Afgelopen vrijdag arresteerde de politie een studente die de volgende tekst op een stuk karton had geschreven en heel rustig achter een dranghek het stuk karton omhoog hield (beelden!). Zij schreeuwde niet, ze was geen aandachtshoer, ze hield gewoon het stuk karton omhoog. Vervolgens verbood de politie haar om nog op die plaats te komen, de politie dreigde haar te arresteren als ze het wel deed. De aanleiding van de mensenmassa en de politiegekte was dat Beatrix daar ging eten naar aanleiding van haar verjaardag.
Wat was de controversiėle tekst?
"Het is 2013, de monarchie is niet van deze tijd".
Het geeft aan hoe gevoelig het onderwerp is voor sommige rare schepsels. Ik krijg een licht gevoel van moedeloosheid als ik er aan denk dat er zo'n poeha is omdat een van de 16,5 miljoen Nederlanders ergens gaat eten. Normaal zou het mij allemaal niet boeien maar aangezien de politie mensen arresteert omdat ze aangeven een tegenstander van de monarchie te zijn overweeg ik om me aan te sluiten bij de protesten wanneer WA die baan van Beatrix krijgt. Ik vrees echter dat het geen zin heeft, de overheid gaat toch haar uiterste best doen om alle mensen die niet als een zot juichen voor zoiets onbenulligs weg te houden uit die buurt en de NOS zal het dringende verzoek van de overheid krijgen om tegenstanders niet te filmen. Zo ging dat immers ook toen hier eens die G8-bijeenkomst werd gehouden, zo ging dat ook bij vele EU-top-overleggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL