quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Je komt echt tijd te kort en het is echt erg beperkt, veel dingen not in the beta. Daarbij is de stadsruimte te klein.. zo kun je NOOIT zo'n gave grote stad bouwen die in simcity 4 me uren bezig hield.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Uurtje spelen is klaar. Ik vind dat er nog wel erg grote lege plekken tussen zitten als je iets gebouwd hebt.
Dat is het zeker.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:32 schreef Boterbartje het volgende:
Verder ziet het er wel gelikt uit hoor, dat uitbreiden van gebouwen is echt een super fraai systeem
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is het zeker.Dat vind ik wel een erg goede verbetering.
Klopt, je kunt wel een treinstation e.d. kopen, maar dat is alleen om meer toeristen te trekken. Ik hoop dan zeker op een DLC later met meer mogelijkheden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.
Daarbij heb je weinig, weinig weinig transportmogelijkheden, alles wat simcity 4 rush hour bracht is weg
Een grote metropool maken in SC4 is mij nooit gelukt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.
Daarbij heb je weinig, weinig weinig transportmogelijkheden, alles wat simcity 4 rush hour bracht is weg
EA kennende zal er wel veel DLC komen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, je kunt wel een treinstation e.d. kopen, maar dat is alleen om meer toeristen te trekken. Ik hoop dan zeker op een DLC later met meer mogelijkheden.
Als ze daadwerkelijk wat toevoegen: laat maar komen! Ik hoef het niet te kopenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
EA kennende zal er wel veel DLC komen.![]()
![]()
ZIt niet in de beta, maar normaal naast de knop van de city hallquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoe kan ik een burgemeestershuis plaatsen? Waar zit de knop daarvoor? Dus niet decity hall.
Nee, precies het is geen verplichting. Maar soms voelt het wel zo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk wat toevoegen: laat maar komen! Ik hoef het niet te kopen
heb nu pas tijd.quote:
Waarom is het dan onderdeel van een objective in de beta?.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
ZIt niet in de beta, maar normaal naast de knop van de city hall
Half miljoen inwoners, een business centre met allemaal hoge flats, goed bezocht vliegveld en metrosysteem dat zowat nog uitgebreider is dan de waterleidingen en zwaar overbevolkt. Een mega stad.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Een grote metropool maken in SC4 is mij nooit gelukt.
Omdat kaas niet aan het plafond groeit. Je ziet in mijn net geplaatste screenshot ook een niet te doen opdracht. Ik moet een landmark plaatsen en die staan ook nog uit. Het is overigens een optioneel objectief, dus je kunt gewoon doorgaan. Je city hall kun je wel opwaarderen en later 1 gebouw aan plaatsen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarom is het dan onderdeel van een objective in de beta?.
Toch apart dat ik dan al een stad van een miljoen inwoners heb mogen zien ladenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Half miljoen inwoners, een business centre met allemaal hoge flats, goed bezocht vliegveld en metrosysteem dat zowat nog uitgebreider is dan de waterleidingen en zwaar overbevolkt. Een mega stad.
Dat zie ik hier niet gebeuren, zeker ook niet vanwege de regionsize, die kaarten zijn gewoon té klein
Gold die niet voor de Dev Beta? Anders DM.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb mijn hele eerste uurtje trouwens opgenomen. Maaaaar... technisch gezien mag ik het niet posten IVM de NDA...
Ja, maar na een tijdje is hij opeens klaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
duurde dat decompressing updated data bij jullie ook lang of ligt dat aan mijn tage laptop? (Ja m'n veel te dure game machine staat nou eenmaal niet bij m'n vriendin)
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Net de tutorial gespeeld en mijn eerste uurtje erop zitten. Denk dat ik hem toch maar ga pre-orderen. Maxis heeft zich wederom bewezen wat mij betreft!
Nee het is geen echt vervolg op Simcity 4, het is een echte reboot van de serie en de insteek van de gameplay is volledig veranderd. Dat was even wennen maar dat duurde niet lang. Het spel speelt lekker soepel en begeleid je goed bij het maken van keuzes. Het spel is makkelijk, maar niet dumbed down. In tegendeel, er is nog meer informatie beschikbaar dan ooit in Simcity 4.
Waar ik wel een beetje tegenaan liep was dat gebouwen uit zichzelf groter worden en meer ruimte in gaan nemen. Dat betekend dus dat als je in het begin alles op elkaar bouwt met weinig ruimte voor uitbreiding, er dus ook geen uitbreiding zal plaatsvinden zonder dingen te slopen. Maar dat is een kwestie van plannen natuurlijk.
Het regio spelen is wel een beetje een must heb ik gemerkt en wordt ook wel een beetje gepushed door constant te benadrukken dat je politie, brandweer etc. naar je buursteden kan sturen en daar meer geld mee kan verdienen. Door geen buursteden beschikbaar te hebben mis je dus een flink deel van het spel en inkomen. Je kan natuurlijk al die steden zelf opvullen maar om nou een half dozijn verschillende steden te onderhouden is misschien een beetje saai. Het is dus wel echt een multiplayer game geworden. Maar ik kijk nu al uit om met een paar Fokkers een regio op te bouwen en te kijken hoeveel er mogelijk is![]()
Het niet kunnen bouwen van enorme steden is in de eerste instantie een domper, maar als ik zie hoeveel detail er nu in het spel gebouwd zit dankzij de Glassbox engine en de multiplayer gameplay dan denk ik niet eens dat ik het ga missen. Er is nu zoveel meer te doen dan wegen leggen, zonen, wegen leggen, zonen, wegen leggen, zonen en dat opent hele nieuwe opties.
Ik ben in ieder geval zeer positief verrast. Straks nog lekker een uurtje spelen en wat andere dingen proberen.
+1quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:08 schreef Adolecens het volgende:
Op zich heeft dit ook wel wat, dat je maar een uurtje kan spelen. Je hebt nu de mogelijkheid om steeds opnieuw te beginnen en zo optimaal de gameplay te ervaren in plaats van gelijk beginnen met je "echte" stad.
Dus als ie straks uitkomt kan je goed getraind beginnen. Ik ben enthousiast!
[..]
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Zei ik toch, pessimistquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Net de tutorial gespeeld en mijn eerste uurtje erop zitten. Denk dat ik hem toch maar ga pre-orderen. Maxis heeft zich wederom bewezen wat mij betreft!
Ik ben in ieder geval zeer positief verrast. Straks nog lekker een uurtje spelen en wat andere dingen proberen.
Klopt, ik dacht eerst screens nog wel, maar even nagelezen. Dus ik haal nu alles weg, voordat we gedoe krijgen. Daar heb ik geen zin in, ik wil nog langer met EA door 1 deur kunnen als site zijndequote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb mijn hele eerste uurtje trouwens opgenomen. Maaaaar... technisch gezien mag ik het niet posten IVM de NDA...
Oud nieuwsquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:19 schreef Pheno het volgende:
Yoepi, nog meer goed nieuws: http://www.ea.com/uk/news/origin-for-apple-mac
Origin for mac begint het levenslicht in alpha te zien
Beter dan die HP-werklaptop waar het nu op loopt
Alsof ik het halve internet doorwandelquote:
EA komt je vannacht van je bed lichten, ouwe waaghals dat je me er bent.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef iScripters het volgende:
Weet niet zeker of dit onder de NDA valt, maar ik gok van nietIk doe mn brandweer aan de hoofdweg, maar elke keer gezeik dat ze niet op tijd kunnen zijn bij een brand. Ja, die weg staat aardig vol, maar normale mensen (ik weet dat dit een spel is...) gaan aan de kant voor de brandweer. Heb eraan gedacht om de brandweer een dedicated weg te geven, maar op een punt moeten ze door de drukte. Iemand hier een oplossing voor?
Bugreport doen? daar is tenslotte de beta voorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef iScripters het volgende:
Weet niet zeker of dit onder de NDA valt, maar ik gok van nietIk doe mn brandweer aan de hoofdweg, maar elke keer gezeik dat ze niet op tijd kunnen zijn bij een brand. Ja, die weg staat aardig vol, maar normale mensen (ik weet dat dit een spel is...) gaan aan de kant voor de brandweer. Heb eraan gedacht om de brandweer een dedicated weg te geven, maar op een punt moeten ze door de drukte. Iemand hier een oplossing voor?
Je mag gerust praten over de beta, maar screens en vids niet. Waarom ze dan de mogelijk zelfs ingame geven moet je me niet vragen, dat is gewoon vragen om gedoequote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef iScripters het volgende:
Weet niet zeker of dit onder de NDA valt, maar ik gok van nietIk doe mn brandweer aan de hoofdweg, maar elke keer gezeik dat ze niet op tijd kunnen zijn bij een brand. Ja, die weg staat aardig vol, maar normale mensen (ik weet dat dit een spel is...) gaan aan de kant voor de brandweer. Heb eraan gedacht om de brandweer een dedicated weg te geven, maar op een punt moeten ze door de drukte. Iemand hier een oplossing voor?
Precies, feedbackknop ftw.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bugreport doen? daar is tenslotte de beta voor
Dacht meer dat het een design fout van mij was, en niet een mogelijke bug. Ik ga reportenquote:
Nee, want pas bij een x-aantal inwoners groeit je stadhuis etc. Je moet eerst in de breedte gaan, dan ga je pas in de hoogtequote:
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ga nu proberen een kleine kern te maken. Als er vraag is naar huizen en ik zone niet bij moeten ze de hoogte wel in gaan toch?
Hoe krijg je landvalue hoog?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.
Zo rond de 15000 inwoners lukt dat wel.
En je krijgt dan ook die luxe huizen als je high-wealth parken bouwt enzoquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.
Zo rond de 15000 inwoners lukt dat wel.
High-wealth parken bouwenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hoe krijg je landvalue hoog?
Mijn happyfactor is helemaal prima
M'n hele stad stond volquote:
High wealth, of gewoon die eerste, low-wealth?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
M'n hele stad stond vol
volgens mij was het gewoon even een simdip. Nieuwe stad nieuwe kansen, tot over een uur!
high wealth. Beetje gek , want deze stad floreerde wel. Hoogbouw alles.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:48 schreef Adolecens het volgende:
[..]
High wealth, of gewoon die eerste, low-wealth?
Ja volgens mij die grote weg als hoofdweg gebruiken en dan daarachter woonwijken pakken. Ik druk achterin elke keer m'n industrie vanwege de wind ookquote:
Weetje dat dit gewoon mega tof zou zijn als je SC4 spel had maar dan met de functies van dit. Dus wel groot en metro's en alles maar gebouwen uit kunnen breiden, glassbox engine met simulaties wat betreft water, stroom etc. Erg tof.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
Toch wel erg jammer, ik had me flink verheugd op een echt vervolg van deel 4 en niet op een complete reboot.
Ik hoop maar dat de SC4 mod-makers inspiratie kunnen halen uit de dingen die wel leuk gedaan zijn in deze game.
mijn stad zag er meer uit als een wijk dan daadwerkelijk als een stadquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja volgens mij die grote weg als hoofdweg gebruiken en dan daarachter woonwijken pakken. Ik druk achterin elke keer m'n industrie vanwege de wind ook
is gewoon kut dat zo'n uur zo kort is. Je kan niet eens samenwerken met andere steden
Ja die ruimte moet als het goed is dichtgroeien zodra de gebouwen groeien. Gewoon kleinere vlakken maken denk ik dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:03 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn stad zag er meer uit als een wijk dan daadwerkelijk als een stad
de hoeveelheid ruimte tussen wegen (voor bebouwing enzo) wat doen jullie daarmee?
ik mis m'n tiles... dan kon ik precies zien en uitrekenen hoe ik m'n stad helemaal stampus vol kon bouwenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja die ruimte moet als het goed is dichtgroeien zodra de gebouwen groeien. Gewoon kleinere vlakken maken denk ik dan?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ik mis m'n tiles... dan kon ik precies zien en uitrekenen hoe ik m'n stad helemaal stampus vol kon bouwen
Ik hoop het, na een uur heb je net een leuke stad staanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik vermoed toch wel dat er morgen een "hack" is te vinden die die uurbeperking omzeilt.
hoe?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:23 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik hoop het, na een uur heb je net een leuke stad staan
Per uur 8.000 binnen
Casino's, veel duurdere parken, heel veel woningbebouwing, school met een paar upgrades, zh met een upgrade en nog 2 losse, stadhuis 2x upgrade. Na een uur stond mijn woningbehoefte nog skyhighquote:
De tijd dat er 'wel even' een hack wordt gemaakt begint toch echt langzaam verleden tijd te worden. Men moet dat eens gaan inzien. Als je met zo'n hack gaat spelen kan je snel gedag zeggen tegen je Origin account denk ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik vermoed toch wel dat er morgen een "hack" is te vinden die die uurbeperking omzeilt.
mits niet online zijn de meeste hacks er nog steeds binnen 1 a 2 dagen , zitten er veel online features in duurt het wat langer.. maar voor de meeste spellen is het een kwestie van tijd, maar aangezien ze de MMO aanpak hebben (servers doen het werk wat normaal de client deed) vraag ik mij af of ze met een gedegen crack komen...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:29 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
De tijd dat er 'wel even' een hack wordt gemaakt begint toch echt langzaam verleden tijd te worden. Men moet dat eens gaan inzien. Als je met zo'n hack gaat spelen kan je snel gedag zeggen tegen je Origin account denk ik.
jup. maar iedereen die hier nu meldt heeft er al een dus je kan er vast wel een krijgen als je er nog geen hebtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:22 schreef Doler12 het volgende:
Kregen jullie gewoon een key via e-mail? Zelf niks gekregen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:19 schreef pirke het volgende:
Iemand nog een key over? Beetje laat, ik weet het...
?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Zojuist mijn key gekregen, maar ben al vrolijk aan het spelen. Dus bij deze.
8XGY-XUKF-23HF-JUDH-P7BX
Wie hem het eerst gebruikt is de gelukkige. Succes!
De beperkingen van dit spel zijn het gevolg van de overgedetailleerdheid van glassbox. Een Simcity 4 stad simuleren tot op elke bewoner toe is niet praktisch mogelijk, daarom zijn de steden nu zo miniscuul.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weetje dat dit gewoon mega tof zou zijn als je SC4 spel had maar dan met de functies van dit. Dus wel groot en metro's en alles maar gebouwen uit kunnen breiden, glassbox engine met simulaties wat betreft water, stroom etc. Erg tof.
beide games pakken het vanuit een ander perspectief aan.. ergens daartussen zit de gulden middenweg denk ik.. (al neig ik persoonlijk meer de simcity 4 kant op)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:23 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De beperkingen van dit spel zijn het gevolg van de overgedetailleerdheid van glassbox. Een Simcity 4 stad simuleren tot op elke bewoner toe is niet praktisch mogelijk, daarom zijn de steden nu zo miniscuul.
Het zou mij persoonlijk niets kunnen boeien wat Sim A doet op weg naar zijn werk, liever wat meer abstractie en macroschaal in ruil voor grotere en mooiere steden. Simcity 4 deed dit ook niet goed (de NAM fixt het een beetje), maar volgens mij is dit nieuwe spel ook geen goede oplossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ah daarom had ik hem dus unlocked; wist niet waardoor. Maar eerste stad boven de 20.000 en inkomen halverwege was 9000 per uur, alleen toen moest ik ineens extra school enz.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:32 schreef Flitskikker het volgende:
Om de tornado te unlocken moet je een stuk of 6 windmolens bouwen. De rest is niet beschikbaar in de bčta.
Neu ligt denk ik aan m'n eigen verbinding. Tenzij iedereen dat heeft nuquote:
Simcity 4 had woonwerkverkeer per gebouw wat met NAM erbij op zich wel aardig werkt. De zwakte van het spel zat hem een beetje in dat het alles wat niet met werk te maken had weinig precies was. Het maakte bijvoorbeeld geen reet uit hoe en waar je je stadscentrum plaatste, als er maar genoeg toegang was en je het maar volpropte met wat dure parken en monorails enzo. Verder deden de sims niets anders dan naar hun werk gaan en had je bijvoorbeeld niet zoiets als een lokaal winkelcentrum in een woonwijk waar boodschappen gedaan moesten worden. Afgezien van de efficientie van woonwerkverkeer hoefde je niet echt na te denken over de precieze plaatsing van woonwijken en andere gebouwen, als je maar geen dirty industry naast een villawijk zette of zoiets.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:25 schreef mschol het volgende:
[..]
beide games pakken het vanuit een ander perspectief aan.. ergens daartussen zit de gulden middenweg denk ik.. (al neig ik persoonlijk meer de simcity 4 kant op)
Nouja, ik denk dat als je de huidige simcity op de schaal van simcity 4 flikkert, met ook snelwegen, terraforming, metro's, monorails dan kan er denk ik best wel iets heel moois uit komen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:35 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Simcity 4 had woonwerkverkeer per gebouw wat met NAM erbij op zich wel aardig werkt. De zwakte van het spel zat hem een beetje in dat het alles wat niet met werk te maken had weinig precies was. Het maakte bijvoorbeeld geen reet uit hoe en waar je je stadscentrum plaatste, als er maar genoeg toegang was en je het maar volpropte met wat dure parken en monorails enzo. Verder deden de sims niets anders dan naar hun werk gaan en had je bijvoorbeeld niet zoiets als een lokaal winkelcentrum in een woonwijk waar boodschappen gedaan moesten worden. Afgezien van de efficientie van woonwerkverkeer hoefde je niet echt na te denken over de precieze plaatsing van woonwijken en andere gebouwen, als je maar geen dirty industry naast een villawijk zette of zoiets.
Dus er zat wel een soort pathfinding in, maar al het andere was heel lomp gedaan met simpele actieradiussen van de ziekenhuizen, en luchtvervuiling. Het spel had vooral waarde als een aesthetisch programma, je kon er heel mooi iets mee vormgeven en een bepaalde sfeer creeeren. Ik denk dat als er iets meer functie mbt wat je inwoners doen en willen in had gezeten, en iets meer flexibiliteit wat betreft de vorm van de wegen en woonwijken (zodat je ook bijvoorbeeld zoiets als Amsterdam of Tokyo kan bouwen, in plaats van alleen Chicago-klonen), het spel perfect zou zijn geweest.
3D mogen ze van mij houden. 2.5D zoals in 4 was volgens mij perfect voor Simcity.
De schaal hoeft geen punt te zijn, als je maar wat concessies doet wat betreft real time simulatie. Een stad bouwen gaat immers om generalisaties en trends, niet om individuele burgers.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:50 schreef Boterbartje het volgende:
Dat is hongkong
Maar zo zou het spel er inderdaad een beetje uit moeten zien. Maar in feite ís dat ook simcity alleen dan op GROTE schaal
muahmuah. Ze zouden het moeten beperken tot groepen. 1 groep = huis 10 groepen = flatje. etc.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:00 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De schaal hoeft geen punt te zijn, als je maar wat concessies doet wat betreft real time simulatie. Een stad bouwen gaat immers om generalisaties en trends, niet om individuele burgers.
Er zijn ook games waarbij dat er wel toe doet, en waarvoor deze engine wel geschikt kan zijn (een nieuwe simtower bijvoorbeeld), maar voor het bouwen van een stad werkt het gewoon niet.
Kom je straks misschien niet in de problemen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:27 schreef pirke het volgende:
Heb toch nog een manier gevonden om aan een key te komen: op amazon.com (niet UK/DE) de BOXED versie bestellen, dan krijg je binnen 5 minuten een key, die activeren, en dan de bestelling annuleren omdat hij ergens anders goedkoper is (is nog waar ook)....
Maar misschien als je de game koopt en je wilt de key gebruiken dan kan dat misschien niet, omdat je account al een key heeft gebruikt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:29 schreef pirke het volgende:
Nee, ik mag legaal orders plaatsen en annuleren. En omdat je de boxed versie koopt, hoef je pas begin maart te betalen, of je moet hem vroegtijdig annuleren.
Deze key is alleen voor de beta.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:35 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar misschien als je de game koopt en je wilt de key gebruiken dan kan dat misschien niet, omdat je account al een key heeft gebruikt?
1. Installeer de laatste versie van Origin (www.origin.com/download).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:48 schreef blow... het volgende:
Hoe installeer ik de beta?
Ik heb geen idee hoe ik origin installeer
Dankjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
1. Installeer de laatste versie van Origin (www.origin.com/download).
2. Als Origin op de pc staat, moet er een account aangemaakt worden. Dat doe je door de aanwijzingen te volgen wanneer Origin opstart.
3. Zodra de account actief is moet de onderstaande code ingewisseld worden. Dat doe je door linksboven op het Origin logo te klikken en vervolgens op "Redeem code". Een wat uitgebreidere uitleg over hoe de code ingewisseld kan worden staat op de volgende site: https://help.ea.com/article/redeem-your-serial-code-in-origin
4. Startend vanaf 25 januari 18.00 uur, ga naar "Mijn Games" om de SimCity Beta te downloaden en te installeren.
5. Wanneer de installatie compleet is, druk op "Play" om met SimCity aan de slag te gaan. De beta eindigt 28 januari 9.01 uur
Het duurt lang.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ah, een mailtje gekregen van Origin met een key. Vandaag maar even installeren
Dan zet ik 'm maar alvast aanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:35 schreef blow... het volgende:
[..]
Het duurt lang.
Nu nog steeds bezig...
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan zet ik 'm maar alvast aan
got itquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:39 schreef RobotKitten het volgende:
Heb ook een extra key ontvangen per mail... 3NEN-ACQK-L2QY-UPJ3-8QQB
Gelukkig welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind dat je best makkelijk winst maakt. Iets waar ik in 4 altijd in faalde.![]()
in m'n eerste potje faalde ik vrij hard met maken winst.. maar dat heeft ook denk ik te maken met mijn SC4 bouw aanpak stijl (blokken met gebouwen, en aan beide kanten zonen..)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind dat je best makkelijk winst maakt. Iets waar ik in 4 altijd in faalde.![]()
Heel wat meer capaciteit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:17 schreef tim94 het volgende:
ik ben benieuwd of dit ook zo gaat met de launch ....
Beter geven ze de servers dan wat meer capaciteit ofzo
Klopt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
"Our servers are currently experiencing heavy load, but we will open the login for new players as soon as possible. Thank you for your patience, this information helps us determine the server capacity required to deliver a smooth experience for launch".Oftewel: "We hebben te weinig servers, want dat gaat ten koste van onze winst".
idd haha, kzit nu al bijna een half uur te wachten totdat die login servers niet meer bezet zijn -_-quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heel wat meer capaciteit.
of ze hebben bewust de servers minder capaciteit gegeven (lees: servers gebruikt die ze nog hadden liggen, want de nieuwe zijn nog onderweg ofzo)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:17 schreef tim94 het volgende:
ik ben benieuwd of dit ook zo gaat met de launch ....
Beter geven ze de servers dan wat meer capaciteit ofzo
Zojuist 20 seconden, nu weer 1,5 minuut.quote:
Daar zit ik al een half uurtje in nu :Squote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zojuist 20 seconden, nu weer 1,5 minuut.
vooralsnog heb ik op mijn officiele beta inschrijving.. (ergens aan het begin, zo rond augustus/juli vorig jaar) nog geen key mogen ontvangenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
jeuj, ook een key in m'n mail. Ik zei toch dat iedereen een key zou krijgen.
Je moet het ook zo casual mogelijk invullen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:29 schreef mschol het volgende:
[..]
vooralsnog heb ik op mijn officiele beta inschrijving.. (ergens aan het begin, zo rond augustus/juli vorig jaar) nog geen key mogen ontvangen
niks mis met een stresstest, liever dat als beta verpakken dan tijdens launch met zo'n titel gigantische problemen te laten veroorzaken..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Gewoon een stress test deze beta. Heavy load. Sure. Motor city online was ook een soortgelijk iets. Nooit problemen mee gehad.
true.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
niks mis met een stresstest, liever dat als beta verpakken dan tijdens launch met zo'n titel gigantische problemen te laten veroorzaken..
Liep het vast.quote:
werkt prima! Je kan veel tweaken in de grafische settings, natuurlijk mis je wel de shiny details, maar verder. Bijna nog soepeler dan sc4 op dezelfde machine!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:45 schreef T_Killer het volgende:
Ik heb ook een key gekregenen ben m aan t downloaden. Heb er een hard hoofd in dat de beta een beetje speelbaar op mn oude machine. Maar ik probeer het toch maar
eerste wat ik daar altijd plantte was zo'n money park en dan pas gaan nadenken wat of ik wouquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind dat je best makkelijk winst maakt. Iets waar ik in 4 altijd in faalde.![]()
Money park?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:56 schreef Adolecens het volgende:
[..]
eerste wat ik daar altijd plantte was zo'n money park en dan pas gaan nadenken wat of ik wou
Collega had nog geen key, aanbieding verlopen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:45 schreef iScripters het volgende:
Heb ook net een key gekregen.. laat even weten als je nog een key nodig hebt. Mijn extra key is gereserveerd voor een collega, maar mocht hij hem zelf ook ontvangen hebben is hij beschikbaar.
Edit: Graag alleen als je echt nog geen key hebt, niet voor een extra.
Is die van mij al gebruikt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:05 schreef valek het volgende:
Zijn er nog ergens keys te bemachtigen?
Jammer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:08 schreef iScripters het volgende:
[..]
Collega had nog geen key, aanbieding verlopen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:09 schreef valek het volgende:
[..]
Jammer.![]()
Als iemand nog een key over heeft hoor ik het graag.
Ik PM em naar jequote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:09 schreef valek het volgende:
[..]
Jammer.![]()
Als iemand nog een key over heeft hoor ik het graag.
Je hebt een pm luctor.et.emergoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb ook een key gekregen in mijn mail, maar had er reeds één gekregen.
Dus als er iemand is die er nog één wil.
Ditquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:13 schreef Re.active het volgende:
En blijkbaar kon er geen bedankje vanaf van de gene die m gebruikt heeft...
http://www.origin.com/nl/downloadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:28 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Waar kan ik de download link vinden van de beta?
Ik kan hem niet vinden, ik heb al wel een code via twitter gekregen.
'Simville' zou beter hebben gepast.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:30 schreef Ame_thyst het volgende:
Nou hier was ik dus al bang voor, een SimCity 4 met
- veel minder features (kan alleen maar kiezen tussen wonen / commercie en industrie, waar zijn de 3 levels per categorie gebleven? )
- geen terra forming
- (veel te) kleine maps
- geforceerd promoten van spelen met vrienden
- ongelofelijk makkelijk, ieder geval in de beta
Toch knap dat ze in de 10 jaar tussen SimCity 4 en dit geval het voor elkaar gekregen hebben de hoeveelheid dingen die je in het spel kan doen te verkleinen
het is , zoals ik eerder zei: een sims 3 meets simcity i.p.v andersomquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:30 schreef Ame_thyst het volgende:
Nou hier was ik dus al bang voor, een SimCity 4 met
- veel minder features (kan alleen maar kiezen tussen wonen / commercie en industrie, waar zijn de 3 levels per categorie gebleven? )
- geen terra forming
- (veel te) kleine maps
- geforceerd promoten van spelen met vrienden
- ongelofelijk makkelijk, ieder geval in de beta
Toch knap dat ze in de 10 jaar tussen SimCity 4 en dit geval het voor elkaar gekregen hebben de hoeveelheid dingen die je in het spel kan doen te verkleinen
Inderdaad, grote kans dat het ook best wel een commercieel succes gaat worden doordat het nu meer de Sims speler aanspreekt. Maar volgens mij dit is niet het spel waar oude SimCity spelers op zaten te wachten. Jammer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:33 schreef mschol het volgende:
[..]
het is , zoals ik eerder zei: een sims 3 meets simcity i.p.v andersom
Sideshowbobbiequote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ah, een mailtje gekregen van Origin met een key. Vandaag maar even installeren
als je een uur og twee wacht krijg je de mijne.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:42 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
$%@$^ code is al in gebruik.
Heeft iemand heel heel mischien nog een code voor mij?
Tof!!!!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je een uur og twee wacht krijg je de mijne.
Ja dat hoorde in ook in een interview, wel apart om te horen aangezien SimCity 4 toen het uitkwam een echte pc killer was. Daar hoorde je toen ook niemand over. (60 fps is leuk maar niet echt nodig voor een dergelijk spel)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:46 schreef bjorntju het volgende:
Sim City 4: [ afbeelding ]
Sim City 2012: [ afbeelding ]
Als excuus gebruikte ze dat het te veel processing power kost om erg grote steden te simuleren, dat was ook de reden dat het simulatie gebeuren op de servers van Maxis draait.
In SC4, is zo'n mod oid die je plaatste in de map, krijg je er een parkje bij met negatieve kosten van tientallen miljoenen per maand. Die 2 maanden laten staan en je hoeft nooit meer naar je budget te kijkenquote:
Die eerste! Hoeveel jaar werk zou daar wel niet inzitten!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:46 schreef bjorntju het volgende:
Sim City 4:
SimCity: [ afbeelding ]
Cities XL 2012: [ afbeelding ]
Ik heb de beta demo nu 2x gespeeld en ik vind het zeker wel een toffe game, maar ik ben gewoon heel erg bang dat het erg snel gaat vervelen. Een stadje heb je zo vol gebouwd, en er zit ook echt gewoon 0 uitdaging in.
Als excuus gebruikte ze dat het te veel processing power kost om erg grote steden te simuleren, dat was ook de reden dat het simulatie gebeuren op de servers van Maxis draait.
Oké daar kan ik wel inkomen, maar aan de andere kant, wat nou als iemand nou een erg high-end PC heeft? Ik neem aan dat Maxis geen $1500 kostende server heeft staan voor elke speler. Laat de keuze lekker aan de spelers zelf. Het lijkt mij een hele leuke game, en voordat ik de beta speelde dacht ik dat ik niet zo veel last zal hebben van de kleine steden, wel dus. Ik laat mijn pre-order nog wel staan, maar ik denk er wel nog even over na.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:50 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ja dat hoorde in ook in een interview, wel apart om te horen aangezien SimCity 4 toen het uitkwam een echte pc killer was. Daar hoorde je toen ook niemand over. (60 fps is leuk maar niet echt nodig voor een dergelijk spel)
Het interview ging verder met de vermelding dat er veel complexe bekeringen gedaan worden. Nou laat ik eerlijk zijn, ik zou niet weten wat er nu in deze titel complexer is dan in Simcity 4
als ze de sims die in de stad wonen inderdaad allemaal aparte gedachten enzo geven dan kan het vrij heftig worden..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:37 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Inderdaad, grote kans dat het ook best wel een commercieel succes gaat worden doordat het nu meer de Sims speler aanspreekt. Maar volgens mij dit is niet het spel waar oude SimCity spelers op zaten te wachten. Jammer.
nee tuurlijk niet, die zetten een iets kostbaardere server in en die kan het werk van duizenden spelers volgen (er hoeft immers alleen gerekend te worden wanneer iemand in de desbetreffende regio bezig is)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:46 schreef bjorntju het volgende:
Oké daar kan ik wel inkomen, maar aan de andere kant, wat nou als iemand nou een erg high-end PC heeft? Ik neem aan dat Maxis geen $1500 kostende server heeft staan voor elke speler
Die tutorial moest ik net openen, maar die deed het niet eens. Ik opnieuw die game gestart: Waiting Room.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:27 schreef Seroczynski het volgende:
Heb gisteren alleen de tutorial gedaan, niets bijzonders. Vandaag 25 minuten moeten wachten (15 + 5 + 5, kutsysteem) om voor het eerst een volledig uur te kunnen spelen. Ik vind hem beter dan ik had verwacht, dus dikke prima.
de beta zal ook een stresstest zijn, waardoor ze de capaciteit (in theorie) kunnen vergroten voor de launchquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:31 schreef n00b13 het volgende:
Het stomme is meer: Wie garandeerd dat je de game wel normaal kunt spelen als ie straks in de winkel ligt? Je kunt zelfs niet single player spelen offline. Dat zuigt best hard voor een casual gamer als ik.
Stresstesten hoeft in 2013 niet meer met echte gebruikers.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:32 schreef mschol het volgende:
[..]
de beta zal ook een stresstest zijn, waardoor ze de capaciteit (in theorie) kunnen vergroten voor de launch
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:32 schreef mschol het volgende:
[..]
de beta zal ook een stresstest zijn, waardoor ze de capaciteit (in theorie) kunnen vergroten voor de launch
Bij specialisatiequote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:00 schreef SosuaCafe het volgende:
Waar kan ik dat gambling ding vandaan halen. Kan hem nergens vinden.
60 euro is bijzonder duur idd. Ik weet nog dat ik SimCity 3000 gratis kreegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:32 schreef Seroczynski het volgende:
De laatste Sim City die ik heb gespeeld is 3, en na 2000 vond ik die heel erg tegen vallen. Maar nu ze alles veel toegankelijk hebben gemaakt, en sommige dingen gewoon makkelijker, heb ik er wel weer zin in.
Alleen vind ik 60 euro ook wat veel.. Hopelijk kan ik de game rond de release ergens voor minder vangen, 40 euro vind ik wel een mooi prijsje voor deze game.
SimCity4 nooit gespeeld?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:32 schreef Seroczynski het volgende:
De laatste Sim City die ik heb gespeeld is 3, en na 2000 vond ik die heel erg tegen vallen. Maar nu ze alles veel toegankelijk hebben gemaakt, en sommige dingen gewoon makkelijker, heb ik er wel weer zin in.
Alleen vind ik 60 euro ook wat veel.. Hopelijk kan ik de game rond de release ergens voor minder vangen, 40 euro vind ik wel een mooi prijsje voor deze game.
nou. dat ben ik niet met je eens...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Stresstesten hoeft in 2013 niet meer met echte gebruikers.
Dat klopt deels wel, gameplay kun je moeilijk simuleren, maar puur het raadplegen van bepaalde gegevens (wat een server in essentie natuurlijk altijd verzorgd), kun je best automatisch doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:37 schreef mschol het volgende:
[..]
nou. dat ben ik niet met je eens...
je kan een hoop simuleren, maar 10, 100 duizenden spelers (allen met eigen specifieke eigenschappen) kan je niet zomaar eventjes simuleren, de gebruikers ervaring kan je er b.v. niet mee meten.
Dat waren nog eens steden en regio's. Kon je echt trots zijn op je werk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:33 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat is nog niets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste is ook wel erg extreem, maar inderdaad, ik had bij SC4 meer het idee dat ik iets maakte waarin echt iemand zou kunnen wonen. Het nieuwe spel vind ik, ondanks dat het de individuele sims daadwerkelijk simuleert, een beetje doods. Het voelt teveel als een spelletje.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:43 schreef AureliusM het volgende:
[..]
Dat waren nog eens steden en regio's. Kon je echt trots zijn op je werk.
Waar pre-order je hem voor 45 euro dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:46 schreef davedavy het volgende:
60 Min omIs de 45 euro pre order wel waard denk ik
Straks 5 en dan weer 10 en dan weer 2 en dan weer 1.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:51 schreef valek het volgende:
Het spel is geinstalleerd. Moest nog 10 minuten wachten en gaan met de banaan, DACHT IK. Nu moet ik telkens 2 minuten wachten. Zijn de 2 minuten om, weer 2 minuten wachten
Nee, die hoeft maar 1 keer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:53 schreef blow... het volgende:
Moet je eigenlijk elke keer die tutorial doen?
Ik kon hem volgens mij niet eens een tweede keer doen..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:53 schreef blow... het volgende:
Moet je eigenlijk elke keer die tutorial doen?
Schijnt wel te kunnen, tijdens het spelen op de (...) knop klikken, settings, en dan zou er een knop staan naar de tutorial. Settings vanuit het hoofdmenu toont die knop niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:53 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik kon hem volgens mij niet eens een tweede keer doen..
Steekt hand opquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:53 schreef iScripters het volgende:
Had er nog iemand een key nodig? Tijdens het wachten op Twitter actief geweest om keys voor Fok!ers te scoren ^^
Heb je die gekocht? (CitiesXL2012 dan he)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:55 schreef SosuaCafe het volgende:
Nou paar keer gespeeld. Leuk spel. Nu maar even CitiesXL2012 proberen.
Deze mag weer naar iemand anders, heb er inmiddels een gekregen. Maar bedankt!!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je een uur og twee wacht krijg je de mijne.
Oke geef hem dan maar aan mij!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:57 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Deze mag weer naar iemand anders, heb er inmiddels een gekregen. Maar bedankt!!
En dat is dan nog niksquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:58 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Zit al een kwartier te wachten om er in te komen
Je kan überhaupt niet spelen zonder online te gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:59 schreef Boterbartje het volgende:
Moet zeggen dat ik het wel gay vindt dat er zo weinig beschikbaar is in de beta. De hele shit draait om dat samen werken tussen steden, en juist dat kun je niet doen. Hoe kun je het spel nou goed bugtesten dan?
Ja dat /care niet. Maar je kan nu enkel in 1 stad spelen ipv dat hele dubbelsteden ding te testenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je kan überhaupt niet spelen zonder online te gaan.
Denk dat dat deels is om twijfelaars over te halen tot kopen, omdat je toch wilt weten hoe dat is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat /care niet. Maar je kan nu enkel in 1 stad spelen ipv dat hele dubbelsteden ding te testen
Ik wel het gewoon uitproberenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat /care niet. Maar je kan nu enkel in 1 stad spelen ipv dat hele dubbelsteden ding te testen
Ik al een uur langerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:58 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Zit al een kwartier te wachten om er in te komen
hier ookquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:08 schreef cherrycoke het volgende:
could not log in to SimCity due to a network errorwat is deze
Nope al gebruikt, maar toch bedankt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:12 schreef iScripters het volgende:
Doler12 laat even weten of hij werkt
server is toch downquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:13 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nope al gebruikt, maar toch bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |