Oh echt? Nooit geweten, ik moet altijd denken aan een tattoo met bloemen en pistolen.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:44 schreef Gitank2 het volgende:
Dat de n in Guns N' Roses niet voor "and" staat maar voor "no"
"iets in die trend"quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:07 schreef µ het volgende:
Puberteit, reglement en toentertijd mogen wel in de OP vind ik.
Meer van dit soort woorden?
quote:Op maandag 18 maart 2013 23:50 schreef vosss het volgende:
Ik kwam er afgelopen week achter dat Torro Rosso, dat zuster team van Red Bull in de Formule 1 dus ook gewoon Red Bull heet. Ofja, letterlijk Stier Rood of Bull Red.
Nooit die link tussen Red Bull en Torro Rosso gelegd om onverklaarbare redenen![]()
En dan kijk ik al een jaar of 20 minstens iedere race
Dan nog vind ik het vrij dom.......sorry dat ik het zeg meneer Vos maar Olav noemde het een keer of 78 per jaar. En viel het je ook niet op dat al die prutsers in die auto een RBhelm droegen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:35 schreef Muck het volgende:
[..]
Het scheelt dat torro rosso pas een paar jaar meedoet
Behalve in 1 biografie nooit bevestigd. Geen officiële biografie.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:44 schreef Gitank2 het volgende:
Hierdoor vieren de Russen ook (orthodox) kerst op een andere datum, op 7 januariquote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:44 schreef Montov het volgende:
[..]
En de oktoberrevolutie in Rusland wordt in november herdacht.
Een paar maanden na de revolutie ging Rusland over van de Juliaanse kalender naar de Gregoriaanse kalender en er 13 dagen overgeslagen moesten worden (het verschil zit hem in het aantal schrikkeldagen, de huidige Gregoriaanse kalender heeft 1 schrikkeldag minder in 400 jaar, namelijk wanneer het jaartal deelbaar is door 400).
Woensdag 31 januari 1918 werd gevolgd door donderdag 14 februari 1918, maar de eerste herdenking werd wel precies 1 jaar na de revolutie gehouden waardoor deze in november viel.
Nederland stapte al in 1582/1583 over, waardoor er maar 10 dagen overgeslagen hoefde te worden. Dagen overslaan was nodig om de lente weer op 21 maart te laten beginnen zoals dat in het begin van de Juliaanse kalender bedoeld was.
Echt waar? Hahahaha, toch nog ergens goed voor dit topicquote:Op maandag 25 maart 2013 06:04 schreef exile79 het volgende:
Dat Ronald en Erwin Koeman geen tweeling zijn.
Dat zeggen ze helemaal niet!quote:Op maandag 25 maart 2013 12:24 schreef Ferry_76 het volgende:
Dat de hoofdstad van Mali helemaal niet Timboektoe is (Zoals in een Donald Duck reclame beweert wordt!) maar Bamako..
neef Jan,als in Neef Jan's liedquote:Op maandag 25 maart 2013 15:25 schreef Nielsch het volgende:
Dat de gele Big Bird uit de Amerikaanse Sesame Street in het Nederlands ook een naam heeft: neef Jans.
Wat is het dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dacht altijd dat het miniscuul was. Niet dus.
Whehe ja weer iets geleerd...quote:Op maandag 25 maart 2013 17:38 schreef Pap89 het volgende:
[..]
neef Jan,als in Neef Jan's lied
Zat je nog fout!!!11
Ai, deze heb ik ook altijd gehad.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:56 schreef Faux. het volgende:
Ik dacht altijd dat de H bij ziekenhuizen op borden voor helicopter stond, zodat de traumahelicopter de weg naar het ziekenhuis kon terugvinden
Dat dacht ik dus ook altijdquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:56 schreef Faux. het volgende:
Ik dacht altijd dat de H bij ziekenhuizen op borden voor helicopter stond, zodat de traumahelicopter de weg naar het ziekenhuis kon terugvinden
quote:Op zondag 24 februari 2013 09:45 schreef Scootmobiel het volgende:
Als kind dacht ik jaaaaarenlang dat met 'bestseller' gewoon het Nederlandse woord 'besteller' bedoeld was, maar dat er per ongeluk een s te veel getypt was... Vond het al opvallend en raar dat die fout blijkbaar zó ontzettend vaak gemaakt werd, haha.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:56 schreef Faux. het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2013 23:50 schreef vosss het volgende:
Ik kwam er afgelopen week achter dat Torro Rosso, dat zuster team van Red Bull in de Formule 1 dus ook gewoon Red Bull heet. Ofja, letterlijk Stier Rood of Bull Red.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:56 schreef Faux. het volgende:
Dat is toch ook zo?quote:Op maandag 8 april 2013 10:30 schreef Doublepain het volgende:
Ik dacht vroeger altijd na het zien van zwart wit beelden dat het in die tijd echt alles zwart wit was.
Ha ha ha ha goeie grapquote:Op maandag 8 april 2013 10:36 schreef Walter81 het volgende:
Iets wat velen nog steeds niet weten, en wat dus zeker OP-waardig is
Dat het woord 'is' iets anders is dan het woord 'eens'.
Mijn fiets is groen.
Ik loop eens naar de markt
Net als het verschil tussen me en m'n.
Het is m'n fiets (=mijn)
Echt?quote:
Dat heb ik ook nooit begrepen.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:05 schreef Teslynd het volgende:
En die vreselijke spellingswijziging dat Peking Bejing werd. Daardoor moet je ook steeds kijken of er misschien een bekender naam achter verborgen zit.
Dat is/eens is erg dialect-gebaseerd. Ik zei en schreef het ook altijd verkeerd, mensen om mij heen ook regelmatig, mijn vriendin ergerde zich er nogal aan (zij is Neerlandica) en toen besefte ik me eigenlijk pas hoe vreemd het was: "Dat heb je wel is hè, dat je dingen pas later ontdekt!"quote:Op maandag 8 april 2013 10:36 schreef Walter81 het volgende:
Iets wat velen nog steeds niet weten, en wat dus zeker OP-waardig is
Dat het woord 'is' iets anders is dan het woord 'eens'.
Mijn fiets is groen.
Ik loop eens naar de markt
In de spreektaal zeg ik dat ook wel, maar schrijven nooit.quote:Op maandag 8 april 2013 12:53 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dat is/eens is erg dialect-gebaseerd. Ik zei en schreef het ook altijd verkeerd, mensen om mij heen ook regelmatig, mijn vriendin ergerde zich er nogal aan (zij is Neerlandica) en toen besefte ik me eigenlijk pas hoe vreemd het was: "Dat heb je wel is hè, dat je dingen pas later ontdekt!"![]()
Erg leuk topic trouwens, kende ik ook nog niet
Ja, ik deed dat wel is in whatsappquote:Op maandag 8 april 2013 12:57 schreef Walter81 het volgende:
[..]
In de spreektaal zeg ik dat ook wel, maar schrijven nooit.
Je vriendin eens dan wel een zeikwijf, hoor.quote:Op maandag 8 april 2013 12:53 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dat is/eens is erg dialect-gebaseerd. Ik zei en schreef het ook altijd verkeerd, mensen om mij heen ook regelmatig, mijn vriendin ergerde zich er nogal aan (zij is Neerlandica) en toen besefte ik me eigenlijk pas hoe vreemd het was: "Dat heb je wel is hè, dat je dingen pas later ontdekt!"![]()
Erg leuk topic trouwens, kende ik ook nog niet
quote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Je vriendin eens dan wel een zeikwijf, hoor.
Herstel: Je vriendin is dan wel 's een zemel, hoor.quote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Denk dat je dan continu gaat meppen.quote:Op maandag 8 april 2013 14:17 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het is om te leven met iemand die je continu corrigeert![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:59 schreef raptorix het volgende:
Dat de Q8 benzinestations dus refereren naar Kuwait.
Misschien heeft ze op andere vlakken uitzonderlijke kwaliteitenquote:Op maandag 8 april 2013 14:17 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het is om te leven met iemand die je continu corrigeert
isquote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Niet.quote:Op maandag 8 april 2013 15:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Die is echt al 150.000 keer langsgekomen in deze topicreeks.
Omdat buitenlanders luie flikkers zijn. Geen één Engelsspreker zal ooit moeilijk doen Amsterdam uit te spreken als Amsterdam. Nee, altijd Emsterdem zonder gene. The Hague is mogelijk nog irritanter, gewoon 's-gravenhage natuurlijk.quote:Op maandag 8 april 2013 12:12 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit begrepen.
We zeggen toch ook Parijs, Londen en Berlijn i.p.v. Paris, London en Berlin.
Waarom Beijing niet gewoon als Peking uitspreken?
Een buitenlander zegt toch ook The Hague, in plaats van het Den Haag te noemen.
cease (v.)quote:Op maandag 8 april 2013 18:09 schreef Specularium het volgende:
Is 'to cease' eigenlijk afkomstig van Ceasar?
Het is Caesar.quote:Op maandag 8 april 2013 18:09 schreef Specularium het volgende:
Is 'to cease' eigenlijk afkomstig van Ceasar?
Daar staat het ook voor, want binnen defensie en op vliegvelden, maar ook op wolkenkrabbers staat gewoon een H op het landingsplatform. Het is meer de combinatie tussen de letter H en de bovenaanzicht van een helicopter (cirkel is de draaicirkel van de wentelwiek)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:56 schreef Faux. het volgende:
not sure if serious....quote:Op maandag 8 april 2013 21:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Daar staat het ook voor, want binnen defensie en op vliegvelden, maar ook op wolkenkrabbers staat gewoon een H op het landingsplatform. Het is meer de combinatie tussen de letter H en de bovenaanzicht van een helicopter (cirkel is de draaicirkel van de wentelwiek)
Ja, alleen zit de ene op een dak en de ander op een bordweg.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:59 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
not sure if serious....
H -> Helipad
H op borden -> Hospital
Ik heb geleerd:quote:Op maandag 8 april 2013 21:02 schreef coen89 het volgende:
Is het nou london of londen??ik weet ut niet
En het maffe is dat de Engelsen de laatste o misschien haast meer als een e dan als een o uitspreken soms.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:58 schreef ikveranderhemniet het volgende:
London --> Engels
Londen --> Nederlands
Tenzij in Duitsland, want dan H = busstopquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:59 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
not sure if serious....
H -> Helipad
H op borden -> Hospital
ook weer waarquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:52 schreef Sautor het volgende:
[..]
Tenzij in Duitsland, want dan H = busstop
nee, Haltestellequote:Op dinsdag 9 april 2013 19:52 schreef Sautor het volgende:
[..]
Tenzij in Duitsland, want dan H = busstop
Nou en? Niet iedereen gaat 74 delen bijlezen. Zeiksnor.quote:Op maandag 8 april 2013 15:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Die is echt al 150.000 keer langsgekomen in deze topicreeks.
Dit wist ik ook nietquote:Op maandag 18 maart 2013 20:44 schreef Gitank2 het volgende:
Is ook helemaal niet waar.quote:
Ik heb heul geen snorquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou en? Niet iedereen gaat 74 delen bijlezen. Zeiksnor.
Mind is blown. Mijn hele jeugd was een leugen!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:44 schreef Gitank2 het volgende:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:49 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Mind is blown. Mijn hele jeugd was een leugen!
quote:
Nou, als je je geroepen voelt, ga je gang.quote:Op maandag 8 april 2013 20:03 schreef 1marcelfilms het volgende:
Waneer komt er nu een nieuwe op, of de huidige in een spoiler
Doet me denken aan al die mensen die reply schrijven als replay en zich er aan vastklampen dat het zo goed zou zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:16 schreef Dimens het volgende:
Jaren geleden toen ik nog een kleine jongen was, kreeg ik van websites vaak mails al noreply@website.nl en dacht ik dat noreply (nohreplie) een naam was. Ik vond het altijd maar vreemd dat er altijd iemand met de naam noreply mij mails stuurde.
Pas later begreep ik dat het voor "No reply" stond.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:28 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat je door tekst te selecteren en dan op quote te drukken, je niet iedere keer "van alles" hoeft te bewerken/verwijderen.
Ja en ik kom hier ook pas 11 jaarquote:
Ik kwam er vandaag pas achter dat je door tekst te selecteren en dan op quote te drukken, je niet iedere keer "van alles" hoeft te bewerken/verwijderen.
quote:
omgquote:
norrepliequote:Op vrijdag 12 april 2013 17:16 schreef Dimens het volgende:
Jaren geleden toen ik nog een kleine jongen was, kreeg ik van websites vaak mails al noreply@website.nl en dacht ik dat noreply (nohreplie) een naam was. Ik vond het altijd maar vreemd dat er altijd iemand met de naam noreply mij mails stuurde.
Pas later begreep ik dat het voor "No reply" stond.
Ik weet het al een dag langerquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:28 schreef RedDevil085 het volgende:
Meer Geordie Shore kijkenquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik bedacht me pas net dat lassie gewoon een iers woord voor 'meisje' isnooit aan gedacht.
Het kan een half jaar ofzo.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:10 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Ja en ik kom hier ook pas 11 jaar
quote:Op woensdag 17 april 2013 06:51 schreef whatdafuck het volgende:
En ik weet nogsteeds niet wat XD betekend achter een zin..
Oke, nu zet ik Fryslan TV aan en beeld me in dat het Schotten zijnquote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef Convergence het volgende:
Dat Engels en Fries tot dezelfde taalgroup behoren![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Frisian_languages
Hoe zit het dan met het Frans? Dat heeft toch een hele grote invloed op het Engels gehad?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef Convergence het volgende:
Dat Engels en Fries tot dezelfde taalgroup behoren![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Frisian_languages
Het Frans stamt af van het Latijns en valt, net als het Spaans en Italiaans, onder de Romaanse talen. Het Engels valt, net als het Nederlands, Duits en alle Scandinavische talen, onder de Germaanse talen.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met het Frans? Dat heeft toch een hele grote invloed op het Engels gehad?
quote:Als taal van de bestuurlijke elite is het Frans vanaf 1066 in Engeland eeuwenlang een factor van belang geweest en heeft blijvende sporen nagelaten in het oorspronkelijk Angelsaksische Engels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |