Nee, want pas bij een x-aantal inwoners groeit je stadhuis etc. Je moet eerst in de breedte gaan, dan ga je pas in de hoogtequote:
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ga nu proberen een kleine kern te maken. Als er vraag is naar huizen en ik zone niet bij moeten ze de hoogte wel in gaan toch?
Hoe krijg je landvalue hoog?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.
Zo rond de 15000 inwoners lukt dat wel.
En je krijgt dan ook die luxe huizen als je high-wealth parken bouwt enzoquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kijk vooral naar je landvalue en happyfactor. Ik had al aardig wat appartementen. Nog niet ziekelijk hoog, maar wel startend van een verdieping of tien.
Zo rond de 15000 inwoners lukt dat wel.
High-wealth parken bouwenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hoe krijg je landvalue hoog?
Mijn happyfactor is helemaal prima
M'n hele stad stond volquote:
High wealth, of gewoon die eerste, low-wealth?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
M'n hele stad stond vol
volgens mij was het gewoon even een simdip. Nieuwe stad nieuwe kansen, tot over een uur!
high wealth. Beetje gek , want deze stad floreerde wel. Hoogbouw alles.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:48 schreef Adolecens het volgende:
[..]
High wealth, of gewoon die eerste, low-wealth?
Ja volgens mij die grote weg als hoofdweg gebruiken en dan daarachter woonwijken pakken. Ik druk achterin elke keer m'n industrie vanwege de wind ookquote:
Weetje dat dit gewoon mega tof zou zijn als je SC4 spel had maar dan met de functies van dit. Dus wel groot en metro's en alles maar gebouwen uit kunnen breiden, glassbox engine met simulaties wat betreft water, stroom etc. Erg tof.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
Toch wel erg jammer, ik had me flink verheugd op een echt vervolg van deel 4 en niet op een complete reboot.
Ik hoop maar dat de SC4 mod-makers inspiratie kunnen halen uit de dingen die wel leuk gedaan zijn in deze game.
mijn stad zag er meer uit als een wijk dan daadwerkelijk als een stadquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja volgens mij die grote weg als hoofdweg gebruiken en dan daarachter woonwijken pakken. Ik druk achterin elke keer m'n industrie vanwege de wind ook
is gewoon kut dat zo'n uur zo kort is. Je kan niet eens samenwerken met andere steden
Ja die ruimte moet als het goed is dichtgroeien zodra de gebouwen groeien. Gewoon kleinere vlakken maken denk ik dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:03 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn stad zag er meer uit als een wijk dan daadwerkelijk als een stad
de hoeveelheid ruimte tussen wegen (voor bebouwing enzo) wat doen jullie daarmee?
ik mis m'n tiles... dan kon ik precies zien en uitrekenen hoe ik m'n stad helemaal stampus vol kon bouwenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja die ruimte moet als het goed is dichtgroeien zodra de gebouwen groeien. Gewoon kleinere vlakken maken denk ik dan?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ik mis m'n tiles... dan kon ik precies zien en uitrekenen hoe ik m'n stad helemaal stampus vol kon bouwen
Ik hoop het, na een uur heb je net een leuke stad staanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik vermoed toch wel dat er morgen een "hack" is te vinden die die uurbeperking omzeilt.
hoe?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:23 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik hoop het, na een uur heb je net een leuke stad staan
Per uur 8.000 binnen
Casino's, veel duurdere parken, heel veel woningbebouwing, school met een paar upgrades, zh met een upgrade en nog 2 losse, stadhuis 2x upgrade. Na een uur stond mijn woningbehoefte nog skyhighquote:
De tijd dat er 'wel even' een hack wordt gemaakt begint toch echt langzaam verleden tijd te worden. Men moet dat eens gaan inzien. Als je met zo'n hack gaat spelen kan je snel gedag zeggen tegen je Origin account denk ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik vermoed toch wel dat er morgen een "hack" is te vinden die die uurbeperking omzeilt.
mits niet online zijn de meeste hacks er nog steeds binnen 1 a 2 dagen , zitten er veel online features in duurt het wat langer.. maar voor de meeste spellen is het een kwestie van tijd, maar aangezien ze de MMO aanpak hebben (servers doen het werk wat normaal de client deed) vraag ik mij af of ze met een gedegen crack komen...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:29 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
De tijd dat er 'wel even' een hack wordt gemaakt begint toch echt langzaam verleden tijd te worden. Men moet dat eens gaan inzien. Als je met zo'n hack gaat spelen kan je snel gedag zeggen tegen je Origin account denk ik.
jup. maar iedereen die hier nu meldt heeft er al een dus je kan er vast wel een krijgen als je er nog geen hebtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:22 schreef Doler12 het volgende:
Kregen jullie gewoon een key via e-mail? Zelf niks gekregen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:19 schreef pirke het volgende:
Iemand nog een key over? Beetje laat, ik weet het...
?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Zojuist mijn key gekregen, maar ben al vrolijk aan het spelen. Dus bij deze.
8XGY-XUKF-23HF-JUDH-P7BX
Wie hem het eerst gebruikt is de gelukkige. Succes!
De beperkingen van dit spel zijn het gevolg van de overgedetailleerdheid van glassbox. Een Simcity 4 stad simuleren tot op elke bewoner toe is niet praktisch mogelijk, daarom zijn de steden nu zo miniscuul.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weetje dat dit gewoon mega tof zou zijn als je SC4 spel had maar dan met de functies van dit. Dus wel groot en metro's en alles maar gebouwen uit kunnen breiden, glassbox engine met simulaties wat betreft water, stroom etc. Erg tof.
beide games pakken het vanuit een ander perspectief aan.. ergens daartussen zit de gulden middenweg denk ik.. (al neig ik persoonlijk meer de simcity 4 kant op)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:23 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De beperkingen van dit spel zijn het gevolg van de overgedetailleerdheid van glassbox. Een Simcity 4 stad simuleren tot op elke bewoner toe is niet praktisch mogelijk, daarom zijn de steden nu zo miniscuul.
Het zou mij persoonlijk niets kunnen boeien wat Sim A doet op weg naar zijn werk, liever wat meer abstractie en macroschaal in ruil voor grotere en mooiere steden. Simcity 4 deed dit ook niet goed (de NAM fixt het een beetje), maar volgens mij is dit nieuwe spel ook geen goede oplossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |