijbel.nl/bijbel/ ). Dat leest een stuk makkelijker O~)
Ik heb oa een bijbeltje uit 1959 en vind het echt mooi om bijvoorbeeld de Psalmen te lezen in die taal. Zo gedragen.
  zondag 10 februari 2013 @ 19:22:22 #141
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122723799
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb oa een bijbeltje uit 1959 en vind het echt mooi om bijvoorbeeld de Psalmen te lezen in die taal. Zo gedragen.
:) Ja iedereen kijkt op een andere manier tegen de bijbel aan he. Veel mensen moeten er absoluut niets van hebben, ik lees het omdat het voor mij verklaart waarom de wereld zo is zoals die is, Ryan Babel leest het om rustig van te worden, Pim Fortyun las vooral het boek prediker omdat hij dat zo mooi vond, en anderen zoals jij vinden idd de psalmen heel mooi :) . Ik ben blij dat ik in een West-Europese cultuur geboren ben, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik bijvoorbeeld in een land moest leven waar de maatschappij gebaseerd is op de islam. w/
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 19:30:31 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_122724104
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:22 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

:) Ja iedereen kijkt op een andere manier tegen de bijbel aan he. Veel mensen moeten er absoluut niets van hebben, ik lees het omdat het voor mij verklaart waarom de wereld zo is zoals die is, Ryan Babel leest het om rustig van te worden, Pim Fortyun las vooral het boek prediker omdat hij dat zo mooi vond, en anderen zoals jij vinden idd de psalmen heel mooi :) . Ik ben blij dat ik in een West-Europese cultuur geboren ben, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik bijvoorbeeld in een land moest leven waar de maatschappij gebaseerd is op de islam. w/
Maar ja, het is maar net waar je geboren bent he? Wij kennen hier de vrijheid om te geloven of niet te geloven en dat is heerlijk.
  zondag 10 februari 2013 @ 19:40:29 #143
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122724479
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ja, het is maar net waar je geboren bent he? Wij kennen hier de vrijheid om te geloven of niet te geloven en dat is heerlijk.
Precies! Vrijheid is voor Nederlanders zo vanzelfsprekend, maar als je in de wereld kijkt is dat niet overal zo. Ik denk dat Nederland sowieso tot de 3 meest vrije landen van de wereld behoort. Om deze vrijheid te bewaken is het noodzakelijk dat kerk en staat gescheiden blijven. En dat is ook een beetje het probleem met islam, in essentie maakt deze religie namelijk geen onderscheid tussen kerk en staat maar moet elk mens op aarde onderworpen worden aan de wetten die door een engel aan Mohammad zijn openbaart. In de context van dit topic is het wel noemenswaardig te vermelden dat zowel Ellen White als Mohammad in het begin van het profeetschap dachten dat de visioenen van Satan afkomstig waren en niet van God. :7
  zondag 10 februari 2013 @ 19:48:11 #144
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122724827
Follow-up van mijn vorige post. Dit was hoe Ellen White haar profeetschap begon:

In my next vision I earnestly begged of the Lord that, if I must go and relate what He had shown to me, He would keep me from exaltation. Then He showed me that my prayer was answered, and if I should be in danger of exaltation His hand would be laid upon me, and I would be afflicted with sickness. Said the angel, "If you deliver the messages faithfully, and endure unto the end, you shall eat of the fruit of the tree of life and drink of the water of the river of life."

Soon it was reported all around that the visions were the result of mesmerism, and many Adventists were ready to believe and circulate the report. A physician who was a celebrated mesmerizer told me that my views were mesmerism, that I was a very easy subject, and that he could mesmerize me and give me a vision. I told him that the Lord had shown me in vision that mesmerism was from the devil, from the bottomless pit, and that it would soon go there, with those who continued to use it. I then gave him liberty to mesmerize me if he could. He tried for more than half an hour, resorting to different operations, and then gave it up. By faith in God I was able to resist his influence, so that it did not affect me in the least.

If I had a vision in meeting, many would say that it was excitement and that someone mesmerized me. Then I would go away alone in the woods, where no eye or ear but God's could see or hear, and pray to Him, and He would sometimes give me a vision there. I then rejoiced, and told them what God had revealed to me alone, where no mortal could influence me. But I was told by some that I mesmerized myself. Oh, thought I, has it come to this that those who honestly go to God alone to plead His promises and to claim His salvation, are to be charged with being under the foul and soul-damning influence of mesmerism? Do we ask our kind Father in heaven for "bread," only to receive a "stone" or a "scorpion"? These things wounded my spirit, and wrung my soul in keen anguish, well-nigh to despair, while many would have me believe that there was no Holy Ghost and that all the exercises that holy men of God have experienced were only mesmerism or the deceptions of Satan.

At this time there was fanaticism in Maine. Some refrained wholly from labor and disfellowshiped all those who would not receive their views on this point, and some other things which they held to be religious duties. God revealed these errors to me in vision and sent me to His erring children to declare them; but many of them wholly rejected the message, and charged me with conforming to the world. On the other hand, the nominal Adventists charged me with fanaticism, and I was falsely, and by some wickedly, represented as being the leader of the fanaticism that I was actually laboring to correct. Different times were repeatedly set for the Lord to come and were urged upon the brethren; but the Lord showed me that they would all pass by, for the time of trouble must come before the coming of Christ, and that every time that was set and passed by would only weaken the faith of God's people. For this I was charged with being with the evil servant that said in his heart, "My Lord delayeth His coming."

All these things weighed heavily upon my spirits, and in the confusion I was sometimes tempted to doubt my own experience. While at family prayers one morning, the power of God began to rest upon me, and the thought rushed into my mind that it was mesmerism, and I resisted it. Immediately I was struck dumb and for a few moments was lost to everything around me. I then saw my sin in doubting the power of God, and that for so doing I was struck dumb, and that my tongue would be loosed in less than twenty-four hours. A card was held up before me, on which were written in letters of gold the chapter and verse of fifty texts of Scripture. After I came out of vision, I beckoned for the slate, and wrote upon it that I was dumb, also what I had seen, and that I wished the large Bible. I took the Bible and readily turned to all the texts that I had seen upon the card. I was unable to speak all day. Early the next morning my soul was filled with joy, and my tongue was loosed to shout the high praises of God. After that I dared not doubt or for a moment resist the power of God, however others might think of me.

In 1846, while at Fairhaven, Massachusetts, my sister (who usually accompanied me at that time), Sister A., Brother G., and myself started in a sailboat to visit a family on West's Island. It was almost night when we started. We had gone but a short distance when a storm suddenly arose. It thundered and lightened, and the rain came in torrents upon us. It seemed plain that we must be lost, unless God should deliver.

I knelt down in the boat and began to cry to God to deliver us. And there upon the tossing billows, while the water washed over the top of the boat upon us, I was taken off in vision and saw that sooner would every drop of water in the ocean be dried up than we perish, for my work had but just begun. After I came out of the vision all my fears were gone, and we sang and praised God, and our little boat was to us a floating Bethel. The editor of The Advent Herald has said that my visions were known to be "the result of mesmeric operations." But, I ask, what opportunity was there for mesmeric operations in such a time as that? Brother G. had more than he could well do to manage the boat. He tried to anchor, but the anchor dragged. Our little boat was tossed upon the waves and driven by the wind, while it was so dark that we could not see from one end of the boat to the other. Soon the anchor held, and Brother G. called for help. There were but two houses on the island, and it proved that we were near one of them, but not the one where we wished to go. All the family had retired to rest except a little child, who providentially heard the call for help upon the water. Her father soon came to our relief, and, in a small boat, took us to the shore. We spent the most of that night in thanksgiving and praise to God for His wonderful goodness unto us. -
  maandag 11 februari 2013 @ 00:26:40 #145
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_122738859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:40 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ik geloof dat de bijbel behoorlijk goed bewaard is gebleven en dat de bijbel, (40 boeken in een periode van duizenden jaren) een perfecte eenheid vormen, profetieen bevatten die uitkomen, en de woorden die er in de boeken staan zijn volgens mij door de Heilige Geest ingegeven.
De bijbel, is een boek dat heeft geput uit oudere scheppingsverhalen. Als je echt naar de bron wil moet je bij de babyloniërs zijn, een hoop mythologie van de oude Soemeriërs is overgenomen in de bijbel.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_122741421
Als god onfeilbaar is waarom staan er dan eigenlijk twee significant verschillende scheppingverhalen in genesis en staat er vervolgens in het boek marcus een addendum?
Supra Groningam Nihil
pi_122741656
Waarom geen schopje religie?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 11 februari 2013 @ 09:00:38 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_122741690
TS is heel goed in het kopieren/plakken -edit- Ik ben blij dat er op fok! ook voor jou een plekje is om je uit te drukken. -edit, nee-

[ Bericht 35% gewijzigd door Lavenderr op 11-02-2013 09:48:33 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_122816129
Ik heb niet alles gelezen want dat is teveel nu om 1 uur s nachts.

Wat ik wel kort wil zeggen is dat de zda nergens leert dat het observeren van de wet je rechtvaardig maakt. Jezus maakt rechtvaardig. (al was zda in eerste instantie behoorlijk legalistisch. Maar je ziet steeds dat naarmate de tijd vordert en men kennis vergaart, denkbeelden ook veranderen. Dat is normaal en gaat tot vandaag de dag door, Gods woord is nog lang niet uitgeput).

Het observeren van de wet is een gevolg van geloof in Jezus. Omdat het een moreel kader is waar we van nature buiten vallen, maar waar we binnen blijven wanneer we in christus zijn. Waar geloof uit zich in werken. Anders is het dood (zie jakobus). Als Jezus mij zegt het een of het ander te doen, en ik doe het niet, wat is dat voor nut? Jezus zegt ons de geboden te bewaren (zie de rijke jongeling). Kan ik dat op eigen kracht? Kan ik heilig zijn uit mijzelf, goddelijk gedrag vertonen uit mijzelf? Nee, daar heb ik Gods Geest voor nodig.

Als God zijn wet aan het kruis genageld had, zouden liegen, stelen en moorden niet erg meer zijn. Dat is absurd. Jezus had dan ook niet hoeven te sterven. Het is omdat de wet gold dat Jezus moest sterven. Waarom zou God de wet, die een expressie is van Zijn karakter van liefde, wegnemen? Stel je voor dat een land van de een op de andere dag al zijn wetten schrapt, waar zal dat toe leiden? Chaos en anarchie zonder bestraffing van onrecht, want er is geen wet.

Wat belangrijk is bij het lezen van Ellen White is dat niet alles wat ze geschreven heeft op de letter als een profetie genomen moet worden. Je ziet dat ze haar zienswijze op sommige punten met de tijd aanpast, naarmate meer kennis vergaard wordt etc. Niet alles is gebaseerd op visioenen en vaak citeert ze contemporaine schrijvers. Ook is niet altijd wanneer ze zegt 'ik zag' sprake van een visioen. Ze gebruikt dit 'ik zag' ook als een manier om te zeggen 'ik begreep', of 'ik zag in'. 'Ik zie wat je bedoelt' wil niet per se zeggen dat je een visioen hebt, maar dat iets duidelijk is geworden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-02-2013 09:43:58 ]
pi_122816578
quote:
Klopt, dit is gebaseerd op een profetie uit Daniel maar totaal verkeerd geinterpreteerd. In daniel 8 staat de komst van een kleine hoorn beschreven, dat een macht voorstelt, en deze macht was Antiochus Epiphanus die het Joodse volk bijna uitroeide, hun diensten in het heiligdom afschafte en een zwijn offerde in Gods tempel aan de God Zeus. Adventisten zeggen echter dat Daniel 8 gaat over de zonden van Gods volk. Dit is totale BS. Anyways hier is de profetie van Daniel 8, dan zie je dat de 4 delen de 4 Seleusidische rijken waarin het Griekse rijk werd opgedeeld voorstellen, en dat de kleine hoorn daaruit voortkwam, en alleen Antiochus Epiphanus voldoet aan die interpretatie van die profetie.
Griekenland wordt in Daniel 7 voorgesteld als de luipaard met 4 koppen. Dus de 4 rijken van de generaals na Alexander de Grote.

Na Griekenland kwam een nieuw beest met een nieuw element (ijzer) en dit was zonder twijfel Rome. De kleine hoorn komt uit het vierde beest en niet uit het derde.

De kleine hoorn blijft ook tot het laatste oordeel: 21 Ik had gezien, dat diezelve hoorn krijg voerde tegen de heiligen, en dat hij die overmocht,
22 Totdat de Oude van dagen kwam, en het gericht gegeven werd aan de heiligen der hoge plaatsen, en dat de bestemde tijd kwam, dat de heiligen het Rijk bezaten.

De Rots in Daniel 2 slaat neer op de voeten (post-Rome) en niet op de heupen (Griekenland).

Dit kan dus niet de Griekse koning Antiochus Epiphanus zijn. Ook voldoet die niet aan de andere criteria zoals het veranderen van de tijden en de wet, het spreken van godslastering (beweren zonden te kunnen vergeven en god te zijn), en die koning is ook niet gestorven en op de een of andere manier weer teruggekomen (het vaticaan kreeg haar dodelijke wond in 1798 en werd vervolgens beetje bij beetje weer hersteld tot het vaticaan van vandaag in 1929).

Antiochus Epiphanus voldoet aan geen van deze criteria.

Daniel 8 geeft een verkorte versie van Daniel 7 waarin de geschiedenis van Rome die tot RKK leidt niet weergegeven wordt. De kleine hoorn van Daniel 7 en 8 zijn echter dezelfde:

Daniel 7:
21 make war with the saints
8 mouth speaking great things
19 exceeding dreadful
11 beast was slain given to the burning

Daniel 8:
24 destroy the mighty and the holy people
11 magnified himself
23 king of fierce countenance
25 broken without hand

In Daniel 2 wordt de Rots die een eind maakt aan al de koninkrijken beschreven als 'zonder handen uitgehouwen': 45 Daarom hebt gij gezien, dat uit den berg een steen zonder handen afgehouwen is geworden, die het ijzer, koper, leem, zilver en goud vermaalde; de grote God heeft den koning bekend gemaakt, wat hierna geschieden zal; de droom nu is gewis, en zijn uitlegging is zeker. Daniel 2:45

In Daniel 8 wordt hier naar verwezen: 25 En door zijn kloekheid zo zal hij de bedriegerij doen gedijen in zijn hand; en hij zal zich in zijn hart verheffen; en in stille rust zal hij er velen verderven, en zal staan tegen den Vorst der vorsten, doch hij zal zonder hand verbroken worden.

Dus ook al wordt het onderscheid tussen heidens en pauselijk Rome in hoofdstuk 8 niet weergegeven bij het beschrijven van de macht na Griekenland, wil dat niet zeggen dat het om een andere geschiedenis gaat. De overeenkomsten maken duidelijk dat het om dezelfde geschiedenis gaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-02-2013 01:42:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')