Ditquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:48 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wordt er gesproken over een nationaal geschenk aan de koningin in een land waar bijstandsmoeders naar de voedselbank moeten en bejaarden één keer in de week worden gewassen?
Ik wil best mijn bijdrage aan bijstandtrekkers intrekken en dit stoppen in een kado voor de Koningin. Van die koningin valt tenminste nog een beeeeetje te genietenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:03 schreef datismijnmening het volgende:
Sowieso iedereen in de bijstand moet zijn kop houden en op zijn blote knieen dankbaar zijn dat ze onderhouden worden op kosten van de burgers die wel werken in plaats van in de goot gezet te worden
Rot toch op man je moet 3 masters hebben tegenwoordig om een fatsoenlijke baan te krijgen. Daarom ga ik liever de bijstand in dan dat ik kippen moet plukken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:03 schreef datismijnmening het volgende:
Sowieso iedereen in de bijstand moet zijn kop houden en op zijn blote knieen dankbaar zijn dat ze onderhouden worden op kosten van de burgers die wel werken in plaats van in de goot gezet te worden
Als het op natuurlijke selectie uit moet komen heb jij niet lang meer te gaan vrees ik. Of denk je soms niet dat anderen een stuk lood door jouw hoofd jagen om jouw spullen te bemachtigen, ja dat is natuurlijke selectie nou eenmaal.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:04 schreef Twiitch het volgende:
sowieso bijstand en voedselbanken
natuurlijke selectie niet z'n werk laten doen
Ik ben blij manquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:08 schreef OEM het volgende:
Zagen is hartstikke leuk man
[ afbeelding ]
Je moet gewoon werken voor je centen, end of storyquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Rot toch op man je moet 3 masters hebben tegenwoordig om een fatsoenlijke baan te krijgen. Daarom ga ik liever de bijstand in dan dat ik kippen moet plukken.
google jij maar eens op hogtiedquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je moet gewoon werken voor je centen, end of story![]()
Het wordt hoogtijd dat parasieten als jij aangepakt worden
Conclusie: de bijstandsmoeder was de slimste van de twee.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:11 schreef LXIV het volgende:
Bijstandsmoeders met hun 1900 euro netto! En dan naar de voedselbank, lekker goedkoop en meer geld over voor benzine, sigaretten en snel internet.
Ik sprak vandaag een werkend persoon, die na aftrek van zijn reiskosten nog maar 1450 euro overhield! En daar moest hij dan een gezin van onderhouden!
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Conclusie: de bijstandsmoeder was de slimste van de twee.
Dat is zonder meer zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Conclusie die jaren '60 mentaliteit moet wegquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan mag je mij wel eens vertellen welke bijstand dat is, want een bijstand zit rond de 900 euro en als je geen kinderen hebt rond de 650 euroquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:11 schreef LXIV het volgende:
Bijstandsmoeders met hun 1900 euro netto! En dan naar de voedselbank, lekker goedkoop en meer geld over voor benzine, sigaretten en snel internet.
Ik sprak vandaag een werkend persoon, die na aftrek van zijn reiskosten nog maar 1450 euro overhield! En daar moest hij dan een gezin van onderhouden!
Is dat zo? Ik stop morgen meteen met werken, jij ook?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:11 schreef LXIV het volgende:
NWS / Blij in de bijstandquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:13 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dan mag je mij wel eens vertellen welke bijstand dat is, want een bijstand zit rond je 900 euro en als je geen kinderen hebt rond de 650 euro
Een bijstandsmoeder zonder kinderen! Het niveau ligt weer in de kelder.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:13 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dan mag je mij wel eens vertellen welke bijstand dat is, want een bijstand zit rond je 900 euro.em als je geen kinderen hebt rond de 650 euro
quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:12 schreef Smack10 het volgende:
ik ben nu over dit topic aan het pissen
Een vrouw kan kinderen hebben maar niet bij zich hebben, een vriendin van mij had dit,dekinderen woonden gewoon bij hun vaderquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een bijstandsmoeder zonder kinderen! Het niveau ligt weer in de kelder.
Nee, want ik houd veel meer over. Maar wellicht stop ik dit jaar wel met werken. Dan heb ik nog steeds veel meer. Lekker toch!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:13 schreef D0808 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik stop morgen meteen met werken, jij ook?
Dan is het geen bijstandsmoederquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:15 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Een vrouw kan kinderen hebben maar niet bij zich hebben, een vriendin van mij had dit,dekinderen woonden gewoon bij hun vader
Neem het van ze af en ze zullen wel aktie ondernemen (jou beroven) hoor... ze hanteren juist een gezond natuurlijk principe: zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk resultaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kan best, alleen de verdeling van die rijkdom zit wat verkeerd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar anyway, Nederland is in de top 5 rijkste landen ter wereld meen ik. (in ieder geval hoog op de lijst)
Klopt. Een bijstandstrekker die moeder is. Maar een bijstandsmoeder is iemand met bijstand en inwonende jonge kinderen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:16 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Naar maar krijgt ze wel bijstand
Dan is het gewoon vrouw met bijstand. Als die vader bijstand ontvangt dan is hij een bijstandsvader.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:15 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Een vrouw kan kinderen hebben maar niet bij zich hebben, een vriendin van mij had dit,dekinderen woonden gewoon bij hun vader
Dat.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Een bijstandstrekker die moeder is. Maar een bijstandsmoeder is iemand met bijstand en inwonende jonge kinderen.
Met veel moeite!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe kan ik als man bijstandsmoeder worden ?
Nou je hebt echt niet de hoofdprijs als je in de bijstand zit, met of zonder kinderen, ze zijn de mist in gegaan vroeger door iedereen die een scheet dwars had zitten af te keuren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Een bijstandstrekker die moeder is. Maar een bijstandsmoeder is iemand met bijstand en inwonende jonge kinderen.
Misschien kan je je laten ombouwen op kosten van de gemeente?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe kan ik als man bijstandsmoeder worden ?
Mmm ja, als ik de scheve man-vrouw verhouding in mijn gemeente nou eens aan de kaak stel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien kan je je laten ombouwen op kosten van de gemeente?
Ik wil ook wel gewoon een miljoen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:19 schreef beerten het volgende:
Zolang er in dit land dierenambulances rijden weten we echt van gekkigheid niet wat we met het geld moeten. Leg dat eens uit in de hoorn van Afrika.
SP stemmen en over een paar jaar aankloppen bij de duitsers als ons geld op is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel gewoon een miljoen.
Wat moet ik daarvoor doen? Zonder al te veel inspanning natuurlijk.
Wat een nonsens. Die hebben ze daar ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:19 schreef beerten het volgende:
Zolang er in dit land dierenambulances rijden weten we echt van gekkigheid niet wat we met het geld moeten. Leg dat eens uit in de hoorn van Afrika.
Ik denk dat enkele idd de criminaliteit ingaan maar het grootste deel zal gewoon moeten werken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Neem het van ze af en ze zullen wel aktie ondernemen (jou beroven) hoor... ze hanteren juist een gezond natuurlijk principe: zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk resultaat.
Jezelf de kk in werken om materiele zooi te bemachtigen is onnodig om te overleven en kan zelfs averechts werken.
Net genoeg hebben voor zekerheid, een sociaal bestaan, etc. is afdoende.
Ja dus?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een computer is tegenwoordig een basisbehoefte, meen zelfs dat het ondertussen ook zo wettelijk is vastgelegd of dat ze daaraan werken.
Maar anyway, Nederland is in de top 5 rijkste landen ter wereld meen ik. (in ieder geval hoog op de lijst)
We hebben niets te klagen uiteindelijk.
We moeten juist blij zijn dat we desondanks voor elkaar kunnen zorgen.
Zat landen waar ze je aan je lot overlaten.
er wordt gewoon betaald voor deze hulp, marktwerking heet dat. Als je kat geopereerd wordt krijg je anders nog een altijd een tyfus grote rekening thuis hoor?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:19 schreef beerten het volgende:
geen 3 masters hebben?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Rot toch op man je moet 3 masters hebben tegenwoordig om een fatsoenlijke baan te krijgen. Daarom ga ik liever de bijstand in dan dat ik kippen moet plukken.
eensquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Conclusie die jaren '60 mentaliteit moet weg
Had hij zich maar niet moeten voortplanten als hij daar geen geld voor heeft.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:11 schreef LXIV het volgende:
Je wilde met niets doen rijk worden. Moet je toch echt SP stemmen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die krijgen maar 2000 euro en de rest naar de partijkas, dus denk het niet.
Als je totaal niet werkt mag je je wel voortplanten, als je wel werkt niet, want dan te duur?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:24 schreef Chai het volgende:
[..]
Had hij zich maar niet moeten voortplanten als hij daar geen geld voor heeft.
En studiekosten, kan ik die kwijtschelden dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:24 schreef beerten het volgende:
[..]
Je wilde met niets doen rijk worden. Moet je toch echt SP stemmen.
Die willen niets liever dan zoveel mogelijk geld afpakken van zij die het verdienen met werken en dan bij de werklozen op de rekening storten. Met een beetje niets doen en zuinig leven kom je wel een je miljoen.
Ja blijkbaar leverde voortplanten haar financieel voordeel op zonder ervoor te hoeven werken, dus dat was slim.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je totaal niet werkt mag je je wel voortplanten, als je wel werkt niet, want dan te duur?
hoeren neuken, nooit meer werkenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja blijkbaar leverde voortplanten haar financieel voordeel op zonder ervoor te hoeven werken, dus dat was slim.
Vergroot risico op overlijden (stress, ziekte, ongeluk, etc.)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat enkele idd de criminaliteit ingaan maar het grootste deel zal gewoon moeten werken.
En wat is er mis met hard werken zodat je je grote huizen, dure auto's en dure reizen kunt veroorloven?
Studie? SP? Studeren is voor rijke mensen. SP-ers studeren niet. Die staan in de fabriek aan de lopende band te klagen dat ze worden uitgebuit.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En studiekosten, kan ik die kwijtschelden dan?
kut manquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:27 schreef beerten het volgende:
[..]
Studie? SP? Studeren is voor rijke mensen. SP-ers studeren niet. Die staan in de fabriek aan de lopende band te klagen dat ze worden uitgebuit.
Geen idee wat het partijproghram van de SP hier over zegt. Waarschijnlijk is studeren voor werklozen en bijstandsgerechgtigden gratios. En voor werkenden onbetaalbaar.. Da's eerlijk delen
Hardwerkende mensen zijn juist minder vaak ziekquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vergroot risico op overlijden (stress, ziekte, ongeluk, etc.)
SP is gebaseerd op Maoisme. In Mao's China was je al verdacht als je een bril had of kon lezen. Gewoon niemand naar school, iedereen achter de lopende band en 2000 euro netto.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:27 schreef beerten het volgende:
[..]
Studie? SP? Studeren is voor rijke mensen. SP-ers studeren niet. Die staan in de fabriek aan de lopende band te klagen dat ze worden uitgebuit.
Geen idee wat het partijproghram van de SP hier over zegt. Waarschijnlijk is studeren voor werklozen en bijstandsgerechgtigden gratios. En voor werkenden onbetaalbaar.. Da's eerlijk delen
Geen zorgen. Als je ooit klaar bent met je school hoef je de eerste 2 jaar niets terug te betalen. ALs je werkloos blijft wordt het kwijtgescholden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
kut man
mijn school is nogal duur maar ik ben nogal lui
2000 x 12 = 24000quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
SP is gebaseerd op Maoisme. In Mao's China was je al verdacht als je een bril had of kon lezen. Gewoon niemand naar school, iedereen achter de lopende band en 2000 euro netto.
Ja maar je moet ook wat uitgeven.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:30 schreef beerten het volgende:
[..]
2000 x 12 = 24000
1.000.000 / 24000 ~40 jaar niets doen.
Lukt het toch aardig dat miljoen.
Gaat toch sneller als VVD'er en je ander mensen lekker uitknijpt en belazerd, hier en daar wat oorlogen start voor extra winst, hard werken dat wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:30 schreef beerten het volgende:
[..]
2000 x 12 = 24000
1.000.000 / 24000 ~40 jaar niets doen.
Lukt het toch aardig dat miljoen.
Waarom steel je mijn kwoot om een eigen topic te maken en reageer je niet bij mij, parasietquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit
Godverdomme man, vind je het gek dat je naar de voedselbank moet je uitkering als je zo nodig ook een tablet en een computer moet hebben? Wees blij dat je geld hebt en geef het uit aan de basisbehoeftes
Geld krijgen en nog zeuren
Al die tokkies toch een partij geld uitgeven aan roken en plakplaatjes en vervolgens naar de voedselbank
NB: er komt niet eens een nationaal geschenk achterlijke zeikerds
Mag je in ieder geval zelf kiezen. Heb je zelf iets te vertellen. Krijg je kansen, kan je op je bek gaan. Als SP-er wordt alles afgeroomd met als resultaat dat niemand wat heeft, niemand vooruit komt en niemand rijk is. Niemand kiest, want dat doet de overheid. Niemand risico's kan nemen, want oh jee, de arbeider kan een domme keus maken en uitgebuit worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:33 schreef D0808 het volgende:
[..]
Gaat toch sneller als VVD'er en je ander mensen lekker uitknijpt en belazerd, hier en daar wat oorlogen start voor extra winst, hard werken dat wel.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:35 schreef beerten het volgende:
[..]
want oh jee, de arbeider kan een domme keus maken en uitgebuit worden (door een VVD'er).
Dirk Scheringa was gemeenteraadslid in de gemeente Opmeer voor het CDA. Nie VVD nie nee. En als er iemand het klootjesvolk heeft uitgebuit....quote:
omdat jou gezever aanleiding was voor een nieuwe klacht.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:33 schreef DrDentz het volgende:
ek dat je naar de voedselbank moet je uitkering als je zo nodig ook een tablet en een computer moet hebben? Wees blij dat je geld hebt en geef het uit aan de basisbehoeftes
Al die tokkies toch een partij geld uitgeven aan roken en plakplaatjes en vervolgens naar de voedselbank
Dat jij dat gezever niet herkent als een originele Johan Derksen quote is ook wel weer klachtwaardig. Mannen die geen VI kijken, omg.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
omdat jou gezever aanleiding was voor een nieuwe klacht.
en elke klacht z'n eigen topic dus nu oprotte
Sorry, ik werk. Ik heb geen tijd voor VI. Ik heb ook geen plakplaatjes en ik heb gestudeerd. VI behoord daarmee niet tot mijn interessegebieden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat jij dat gezever niet herkent als een originele Johan Derksen quote is ook wel weer klachtwaardig. Mannen die geen VI kijken, omg.
Je maakt wel lelijke dt-fouten voor iemand die zo geleerd is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:52 schreef beerten het volgende:
[..]
Sorry, ik werk. Ik heb geen tijd voor VI. Ik heb ook geen plakplaatjes en ik heb gestudeerd. VI behoord daarmee niet tot mijn interessegebieden.
ik voel ook geen behoefte om schreeuwend tussen buikende ongestudeerden te gaan staan op gymschoenen. Met als excuus 11 voetballers.
Of snap je er nu helemaal niets meer van ?
VI >>> Werken. Waarom werk je als je ook tv kunt kijken? Lekker productief zijn voor een baas en bedrijf waar je niets mee hebt, alleen zaterdags vrij, en zondags alweer denkend aan de maandag, waarop je weer een nieuwe stressvol werkweek tegemoet kan gaan. En dat allemaal om dingen te kopen die je niet nodig hebt in je leven. Jij bent de menselijke weergave van de verloederde consumptiemaatschappij.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:52 schreef beerten het volgende:
[..]
Sorry, ik werk. Ik heb geen tijd voor VI. Ik heb ook geen plakplaatjes en ik heb gestudeerd. VI behoord daarmee niet tot mijn interessegebieden.
ik voel ook geen behoefte om schreeuwend tussen buikende ongestudeerden te gaan staan op gymschoenen. Met als excuus 11 voetballers.
Of snap je er nu helemaal niets meer van ?
CDA VVD, een pot nat. Allemaal misdadigers, oplichters, fraudeurs, oorlogzuchtigen, graaiers.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:44 schreef beerten het volgende:
[..]
Dirk Scheringa was gemeenteraadslid in de gemeente Opmeer voor het CDA. Nie VVD nie nee. En als er iemand het klootjesvolk heeft uitgebuit....
Bb topic, terechte klachtquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit
Godverdomme man, vind je het gek dat je naar de voedselbank moet je uitkering als je zo nodig ook een tablet en een computer moet hebben? Wees blij dat je geld hebt en geef het uit aan de basisbehoeftes
Onderbouw dit eens. Wat is er werkelijk veranderd?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
topic uit 2009 is niet meer echt van deze tijd he
Neger daarachter ook in de echte negerwerkhouding.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:08 schreef OEM het volgende:
Zagen is hartstikke leuk man
[ afbeelding ]
Dat mag zeker. Leg je wel wat op zij voor als je even niets hard te werken hebt? Hoeft niet op persoonlijke titel, risico te groot. Doen we al collectief. Als je even niets hard te werken hebt ontvang je dan een uitkering.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:10 schreef zovty het volgende:
Mag ik als hardwerkende brave burger misschien zelf bepalen waar ik mijn zuurverdiende centjes aan uitgeef. Fuck de bijstandsmoeders, fuck de bejaarden. WA verdient een nieuwe waggie.
welke vaste lasten tellen mee? mag je internet hebben, mag je een auto hebben enz?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:04 schreef n00b13 het volgende:
Ik word toch zo moe van deze topics.
Alsof iedereen zomaar naar de voedselbank mag...
Mochten jullie jezelf serieus willen informeren:
http://www.voedselbankenn(...)icle&id=72&Itemid=81
Lijkt me wel handig met oog op re-integratie op de arbeidsmarktquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
welke vaste lasten tellen mee? mag je internet hebben, mag je een auto hebben enz?
Dat weet ik niet, maar het is dus niet zo dat iedereen met een bijstandsuitkering zo langs de voedselbank mag voor gratis eten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
welke vaste lasten tellen mee? mag je internet hebben, mag je een auto hebben enz?
Je moet toch wat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:10 schreef arjan1212 het volgende:
De aanvragen voor een voedselpakket worden in principe alleen gedaan door o.a. maatschap-pelijk werk, sociale raadslieden, bureau schuldhulpverlening, diaconie van een kerk enz
iemand die daar niks mee te maken wil hebben, die kan dus de tering krijgen?
Ik klaag niet, maar ik vind zeggen dat iedereen met een uitkering een profiteur is en dat die allemaal zomaar een gratis voedselpakketje krijgen en zeggen hoe belachelijk dat allemaal is wel behoorlijk overdrijft. En derhalve is dat tamelijk klachtwaardig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:11 schreef Maikuuul het volgende:
Nederlanders die klagen
Als je dan kijkt wat de mensen in Zuid-Afrika hebben ( wat toch redelijk welvarend is in sommige gedeelten ) dan moeten die mensen hun gulzig pijpmondje eens dichthouden.
Maarja wat doe je eraan, in nl klaagt iedereen over alles maar doet vervolgens niks om de situatie te verbeteren
Mooie valse analogie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:11 schreef Maikuuul het volgende:
Nederlanders die klagen
Als je dan kijkt wat de mensen in Zuid-Afrika hebben ( wat toch redelijk welvarend is in sommige gedeelten ) dan moeten die mensen hun gulzig pijpmondje eens dichthouden.
Maarja wat doe je eraan, in nl klaagt iedereen over alles maar doet vervolgens niks om de situatie te verbeteren
De situatie hier vergelijken met mensen uit Zuid-Afrika. De verschillen zijn vele malen groter dan de overeenkomsten. En dan toch proberen te vergelijken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Misschien is mijn woordenboek kapot, maar hoe?
Welk land is dan wel een goede vergelijking?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De situatie hier vergelijken met mensen uit Zuid-Afrika. De verschillen zijn vele malen groter dan de overeenkomsten. En dan toch proberen te vergelijken.
Geen, wat de vergelijking is niet goed.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Welk land is dan wel een goede vergelijking?
Dus er is geen een land vergelijkbaar met Nederland dat de zaakjes wel goed op orde heeft?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen, wat de vergelijking is niet goed.
Ik heb dan het geluk dit nooit te hoeven mee maken. Maar je snapt er oprecht geen kanker vanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit
Zo simpel mag je de conclusie niet trekken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus er is geen een land vergelijkbaar met Nederland dat de zaakjes wel goed op orde heeft?
Nou, dat stemt in ieder geval hoopvol
Ik denk dat het zo beter is.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zo simpel mag je de conclusie niet trekken.
Wat is hier de analogie eigenlijk?
I) Aanname: De gemiddelde Nederlander bezit meer dan de gemiddelde Zuid-Afrikaner.
II) Aanname: Op Fok! klagen veel mensen veel. dat ze te weinig krijgen in vergelijking met wat ze (vinden te moeten) verdienen.
Conclusie: Nederlanders klagen om niets vergeleken Zuid-Afrikanen. Nederlanders klagen dat ze 'te weinig' hebben, terwijl er massa's mensen zijn die minder hebben.
Maar in Zuid-Afrika is het levensonderhoud ook veel minder prijzig. Misschien relatief gezien wel lager dan in Nederland en is de belastingdruk nog eens minder.quote:
True,quote:
Ik denk dat als je het geld dat mensen hebben in brood uitdrukt je nog steeds veel minder brood hebt dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar in Zuid-Afrika is het levensonderhoud ook veel minder prijzig. Misschien relatief gezien wel lager dan in Nederland en is de belastingdruk nog eens minder.
Noorwegen. Die weten ook van gekkigheid niet wat ze met de olie/gas inkomsten moeten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen, wat de vergelijking is niet goed.
Wie heeft hier een uitkering dan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:04 schreef HCFeestbeest het volgende:
terechte klacht
al die uitkeringtrekkende paupers gaan nu negatief reageren
Dat is den Hugo toch die dat doet? Dictatortumor?quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:04 schreef beerten het volgende:
[..]
Noorwegen. Die weten ook van gekkigheid niet wat ze met de olie/gas inkomsten moeten.
Beatrix.quote:
Ik niet. En ben best negatief.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:07 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
mensen die negatief reageren
Ik heb genoeg geld, maar vind dat zwakkeren onvoorwaardelijk geholpen moeten worden. Dat burgerlijke types zich daar vervolgens aan ergeren vind ik eigenlijk alleen maar lollig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:07 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
mensen die negatief reageren
Zure arbeidersquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit sowieso, echt van die beneden-modaal types die jaloers zijnquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:43 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik heb genoeg geld, maar vind dat zwakkeren onvoorwaardelijk geholpen moeten worden. Dat burgerlijke types zich daar vervolgens aan ergeren vind ik eigenlijk alleen maar lollig.
Ik weet niet eens of het arbeiders zijn, arbeiders respecteer ik.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:48 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dit sowieso, echt van die beneden-modaal types die jaloers zijn
Jouw linkje doet het niet. artikel op volkskrant.nl is weggehaaldquote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt. Hoe meer kinderen je hebt, hoe aantrekkelijker het is om vooral helemaal niet meer te werken... Slechte zaak als land! Dit werd eerst betaald van de aardgasbaten, nu nog even van de Staatsschuld, en over een paar jaar blijkt het land failliet omdat de laatste werkende vertrokken is.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit
het zou mooi zijn als ook echt de zwakkeren geholpen zouden worden, wat niet het geval isquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:43 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik heb genoeg geld, maar vind dat zwakkeren onvoorwaardelijk geholpen moeten worden. Dat burgerlijke types zich daar vervolgens aan ergeren vind ik eigenlijk alleen maar lollig.
Als je het niet redt, ben je zwak en verdien je hulp. De reden is niet belangrijk en "eigen verantwoordelijkheid" is alleen maar een willekeurige interpretatie van de causaliteit van waarom iemand het moeilijk heeft.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:34 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
het zou mooi zijn als ook echt de zwakkeren geholpen zouden worden, wat niet het geval is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |