abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122638921
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is ook een feit dat zo'n 50 % behoort tot het vrouwelijke geslacht en die andere 50% tot het mannelijke geslacht. Tussenvormen daargelaten. Wat is je punt?
Dat 50% van de wereldbevolking gelooft in sprookjes zonder bewijs.
en dat vervolgens aangrijpt om zichzelf verheven te voelen boven andersdenkenden
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:50:51 #27
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122639136
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef no-mind het volgende:
Ik ben zelf christelijk opgevoed en het heeft me behoorlijk wat moeite gekost om van die conditionering/hersenspoeling af te komen. Ik heb nog steeds interesse in religie/zelfontwikkeling maar ik kijk toch een heel stuk verder dan jij.Vooral het verhaal van verlossing/verdoemd zijn is een sterke overtuiging die het moeilijk maakt om verder te kijken en ik vermoed dat als je in het midden-oosten was geboren je een radicale moslim zou zijn, net zoals je nu een radicale christen bent.
Ik begrijp je stelling, als ik in Palestina geboren zou zijn zou ik waarschijnlijk idd een moslim geweest zijn. Zoals ik het zie zijn alle mensen op de wereld zaad (nou niet doordenken:P) en een deel van dat zaad groeit op tot bomen die vruchten dragen voor het hiernamaals. Het zaad dat niet opgroeit is door Lucifer verstikt middels valse religies (moord, terreur, verkrachtingen en dergelijke zijn dan bijvoorbeeld het zaad van de islam dat weer gebaseerd is op "openbaringen" van de profeet Mohammed). Volgens mij hoeven mensen niet alles snappen om gered te worden, het enige wat ze moeten doen is erkennen dat we als slechte mensen geboren worden die nooit kunnen voldoen aan het ideaal van zondeloosheid dat God wil en dat we Jezus accepteren. Daarna worden we betere mensen, maar desalniettemin blijven we zondigen tot de dood. Gelovigen hoeven niet tegen hun ware aard te vechten, sexuele lusten te onderdrukken en al die andere onzin. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik persoonlijk de wereld beschouw als verdeeld in 2 delen: de wereld die het ware evangelie kennen en ervaren en verspreiden, en de wereld die een vals evangelie aanhangt waar geen redding in zit. Vanuit deze vereenvoudiging is het niet meer zo dat de wereld ondanks de vele religies, denkbeelden, verwarring etc. etc te moeilijk is om te doorgronden.
  Moderator vrijdag 8 februari 2013 @ 14:51:07 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122639144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het punt is dat het idee van een bovennatuurlijke macht bijna de gehele wereld bezig houdt. En niet alleen de minder intellectueel bedeelde hindoeisten, maar bijvoorbeeld ook bijvoorbeeld intellectueel begaafde machtige politici, schrijvers, filosofen etc. Ik geloof dat dit niet allemaal hersenschimmen zijn, maar een werkelijkheid van een dieper liggende werkelijkheid.
Wat mij vooral bezig houdt, zijn de religieuze instituten die de groei van kennis aan de ene kant tegenhouden en die aan de andere kant oproepen tot haat, moord en doodslag. Hersenschimmen of niet, dat kan nooit juist zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:54:59 #29
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122639270
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat 50% van de wereldbevolking gelooft in sprookjes zonder bewijs.
en dat vervolgens aangrijpt om zichzelf verheven te voelen boven andersdenkenden
Klopt, heeeeeel veel gelovigen, of het nou Joden, christenen of moslims zijn voelen zich verheven vanwege hun religie, omdat hun religie hun verteld dat als ze bepaalde dingen doen en weten dat ze dan betere mensen zijn. De bijbel leert echter dat we allemaal zondaren zijn en dat al onze werken in Gods' ogen als afval is, niemand kan zich dus beroepen op wat hij weet en doet om bij God in het aanzien te staan. Alleen door Jezus te accepteren als jouw plaatsvervanger aan het kruis door in Jezus te geloven kun je in Gods ogen als perfect beschouwd worden. God kijkt dan naar jou alsof hij naar Jezus kijkt qua karakter. Een echte christen zal dus nooit trots zijn op zichzelf, of zichzelf verheven voelen, elke christen die dat doet is geen echte christen en begrijpt het evangelie niet. Het echte christendom draait 100 procent om liefde.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:58:02 #30
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122639363
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat mij vooral bezig houdt, zijn de religieuze instituten die de groei van kennis aan de ene kant tegenhouden en die aan de andere kant oproepen tot haat, moord en doodslag. Hersenschimmen of niet, dat kan nooit juist zijn.
Klopt dat zijn achterlijke religies, ik geloof dat de bijbel de waarheid is, en dat God ook wil dat we al zijn woorden kritisch onderzoeken en ik geloof ook dat de vrede en welvaart die we kennen in Westerse protestantse landen het fruit is van de gelovige generaties voor ons die wel het ware geloof aanhingen. Je kan niet ontkennen dat het in protestantse landen goed vertoeven is, helemaal als je het vergelijkt met streng-islamitische landen
pi_122639685
De landen waar geloof het minst uitgeoefend wordt is het ironisch genoeg het best vertoeven. Verder is het christendom even achterlijk als elke andere religie. Ze verschillen niet.
Conscience do cost.
pi_122639739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Klopt, heeeeeel veel gelovigen, of het nou Joden, christenen of moslims zijn voelen zich verheven vanwege hun religie, omdat hun religie hun verteld dat als ze bepaalde dingen doen en weten dat ze dan betere mensen zijn. De bijbel leert echter dat we allemaal zondaren zijn en dat al onze werken in Gods' ogen als afval is, niemand kan zich dus beroepen op wat hij weet en doet om bij God in het aanzien te staan. Alleen door Jezus te accepteren als jouw plaatsvervanger aan het kruis door in Jezus te geloven kun je in Gods ogen als perfect beschouwd worden. God kijkt dan naar jou alsof hij naar Jezus kijkt qua karakter. Een echte christen zal dus nooit trots zijn op zichzelf, of zichzelf verheven voelen, elke christen die dat doet is geen echte christen en begrijpt het evangelie niet. Het echte christendom draait 100 procent om liefde.
Dit ontslaat je dus verder van elke verantwoordelijkheid om een goed leven te leiden? Dan snap ik wel dat je onderschrift zegt dat alleen god goed is. Waar is je zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid als je al je geloof in een boek legt?
Verder hebben protestantse landen het voordeel van een gunstig klimaat om je te moeten ontwikkelen (koude winters etc etc) waardoor deze mensen meer gedreven zijn om zich te ontwikkelen. Dit heeft met dat geloof niks te maken.
Supra Groningam Nihil
pi_122639749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:06 schreef ems. het volgende:
De landen waar geloof het minst uitgeoefend wordt is het ironisch genoeg het best vertoeven. Verder is het christendom even achterlijk als elke andere religie. Ze verschillen niet.
daar wou ik het ook graag bij laten.
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:09:58 #34
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122639810
quote:
Ik geloof dat atheisme na christendom de beste "religie" is omdat er niet zo heel veel verschil zit tussen het gezonde verstand uitgelegd in de bijbel en het natuurlijk aangeboren gezonde verstand van een mens. Veel religies, behalve bijbels christendom, verbuigen dit gezonde verstand.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:14:26 #35
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122639969
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:07 schreef Deetch het volgende:
een goed leven te leiden? Dan snap ik wel dat je onderschrift zegt dat alleen god goed is. Waar is je zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid als je al je geloof in een boek legt?Verder hebben protestantse landen het voordeel van een gunstig klimaat om je te moeten ontwikkelen (koude winters etc etc) waardoor deze mensen meer gedreven zijn om zich te ontwikkelen. Dit
Australie is ook goed vertoeven, daar is het warm, natuurlijk kun je 1000en redenen aanvoeren waarom iets wel of niet zo is. Ik deel alleen mijn persoonlijke overtuiging die in mijn ogen het meest voor de hand ligt.

Met betrekking tot zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid, iemand die oprecht Jezus heeft aanvaard is opnieuw geboren en leeft niet langer zijn eigen wil, maar onder leiding van de Heilige Geest. De bijbel zegt dat iedereen die uit de Geest geboren is niet zondigt, nou daarmee wordt niet bedoeld zonde in de perfectionistische setting, maar nu komt er een soort van afkeer van de zonde. De bijbel zegt ook dat iedereen die zegt in Jezus te geloven en toch een levensstijl van zonde heeft, niet echt in Hem geloof en niet echt wedergeboren is. Echte christenen zullen dus leven volgens de wet van de liefde.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:16:56 #36
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122640059
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:07 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dit ontslaat je dus verder van elke verantwoordelijkheid om een goed leven te leiden? Dan snap ik wel dat je onderschrift zegt dat alleen god goed is. Waar is je zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid als je al je geloof in een boek legt?
Verder hebben protestantse landen het voordeel van een gunstig klimaat om je te moeten ontwikkelen (koude winters etc etc) waardoor deze mensen meer gedreven zijn om zich te ontwikkelen. Dit heeft met dat geloof niks te maken.
De Romeinen hadden dezelfde vraag als jou, en dit was het antwoord:

15Betekent dit nu dat we vrijuit mogen zondigen omdat we niet onder de wet staan, maar onder de genade leven? Absoluut niet. 16Wanneer u zich als slaaf in iemands dienst stelt, weet u toch dat u hem moet gehoorzamen? Wanneer u de zonde dient, leidt dat tot de dood; wanneer u God gehoorzaamt, leidt dat tot vrijspraak. 17Maar God zij gedankt: u was slaven van de zonde, maar nu gehoorzaamt u van ganser harte de leer waaraan u zich hebt toevertrouwd, 18en bevrijd van de zonde hebt u zich in dienst gesteld van de gerechtigheid. 19Ik druk me zo gewoon mogelijk uit, omdat het anders uw begrip te boven gaat. Zoals u zich ooit in dienst stelde van zedeloosheid en onrecht om een wetteloos leven te leiden, zo stelt u zich nu in dienst van de gerechtigheid om heilig te leven. 20Toen u nog slaven van de zonde was, was u niet gebonden aan de gerechtigheid. 21Wat hebt u daarmee geoogst? Dingen waarvoor u zich nu schaamt, want ze leiden tot de dood. 22Maar nu, bevrijd van de zonde en in dienst van God, oogst u toewijding aan hem en zelfs het eeuwige leven. 23Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:19:44 #37
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_122640159
Zo, dat is eruit. Blijf ademhalen TS.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:22:04 #38
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:23:48 #39
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122640363
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:19 schreef drijfhout het volgende:
Zo, dat is eruit. Blijf ademhalen TS.
hahahahaha bedankt lolol. Nja het is voor mij wel een opluchting hoor, ik was net als Ali Kanibali heel lang overtuigd, dat de ZDA kerk de ene ware kerk was. Van new-age naar een sekte naar evangelisch christendom haha, jaja ik kom er wel
pi_122640505
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:23 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

hahahahaha bedankt lolol. Nja het is voor mij wel een opluchting hoor, ik was net als Ali Kanibali heel lang overtuigd, dat de ZDA kerk de ene ware kerk was. Van new-age naar een sekte naar evangelisch christendom haha, jaja ik kom er wel
nog een paar stapjes en dan ben je er. ;)
Supra Groningam Nihil
pi_122640609
Misschien kan TS mij het verschil uitleggen tussen een roze onzichtbare eenhoorn en god?

Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them. — Steve Eley
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:28:58 #42
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122640624
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:26 schreef Deetch het volgende:

[..]

nog een paar stapjes en dan ben je er. ;)
hahahaha ik wist dat je dit ging zeggen lolol, maar nee, ik kan geen atheist meer worden, zelfs als ik dat zou willen.
pi_122640831
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:28 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

hahahaha ik wist dat je dit ging zeggen lolol, maar nee, ik kan geen atheist meer worden, zelfs als ik dat zou willen.
ik ben ook geen atheist want dat riekt mij weer veel te veel naar religie. Ik vind mijzelf meer binnen het modern humanisem passen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_humanisme
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:33:47 #44
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122640846
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:28 schreef Deetch het volgende:
kan TS mij het verschil uitleggen tussen een roze onzichtbare eenhoorn en god?Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink;
Haha oke:p

Onzichtbare eenhoorn: - laat niet 40 boeken na in een periode van duizenden jaren die en consistente eenheid vormen ten aanzien van levensbeschouwende vragen
- geeft geen oorzaak en oplossing voor het kwaad
- heeft geen macht om wereldmachten uiteen te scheuren en mensen te overtuigen
- kan geen profetieen geven en die laten uitkomen

God van de bijbel:
- Laat meer dan 40 boeken na in een periode van duizenden jaren die een consistente eenhoud vormen
- Geeft de oorzaak en oplossing van het probleem van het kwaad
- Heeft, onder andere in de middeleeuwen, continenten verdeeld en mensen overtuigd
- heeft profetieen gegeven en die uit laten komen (waarvan sommige binnenkort nog uitkomen; in openbaringen staat zelffs dat de nieuwe wereldorde het oude herleefde Romeinse Rijk zal zijn op wereldniveau; maar ik zal er niet op ingaan om het simpel te houden)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:36:31 #45
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122640979
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:33 schreef Deetch het volgende:

[..]

ik ben ook geen atheist want dat riekt mij weer veel te veel naar religie. Ik vind mijzelf meer binnen het modern humanisem passen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_humanisme
Ik heb het gelezen, klinkt erg nobel idd, echter het ontkent de echte kern van religie; het gaat namelijk niet alleen om hoe we met onze naasten omgaan, maar ook hoe we in de hemel kunnen komen. Alleen Jezus is daarop het antwoord.

Ik was ook vergeten met die paarse eenhoorn, fluttershy kan geen Heilige Geest zenden als getuigenis in de harten van mensen, en Christenen ervaren de rust en de wedergeboorte van een Heilige Geest.
pi_122641269
Jij hebt geen enkel bewijs dat God die boeken heeft geschreven. Sterker nog jij beseft je terdege dat die boeken over een periode van 1000 jaar door veel verschillende (voornamelijk) mannen zijn geschreven die beweerden het woord van god te verkondigen.
In hoeverre zijn zij anders dan de man op de hoek van de straat die het einde der tijden verkondigd of met een aluminium hoedje op overal lizard people ziet? Ook dat is geloof.

Het enige verschil is dat het "geloof" in dit boek te vuur en te zwaard in onze westerse cultuur is geramd en daardoor een grote groep mensen dit geloof aanhangt.

Het feit dat veel mensen denken dat iets de waarheid is doet niets af aan het feit dat zonder bewijs dit niet de waarheid hoeft te zijn. In de middeleeuwen dacht ook iedereen dat de wereld plat was.
Gelukkig hebben eigenwijze mensen besloten om deze aanname te controleren en nu blijk je toch via beide kanten de wereld rond te kunnen varen. Onderzoek brengt waarheid, geloof brengt onverdraagzaamheid.

Zolang er dus geen bewijs is dat god bestaat, kies ik er voor om zijn bestaan niet klakkeloos te accepteren. Overigens ontken ik hierbij niet dat er een kans bestaat dat alles inderdaad door een goddelijke entiteit (of dit nu god is of een roze onzichtbare eenhoorn) ooit is bedacht maar totdat er een bebaarde man (oid) zijn hoofd door de wolken steekt en zichzelf aan mij voorstelt als god ben ik geneigd gelovigen met enige scepsis te benaderen.
Supra Groningam Nihil
pi_122641284
quote:
En daar sluit ik me ook bij aan en daar hou ik het bij. TS is in mijn ogen niet te redden, net zoals ik niet te redden ben in de ogen van TS.

Je blijft in mijn ogen een psychopaat maar naar ik hoop een ongevaarlijke.
Nederlands is moeilijker als je denkt.
pi_122641495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:36 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen, klinkt erg nobel idd, echter het ontkent de echte kern van religie; het gaat namelijk niet alleen om hoe we met onze naasten omgaan, maar ook hoe we in de hemel kunnen komen. Alleen Jezus is daarop het antwoord.

Ik was ook vergeten met die paarse eenhoorn, fluttershy kan geen Heilige Geest zenden als getuigenis in de harten van mensen, en Christenen ervaren de rust en de wedergeboorte van een Heilige Geest.
Maar waarom zou je in de hemel willen komen? Als hu manist richt ik mij erop om in mijn leven het hier op aarde zo goed mogelijk te doen en op die manier de "hemel op aarde" te creeren. Waarom zou je je druk maken over iets dat mogelijk zou kunnen zijn terwijl je die energie beter kunt steken in iets dat er zeker is (namelijk dit leven).

Het schijnt dat als je verdrinkt je ook rust ervaart maar dat dit een puur fysiologische oorzaak heeft. Dit zou ook kunnen zijn met mensen die om wat voor reden dan ook christus aanvaarden. Stel je voor dat je heel erg veel stress hebt om wat voor reden dan ook en je besluit je neer te leggen bij chrostus dan kan ik me voorstellen dat dat heel erg oplucht. Ik vraag me dan alleen wel af of die opluchting van christus komt of omdat je je bij je situatie (weaar jhe stress van had) hebt neergelegd.

Even een voorbeeld:
Als ik heel erg hard probeer om een marathon onder de 3 uur te lopen heb ik daar stress van, zeker als het dan toch niet blijkt te lukken. Als ik vervolgens besluit om het gegeven te accepteren dat ik nooit een marathon onder de 3 uur kan lopen dan komt er ook een rust over me. Is dit dan ook christus/god of een roze onzichtbare eenhoorn?
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:50:49 #49
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122641651
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:42 schreef Deetch het volgende:
Jij hebt geen enkel bewijs dat God die boeken heeft geschreven. Sterker nog jij beseft je terdege dat die boeken over een periode van 1000 jaar door veel verschillende (voornamelijk) mannen zijn geschreven die beweerden het woord van god te verkondigen.
In hoeverre zijn zij anders dan de man op de hoek van de straat die het einde der tijden verkondigd of met een aluminium hoedje op overal lizard people ziet? Ook dat is geloof.

Het enige verschil is dat het "geloof" in dit boek te vuur en te zwaard in onze westerse cultuur is geramd en daardoor een grote groep mensen dit geloof aanhangt.

Het feit dat veel mensen denken dat iets de waarheid is doet niets af aan het feit dat zonder bewijs dit niet de waarheid hoeft te zijn. In de middeleeuwen dacht ook iedereen dat de wereld plat was.
Gelukkig hebben eigenwijze mensen besloten om deze aanname te controleren en nu blijk je toch via beide kanten de wereld rond te kunnen varen. Onderzoek brengt waarheid, geloof brengt onverdraagzaamheid.

Zolang er dus geen bewijs is dat god bestaat, kies ik er voor om zijn bestaan niet klakkeloos te accepteren. Overigens ontken ik hierbij niet dat er een kans bestaat dat alles inderdaad door een goddelijke entiteit (of dit nu god is of een roze onzichtbare eenhoorn) ooit is bedacht maar totdat er een bebaarde man (oid) zijn hoofd door de wolken steekt en zichzelf aan mij voorstelt als god ben ik geneigd gelovigen met enige scepsis te benaderen.
In 2 Petrus 1 staat:

20Besef daarbij vooral dat geen enkele profetie uit de Schrift een eigenmachtige uitleg toelaat, 21want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief: mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest. Ik geloof de bijbel als het zegt dat de Heilige Geest bewogen heeft om bepaalde dingen te schrijven. Ik geloof dat dit de reden is dat de 40 boeken een consistente eenheid vormen. Als je je bijvoorbeeld verdiept in de heiligdomsleer van het judaisme, dan zie je daarin alle symbolen van de voorafschaduwing van het nieuwe verdrag dat met Jezus bloed gesloten is. Als je bijvoorbeeld kijkt hoe ingewikkeld en specifiek het aardse heiligdom ontwikkelt was, dan kan dat niet zijn ontsprongen uit de gedachten van hersenschimmen volgens mij.

Uiteraard ben je sceptisch, dat is gezond, zonder scepticisme zouden we alles zomaar geloven en dan zou de mensheid een puinhoop worden (wat het nu ook wel een beetje is eerlijk gezegd). Maar je kan het testen, je kan zeggen, God als u echt bent, en als Jezus de weg is naar het eeuwige leven, maak uzelf dan kenbaar in mijn leven. Als je dit oprecht vraagt zal de Heilige Geest je verder leiden en je zal dan zijn werkelijkheid ervaren. Dat is wat ik geloof en wat ik ervaren heb. Desalniettemin respecteer ik elk geloof en elke levenswijze dat tolerantie en rechtvaardigheid leert.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:53:28 #50
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122641755
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:42 schreef no-mind het volgende:
daar hou ik het bij. TS is in mijn ogen niet te redden, net zoals ik niet te redden ben in de ogen van TS.Je blijft in mijn ogen een psychopaat maar naar ik hoop een ongevaarlijke
In mijn ogen ben je wel te redden hoor, iedereen is te redden, zelfs Adolf Hitler was te redden, het enige wat je moet doen is je bekeren, dat wil niet zeggen stoppen met zondigen, maar beloven Jezus te volgen en zijn offer te accepteren. Stel dat je 100 procent zou weten dat de bijbel waar is, dan moet je het toch wel met mij eens zijn dat het niet slim is om zijn offer af te wijzen en daarmee het eeuwige leven te verspillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')