abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121914841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
Ja hallo, je gaat niet iemand neersteken toch?

Moet ik dit zielig vinden dan?
Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?
Wtf bezielt mensen, dat ze hiervoor applaudisseren, dat ze dit toejuichen. Ik begrijp het niet.
pi_121914896
In andere topics noemt men de moslims barbaars, onmenselijk en nu juicht men ze toe... Om te kotsen. :r
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 22:58:28 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121915079
vind het juist mooi dat mensen niet zo zwart/wit denken dat alles wat moslims doen automatisch fout is omdat moslims het doen O+

persoonlijk vind ik het wel fout trouwens, barbaars, idioot land

maar dat ze iemand executeren omdat hij iemand heeft neergestoken kan ik niet mee zitten ... leeftijd maakt me niet zo heel veel uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121915144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?
Wtf bezielt mensen, dat ze hiervoor applaudisseren, dat ze dit toejuichen. Ik begrijp het niet.
Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.

Misschien moeten we inderdaad terugkeren naar dat utopië van 'vroegah' toen er geen overvallers waren of die kregen een goed pak slaag.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 22:59:35 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121915164
dat ze iemand ophangen omdat er publieke ophef over is ben ik dan weer geen fan van trouwens, zou niet mee moeten spelen imo
pi_121915253
20 is wetenschappelijk vastgesteld als meerderjarig en bij volledig bewustzijn om na te denken. (oftewel toerekeningsvatbaar)
pi_121915263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.
Ik keur dat nergens goed. Maar hun actie betekent niet dat ze de dood verdienen. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Harteloos gewoon.
pi_121915298
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
dat ze iemand ophangen omdat er publieke ophef over is ben ik dan weer geen fan van trouwens, zou niet mee moeten spelen imo
De ophef kwam over de geplande ophanging dacht ik.
pi_121915302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:00 schreef Hetkapitaal het volgende:
20 is wetenschappelijk vastgesteld als meerderjarig en bij volledig bewustzijn om na te denken. (oftewel toerekeningsvatbaar)
toerekeningsvatbaar :') Zo, je kunt snel oordelen, toevallig hun psycholoog geweest?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:02:16 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_121915343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De meeste mensen waren familie en waren er tegen, zoals ik het begrijp.

Aan de andere kant, iemand mishandelen puur om zijn bezittingen te ontnemen en hem vervolgens, zinloos, met een mes te slaan is wel acceptabel?

Zoals ik al zei ik ben hier geen voorstander van vanwege het risico dat onschuldigen ten onrechte geëxecuteerd worden maar in dit geval staan ze met hun gezicht op YouTube. Ik ken de zaak verder niet maar toch twijfel ik niet echt aan hun schuld.

---

Ik heb gewoon moeite met het medelijden hebben met criminelen, sorry.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121915372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik keur dat nergens goed. Maar hun actie betekent niet dat ze de dood verdienen. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Harteloos gewoon.
ik ben eerder geneigd om medelijden te hebben met het slachtoffer en niet de dader. Das het verschil.
pi_121915377
quote:

[..]

toerekeningsvatbaar :') Zo, je kunt snel oordelen, toevallig hun psycholoog geweest?
Juridisch gezien zijn heel weinig mensen ontoerekeningsvatbaar
pi_121915464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De meeste mensen waren familie en waren er tegen, zoals ik het begrijp.

Aan de andere kant, iemand mishandelen puur om zijn bezittingen te ontnemen en hem vervolgens, zinloos, met een mes te slaan is wel acceptabel?

Zoals ik al zei ik ben hier geen voorstander van vanwege het risico dat onschuldigen ten onrechte geëxecuteerd worden maar in dit geval staan ze met hun gezicht op YouTube. Ik ken de zaak verder niet maar toch twijfel ik niet echt aan hun schuld.
Wederom, NEE. Hun actie is ook niet goed. Maar verdienen ze daarvoor de dood?
Dat volk dat normaal kotst op moslims en ze barbaars noemt, is het ineens eens met ze.

Alsof de gevangenissen in Iran zo fijn zijn. Had ze levenslang in een cel gedropt. Ook goed.
pi_121915470
quote:

[..]

Psychologische problemen werden niet aangevoerd tijdens de rechtszaak. Door noch de verdediging noch de aanklager.
pi_121915481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 05:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
Kijk, zó moet je omgaan met criminelen. _O_

Teringschijtlui verpesten de maatschappij.
En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_121915535
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Psychologische problemen werden niet aangevoerd tijdens de rechtszaak. Door noch de verdediging noch de aanklager.
Ja, want ze hebben echt serieus waar een eerlijk, op waarheid gebaseerd rechtszaak gehad in Iran.
:')
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 23:05:16 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121915544
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

De ophef kwam over de geplande ophanging dacht ik.
quote:
De twee werden veroordeeld voor een overval in november, toen ze samen met twee anderen een man neerstaken en voor 20 euro buitmaakten. Die overval werd opgenomen door beveiligingscamera's en de video verspreidde zich snel over internet. Het filmpje veroorzaakte een hoop ophef, waarop politici en geestelijken opriepen tot harde maatregelen en alle vier de mannen oppakten.
maar ik lees er niet terug dat die ophef voor de straf voor de straf heeft gezorgd

my bad :)
pi_121915566
quote:
18s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef damirovic het volgende:

[..]

Juridisch gezien zijn heel weinig mensen ontoerekeningsvatbaar
psychologisch gestoord != ontoerekeningsvatbaar

De standaard voor dat tweede ligt al mijlen hoger.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:07:01 #194
365082 IPA35
Patriarch
pi_121915655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wederom, NEE. Hun actie is ook niet goed. Maar verdienen ze daarvoor de dood?
Dat volk dat normaal kotst op moslims en ze barbaars noemt, is het ineens eens met ze.

Alsof de gevangenissen in Iran zo fijn zijn. Had ze levenslang in een cel gedropt. Ook goed.
Ben ik het mee eens hoor maar deze oplossing vind ik beter dan 3 maanden cel en straatje vegen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121915684
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 05:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
Iran _O_
Teheran _O_
Masshad _O_

Ik denk, ik ga verhuizen :D
Als er dit soort straffen op een beroving stonden zou ik als slachtoffer geen aangifte meer doen.
pi_121915690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja, want ze hebben echt serieus waar een eerlijk, op waarheid gebaseerd rechtszaak gehad in Iran.
:')
Das een hele andere issue en je topic ging over dit specifiek geval. Anders kun je gewoon een apart topic maken met daarin jouw ideeën over welke landen een eerlijk systeem hebben en welke niet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:08:14 #197
365082 IPA35
Patriarch
pi_121915755
Wat ik dan weer niet snap is dat de andere 2 er met redelijk lichte straffen van af komen en deze 2 niet. En dat terwijl er maar eentje met het mes sloeg.
pi_121915765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor maar deze oplossing vind ik beter dan 3 maanden cel en straatje vegen.
Dat is Nederland. Hoe simpel dat je Nederland vergelijkt met Iran.. Kom op zeg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:07 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Das een hele andere issue en je topic ging over dit specifiek geval. Anders kun je gewoon een apart topic maken met daarin jouw ideeën over welke landen een eerlijk systeem hebben en welke niet.
Dan moet jij dat er niet bij halen, om je argument/mening te versterken.
pi_121915779
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

psychologisch gestoord != ontoerekeningsvatbaar

De standaard voor dat tweede ligt al mijlen hoger.
Ja ik bedoel de criteria voor ontoerekeningsvatbaar is zo hoog, dat het niet zo vaak voorkomt. Klopt toch?
pi_121915824
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......
ik heb geen helm gestolen en laat eerder zien dat ik wel nadenk oftewel vragen stel voordat ik het zomaar doe :)

En ik woon niet in Iran :)

Dat deden deze twee barbaren niet _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')