Zevende dags adventisten leren gebaseerd op Daniel 8: 14 (na 2300 avonden-morgens dan zal het heiligdom gereinigd/hersteld worden) dat er sinds 1844 in de hemel sprake is van een onderzoekend oordeel om te bepalen wie naar de hemel mogen en wie niet. Zij komen op deze datum door als beginpunt de uitvaardiging van een leider om de tempel in Jeruzalem te herstellen te nemen (457 voor christus) en van elke avond-morgen een dag te maken en die dagen om te zetten in jaren. Dus vanaf 457 voor christus + 2300 jaren = 1844. Zoals uit onder andere uit voorgaande post blijkt is dit een verdraaiing van de bijbel. Daniel 8 gaat immers om een Griekse koning die het Joodse volk bijna uitroeide en de diensten in het heiligdom afschafte en een zwijn offerde aan Zeus in de Joodse tempel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:19 schreef SosuaCafe het volgende:
Ok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
haha theologie kan soms idd heel ingewikkeld wezen
TS is ernstig besmet met geloof en probeer weldenkende fokkers er van te overtuigen dat hij gelijk heeft.quote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
TS is ernstig besmet met geloof en probeer weldenkende fokkers er van te overtuigen dat hij gelijk heeft.
Hiermee wordt veelvuldig met (lange) quotes uit boeken gesmeten waarin TS de waarheid ziet.
Voorlopig hou ik het nog steeds bij de vergelijking dta god net zo goed een roze onzichtbare eenhoorn kan zijn.
openbare scholen en humanistisch vormingsonderwijs helpen daar doorgaans niet bij.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:20 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]![]()
haha theologie kan soms idd heel ingewikkeld wezen
Ik geef ook alleen een tl;dr samenvatting. Als ik om steekhoudende argumenten vraag kom jij met quotes uit een boek in een poging om mij van jouw gelijk te overtuigen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:36 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]Sorry, het is niet mijn bedoeling om zieltjes te winnen. Maar als ik mijn standpunten duidelijk wil maken dan kan ik dat niet altijd doen zonder de bijbel zelf te gebruiken. Iedereen moet lekker geloven wat hij of zij zelf wil.
Tja, het is nu eenmaal lastig om mijn visie te onderscheiden van wat er in de bijbel staat aangezien mijn overtuigingen gebaseerd zijn op het boek. Als de bijbel een fictief boek is dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het onzin is? Met andere woorden, als het een fictief boek is, dan hoef je het toch niet als obstakel te zien van een goede discussie maar dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het niet strookt met de realiteit?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:41 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik geef ook alleen een tl;dr samenvatting. Als ik om steekhoudende argumenten vraag kom jij met quotes uit een boek in een poging om mij van jouw gelijk te overtuigen.
Eet smakelijk.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:54 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Tja, het is nu eenmaal lastig om mijn visie te onderscheiden van wat er in de bijbel staat aangezien mijn overtuigingen gebaseerd zijn op het boek. Als de bijbel een fictief boek is dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het onzin is? Met andere woorden, als het een fictief boek is, dan hoef je het toch niet als obstakel te zien van een goede discussie maar dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het niet strookt met de realiteit?Ik ben ff spaghetti maken enzow
Ik vind het wel interessant om te lezen allemaal. Het is even doorbijten, maar dan steek je er daadwerkelijk wat van op.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:54 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Tja, het is nu eenmaal lastig om mijn visie te onderscheiden van wat er in de bijbel staat aangezien mijn overtuigingen gebaseerd zijn op het boek. Als de bijbel een fictief boek is dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het onzin is? Met andere woorden, als het een fictief boek is, dan hoef je het toch niet als obstakel te zien van een goede discussie maar dan zou je toch makkelijk kunnen aangeven waarom het niet strookt met de realiteit?Ik ben ff spaghetti maken enzow
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Een stukje gelezen, daarna naar onderen gescrolld om te kijken hoe lang het is...toen ik zag dat het een tijdschrift vol is niet meer gelezen. Wie zou zoiets nou lezen man
Fijn om te horenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant om te lezen allemaal. Het is even doorbijten, maar dan steek je er daadwerkelijk wat van op.
Heb het zelf niet helemaal gelezen maar de boodschap was mij wel duidelijk.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant om te lezen allemaal. Het is even doorbijten, maar dan steek je er daadwerkelijk wat van op.
Dat zou ik bijzonder interessant vinden om te volgen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:51 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ik ben ff COD spelen. Hoop binnenkort hier een discussie met Ali Kanibali aan te gaan aangezien hij nog steeds hardcore ZDA is.![]()
Omdat je dan wat meer te weten komt over andere geloven. Zoals het eindoordeel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:55 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Heb het zelf niet helemaal gelezen maar de boodschap was mij wel duidelijk.
Wat bedoel je met er wat van opsteken? Vond je het gewoon interessant of wat anders?
Ok, nou mooi dat je het zo ziet een niet gelijk alles afbrand zoals anderen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat je dan wat meer te weten komt over andere geloven. Zoals het eindoordeel bijvoorbeeld.
Nee, veel te interessant dit onderwerpquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:00 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ok, nou mooi dat je het zo ziet een niet gelijk alles afbrand zoals anderen.
haha je wil niet weten wat er dan allemaal voor gekkigheid uit de hoed komtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 19:56 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Dat zou ik bijzonder interessant vinden om te volgen.
Jij bent dan ook 'niet de slimste'. Anders zou je niet voor gratis werken @ fok.nlquote:
Dank uquote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij bent dan ook 'niet de slimste'. Anders zou je niet voor gratis werken @ fok.nl
Aangezien je het hebt gelezen, kan je dan ook aub een samenvatting geven van de OP? Ik vind het namelijk wel interessant, maar zo'n grote stuk tekst is toch wel iets te veel.quote:
Na de drie wijntjes die ik nu op heb gaat dat niet lukken helaas.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Aangezien je het hebt gelezen, kan je dan ook aub een samenvatting geven van de OP? Ik vind het namelijk wel interessant, maar zo'n grote stuk tekst is toch wel iets te veel.
Misschien is dat omdat Adventisten de volgende passages hanteren ?quote:Het gaat om het ware evangelie (genade door geloof alleen) versus het valse evangelie (genade door geloof+werken). Nu God mij wakker heeft geschud is het ook mijn taak om anderen wakker te schudden.
Ahaquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:09 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik geloof dat atheisme na christendom de beste "religie" is omdat er niet zo heel veel verschil zit tussen het gezonde verstand uitgelegd in de bijbel en het natuurlijk aangeboren gezonde verstand van een mens. Veel religies, behalve bijbels christendom, verbuigen dit gezonde verstand.
Het verschil is dat God je helemaal de vernieling in helpt als hij wil, of je juist tot een waanzinnig succes maakt, en dat die eenhoorn je gewoon je leventje laat leven.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:28 schreef Deetch het volgende:
Misschien kan TS mij het verschil uitleggen tussen een roze onzichtbare eenhoorn en god?
Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them. — Steve Eley
Dat doet God niet, dat doe je zelf. Eigen verantwoording weet je wel?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:18 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Het verschil is dat God je helemaal de vernieling in helpt als hij wil, of je juist tot een waanzinnig succes maakt, en dat die eenhoorn je gewoon je leventje laat leven.
Ehm de bijbel bestaat uit 66 boeken??quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:31 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
De bijbel is als een puzzle, je begint met de basics, dan graaf je dieper en dieper en dan zie je dat het in feite zo consistent is en zo zorgvuldig gemaakt is dat je beseft dat het boek (lees; 40 boeken) van hemelse origine zijn. Zoals biologen een organisme kunnen bestuderen en ontleden, zo heeft God ons zijn woord gegeven om kritisch te analyseren.
Je doet idd. ook veel zelf, maar niet alles hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat doet God niet, dat doe je zelf. Eigen verantwoording weet je wel?
Niks met een eenhoorn of iets anders te maken.
Wie zou dan het aanvullende zetje geven?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Je doet idd. ook veel zelf, maar niet alles hoor.
Wel opvallend, maar makkelijk verklaarbaar he.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:03 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ahhh de mormonen, het is wel opvallend dat in de 19e eeuw er een explosie was aan valse profeten waaruit uiteindelijk de jehova getuigen, mormonen, bahai, ZDA etc. zijn ontstaan.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:07 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
hahahahha, idd Mormonen zijn echte players
Klopt, dergelijke passages kunnen verwarrend zijn voor mensen die niet bekend zijn met het evangelie. Maar James 2 zegt echter dat het onvermijdelijke resultaat van redding zich manifesteert in werken, zo kan je zien of je daadwerkelijk gelooft of niet. Het gaat dan niet perse om grote werken van de Heilige Geest maar bijvoorbeeld ook in het veranderen van het karakter van een persoon; vruchten van de Heilige Geest zijn dan geduld, rust en dergelijke.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:37 schreef pappao het volgende:
[..]
Misschien is dat omdat Adventisten de volgende passages hanteren ?
James 2:14,17,26 (KJV)
What doth it profit, my brethren, though a man say he hath faith, and have not works? can faith save him?
Even so faith, if it hath not works, is dead, being alone.
For as the body without the spirit is dead, so faith without works is dead also.
quote:Op zondag 10 februari 2013 15:26 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ehm de bijbel bestaat uit 66 boeken??
hahahaha ik ga da eg nie allemaal lezen hoorquote:Op zondag 10 februari 2013 17:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach joh, nog maar 26 te lezen. Valt best mee hoor
Ik heb oa een bijbeltje uit 1959 en vind het echt mooi om bijvoorbeeld de Psalmen te lezen in die taal. Zo gedragen.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:06 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
hahahaha ik ga da eg nie allemaal lezen hooris veeeeeeel te veel. Het oude testament is een beetje blablabla voor mij, maar het nieuwe testament is wel interessant en leuk om te lezen
. Vroeger vond ik het irritant om de bijbel te lezen omdat het allemaal middeleeuwse taal was, maar tegenwoordig heb je een online jongerenbijbel die in duidelijke taal geschreven is ( http://www.jongerenbijbel.nl/bijbel/ ). Dat leest een stuk makkelijker
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb oa een bijbeltje uit 1959 en vind het echt mooi om bijvoorbeeld de Psalmen te lezen in die taal. Zo gedragen.
Maar ja, het is maar net waar je geboren bent he? Wij kennen hier de vrijheid om te geloven of niet te geloven en dat is heerlijk.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:22 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]Ja iedereen kijkt op een andere manier tegen de bijbel aan he. Veel mensen moeten er absoluut niets van hebben, ik lees het omdat het voor mij verklaart waarom de wereld zo is zoals die is, Ryan Babel leest het om rustig van te worden, Pim Fortyun las vooral het boek prediker omdat hij dat zo mooi vond, en anderen zoals jij vinden idd de psalmen heel mooi
. Ik ben blij dat ik in een West-Europese cultuur geboren ben, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik bijvoorbeeld in een land moest leven waar de maatschappij gebaseerd is op de islam.
Precies! Vrijheid is voor Nederlanders zo vanzelfsprekend, maar als je in de wereld kijkt is dat niet overal zo. Ik denk dat Nederland sowieso tot de 3 meest vrije landen van de wereld behoort. Om deze vrijheid te bewaken is het noodzakelijk dat kerk en staat gescheiden blijven. En dat is ook een beetje het probleem met islam, in essentie maakt deze religie namelijk geen onderscheid tussen kerk en staat maar moet elk mens op aarde onderworpen worden aan de wetten die door een engel aan Mohammad zijn openbaart. In de context van dit topic is het wel noemenswaardig te vermelden dat zowel Ellen White als Mohammad in het begin van het profeetschap dachten dat de visioenen van Satan afkomstig waren en niet van God.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, het is maar net waar je geboren bent he? Wij kennen hier de vrijheid om te geloven of niet te geloven en dat is heerlijk.
De bijbel, is een boek dat heeft geput uit oudere scheppingsverhalen. Als je echt naar de bron wil moet je bij de babyloniërs zijn, een hoop mythologie van de oude Soemeriërs is overgenomen in de bijbel.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:40 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik geloof dat de bijbel behoorlijk goed bewaard is gebleven en dat de bijbel, (40 boeken in een periode van duizenden jaren) een perfecte eenheid vormen, profetieen bevatten die uitkomen, en de woorden die er in de boeken staan zijn volgens mij door de Heilige Geest ingegeven.
Griekenland wordt in Daniel 7 voorgesteld als de luipaard met 4 koppen. Dus de 4 rijken van de generaals na Alexander de Grote.quote:Klopt, dit is gebaseerd op een profetie uit Daniel maar totaal verkeerd geinterpreteerd. In daniel 8 staat de komst van een kleine hoorn beschreven, dat een macht voorstelt, en deze macht was Antiochus Epiphanus die het Joodse volk bijna uitroeide, hun diensten in het heiligdom afschafte en een zwijn offerde in Gods tempel aan de God Zeus. Adventisten zeggen echter dat Daniel 8 gaat over de zonden van Gods volk. Dit is totale BS. Anyways hier is de profetie van Daniel 8, dan zie je dat de 4 delen de 4 Seleusidische rijken waarin het Griekse rijk werd opgedeeld voorstellen, en dat de kleine hoorn daaruit voortkwam, en alleen Antiochus Epiphanus voldoet aan die interpretatie van die profetie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |