Onzin.... jij betaald geen EWF word verrekend met die andere subsidie genaamd de HRAquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je krijgt al woonlastenverlichting als huurder t.o.v. kopers, want je betaalt geen EWF en geen eigenaarsdeel OZB.
wtf? Dus als je je baan verliest heb je direct huurtoeslag? Ligt nog steeds aan je inkomen hèquote:Daarnaast, krijg jij wel huurtoeslag als je werkloos raakt, maar ik raak acuut mijn HRA kwijt.
Het is geen bevoordelen van een groep met jouw geld, het is minder belasting betalen voor die groep zelf.
Look who's talkingquote:Nogmaals, als je niet weet hoe dat fiscaal in elkaar zit maak je jezelf volledig belachelijk met dit soort pertinent onjuiste voorstellingen.
Je hebt geen recht op huurtoeslag als je meer dan E 21.000 bezit. Dus dat valt al snel weg, helaas.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarnaast, krijg jij wel huurtoeslag als je werkloos raakt, maar ik raak acuut mijn HRA kwijt.
Dat niet alleen je moet ook amper wat verdienen om er aanspraak op te kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Je hebt geen recht op huurtoeslag als je meer dan E 21.000 bezit. Dus dat valt al snel weg, helaas.
Jij denkt dat de gemeentelijke belastingen voor eigenaren niet worden doorbelast aan de huurder?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er is een verschil tussen HRA ontvangen en anders je hypotheek niet kunnen betalen.
Overigens neem ik het niet op voor de HRA, ik zou het niet zo'n probleem vinden als het wordt afgeschaft.
Maar dan ook geen EWF meer, geen huurtoeslag en geen extra gemeentelijke lasten voor huiseigenaren i.t.t. huurders.
Inhoudelijk discussiëren is lastig voor FOKkertjes, maar doe een beetje moeite zeg...
nee Vrije Sector krijgt geen huursubsidie, als je werkloos raakt dan hou je de HRAquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarnaast, krijg jij wel huurtoeslag als je werkloos raakt, maar ik raak acuut mijn HRA kwijt.
Sociale huurwoningen worden al onder de kostprijs verhuurd, daar komt dan ook nog extra hangmatsubsidie bij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die het hebben over huurtoeslag afschaffen zijn niet serieus te nemen.
ff aangepastquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Je hebt geen recht op huurtoeslag als je meer dan E 21.000 bezit. verdient
Dus dat valt al snel weg, helaas.
Hoeveel bewijs voor zwalkend beleid wil je hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:34 schreef Djeez het volgende:
, maar VVD wil de hypotheeklooptijd oprekken naar 35 of zelfs 40 jaar en de aflossingsvrije hypotheken weer invoeren.
Oh, dat snap ik heel goed hoor.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende: Ik krijg geen huurtoeslag en ageer alleen tegen volk als jij die blijkbaar niet snapt dat huurtoeslag er alleen is voor de allerarmsten in deze maatschappij.
Zonder HRA zou je hypotheek natuurlijk wel veel lager zijn geweest, omdat de HRA huizenprijzen kunstmatig hoog houdt. Een niet onbelangrijk detail.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik heel goed hoor.
Maar blijkbaar is het heel normaal als iemand met eengezinsinkomen van krap 2x modaal, ik dus, zich blauw mag betalen, want stel je voor dat je eens een aftrekpost hebt.. dat bedoel ik met jaloezie.
Je vergeet dat je na 30 jaar geheel gratis woont en wij huur blijven betalen tot onze doodquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is het heel normaal als iemand met eengezinsinkomen van krap 2x modaal, ik dus, zich blauw mag betalen, want stel je voor dat je eens een aftrekpost hebt.. dat bedoel ik met jaloezie.
Ik heb de HRA niet nodig om mijn hypotheek te betalen. Dat neemt niet weg dat dat zo ongeveer de enige fiscale tegemoetkoming is die ik krijg, en dat terwijl ik als huiseigenaar al ruim 100 euro per maand aan extra lasten heb wegens overdrachtbelasting, OZB en EWF, alleen maar omdat ik eigenaar ben en geen huurder.
Maar je punt is duidelijk hoor: betalen jij, en waag het niet eens een voordeeltje te hebben.
nou ja hoe dan ook we moeten af van alle aftrekposten toeslagen en subsidies, het leid tot niets dan tweedelingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik heb de HRA niet nodig om mijn hypotheek te betalen. Dat neemt niet weg dat dat zo ongeveer de enige fiscale tegemoetkoming is die ik krijg, en dat terwijl ik als huiseigenaar al ruim 100 euro per maand aan extra lasten heb wegens overdrachtbelasting, OZB en EWF, alleen maar omdat ik eigenaar ben en geen huurder.
Maar je punt is duidelijk hoor: betalen jij, en waag het niet eens een voordeeltje te hebben.
Tuurlijk. Daarom zeg ik ook dat ik niet tegen afschaffing ben. Het houdt de huizenprijzen kunstmatig hoog.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zonder HRA zou je hypotheek natuurlijk wel veel lager zijn geweest, omdat de HRA huizenprijzen kunstmatig hoog houdt. Een niet onbelangrijk detail.
Ik heb mijn eigen huurhuis gekocht. Aan maandlasten ben ik er, met hypotheek, op achteruit gegaan t.o.v. mijn huur.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:42 schreef Djeez het volgende:
Je vergeet dat je na 30 jaar geheel gratis woont en wij huur blijven betalen tot onze dood
Prima, maar dan ook over de hele linie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ja hoe dan ook we moeten af van alle aftrekposten toeslagen en subsidies, het leid tot niets dan tweedeling
Dat is nogal een stelling zegquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nogmaals... HRA is geen subsidie!
Iedereen die dat beweert mist fundamentele kennis van de economie om normaal te discussieren.
ja dealquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook over de hele linie.
Vlaktaks, geen toeslagen, geen aftrekposten behalve voor bijv. chronisch zieken, geen onderscheid in vaste lasten tussen huurders en kopers, en daarmee ook werken weer meer aantrekkelijk maken.
Deal?
Nee, dat is de waarheid.quote:
Ja, ik heb recht op HRA, ja. Het is er meer om dat je gewoon de verkeerde naam gebruikt. Dat doet vermoeden alsof de staat met geld aan het strooien is richting de huizenbezitter zonder dat die maar íets voor hoeft te doen, en dat is gewoon pertinent niet waar.quote:Laat me raden: jij krijgt ook hypotheeksubsidie van de Staat?! Zoals hierboven al staat ligt de naam blijkbaar erg gevoelig...
Je hoort mij niet zeggen dat het een regeling is die voor iedereen even gunstig uitpakt. Dat heb je mij nergens horen zeggen, en als je even de moeite neemt om terug te lezen zeg ik zelf ook dat ik geen problemen mee zou hebben de HRA af te schaffen als dat het hele fiscale systeem eerlijker voor iedereen maakt.quote:Kan jij dan wellicht uitleggen waarom ik die mijn huis en de grond eronder huur daar geen aftrekpost voor krijg, terwijl mijn buurman die zijn huis koopt met geleend geld en de grond huurt (erfpacht) daar wel een aftrekpost voor krijgt?
Ik kan je vertellen dat er NIET EEN ZINNIGE reden voor dat onderscheid is!
Hypotheekrenteaftrek bestaat in méér landen dan NL, nl. ook België, Ierland, de VS en Zweden bestaat een vergelijkbaar systeem. Feitelijke onjuistheden posten helpt je niet in je argumentatie. Alleen even op Wikipedia kijken had je behoed voor deze enorme uitglijder van PVV-niveau.quote:Vandaar ook dat het nergens anders ter wereld zo geregeld is, alleen in Nederland...
Dat je de betaalde rente kan aftrekken en daardoor gestimuleerd wordt zo lang mogelijk te wachten met aflossen is vrij uniek hoorquote:Op woensdag 13 februari 2013 07:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ten eerste bestaat hypotheekrenteaftrek in méér landen dan NL, nl. ook België, Ierland, de VS en Zweden bestaat een vergelijkbaar systeem. Feitelijke onjuistheden posten helpt je niet in je argumentatie.
Dát was de discussie nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 07:32 schreef Grouch het volgende:
Dat je de betaalde rente kan aftrekken en daardoor gestimuleerd wordt zo lang mogelijk te wachten met aflossen is vrij uniek hoor
nou ik zal hier niet blijven, zinloos als je al 500 inlevert op je salaris, om dan hier nog eens 500 huur te betalenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:31 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Kan niet, gehandicapt kind in Nederland waar ze vaak heen moeten/ gaan. Niet iedereen kan zomaar huis en haard achterlaten en naar het buitenland vertrekken. Al zou ik het ook wel weten idd als ik 60+ was en genoeg geld hadNederland wordt steeds minder een land waar ik me thuisvoel.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:54 schreef Djeez het volgende:
Nou gefeliciteerd huizenbezitters, jullie wonen straks bijna geheel gratis!
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_woningmarkt__.html
En de huurder mag het allemaal weer betalen...
Heel logisch dit allemaalquote:Op woensdag 13 februari 2013 07:54 schreef Djeez het volgende:
Nou gefeliciteerd huizenbezitters, jullie wonen straks bijna geheel gratis!
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_woningmarkt__.html
En de huurder mag het allemaal weer betalen...
Dit soort reacties zegt genoeg... En daar lopen er miljoenen van rond, en de politiek wil die korte-termijn-belangen heel graag behartigen in ruil voor stemmen!quote:
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:30 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Sociale huurwoningen worden al onder de kostprijs verhuurd, daar komt dan ook nog extra hangmatsubsidie bij.
gelukkig wordt de kinderbijslag duurderquote:Op woensdag 13 februari 2013 09:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja lekker puh, bloeden jullie voor mijn huis!
toch zal t niet helpen, we zitten met een grijs volk die aan de verkoopkant zit en een klein beetje starters die geen eigen geld hebben en geen rechtspositiequote:Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit soort reacties zegt genoeg... En daar lopen er miljoenen van rond, en de politiek wil die korte-termijn-belangen heel graag behartigen in ruil voor stemmen!
Zodoende wordt de HRA-subsidie (en dat is het, een subsidie voor belastingbetalers) in stand gehouden, wordt het aflossen van schulden (als enige ter wereld!) weer onaantrekkelijker gemaakt, en hopen ze dat huizenprijzen weer stijgen, ondanks de nu al zwaar overgewaardeerde huizenmarkt.
huiliequote:Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit soort reacties zegt genoeg... En daar lopen er miljoenen van rond, en de politiek wil die korte-termijn-belangen heel graag behartigen in ruil voor stemmen!
Zodoende wordt de HRA-subsidie (en dat is het, een subsidie voor belastingbetalers) in stand gehouden, wordt het aflossen van schulden (als enige ter wereld!) weer onaantrekkelijker gemaakt, en hopen ze dat huizenprijzen weer stijgen, ondanks de nu al zwaar overgewaardeerde huizenmarkt.
http://www.rijksoverheid.(...)p-de-woningmarkt.pdfquote:De maximale huur blijft gebaseerd op het woningwaarderingstelsel, ook voor huishoudinkomens boven de ¤ 43.000,-, in tegenstelling tot het gestelde in het Regeerakkoord.
kijk beter nieuws kan niet aangezien ik al aan het maximum zit van woningwaarderingsstelsel.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De huren zullen voor de 43k+ inkomens in iedergeval niet ongelimiteerd gaan stijgen;
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)p-de-woningmarkt.pdf
ik zit vrije sector net boven de huurgrens, maar kennelijk zijn daar niet zoveel liefhebbers meer voor, staan er sinds kort een stel leeg, sinds ze er 80 euro op gegooid hebben voor nieuwe klantenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
kijk beter nieuws kan niet aangezien ik al aan het maximum zit van woningwaarderingsstelsel.Lekker blijven plakken hier.
quote:Huurwoning vrije sector
.Een vrije sector huurwoning is een woning met een rekenhuur vanaf ¤ 681,02 ofwel 143 punten (per 1-1-2013). Een vrije sector woning is direct te huur. U hoeft zich hiervoor niet in te schrijven bij WoningNet. U moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:.
Uw netto maandinkomen is minimaal 3x de bruto huurprijs.
U heeft een vast inkomen uit een dienstverband of een eigen bedrijf.
Geen groepen studenten of groepen vrienden.
Aanbod van vrije sector huurwoningen van De Key
De Key verhuurt vrije sector huurwoningen in Amsterdam, Diemen en Zandvoort. Via de volgende websites kunt u zoeken in ons aanbod:
Heb je de check gedaan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
kijk beter nieuws kan niet aangezien ik al aan het maximum zit van woningwaarderingsstelsel.Lekker blijven plakken hier.
Hmm, ik verdien teveel nu om in aanmerking te komen voor sociaal huren maar zou die vrije sector woning ook niet krijgen want haal die 3x netto brutohuur (ga ik er even vanuit dat er geen subsidies/aftrek etc meespelen) van een ruime 2000 euro ook niet. Het is dat ik al ergens zit anders moet je hoe dan ook kopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:22 schreef HD9 het volgende:
binnenkort zijn de sociale huurwoningen door het huuropdrijven van de overheid duurder dan vergelijkbare vrijesector woningen en de huurders die in die woningen wonen, worden door de VS verhuurders niet geaccepteerd wegens te laag inkomen, vanwege overwerk / geen vast inkomen / ZZP er
50% van de vrijsector huurders krijgt geen sowieso vrije sector woning meer als ze willen verhuizen, een hypotheek kunnen ze helemaal wel vergeten door schulden / alimentatie of leeftijd.
Dan maar onder de brug gaan wonen of naar het buitenland
[..]
Kortom, geen HRA = huizen goedkoper, minder kunnen lenen, uiteindelijk dezelfde maandlasten...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:42 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zonder HRA zou je hypotheek natuurlijk wel veel lager zijn geweest, omdat de HRA huizenprijzen kunstmatig hoog houdt. Een niet onbelangrijk detail.
Als de HRA afgeschaft was en de huren verlaagd waren we nu al in topic #138 bezig met als TT: "Lach hier de leentokkies uit!"...quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja lekker puh, bloeden jullie voor mijn huis!
Niet voor de bank! Die krijgt 14 miljard euro per jaar extra, de Staat minder, de burger meer risico en de grondspeculanten nog wat miljarden extra...quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:09 schreef AchJa het volgende:
Kortom, geen HRA = huizen goedkoper, minder kunnen lenen, uiteindelijk dezelfde maandlasten...
Lood om oud ijzer.
Natuurlijk, afgunst is koning.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de HRA afgeschaft was en de huren verlaagd waren we nu al in topic #138 bezig met als TT: "Lach hier de leentokkies uit!"...
De meeste vrije sectorwoningen zijn echt niet te krijgen met een bruto maandsalaris wat lager ligt dan minimaal 4 tot 5 keer de huurprijs. Zeker hier in de randstad niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:22 schreef HD9 het volgende:
binnenkort zijn de sociale huurwoningen door het huuropdrijven van de overheid duurder dan vergelijkbare vrijesector woningen en de huurders die in die woningen wonen, worden door de VS verhuurders niet geaccepteerd wegens te laag inkomen, vanwege overwerk / geen vast inkomen / ZZP er
50% van de vrijsector huurders krijgt geen sowieso vrije sector woning meer als ze willen verhuizen, een hypotheek kunnen ze helemaal wel vergeten door schulden / alimentatie of leeftijd.
Dan maar onder de brug gaan wonen of naar het buitenland
[..]
Die topics gaan nog wel komen hoor. Nu er een precedentwerking door de VVD is afgegeven is het slechts een kwestie van tijd voordat de HRA harder naar beneden wordt geschroefd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de HRA afgeschaft was en de huren verlaagd waren we nu al in topic #138 bezig met als TT: "Lach hier de leentokkies uit!"...
Hoe die geldverdeling is zal me een rotzorg zijn, iedereen doet altijd alsof de huizen nog maar 15.000 euro kosten als de HRA wegvalt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet voor de bank! Die krijgt 14 miljard euro per jaar extra, de Staat minder, de burger meer risico en de grondspeculanten nog wat miljarden extra...
In Zweden hebben ze ook ooit de HRA afgeschaft. Huizenprijzen daar zitten nu nog steeds ver onder het niveau van voor de afschaffing.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe die geldverdeling is zal me een rotzorg zijn, iedereen doet altijd alsof de huizen nog maar 15.000 euro kosten als de HRA wegvalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |