quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Je komt echt tijd te kort en het is echt erg beperkt, veel dingen not in the beta. Daarbij is de stadsruimte te klein.. zo kun je NOOIT zo'n gave grote stad bouwen die in simcity 4 me uren bezig hield.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Uurtje spelen is klaar. Ik vind dat er nog wel erg grote lege plekken tussen zitten als je iets gebouwd hebt.
Dat is het zeker.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:32 schreef Boterbartje het volgende:
Verder ziet het er wel gelikt uit hoor, dat uitbreiden van gebouwen is echt een super fraai systeem
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is het zeker.Dat vind ik wel een erg goede verbetering.
Klopt, je kunt wel een treinstation e.d. kopen, maar dat is alleen om meer toeristen te trekken. Ik hoop dan zeker op een DLC later met meer mogelijkheden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.
Daarbij heb je weinig, weinig weinig transportmogelijkheden, alles wat simcity 4 rush hour bracht is weg
Een grote metropool maken in SC4 is mij nooit gelukt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup. Maar ik mis toch wel dat hele metropool idee van simcity 4 waar je op die grote tiles van metropool tot sub urbs en alles. Nu kun je of alleen een businesscentrum of een groot dorp bouwen. Erg jammer.
Daarbij heb je weinig, weinig weinig transportmogelijkheden, alles wat simcity 4 rush hour bracht is weg
EA kennende zal er wel veel DLC komen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, je kunt wel een treinstation e.d. kopen, maar dat is alleen om meer toeristen te trekken. Ik hoop dan zeker op een DLC later met meer mogelijkheden.
Als ze daadwerkelijk wat toevoegen: laat maar komen! Ik hoef het niet te kopenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
EA kennende zal er wel veel DLC komen.![]()
![]()
ZIt niet in de beta, maar normaal naast de knop van de city hallquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoe kan ik een burgemeestershuis plaatsen? Waar zit de knop daarvoor? Dus niet decity hall.
Nee, precies het is geen verplichting. Maar soms voelt het wel zo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk wat toevoegen: laat maar komen! Ik hoef het niet te kopen
heb nu pas tijd.quote:
Waarom is het dan onderdeel van een objective in de beta?.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
ZIt niet in de beta, maar normaal naast de knop van de city hall
Half miljoen inwoners, een business centre met allemaal hoge flats, goed bezocht vliegveld en metrosysteem dat zowat nog uitgebreider is dan de waterleidingen en zwaar overbevolkt. Een mega stad.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Een grote metropool maken in SC4 is mij nooit gelukt.
Omdat kaas niet aan het plafond groeit. Je ziet in mijn net geplaatste screenshot ook een niet te doen opdracht. Ik moet een landmark plaatsen en die staan ook nog uit. Het is overigens een optioneel objectief, dus je kunt gewoon doorgaan. Je city hall kun je wel opwaarderen en later 1 gebouw aan plaatsen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarom is het dan onderdeel van een objective in de beta?.
Toch apart dat ik dan al een stad van een miljoen inwoners heb mogen zien ladenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Half miljoen inwoners, een business centre met allemaal hoge flats, goed bezocht vliegveld en metrosysteem dat zowat nog uitgebreider is dan de waterleidingen en zwaar overbevolkt. Een mega stad.
Dat zie ik hier niet gebeuren, zeker ook niet vanwege de regionsize, die kaarten zijn gewoon té klein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |