abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2013 @ 16:13:05 #1
394107 Marvinkling92
Elk ideaal is een perceptie
pi_122467504
Vandaag kwam ik op facebook dit bericht tegen.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-op-twitter-bestoken

Korte samenvatting: De EU trekt 2000000 euro uit om ambtenaren via twitter en overige social media de publieke opinie van de EU te laten beïnvloeden. Zowel PVV als D66 zijn het erover eens dat dit niet past in een democratie.

Persoonlijk ben ik een voorstander van het gedachtegoed van de EU (in haar utopie), maar zet ik de sceptische noot dat de EU verkeerd om is begonnen. (zie de Europese geschiedenis).
Ook ben ik van mening dat transparantie en communicatie van visie ontbreken in een voor mij als burger genivelleerde en gedecentraliseerde overleg"structuur".
Tel hierbij het verdrag van Lissabon, het uitblijven van daadkracht en het gebrek aan formele machtsmiddelen bij op en EU komt bij mij steeds meer over als een facade.
En dit nieuws, dit nieuws doet me helemaal denken aan Reichspropagandaleitung.

Wat vinden jullie van dit nieuws, en hoe staan jullie staan jullie tegenover twitterende ambtenaren?

[ Bericht 8% gewijzigd door Marvinkling92 op 04-02-2013 16:59:01 (geen reacties, dus ik eindig maar met een vraag) ]
pi_122471788
Het gekke is nog wel, dat het een voorstel van het Europees Parlement zelf is. Dat betekent dus dat er bepaalde (grote, gevestigde) politieke partijen zijn, die voor de verkiezingen van 2014 campagne willen voeren tegen andere (eurosceptische) partijen maar het geld daarvoor niet uit de campagnekas maar uit de begroting van het Europees Parlement willen halen. Heel erg vreemd.
pi_122472600
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen is mijn mening, trouwens mijn mening staat al als een huis.
pi_122537568
De EU heeft ook ruime budgetten voor verschillende campagnes om de EU beter in de schijnwerpers te zetten. Ook is er een Youtube kanaal voor de EU waarbij waarschijnlijk alleen de ambtenaren de filmpjes bekijken. Onderstaand zijn wat voorbeelden van filmpjes met kritiek erop.

http://blog.meervrijheid.nl/2012/12/eu-propaganda-filmpje/

http://blog.meervrijheid.nl/2012/12/meer-eu-propaganda/
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:22:06 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_122541900
Tamelijk idioot plan idd
pi_122542484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:22 schreef Hexagon het volgende:
Tamelijk idioot plan idd
Snap alle ophef eerlijk gezegd niet. Bovendien was dit niet nodig geweest als de Haagse politici moeite deden de positieve aspecten van de EU te benoemen, in plaats van uit electorale overwegingen af te geven op de Unie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_122542613
quote:
Tamelijk idioot plan idd
de discussie darover werd enige dagen terug al gevoerd op fok!

is gebaseerd op een artikel van de Daily Telegraph, welke daarin eigenlijk enkel een aantal beweringen van de UKIP, de anti-europa partij van farrange kritiekloos herhaalt...

waartegen die UKIP protesteerd is dat de afdeling "media-analyse" van het europese parlement, een budgetverhoging van 2 miljoen euro krijgt, om meer informatie te verzamelen van discussies in euro-kritische media in juist landen waar de weerzin tegen de EU toeneemt...

Feitelijk is dat vaak een 'krantenknipsel'-verzamel-afdeling die zulke knipsels vaak doorgeeft aan verschillende bestuurlijke lagen, zowel ambtenaren, maar ook beschikbaar stelt voor bv parlementariers en hun medewerkers..

Of het nuttig is dat zulk een afdeling bestaat en qua budget 2 miljoen groeit zal ik niet beweren... enkel is dde gezochtte ophef een beetje overdreven en kent een behoorlijk groot 'paranoia'-aspect..
een grote bestuursinstantie zal idd informatie moeten verzamelen over de zich ontwikkelende publieke opinie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122542871
Maar waarom doet het parlement dit, en niet de commissie?

Is dat zodat parlementsleden weten wat er leeft in de samenleving zodat ze controversiële voorstellen van de commissie kunnen blokkeren? Dat lijkt me de enige goede reden waarom het Parlement aan media-analyse zou moeten doen. Maar ik vrees dat het niet alleen daarom gaat.
pi_122543001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:04 schreef Igen het volgende:

Maar waarom doet het parlement dit, en niet de commissie?
Die 2 miloen verhoging van die afdeling komt grotendeels uit bestaande budgets, maar 850.000 euro zou enkel betaald kunnen worden uit een budgetverhoging en daarmee moet het europes parlement instemmen..
dat is dus de redenen dat dit in een stemming voor het europes parlement komt en op basis daarvan is de UKIP naar de Daily Telegraph gestapt, hun 'huiskrant'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122543257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Snap alle ophef eerlijk gezegd niet. Bovendien was dit niet nodig geweest als de Haagse politici moeite deden de positieve aspecten van de EU te benoemen, in plaats van uit electorale overwegingen af te geven op de Unie.
Hoe zou dat komen?
pi_122545570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:20 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen?
Politiek opportunisme in combinatie met verkiezingen?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 11:52:53 #12
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_122546125
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:00 schreef Igen het volgende:
Het gekke is nog wel, dat het een voorstel van het Europees Parlement zelf is. Dat betekent dus dat er bepaalde (grote, gevestigde) politieke partijen zijn, die voor de verkiezingen van 2014 campagne willen voeren tegen andere (eurosceptische) partijen maar het geld daarvoor niet uit de campagnekas maar uit de begroting van het Europees Parlement willen halen. Heel erg vreemd.
Noemen ze ook wel het begin van dictatorschap.
Maar het kan vast nog wel gekker met die idioten. Gewoon afwachten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_122546325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, 3-voud.
pi_122546335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar het kan vast nog wel gekker met die idioten. Gewoon afwachten.
toch wel interssant, je noemt de vaststelling van een budget voor verkiezingen het begin van 'dictatuur'...?

Juist een dictatuur zal een publieke opinie aan de reet roesten en geen geld weggooien an al dan niet vrgeefse pogingen de publiek opinie te beinvloeddden.
pi_122546488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

toch wel interssant, je noemt de vaststelling van een budget voor verkiezingen het begin van 'dictatuur'...?
Dergelijke absurde uitlatingen doen de zaak van de eurocritici ook geen goed.
pi_122546505
quote:

[..]

Juist een dictatuur zal een publieke opinie aan de reet roesten en geen geld weggooien an al dan niet vrgeefse pogingen de publiek opinie te beinvloeddden.
Even een letterlijk citaat uit het originele artikel:
quote:
The Daily Telegraph has seen confidential spending proposals and internal documents (...)

"Particular attention needs to be paid to the countries that have experienced a surge in Euroscepticism," said a confidential document agreed last year.

"Parliament's institutional communicators must have the ability to monitor public conversation and sentiment on the ground and in real time, to understand 'trending topics' and have the capacity to react quickly, in a targeted and relevant manner, to join in and influence the conversation, for example, by providing facts and figures to deconstructing myths."

http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.html
Dat klinkt toch als iets anders dan het EP dat slechts een begroting goedkeurt.

Het parlement als geheel moet ook helemaal niet de verkiezingen willen beïnvloeden. Dat is principieel fout, die taak ligt bij de partijen en daarbij moeten alle partijen ongeacht hun politieke kleur op een eerlijke manier worden ondersteund (zoals in Nederland met de zendtijd voor politieke partijen bijvoorbeeld gebeurt).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 12:06:05 ]
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 12:06:40 #17
341203 3-voud
pi_122546571
quote:

[..]

Als ze die voor manipulatie gebruiken? Uiteraard.
pi_122546747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Even een letterlijk citaat uit het originele artikel:

[..]

Dat klinkt toch als iets anders dan het EP dat slechts een begroting goedkeurt.

Het parlement als geheel moet ook helemaal niet de verkiezingen willen beïnvloeden. Dat is principieel fout, die taak ligt bij de partijen en daarbij moeten alle partijen ongeacht hun politieke kleur op een eerlijke manier worden ondersteund (zoals in Nederland met de zendtijd voor politieke partijen bijvoorbeeld gebeurt).
bv een budget rondom de verkiezingen gericht op promotie is volgens mij niet geheel vreemd...
an sich lijkt het me weinig zinnig en zeker gezien het bedrag van 2 miljoen eerder weggegooid geld, maar dat paranoide paniek-geroep erover vind ik gewoon overdreven...

De EU is heus geen almachtige onderdrukkende instantie (Brussel is vergeleken met de lidstaten juist ontzettend machteloos; deze kan niet eens ingrijpen als de lidstaten hun eigen verdragen en afspraken schenden, welke juist onderdeel van De EU zijn; stabiliteitspact, of euroverdragen),
Het zijn eerder een ineffectieve ambtenaren die slecht gecontroleerd worden waarbij juist het gebrek aan aandacht voor europese verkiezingen en de weinige macht die europarlementariers hebben om bv richtlijnen af te keuren een negatieve spiraal geven.

Ikzelf zou eigenlijk wel ervoor zijn om een veel groter budget voor promoties rondom de europese verkiezingen te financieren, maar dan zonder een politieke boodschap of en hoe de EU zich zou moeten ontwikkelen, gewoon vanuit het idee dat waar burgers bepaalde ideen hebben over europa, het goed is deze te uitten in het stemmen voor de europese verkiezingen ..

Ik zou het zelfs toejuichen als bv veel eurosceptische partijen een duidelijke meerderheid innemen in het europees arlement en vervolgens gaan pogen via dit parlement hun wensen doorgedrukt te krijgen... lijkt me hét voorbeeld van europese politieke integratie.

Ik zou ook instemmen met een euro-scepticus die ervoor pleit dat het zo belachelijk is dat hij niet gewoon op Nigel Farrage en de UKIP mag stemmen, omdat enkel engelse burgers dat mogen en hij juist zou willen dat op partijen voor het eu-parlement gestemd mag worden los ervan uti welke lidstaat iemand komt...
pi_122546943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bv een budget rondom de verkiezingen gericht op promotie is volgens mij niet geheel vreemd...
Promotie in het algemeen niet.

Maar promotie van een bepaald gedachtegoed wel. Blijkbaar willen 'ze' euroscepticisme bestrijden, maar dat zijn denkbeelden van bepaalde partijen. Bij de vorige Europese verkiezingen ging het debat (in Nederland) zelfs vooral tussen de eurofiele en de eurosceptische partijen. Als dan nu het parlement per meerderheid besluit om geld te geven aan een politiek getinte campagne, dan gebruiken ze in feite geld dat eigenlijk aan de oppositie toebehoort om diezelfde oppositie te bestrijden.

quote:
Ik zou ook instemmen met een euro-scepticus die ervoor pleit dat het zo belachelijk is dat hij niet gewoon op Nigel Farrage en de UKIP mag stemmen, omdat enkel engelse burgers dat mogen en hij juist zou willen dat op partijen voor het eu-parlement gestemd mag worden los ervan uti welke lidstaat iemand komt...
Deels eens, maar aan de andere kant is dat ook gewoon het districtenstelsel. In Engeland zelf hebben ze ook een districtenstelsel en mag ook lang niet iederen op Nigel Farage stemmen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 12:22:01 ]
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 12:30:23 #20
341203 3-voud
pi_122547197
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bij normale partijverkiezingen niet. Maar dat is appels met peren vergelijken.
Partijen worden gesteund door leden die achter die partij staan en er voor kiezen die partij naar voren te schuiven in de publieke opinie.

De EU is een monster wat betaald wordt door iedereen, vrijwillig en onvrijwillig, en 1 mening verkondigd en die manipuleert. Gemeenschapsgeld innen om vervolgens die hele gemeenschap een gekleurd beeld voor ogen te houden.
pi_122547330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Partijen worden gesteund door leden die achter die partij staan en er voor kiezen die partij naar voren te schuiven in de publieke opinie.

De EU is een monster wat betaald wordt door iedereen, vrijwillig en onvrijwillig, en 1 mening verkondigd en die manipuleert. Gemeenschapsgeld innen om vervolgens die hele gemeenschap een gekleurd beeld voor ogen te houden.
De EU is inderdaad gewoon een supranationale overheidsorganisatie...

overigens zonder dat het allemaal één mening zou hebben, was de EU maar zo duidelijk en sterk... probleem is eerder dat ze 27 verschilende en uiteenlopende belangen onder een dak verzamelen (of dat soms effectloos proberen).

In geval van een overheid is het gewoon van belang dat bv een controlerende macht bestaat die bepaald wordt door vrije en democratische verkiezingen en ook de europese verkiezeingen voldoen daaraan, maar zijn vooral ook bedreigt door een steeds grotere terugloop aan stemmers, (wat deels weer komt omdat het eigenlijk een non-verkiezing is die geen direkte invloed op gekozen beleid heeft omdat het eu-parlement daar weinig invloed op mag hebben).

Ideeen dat de EU ?af te schaffen' zou zijn vind ikzelf een beetje kortzichtig... punt is date r eigenlijk geen terugweg is die een erdere fragmentarisatie van europa terug in kleine natiestaten die volledig van elkaar losstaand beleid zouden hebben...
het is bv voor vrije handel noodzakelijk dat bv de economische regelgeving in europa gelijkwaardig is en bv landen niet zomaar hun markten kunnen afschermen.
Ook is het volgens mij juist des te meer nodig dat landen met financieel wanbeleid eerder aangepakt kunnen worden, als ze europese verdragen overtreden... ook dat is tot nu toe niet mogelijk omdat de lidstaten dat voroal blokkeren door zich te beroepen op hun 'soevereiniteit'.

Ik heb verder geen hoge pet op van beweringen dat 'De EU groter moet worden' (alsjeblieft niet, de groei naar 25 en nu 27 lidstaten was ale en brug te ver en te haastig gedaan, vorouitlopend op een politiek integratieproces dat de eu nog lang niet volwaasen gemaakt heeft) of politici die lijken te willen beweren dat het binnen de EU zo 'goed gaat... integendeel, de reden waarom ik vooral voor bepaalde aanpassingen ben is omdat de EU momenteel slecht georganiseerd is en binnen de huidige uitvoering van verdragen enorm veel misgaat... waarbij ikzelf vooral denk dat veeldesignfouten juist al vanuit de EG en de jaren tachtig/negentig komen
pi_122547358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nederlandse partijen krijgen ook gewoon subsidie. Die gelden worden, onder meer, gebruikt om campagne te voeren.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 12:43:37 #23
341203 3-voud
pi_122547540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlandse partijen krijgen ook gewoon subsidie. Die gelden worden, onder meer, gebruikt om campagne te voeren.
Dat is om kleine partijen een kans te geven die niet kunnen overleven door enkel van hun ledeninkomsten en ze actief te houden in de samenleving. Daarbij is het deel wat uiteindelijk gebruikt wordt voor campagne te klein.

We zitten hier met een club wat geen partij is en ook geen concurrenten kent. Hun kracht zou moeten zitten in de interne verdeelde mening die naar buiten komt door al hun leden, onze partijen. Maar die willen ze nu juist de mond snoeren en/of voorbij streven.
Dat is manipulatie.
pi_122547779
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is om kleine partijen een kans te geven die niet kunnen overleven door enkel van hun ledeninkomsten en ze actief te houden in de samenleving. Daarbij is het deel wat uiteindelijk gebruikt wordt voor campagne te klein.

We zitten hier met een club wat geen partij is en ook geen concurrenten kent. Hun kracht zou moeten zitten in de interne verdeelde mening die naar buiten komt door al hun leden, onze partijen. Maar die willen ze nu juist de mond snoeren en/of voorbij streven.
Dat is manipulatie.
De promotiecampagne is te vergelijken met Postbus 51 of SIRE. Je kunt je bedenkingen hebben bij het voorstel, maar het gaat wat ver om direct allerlei doemvoorspellingen te schetsen. Wat RM-rf hierboven al schreef; de paranoia die heerst is nogal overdreven.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:21:09 #25
341203 3-voud
pi_122548820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De promotiecampagne is te vergelijken met Postbus 51 of SIRE. Je kunt je bedenkingen hebben bij het voorstel, maar het gaat wat ver om direct allerlei doemvoorspellingen te schetsen. Wat RM-rf hierboven al schreef; de paranoia die heerst is nogal overdreven.
Heeft niks met doem te maken. Het is manipulatie. Klaar.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:32:32 #26
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122549268
De Nederlandse parlematiers trekken zich er niets van aan, het iss oorlog
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_deze_tijd__.html

quote:
wo 06 feb 2013, 11:59 | 0 reacties |lees voor
Niet meer van deze tijd

DEN HAAG - De hoogte van de salarissen en vergoedingen van ambtenaren van de Europese Unie zijn „niet meer van deze tijd”.
stelt minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken woensdag dat de arbeidsvoorwaarden van EU-ambtenaren moeten worden versoberd.

Zo zou de expatvergoeding voor EU-ambtenaren die permanent in Brussel wonen en werken moeten worden aangepakt.
Ook moet de jaarlijkse salarisaanpassing „ter discussie” worden gesteld.

Eerder maakte het kabinet al bekend dat in de EU circa 3000 ambtenaren zijn die bruto meer verdienen dan premier Mark Rutte.
Een Duitse krant meldde later dat ruim 11.000 EU-ambtenaren een hoger loon hebben dan de premier.
Hoeveel EU-ambtenaren netto meer verdienen dan de premier kan Timmermans nu niet zeggen.
Hij moet daarvoor eerst overleggen met de Europese Commissie.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122550343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

SIRE is niet van de overheid maar een particuliere stichting die via donaties werkt.

Postbus 51 is neutraal. Bij de verkiezingscampagne maken ze alleen spotjes van "Verkiezingen 2012. U komt toch ook?" zonder partij te kiezen. Verder krijgt elke partij precies evenveel ruimte in de zendtijd voor politieke partijen.

En terecht. Het is geen democratie als een kamermeerderheid belastinggeld gebruikt om de denkbeelden van de oppositie te bestrijden en zo aan de macht te blijven.

Maar dat is precies wat hier gaande lijkt te zijn. Het heet een strijd tegen euroscepticisme te zijn, maar eurosceptici zijn niet alleen degenen die wegblijven bij de verkiezingen; er zijn ook eurosceptische partijen in het Europees Parlement vertegenwoordigd.
pi_122550441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:00 schreef Igen het volgende:

[..]

SIRE is niet van de overheid maar een particuliere stichting die via donaties werkt.

Postbus 51 is neutraal. Bij de verkiezingscampagne maken ze alleen spotjes van "Verkiezingen 2012. U komt toch ook?" zonder partij te kiezen. Verder krijgt elke partij precies evenveel ruimte in de zendtijd voor politieke partijen.

En terecht. Het is geen democratie als een kamermeerderheid belastinggeld gebruikt om de denkbeelden van de oppositie te bestrijden en zo aan de macht te blijven.

Maar dat is precies wat hier gaande lijkt te zijn. Het heet een strijd tegen euroscepticisme te zijn, maar eurosceptici zijn niet alleen degenen die wegblijven bij de verkiezingen; er zijn ook eurosceptische partijen in het Europees Parlement vertegenwoordigd.
Nogmaals, ik snap je bedenkingen ergens wel, maar ik kan me er gewoon niet echt druk om maken.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:40:00 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_122556449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de discussie darover werd enige dagen terug al gevoerd op fok!

is gebaseerd op een artikel van de Daily Telegraph, welke daarin eigenlijk enkel een aantal beweringen van de UKIP, de anti-europa partij van farrange kritiekloos herhaalt...

waartegen die UKIP protesteerd is dat de afdeling "media-analyse" van het europese parlement, een budgetverhoging van 2 miljoen euro krijgt, om meer informatie te verzamelen van discussies in euro-kritische media in juist landen waar de weerzin tegen de EU toeneemt...

Feitelijk is dat vaak een 'krantenknipsel'-verzamel-afdeling die zulke knipsels vaak doorgeeft aan verschillende bestuurlijke lagen, zowel ambtenaren, maar ook beschikbaar stelt voor bv parlementariers en hun medewerkers..

Of het nuttig is dat zulk een afdeling bestaat en qua budget 2 miljoen groeit zal ik niet beweren... enkel is dde gezochtte ophef een beetje overdreven en kent een behoorlijk groot 'paranoia'-aspect..
een grote bestuursinstantie zal idd informatie moeten verzamelen over de zich ontwikkelende publieke opinie.
Aha, ja dan zit de vork anders in de steel.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:46:11 #30
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_122556666
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:47:50 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122556732
quote:
Tamelijk idioot plan idd
Wie had dat gedacht van de EU.
Wie had er ooit gedacht dat jij kritiek zou hebben op een EU plan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:48:55 #32
45206 Pietverdriet
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:56:48 #33
379943 Paper_Tiger
pi_122557081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap je bedenkingen ergens wel, maar ik kan me er gewoon niet echt druk om maken.
Je bent een journalist. Je moet je er druk om maken, vuur spugen en er vileine stukjes over schrijven.

BTW. Verdien jij per column meer of minder dan de Neus?
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:04:14 #34
45206 Pietverdriet
pi_122557362
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je bent een journalist. Je moet je er druk om maken, vuur spugen en er vileine stukjes over schrijven.

BTW. Verdien jij per column meer of minder dan de Neus?
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is of zelfcensuur toepassen, of de snoepreisjes gedag zeggen.
pi_122557381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aha, ja dan zit de vork anders in de steel.
in het artikel staat ook dat het budget kennelijk ook bedoeld is vor 'communicatie'-doeleinden... ze vermelden schijnbaarw el dat het niet de bedoeling is politieke uitspraken te doen, maar wel dat het bedoeld is om te promoten dat 'de eu groter moet worden' (wat het imho wel een politieke en geen neutrale promotie zou maken)...

zinnig vind ik het niet, eigenlijk vooral omdat het volgens mij helemaal geen goede invloed zal hebben of mening beinvloedden.. anderszijds, 2 miljoen (eigen iets van 850.000 omdat de rest komt uit een al bestaand budget) euro is peanuts en geen geld... over 27 lidstaten zou dat nog geen 32.000 euro per lidstaat aan budget zijn.

Overigens blijf ik het wel interssant vinden dat de euro-sceptici ala de UKIP eigenlijk de grootste pleiters voor een democratische invloed van het europarlement zijn en eigenlijk als ze succesvol zijn juist bewijzen dat en pro-actief europees parlement zeker nut zal hebben als ze rmee nutteloze uitgaven als deze kunnen stoppen...

het is natuurlijk onmogelijk om te denken dat zulke dingen wel gecontroleerd worden door nationale parlementen, die hebben niet eens invloed over het handelen van hun eigen regeringen in brussel..
Om die reden is juist een controlerende instantie, liefst eentje die volzit met zeer euro-sceptici politici, hard nodig...

Nigel Farrage for EU-President!
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:05:45 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122557412
united states of eu
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:18:59 #37
379943 Paper_Tiger
pi_122557820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Ah. Typisch Koos.
pi_122557889
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ah. Typisch Koos.
Typisch wie ben jij eigenlijk?
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:22:58 #39
379943 Paper_Tiger
pi_122557944
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typisch wie ben jij eigenlijk?
Wat een typische vraag.
pi_122560684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat doen ze ook, ze zijn er ook alleen binnen 5 minuten mee klaar. Tenzij je 't gaat opvullen met heel erg wollig taalgebruik.

De gedachte achter de EU is prima, het zou ook prima moeten werken. Maar in de praktijk werkt 't gewoon niet omdat de bevolking niet klaar is voor zo'n stap en de verschillen onderling gewoon nog te groot zijn.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:35:40 #41
45206 Pietverdriet
pi_122560810
De EEG was en is een prima idee, maar het ondemocratische federalisme van de EU niet, net als de Euro zo een blunder is.
pi_122561227
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
De EEG was en is een prima idee, maar het ondemocratische federalisme van de EU niet, net als de Euro zo een blunder is.
Federalisme? Een groot deel van de besluitvorming is nog steeds intergouvernementeel van aard.
pi_122569345
Zoals ik al eerder melde mijn mening staat al vast, en ik denk met mij nog de nodige anderen.
Hoe zouden ze me willen beinvloeden dat ik mijn mening verander ik zou niet weten hoe?
Krant heb ik niet want ik ben van mening dat daarin alleen vermeld word wat ik weten mag.

Waarom staat mijn mening vast?
Ik ben van mening dat ik het niet meer ophoesten kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 21:08:04 ]
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 11:05:05 #44
341203 3-voud
pi_122588666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:47 schreef Tarkovski het volgende:

[..]

Federalisme? Een groot deel van de besluitvorming is nog steeds intergouvernementeel van aard.
Geloof je het zelf? :')
pi_122588712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ah, ik begrijp dat we van 3-voud nu een lijstje met voorbeelden krijgen die zijn stelling ondersteunen.

Spannend!
pi_122588776
Wat willen ze in Brussel er nou van maken: federatie of unie?
Verhofstadt schreeuwt bijna om een federatie, maar alles bij elkaar heet Europese Unie.
pi_122588958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is noch zuiver intergouvernementeel, noch zuiver supranationaal (laat staan federaal). In de Raad van de Ministers wordt op veel terreinen nog steeds besloten op basis van unanimiteit en waar dat in theorie niet geldt (meerderheidsstemmen), wordt in de praktijk nog altijd naar een consensus gestreefd.
pi_122589042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:09 schreef karton2 het volgende:

dat mag 'Brussel' helemaal niet bepalen, zoals 'brussel' zelf eigenlijk weinig mag.

een federatie is overigens en vorm van politieke unie, net zoals een confederatie, of een 'personele unie (twee onafhankelijke staten onder één gelijk staatshoofd; bv. luxemburg en nederland voor 1890).

De EU kan gezien worden als 'koepel-unie' een overkoepelend orgaan op verdragsbasis waarin enkel de lidstaten mogen bepalen welke regels geldig zijn en deze zelfs de eigen overeengekomen regels makkelijk kunnen overtreden omdat de Unie zelf geen of relatief weinig controlerende bevoegdheden heeft, en geen grondrechten of plichten gedefinieerd zijn.¨

Beste vergelijking zou de Republiek der Vereenigde Provincieen zijn, de nederlandse staat van voor 1795, en los verband van verder soevereine gewesten, generaliteitslanden en heerlijkheden die bv hun eigen wetboeken en strafrecht hadden, zelfs eigen maateenheden en verschilende tijden aanhielden en ook eigen belastingen inden
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:27:08 #49
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122589266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:09 schreef karton2 het volgende:
Verhofstadt schreeuwt bijna om een federatie, maar alles bij elkaar heet Europese Unie.
slechts een muntunie en dan had het beter gewoon EEG kunen blijven , de landen zullen toch nooit samen gaan , ze horen niet samen te zijn
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 11:40:36 #50
341203 3-voud
pi_122589644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:16 schreef Tarkovski het volgende:

[..]

Het is noch zuiver intergouvernementeel, noch zuiver supranationaal (laat staan federaal). In de Raad van de Ministers wordt op veel terreinen nog steeds besloten op basis van unanimiteit en waar dat in theorie niet geldt (meerderheidsstemmen), wordt in de praktijk nog altijd naar een consensus gestreefd.
Ze gedragen zich als een stelletje bollebozen die Europa wel even vertellen wat goed is voor hun land en de EU waarbij ze de belangen enkel naar zichzelf toetrekken.
Welke sticker je erop plakt mag je zelf weten.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:12:32 #51
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122590760
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ze gedragen zich als een stelletje bollebozen die Europa wel even vertellen wat goed is voor hun land en de EU waarbij ze de belangen enkel naar zichzelf toetrekken.
Welke sticker je erop plakt mag je zelf weten.
Als de Euro klapt dan gaat de EU ook uiteenvallen
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 12:13:09 #52
341203 3-voud
pi_122590785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als de Euro klapt dan gaat de EU ook uiteenvallen
Vandaag asjeblieft.
pi_122591098
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vandaag asjeblieft.
Je wilt graag een stuk armer worden?
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 12:23:32 #54
341203 3-voud
pi_122591118
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Financiële strop is maar tijdelijk. Heb ik er graag voor over.
pi_122591383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:23 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Inderdaad, binnen de korste keren kun je dan weer overal met Roebels, Dollars of Deutsch-Marken betalen :)
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 12:33:16 #56
341203 3-voud
pi_122591416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Inderdaad, binnen de korste keren kun je dan weer overal met Roebels, Dollars of Deutsch-Marken betalen :)
Geld verdienen op valutakoersen. Mooi.
pi_122591478
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:23 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kan zo decennia duren voor je dan weer in de buurt van het huidige welvaartsniveau bent. Met een klappende Euro en EU krijgen we nog heel wat te verteren...
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:36:38 #58
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122591521
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

nee we willen dat het licht uit gaat
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 12:36:55 #59
341203 3-voud
pi_122591533
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan zo decennia duren voor je dan weer in de buurt van het huidige welvaartsniveau bent. Met een klappende Euro en EU krijgen we nog heel wat te verteren...
Kan. Is angstpraat van die baasjes in Brussel die hun stoeltjes willen behouden.
Welvaart hangt niet af van politiek, maar van de ondernemers en het volk. Ook in die volgorde.
pi_122591554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kan. Is angstpraat van die baasjes in Brussel die hun stoeltjes willen behouden.
Welvaart hangt niet af van politiek, maar van de ondernemers en het volk. Ook in die volgorde.
Reken het ons dan maar eens realistisch voor?

Je weet het blijkbaar beter dan de economen. Ben erg benieuwd.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:37:36 #61
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122591556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

gaan we samensmelten met duitsland net als oost-duitsland
pi_122591571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Geld verdienen op valutakoersen. Mooi.
nee hoor, valutakoersen zullen niet terugkomen en evenmin gaan mensen zich weer laten belazeren met allerhande tarieven die ze zouden moeten betalen..

Het zal wel gewoon de D-Mark worden dat het de facto betaalmiddel in nederland wordt..
zal vast ook meer interesse komen in het volgen van de duitse financiele politiek omdat dat voor nederland érg bepalend gaat worden, wat men in Berlijn besluit.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

gaan we samensmelten met duitsland net als oost-duitsland
mwah, ik ben banger dat het zou worden als Bayern, Baden-Würtemberg en Hessen...

kan je lekker aan de betalende kant gaan staan van de Länder-Finanzausgleich :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:39:09 #63
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122591615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef RM-rf het volgende:
..

Het zal wel gewoon de D-Mark worden dat het de facto betaalmiddel in nederland wordt..
zal vast ook meer interesse komen in het volgen van de duitse financiele politiek omdat dat voor nederland érg bepalend gaat worden, wat men in Berlijn besluit.
zullen we wel samen met duitsland een fiscale en politieke unie moeten vormen anders zal dat ook niet gaan, gewoon in het Duitse parlement deelnemen net als Oost-Duitsland
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 12:39:24 #64
341203 3-voud
pi_122591626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, valutakoersen zullen niet terugkomen en evenmin gaan mensen zich weer laten belazeren met allerhande tarieven die ze zouden moeten betalen..

Mij best. Scandinavische EU afkoppeling met Duitsland. Dat zie ik wel zitten.
De rest onder ons en onder Duitsland lekker zelf hun zooi laten opruimen.
pi_122591767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:39 schreef HD9 het volgende:

[..]

zullen we wel samen met duitsland een fiscale en politieke unie moeten vormen anders zal dat ook niet gaan
hoe had je dat gedacht?

een beetje zoals de muis en olifant en de muis die zegt "wat stampen we lekker hé?"

Nederland zal gewoon de qua monetaire politiek afhankelijk worden van duitsland... verder niet erg, die hebben in hun grondwet prima richtlijnen voor hun financiele uitgaven en onafhankelijkheid van de Centrale Bank...

het zal vast niet zo erg woren als na het opzeggen vand e Bretton Woods overeenkomst toen de dollar niet meer als wereldmunt kon gelden omdat de amerikanen stelden: "The dollar is our currency, and it's your problem"

Voor de zuid-europeanen vast prettig, die zullen hun economieen redelijk snel zien herstellen doordat hun concurrentiepositie snel zal stijgen door gebruik van goedkopere en instabiele munten, terwijl de noord-europeanen het moeilijk krijgen door een eigenlijk te dure munt en hoge arbeidskosten en hun concureentiepositie makkelijk kan dalen...

eigenlijk juist de winst van hervormingen in de laatste 10 jaar in noord-europa die dan snel verloren gaat, terwijl noord-europa nu tot de winaars van de eurozone behoort.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:44:24 #66
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122591819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hoe had je dat gedacht?

een beetje zoals de muis en olifant en de muis die zegt "wat stampen we lekker hé?"

Nederland zal gewoon de qua monetaire politiek afhankelijk worden van duitsland... verder niet erg, die hebben in hun grondwet prima richtlijnen voor hun financiele uitgaven en onafhankelijkheid van de Centrale Bank...

het zal vast niet zo erg woren als na het opzeggen vand e Bretton Woods overeenkomst toen de dollar niet meer als wereldmunt kon gelden omdat de amerikanen stelden: "The dollar is our currency, and it's your problem"
een muntunie kan niet bestaan zonder fiscaal poltieke eenheid.
EEN MUNT, EEN LAND

En met wie we stampen maakt me niet uit, ik stem ook voor het duitse parlement hoor, zal me duits moeten bijspijkeren
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:44:47 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122591839
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:37 schreef 99.999 het volgende:
Je weet het blijkbaar beter dan de economen.
Eerlijk is eerlijk, ook de economen zitten niet allemaal op één lijn. De meerderheid (of degene die de meeste aandacht krijgen) heeft niet altijd gelijk zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_122591889
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

een muntunie kan niet bestaan zonder fiscaal poltieke eenheid.
EEN MUNT, EEN LAND

En met wie we stampen maakt me niet uit, ik stem ook voor het duitse parlement hoor, zal me duits moeten bijspijkeren
dat klopt, ik zeg ook niet dat we een muntiunie krijgen, gewoon dat het bedrijfsleven in de deutsch-mark zal gaan rekenen
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:46:12 #69
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122591895
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, ook de economen zitten niet allemaal op één lijn. De meerderheid (of degene die de meeste aandacht krijgen) heeft niet altijd gelijk zeg maar.
Economen zijn het wel eens dat een muntunie met verschillende economieen en fiscus niet kan
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:46:54 #70
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122591918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat klopt, ik zeg ook niet dat we een muntiunie krijgen, gewoon dat het bedrijfsleven in de deutsch-mark zal gaan rekenen
nee er moet een land zijn, met een soort obligaties, net als Drente en Brabant zeg maar, die hebben ook geen president , eigen parlement en fiscus
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:49:16 #71
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122592014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

prima toch, de D-mark was de vierde munt in de wereld, die zullen ze in thailand ook wel accepteren
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:55:35 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122592219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:46 schreef HD9 het volgende:

[..]

Economen zijn het wel eens dat een muntunie met verschillende economieen en fiscus niet kan
Ach uiteindelijk vind ik de muntunie nog niet eens zo'n probleem of dat Europa in ieder geval naar buiten toe één handelspartner is. Alleen de rest van het gezeik vind ik zo vervelend, bijvoorbeeld een boete voor de zuivelindustrie omdat je te veel produceert, het ondersteunen van boeren uit naam van de EU, het gehele ambtenarenapparaat, de twee verschillende vestigingen inclusief periodieke volksverhuizing en ga zo maar even door. Laat elk land doen waar ze het beste in zijn zonder al te veel restricties om het maar gelijk te trekken en het gaat volgens mij een stuk beter.
Vrijheid
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:00:19 #73
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122592397
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Ach uiteindelijk vind ik de muntunie nog niet eens zo'n probleem .
Dat is juist het probleem
De muntunie zal de EURO laten klappen, door de divergentie tussen landen die Noord en ZUid steeds verder uiteendrijft, daardoor is de \EUro voor het zuiden veel te duur geworden
pi_122592651
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Allicht maar de gedachte dat een grote economische ineerstorting niet zo 1, 2, 3 weer overwonnen is lijkt me niet zo bijzonder vreemd of gezocht.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:09:20 #75
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122592699
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Allicht maar de gedachte dat een grote economische ineerstorting niet zo 1, 2, 3 weer overwonnen is lijkt me niet zo bijzonder vreemd of gezocht.
valt mee hoor.
het licht gaat echt niet uit, er komt een andere munt en we gaan weer verder , hoe dieper de val hoe harder de herstel.
De tweede wereldoorlog dat was pas een puinhoop

Alles beter dan dit geknoei met EU strooigeld op verkeerde plekken
pi_122592808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:09 schreef HD9 het volgende:

[..]

valt mee hoor.
het licht gaat echt niet uit, er komt een andere munt en we gaan weer verder , hoe dieper de val hoe harder de herstel.
De tweede wereldoorlog dat was pas een puinhoop
Er zal vast herstel komen maar we worden ver teruggeworpen in onze welvaart. Qua welvaart zou het zeer nadelig zijn allemaal voor de komende decennia.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:17:52 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122592995
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De mens is creatief en zolang we collectief handen en hersenen hebben kan de export/productie gewoon door blijven gaan. In NL hebben we wel de uitdaging dat we in mindere mate een productieland zijn en in meerdere mate een doorvoerland dus tja. In het ergste geval stort Rotterdam/Schiphol in elkaar omdat België makkelijker is als deze wel bij de EU blijft maar in het geval van een collectief stervende EU heeft Nederland er relatief minder last van volgens mij. Producten moeten nog steeds vervoert worden. Het zou helemaal leuk worden als Frankrijk, Duitsland, Nederland en België gewoon een mini EU gaan maken en een middelvinger uitsteekt naar de rest. (jaja, onrealistisch, maar toch.)
Vrijheid
pi_122593082
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:17 schreef jogy het volgende:

[..]

De mens is creatief en zolang we collectief handen en hersenen hebben kan de export/productie gewoon door blijven gaan. In NL hebben we wel de uitdaging dat we in mindere mate een productieland zijn en in meerdere mate een doorvoerland dus tja. In het ergste geval stort Rotterdam/Schiphol in elkaar omdat België makkelijker is als deze wel bij de EU blijft maar in het geval van een collectief stervende EU heeft Nederland er relatief minder last van volgens mij. Producten moeten nog steeds vervoert worden. Het zou helemaal leuk worden als Frankrijk, Duitsland, Nederland en België gewoon een mini EU gaan maken en een middelvinger uitsteekt naar de rest. (jaja, onrealistisch, maar toch.)
na eerdere bloeiperioden hebben we ook zo een eeuw stagnatie gehad in deze regio. Juist vanwege het in zichzelf gekeerd raken van Nederland. Bloei hadden we voornamelijk toen de blik naar buiten was gericht.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:32:25 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122593535
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

na eerdere bloeiperioden hebben we ook zo een eeuw stagnatie gehad in deze regio. Juist vanwege het in zichzelf gekeerd raken van Nederland. Bloei hadden we voornamelijk toen de blik naar buiten was gericht.
Een eeuw stagnatie is tegenwoordig gewoon uiterst onrealistisch trouwens. De tijd gaat misschien even snel als 100 jaar geleden maar de economie gaat gewoon veel en veel sneller en is erg bewegelijk. Welkom in de 21ste eeuw.

Elke verandering brengt ellende met zich mee, zo ook een verandering in het financiële stelsel, zeker als deze ongecontroleerd is. En een land zoals die van ons moet per definitie naar buiten gericht zijn lijkt me. Of dat per definitie geïncorporeerd binnen de EU moet is dan weer een tweede. Binnen de EU heb je uiteraard wel die bescherming door nummers waardoor klappen verdeeld aankomen met al zijn voor en nadelen als je zelf de zaakjes wel goed op orde hebt maar ok. Maar de verplichte verdeling van de productie en de andere regels staan mij gewoon tegen en remt ook Nederland in de ontwikkeling.

Als wij (bijvoorbeeld) onze zuivelproductie willen verdubbelen moeten we het kunnen zonder gejank van de EU, zo simpel is het nou eenmaal, laat de markt maar beslissen of ze de zuivel nodig hebben en flikker op met je boetes.
Vrijheid
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:38:37 #80
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_122593731
Ik zie er het nut niet zo van in, maar waarom is het "ondemocratisch"? Het wordt pas ondemocratisch als mensen gedwongen worden om hun mening bij te stellen.
pi_122594343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Thanatos45 het volgende:

Het wordt pas ondemocratisch als mensen gedwongen worden om hun mening bij te stellen.
ondemocratisch is het vooral wanneer het eigenlijk niet meer uitmaakt welke mening burgers hebben, maar bv en parlement machteloos is omdat de werkelijke machthebbende liever niet hebben dat de mening van de bevolking en rol gaat vormen in beleidsvorming .

Zulk een parlement geen bevoegdheid heeft richtlijnen weg te stemmen, regerende personen weg te sturen door moties van wantrouwen , e.d.
of bv presidenten niet gekozen worden maar benoemd, buiten het parlement om.

en ja, imho treft dat bij de huidige opzet van het europee parlement behoorlijk toe...
Volgens mij hebben die juist verdomd weinig te vertellen, in de beleids-vorming van de europese politiek.

Wat schijnbaar een bewuste keuze is van de lidstaten, die hun macht niet willen opgeven cq juist die controlerende macht overdragen aan een europees parlement, aangezien nu al blijkt dat een eventuele contrtrole van europees beleid door nationale parlementen geen zin heeft (zie alle ratificaties van overeengekomen verdragen, soms tegen de wil van een meerderheid vand e burgers).

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 07-02-2013 14:16:55 ]
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:12:10 #82
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122594746
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zal vast herstel komen maar we worden ver teruggeworpen in onze welvaart. Qua welvaart zou het zeer nadelig zijn allemaal voor de komende decennia.
klets niet zo dom joh

Hoe eerder die EU uiteenvalt de beter, de hele wereld is aan het herstellen, alleen Europa blijft krimpen door de Euro
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 14:55:52 #83
341203 3-voud
pi_122596283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

klets niet zo dom joh

Hoe eerder die EU uiteenvalt de beter, de hele wereld is aan het herstellen, alleen Europa blijft krimpen door de Euro
Sommigen zien het in elkaar donderen van de koopkracht als welvaart.
Je zou ze moeten verbieden te reageren :|W
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:12:09 #84
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122596907
Dit is ook zoiets fraais, stel dat utrecht en noord holland aan friesland een lening zouden geven op onderpand van slochteren

Hier krijg je nu hele grote ellende van als de Eu in elkaar klettert of als Cyprus uitstapt met hulp van de Russen

http://www.telegraaf.nl/f(...)rpand_lening___.html

quote:
do 07 feb 2013, 14:15 | 0 reacties
VVD: gasbel Cyprus mogelijk onderpand lening

DEN HAAG - Cyprus beschikt over zoveel nog niet ontgonnen gasvoorraden dat het land daarmee prima een eventuele Europese lening kan terugbetalen.
De opbrengst wordt geschat op minimaal 20 miljard euro, maar is waarschijnlijk een veelvoud, zei VVD-Kamerlid Mark Harbers donderdag in een debat met minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën.
In dat geval heeft Cyprus, dat hoopt op een Europese lening van in totaal bijna 17 miljard euro, „hooguit een voorfinancieringsprobleem”, aldus Harbers.
De gasbel kan volgens hem mogelijk als onderpand gelden voor een lening van de eurolanden.
pi_122596997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

klets niet zo dom joh

Leuke stelling. Kan je die ook met fatsoenlijke argumenten onderbouwen?
pi_122597025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sommigen zien het in elkaar donderen van de koopkracht als welvaart.
Je zou ze moeten verbieden te reageren :|W
Klopt, niemand snapt dan ook dat van die figuren het ineenstorten van de EU of Euro als een geweldig idee zijn buiten een flinke component zelfkastijding.
pi_122597637
quote:
Hij maakt geen onderscheid tussen de EU en de EMU.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122597746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zelfs voor die beiden los ben ik erg benieuwd naar zijn fatsoenlijk onderbouwde argumenten.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:37:15 #89
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122597795
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, niemand snapt dan ook dat van die figuren het ineenstorten van de EU of Euro als een geweldig idee zijn buiten een flinke component zelfkastijding.
Dat gaat toch gebeuren , beter maar snel dan kunen we ook aan de economie werken anders zal het eind van Europa zijn
pi_122598283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat gaat toch gebeuren , beter maar snel dan kunen we ook aan de economie werken anders zal het eind van Europa zijn
jaja.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:49:55 #91
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122598315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als de Euro klapt dan zal hetr met de verstandhouding binnen Europa ook klaar zijn
pi_122599460
quote:
Ik of mijn mening, ik zet hier de topic titel boven en vraag me af, is dit niet al iets voor het te beinvloeden?
Ik geloof ze niet meer het spijt me, ik kan er zo een paar bedenken waar het geld nooit meer van terug komt, denk ik me?.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 16:19:44 ]
pi_122605118
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij onderbouwd het misschien niet heel erg sterk, maar waar de rest van de wereld inmiddels wel aan het herstellen is blijft de eurozone kwakkelen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:01:10 #94
379943 Paper_Tiger
pi_122605876
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfs voor die beiden los ben ik erg benieuwd naar zijn fatsoenlijk onderbouwde argumenten.
Pepijn van Houwelingen doet het heel aardig hier in de Volkskrant http://www.volkskrant.nl/(...)-onze-welvaart.dhtml

Pepijn van Houwelingen is bedrijfskundig ingenieur en (filosofisch) econoom.
pi_122607624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:49 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als de Euro klapt dan zal hetr met de verstandhouding binnen Europa ook klaar zijn
Jij mist het punt. Jij pleit voor het opheffen van de EU omdat de Euro (EMU) kwakkelt. Dat is erg onlogisch, tenzij je nog nooit van het verschil tussen de EU en de EMU hebt gehoord.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122619908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Hij onderbouwd het misschien niet heel erg sterk, maar waar de rest van de wereld inmiddels wel aan het herstellen is blijft de eurozone kwakkelen.
Welke rest van de wereld denk je dan aan? In China en Brazilië valt de economische groei i.i.g. ook vies tegen.

Bovendien kwakkelt onze economie omdat we door de euro gedwongen worden om eerlijk te zijn en de noodzakelijke hervormingen door te voeren ipv. de ellende via inflatie onder het tapijt te vegen. De VS en zeker het VK staan er economisch ook helemaal niet zo goed voor, alleen kunnen ze dat daar wat beter verdoezelen door de centrale bank heel veel geld te laten printen. Maar of dat op den duur beter uitpakt? Ik betwijfel het.
pi_122620238
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Pepijn van Houwelingen doet het heel aardig hier in de Volkskrant http://www.volkskrant.nl/(...)-onze-welvaart.dhtml

Pepijn van Houwelingen is bedrijfskundig ingenieur en (filosofisch) econoom.
Hij doet een leuke poging, maar het is niet echt serieus te nemen. Het Verenigd Koninkrijk als empirisch bewijs voor meer welvaart en economische voorspoed als je niet in de euro zit? 8)7 Het is juist eerder een tegenvoorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 23:04:52 ]
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:05:51 #98
379943 Paper_Tiger
pi_122627712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij doet een leuke poging, maar het is niet echt serieus te nemen. Het Verenigd Koninkrijk als empirisch bewijs voor meer welvaart en economische voorspoed als je niet in de euro zit? 8)7 Het is juist eerder een tegenvoorbeeld.
Hij zegt dat het VK prima handel kan drijven met de rest van Europa zonder in de Euro te zitten.
pi_122627785
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij zegt dat het VK prima handel kan drijven met de rest van Europa zonder in de Euro te zitten.
Ze zitten niet in de euro, maar handel drijven is nu juist ook het grootste probleem van de UK.

ze hebben na de VS het grootste handelstekort ter wereld (naar ik meen per maand een tekort op hun handel van 4,5 miljard pond) en per hoofd van de bevolking hebben ze zelfs een groter handelstekort dan de VS.
Waarbij het opvallend is dat idd 60-70% van hun invoer uit de eurozone komt en ze ook opvallend weinig daarnaar exporteren..

Een bewering dat te lage export voor de UK geen probleem zou, is best lachwekkend ... Zal wel 'filosofisch' bedoeld zijn en eerder weinig economische basis hebben, van die 'filosofisch-econoom'
pi_122630874
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:13 schreef RM-rf het volgende:

Een bewering dat te lage export voor de UK geen probleem zou, is best lachwekkend ... Zal wel 'filosofisch' bedoeld zijn en eerder weinig economische basis hebben, van die 'filosofisch-econoom'
Net zo lachwekkend als de bewering dat het ontbreken van EMU-lidmaatschap daar de oorzaak van is. Kijk maar naar Zweden en Denemarken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')