welke vaste lasten tellen mee? mag je internet hebben, mag je een auto hebben enz?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:04 schreef n00b13 het volgende:
Ik word toch zo moe van deze topics.
Alsof iedereen zomaar naar de voedselbank mag...
Mochten jullie jezelf serieus willen informeren:
http://www.voedselbankenn(...)icle&id=72&Itemid=81
Lijkt me wel handig met oog op re-integratie op de arbeidsmarktquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
welke vaste lasten tellen mee? mag je internet hebben, mag je een auto hebben enz?
Dat weet ik niet, maar het is dus niet zo dat iedereen met een bijstandsuitkering zo langs de voedselbank mag voor gratis eten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
welke vaste lasten tellen mee? mag je internet hebben, mag je een auto hebben enz?
Je moet toch wat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:10 schreef arjan1212 het volgende:
De aanvragen voor een voedselpakket worden in principe alleen gedaan door o.a. maatschap-pelijk werk, sociale raadslieden, bureau schuldhulpverlening, diaconie van een kerk enz
iemand die daar niks mee te maken wil hebben, die kan dus de tering krijgen?
Ik klaag niet, maar ik vind zeggen dat iedereen met een uitkering een profiteur is en dat die allemaal zomaar een gratis voedselpakketje krijgen en zeggen hoe belachelijk dat allemaal is wel behoorlijk overdrijft. En derhalve is dat tamelijk klachtwaardig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:11 schreef Maikuuul het volgende:
Nederlanders die klagen
Als je dan kijkt wat de mensen in Zuid-Afrika hebben ( wat toch redelijk welvarend is in sommige gedeelten ) dan moeten die mensen hun gulzig pijpmondje eens dichthouden.
Maarja wat doe je eraan, in nl klaagt iedereen over alles maar doet vervolgens niks om de situatie te verbeteren
Mooie valse analogie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:11 schreef Maikuuul het volgende:
Nederlanders die klagen
Als je dan kijkt wat de mensen in Zuid-Afrika hebben ( wat toch redelijk welvarend is in sommige gedeelten ) dan moeten die mensen hun gulzig pijpmondje eens dichthouden.
Maarja wat doe je eraan, in nl klaagt iedereen over alles maar doet vervolgens niks om de situatie te verbeteren
De situatie hier vergelijken met mensen uit Zuid-Afrika. De verschillen zijn vele malen groter dan de overeenkomsten. En dan toch proberen te vergelijken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Misschien is mijn woordenboek kapot, maar hoe?
Welk land is dan wel een goede vergelijking?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De situatie hier vergelijken met mensen uit Zuid-Afrika. De verschillen zijn vele malen groter dan de overeenkomsten. En dan toch proberen te vergelijken.
Geen, wat de vergelijking is niet goed.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Welk land is dan wel een goede vergelijking?
Dus er is geen een land vergelijkbaar met Nederland dat de zaakjes wel goed op orde heeft?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen, wat de vergelijking is niet goed.
Ik heb dan het geluk dit nooit te hoeven mee maken. Maar je snapt er oprecht geen kanker vanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit
Godverdomme man, vind je het gek dat je naar de voedselbank moet je uitkering als je zo nodig ook een tablet en een computer moet hebben? Wees blij dat je geld hebt en geef het uit aan de basisbehoeftes
Geld krijgen en nog zeuren
Al die tokkies toch een partij geld uitgeven aan roken en plakplaatjes en vervolgens naar de voedselbank
NB: er komt niet eens een nationaal geschenk achterlijke zeikerds
Zo simpel mag je de conclusie niet trekken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus er is geen een land vergelijkbaar met Nederland dat de zaakjes wel goed op orde heeft?
Nou, dat stemt in ieder geval hoopvol
Ik denk dat het zo beter is.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zo simpel mag je de conclusie niet trekken.
Wat is hier de analogie eigenlijk?
I) Aanname: De gemiddelde Nederlander bezit meer dan de gemiddelde Zuid-Afrikaner.
II) Aanname: Op Fok! klagen veel mensen veel. dat ze te weinig krijgen in vergelijking met wat ze (vinden te moeten) verdienen.
Conclusie: Nederlanders klagen om niets vergeleken Zuid-Afrikanen. Nederlanders klagen dat ze 'te weinig' hebben, terwijl er massa's mensen zijn die minder hebben.
Maar in Zuid-Afrika is het levensonderhoud ook veel minder prijzig. Misschien relatief gezien wel lager dan in Nederland en is de belastingdruk nog eens minder.quote:
True,quote:
Ik denk dat als je het geld dat mensen hebben in brood uitdrukt je nog steeds veel minder brood hebt dan in Nederland.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar in Zuid-Afrika is het levensonderhoud ook veel minder prijzig. Misschien relatief gezien wel lager dan in Nederland en is de belastingdruk nog eens minder.
Noorwegen. Die weten ook van gekkigheid niet wat ze met de olie/gas inkomsten moeten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen, wat de vergelijking is niet goed.
Wie heeft hier een uitkering dan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:04 schreef HCFeestbeest het volgende:
terechte klacht
al die uitkeringtrekkende paupers gaan nu negatief reageren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |