Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
Ja hallo, je gaat niet iemand neersteken toch?
Moet ik dit zielig vinden dan?
Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?
Wtf bezielt mensen, dat ze hiervoor applaudisseren, dat ze dit toejuichen. Ik begrijp het niet.
Ik keur dat nergens goed. Maar hun actie betekent niet dat ze de dood verdienen. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Harteloos gewoon.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat twee 20 jarige barbaren een onschuldige neersteken (er is altijd bloed bijbetrokken) en beroven van zijn geld. Laf.
De ophef kwam over de geplande ophanging dacht ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
dat ze iemand ophangen omdat er publieke ophef over is ben ik dan weer geen fan van trouwens, zou niet mee moeten spelen imo
toerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:00 schreef Hetkapitaal het volgende:
20 is wetenschappelijk vastgesteld als meerderjarig en bij volledig bewustzijn om na te denken. (oftewel toerekeningsvatbaar)
De meeste mensen waren familie en waren er tegen, zoals ik het begrijp.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de mensheid, dat wij het normaal vinden, dat twee jongeren van 20 jaar oud op een volle plein opgehangen worden?
Wtf bezielt mensen, dat ze hiervoor applaudisseren, dat ze dit toejuichen. Ik begrijp het niet.
ik ben eerder geneigd om medelijden te hebben met het slachtoffer en niet de dader. Das het verschil.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik keur dat nergens goed. Maar hun actie betekent niet dat ze de dood verdienen. Wat bezielt jullie in hemelsnaam. Harteloos gewoon.
Juridisch gezien zijn heel weinig mensen ontoerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
toerekeningsvatbaarZo, je kunt snel oordelen, toevallig hun psycholoog geweest?
Wederom, NEE. Hun actie is ook niet goed. Maar verdienen ze daarvoor de dood?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De meeste mensen waren familie en waren er tegen, zoals ik het begrijp.
Aan de andere kant, iemand mishandelen puur om zijn bezittingen te ontnemen en hem vervolgens, zinloos, met een mes te slaan is wel acceptabel?
Zoals ik al zei ik ben hier geen voorstander van vanwege het risico dat onschuldigen ten onrechte geëxecuteerd worden maar in dit geval staan ze met hun gezicht op YouTube. Ik ken de zaak verder niet maar toch twijfel ik niet echt aan hun schuld.
Psychologische problemen werden niet aangevoerd tijdens de rechtszaak. Door noch de verdediging noch de aanklager.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
toerekeningsvatbaarZo, je kunt snel oordelen, toevallig hun psycholoog geweest?
En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:44 schreef Hetkapitaal het volgende:
Kijk, zó moet je omgaan met criminelen.
Teringschijtlui verpesten de maatschappij.
Ja, want ze hebben echt serieus waar een eerlijk, op waarheid gebaseerd rechtszaak gehad in Iran.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Psychologische problemen werden niet aangevoerd tijdens de rechtszaak. Door noch de verdediging noch de aanklager.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:01 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De ophef kwam over de geplande ophanging dacht ik.
maar ik lees er niet terug dat die ophef voor de straf voor de straf heeft gezorgdquote:De twee werden veroordeeld voor een overval in november, toen ze samen met twee anderen een man neerstaken en voor 20 euro buitmaakten. Die overval werd opgenomen door beveiligingscamera's en de video verspreidde zich snel over internet. Het filmpje veroorzaakte een hoop ophef, waarop politici en geestelijken opriepen tot harde maatregelen en alle vier de mannen oppakten.
psychologisch gestoord != ontoerekeningsvatbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef damirovic het volgende:
[..]
Juridisch gezien zijn heel weinig mensen ontoerekeningsvatbaar
Ben ik het mee eens hoor maar deze oplossing vind ik beter dan 3 maanden cel en straatje vegen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wederom, NEE. Hun actie is ook niet goed. Maar verdienen ze daarvoor de dood?
Dat volk dat normaal kotst op moslims en ze barbaars noemt, is het ineens eens met ze.
Alsof de gevangenissen in Iran zo fijn zijn. Had ze levenslang in een cel gedropt. Ook goed.
Als er dit soort straffen op een beroving stonden zou ik als slachtoffer geen aangifte meer doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 05:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
Iran
Teheran
Masshad
Ik denk, ik ga verhuizen
Das een hele andere issue en je topic ging over dit specifiek geval. Anders kun je gewoon een apart topic maken met daarin jouw ideeën over welke landen een eerlijk systeem hebben en welke niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, want ze hebben echt serieus waar een eerlijk, op waarheid gebaseerd rechtszaak gehad in Iran.
Dat is Nederland. Hoe simpel dat je Nederland vergelijkt met Iran.. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor maar deze oplossing vind ik beter dan 3 maanden cel en straatje vegen.
Dan moet jij dat er niet bij halen, om je argument/mening te versterken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Das een hele andere issue en je topic ging over dit specifiek geval. Anders kun je gewoon een apart topic maken met daarin jouw ideeën over welke landen een eerlijk systeem hebben en welke niet.
Ja ik bedoel de criteria voor ontoerekeningsvatbaar is zo hoog, dat het niet zo vaak voorkomt. Klopt toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
psychologisch gestoord != ontoerekeningsvatbaar
De standaard voor dat tweede ligt al mijlen hoger.
ik heb geen helm gestolen en laat eerder zien dat ik wel nadenk oftewel vragen stel voordat ik het zomaar doequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En ondertussen een topic openen om de diefstal van een helm goed te praten omdat hij onbewaakt zou hebben gelegen? In Iran had je ernaast gehangen......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |