bquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:03 schreef tong80 het volgende:
De vijf verdachten die in België
vastzaten voor de mishandeling van een
man in Eindhoven zijn onder voorwaarden
vrijgelaten.Ze moeten wel beschikbaar
blijven voor de politie,zo heeft de
Belgische onderzoeksrechter bepaald.
De vijf meldden zich gisteren bij de
Belgische politie.De andere drie
verdachten van de mishandeling zitten
vast in Eindhoven.Van een van hen,een
jongen van 17,is het voorarrest vandaag
met 14 dagen verlengd.Hij wordt
beschuldigd van poging tot doodslag.
Het slachtoffer (22) werd op 4 januari
in het centrum van Eindhoven geslagen,
geschopt en bewusteloos achtergelaten.
Gastquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:46 schreef Anno2012 het volgende:
Gewoon even een willekeurig bericht bij het zoeken op ''vechtpartij'' op google.
http://www.gelderlander.n(...)echtpartij-1.3605502
Waar is pownews nu, waar is 1 week nationale ophef,waarom is niemand verontwaardigd,waar is de nationale hype.
Komend stapweekend zal er ergens ook wel weer iemand worden mishandeld,als het er niet meer zijn.. Hoor je niks over.
Klantquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:13 schreef Woffel het volgende:
[..]
Gast
Wat een ontiegelijk slechte vergelijking
Oh je ziet daadwerkelijk niet t verschil tussen de verhouding qua personen, de aanleiding, het ontbreken van beelden, de wetenschap bij de politie wie ze moeten hebben? Sadquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:14 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Klant
Wat ongelofelijk blind ben jij.
Dat zou een mooie publieke lynchpartij opleveren denk ikquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:13 schreef ZuidGrens het volgende:
Die school van die gasten wordt nu door de politie bewaakt, stond vandaag in het Eindhovens Dagblad.
Maar maandag gaan ze beelden publiceren van een andere mishandeling, op het Stadhuisplein in Eindhoven. Gaat lekker in mijn stad.
Kijk, een keer een klap op je kop krijgen is niet zo erg, dat heb ik ook wel eens gehad en dat spookt nog wel even door je hoofd maar je wordt er wel hard van. Maar deze laffe daad (en dan met name Brent Leijssen) kan niet hard genoeg bestraft worden imo.
Eigenlijk moeten ze die Brent zaterdag gewoon in Eindhoven uit laten gaan, voor straf. Kijken of hij dan nog zo stoer is, maar daar weten we allemaal het antwoord op.
Ik ga mijn reactie niet herhalen,dan moet je maar lezenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:22 schreef Woffel het volgende:
[..]
Oh je ziet daadwerkelijk niet t verschil tussen de verhouding qua personen, de aanleiding, het ontbreken van beelden, de wetenschap bij de politie wie ze moeten hebben? Sad
En dan zeuren als er een steniging plaatsvind in Iran.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou een mooie publieke lynchpartij opleveren denk ik
Ik vind het ook ongelooflijk dat mensen deze poging tot doodslag afdoen als iets dat heel gewoon en normaal is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:30 schreef HyperViper het volgende:
Het is toch eigenlijk een schande dat er nog steeds mensen zijn die het opnemen voor de ouders van de daders.
Het begon natuurlijk met het idee dat het Marokkanen waren, zonder dat was er natuurlijk een stuk minder enthousiaste verontwaardiging te bespeuren. Daarna zijn een heleboel mensen dan heel hard hun best gaan doen om het gevoel vast te houden, om niet door de mand te vallen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:46 schreef Anno2012 het volgende:
Gewoon even een willekeurig bericht bij het zoeken op ''vechtpartij'' op google.
http://www.gelderlander.n(...)echtpartij-1.3605502
Waar is pownews nu, waar is 1 week nationale ophef,waarom is niemand verontwaardigd,waar is de nationale hype.
Komend stapweekend zal er ergens ook wel weer iemand worden mishandeld,als het er niet meer zijn.. Hoor je niks over.
Het is te zot voor woorden. Deze mensen zouden eigenlijk nooit meer kinderen mogen krijgen. Ze hebben gefaald en onschuldige slachtoffers zijn gevallen. Om je huig uit je mond te kotsen, zo walgelijk is het wat hier gebeurd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:33 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind het ook ongelooflijk dat mensen deze poging tot doodslag afdoen als iets dat heel gewoon en normaal is.
Bizar , terwijl de verdachten net 30km van Eindhoven wonen. Wat een enorme rompslomp en verkwisting van belastinggeld.quote:'Omdat de verdachten niet in Nederland wonen, is een verzoek om internationale rechtsbijstand gedaan.' Het verzoek is nodig om de verdachten in Nederland te krijgen voor verhoor.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Urker Dagblad en http://teletekst.nos.nl/tekst/107-01.html
Bedanktquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:14 schreef Jian het volgende:
[..]
je vraagt je wel een af waarom je het doet![]()
NWS / Mishandeling Vestdijk Eindhoven #14
Die zijn nu even boodschappen doen ofzo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:29 schreef Chahna het volgende:
poging tot doodslag dus.
waar zijn die wijsneuzen die zeiden dat het geen openbare geweldpleging was omdat het slachtoffer er wellicht niets aan overhoudt?
Ja gelly? Waar ben je nu? Hallo?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:29 schreef Chahna het volgende:
poging tot doodslag dus.
waar zijn die wijsneuzen die zeiden dat het geen openbare geweldpleging was omdat het slachtoffer er wellicht niets aan overhoudt?
en xa1pt en nog meer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:32 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja gelly? Waar ben je nu? Hallo?
vechtpartijtjequote:Op donderdag 24 januari 2013 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap het wel maar het is en blijft een aparte situatie, er is niemand dood, er is geen blijvende schade, er worden per weekend honderden mensen in elkaar getrapt en geslagen maar nu eisen we bloed aan het schavot... alle 8 voor 10 jaar het gevangenis in... of erger
prima als we dat voortaan willen, dan wordt het verschil tussen een vechtpartijtje op straat en iemand doodmaken wel steeds kleiner
quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh daar ben ik best toe bereid hoor, bij deze.
Maar denk niet dat men hier daar genoegen mee neemt, die willen bloed zien.
Dat zijn twee verschillende vragen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarop baseren jullie je om te zeggen dat dit geen normaal vechtpartijtje is?
Wie zegt dat Re niet gelijk heeft en er vanavond weer iemand in elkaar wordt gerost in het uitgaansleven?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarop baseren jullie je om te zeggen dat dit geen normaal vechtpartijtje is?
Wie zegt dat Re niet gelijk heeft en er vanavond weer iemand in elkaar wordt gerost in het uitgaansleven?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vechtpartijquote:Bij een gevecht gebruiken alle partijen geweld
Eigenlijk wel erg dat jij dit verschil moet uitleggenquote:
Mwah, liever dit dan een justitie die corrupt is. En over wat voor tijdsbestek hebben we het eigenlijk?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:37 schreef BlaZ het volgende:
Overigens is vind ik het opmerkelijk dat dit soort zaken tussen Nederland en België nog altijd zo ontzettend slecht geregeld zijn. Waarom kunnen verdachten niet meteen uitgewisseld worden?
[..]
Bizar , terwijl de verdachten net 30km van Eindhoven wonen. Wat een enorme rompslomp en verkwisting van belastinggeld.
waarom ikquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eigenlijk wel erg dat jij dit verschil moet uitleggen
Tuurlijk, maar nog liever een efficiënt systeem. 80 dagen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, liever dit dan een justitie die corrupt is. En over wat voor tijdsbestek hebben we het eigenlijk?
4 jan heeft de schoppartij plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, liever dit dan een justitie die corrupt is. En over wat voor tijdsbestek hebben we het eigenlijk?
Sommige users zijn zeldzaam bizar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:48 schreef Chahna het volgende:
[..]
en xa1pt en nog meer.
de usual suspects zeg maar.
even een voorbeeld:
[..]
vechtpartijtje![]()
wat vind jij van de aanklacht? zeker niet mee eens want dan kun je iedereen wel opsluiten na een weekendje stappen want dit gebeurt heel vaak toch?
zelfs medelijden met de daders:
[..]
Echt, alsjeblieft....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:29 schreef Chahna het volgende:
poging tot doodslag dus.
ik refereerde naar een gewoon vechtpartijtje natuurlijk, dit was geen vechtpartij...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:48 schreef Chahna het volgende:
[..]
en xa1pt en nog meer.
de usual suspects zeg maar.
even een voorbeeld:
[..]
vechtpartijtje![]()
wat vind jij van de aanklacht? zeker niet mee eens want dan kun je iedereen wel opsluiten na een weekendje stappen want dit gebeurt heel vaak toch?
zelfs medelijden met de daders:
[..]
hehehequote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik probeer het niet eens meer. kudo's voor jou.
Ken je de film "The Mist" waar een gestoorde relifreak allerhande volgelingen krijgt in een winkel ? Die briesende meute hier doet me een beetje een hun denken.quote:
nee ik ben meer fan van Die Hard en dergelijkequote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ken je de film "The Mist" waar een gestoorde relifreak allerhande volgelingen krijgt in een winkel ? Die briesende meute hier doet me een beetje een hun denken.
Ik ook. Maar Stephen King kun je wel waarderen denk ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik ben meer fan van Die Hard en dergelijke
Gewoon goed en snel geregeld is de wens, hoeft helemaal niet in verband te staan met corruptie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou dit geval anders behandeld moeten worden ? Dat riekt een beetje naar klassenjustitie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gewoon goed en snel geregeld is de wens, hoeft helemaal niet in verband te staan met corruptie.
Juist voor het slachtoffer (en de samenleving, die indirect ook het slachtoffer is) is het belangrijk dat er snel en adequaat gereageerd wordt. Dit duurt simpelweg te lang. Verdachten zijn bekend, verzoek tot aanhouding en uitlevering is gedaan, dus niet langer zeuren of bureaucratische vertraging, maar meteen overdragen aan NL. Die paarse krokodil is altijd ergerlijk, maar nu wel heel erg ethisch onverantwoord.
Hoezo anders? Ik vind het stompzinnig en bizar dat e.e.a. kennelijk niet efficiënt en kordaat geregeld kan worden. Heeft mi geen reet met klassenjustitie te maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarom zou dit geval anders behandeld moeten worden ? Dat riekt een beetje naar klassenjustitie.
van wikiquote:Klassenjustitie
Van klassenjustitie is sprake wanneer meer vermogenden of beter opgeleiden door wetgeving, behandeling of rechterlijke uitspraken bevoorrecht worden ten opzichte van anderen. Wanneer leden van deze groep juist strenger beoordeeld worden spreekt men van omgekeerde klassenjustitie.
In alle gevallen zou uitwisseling tussen EU landen onmiddelijk plaats moeten vinden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarom zou dit geval anders behandeld moeten worden ? Dat riekt een beetje naar klassenjustitie.
Onbegrijpelijk dat deze paarse krokodil nog bestaat. Was oprecht in de veronderstelling dat dit (zeker binnen EU/Benelux) wel beter geregeld was.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:02 schreef sp3c het volgende:
vind het ook te lang duren, zou toch niet moeten binnen de EU en de Benelux maar schijnbaar gaat daar nog wat rompslomp overheen
Je denkt dat justitie niet meer te doen heeft ? Bovendien moet alles op de juiste manier gaan, we willen immers geen briesende meute die om het hoofd van de offficier van justitie schreeuwt omdat er een vormfout gemaakt is en de dader vrijuit gaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:04 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hoezo anders? Ik vind het stompzinnig en bizar dat e.e.a. kennelijk niet efficiënt en kordaat geregeld kan worden. Heeft mi geen reet met klassenjustitie te maken.
Waarom zou het recht zich aan moeten passen aan jouw aandachtsspanne?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gewoon goed en snel geregeld is de wens, hoeft helemaal niet in verband te staan met corruptie.
Juist voor het slachtoffer (en de samenleving, die indirect ook het slachtoffer is) is het belangrijk dat er snel en adequaat gereageerd wordt. Dit duurt simpelweg te lang. Verdachten zijn bekend, verzoek tot aanhouding en uitlevering is gedaan, dus niet langer zeuren of bureaucratische vertraging, maar meteen overdragen aan NL. Die paarse krokodil is altijd ergerlijk, maar nu wel heel erg ethisch onverantwoord.
ja ... dat is bijna hetzelfde als wat stopnaald zegt iddquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou het recht zich aan moeten passen aan jouw aandachtsspanne?
Daar komt het echter wel op neer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ... dat is bijna hetzelfde als wat stopnaald zegt idd
maar niet helemaal
Je kunt dingen correct afhandelen EN tegelijkertijd snel/kordaat zijn. En nee, IK behoor niet tot welke briesende meute dan ook. Ik heb me tot dusverre helemaal buiten de discussie gehouden en alleen meegelezen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:06 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je denkt dat justitie niet meer te doen heeft ? Bovendien moet alles op de juiste manier gaan, we willen immers geen briesende meute die om het hoofd van de offficier van justitie schreeuwt omdat er een vormfout gemaakt is en de dader vrijuit gaan.
Het ene onrecht/schandaal/onrecht verdwijnt niet en wordt ook niet ongedaan gemaakt of onbelangrijker dan het andere onrecht/schandaal/onrecht. Bizar standpunt van je eigenlijk.quote:Bovendien, waar maken jullie je druk over. Over een maand is er wel weer een ander geval waar je je druk over maakt en ben je dit al lang vergeten.
Als justitie voor het uitwisselen van verdachten van België naar Nederland 80 dagen nodig heeft dan denk ik dat er flinke hervormingen nodig zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:06 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je denkt dat justitie niet meer te doen heeft ? Bovendien moet alles op de juiste manier gaan, we willen immers geen briesende meute die om het hoofd van de offficier van justitie schreeuwt omdat er een vormfout gemaakt is en de dader vrijuit gaan.
Bovendien, waar maken jullie je druk over. Over een maand is er wel weer een ander geval waar je je druk over maakt en ben je dit al lang vergeten.
Dank u. Voor sommigen is willen begrijpen wat bedoeld wordt nogal moeilijk. Dan is het leuk om te zien dat anderen wel begrijpen wat gezegd/geschreven is.quote:
Een mooie quote om eens aan te halen als jou onrecht overvalt.quote:Bovendien, waar maken jullie je druk over. Over een maand is er wel weer een ander geval waar je je druk over maakt en ben je dit al lang vergeten.
Dit dus. Een termijn van 80 dagen is bizar lang en mi absoluut het predicaat paarse krokodil waardig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als justitie voor het uitwisselen van verdachten van België naar Nederland 80 dagen nodig heeft dan denk ik dat er flinke hervormingen nodig zijn.
Dit betekend in feite dat grensoverschrijdende criminaliteit amper aangepakt kan worden.
Dat zou ik zo generaliserend niet durven stellen, maar in deze situatie dus wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:17 schreef Specularium het volgende:
Paarse krokodil is een prima metafoor voor de rechtsgang in Nederland.
Te ondoordachte of onzorgvuldige procedures leiden tot fouten. Bovendien is het ook niet zo dat ze in voorarrest zitten of nu nog een gevaar zijn voor hun omgeving. Althans, zo is dat volgens mij beoordeeld door de rechterlijke macht.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |