Ik heb veel minder last omdat ik veel minder loop, en niet meer in de thuiszorg werk (en thuis ook niet meer stofzuig). Zodra ik last krijg kan ik die oefeningen doen, die zijn dan echt heel fijn!quote:Op zondag 3 februari 2013 23:05 schreef Cwen het volgende:
Ter hoogte van mijn stuitje en dan breed, ja. Ik ga denk ik morgen maar eens overleggen met de vk en een fysio bellen dan! Heb je het nu nog onder controle?
Ahquote:Op zondag 3 februari 2013 23:11 schreef Cwen het volgende:
Ok, ik had niks moeten zeggen over de bloedingen... Daar gaan we weer
Aah nee hè, getverquote:Op zondag 3 februari 2013 23:11 schreef Cwen het volgende:
Ok, ik had niks moeten zeggen over de bloedingen... Daar gaan we weer
Dank je wel! Goed beginquote:Op zondag 3 februari 2013 23:12 schreef danic het volgende:
Ja, heel herkenbaar, hier ook die bekkenprolemen. Vaak staat de pijn in je bekken in verbinding met de stand van je heiligbeen. Hierachter ligt namelijk je baarmoeder en die kan dus druk gaan uitoefenen. Dit, in combinatie met verwerking kan zorgen voor pijnklachten.
Oefeningen die ik kreeg van mijn bekkenbodemfysio zijn o.a:
- je bekkenbodemspier aanspannen en weer ontspannen
- zelfde als boven, maar dan even aangespannen houden
- de aanspanning in stapjes doen, dus steeds een beetje meer aanspannen
- als je staat, je bilspieren aanspannen en weer ontspannen
- liggend op bed/de bank met je knieën opgetrokken je knieën naar buiten duwen terwijl je met een band (of panty) weerstand biedt (je vriend kan ook je benen vasthouden). Zachte druk uitoefenen, het is geen krachtoefening
- in dezelfde liggende houding je knieën zonder weerstand naar buiten bewegen (kleine bewegingen maar) en weer gerug. Dit een aantal keren herhalen en dan gaan staan en gaan wiebelen van je ene op je andere been. Waarschijnlijk hoor je bij 1 of beide heupen een keer *knak* en zit je heup weer goed.
Rustig zwemmen kan ook goed zijn.
Wellicht heb je er wat aan en kun je erger voorkomen.
Oh en nog tips van flip voor als je stijf wakker wordt: als je wilt omdraaien, doe dit dan met je knieën tegen elkaar en iets opgetrokken, dat geeft de minste druk. En bij het opstaan eerst op je zij draaien en je vanaf zijligging opduwen tot zitstand. Zorgt ook voor minste belasting op je heupen.
Succes!!
Zou wel zo moeten zijn, dat was bij mij wel iig. Van week 14 tot 18 bloedingen gehad. Bij de 20 weken echo was de placenta verhuisd van laag voor naar hoog achter.quote:Op zondag 3 februari 2013 23:12 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah
Echt ontzettend naar dat dat zo aan blijft houden zeg... ik hoop dat de placenta gauw wat verschuift zodat dit ophoudt!! (als het goed is kruipt ie omhoog als je baarmoeder meer groeit toch?)
+1, zullen de hormonen wel zijn hequote:Op zondag 3 februari 2013 22:37 schreef Cwen het volgende:
Jeetje, wat een gedoe de laatste dagen... Ik hou me een beetje afzijdig want ik kan er niet zoveel mee. Iedereen is zo snel gepikeerd ineens...
Ow, die is leuk! Die heb ik de vorige keer helemaal bijgehouden. Laatst nog eens in zitten bladeren, en me superschuldig gevoeld dat ik zoiets nu bij de tweede zwangerschap niet meer gedaan heb... Heb ook de versie voor het kraambezoek, en het eerste jaar.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:37 schreef Cwen het volgende:Ik kreeg gisteren ineens een cadeautje van FBTO omdat ik me heb aangemeld voor een kraampakket: het 9 maanden dagboek van Pauline Oud! Leuk!
> OUDquote:Op maandag 4 februari 2013 09:09 schreef L-E het volgende:
Ik las hier laatst iets over een liggingsecho. Is dat standaard? Kan het me bij de eerste niet herinneren. Heb het gevoel dat deze baby in stuit ligt, voel steeds getrappel helemaal onderaan. Kan nog draaien natuurlijk, hopen dat dat ook gebeurt dan. Of kan de vk inmiddels al voelen hoe het ligt?
Dat alleen Q me zou stalken Godt!quote:Op maandag 4 februari 2013 09:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
> OUD![]()
Wat hadden we afgesproken LE!
Scheer je weg en laat LE met rustquote:Op maandag 4 februari 2013 09:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Offtopic!!Het gaat nu over jij en mij! En dat buitenechtelijke voorwerp in je buik!
Ik gaf ze aan anderen als kadoquote:Op maandag 4 februari 2013 09:38 schreef Spirit82 het volgende:
En nog een vraag: wat doen jullie met goedbedoelde kadootjes die heel lief zijn, maar waar je helemaal niks mee kunt? Mensen zeggen dat wel dat het geruild kan worden, maar dan voel ik me zo schuldig
Niemand zou het willen ruilen bij de winkel?quote:Op maandag 4 februari 2013 09:40 schreef L-E het volgende:
Spirit: doorgeven aan een andere zwangere? Aan Godt geven, die heeft ook last van hormonen? Op MP zetten?
leuk is die hè! Die heb ik ook!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:37 schreef Cwen het volgende:
Ik kreeg gisteren ineens een cadeautje van FBTO omdat ik me heb aangemeld voor een kraampakket: het 9 maanden dagboek van Pauline Oud! Leuk!
Oh, dat is een heel ander verhaal. Kun je er niet iets anders mee doen? In de kinderkamer hangen, ofzo? Dit is wel iets wat ik zou zeggen dan, dat je er weinig mee kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb het ook niet zozeer over kleertjes, maar meer andere, persoonlijkere dingen. Zo kreeg ik gister van mijn ouders superlief een pandora bedeltje van een kinderwagen. Mijn moeder was er zooo blij mee en ik vond het ook superlief, ware het niet dat ik die armband al jaaaaren niet meer draag omdat ik hem ooit van mn ex heb gekregen, dus dat zal ik nu ook niet ineens gaan doen.
quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef Suikertante het volgende:
Enne.. Kyara zit denk ik niet écht te wachten op een draaipoging
quote:Op maandag 4 februari 2013 10:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, vind het echt superleuk, die drukte in mn buik. Heb er zo lang op gewacht!
Oh crapquote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef Suikertante het volgende:
Heb de VK gemaild over het drinken/dorst/slapendilemma!
XM wat fijn, gezellig he! Ook al doet ie me soms gewoon pijn, ik blijf het leuk vinden
Enne.. Kyara zit denk ik niet écht te wachten op een draaipoging
herkenbaarquote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef L-E het volgende:
Ik vind het zo gezellig, dat gewriemel in mijn buik.Wel een van de dingen die ik zal missen als ik niet meer zwanger ben.
Ik kan niet wachten op dat plaatje, dat die kleine er is en bij mn vriend ligtquote:Op maandag 4 februari 2013 11:06 schreef draculettetje het volgende:
[..]
herkenbaar
na de bevalling zelf onder de douche gezet, ik miste wat zegt de verpleegkunde die ligt bij je man te slapen...
Instant tranentrekker iddquote:Op maandag 4 februari 2013 11:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op dat plaatje, dat die kleine er is en bij mn vriend ligtIk smelt nu al bij het idee alleen al
![]()
As wij hebben toch allang afgesproken dat ie morgen komt!! Daar moet je je wel aan houden hoor!!quote:Op maandag 4 februari 2013 11:14 schreef As1981 het volgende:
Zo we hebben zowaar opgeruimd en schoongemaakt nu peuter op de psx zat. Zou dit dan het startsein zijn. Kom maar door met die baby
Heb je de plinten gedaan?quote:Op maandag 4 februari 2013 11:14 schreef As1981 het volgende:
Zo we hebben zowaar opgeruimd en schoongemaakt nu peuter op de psx zat. Zou dit dan het startsein zijn. Kom maar door met die baby
Ja ik ga er voor. Nu hopen dat hij niet te eigenwijs is. Mijn man zei al ik zet in op 00.30 uur vannacht. Zelfde tijdstip als bij Yaroquote:Op maandag 4 februari 2013 11:16 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
As wij hebben toch allang afgesproken dat ie morgen komt!! Daar moet je je wel aan houden hoor!!
Ow ik blijf lang wakker vanavond hoor ik al ik verwacht natuurlijk wel een berichtje danquote:Op maandag 4 februari 2013 11:17 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ja ik ga er voor. Nu hopen dat hij niet te eigenwijs is. Mijn man zei al ik zet in op 00.30 uur vannacht. Zelfde tijdstip als bij Yaro
Dat ja, duurt langquote:Op maandag 4 februari 2013 11:20 schreef Hilzillah het volgende:
Jeetje.... als ik al jullie verhalen lees dan zou ik de klok wel vooruit willen schoppen! Babies in armen van vriendjes, bewegende kindjes, gericht jommetjes of meisjes shoppen... Kan niet wachtenondertussen nog maar 2 nachtjes slapen tot 2e echo.
Met ledematen! Dat vond ik zo tof!quote:Op maandag 4 februari 2013 11:23 schreef Suikertante het volgende:
De tweede echo is wel een hele leuke echo! Dan is het ineens een bewegend wezentje / je baby!!
Met je sokquote:Op maandag 4 februari 2013 11:45 schreef As1981 het volgende:
Nou die plintjes laat ik hoor. Kom ik niet meer overeind denk ik. Of ik moet peuter aan het werk zetten.
Ik krijg m'n 1e echo bij 9w5dquote:Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef ymme het volgende:
Met hoeveel weken kregen jullie de eerste echo?
En wat zagen jullie toen al.
(ik de vorige keer met 6 weken en toen een kloppend hartje te zien).
Maar toen was ik ruim 14 kilo lichter dan nu.
ik heb daar zolang over na zitten denken wat ik aan zou trekken tijdens mijn bevalling..quote:Op maandag 4 februari 2013 12:07 schreef Fieder het volgende:
Ik ga zo ff naar de zeeman, van die afschrikonderbroeken halen voor na de bevalling. Is het ook handig om wat t-shirts te kopen voor tijdens de bevalling? Heb voor erna een lang shirt met knopen.
Ik ben vlak voordat mormeltje gaat komen jarig dus die andere boekjes zijn een leuk verjaarscadeau :-Dquote:Op maandag 4 februari 2013 10:47 schreef Cwen het volgende:
Hilz, ja, ik ben meteen begonnen met invullen, vind het erg leuk. Het kraam- en eerste jaar boek wil ik ook wel.
Bloed is nu weer gestopt, dus ik ben benieuwd hoe lang het wegblijft. Het hoort er idd gewoon bij, bij mij, maar hoewel het went is de eerste reactie toch altijd schrik, helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |