en waar kan ik die aanvragen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakmat het volgende:
Een bijstandsuitkering van ¤1700 netto, is dat nieuw ofzo?
Maar uitkeringen boven minimumloon zijn in ieder geval geen werkprikkel. Dat mag dus wel duidelijk zijn!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:49 schreef TNA het volgende:
De grens tussen 'passende uitkering' en 'teveel zodat de werkprikkel weg is' is enorm moeilijk te bepalen.
quote:Ook dankzij heffingskortingen en belastingtoeslagen lukt het Gerber het hoofd financieel boven water te houden. Die leveren haar per maand meer dan 400 euro op. Ook weet ze de gemeentelijke potjes voor minima goed te vinden. ‘Ik krijg kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen en een paar jaar geleden kreeg ik bijzondere bijstand voor het betalen van fysiotherapie. Ik kan ook bijzondere bijstand aanvragen als mijn koelkast of wasmachine het begeeft.’ Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’
Niet iedereen heeft het vermogen al deze extra’s te benutten. ‘Je moet goed op de hoogte zijn van alle regelingen en je moet kunnen omgaan met bureaucratische rompslomp. Hoe hoger je opleidings- en denkniveau, hoe makkelijker dat vaak gaat’, zegt hoogleraar Engbersen. Volgens hem zouden veel meer bijstandsgerechtigden makkelijker kunnen rondkomen als de voorzieningen automatisch werden toegekend of in ieder geval eenvoudiger konden worden aangevraagd.
‘Zet ik alle inkomsten onder elkaar, dan kom ik op ongeveer 1.700 euro netto per maand.
Neuh.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar uitkeringen boven minimumloon zijn in ieder geval geen werkprikkel. Dat mag dus wel duidelijk zijn!
Dat is de uitkering ook niet, als ze een minimumloon zouden hebben dan zouden ze nog steeds de belastingtoeslagen en kinderbijslag ontvangen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar uitkeringen boven minimumloon zijn in ieder geval geen werkprikkel. Dat mag dus wel duidelijk zijn!
Waarom?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:03 schreef sigme het volgende:
En ik eet liever droog brood dan ooit nog weer in de bijstand te belanden. Al wás het 1700,-.
Sommige gemeentes houden er nogal KGB-methodes op na, ook als je alles kloppend hebt ingevuld.quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is de uitkering ook niet, als ze een minimumloon zouden hebben dan zouden ze nog steeds de belastingtoeslagen en kinderbijslag ontvangen.
quote:‘Ik krijg kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen en een paar jaar geleden kreeg ik bijzondere bijstand voor het betalen van fysiotherapie. Ik kan ook bijzondere bijstand aanvragen als mijn koelkast of wasmachine het begeeft.’ Gerber gaat met haar kinderen gratis naar musea, theatervoorstellingen, de stadsspeeltuin, de bioscoop en het zwembad. Ze krijgt per maand een bijdrage van 30 euro voor sportcontributie. ‘Ik vind het fijn dat mijn kinderen een leven kunnen leiden als ieder ander. Ze hebben weinig te klagen.’
Ja, maar 1700 euro plus vrijstelling van allerlei belastingen, dat is ruim meer dan ook veel mensen boven het minimumloon verdienen. En die krijgen al die toeslagen niet!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor dit soort alleenstaande moeders heb ik het geld wel over. Maar eigenlijk vind ik dat de bijstand geschrapt zou moeten worden (en in plaats ervan een basisinkomen voor iedereen). Voor veruit de meeste mensen is geld alléén niet voldoende motiverend om te (gaan) werken.
En ik eet liever droog brood dan ooit nog weer in de bijstand te belanden. Al wás het 1700,-.
Agree, werkgevers zouden eens wat grove loonsverhogingen moeten doorvoerenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef draaijer het volgende:
Agree. Er zou een aanzienlijk grotere stimulans moeten zijn om te werken.
Dus jij hebt liever dat ze er hypocriet over doet?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Er is niks mis met haar,ze kan werken en ze geeft schaamteloos toe dat ze niet wil.
Ja, vooral in het zonnetje zetten, dit soort idioten.
Knap, heur.
Geld vangen en nog eisen stellen ook?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sommige gemeentes houden er nogal KGB-methodes op na, ook als je alles kloppend hebt ingevuld.
Dat was voor mij 12 jaar geleden reden om te zeggen dat ze m'n aanvraag daar konden stoppen waar de zon niet schijnt.
Ik heb liever dat ze aan het werk gaat en haar eigen broek ophoudt,quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:13 schreef Marble het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever dat ze er hypocriet over doet?
Het resultaat blijft hetzelfde.
Wanneer er weer bezuinigingen in de WAO doorgevoerd worden, komen veel mensen die niet in staat zijn om te werken vanuit de WAO in de bijstand terecht. Om daar voor altijd in te blijven hangen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze aan het werk gaat en haar eigen broek ophoudt,
De bijstand is voor mensen die kunnen werken maar tijdelijk niets hebben, geen probeem mee om daar premies voor af te dragen. Het is een vangnet, geen hangmat waar je jarenlang lekker in kunt blijven liggen.
Ik geloof ook niet dat dat helemaal correct is, 1400 komt eerst dacht ik.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakmat het volgende:
Dan vervang je enkele warme maaltijden door een boterham met gebakken ei of pannenkoeken. En koop je je kleding 2e hands en schuif je kleding vanuit je sociale netwerk aan elkaar door.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:18 schreef Sapstengel het volgende:
270 euro per maand aan eten, voor vier personen. Knap, daar zit ik bijna aan in m'n eentje. En 50 euro aan kleding, hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Tja, als je het vakantiegeld, bijzondere bijstand en langdurigheidstoeslag door 12 deelt en de kinderbijslag door 3, en net als huur/zorgtoeslag, kindgebonden budget etc optelt bij de maandelijkse inkomsten krijg je die sommen ..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakmat het volgende:
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder bedraagt 853,76 euro. Die 1700 euro is volkomen uit de lucht gegrepen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat dat helemaal correct is, 1400 komt eerst dacht ik.
En waarheen is die dan vertrokken in jouw optiek?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt. Hoe meer kinderen je hebt, hoe aantrekkelijker het is om vooral helemaal niet meer te werken... Slechte zaak als land! Dit werd eerst betaald van de aardgasbaten, nu nog even van de Staatsschuld, en over een paar jaar blijkt het land failliet omdat de laatste werkende vertrokken is.
Neem aan dat die 1700 inclusief zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag, bijzondere bijstand etc is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder bedraagt 853,76 euro. Die 1700 euro is volkomen uit de lucht gegrepen.
Oh, dan valt het wel mee toch. Met zijn vieren leven van 1700 lijkt me nou ook niet echt een vetpot. Ik denk dat er weinig mensen zijn die dan nog 345 over hebben aan het einde van de maand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, als je het vakantiegeld, bijzondere bijstand en langdurigheidstoeslag door 12 deelt en de kinderbijslag door 3, en net als huur/zorgtoeslag, kindgebonden budget etc optelt bij de maandelijkse inkomsten krijg je die sommen ..
dat is dus eigenlijk een vertekend beeld, wil je dat kunnen vergelijken met het minimuminkomen van een werkend persoon zou je bij diegene dit soort toeslagen er ook bij op moeten tellen .. die krijgt immers ook vakantiegeld, kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, en kan daarnaast net als een uitkeringsgerechtigde in aanmerking komen voor huurtoeslag, bijzondere bijstand (sport- en cultuurbijdrage)
Er is van alles bij elkaar opgeteld, doe je dat bij andere mensen tevens, blijken die ineens allemaal op giga inkomsten te zittenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:27 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Neem aan dat die 1700 inclusief zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag, bijzondere bijstand etc is.
Ik had het over gezinnen, niet over alleenstaande ouders. En met toeslagen word die 853 die jij noemt alsnog opgekrikt naar ruwweg 1100.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder bedraagt 853,76 euro. Die 1700 euro is volkomen uit de lucht gegrepen.
http://www.fiscanet.nl/tarieven.nsf/wg?openform&pc=tarieven&jaar=2009&sm=Uitkeringen
Het artikel wat in de op werd gepost en waar die 1700 euro betrekking heeft, betreft een alleenstaande moeder met 3 kinderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik had het over gezinnen, niet over alleenstaande ouders. En met toeslagen word die 853 die jij noemt alsnog opgekrikt naar ruwweg 1100.
Het is bijstand plus langdurigheidstoeslag, plus huurtoeslag, plus zorgtoeslag, plus kinderbijslag, plus kindertoeslag, plus allerlei regelingen voor onverwachte kosten, sport, kranten etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat dat helemaal correct is, 1400 komt eerst dacht ik.
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
http://www.fiscanet.nl/tarieven.nsf/wg?openform&pc=tarieven&jaar=2009&sm=Uitkeringen
Ja, maar die mensen die dan net teveel verdienen om al die toeslagen te krijgen? (net onder modaal ongeveer?) Hun bestedingsruimte is óók ongeveer dat bedrag!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, als je het vakantiegeld, bijzondere bijstand en langdurigheidstoeslag door 12 deelt en de kinderbijslag door 3, en net als huur/zorgtoeslag, kindgebonden budget etc optelt bij de maandelijkse inkomsten krijg je die sommen ..
dat is dus eigenlijk een vertekend beeld, wil je dat kunnen vergelijken met het minimuminkomen van een werkend persoon zou je bij diegene dit soort toeslagen er ook bij op moeten tellen .. die krijgt immers ook vakantiegeld, kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, en kan daarnaast net als een uitkeringsgerechtigde in aanmerking komen voor huurtoeslag, bijzondere bijstand (sport- en cultuurbijdrage)
Wanneer je langdurig in de bijstand zit, kom je uiteindelijk toch in ernstige financiële problemen terecht. Dingen stapelen zich op terwijl er geen reserves zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
Maar dat zeiken loont blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tjonge, ik begin me serieus af te vragen waarom ik nog werk en de helft van mijn inkomsten af sta aan dit soort onzin.
Hoezo idioot? Ga liever bij de samenleving te rade waarom mensen zich niet meer willen inzetten voor het BBP.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Er is niks mis met haar,ze kan werken en ze geeft schaamteloos toe dat ze niet wil.
Ja, vooral in het zonnetje zetten, dit soort idioten.
Knap, heur.
Want werkenden krijgen geen vakantiegeld, geen zorgtoeslag, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Welnee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.
Het hele idee van "extra subsidies" is ook belachelijk, wat mij betreft allemaal direct afschaffen!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Vakantiegeld krijg je niet, dat is gewoon 8% van je jaarloon, gewoon een vorm van bedrijfssparen waar jij niet eens de rente van krijgt. Wat is dat voor onzin dat dat een soort toeslag zou zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Want werkenden krijgen geen vakantiegeld, geen zorgtoeslag, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget?
Werkende minimumloners komen niet in aanmerking voor vrijstellingen van gemeentebelastingen, voor huursubsidie en bijzondere bijstand?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:18 schreef NielsTriple het volgende:
Dat systeem hier in Nederland was toch een sociaal vangnet? Dit is verdomme een sociale hangmat!
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:00 schreef Mendeljev het volgende:
In KLB weten ze de problematiek subtieler te verwoorden:
[..]
Uitslapen met drie kinderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.
Van de helft ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand
Dat komt, omdat er veel mensen in de bijstand zitten, die daar eigenlijk niet thuishoren. Die zaten bijvoorbeeld eerst in de WAO maar zijn daar als gevolg van bezuinigingen uitgegooid en in de bijstand beland. Daar zijn die mensen nog altijd net zo arbeidsongeschikt als in de WAO, maar ze kosten wat minder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:00 schreef Mendeljev het volgende:
In KLB weten ze de problematiek subtieler te verwoorden:
[..]
dat regel ik wel meneerquote:
Ga eerst maar eens kijken of die bijstand wel werkelijk 1700 euro bedraagt? Niet schrikken als dat 853,76 euro blijkt te zijn, he?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.
Klopt. Het is een vermoeden maar ik denk dat de bijstand voorkomt dat mensen wanhopig worden en hun toevlucht zoeken tot wanhoopsdaden. In die zin is de bijstand een soort wetshandhaving of eerder een soort ordehandhaving.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.
Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, etc etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens kijken of die bijstand wel werkelijk 1700 euro bedraagt? Niet schrikken als dat 853,76 euro blijkt te zijn, he?
Kindgebonden budget???quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, etc etc.
Het is een lastig probleem, zijn we er als samenleving wel bij gebaat als al deze kinderen de dagopvang in moeten? Dat kost de samenleving ook klauwen met geld want als die moeder werkt tegen minimumloon is die kinderopvang waarschijnlijk niet uit eigen zak te betalen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt. Hoe meer kinderen je hebt, hoe aantrekkelijker het is om vooral helemaal niet meer te werken... Slechte zaak als land! Dit werd eerst betaald van de aardgasbaten, nu nog even van de Staatsschuld, en over een paar jaar blijkt het land failliet omdat de laatste werkende vertrokken is.
In de berekeningen van de Volkskrant is dat anders bijgeteld bij het netto maandinkomen, daar ging het om, en dat terwijl je het dus niet maandelijks ontvangt, evenmin als de kinderbijslag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vakantiegeld krijg je niet, dat is gewoon 8% van je jaarloon, gewoon een vorm van bedrijfssparen waar jij niet eens de rente van krijgt. Wat is dat voor onzin dat dat een soort toeslag zou zijn?
En nee, met mijn loon kom ik voor geen enkele toeslag in aanmerking. Maar ik mag wel voor de rest dokken. lekker geregeld.
Ja voorheen kindertoeslag (niet te verwarren met kinderbijslag)quote:
Leven van bijstand is verlammend. Als je -zoals deze dames- iets anders nuttigs met je tijd / leven kan doen (ik vind kinderen opvoeden best nuttig, en het schijnt tijd te vréten), dan wil het wel.quote:
Die is hier iig nooit binnengekomen. Mijn ervaring is dat er in theorie overal potjes voor zijn, maar dat het bijna onmogelijk is om in de praktijk daar ook werkelijk iets uit te kunnen ontvangen. Mij is het iig nooit gelukt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja voorheen kindertoeslag (niet te verwarren met kinderbijslag)
http://www.jeugdengezin.n(...)n-budget/default.asp
Niet, want die uitkering bestaat niet. Het is maar een raar artikel, wat een volkomen verkeerd beeld schept van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:27 schreef McKillem het volgende:
Hoe kom ik aan een uitkering van 1700 netto? Dat hou ik echt niet over aan mijn salaris als de regering me weer eens kaal plukt iedere maand.
Met een beetje creatief rekenen dus .. als jij je zorgtoeslag en vakantiegeld etc nou bij je maandelijks inkomsten optelt lijkt het ineens ook een stuk meerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:27 schreef McKillem het volgende:
Hoe kom ik aan een uitkering van 1700 netto? Dat hou ik echt niet over aan mijn salaris als de regering me weer eens kaal plukt iedere maand.
Lijkt me dat jij ook in de bijstand zit en het niet leuk vind dat dit aan de klok gehangen wordt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Met een beetje creatief rekenen dus .. als jij je zorgtoeslag en vakantiegeld etc nou bij je maandelijks inkomsten optelt lijkt het ineens ook een stuk meer
Het probleem is, mijns inziens, dat die vrouwen alleenstaande moeders zijn. Hoeft niet direct een probleem te vormen als bijvoorbeeld ouders of vrienden actief meehelpen, maar idealiter zouden moeders hun kinderen tot en met een bepaalde leeftijd fulltime kunnen verzorgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is een lastig probleem, zijn we er als samenleving wel bij gebaat als al deze kinderen de dagopvang in moeten? Dat kost de samenleving ook klauwen met geld want als die moeder werkt tegen minimumloon is die kinderopvang waarschijnlijk niet uit eigen zak te betalen.
Mwah, voor 1700 netto, wat dus meer is als ik nu overhoud met 40+ uur werken, wil ik best een paar uur per dag door de nodige bureaucratie graven. Dat noem ik voor de vorm dan maar werken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Niet, want die uitkering bestaat niet. Het is maar een raar artikel, wat een volkomen verkeerd beeld schept van de werkelijkheid.
Blij in de bijstand... echt niet. Een maandje is het misschien leuk, maar na een jaar of 10 is er toch echt geen lol meer aan te beleven.
Wijs mij even aan waar die 1700 euro netto maandelijks op mijn rekening gestort kan worden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, voor 1700 netto, wat dus meer is als ik nu verdien met 40+ uur werken, wil ik best een paar uur per dag door de nodige bureaucratie graven. Dat noem ik voor de vorm dan maar werken.
Ik mag inderdaad hopen dat dit niet bestaat.
Ik heb een hekel aan profiteren van andermans geld echt waar maar op het moment dat het lucratiever word dan werken. Tjah. Moet toch ook wel aan mezelf denken he.
Alleenstaande ouders zou sowieso verboden moeten worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Het probleem is, mijns inziens, dat die vrouwen alleenstaande moeders zijn. Hoeft niet direct een probleem te vormen als bijvoorbeeld ouders of vrienden actief meehelpen, maar idealiter zouden moeders hun kinderen tot en met een bepaalde leeftijd fulltime kunnen verzorgen.
Dat zit erbij lieverd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Met een beetje creatief rekenen dus .. als jij je zorgtoeslag en vakantiegeld etc nou bij je maandelijks inkomsten optelt lijkt het ineens ook een stuk meer
Anders lees je het voorgaande even door. 1.700 was inclusief kinderbijslag, allerlei toeslagen en vrijstellingen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wijs mij even aan waar die 1700 euro netto maandelijks op mijn rekening gestort kan worden?
Dus dan bestaat het niet? De regels voor het kindgebonden budget zijn heel helder en niet voor interpretatie vatbaar. Simpelweg inkomens afhankelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die is hier iig nooit binnengekomen. Mijn ervaring is dat er in theorie overal potjes voor zijn, maar dat het bijna onmogelijk is om in de praktijk daar ook werkelijk iets uit te kunnen ontvangen. Mij is het iig nooit gelukt.
Dat is allemaal wel leuk en aardig doorgerekend, maar dat is niet wat er maandelijks op je rekening wordt gestort.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:44 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Anders lees je het voorgaande even door. 1.700 was inclusief kinderbijslag, allerlei toeslagen en vrijstellingen.
Hoe? Scheiden strafbaar stellen ofzo?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Alleenstaande ouders zou sowieso verboden moeten worden.
Dan zou ik die toch ook ontvangen moeten hebben? Dat is zeker niet het geval.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus dan bestaat het niet? De regels voor het kindgebonden budget zijn heel helder en niet voor interpretatie vatbaar. Simpelweg inkomens afhankelijk.
Maakt niks uit. Als je huur omlaag gaat door een voorziening is dat netto te rekenen aangezien je het niet achteraf hoeft uit te geven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig doorgerekend, maar dat is niet wat er maandelijks op je rekening wordt gestort.
Dat het niet op je rekening word gestort beteken niet dat je er niet alsnog van profiteert.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig doorgerekend, maar dat is niet wat er maandelijks op je rekening wordt gestort.
Kep geen idee hoe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:46 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hoe? Scheiden strafbaar stellen ofzo?Idealiteit zouden er geen alleenstaande ouders zijn idd, maar helaas is de realiteit anders.
Er ontstaat nu een discussie, waarbij wordt uitgegaan van een besteedbare 1700 euro in de maand, voor een alleenstaande moeder in de bijstand. En dat je daar heel vrolijk en blij van wordt. De praktijk is, dat er een besteedbaar bedrag is van ongeveer 850 euro per maand. Dat is beslist geen vetpot om daar als éénoudergezin van rond te moeten komen. En blij word je daar ook niet van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maakt niks uit. Als je huur omlaag gaat door een voorziening is dat netto te rekenen aangezien je het niet achteraf hoeft uit te geven.
Nee dat is het niet nee, maar die situatie is voor mij niet anders als ik nou vader zou worden. Dus de slachtoffer uithangen in die zin vind ik gewoon onder de gordel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er ontstaat nu een discussie, waarbij wordt uitgegaan van een besteedbare 1700 euro in de maand, voor een alleenstaande moeder in de bijstand. En dat je daar heel vrolijk en blij van wordt. De praktijk is, dat er een besteedbaar bedrag is van ongeveer 850 euro per maand. Dat is beslist geen vetpot om daar als éénoudergezin van rond te moeten komen. En blij word je daar ook niet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |