Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Iranees denk ik...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Is vast een Turk. Zijn altijd zo gebrekkig en lomp als het aankomt op communicatie en praten.
Hij maakt maar een grapje.quote:
Oh dat heb ik gemist? Hoe komen ze daarbij?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
en er is niet sprake van zware mishandeling dus... ben benieuwd wat de straf gaat worden
Jaja @Marie30..(daar begint het meestal mee)..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:39 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Iranees denk ik...
[..]
Hij maakt maar een grapje.
slachtoffer heeft er geen zwaar lichamelijk letsel aan overgehoudenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:41 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Oh dat heb ik gemist? Hoe komen ze daarbij?
Pas wel op ja, hij is een echte rokkenjager.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:43 schreef Maron het volgende:
[..]
Jaja @Marie30..(daar begint het meestal mee)..![]()
En dat bepaalt hoe ze het dan noemen? Voor mij blijft het gewoon poging tot doodslag.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:45 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
slachtoffer heeft er geen zwaar lichamelijk letsel aan overgehouden
Want daarvoor was jij fan van Geenstijl?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sinds ze zijn overgenomen is het zum kotsen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:49 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Pas wel op ja, hij is een echte rokkenjager.
[..]
En dat bepaalt hoe ze het dan noemen? Voor mij blijft het gewoon poging tot doodslag.![]()
Heb je een bronnetje? En geen Iranees met roze microfoon aub
Nou.. Ergens in 2007/2008 was het niveau een stuk hoger, nu ik er over nadenk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want daarvoor was jij fan van Geenstijl?
Troll. Natuurlijk valt dit onder zware mishandeling.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:41 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Oh dat heb ik gemist? Hoe komen ze daarbij?
Welke krokodillentranen? Ze distantieert zich van het gedrag van haar kleinzoon en wil er geen commentaar op geven?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:13 schreef stekelzwijn het volgende:
Dankzij ingrijpen van de ouders kwamen die gasten steeds overal mee weg. Nu zijn de koppen en namen bekend en reageert de familie (oma, schijnt bekend te zijn). Dit lijken me krokodillentranen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_Strijbosch__.html
Vooral jij!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:02 schreef HyperViper het volgende:
Wat sommige users hier zeggen is om te kotsen.
Je kunt natuurlijk niet tendentieus en ongefundeerd zijn zonder dat een bepaalde politieke richting de boventoon gaat voeren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:08 schreef De_Guidance het volgende:
Vroeger probeerden ze nog de schijn op te houden dat ze pluriform waren.
Nu zie je duidelijk dat een bepaalde politieke richting de boventoon voert.
Maar provocatief ( + tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsen) waren ze altijd hoor. Zo zijn ze groot geworden.
Hippe omaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:13 schreef stekelzwijn het volgende:
Dankzij ingrijpen van de ouders kwamen die gasten steeds overal mee weg. Nu zijn de koppen en namen bekend en reageert de familie (oma, schijnt bekend te zijn). Dit lijken me krokodillentranen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_Strijbosch__.html
Lees eens goed. En wat zei je ook alweer over schelden gisteren?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:15 schreef HyperViper het volgende:
Ze zouden eigenlijk verhaal moeten gaan halen bij die oma. Wat geen commentaar. Trut.
Sarcasme, I assume?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:15 schreef HyperViper het volgende:
Ze zouden eigenlijk verhaal moeten gaan halen bij die oma. Wat geen commentaar. Trut.
Wat moet ik goed lezen? En over dat schelden, laat eens zien waar ik in dit topic aan het schelden ben op users?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lees eens goed. En wat zei je ook alweer over schelden gisteren?
Oh, je mag wel schelden op die oma? Die zegt dat ze de daad van haar kleinzoon afkeurt?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:26 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat moet ik goed lezen? En over dat schelden, laat eens zien waar ik in dit topic aan het schelden ben op users?
Ja duh. Leest zij hier mee? Neemt zij deel aan deze discussie? Denk maar even hard na.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, je mag wel schelden op die oma?
Niet goed genoeg. Daar komt ze nu mee aankakken? Laat mij niet lachen zeg.quote:Die zegt dat ze de daad van haar kleinzoon afkeurt?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:33 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja duh. Leest zij hier mee? Neemt zij deel aan deze discussie? Denk maar even hard na.
[..]
Niet goed genoeg. Daar komt ze nu mee aankakken? Laat mij niet lachen zeg. Die feeks moet samen met dat inteeltgedrocht van een kleinzoontje in een diepe kerker geflikkerd worden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)lag_Eindhoven__.htmlquote:Verdachte mishandeling: poging doodslag
DEN BOSCH -
De 17-jarige jongen uit Vosselaar die heeft bekend dat hij heeft meegedaan aan het geweld tegen een 22-jarige jongeman in Eindhoven, wordt beschuldigd van poging tot doodslag. Hij blijft nog zeker 14 dagen vastzitten. Zijn advocaat Peter van de Laar heeft dat vrijdag gezegd na afloop van de voorgeleiding bij de rechter-commissaris.
2 weken schoffelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom is het ineens zo rustig hier?
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)lag_Eindhoven__.html
Forse eis zeg, had ik nooit verwacht en de dader volgens mij ook niet. Hoeveel jaar staat hierop?
Maximaal 2 jaar omdat hij minderjarig is, anders 10quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom is het ineens zo rustig hier?
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)lag_Eindhoven__.html
Forse eis zeg, had ik nooit verwacht en de dader volgens mij ook niet. Hoeveel jaar staat hierop?
Bronquote:Politie Turnhout: verdachten bedreigd
EINDHOVEN/TURNHOUT - De politie van Turnhout heeft vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven op een geheime locatie ondergebracht omdat er aanwijzingen waren dat de jongens gevaar liepen.
In de Belgische krant Het Nieuwsblad zegt de Turnhoutse politiechef Roger Leys dat de jongens en hun familieleden de afgelopen dagen meerdere malen zijn bedreigd. "We hebben meerdere oproepen gekregen. De heksenjacht op sociale media stemt tot nadenken. De daders waren bevreesd dat ze uit hun eigen woning zouden worden gesleurd." Leys noemt dat 'geen gezonde tendens'.
Op sociale media gaan namen en foto's rond van de acht verdachten van de mishandeling van een 22-jarige man uit Oirschot, die plaatsvond op 4 januari, sinds de politie beelden van het incident vrijgaf.
De vijf verdachten die in België wonen meldden zich donderdag vrijwillig bij de politie van Turnhout. Een van hen werd vanaf zijn woning opgehaald met een niet-herkenbaar politiebusje. Zij zijn op een geheime locatie in Turnhout ondergebracht.
Drie andere verdachten van de mishandeling hebben zich eerder bij de politie in Eindhoven gemeld. Zij worden vandaag voorgeleid voor de rechter-commissaris in Den Bosch. Die beslist of de drie nog langer moeten worden vastgehouden of in afwachting van het onderzoek op vrije voeten worden gesteld.
De vijf die in Turnhout vastzitten worden vandaag voorgeleid aan de onderzoeksrechter. Die moet beslissen of zij worden uitgeleverd naar Nederland of in België blijven. Er is een Europees arrestatiebevel tegen hen uitgevaardigd.
Minderjarig ja, ook zo'n wetgeving (in de meeste gevallen). Als de jongen dezelfde daad zou verrichten is de straf ineens vijf keer zo hoog, waarom? Met een beetje pech/geluk scheelt het 8 jaar, lekker rechtvaardig weer. Waarom worden daders beschermd?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:08 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Maximaal 2 jaar omdat hij minderjarig is, anders 10
Als je met familieleden op de ouders doelt, dat zijn geen onschuldige mensen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bron
Dan ben je imo geen haar beter, als je gaat bedreigen. En dan ook nog familieleden erbij betrekken.
Iraniër / Irakees.quote:
Dit komt natuurlijk mede door de overheid. Door zulke belachelijke lage straffen te hanteren neemt het volk het hef in handen. Dit zij ook de voorzitter an de stichting zinsloos geweld. Tja je kan het moeilijk raar vinden. Als ze er straks met een werkstraf afkomen kan je het geweld tegen hen bij rechtvaardig vinden. Je moet niet vergeten als zij niks hadden gedaan was er niks gebeurt he.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bron
Dan ben je imo geen haar beter, als je gaat bedreigen. En dan ook nog familieleden erbij betrekken.
Minderjarigen kunnen ook berecht worden volgens het gewone strafrecht.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:08 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Maximaal 2 jaar omdat hij minderjarig is, anders 10
Volledig mee eens, dit zou moeten mee wegen. Ben heel benieuwd of ze daadwerkelijk strafvermindering krijgen door de media.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:28 schreef MouzurX het volgende:
Weet je wat mij enorm stoort? Dat schending van privacy een straf verlagend effect heeft. maar niemand spreekt er over de maatschappelijke schok die mishandelingen als deze voortbrengen.
mensen durven steeds minder andere aan te spreken op hun gedrag hierdoor, dat zou de straf moeten verhogen, en flink.
terechte aandacht en ophefquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:38 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Zwaar overdreven. Maarja, schaapjesvolk he
Het schijnt mensen te raken en bezig te houden ....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:38 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit soort zaken steeds vaker op deze wijze aandacht krijgen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:38 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Vechtpartij tussen 2 groepen is anders dan 8 tegen 1.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:46 schreef Anno2012 het volgende:
Gewoon even een willekeurig bericht bij het zoeken op ''vechtpartij'' op google.
http://www.gelderlander.n(...)echtpartij-1.3605502
Waar is pownews nu, waar is 1 week nationale ophef,waarom is niemand verontwaardigd,waar is de nationale hype.
Komend stapweekend zal er ergens ook wel weer iemand worden mishandeld,als het er niet meer zijn.. Hoor je niks over.
"Een vechtpartij tussen 2 groepen jongeren" is volgens mij toch een ietsje anders dan een toevallige voorbijganger van uit het niets met een paar man total loss trappen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:46 schreef Anno2012 het volgende:
Gewoon even een willekeurig bericht bij het zoeken op ''vechtpartij'' op google.
http://www.gelderlander.n(...)echtpartij-1.3605502
Waar is pownews nu, waar is 1 week nationale ophef,waarom is niemand verontwaardigd,waar is de nationale hype.
Komend stapweekend zal er ergens ook wel weer iemand worden mishandeld,als het er niet meer zijn.. Hoor je niks over.
Yup en nu zijn mensen het schijnbaar een keer zat en wellicht wordt het een tendens om in dit soort gevallen, dergelijke publicaties via Internet te doen om zo de daders te pakken en voor schut te zetten. Ik hoop 'tquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:50 schreef Anno2012 het volgende:
Willekeurig bericht (lezen), gebeurd vaak genoeg dat 1 persoon in elkaar word getrapt door een groep
Goed punt, wat ik zelf belangrijk vind bij deze zaak is de willekeur bij het uitzoeken van een slachtoffer en het gebrek aan aanleiding.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:28 schreef MouzurX het volgende:
Weet je wat mij enorm stoort? Dat schending van privacy een straf verlagend effect heeft. maar niemand spreekt er over de maatschappelijke schok die mishandelingen als deze voortbrengen.
mensen durven steeds minder anderen aan te spreken op hun gedrag hierdoor, dat zou de straf moeten verhogen, en flink.
gebrek aan aanleiding klopt niet helemaal, ze trapten fietsen in elkaar en iemand zegt er iets van dus ze trappen hem in elkaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Goed punt, wat ik zelf belangrijk vind bij deze zaak is de willekeur bij het uitzoeken van een slachtoffer en het gebrek aan aanleiding.
Zomaar iemand in elkaar slaan is heel wat anders dan iemand in elkaar slaan waarmee een ruzie of conflict bestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |