Ik proef in jouw reacties op dit forum toch wel consequent een voorkeur voor autoritarisme. Klopt dat?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
Kijk, zó moet je omgaan met criminelen.
Teringschijtlui verpesten de maatschappij.
Ikke.... niet snap...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik proef in jouw reacties op dit forum toch wel consequent een voorkeur voor autoritarisme. Klopt dat?
Jij houdt van een sterke overheid excessen flink hard aan pakt en ook een sterke mening heeft over wat wel of niet geroepen mag worden.quote:
Nee ik pleit juist voor een socialere maar zwakkere overheid en meer proletarische (oftewel van het volk) bemoeienis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij houdt van een sterke overheid excessen flink hard aan pakt en ook een sterke mening heeft over wat wel of niet geroepen mag worden.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee ik pleit juist voor een socialere maar zwakkere overheid en meer proletarische (oftewel van het volk) bemoeienis.
Jij denkt dat Iran een volksoverheid heeft?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
Iran
Teheran
Masshad
Ik denk, ik ga verhuizen
haha nee dat was meer een cynische grap want ik vind wel hun aanpak van de criminaliteit best onverveerd. Das dus weer een postieve aspect van Iran.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Jij denkt dat Iran een volksoverheid heeft?
Als er doden moeten vallen heb ik toch liever dat een overheid dat doet in plaats van publieke lynchpartijen en knokploegen. Hoe fout die overheid ook is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 06:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee ik pleit juist voor een socialere maar zwakkere overheid en meer proletarische (oftewel van het volk) bemoeienis.
Waarom? Heb je tenminste betere kans op ontsnapping of genade als het volk dat doet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als er doden moeten vallen heb ik toch liever dat een overheid dat doet in plaats van publieke lynchpartijen en knokploegen. Hoe fout die overheid ook is.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:22 schreef datismijnmening het volgende:
Kijk, en zo pak je straattuig aan![]()
Niks geen tbs en luxe gevangenis cellen, gewoon keihard afstraffen, maar daar zijn we hier in Nederland niet mans genoeg voor, hier bestaat het rechtssysteem uit een paar linkse rechters met een zwakke ruggengraat.
Als je hier zo de "Marokkanen" (en ander straattuig) aanpakt zijn ze binnen no time weer in het gareel.
doodmartelenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:53 schreef Karina het volgende:
Barbaars, mensen ophangen en nog wel in het openbaar ookIk vraag me af wat er was gebeurd als ze een moord hadden gepleegd, wat is een zwaardere straf dan publiek ophangen?
Ik zou zeggen pak je koffers en emigreer als dit regime je zo aanspreekt. Wat let je?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
Kijk, zó moet je omgaan met criminelen.
Teringschijtlui verpesten de maatschappij.
quote:
quote:Iran
Iran is net als sommige andere Arabische landen een land waar je voor weinig de doodstraf kan krijgen, ook kinderen kunnen de doodstraf krijgen. Executie kan gemiddeld vanaf 11 jaar al. Stel dat je dus een moord of moorden pleegt in Iran dan is het vrijwel zeker dat je de doodstraf krijgt. Recent zijn er nog een aantal jongens van 14 tot 16 opgehangen. Ook is er door radicalen een 5 jarig jongetje opgehangen en eveneens dus overleden.
Tot zover het officieel is mogen meisjes vanaf 9 jaar en jongens vanaf 15 jaar worden gedood door de Iraanse justitie. In de praktijk kijken ze niet zo nauw.
Je krijgt in Iran eerder de doodstraf dan levenslang, is het geen ophanging dan wel steniging of je wordt door het leger met machine geweren doodgeschoten.
Barbaars en afschuwelijk. Je krijgt ook de strop als je homo of lesbo bent.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:07 schreef Karina het volgende:
[..]volgens wikikids (wist niet eens dat die bestond):
[..]
En kinderen krijgen ook "gewoon" de doodstraf. Wat een vreselijk land. Ik wist het al, maar als je het dan zo nog eens leest dan dringt het nog even extra door.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Barbaars en afschuwelijk. Je krijgt ook de strop als je homo of lesbo bent.
Ongeacht of ik een doodstraf-fan ben of niet; de beroving had dus ook anders kunnen aflopen, als je iemand met een mes in zijn romp steekt, is er altijd een risico dat je iets vitaals raakt en het slachtoffer het niet navertelt. Poging tot doodslag (of moord indien ze van te voren van plan waren waren hun slachtoffer te doden) is hier ook van toepassing.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:17 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is de omvang van de buit een non-argument. Of ze nou 1 of 100 euro hebben buitgemaakt, feit is dat ze iemand gewelddadig hebben beroofd. Niet dat zoiets de doodstraf rechtvaardigt....
Mwah, in sommige gevallen ben ik er voor. Bijvoorbeeld die mafkees die een tijdje geleden met een slagersmes een creche binnen liep en een aantal babies en begeleidsters doodstak.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Strenger straffen? Ik zeg doen!
Doodstraf? Ik zeg niet doen!
Tja, dat soort mensen kan misschien nog interessant zijn voor de wetenschap of zo..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Mwah, in sommige gevallen ben ik er voor. Bijvoorbeeld die mafkees die een tijdje geleden met een slagersmes een creche binnen liep en een aantal babies en begeleidsters doodstak.
Daarom werkkampen! Ik zeg: weg met de zinloze gevangenissen die alleen maar geld kosten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:27 schreef SarsaEd het volgende:
Openbare executies horen in Nederland niet thuis. Strenger straffen zijn volgens mij ook niet bevorderlijk; langer in de cel = hogere kosten voor de staat. Criminelen levenslang in een cel stoppen waar de leefomstandigheden belachelijk slecht zijn is ook niet humaan.
Op een menselijke manier de doodstraf invoeren lijkt mij geen slecht idee. Mits er zonder twijfel kan worden vastgesteld dat de verdachte schuldig is voor zijn gepleegde misdaad.
Hoe wil jij op een menselijke wijze de doodstraf invoeren?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:27 schreef SarsaEd het volgende:
Op een menselijke manier de doodstraf invoeren lijkt mij geen slecht idee. Mits er zonder twijfel kan worden vastgesteld dat de verdachte schuldig is voor zijn gepleegde misdaad.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:30 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Daarom werkkampen! Ik zeg: weg met de zinloze gevangenissen die alleen maar geld kosten.
Daar ga ik niet over. Maar dit moet tegenwoordig prima te doen zijn. Geen rare elektrische stoelen of spuitjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe wil jij op een menselijke wijze de doodstraf invoeren?
Daar ga ik niet over.. Solid for sure.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:32 schreef SarsaEd het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over. Maar dit moet tegenwoordig prima te doen zijn. Geen rare elektrische stoelen of spuitjes.
Hoe dan wel?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:32 schreef SarsaEd het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over. Maar dit moet tegenwoordig prima te doen zijn. Geen rare elektrische stoelen of spuitjes.
Nogmaals; ik heb daar geen kant en klaar antwoord daarop. Maar het feit dat de optie niet eens wordt onderzocht, omdat de doodstraf een taboe is, voelt naar mijn idee aan als een verspeelde kans.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over.. Solid for sure.
Goed, geen stoelen, geen spuitjes, geen ophanging.
Hoe wil jij op een humane wijze iemand ter dood brengen?
In de sovjetunie had je kampenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |