Jij vindt pedofilie dus een ziekte? Dat is het namelijk niet. Het is een gedachtegang die door de maatschappij niet geaccepteerd wordt. Hetzelfde geld voor homofilie. Homo's zijn niet ziek. Ze hebben een gedachtegang die door de maatschappij nog niet helemaal geaccepteerd is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pedofielen zijn ziek. Dat snappen we? Ze zullen altijd de behoefte, het verlangen naar een kind hebben.
Dan geef je blijk van een bekrompen geest.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik schrik altijd weer van dit soort meningen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:33 schreef SarsaEd het volgende:
[..]
Jij vindt pedofilie dus een ziekte? Dat is het namelijk niet. Het is een gedachtegang die door de maatschappij niet geaccepteerd wordt. Hetzelfde geld voor homofilie. Homo's zijn niet ziek. Ze hebben een gedachtegang die door de maatschappij nog niet helemaal geaccepteerd is.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef starla het volgende:
[..]
Dat geef je blijk van een bekrompen geest.
Ik probeer het cultuur-relativistisch te benaderen in tegenstelling tot de meesten hier die alles wat niet aan de 'Westerse moraal' voldoet afkeuren.quote:
Kunnen we dat dan meteen doorvoeren in alle lagen van de samenleving? Gewoon, ter preventie. Ik bedoel, tokkies, laagopgeleiden, gehandicapten, mensen met een persoonlijkheidsstoornis, en noem maar op. Lijkt me wel een fijn Nederland.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom is dit niet humaan? Je laat ze leven, toch ontneem je ze de kans om een kindje zeer te doen.
Dat is logisch, niet? Wij leven hier in het Westen en hebben bepaalde normen/waarden, waaruit wij uitspraken doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:38 schreef starla het volgende:
[..]
Ik probeer het cultuur-relativistisch te benaderen in tegenstelling tot de meesten hier die alles wat niet aan de 'Westerse moraal' voldoet afkeuren.
Goh en waar denk jij dat ik op reageerde?...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kunnen we dat dan meteen doorvoeren in alle lagen van de samenleving? Gewoon, ter preventie. Ik bedoel, tokkies, laagopgeleiden, gehandicapten, mensen met een persoonlijkheidsstoornis, en noem maar op. Lijkt me wel een fijn Nederland.
Zolang een pedofiel geen pedoseksueel is geworden (en dus niemand fysiek pijn heeft gedaan) gaat zoeits te ver.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:10 schreef SarsaEd het volgende:
[..]
[..]
Zware criminelen die terwijl ze in het gevang zitten nog doorgaan met hun criminele handelingen.
Voorbeeld: Binnenkort komt Marc Dutroux vrij. Stel hij ontvoert/vermoord/verkracht weer jonge meisjes. Is de doodstraf in deze situatie dan geen gepaste straf? Graag jullie mening.
Maar die man is volgens mij niet eens pedofiel of pedoseksueel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Pedofielen zijn ziek.
Ik zou zeggen castratie.
Ah, excuus. Ik moest een stuk verder teruglezen (ik las terug van de op dat moment recentste post).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goh en waar denk jij dat ik op reageerde?...
[..]
Dat is logisch, maar niet superieur. En dus niet logisch vanuit andere culturen bekeken. Die uitspraak van jou is eigenlijk wel grappig want ook dit pleit voor een beperkt relativerend vermogen (wij, wij, wij, wij...), terwijl jij mij net enggeestig noemde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat is logisch, niet? Wij leven hier in het Westen en hebben bepaalde normen/waarden, waaruit wij uitspraken doen.
Ik vind het simpelweg ziekig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef starla het volgende:
[..]
Dan geef je blijk van een bekrompen geest.
Ik denk dat zodra je daadwerkelijk pedoseksueel bent, jij wel degelijk ziek bent. En wat bedoel je met acceptatie? Accepteren dat iemand pedofiel is? Ik zou dat wel kunnen accepteren want het betekent niet per definitie dat je iets met kleine kinderen doet, toch? Het punt zit 'm meer in de pedoseksuelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:33 schreef SarsaEd het volgende:
[..]
Jij vindt pedofilie dus een ziekte? Dat is het namelijk niet. Het is een gedachtegang die door de maatschappij niet geaccepteerd wordt. Hetzelfde geld voor homofilie. Homo's zijn niet ziek. Ze hebben een gedachtegang die door de maatschappij nog niet helemaal geaccepteerd is.
Zwepen. Oke.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeker. De gevangenissen mogen wat mij betreft wel wat inhumaner. Russian style. Met zwepen in het gareel houden en hard laten werken zoals in de Gulagh.
Ik maakte tijdens het typen geen onderscheid tussen pedofielen en pedoseksuelen. Mijn fout.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:44 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik denk dat zodra je daadwerkelijk pedoseksueel bent, jij wel degelijk ziek bent. En wat bedoel je met acceptatie? Accepteren dat iemand pedofiel is? Ik zou dat wel kunnen accepteren want het betekent niet per definitie dat je iets met kleine kinderen doet, toch? Het punt zit 'm meer in de pedoseksuelen.
Wat zit jij mij nou weer uit te lachen dan?quote:
Oke.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:49 schreef SarsaEd het volgende:
[..]
Ik maakte tijdens het typen geen onderscheid tussen pedofielen en pedoseksuelen. Mijn fout.
Eerlijk is eerlijk. De doodstraf is een gevoelige kwestie, maar het bij voorbaat al als een taboe afschrijven..
Gezien de situatie van de daders en het vergrijp dat ze hebben gepleegd vind ik in dit geval de doodstraf wel veelste hoog. Zouden ze dit in de toekomst nog een keer doen en er zou wel een dodelijk slachtoffer vallen, dan zou de doodstraf naar mijn mening gerechtvaardigd zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oke.Volgens mij weten super veel mensen die verschillen sowieso niet en is een pedofiel per definitie een smerig beest of zo.
Sommige mensen zijn misschien dood beter af, maar ja, ik vind deze situatie wel heel erg eigenlijk en ook niet terecht mijn inziens.
Wel naïef om er vanuit te gaan dat pedofiele gevoelens zich beperken tot die gevoelens en zich niet vergrijpen aan een kleuter.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oke.Volgens mij weten super veel mensen die verschillen sowieso niet en is een pedofiel per definitie een smerig beest of zo.
Hetzelfde als sommige figuren van de kerk die homo's wel toestaan, mits ze geen seks hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wel naïef om er vanuit te gaan dat pedofiele gevoelens zich beperken tot die gevoelens en zich niet vergrijpen aan een kleuter.
Dick Swaab = slimpiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kan mij herinneren dat een of ander slimpie iets in hun hersenen zag, dat "wij" niet hebben.
Dr Swaab over chemisch castrerenquote:“Onze gender-identiteit en seksuele oriëntatie (homo-, hetero- en biseksualiteit) worden bepaald door onze genetische achtergrond en door de interactie tussen de geslachtshormonen van het kind en de zich ontwikkelende hersenen voor de geboorte. Ook pedofilie lijkt te verklaren door genetische en andere vroege ontwikkelingsfactoren waardoor de hersenen een atypisch ontwikkelingstraject volgen en er vroeg in de ontwikkeling structurele hersenverschillen ontstaan.”
Zijn alternatief en omdat je al naar Cananda wilde.quote:Deze stoffen zijn zeker niet voor iedere zedendelinquent geschikt, en de bijwerkingen, zoals de ontwikkeling van borsten, vetzucht en botontkalking, zijn fors.”
quote:“Een initiatief in Canada • heeft laten zien dat we de bestaande situatie ook met simpele middelen sterk kunnen verbeteren. Daar worden pedofielen na hun detentie opgevangen door een groep vrijwilligers. Het sociale netwerk dat zo ontstaat, zorgt voor een sterke vermindering van het aantal recidieven.”
Cijfers over die sterke vermindering?....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dick Swaab = slimpie
[..]
Dr Swaab over chemisch castreren
[..]
Zijn alternatief en omdat je al naar Cananda wilde.
[..]
Graag gedaan hoor. Cijfers even zelf opzoeken. Is een quote van Swaab en niet van mij.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Cijfers over die sterke vermindering?....
U meent recht te hebben op een dank je?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor. Cijfers even zelf opzoeken. Is een quote van Swaab en niet van mij.
Nou wat lief. Daarom heb ik toch maar wat cijfers opgezocht. Ik heb geen harde cijfers kunnen vinden. In verschillende artikelen wordt gesproken van 60% tot 75% vermindering recidive.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
U meent recht te hebben op een dank je?
Dank je wel.
Dank je wel!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:35 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Nou wat lief. Daarom heb ik toch maar wat cijfers opgezocht. Ik heb geen harde cijfers kunnen vinden. In verschillende artikelen wordt gesproken van 60% tot 75% vermindering recidive.
De methode heet COSA. (Circles of Support and Accountablity)
-zucht-quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry dat ik de feiten niet wil ontkennen, maar dit is alweer een typisch gevolg van islamitische culturen.
Nee, van Westers imperialisme.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry dat ik de feiten niet wil ontkennen, maar dit is alweer een typisch gevolg van islamitische culturen.
Inderdaad zeg, kan me er nog altijd over verbazenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:58 schreef speknek het volgende:
Dit topic, losgeslagen hoi polloi. Beter argument tegen democratie is ondenkbaar.
dit, 1000x dit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:29 schreef sp3c het volgende:
zwepen hoeven van mij nog niet eens maar laat de gevangenen gewoon werken voor hun geld privileges
als je binnenkomt in de gevangenis met 4 op 1 cel dan wil je best werken voor je eigen kamertje gok ik en als je dan je eigen kamertje hebt wil je ook wel een tv'tje en evt een playstation of beter eten of privacy bij familiebezoek wat dan ook
nu krijgen ze dat allemaal cadeau en kost het idd alleen maar geld allemaal
In de VS zijn er steden waar er voor de gewone bevolking nauwelijks werk is omdat alles door gevangen wordt gedaan. Mensen die aangewezen zijn op ongeschoold werk, maar graag willen aanpakken zullen erg gedupeerd worden door zo een systeem omdat een werkgever nu eenmaal winst wil maken en voor de goedkoopste optie zal kiezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:30 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Daarom werkkampen! Ik zeg: weg met de zinloze gevangenissen die alleen maar geld kosten.
Dit slaat weer nergens op. Ik vind alleen de aanpak van criminaliteit van Iran leuk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:07 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zou zeggen pak je koffers en emigreer als dit regime je zo aanspreekt. Wat let je?
Je begrijpt niet dat het één met het ander samenhangt ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:51 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dit slaat weer nergens op. Ik vind alleen de aanpak van criminaliteit van Iran leuk.
Voor de rest zijn ze wel achterlijk, barbaars en Middeleeuws.
Dat doet het niet. Sommige mensen zijn slechts van mening dat dat zo is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat het één met het ander samenhangt ?
Iemand verwoorde het al eerder : de beschaafdheid van een land is af te meten aan hoe het omgaat met minderheden en criminelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat doet het niet. Sommige mensen zijn slechts van mening dat dat zo is.
Dat was Ghandi, ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Iemand verwoorde het al eerder : de beschaafdheid van een land is af te meten aan hoe het omgaat met minderheden en criminelen.
Omdat het publiekelijk ophangen van mensen onderdeel is van een barbaristische onbeschaafde staat. Je kunt geen mensen ophangen zonder dat te zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:03 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat was Ghandi, ja.
En waarom zou ik het niet eens mogen zijn met de Iraanse strafmaat zonder ook alles van hen te goedkeuren ?
Dat is een heel interessante maar niet-minder-subjectieve quote.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Iemand verwoorde het al eerder : de beschaafdheid van een land is af te meten aan hoe het omgaat met minderheden en criminelen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:20 schreef BasEnAad het volgende:
Stuitend hoe dom en achterlijk mensen hier reageren.
Grappig. Ik vind het barbaars dat een Nederlandse vader de verkrachter van zijn dochter 3 jaar na dato bij de patatboer kan tegenkomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:07 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Omdat het publiekelijk ophangen van mensen onderdeel is van een barbaristische onbeschaafde staat. Je kunt geen mensen ophangen zonder dat te zijn.
Do the crime, do the time.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:33 schreef starla het volgende:
[..]
Grappig. Ik vind het barbaars dat een Nederlandse vader de verkrachter van zijn dochter 3 jaar na dato bij de patatboer kan tegenkomen.
Ik vind het minder barbaars dat diezelfde vader de verkrachter aan een touw ziet bungelen in het park.
Of niet soms?
hey ben je al onderweg naar Iran of hoe zit het ?quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:42 schreef TLC het volgende:
[..]
hey ben je al onderweg naar Iran of hoe zit het ?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:12 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
haha nee dat was meer een cynische grap want ik vind wel hun aanpak van de criminaliteit best onverveerd. Das dus weer een postieve aspect van Iran.
Inderdaad. Criminelen in een hotel van 190 euro per dag vertroetelen en knuffelen. En na een paar maanden natuurlijk vrijlaten, zodat hij nieuwe slachtoffers kan uitzoeken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:59 schreef Aloulou het volgende:
Mate van beschaving in een land of wat een overheid vertegenwoordigt kan je altijd afmeten aan hoe ze met hun minderheden en gevangenen omgaan.
je kunt ook eerst de straffen opzoeken die Iran toepast voordat je wat zegt, zo maak je jezelf alleen maar belachelijkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:55 schreef Zienswijze het volgende:
Criminaliteit moet bestraft worden, en daarin slaat Iran een goede weg in.
Ah, we gaan op de populaire toer?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:06 schreef Zienswijze het volgende:
Inderdaad. Criminelen in een hotel van 190 euro per dag vertroetelen en knuffelen. En na een paar maanden natuurlijk vrijlaten, zodat hij nieuwe slachtoffers kan uitzoeken.
Dat is pas beschaving.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Westerse landen waren iets minder dan honderd jaar geleden Islamitischquote:
zoals ? geef dan ook voorbeeldenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
[..]
Westerse landen waren iets minder dan honderd jaar geleden Islamitisch
Had het meer er over dat de dame in kwestie beter PizzaMizza kon negerenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
[..]
Westerse landen waren iets minder dan honderd jaar geleden Islamitisch
Nazi Duitslandquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CanadaUSAquote:The hanging of Peter Balcombe in Cornwall, Ont. in May 1954 attracted a boisterous crowd:The canvas-covered top of the gallows was plainly visible from the street. The crowd, many of them teenagers including many young girls, was in a holiday mood, shooting off firecrackers, joking and laughing for more than two hours before the execution took place. Several times, police details had to clear the streets so vehicles could pass as the onlookers pressed forward for better vantage pointsEn nog een paar.quote:The last public hanging in the United States took place on August 14, 1936, in Owensboro, KentuckyMy bad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Had het meer er over dat de dame in kwestie beter PizzaMizza kon negeren
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:47 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nazi Duitslandoh je bedoelde dood door ophanging met Islamitisch...... ik dacht al wat ik gemist had tijdens de geschiedenislessenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Canada
[..]
USA
[..]
En nog een paar.
[..]
My bad."You can call me Susan if it makes you happy"
Kan ook ook maar zorg dan wel voor popcornverkopers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah, we gaan op de populaire toer?
Je kan over de strafmaat discussieren maat, maar mensen publiekelijk ophangen is van een hele andere orde. Je kan ze ook gelijk met een kap over het hoofd naar een voetbalstadion brengen en vervolgens publiekelijk een aantal kogels in het achterhoofd jagen. Beetje Taliban stijl. Zal ze leren! Of je kan ze verkrachten en een glazen fles in hun achterwerk douwen, zoals ze in veel landen doen met dictatoriale trekjes. Je kan ze vierdelen en uit elkaar laten trekken door paarden. etc etc.
He bah. Wat zijn jullie walgelijk met zijn allen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:
Moet je maar niet iemand neersteken, en slaan met een mes.
Overigens ben ik geen voorstander van de doodstraf omdat vaak mensen veroordeeld worden die achteraf onschuldig waren. Maar hier is er waarschijnlijk geen twijfel over de schuld dus kan ik er geen traan om laten.
No mercy for the wicked.
Het enige wat er dan telt in ons Westers rechtssysteem is of diegene doodging aan de messteken of niet, om te bepalen of de dader doodstraf kan krijgen (VS). Even barbaars.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
Ja hallo, je gaat niet iemand neersteken toch?
Moet ik dit zielig vinden dan?
Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
Ja hallo, je gaat niet iemand neersteken toch?
Moet ik dit zielig vinden dan?
Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?
Wtf bezielt mensen, dat ze hiervoor applaudisseren, dat ze dit toejuichen. Ik begrijp het niet.
Ik keur dat nergens goed. Maar hun actie betekent niet dat ze de dood verdienen. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Harteloos gewoon.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.
De ophef kwam over de geplande ophanging dacht ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
dat ze iemand ophangen omdat er publieke ophef over is ben ik dan weer geen fan van trouwens, zou niet mee moeten spelen imo
toerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:00 schreef Hetkapitaal het volgende:
20 is wetenschappelijk vastgesteld als meerderjarig en bij volledig bewustzijn om na te denken. (oftewel toerekeningsvatbaar)
De meeste mensen waren familie en waren er tegen, zoals ik het begrijp.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?
Wtf bezielt mensen, dat ze hiervoor applaudisseren, dat ze dit toejuichen. Ik begrijp het niet.
ik ben eerder geneigd om medelijden te hebben met het slachtoffer en niet de dader. Das het verschil.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik keur dat nergens goed. Maar hun actie betekent niet dat ze de dood verdienen. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Harteloos gewoon.
Juridisch gezien zijn heel weinig mensen ontoerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
toerekeningsvatbaarZo, je kunt snel oordelen, toevallig hun psycholoog geweest?
Wederom, NEE. Hun actie is ook niet goed. Maar verdienen ze daarvoor de dood?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De meeste mensen waren familie en waren er tegen, zoals ik het begrijp.
Aan de andere kant, iemand mishandelen puur om zijn bezittingen te ontnemen en hem vervolgens, zinloos, met een mes te slaan is wel acceptabel?
Zoals ik al zei ik ben hier geen voorstander van vanwege het risico dat onschuldigen ten onrechte geëxecuteerd worden maar in dit geval staan ze met hun gezicht op YouTube. Ik ken de zaak verder niet maar toch twijfel ik niet echt aan hun schuld.
Psychologische problemen werden niet aangevoerd tijdens de rechtszaak. Door noch de verdediging noch de aanklager.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
toerekeningsvatbaarZo, je kunt snel oordelen, toevallig hun psycholoog geweest?
En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
Kijk, zó moet je omgaan met criminelen.
Teringschijtlui verpesten de maatschappij.
Ja, want ze hebben echt serieus waar een eerlijk, op waarheid gebaseerd rechtszaak gehad in Iran.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Psychologische problemen werden niet aangevoerd tijdens de rechtszaak. Door noch de verdediging noch de aanklager.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De ophef kwam over de geplande ophanging dacht ik.
maar ik lees er niet terug dat die ophef voor de straf voor de straf heeft gezorgdquote:De twee werden veroordeeld voor een overval in november, toen ze samen met twee anderen een man neerstaken en voor 20 euro buitmaakten. Die overval werd opgenomen door beveiligingscamera's en de video verspreidde zich snel over internet. Het filmpje veroorzaakte een hoop ophef, waarop politici en geestelijken opriepen tot harde maatregelen en alle vier de mannen oppakten.
psychologisch gestoord != ontoerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef damirovic het volgende:
[..]
Juridisch gezien zijn heel weinig mensen ontoerekeningsvatbaar
Ben ik het mee eens hoor maar deze oplossing vind ik beter dan 3 maanden cel en straatje vegen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wederom, NEE. Hun actie is ook niet goed. Maar verdienen ze daarvoor de dood?
Dat volk dat normaal kotst op moslims en ze barbaars noemt, is het ineens eens met ze.
Alsof de gevangenissen in Iran zo fijn zijn. Had ze levenslang in een cel gedropt. Ook goed.
Als er dit soort straffen op een beroving stonden zou ik als slachtoffer geen aangifte meer doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
Iran
Teheran
Masshad
Ik denk, ik ga verhuizen
Das een hele andere issue en je topic ging over dit specifiek geval. Anders kun je gewoon een apart topic maken met daarin jouw ideeën over welke landen een eerlijk systeem hebben en welke niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, want ze hebben echt serieus waar een eerlijk, op waarheid gebaseerd rechtszaak gehad in Iran.
Dat is Nederland. Hoe simpel dat je Nederland vergelijkt met Iran.. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor maar deze oplossing vind ik beter dan 3 maanden cel en straatje vegen.
Dan moet jij dat er niet bij halen, om je argument/mening te versterken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Das een hele andere issue en je topic ging over dit specifiek geval. Anders kun je gewoon een apart topic maken met daarin jouw ideeën over welke landen een eerlijk systeem hebben en welke niet.
Ja ik bedoel de criteria voor ontoerekeningsvatbaar is zo hoog, dat het niet zo vaak voorkomt. Klopt toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
psychologisch gestoord != ontoerekeningsvatbaar
De standaard voor dat tweede ligt al mijlen hoger.
ik heb geen helm gestolen en laat eerder zien dat ik wel nadenk oftewel vragen stel voordat ik het zomaar doequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |