We weten allemaal wat die multinationals aan belasting betalenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteindelijk betalen die multinationals daar weer belasting over. Wat die burger weer een hoop scheelt.
En verder is het de keuze tussen deals voor mulinationals of helemaal geen deals. Grote jongens dealen nu eenmaal graag met andere grote jongens.
Dus jij pleit eigenlijk voor meer belasting voor multinationals?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We weten allemaal wat die multinationals aan belasting betalen
Nee. Minder voor het MKB. Ik pleit er vooral voor om niet met drogargumentatie op de proppen te komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jij pleit eigenlijk voor meer belasting voor multinationals?
Je wilt jezelf doen zwijgen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik pleit er vooral voor om niet met drogargumentatie op de proppen te komen.
Uiteraard omdat jij daar zelf onder valt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Minder voor het MKB. Ik pleit er vooral voor om niet met drogargumentatie op de proppen te komen.
En?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:51 schreef niels0 het volgende:
[..]
Uiteraard omdat jij daar zelf onder valt.
Alleen drakenstijen en eikenhoorst zijn nog bezit van de kon. Familie, de rest is gewoon van de overheid.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het Loo (vooruit, dat paleis is niet meer in gebruik), Het Oude Loo, Soestdijk, Drakensteyn...
Klopt, maar het zijn wel nog koninklijke paleizen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alleen drakenstijen en eikenhoorst zijn nog bezit van de kon. Familie, de rest is gewoon van de overheid.
Bram, Wil je per direct stoppen jezelf een pragmaticus te noemen? Je bent alles behalve dat. Verder is van alle ismes corporatisme met afstand de meest verderfelijke en is de koning(in) daar bij uitstek het visitekaartje van.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat het inderdaad verstandiger is om niet luidkeels te roepen dat je een republikein bent. Daarom roep ik het maar des te meer luidkeels op dit forum: ik ben een republikein. Ik ben echter wel een pragmatische republikein, indien WA zijn werk fatsoenlijk doet mag hij van mij koning worden en blijven, indien niet, dan wordt het tijd om de Nederlandse monarchie op te heffen. Zolang we in een gekke wereld leven waarin je met de koning(in) meer extra geld kan verdienen met opdrachten dan dat heel dat circus kost (tientallen miljoenen Euro's per jaar als ik me niet vergis) dan mag het van mij worden gedoogd. Ik vind dat ze moeten bezuinigen op de monarchie, momenteel zijn er nog onnodige en onnodig hoge toelages en andere onnodige kosten (bijv. de koninklijke paardenstal inclusief millitaire politieagenten die dat bewaken, gekker moet het toch niet worden).
Het zijn bouwwerken die bekostigd zijn en worden met het bloed van het grauw.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar het zijn wel nog koninklijke paleizen.
Mijn lieve jongen. Jij herkent een drol nog niet als je er in traptquote:
Ach, ik heb liever nog eens tweehonderd jaar monarchie dan weer een bank die gered moet worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het zijn bouwwerken die bekostigd zijn en worden met het bloed van het grauw.
Je krijgt beiden...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, ik heb liever nog eens tweehonderd jaar monarchie dan weer een bank die gered moet worden.
Waarom niet dan? Wat gebeurt er dan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat het inderdaad verstandiger is om niet luidkeels te roepen dat je een republikein bent.
Het was een reactie op de OP. Veel mensen associëren toch een licht negatief iets met het luidkeels roepen dat je een republikein bent. Vanzelfsprekend hangt het af van het gezelschap waarin je verkeert. Persoonlijk kom ik er rustig voor uit maar enkel als anderen het onderwerp aansnijden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Wat gebeurt er dan?
Dan vraag ik mij werkelijk af bij wat voor paupers je gewerkt hebt. Je gaat mensen toch ook niet vragen of ze vegetarisch zijn, of ze aan anale seks doen of wat dan ook.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring is dat liefhebbers van het koningshuis daar nogal schuimbekkend op reageren, en dat het niet verstandig is je voor te laten staan op een voorliefde voor de republiek.
En dat heeft werkelijk 0% invloed gehad op de welvaart tijdens de Gouden Eeuw. Of een koning of stadhouder de scepter zwaait maakt geen drol uit met een koloniaal decentraal ingericht rijk. Overal waar we neerstreken bepaalden de kolonisten hun eigen regeltjes, ongeacht wie er in Den Haag op dat moment aan de macht was.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, dit kan ik beamen.
De meeste voorstanders van het koningshuis weten niet eens dat Nederland vroeger zijn aanzien en rijkdom grotendeels als republiek verworven heeft. Het huidige koninkrijk mag dan 200 jaar bestaan, de republiek daarvoor heeft ook 200 jaar zeer succesvol bestaan.
Heel goed voorbeeld van cum hoc ergo propter hoc inderdaad. Destijds hadden we ook geen grondwet en algemeen stemrecht, ook maar snel afschaffen dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En dat heeft werkelijk 0% invloed gehad op de welvaart tijdens de Gouden Eeuw. Of een koning of stadhouder de scepter zwaait maakt geen drol uit met een koloniaal decentraal ingericht rijk. Overal waar we neerstreken bepaalden de kolonisten hun eigen regeltjes, ongeacht wie er in Den Haag op dat moment aan de macht was.
En als we nu een republiek zouden worden komen die gloriedagen ook niet terug, dus het is een non-argument.
Zoals ook vrijwel alle argumenten voor een monarchie non-argumenten zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zoals eigenlijk alle argumenten voor een republiek non-argumenten zijn, behalve ''ik vind erfopvolging niet leuk/modern genoeg''.
Gouden eeuw komt nooit meer terug nee, beweer ik ook helemaal niet. Wellicht was er onder een koning net zo goed een gouden eeuw geweest, dat zullen we nooit weten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En dat heeft werkelijk 0% invloed gehad op de welvaart tijdens de Gouden Eeuw. Of een koning of stadhouder de scepter zwaait maakt geen drol uit met een koloniaal decentraal ingericht rijk. Overal waar we neerstreken bepaalden de kolonisten hun eigen regeltjes, ongeacht wie er in Den Haag op dat moment aan de macht was.
En als we nu een republiek zouden worden komen die gloriedagen ook niet terug, dus het is een non-argument. Zoals eigenlijk alle argumenten voor een republiek non-argumenten zijn, behalve ''ik vind erfopvolging niet leuk/modern genoeg''.
Kul. De meeste mensen / ondernemers zijn eerste klas egoisten. Dat blijkt maar weer. Het komt namelijk op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Dat is altijd nog nobeler dan roepen dat anderen meer belastingen moeten betalen
Het eeuwige antwoord van links: Het demoniseren van de werkenden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kul. De meeste mensen / ondernemers zijn eerste klas egoisten. Dat blijkt maar weer. Het komt namelijk op hetzelfde neer.
Slaat dat nou weer op? Ik ben juist een uitzondering op de regel. Ok, ff per maanden niet gewerkt maar volgende week gewoon weer aantreden. Verder m'n hele leven sinds m'n 18e gewerkt, goed loon maar toch linksachtig. Ik ben gewoon sociaal ipv egoist / voor het recht vd sterkste.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het eeuwige antwoord van links: Het demoniseren van de werkenden.
En wat dan nog?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Kul. De meeste mensen / ondernemers zijn eerste klas egoisten. Dat blijkt maar weer. Het komt namelijk op hetzelfde neer.
Yep, die mensen zijn er gelukkig ook. Ik volg een opleiding waarmee ik prima kansen ga krijgen op de arbeidsmarkt, ik stem ook links en ik ben zelfs lid van een linkse partij.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:41 schreef niels0 het volgende:
Verder m'n hele leven sinds m'n 18e gewerkt, goed loon maar toch linksachtig. Ik ben gewoon sociaal ipv egoist / voor het recht vd sterkste.
Nee, een sultan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef IPA35 het volgende:
Republikeinen![]()
En dan met een president zeker
O.quote:
Het zegt wat over het niveau van de politieopleiding maar gelukkig probeert dat korps er tenminste iets aan te doen.quote:
Geef me een stel Perzische dames en een waterpijp en ik stem toe.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Alleen als ik dan de sjah ben.
Ja tussen 28/1 en 30/4 is de partij 40% gegroeidquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hey Ben jij ook weer hier?
Schiet het een beetje op met de ledenwerving?
Van vijf tot zeven leden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:26 schreef Ben99 het volgende:
[..]
Ja tussen 28/1 en 30/4 is de partij 40% gegroeid
Gefeliciteerd, zitten er nog actievelingen bij?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:26 schreef Ben99 het volgende:
[..]
Ja tussen 28/1 en 30/4 is de partij 40% gegroeid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |