Haha, nee de rust van Jezus is anders. Het is de zekerheid dat wat er ook gebeurt, hoe het leven ook loopt, je na dit leven een eeuwig huis hebt waar geen gebrek is, waar je al je talenten kan ontwikkelen en perfectioneren, waar je kan genieten van zondeloosheid en waanzinnig gave dingen kan beleven. Het is ook niet een rust die je jezelf wijsmaakt maar een rust die je ingegeven wordt door de Heilige Geest. Je zal dan ook anders tegen het leven aankijken en van binnenuit veranderen tot een nieuw mens.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:47 schreef Deetch het volgende:
" te creeren. Waarom zou je je druk maken over iets dat mogelijk zou kunnen zijn terwijl je die energie beter kunt steken in iets dat er zeker is (namelijk dit leven).Het schijnt dat als je verdrinkt je ook rust ervaart maar dat dit een puur fysiologische oorzaak heeft. Dit zou ook kunnen zijn met mensen die om wat voor reden dan ook christus aanvaarden. Stel je voor dat je heel erg veel stress hebt om wat voor reden dan ook en je besluit je neer te leggen bij chrostus dan kan ik me voorstellen dat dat heel erg oplucht. Ik vraag me dan alleen wel af of die opluchting van christus komt of omdat je je bij je situatie (weaar jhe stress van had) hebt neergelegd.Even een voorbeeld:Als ik heel erg hard probeer om een marathon onder de 3 uur te lopen heb ik daar stress van, zeker als het dan toch niet blijkt te lukken. Als ik vervolgens besluit om het gegeven te accepteren dat ik nooit een marathon onder de 3 uur kan lopen dan komt er ook een rust over me. Is dit dan ook christus/god of een roze
Waarom zou je daar behoefte aan hebben?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:57 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Haha, nee de rust van Jezus is anders. Het is de zekerheid dat wat er ook gebeurt, hoe het leven ook loopt, je na dit leven een eeuwig huis hebt waar geen gebrek is, waar je al je talenten kan ontwikkelen en perfectioneren, waar je kan genieten van zondeloosheid en waanzinnig gave dingen kan beleven. Het is ook niet een rust die je jezelf wijsmaakt maar een rust die je ingegeven wordt door de Heilige Geest. Je zal dan ook anders tegen het leven aankijken en van binnenuit veranderen tot een nieuw mens.
Klopt het echte christelijke geloof is het enige geloof ter wereld waar je niet aan allerlei voorwaarden hoeft te voldoen. Gevolg daarvan is ook dat alleen in het christelijke geloof mensen 100% zeker weten in de hemel te komen. Vraag maar om je heen aan verschillende gelovigen en je zal zien dat alleen de echte christenen het zeker weten. Bij de rest van de geloven twijfelt men.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:15 schreef wiseguy-23 het volgende:
sorry voor de lay-out, bottomline van het verhaal is dat alleen het bijbelse christendom leert dat we door genade gered worden, en dat alle andere religies leren dat we deels onzelf kunnen redden en dat het zevende dags-adventisme daar ook bij hoort. Al deze andere religies zijn antichristus in die zin.
Haha, nou vanuit aards oogpunt kan ik wel begrijpen dat je zo denkt. Een mens heeft vaak zoiets van, nja het is leuk geweest, ik heb er genoeg van, laat me maar lekker verdwijnen. Echter ik geloof dat de hemel niet een voortzetting is van het aardse bestaan. Deze wereld is vervloekt, onze lichamen zijn vervloekt etc. etc. Ik denk dat de hemel echt een gave plek is, want je krijgt een onsterfelijk lichaam dat nooit ziek kan worden, je kan reizen door sterrenstelsels en andere gave dingen onderzoeken, er zullen ongetwijfeld gave dinosaurussen zijn etc. etc. En er zijn wezens die hoger zijn dan ons ; engelen, dus zoals ik het zie is de hemel onbekend gebied waarin wij als mensen ons nooit zouden vervelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom zou je daar behoefte aan hebben?
Het lijkt me juist hartstikke fijn om flink dood te zijn na mijn sterven. Zit je daar opeens met allemaal clowns in de hemel
jij en wisguy zullen vast hele goeie vriendjes worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Klopt het echte christelijke geloof is het enige geloof ter wereld waar je niet aan allerlei voorwaarden hoeft te voldoen. Gevolg daarvan is ook dat alleen in het christelijke geloof mensen 100% zeker weten in de hemel te komen. Vraag maar om je heen aan verschillende gelovigen en je zal zien dat alleen de echte christenen het zeker weten. Bij de rest van de geloven twijfelt men.
Kijk naar de moordenaar aan het kruis. Hoe simpel was het voor hem om in de hemel te komen. Het enige wat hij deed was belijden dat Jezus Jezus was.
Waar haal jij de motivatie nog vandaan om goed te leven als de wereld en jouw lijf zo vervloekt is?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:06 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Haha, nou vanuit aards oogpunt kan ik wel begrijpen dat je zo denkt. Een mens heeft vaak zoiets van, nja het is leuk geweest, ik heb er genoeg van, laat me maar lekker verdwijnen. Echter ik geloof dat de hemel niet een voortzetting is van het aardse bestaan. Deze wereld is vervloekt, onze lichamen zijn vervloekt etc. etc. Ik denk dat de hemel echt een gave plek is, want je krijgt een onsterfelijk lichaam dat nooit ziek kan worden, je kan reizen door sterrenstelsels en andere gave dingen onderzoeken, er zullen ongetwijfeld gave dinosaurussen zijn etc. etc. En er zijn wezens die hoger zijn dan ons ; engelen, dus zoals ik het zie is de hemel onbekend gebied waarin wij als mensen ons nooit zouden vervelen.
Inderdaad! En het is deze waarheid die ontzettend door de duivel gehaat wordt. Het is dan ook niet voor niets dat deze waarheid Europa in de middeleeuwen uiteenscheurde. En als je deze waarheid weet, is er dan nog enig bestaansrecht voor de rooms katholieke kerk die meent zonden te kunnen vergeven en op te treden als bemiddelaar tussen mens en God? Absoluut niet!! Daarom haat de katholieke kerk het ware evangelie, omdat dit evangelie een bedreiging vormt voor hun poppenkastsysteem!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef Blaadjes het volgende:
Kijk naar de moordenaar aan het kruis. Hoe simpel was het voor hem om in de hemel te komen. Het enige wat hij deed was belijden dat Jezus Jezus was.
Haha geen id, waarom? heb alleen de 1e post na de op gelezen. De rest was me een beetje te lang.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:06 schreef Deetch het volgende:
[..]
jij en wisguy zullen vast hele goeie vriendjes worden.
Ik heb dan ook geen behoefte aan een ander bestaan, ik heb behoefte aan géén bestaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:06 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Haha, nou vanuit aards oogpunt kan ik wel begrijpen dat je zo denkt. Een mens heeft vaak zoiets van, nja het is leuk geweest, ik heb er genoeg van, laat me maar lekker verdwijnen. Echter ik geloof dat de hemel niet een voortzetting is van het aardse bestaan.
Dino's? Sign me up!quote:Deze wereld is vervloekt, onze lichamen zijn vervloekt etc. etc. Ik denk dat de hemel echt een gave plek is, want je krijgt een onsterfelijk lichaam dat nooit ziek kan worden, je kan reizen door sterrenstelsels en andere gave dingen onderzoeken, er zullen ongetwijfeld gave dinosaurussen zijn etc. etc.
Na wat ik vanavond ga roken ben ik anders weer een stuk hoger dan engelen. Maar zij komen nooit even bij mij langsquote:En er zijn wezens die hoger zijn dan ons ; engelen, dus zoals ik het zie is de hemel onbekend gebied waarin wij als mensen ons nooit zouden vervelen.
Omdat ik niet meer leef voor deze wereld, ik leef voor het hiernamaals, wat ik hier zaai zal geoogst worden in het hiernamaals:) Zolang ik leef moet ik ervoor zorgen kleren te verschaffen aan de armen, het evangelie te verspreiden etc. etc. En ik zie dit niet als lasten maar als lusten:)quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:07 schreef Deetch het volgende:
[..]
Waar haal jij de motivatie nog vandaan om goed te leven als de wereld en jouw lijf zo vervloekt is?
Bedankt he, pauper christenhonden.quote:Waar kwamen de sterrengoden vandaan?
Oude beschavingen vereerden sterrengoden die aan het firmament stonden. Al in de piramideteksten wordt melding gemaakt van deze sterrengoden.
De Azteken, Maya’s en Inca’s aanbaden voornamelijk sterrengoden van de Plejaden. Dergelijke tradities werden in Europa tijdens de opkomst van het christendom fel onderdrukt.
In het tijdperk van de kruistochten begon de Rooms-katholieke Kerk in Frankrijk een campagne tegen de ketters. Deze campagne spreidde zich al snel uit over de rest van het Europese continent. In het Engelse Dorset werd bijvoorbeeld een kerk op de restanten van een pagaans monument gebouwd. Overal in Europa werden de sterrengoden vervangen door het Christendom.
Diego de Landa
Honderden jaren later moesten ook de Europese kolonies in de Nieuwe Wereld eraan geloven. In Mexico bouwden de Spanjaarden de Kathedraal van Mexico-Stad op de plaats van de Grote Piramide van de Azteken. In de Inca-hoofdstad Cuzco werd de Kathedraal van Santo Domingo op de plaats van de Coricancha-tempel gebouwd.
De Spaanse missionaris en inquisiteur Diego de Landa werd naar de Nieuwe Wereld gestuurd teineinde de indianen te bekeren. Hij reisde door Yucatán om alle afgodsbeelden te vernietigen. In 1562 hoorde hij van bekeerde Maya’s die nog steeds sterrengoden vereerden. De Landa beval een Inquisitie in Mani. Hij verbrandde 27 codices (volgens sommigen zelfs 99 keer zo veel) en 5000 afgodsbeelden.
Eerste boek van Henoch
Slechts drie codices hebben dit overleefd en zijn bewaard gebleven. Later schreef de Landa over de vernietiging van de codices:
We vonden een grote hoeveelheid boeken met deze karakters, en aangezien ze niets bevatten dat niet als bijgeloof en leugens van de duivel gezien dient te worden, verbrandden we ze allemaal, wat hun (de Maya’s) buitengewoon bedroefde, en wat hun veel kwelling veroorzaakte.
In zowel de Oude als de Nieuwe Wereld waren er tradities en rituelen voor ingewijden en heersers en tradities en rituelen voor het gewone volk, waar de westerse onderzoekers zich altijd voornamelijk op hebben gericht.
Volgens allegorische teksten in het Eerste boek van Henoch, dat onderdeel uitmaakt van de oud-Israëlitische literatuur, en het Boek van de Hopi kwamen deze sterrengoden naar de aarde met luchtvaartuigen en deelden zij onder meer kennis over landbouw. Volgens verschillende legendes waren het lange witte mannen in lange witte gewaden. Ze werden aanbeden als goden en geassocieerd met puurheid.
Je moet niet alle christenen over een kam scheren he. Katholieke vervolgers zijn geen christenen in de bijbelse zin van het woor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:13 schreef AartBakkebaard het volgende:
Kut christenen hebben het verneukt vroeger:
[..]
Bedankt he, pauper christenhonden.
De bijbel is als een puzzle, je begint met de basics, dan graaf je dieper en dieper en dan zie je dat het in feite zo consistent is en zo zorgvuldig gemaakt is dat je beseft dat het boek (lees; 40 boeken) van hemelse origine zijn. Zoals biologen een organisme kunnen bestuderen en ontleden, zo heeft God ons zijn woord gegeven om kritisch te analyseren.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:06 schreef Deetch het volgende:
Het is wel een beetje lastig discussieren met iemand die als tegen argument steeds stukken uit een boek aanhaalt waarover nu juist de discussie gaat.
Even samenvattend van wat er nu steeds gebeurt:
Deetch: Ik geloof niet dat dat boek door de heilige geest is ingegeven
wiseguy-23: jawel hoor dat staat namelijk in dat boek
Ik vind het fijn voor je dat jij een geloof hebt gevonden wat blijkbaar op dit punt in je leven een bepaalde behoefte vervult. Niettemin kan ik er niets aan doen dat ik het jammer vind dat je niet je leven durft te leven zonder een boek/god/roze onzichtbare eenhoorn die je keuzes bepaald.
Het is ongeveer een uurtje lezen denk ikquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:22 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Sorry voor de presentatie en het gebrek aan bondigheid en cohesie
hahaha dank je wel dat je niet boos wordt. Het is echt wel interessant hoor. Ellen White was een vrouw uit de 19e eeuw die zogenaamd visioenen had en met engelen praatte enzo. Ze schreef meer dan 600 boeken, meer dan welke auteur ook in de geschiedenis van de mensheid, en ze schreef over Jezus, maar het is niet bijbels. Er zitten subtiele verdraaiingen van de bijbel tussen. Ik heb deze voor mijzelf geanalyseerd en in een word document gepropt. Het resultaat zie je in de OP.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is ongeveer een uurtje lezen denk ik![]()
Je hebt iig moeite gedaan
Je kunt zelf onderhand wel publiceren. Interpretaties van de interpretaties van Ellen White.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:00 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
hahaha dank je wel dat je niet boos wordt. Het is echt wel interessant hoor. Ellen White was een vrouw uit de 19e eeuw die zogenaamd visioenen had en met engelen praatte enzo. Ze schreef meer dan 600 boeken, meer dan welke auteur ook in de geschiedenis van de mensheid, en ze schreef over Jezus, maar het is niet bijbels. Er zitten subtiele verdraaiingen van de bijbel tussen. Ik heb deze voor mijzelf geanalyseerd en in een word document gepropt. Het resultaat zie je in de OP.
Vrijwel elke geloofstroming heeft bloed aan de handen en daarmee is vrijwel elke geloofstroming achterlijk. Protestanten in de VS waren ook niet vies van landje veroveren op de inheemse bevolking en de inzet van slaven. Dat het nu goed vertoeven is in enkele protestantse landen is maar net vanuit wiens oogpunt je het bekijkt. En als het al zo is, mag je de vraag stellen of dat te danken is aan de protestantse stromingen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef wiseguy-23 het volgende:
Klopt dat zijn achterlijke religies, ik geloof dat de bijbel de waarheid is, en dat God ook wil dat we al zijn woorden kritisch onderzoeken en ik geloof ook dat de vrede en welvaart die we kennen in Westerse protestantse landen het fruit is van de gelovige generaties voor ons die wel het ware geloof aanhingen. Je kan niet ontkennen dat het in protestantse landen goed vertoeven is, helemaal als je het vergelijkt met streng-islamitische landen
Haha, dat gebeurt idd al ontzettend veel, vooral in Amerika. Er zijn talloze websites die Ellen White blootleggen als een valse profetes:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt zelf onderhand wel publiceren. Interpretaties van de interpretaties van Ellen White.
Er staat toch in de bijbel dat de zondag de dag is om te rusten? Dat wordt dus wél ondersteund door de bijbel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:24 schreef wiseguy-23 het volgende:
[youtube][/youtube]
Als dit filmpje waar is, betekent dit dat Lucifer zijn volgelingen wil doen geloven dat de zondag-sabbath issue heel belangrijk is. Echter deze positie kan niet vanuit de bijbel ondersteunt worden en ik geloof dan ook dat de geheime genootschap voor de gek werd gehouden, als een soort verzekering dat als er iemand zou uitstappen diegene zou denken de waarheid te hebben en het dan toch niet te hebben.
Nja, de gedachte is dat er in de tien geboden staat om op de zevende dag te rusten. De zevende dag is zaterdag en de eerste dag van de week is zondag. Echter heeft God de gehele wet (10 geboden +600 andere regeltjes) aan het kruis genageld en maakt het niet meer uit op welke dag we een rustdag houden. Jezus is in feite de sabbath geworden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er staat toch in de bijbel dat de zondag de dag is om te rusten? Dat wordt dus wél ondersteund door de bijbel.
Ik heb toch altijd begrepen dat zondag de rustdag is voor de christenen en voor de Joodse gelovigen de zaterdag.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:33 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Nja, de gedachte is dat er in de tien geboden staat om op de zevende dag te rusten. De zevende dag is zaterdag en de eerste dag van de week is zondag. Echter heeft God de gehele wet (10 geboden +600 andere regeltjes) aan het kruis genageld en maakt het niet meer uit op welke dag we een rustdag houden. Jezus is in feite de sabbath geworden.
Zevende dags adventisten geloven echter dat in de eindtijd het houden van de sabbath het merkteken is van God en dat het houden van zondag het merkteken is van het beest (rooms katholieke kerk). Volgens zevendedagsadventisten gaan dus uiteindelijk alle mensen die op zondag naar de kerk gaan naar de hel.
hahaha ik vind het grappig dat je vraagt op welke dag 7e dagsadventisten een rustdag hebben, de dag zit namelijk in de naam:P ZEVENDE-dagsadventisten:). Zij houden dus de joodse rustdag. Zevendedagsadventisten snappen niet het verschil tussen het oude verbond tussen God en Israel en het nieuwe verbond tussen God en christenen. ZDA geloven dat de 10 geboden nog steeds bindend zijn en dat we naar Gods wet veroordeeld worden. De bijbel leert echter dat iedereen volgens de wet schuldig is en dat we alleen veroordeeld worden of we wel of niet geloven dat Jezus in onze plaats is gestorven voor onze zonden. Christenen zijn dus niet onder de wet van Mozes. Wanneer de bijbel spreekt over de wet dan gaat het altijd over de gehele wet van Mozes, dit waren 613 regeltjes waaraan niemand zich kan houden. Deze wet was bedoeld om mensen te laten zien dat ze iemand nodig hebben die voor hun al die regeltjes houdt en vervolgens als offer sterft voor mensen; alleen Jezus offer was goed genoeg om voor onze zonden te betalen omdat hij de zoon van God is.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb toch altijd begrepen dat zondag de rustdag is voor de christenen en voor de Joodse gelovigen de zaterdag.
Waarom maken de 7dedag adventisten hier zo'n groot punt van en op welke dag hebben zij de rustdag?
Ja, was wel een beetje domme vraag he?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:42 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
hahaha ik vind het grappig dat je vraagt op welke dag 7e dagsadventisten een rustdag hebben, de dag zit namelijk in de naam:P ZEVENDE-dagsadventisten:). Zij houden dus de joodse rustdag. Zevendedagsadventisten snappen niet het verschil tussen het oude verbond tussen God en Israel en het nieuwe verbond tussen God en christenen. ZDA geloven dat de 10 geboden nog steeds bindend zijn en dat we naar Gods wet veroordeeld worden. De bijbel leert echter dat iedereen volgens de wet schuldig is en dat we alleen veroordeeld worden of we wel of niet geloven dat Jezus in onze plaats is gestorven voor onze zonden. Christenen zijn dus niet onder de wet van Mozes. Wanneer de bijbel spreekt over de wet dan gaat het altijd over de gehele wet van Mozes, dit waren 613 regeltjes waaraan niemand zich kan houden. Deze wet was bedoeld om mensen te laten zien dat ze iemand nodig hebben die voor hun al die regeltjes houdt en vervolgens als offer sterft voor mensen; alleen Jezus offer was goed genoeg om voor onze zonden te betalen omdat hij de zoon van God is.
haha geeft niet hoor, is ook wel een beetje raar en verwarrend natuurlijk als christenen de joodse wet gaan nalevenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, was wel een beetje domme vraag he?Maar ja, ik zag niet zo snel het verband tussen sabbath en adventist.
Dat is in het begin van het Christendom punt van discussie geweest.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:46 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
haha geeft niet hoor, is ook wel een beetje raar en verwarrend natuurlijk als christenen de joodse wet gaan naleven
Precies, maar ZDA is ontstaan in de 19e eeuw en die hebben daar dus niet veel van meegekregenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is in het begin van het Christendom punt van discussie geweest.
Ik weet amper iets van die groepering. Zoals ik je stukjes lees is het meer een sekte.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:48 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Precies, maar ZDA is ontstaan in de 19e eeuw en die hebben daar dus niet veel van meegekregen
Warren Jefs is de grote leider toch?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik weet amper iets van die groepering. Zoals ik je stukjes lees is het meer een sekte.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik weet amper iets van die groepering. Zoals ik je stukjes lees is het meer een sekte.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Warren Jefs is de grote leider toch?
Nee dat is een andere sekte, David Koresh was wel een afsplitsing van ZDAquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Warren Jefs is de grote leider toch?
Klopt, het is ook een sekte, echter doen ze zich voor als bijbelse christenen. Ze geven gratis profetie-colleges zonder te vertellen wie ze zijn, en als je er wat dieper in zit kom je erachter dat ze een profetes hebben en allerlei vage leerstellingen hebben. Wolfjes in schaapskleren dus.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Warren Jeffs is/was leider van deze sekte: http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.42080656,d.d2kquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:56 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Klopt, het is ook een sekte, echter doen ze zich voor als bijbelse christenen. Ze geven gratis profetie-colleges zonder te vertellen wie ze zijn, en als je er wat dieper in zit kom je erachter dat ze een profetes hebben en allerlei vage leerstellingen hebben. Wolfjes in schaapskleren dus.
Ahhh de mormonen, het is wel opvallend dat in de 19e eeuw er een explosie was aan valse profeten waaruit uiteindelijk de jehova getuigen, mormonen, bahai, ZDA etc. zijn ontstaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Warren Jeffs is/was leider van deze sekte: http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.42080656,d.d2k
De Mormonen idd. Ze kunnen zichzelf beter de Hormonen noemen ivm hun polygamie.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:03 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ahhh de mormonen, het is wel opvallend dat in de 19e eeuw er een explosie was aan valse profeten waaruit uiteindelijk de jehova getuigen, mormonen, bahai, ZDA etc. zijn ontstaan.
hahahahhaquote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De Mormonen idd. Ze kunnen zichzelf beter de Hormonen noemen ivm hun polygamie.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De Mormonen idd. Ze kunnen zichzelf beter de Hormonen noemen ivm hun polygamie.
Klopt, dit is gebaseerd op een profetie uit Daniel maar totaal verkeerd geinterpreteerd. In daniel 8 staat de komst van een kleine hoorn beschreven, dat een macht voorstelt, en deze macht was Antiochus Epiphanus die het Joodse volk bijna uitroeide, hun diensten in het heiligdom afschafte en een zwijn offerde in Gods tempel aan de God Zeus. Adventisten zeggen echter dat Daniel 8 gaat over de zonden van Gods volk. Dit is totale BS. Anyways hier is de profetie van Daniel 8, dan zie je dat de 4 delen de 4 Seleusidische rijken waarin het Griekse rijk werd opgedeeld voorstellen, en dat de kleine hoorn daaruit voortkwam, en alleen Antiochus Epiphanus voldoet aan die interpretatie van die profetie.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 17:38 schreef Lavenderr het volgende:
het oordeel. Voorafgaande aan de wederkomst is er een fase van onderzoek. Zoals de oudtestamentische Grote Verzoendag een element van oordeel bevatte, moet ook het werk van de hemelse Hogepriester tijdens de antitypische Grote Verzoendag in het hemels heiligdom verband houden met het oordeel ("voor-onderzoekend oordeel", pre-Advent oordeel). Bij Christus’ wederkomst komen allen die zich niet aan zijn kant hebben geschaard om (Openbaring 19:11-21). Tijdens de duizendjarige periode die dan begint zijn de geredden op de een of andere manier bij het oordeel betrokken (Openbaring 20:4; 1 Corinthiërs 6:3). Aan het einde van deze duizend jaar worden de goddelozen voor korte tijd tot leven gewekt om dan, met de Satan, het uiteindelijke loon te ontvangen, dat wil zeggen: voor eeuwig te worden verdelgd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |