quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou we zullen het maandag zien.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik durf maandag zeker af te wachten, mijn verwachting is dat Apple vanaf maandag langzaamaan richting de $600-$650 gaat klimmen. En als ze kelderen, ach ja so be it. Dat is nou eenmaal het risico wat ik genomen heb.
(Wat is er trouwens op maandag? De financiële resultaten worden woensdag besproken.)
en er komen een hele zooi goeiekope smartphones op de markt uit China en India, die beter zijn dan een Iphonequote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:41 schreef kip-kerrie het volgende:
Apple gaat alleen maar zakken. De rek is er uit, ze kunnen niet innoveren, de iPhone word tegenwoordig niet meer door jongeren gekocht maar enkel door ouderen.
Qua prijs-kwaliteitverhouding misschien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
en er komen een hele zooi goeiekope smartphones op de markt uit China en India, die beter zijn dan een Iphone
Duidelijk een fanboy en geen verstand van zaken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
MS kopieert niet alleen maar, maar op smartphone en tablet gebied zijn ze duidelijk laggers en geen innovators.
1. Boeiend. Die tablet was nooit een succes. Zwaar, slechte accuduur, langzaam. Vind je de tablet PC van MS serieus een betere prestatie dan het creëren van de iPad, een product wat een hele nieuwe markt en een heel nieuw ecosysteem heeft gecreëerd? De relevantie van de tablet PC van MS is 0,0.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Duidelijk een fanboy en geen verstand van zaken.
1: De tablet van MS is bijna een decennium ouder dan het speelgoedje van Apple
2: De huidige surface en w8 tablets maken van een gadget een volwassen apparaat waar je productief mee kunt werken. Ipad is en blijft een gadget met beperkte functionaliteit en dat is ook niet vreemd, dat is de insteek van
3: in de oude Windows mobile zaten al push functionaliteiten die Apple pas jaren later "uitvond", dat het geen succes was betekend niet dat ze niet innoveren maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor een kritiekloze fanboy die zelfs niet tegen een klein beetje kritiek kan op zijn favoriete merk.
Dat is jouw gedachte, maar je kan het niet bewijzen. Je hebt geen bron. Ik wel. Zodoende slaat jouw bewering nergens op en die van mij wel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Overigens is het ook wel heel erg kritiekloos om te denken dat Apple de waarheid spreekt als ze zeggen niet te betalen voor product placement in films en tv. Denk je nu echt dat een commerciële partij Apple zou verkiezen boven HP/Dell/Samsung als die laatste een flinke partij geld op tafel leggen om hun product op tv te krijgen.
Wanneer genoeg mensen binnen de organisatie ook die ipad krijgen zie ik organisaties ook wel eens in staat om te zwichten voor niet de meest finacieel rationele afweging.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:38 schreef Chewie het volgende:
Denk je nu echt dat een commerciële partij Apple zou verkiezen boven HP/Dell/Samsung als die laatste een flinke partij geld op tafel leggen om hun product op tv te krijgen.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:44 schreef TC03 het volgende:
Apple geeft niks uit aan product placement, klaar. Alle bronnen bevestigen het.
quote:"Apple won't pay to have their products featured, but they are more than willing to hand out an endless amount of computers, iPads and iPhones," said Gavin Polone, producer of HBO's Curb Your Enthusiasm. "It's kind of a graft situation
Ok, ze geven ze weg, dat kost inderdaad geld, maar dat is gerommel in de marge als je het over miljardenindustrieën hebt.quote:
Ach ja je kan het niet boeiend noemen, feit blijft wel dat het vernieuwend was en geen kopie. Technisch gezien was dat destijds een betere prestatie dan de introductie van de ipadquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Boeiend. Die tablet was nooit een succes. Zwaar, slechte accuduur, langzaam. Vind je de tablet PC van MS serieus een betere prestatie dan het creëren van de iPad,
Als je apple bril af zou zetten had je dit ook al kunnen lezen in mijn vorige reacties maar goed fanboyisme is big in this one.quote:een product wat een hele nieuwe markt en een heel nieuw ecosysteem heeft gecreëerd? De relevantie van de tablet PC van MS is 0,0.
Een volwassen os met meer mogelijkheden dan het speelgoed wat ipad is en blijft. Betere integratie met bedrijfsnetwerken.quote:2. Want? Omdat er Office op zit? Office komt ook voor de iPad overigens. Wat heeft een Surface RT te bieden qua productiviteit wat een iPad niet heeft?
Populariteit is heel iets anders dan innovatie en dat is het discussiepunt.quote:3. Wat heeft push ermee te maken?
MS was een tijdje populair met Windows Mobile, maar dat staat in het niet bij de markten die Apple heeft gecreëerd met de iPhone en iPad.
R&D is ook gerommel in de marge bij Applequote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ok, ze geven ze weg, dat kost inderdaad geld, maar dat is gerommel in de marge als je het over miljardenindustrieën hebt.
Eigenlijk is alles wat we hier zeggen gerommel in de marge want dat beinvloed toch de koers van apple niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
R&D is ook gerommel in de marge bij Apple
Kap even met die tablet PC, het is gewoon een standaard computer met touch screen, echt helemaal niks bijzonders. Het heeft bijna niks verkocht. In bedrijven is de iPad veel populairder dan die tablet PC ooit is geweest. Het was echt niks bijzonders.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach ja je kan het niet boeiend noemen, feit blijft wel dat het vernieuwend was en geen kopie. Technisch gezien was dat destijds een betere prestatie dan de introductie van de ipad
[..]
Als je apple bril af zou zetten had je dit ook al kunnen lezen in mijn vorige reacties maar goed fanboyisme is big in this one.
Je denkt overigens alleen weer aan de consumentenmarkt, tablet van MS was in magazijnen, labs e.d een succes.
[..]
Een volwassen os met meer mogelijkheden dan het speelgoed wat ipad is en blijft. Betere integratie met bedrijfsnetwerken.
Ik zeg nergens dat ipad waardeloos is, dat wil jij graag lezen, blijkbaar ben je zo'n fanboy die een rode waas krijgt als die al denkt dat er kritiek op Apple is. De ipad is een slimme zet geweest van Apple maar technisch niet zo vernieuwend als Apple jou heeft doen geloven.
[..]
Populariteit is heel iets anders dan innovatie en dat is het discussiepunt.
Wel grappig trouwens dat jij mij gebrek aan argumentatie beschuldigt maar zelf keer op keer blijft proberen de discussie van de techniek naar marketing probeert te verleggen.
Noem eens een bedrijf dat meer vernieuwt dan Apple dan als het gaat om tablets of smartphones. En leg eens uit welke vernieuwingen. Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:00 schreef Chewie het volgende:
Het gebrek aan vernieuwing lijkt toch negatief uit te pakken voor de koers van het aandeel. Blijkbaar ook in de publieke opinie en inkopen onderdelen iphone.
En toch zijn hardwarematig gezien de iPad en iPhone de top van de markt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
R&D is ook gerommel in de marge bij Apple
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem eens een bedrijf dat meer vernieuwt dan Apple dan als het gaat om tablets of smartphones. En leg eens uit welke vernieuwingen. Wat bedoel je precies?
De Koreanen deden in 2011 de meeste patentaanvragen, helaas is er geen onderverdeling in productgroepen.quote:Apple, though, wasn't the biggest user of industrial design rights in 2011, WIPO data reveals. It ranked sixth for industrial design registrations in the U.S. in 2011, with 122 registrations, behind Samsung (328), LG (236) and Microsoft (182). For seven other major registries, WIPO counted industrial design applications, not registrations, and in those countries Apple did not make the top 10 at all.
De Iphone is al drie generaties hetzelfde. Alleen iets groter en sneller. Geen innovatie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem eens een bedrijf dat meer vernieuwt dan Apple dan als het gaat om tablets of smartphones. En leg eens uit welke vernieuwingen. Wat bedoel je precies?
Maar al drie generaties het beste scherm, de beste accuduur, de beste camera, de grootste snelheid, de meeste apps, het meeste gebruiksgemak, etc. Misschien dat er tussendoor af en toestel komt die net wat sneller is of net een betere camera heeft, maar all-round gezien is elke iPhone de beste smartphone van het moment geweest op moment van lancering.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De Iphone is al drie generaties hetzelfde. Alleen iets groter en sneller. Geen innovatie.
Daar staat ook tegenover dat het een baksteen is, terwijl Apple zelf een chip heeft ontwikkeld die extreem zuinig en snel is waardoor de iPhone 5 heel dun, licht is maar toch qua prestaties tot de top behoort. Ook dat is innovatie. Dingen als draadloos opladen en NFC zijn geen gimmicks, omdat het nog niet echt gebruik kan worden. Zeker draadloos laden is nutteloos omdat het minder snel gaat, meer energie kost en de range erg beperkt is. Optische beeldstabilisatie vind ik daarentegen wel een meerwaarde.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De nieuwe Lumia 920 heeft draadloos opladen, een nfc chip, een zwevende lens, is te bedienen met handschoenen, is bijna onbreekbaar etc etc. Dat is innovatie.
Tja, zo heeft Apple in iOS weer heel veel features die WP8 niet heeft. iOS is veel ontwikkelder dan WP8 hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Daarnaast heb je in Windows Phone 8 veel innovaties. Zo heb je de kids corner waar je apps voor kinderen in kan zetten zodat kinderen niet in je mail zitten. Je ziet berichten op de tegels van WP8. Bij ios zie je alleen een 1tje op een app. Je kan al je netwerken met elkaar connecten via de people hub. DUs facebook, linkedin etc. Je kan automatisch een sms'je uit doen laten gaan als je gebeld wordt en niet gebeld wil worden. En de tegels bieden iets nieuws t.o.v. van de icoontjes van Apple.
De icoontjes van Apple zijn al 5 jaar hetzelfde. De enige innovatie was dat je ze in een mapje bij elkaar kon zetten.
Zodra het makkelijker en beter is dan bedraad laden zal ook zeker Apple dat implementeren. Tot die tijd niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:51 schreef Sloggi het volgende:
Binnen vijf jaar wordt iedere fatsoenlijke telefoon draadloos geladen.
Gemakkelijker is het al. Beter op bepaalde gebieden nog niet. Het is sowieso innovatief.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zodra het makkelijker en beter is dan bedraad laden zal ook zeker Apple dat implementeren. Tot die tijd niet.
Het is niet gemakkelijker, want als je je telefoon wil oppakken en gebruiken tijdens het draadloos opladen stopt ie met laden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gemakkelijker is het al. Beter op bepaalde gebieden nog niet. Het is sowieso innovatief.
Leg je 'm daarna toch weer terug? Op de momenten dat ik de telefoon oplaad ('s nachts, zoals bijna iedereen doet) gebruik ik 'm meestal niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is niet gemakkelijker, want als je je telefoon wil gebruiken tijdens het draadloos opladen stopt ie met laden.
Kan, maar als je hem niet 's nachts oplaadt is het dus een nadeel. Ten tweede is het minder energiezuinig en duurt het langer. Het biedt niet zoveel voordeel t.o.v. een kabeltje. Daarom noem ik het een gimmick.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Leg je 'm daarna toch weer terug? Op de momenten dat ik de telefoon oplaad ('s nachts, zoals bijna iedereen doet) gebruik ik 'm meestal niet.
Dat is natuurlijk geen graadmeter. Het gaat erom welke vernieuwingen ten bate komen aan de consument. Apple introduceerde de tablet en de hedendaagse smartphone, wat stelt de concurrentie daar tegenover? Niks. Waarom verwacht iedereen dat Apple vernieuwt maar hoeft de rest dat niet te doen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:01 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
[..]
De Koreanen deden in 2011 de meeste patentaanvragen, helaas is er geen onderverdeling in productgroepen.
Ik ook, maar een goede accuduur is toch 10x belangrijker dan draadloos opladen?quote:
Lumia een baksteen? Ik heb een iphone 4s waarbij het glas aan beide kanten stuk is. Iedereen gebruikt dus een case om de iphone heen. En guess what? een iphone met case is zwaarder dan de Lumia. En ik heb youtube filmpjes gezien van baby's met ene Lumia in de hand, dus ik weet niet wat voor armpjes jij hebt?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar al drie generaties het beste scherm, de beste accuduur, de beste camera, de grootste snelheid, de meeste apps, het meeste gebruiksgemak, etc. Misschien dat er tussendoor af en toestel komt die net wat sneller is of net een betere camera heeft, maar all-round gezien is elke iPhone de beste smartphone van het moment geweest op moment van lancering.
[..]
Daar staat ook tegenover dat het een baksteen is, terwijl Apple zelf een chip heeft ontwikkeld die extreem zuinig en snel is waardoor de iPhone 5 heel dun, licht is maar toch qua prestaties tot de top behoort. Ook dat is innovatie. Dingen als draadloos opladen en NFC zijn geen gimmicks, omdat het nog niet echt gebruik kan worden. Zeker draadloos laden is nutteloos omdat het minder snel gaat, meer energie kost en de range erg beperkt is. Optische beeldstabilisatie vind ik daarentegen wel een meerwaarde.
IOS is al 5 jaar oud en nog steeds hetzelfde. In technologie is 5 jaar een eeuw.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ook, maar een goede accuduur is toch 10x belangrijker dan draadloos opladen?Om nog maar niet te spreken over het OS wat gewoon twee jaar achterloopt.
Daarom Nexus 4. Jammer van de beperkte accuduur, maar je laadt 'm gedurende de dag gemakkelijk op met de draadloze lader.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ook, maar een goede accuduur is toch 10x belangrijker dan draadloos opladen?Om nog maar niet te spreken over het OS wat gewoon twee jaar achterloopt.
Dus je geeft toe dat Apple niet vernieuwd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen graadmeter. Het gaat erom welke vernieuwingen ten bate komen aan de consument. Apple introduceerde de tablet en de hedendaagse smartphone, wat stelt de concurrentie daar tegenover? Niks. Waarom verwacht iedereen dat Apple vernieuwt maar hoeft de rest dat niet te doen?
Ik zeg niet dat ik hem niet kan tillen, ik zeg dat hij relatief zwaar, groot en dik is. Dat is gewoon een feit als je hem vergelijkt met bijv. de Samsung Galaxy S III en iPhone 5.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Lumia een baksteen? Ik heb een iphone 4s waarbij het glas aan beide kanten stuk is. Iedereen gebruikt dus een case om de iphone heen. En guess what? een iphone met case is zwaarder dan de Lumia. En ik heb youtube filmpjes gezien van baby's met ene Lumia in de hand, dus ik weet niet wat voor armpjes jij hebt?
Draadloos opladen gaat bijna even snel als normaal opladen, is getest. NFC kan je nu al gebruiken, als je je Lumia tegen een andere Lumia aanhoudt kan je zo je contactgegevens of een foto over zetten naar de andere Lumia of naar een laptop.
Apple staat voor geen innovatie.
Niet zo heel veel nee, maar ze zijn nog altijd beter dan de rest. En Samsung, HTC of Nokia vind ik minder vernieuwend, aangezien zij allemaal energieslurpende toestellen maken met vaak matige schermen, of matige behuizingen of matige camera's.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:07 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat Apple niet vernieuwd?
Dat sommige aspecten van een toestel minder zijn betekent niet dat andere aspecten niet vernieuwend kunnen zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet zo heel veel nee, maar ze zijn nog altijd beter dan de rest. En Samsung, HTC of Nokia vind ik minder vernieuwend, aangezien zij allemaal energieslurpende toestellen maken met vaak matige schermen, of matige behuizingen of matige camera's.
Hoeveel % van de Iphone gebruikers heeft een case eromheen omdat dat ding al breekt als je er een veertje op laat vallen? 80%. Met case is de Iphone veel zwaarder dan de Lumia.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik hem niet kan tillen, ik zeg dat hij relatief zwaar, groot en dik is. Dat is gewoon een feit als je hem vergelijkt met bijv. de Samsung Galaxy S III en iPhone 5.
De vernieuwing zijn veelal gewoon gimmicks. Ten tweede vind ik de roep om vernieuwing gewoon kansloos, het gaat om het eindresultaat en de iPhone 5 is een toptoestel op álle fonten waar geen enkel toestel aan kan tippen, ongeacht het gebrek aan vernieuwing.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat sommige aspecten van een toestel minder zijn betekent niet dat andere aspecten niet vernieuwend kunnen zijn.
quote:The critics that are screaming right now are intellectually lazy. They’re throwing temper tantrums instead of looking at the big picture. Like two-year-olds, they don’t really know what they want. And they’re not happy when they get it, anyway. Apple could unveil a new car and they’d say Apple’s days are over because it’s just bet its future on an industry it knows nothing about. Not unlike, say, Apple’s entrance into the mobile phone industry. I bet that if Apple did unveil a time machine, they’d claim it wasn’t fast enough.
Scherm van Lumia is prachtig, gebruikt ongeveer evenveel energie als de Iphone 5, veel betere camera met innovatieve techniek. De Lumia is 100x beter dan de Iphone 5 en dat zullen we komend jaar zien in de verkoop cijfers.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet zo heel veel nee, maar ze zijn nog altijd beter dan de rest. En Samsung, HTC of Nokia vind ik minder vernieuwend, aangezien zij allemaal energieslurpende toestellen maken met vaak matige schermen, of matige behuizingen of matige camera's.
Je vergelijkt een toestel van anderhalf jaar oud met een toestel wat nog niet eens uit is. Geen eerlijke vergelijking en daarnaast bijzonder nutteloos. Het meest recente model is de iPhone 5, vergelijk hem daar gewoon mee. De Lumia 920 is gewoon dik, groot en zwaar als je deze vergelijkt met bijv. de HTC One X en Samsung Galaxy S III.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hoeveel % van de Iphone gebruikers heeft een case eromheen omdat dat ding al breekt als je er een veertje op laat vallen? 80%. Met case is de Iphone veel zwaarder dan de Lumia.
Zo kan iedereen een telefoon maken en zeggen dat ie lekker licht is.
De 5 laat wel wat puntjes liggen hoor, maar het is inderdaad een goed toestel als je de prijs niet meeneemt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:19 schreef TC03 het volgende:
De vernieuwing zijn veelal gewoon gimmicks. Ten tweede vind ik de roep om vernieuwing gewoon kansloos, het gaat om het eindresultaat en de iPhone 5 is een toptoestel op álle fonten waar geen enkel toestel aan kan tippen, ongeacht het gebrek aan vernieuwing.
De Lumia 920 heeft helemaal geen betere camera. Kijk hier maar eens. De iPhone 5 heeft de beste kleurweergave en het meeste detail... Ook heeft de iPhone 5 een scherm met hogere helderheid, betere zwartwaarde, beter contrast en betere kleurweergave. Dus op welk front is het scherm van de Lumia beter?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Scherm van Lumia is prachtig, gebruikt ongeveer evenveel energie als de Iphone 5, veel betere camera met innovatieve techniek. De Lumia is 100x beter dan de Iphone 5 en dat zullen we komend jaar zien in de verkoop cijfers.
Welke puntjes laat de 5 liggen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De 5 laat wel wat puntjes liggen hoor, maar het is inderdaad een goed toestel als je de prijs niet meeneemt.
Beperkte 4G-ondersteuning, schadegevoelig, geen draadloos opladen en NFC, iOS Maps (gelukkig opgelost), de prijs (maar dat weet je bij Apple).quote:
Ok, eens.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Beperkte 4G-ondersteuning, schadegevoelig, geen draadloos opladen en NFC, iOS Maps (gelukkig opgelost), de prijs (maar dat weet je bij Apple).
Het blijft een heel erg goed toestel.
Als een OS nieuw is moet je eerst alle bugs eruit halen voordat de accu goed rendeert. Je zal zien dat de Lumia over twee maanden langer meegaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
De Lumia 920 heeft helemaal geen betere camera. Kijk hier maar eens. De iPhone 5 heeft de beste kleurweergave en het meeste detail... Ook heeft de iPhone 5 een scherm met hogere helderheid, betere zwartwaarde, beter contrast en betere kleurweergave. Dus op welk front is het scherm van de Lumia beter?
Oh ja, de accu is ook significant slechter dan die van de iPhone 5.
Zeer zwak argument en je weet het zelf ook.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als een OS nieuw is moet je eerst alle bugs eruit halen voordat de accu goed rendeert. Je zal zien dat de Lumia over twee maanden langer meegaat.
Veel apps op WP 8 zijn gemaakt voor WP 7.5 en nemen dus veel meer energie dan ze eigenlijk zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeer zwak argument en je weet het zelf ook.
"Some users report..." is geen bron. Zulke berichten zijn letterlijk over elke telefoon in combinatie met elk OS te vinden. Als je batterijduur wilt vergelijken moet je het kwantificeren op een wetenschappelijke wijze (zoals Tweakers bijv. uitstekend doet). Sites als Tweakers zijn vrij van elk spoortje subjectiviteit die de test kan beïnvloeden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zoals je hier ziet is dat dus ook met de Iphone 5 gebeurt:
http://appleinsider.com/a(...)-issues-with-ios-602
Wow wat een objectieve argumentatiequote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
En toch zijn hardwarematig gezien de iPad en iPhone de top van de markt.![]()
iPhone 5: onovertroffen accuduur, uitstekende camera, uitstekend scherm, uitstekende grafische prestaties, uitstekend OS.
iPad: idem.
Tweakers is al tijden niet meer objectief te noemen en dat is ook wel duidelijk te merken aan hoe de reviewer zijn gepruts probeert te verdedigen in de comments.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
"Some users report..." is geen bron. Zulke berichten zijn letterlijk over elke telefoon in combinatie met elk OS te vinden. Als je batterijduur wilt vergelijken moet je het kwantificeren op een wetenschappelijke wijze (zoals Tweakers bijv. uitstekend doet). Sites als Tweakers zijn vrij van elk spoortje subjectiviteit die de test kan beïnvloeden.
Beweer je dat de accutesten van Tweakers zijn gefingeerd?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tweakers is al tijden niet meer objectief te noemen en dat is ook wel duidelijk te merken aan hoe de reviewer zijn gepruts probeert te verdedigen in de comments.
Ah ja, ga lekker reviews in twijfel trekken.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wow wat een objectieve argumentatie
En dan aankomen zetten met de bevooroordeelde tweakers test (de iphone 5 kreeg daar destijds meer kritiek dan de 920 maar kreeg toch meer sterren, maar goed Apple staat wel bekend om geen review expemplaren te willen leveren als de vorige review niet in goede aarde viel).
Gefingeerd niet maar dat de Tweakers reviews niet objectief zijn wel. Het kan niet zo zijn dat 2 toestellen met vergelijkbare kritiek 1 4 sterren krijgt en de andere 2,5. Als de reviewer dan later ook nog eens aangeeft in een reactie dat hij meer had verwacht van de tweede dan is het wel helemaal duidelijkquote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beweer je dat de accutesten van Tweakers zijn gefingeerd?
Heb je nu al objectieve argumenten gevonden fanboy?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah ja, ga lekker reviews in twijfel trekken.Kom op hè.
Die benchmarks waar ik naar link zijn gewoon objectief. Ik kijk niet naar sterren of bewoordingen, puur de testjes. Tevens heb ik nog geen enkele keer naar een Apple site gelinkt.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je nu al objectieve argumenten gevonden fanboy?
Reviews die het verdienen in twijfel te worden getrokken, trek ik in twijfel, zeker als de rest van de review wereld tot hele andere conclussies komt.
Zelfs het kleinste beetje kritiek op Apple, waarvan ik al had aangegeven dat ze prima producten maken maar een beetje saai naar mjin mening, gaat bij jou al te ver en kom je niet verder dan "ja maar ze hebben het beste os en dat is objectief" en maak je je vervolgens helemaal belachelijk door te stellen dat Ms alleen kopieertHeb je daar trouwens ook nog "objectieve" argumentatie voor, wellicht van 1 of andere mac fan blogsite
Oh jij was niet de fanboy die tot 2x toe niet verder kwam dan "MS kopieert alleen maar" en dit blijkbaar ook nog als "objectieve" reacte ziet? Dan is het niet vreemd dat je niet heel erg serieus genomen word.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:28 schreef TC03 het volgende:
Tevens verwar je mij volgens mij met iemand anders want ik weet niet echt waar je het over hebt, je mag van mij best zeggen dat je de producten saai vindt hoor. Je bent volgens mij in de war.
Hij heeft aandelen Apple en staat dik op verlies, vind je het gek?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh jij was niet de fanboy die tot 2x toe niet verder kwam dan "MS kopieert alleen maar" en dit blijkbaar ook nog als "objectieve" reacte ziet? Dan is het niet vreemd dat je niet heel erg serieus genomen word.
Hoezo kwam ik 'niet verder dan dat'? Ik kwam veel verder. Ik zei dat MS op tablet en smartphone gebied alleen maar kopieert. Let wel: tegenwoordige tijd, ik heb het niet over Windows Mobile. Voor de rest heb ik mijn argumentatie voorzien van vele bronnen en linkjes (geen enkele afkomstig van een Apple site, overigens) en zie ik bij jou zelden argumentatie. Dus ik snap niet echt wat je punt is.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh jij was niet de fanboy die tot 2x toe niet verder kwam dan "MS kopieert alleen maar" en dit blijkbaar ook nog als "objectieve" reacte ziet? Dan is het niet vreemd dat je niet heel erg serieus genomen word.
Vandaag zijn er geruchten verschenen over een aanstaande 'iPhone Plus', met 4,8" scherm. Ik denk dat dit op waarheid gebaseerd is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:18 schreef TC03 het volgende:
Een tweede bedreiging zijn de concurrenten, en dan met name de concurrenten met grotere schermen. Apple wil dat hun telefoons met één hand te bedienen zijn, en dat is inderdaad erg handig, maar de concurrentie komt met alsmaar grotere schermen en die verkopen zeer goed. Veel consumenten hebben dus liever een groot scherm dat ze met twee handen bedienen dan een 'klein' (4") scherm dat ze met één hand bedienen. Naar mijn mening heeft Apple hier een inschattingsfout gemaakt: consumenten vinden 'one-handed use' makkelijk, maar Apple lijkt hier meer waarde aan te hechten dan de consument.
Een toestel met een groter scherm brengt Apple echter in de problemen, de huidige iPhone 5 resolutie moet dan eigenlijk verdubbelen (anders moeten ontwikkelaars wéér al hun apps aanpassen). En wat blijkt, er zijn aanwijzingen dat Apple bezig is met 'super retina', het gaat hier dus om GUI-elementen met een twee keer zo hoge DPI als de huidige iPhone. Dit is wat mij betreft het bewijs dat Apple aan het werken is aan iOS-device met een schermgrootte tussen de 4" en 5". Gezien het succes van Samsung met de Note en SGS3 weet ik zeker dat zo'n "iPhone XL" zeer goed gaat verkopen. Een bijkomend voordeel: sommige analisten denken dat zo'n grote iPhone goedkoper zal zijn! Dit omdat er dan meer ruimte is in de behuizing, er kan een grotere accu in, componenten hoeven zodoende minder zuinig en klein te zijn, en dus kunnen de kosten omlaag. Dit is echter een ruwe schatting van mijn kant, het zou ook simpelweg onwaar kunnen zijn.
Is algemeen bekend dat Steve Jobs een groot fan was van het design van Braun.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hier kijk hoe Apple het Duitse merk Braun heeft gekopieerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pardon, " beste os is geen argumentatie maar een persoonlijke mening, beste scherm idem.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo kwam ik 'niet verder dan dat'? Ik kwam veel verder. Ik zei dat MS op tablet en smartphone gebied alleen maar kopieert. Let wel: tegenwoordige tijd, ik heb het niet over Windows Mobile. Voor de rest heb ik mijn argumentatie voorzien van vele bronnen en linkjes (geen enkele afkomstig van een Apple site, overigens) en zie ik bij jou zelden argumentatie. Dus ik snap niet echt wat je punt is.
Apple kopieert alleen maar.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is algemeen bekend dat Steve Jobs een groot fan was van het design van Braun.
Dus ze voelen de hete adem in hun nek van sommige andere fabrikanten dat ze ook maar aan het kopieren slaan van goed verkopende afmetingen.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef TC03 het volgende:
Overigens:
[..]
Vandaag zijn er geruchten verschenen over een aanstaande 'iPhone Plus', met 4,8" scherm. Ik denk dat dit op waarheid gebaseerd is.
Maar dan wel zelf iedereen aanklagenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is algemeen bekend dat Steve Jobs een groot fan was van het design van Braun.
Zou wel apart zijn, want er wordt iedere keer keihard beweerd dat een groter scherm kut is, zowel door apple zelf als door de fanboys.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef TC03 het volgende:
Overigens:
[..]
Vandaag zijn er geruchten verschenen over een aanstaande 'iPhone Plus', met 4,8" scherm. Ik denk dat dit op waarheid gebaseerd is.
Een Apple fansitequote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef TC03 het volgende:
Overigens:
[..]
Beste OS is inderdaad een mening (nooit iets anders beweerd), het beste scherm niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Pardon, " beste os is geen argumentatie maar een persoonlijke mening, beste scherm idem.
Wie vernieuwt er dan wel? Noem eens iets.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mijn punt was en is dat Apple weinig vernieuwt, voor de ipod waren er al mp3 spelers met hdd en zelfs met flash, voor de iphone waren er al smartphones (met afgeronde hoeken) met capacitief toucscreen, voor de ipad waren er ook al tablets (zelfs die op de ipad leken).
Dat klopt. Maar het gaat niet om de 'technieken', het gaat erom hoe je die samenvoegt, dat is wat een product maakt. Simpelweg stellen dat een product 'gebaseerd is op bestaande technieken' is een denigrerende uitspraak, alsof het niks voorstelt en ze er geen moeite voor hebben gedaan. Elk product ter wereld is gebaseerd op bestaande technieken. Ten tweede is de combinatie van hardware en software zeer belangrijk, en er zijn maar weinig bedrijven die dat begrijpen (eigenlijk niemand, want zowel qua smartphone als tablet was Apple de eerste met een bruikbare interface die met de vingers bediend kan worden).quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat Apple goed gedaan heeft is een nieuwe markt creeren met bestaande technieken.
Ik geef toe dat WP8 zich onderscheidt, maar stellen dat MS wel innoveert en Apple niet is natuurlijk de omgekeerde wereld. MS heeft in de tabletmarkt en smartphonemarkt iets van 1% marktaandeel en kwam bovendien later dan Apple.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
dat jij niet snapt wat mijn punt is was wel duidelijk aangezien je zelf ook maar weinig van de techniek begrijpt, nu stel je ook weer dat MS kopieert maar als er 1 mobiel OS is wat zich op het moment duidelijk onderscheid van Android en IOS is het WP8 wel. Of je het nu prettig werken vind of niet WP8 heeft duidelijk een hele andere kijk op hoe mobiel te werken.
Apple levert zo'n beetje elk apparaat in meerdere formaten, behalve de iPhone. Is gewoon een kwestie van tijd. Tevens gaf ik in mijn post (als je die helemaal leest) aan dat ik van mening ben dat Apple een inschattingsfout heeft gemaakt door kleine schermen heilig te verklaren.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zou wel apart zijn, want er wordt iedere keer keihard beweerd dat een groter scherm kut is, zowel door apple zelf als door de fanboys.
Een Apple fansite inderdaad, die hebben vaak nieuws over Apple. Lijkt me vrij logisch. Klaag me aan als je er niet tegen kan.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een Apple fansite, en je bent er toch hopelijk van op de hoogte dat retina een LG techniek is en dat het eigenlijk pure marketing is?
En nu moet het opeens wel groter met de iphone? Of geld daar dezelfde argumentatie voor als bij de introductie van de ipad mini? Toen deze er nog niet was waren kleine tablets overbodig en zodra de mini uitkwam had Apple weer een geweldige uitvinding gedaan volgens de Apple fanboys (dat jobs rondjes blijft draaien in zijn graf doet er niet veel meer toe)
Die linkjes heb ik bekeken en ja er zijn ook reviews die de lumnia hier hoger op laten scoren (cnet, phonearena bijvoorbeeld) (of zelfs de S3). En die tweakers review kan ik niet heel erg serieus nemen (dat doen de users op tweakers ook niet echt).quote:Op maandag 21 januari 2013 11:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Beste OS is inderdaad een mening (nooit iets anders beweerd), het beste scherm niet.
De iPhone is namelijk superieur qua: helderheid, zwartweergave, contrast en kleurweergave. Die vier dingen zijn allemaal meetbaar en dus is het geen mening. Heb je de linkjes die ik gaf wel bekeken?
Als het op patenten aankomt IBM maar ook MS scoort daar vrij hoog.quote:Wie vernieuwt er dan wel? Noem eens iets.
Als je een idiote patentoorlog gaat voeren dan gaat het zeker wel om de technieken. Gelukkig dat Apple steeds vaker de deksel op de neus krijgt.quote:Dat klopt. Maar het gaat niet om de 'technieken', het gaat erom hoe je die samenvoegt, dat is wat een product maakt. Simpelweg stellen dat een product 'gebaseerd is op bestaande technieken' is een denigrerende uitspraak, alsof het niks voorstelt en ze er geen moeite voor hebben gedaan. Elk product ter wereld is gebaseerd op bestaande technieken. Ten tweede is de combinatie van hardware en software zeer belangrijk, en er zijn maar weinig bedrijven die dat begrijpen (eigenlijk niemand, want zowel qua smartphone als tablet was Apple de eerste met een bruikbare interface die met de vingers bediend kan worden).
Nogmaals MS had al een tablet toen Apple net bezig was met het kopieren van de koreaanse mp3 spelers. Ook windows mobile (wat toch echt als smartphone os bekend staat) was er al ruim voor ios.quote:Ik geef toe dat WP8 zich onderscheidt, maar stellen dat MS wel innoveert en Apple niet is natuurlijk de omgekeerde wereld. MS heeft in de tabletmarkt en smartphonemarkt iets van 1% marktaandeel en kwam bovendien later dan Apple.
Dan kijken ze toch naar Sony?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Braun heeft niks van 40 inch dus ze kunnen het niet kopieren.
Ja, maar Cnet en Phonearena hebben geen gestandaardiseerde metingen voor schermen. Tweakers voert als één van de weinige ter wereld consequent dezelfde test uit voor iedere smartphone. Daar hecht ik veel waarde aan. Vertel jij maar eens wat er mis is met die test. Of geloof je het gewoon niet omdat de iPhone hoog scoort? Schermkwaliteit is gewoon heel goed meetbaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die linkjes heb ik bekeken en ja er zijn ook reviews die de lumnia hier hoger op laten scoren (cnet, phonearena bijvoorbeeld) (of zelfs de S3). En die tweakers review kan ik niet heel erg serieus nemen (dat doen de users op tweakers ook niet echt).
Het probleem is dat schermkwaliteit helemaal niet zo meetbaar is en juist aankomt op persoonlijke smaak.
Overigens is de resolutie en ppi van de lumia hoger dan die van iphone 5
Sorry, maar dat vind ik niet echt interessant. Patenten gaan meer om productbescherming en hebben helaas weinig met echte techniek te maken.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als het op patenten aankomt IBM maar ook MS scoort daar vrij hoog.
[..]
[..]
Als je een idiote patentoorlog gaat voeren dan gaat het zeker wel om de technieken. Gelukkig dat Apple steeds vaker de deksel op de neus krijgt.
MS kopieert niet alleen maar, maar voor wat betreft Windows Phone en de Surface-tablets is het toch echt een zeer examplarisch geval van 'me too'-producten.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nogmaals MS had al een tablet toen Apple net bezig was met het kopieren van de koreaanse mp3 spelers. Ook windows mobile (wat toch echt als smartphone os bekend staat) was er al ruim voor ios.
Ik stel ook nergens dat Apple helemaal niet innoveert maar dat jij nogal overdrijft met je uitlatingen dat MS alleen maar kopieert.
Noem je dat nou innovatie??quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:50 schreef TC03 het volgende:
<knip>
De tegels zijn leuk, maar zonder fatsoenlijk notificatiecentrum en fatsoenlijke lock screen notificaties behoorlijk nutteloos. Bij iOS kan je in één opslag AL je notificaties zien, waarbij die notificaties nog eens veel meer informatie geven dan zo'n tegel.
Een voorbeeld:
[ afbeelding ]
Stel je pakt na het sporten je telefoon erbij, je ziet meteen al je notificaties met één druk op de knop. Je kan meteen naar de app door het icoontje over de notificatie te swipen. Bij WP8 moet je je telefoon unlocken, al je tiles langsgaan, elke tile openen, weer teruggaan, naar de volgende tile, weer openen, etc. De implementatie van iOS is 10x overzichtelijk én efficienter.
De arbeid die verricht wordt is vele malen groter bij WP, omdat je veel meer moet scrollen en veel minder informatie tot je krijgt omdat een cijfertje in zo'n tile + wat beknopte tekst nou eenmaal weinig zegt.
Deels. Het notificatiecentrum is door Apple echt sterk verbeterd t.o.v. Android (lock screen notificaties, instelbaarheid per apps, twee dingen die Android nog steeds niet heeft, laat staan WP). De rest vind ik niet echt innovatie, noch vind ik het kopiëren. Het is gewoon incrementele vernieuwing.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:39 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Noem je dat nou innovatie??
Lees dit dan even.. http://www.businessinsider.com/how-ios-5-copied-android-2012-5?op=1
De app industrie was nieuw in 2008. We zitten in 2013.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, maar Cnet en Phonearena hebben geen gestandaardiseerde metingen voor schermen. Tweakers voert als één van de weinige ter wereld consequent dezelfde test uit voor iedere smartphone. Daar hecht ik veel waarde aan. Vertel jij maar eens wat er mis is met die test. Of geloof je het gewoon niet omdat de iPhone hoog scoort? Schermkwaliteit is gewoon heel goed meetbaar.
Ik ben zeker gevoelig voor argumenten die kritisch zijn op de manier van recenseren hoor, maar die zie ik je alleen niet geven.
[..]
Sorry, maar dat vind ik niet echt interessant. Patenten gaan meer om productbescherming en hebben helaas weinig met echte techniek te maken.
Voor wat betreft vernieuwing kijk jij zelf wel naar patenten, maar is dat waar je naar moet kijken? Dankzij de iPhone en iOS is er een miljardenindustrie ontstaan voor apps, heeft Adobe besloten te stoppen met Flash en is Android zo geworden als het nu is (voordat iOS bestond was het meer een BlackBerry-achtig OS). Hetzelfde geldt voor tablets. Dat vind ik echte vernieuwing. Het creëren van nieuwe markten. Die vernieuwing is tot stand gekomen door een combinatie van excellente hardware en excellente software, hetgeen geen enkele andere partij daarvoor voor elkaar kreeg.
[..]
MS kopieert niet alleen maar, maar voor wat betreft Windows Phone en de Surface-tablets is het toch echt een zeer examplarisch geval van 'me too'-producten.
Die tablet uit 1801 vind ik overigens nog steeds niet echt een tablet, eerder gewoon een laptop met touchscreen.
Misschien niet helemaal zelf verzonnen, maar de implementatie van Apple is beter dan die van de concurrentie. Met name de instelbaarheid per app en lock screen notificaties zijn wel degelijk van Apple zelf (aangezien niemand anders dit heeft).quote:Op maandag 21 januari 2013 11:54 schreef R-Tech het volgende:
Ik noem het geen innovatie, dat is in mijn optiek een branche brede verbetering in functionaliteit, het berichtencentrum in iOS5 en hoger is wel een verbetering van iOS, dat is waar. Maar dan niet een verbetering die ze zelf hebben verzonnen..
Wat mij betreft geldt hier wel het spreekwoord; beter goed gejat dan slecht zelf gemaakt.
Overigens had HTC Sense (toen nog op Windows Mobile gebaseerd) al een berichtencentrum..
Dat jij ze niet wil lezen betekend niet dat ik ze niet geef.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, maar Cnet en Phonearena hebben geen gestandaardiseerde metingen voor schermen. Tweakers voert als één van de weinige ter wereld consequent dezelfde test uit voor iedere smartphone. Daar hecht ik veel waarde aan. Vertel jij maar eens wat er mis is met die test. Of geloof je het gewoon niet omdat de iPhone hoog scoort? Schermkwaliteit is gewoon heel goed meetbaar.
Ik ben zeker gevoelig voor argumenten die kritisch zijn op de manier van recenseren hoor, maar die zie ik je alleen niet geven.
Mooi, ik ben het met je eens maar Apple overduidelijk nietquote:Sorry, maar dat vind ik niet echt interessant. Patenten gaan meer om productbescherming en hebben helaas weinig met echte techniek te maken.
Objectief gezien wel, al ben ik het met je eens dat de patenten voornamelijk dankzij Apple iets triviaals over afmetingen en afrondingen is geworden.quote:Voor wat betreft vernieuwing kijk jij zelf wel naar patenten, maar is dat waar je naar moet kijken?
Is dat vernieuwing of marketing? app stores waren er natuurlijk al wel.quote:Dankzij de iPhone en iOS is er een miljardenindustrie ontstaan voor apps,
kolder, niet alleen door Apple daar is het marktaandeel van Apple gewoon te klein voorquote:heeft Adobe besloten te stoppen met Flash
En zo lijkt ios wel erg sterk op palm os en heeft ios ook wel overeenkomsten met blackberry os. Al deze os'en blijven leunen op statische icoontjes.quote:en is Android zo geworden als het nu is (voordat iOS bestond was het meer een BlackBerry-achtig OS).
Heel erg objecief met je "excelente"quote:Hetzelfde geldt voor tablets. Dat vind ik echte vernieuwing. Het creëren van nieuwe markten. Die vernieuwing is tot stand gekomen door een combinatie van excellente hardware en excellente software, hetgeen geen enkele andere partij daarvoor voor elkaar kreeg.
Wat een onzin, kun je dat ook nog "objectie"quote:MS kopieert niet alleen maar, maar voor wat betreft Windows Phone en de Surface-tablets is het toch echt een zeer examplarisch geval van 'me too'-producten.
Wat jij er van vind zal me een rotzorg zijn, je hebt namelijk nog niet echt kunnen bewijzen ook maar enig verstand van technische ontwikkeling te hebben en objectiviteit is je ook al compleet vreemd.quote:Die tablet uit 1801 vind ik overigens nog steeds niet echt een tablet, eerder gewoon een laptop met touchscreen.
Nee jij vind het beter, ook zonder ook maar iets van de concurent geprobeert te hebben waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Misschien niet helemaal zelf verzonnen, maar de implementatie van Apple is beter dan die van de concurrentie. Met name de instelbaarheid per app en lock screen notificaties zijn wel degelijk van Apple zelf (aangezien niemand anders dit heeft).
Sorry, maar die benchmarks liegen gewoon niet en daar kijk ik naar. De rest van de argumentatie zal mij een zorg zijn, want daar had ik het niet over.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij ze niet wil lezen betekend niet dat ik ze niet geef.
Tweakers is juist niet consequent, zie de reacties op hun reviews.
En als 1 van hun testen niet werkt op een bepaalde smartphone scoort deze al minder terwijl er niet naar de test zelf gekeken word. Kijk je naar de review van de Iphone 5 op tweakers en die van Lumia dan valt op dat de argumentatie van de reviewer nogal rammelt, het scherm en camera van dit toestel scoren lager dan de iphone omdat de reviewer er meer van verwacht had (dan kun je lullen wat je wil maar dan is alle objectiviteit al verdwenen)
Het gaat er niet om of het er was, het gaat erom hoe het er was, en Apple heeft bepaalde dingen fundamenteel anders gedaan waardoor het een succes werd. Dat heeft niks met marketing te maken. Dus ja, enorme vernieuwing.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
Is dat vernieuwing of marketing? app stores waren er natuurlijk al wel.
In dit geval was ik niet objectief, maar ik kan het wel staven met feiten. iOS was het eerste smartphone dat geschikt was om apps te draaien en heel goed met je vingers bediend kan worden. Daarnaast is het snel, stabiel, soepel en gebruiksvriendelijk. Daar kunnen we het toch gewoon over eens zijn?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heel erg objecief met je "excelente"![]()
Als ios zo "excelent" is waarom dan updates, bugs enz enz?
Is wel waar, maar ik heb geen zin om hier ook nog een discussie over te voeren.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
kolder, niet alleen door Apple daar is het marktaandeel van Apple gewoon te klein voor
Excellent betekent niet 'perfect'.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij ze niet wil lezen betekend niet dat ik ze niet geef.
Tweakers is juist niet consequent, zie de reacties op hun reviews.
En als 1 van hun testen niet werkt op een bepaalde smartphone scoort deze al minder terwijl er niet naar de test zelf gekeken word. Kijk je naar de review van de Iphone 5 op tweakers en die van Lumia dan valt op dat de argumentatie van de reviewer nogal rammelt, het scherm en camera van dit toestel scoren lager dan de iphone omdat de reviewer er meer van verwacht had (dan kun je lullen wat je wil maar dan is alle objectiviteit al verdwenen)
[..]
Heel erg objecief met je "excelente"![]()
Als ios zo "excelent" is waarom dan updates, bugs enz enz?
De smartphone met touchscreen was er al, maar met brakke software en brakke hardware. Apple vernieuwde de smartphone markt, dat kan je toch wel toegeven hoop ik?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
Wat een onzin, kun je dat ook nog "objectie"onderbouwen?
Dat kun je dan toch ook voor Apple stellen? smartphone met touchscreen was er al voordat Apple er mee kwam, mp3 spelers waren er ook al en tablets ook. Dus Apple bewijst volgens jouw redenatie continue met " me too" producten te komen?
[..]
Wat jij er van vind zal me een rotzorg zijn, je hebt namelijk nog niet echt kunnen bewijzen ook maar enig verstand van technische ontwikkeling te hebben en objectiviteit is je ook al compleet vreemd.
Feit is dat de MS Tablet gewoon een tablet was en dat Apple duidelijk later was. Surface (zeker de pro versie) is dan meer een laptop dan de eerste tablet die MS liet zien, en zakelijk gezien gaan ze daar denk ik ook veel succes mee hebben. De ipad is namelijk zakelijk gezien niet erg handig door een beperkt os, slecht centraal te beheren en gaat nogal slecht om met bandbreedte. Het is een leuke (en goede) gadget voor thuis meer niet.
Natuurlijk vind ik dat, anders zet ik het niet neer. Je trapt open deuren in. En ik heb Android en WP uitvoerig getest hoor, maak je maar geen zorgen.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee jij vind het beter, ook zonder ook maar iets van de concurent geprobeert te hebben waarschijnlijk.
Je eigen subjectiviteit zien als objectief is niet heel erg verstandig.
Dat vind ik niet zo interessant. In dit geval ging het volgens om de accutest, en daar werd naar verwezen. Conclusies trekken kunnen we allemaal zelf wel. Als je het niet eens bent met de conclusie lees je hem lekker niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gefingeerd niet maar dat de Tweakers reviews niet objectief zijn wel. Het kan niet zo zijn dat 2 toestellen met vergelijkbare kritiek 1 4 sterren krijgt en de andere 2,5. Als de reviewer dan later ook nog eens aangeeft in een reactie dat hij meer had verwacht van de tweede dan is het wel helemaal duidelijk
In de benchmarks van de afzonderlijke reviews zit er dan ook weinig verschil in de scores tussen iphone5 en lumia 920. in het eindoordeel van de reviewer wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar die benchmarks liegen gewoon niet en daar kijk ik naar. De rest van de argumentatie zal mij een zorg zijn, want daar had ik het niet over.
We hadden het over vernieuwen, niet het wiel anders in de markt zetten.quote:Het gaat er niet om of het er was, het gaat erom hoe het er was, en Apple heeft bepaalde dingen fundamenteel anders gedaan waardoor het een succes werd. Dat heeft niks met marketing te maken. Dus ja, enorme vernieuwing.
Blackberry is/was ook snel, stabiel, soepel, gebruiksvriendelijk en veilig, dat is dus geen argument. de LG Prada was ook goed te gebruiken met vingers (en de apps ook)quote:In dit geval was ik niet objectief, maar ik kan het wel staven met feiten. iOS was het eerste smartphone dat geschikt was om apps te draaien en heel goed met je vingers bediend kan worden. Daarnaast is het snel, stabiel, soepel en gebruiksvriendelijk. Daar kunnen we het toch gewoon over eens zijn?Dat noem ik excellent, zeker in die tijd waarin Windows Mobile (the horror) het enige alternatief was. Hetzelfde geldt voor tablets, Windows XP op een laptop met touchscreen is dramatisch, maar iOS op een handzame tablet werk veel beter.
Jij vond jezelf nogal objectief aardig wat reacties terug.quote:En kap eens met dat 'objectief', in een discussie gaat over meningen, daar doe je niks aan.
Als windows (voor de desktop) ook al van Flash is dat samen met dat Apple het niet wil op hun mobiele os een reden om er mee te stoppen.quote:Is wel waar, maar ik heb geen zin om hier ook nog een discussie over te voeren.
Als je had kunnen lezen dan had je dat ook al begrepen, Apple vernieuwt de markt (marketing dus)quote:De smartphone met touchscreen was er al, maar met brakke software en brakke hardware. Apple vernieuwde de smartphone markt, dat kan je toch wel toegeven hoop ik?
De surface pro uiteraard (dat zei ik toch ook) Die oude is niet meer relevant maar was zeker niet zo'n mislukking als jij ons wil doen geloven, het was geen consumenten product zoals de ipad en android tablets.quote:De tablet van MS was er inderdaad eerder, maar dat ding lijkt totaal niet op een iPad. Ik snap gewoon niet wat de relevantie van dat ding is. En waarom zeg je 'gaan ze daar succes mee hebben'? Dat ding komt uit 2002, pusht MS die nog steeds dan?Als je het hebt over de Surface Pro heb je wellicht een punt.
Het "bring your own device" principe was een tijdje hot en daarom zie je veel ipads en andere tablets maar voor beheer zijn ze een "hel" zeker wat bandbreedte betreft.quote:De iPad doet het overigens zeer goed in het bedrijfsleven hoor... Maar je kan er geen Windows-apps op draaien en dat is voor veel bedrijven een vereiste om echt nuttig te kunnen zijn, dat is waar.
quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat jij er van vind zal me een rotzorg zijn, je hebt namelijk nog niet echt kunnen bewijzen ook maar enig verstand van technische ontwikkeling te hebben en objectiviteit is je ook al compleet vreemd.
Feit is dat de MS Tablet gewoon een tablet was en dat Apple duidelijk later was. Surface (zeker de pro versie) is dan meer een laptop dan de eerste tablet die MS liet zien, en zakelijk gezien gaan ze daar denk ik ook veel succes mee hebben. De ipad is namelijk zakelijk gezien niet erg handig door een beperkt os, slecht centraal te beheren en gaat nogal slecht om met bandbreedte. Het is een leuke (en goede) gadget voor thuis meer niet.
1983.quote:Apples strategy is really simple. What we want to do is we want to put an incredibly great computer in a book that you can carry around with you and learn how to use in 20 minutes. Thats what we want to do and we want to do it this decade, says Jobs. And we really want to do it with a radio link in it so you dont have to hook up to anything and youre in communication with all of these larger databases and other computers.
Daar had ik het niet over. Ik had het over de benchmarks. Het eindoordeel van de reviewer maakt mij echt niks uit, want ik heb dat nooit als argument aangedragen.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:29 schreef Chewie het volgende:
In de benchmarks van de afzonderlijke reviews zit er dan ook weinig verschil in de scores tussen iphone5 en lumia 920. in het eindoordeel van de reviewer wel.
Als jij zegt dat de AppStore het resultaat is van 'het wiel anders in de markt zetten', heb je het niet echt begrepen. Het is een enorme vernieuwing die tot een miljardenindustrie heeft geleid.quote:We hadden het over vernieuwen, niet het wiel anders in de markt zetten.
BlackBerry is zeker niet snel, stabiel, soepel en gebruiksvriendelijk. De LG Prada ook niet. De eerste iPhone was 10x beter. Wat wil je nu zeggen? Dat de LG Prada en BlackBerry's uit die tijd eigenlijk net zo goed waren als de iPhone ofzo?quote:Blackberry is/was ook snel, stabiel, soepel, gebruiksvriendelijk en veilig, dat is dus geen argument. de LG Prada was ook goed te gebruiken met vingers (en de apps ook)
De markt vernieuwen is geen marketing hoor (rare definitie van marketing). De markt vernieuwen doe je door te innoveren.quote:Als je had kunnen lezen dan had je dat ook al begrepen, Apple vernieuwt de markt (marketing dus)
Het is nog mar de vraag in hoeverre volwaardige programma's goed werken op een klein touch screen (10" is nog steeds klein t.o.v. 24" monitoren).quote:De surface pro uiteraard (dat zei ik toch ook) Die oude is niet meer relevant maar was zeker niet zo'n mislukking als jij ons wil doen geloven, het was geen consumenten product zoals de ipad en android tablets.
Het "bring your own device" principe was een tijdje hot en daarom zie je veel ipads en andere tablets maar voor beheer zijn ze een "hel" zeker wat bandbreedte betreft.
Apps zijn leuk maar zijn niet te vergelijken met volwaardige programma's
Vergeten we dan helemaal de PDA's die vanaf 1984 al op de markt waren. Psion all the way, zouden ze nog wat oude patenten hebben waarmee men apple kan pesten.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1994.
[..]
1983.
De MS Tablet was echt onmisbaar in de ontwikkeling van de iPad inderdaad, zonder dat ding waren ze nooit op het idee gekomen.
Waar stel ik dat dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1994.
[..]
1983.
De MS Tablet was echt onmisbaar in de ontwikkeling van de iPad inderdaad, zonder dat ding waren ze nooit op het idee gekomen.
Echt nieuw was het principe natuurlijk niet, kijk maar naar de Xbox Marketplace (2005) - van Microsoft overigens; Apple heeft het wel als eerste in de mobiele markt geïntroduceerd.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als jij zegt dat de AppStore het resultaat is van 'het wiel anders in de markt zetten', heb je het niet echt begrepen. Het is een enorme vernieuwing die tot een miljardenindustrie heeft geleid.
Appstores bestonden al, wat Apple goed deed was een gesloten systeem er van maken op de mobiele markt.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik had het over de benchmarks. Het eindoordeel van de reviewer maakt mij echt niks uit, want ik heb dat nooit als argument aangedragen.[quote]
Als je die benchmarks zo heilig vind, verklaar dan eens dat bij de individuele reviews van beide toestellen de resultaten nagenoeg gelijk zijn maar dat het oordeel voor de 1 lager uitvalt omdat de reviewer meer had verwacht.
[..]
Als jij zegt dat de AppStore het resultaat is van 'het wiel anders in de markt zetten', heb je het niet echt begrepen. Het is een enorme vernieuwing die tot een miljardenindustrie heeft geleid.
Blackberry was en is niks mis mee en qua stabiliteit zeker niet. Zelfs nu gebruik ik liever mijn torch om mee te communiceren dan mijn iphone 4s. De laatste is van mijn werk en aangezien ik die veel minder gebruik moet de iphone wel elke dag aan de lader en gaat de torch ondanks dat die bijna 2 jaar ouder is makkelijk 2 dagen mee.quote:BlackBerry is zeker niet snel, stabiel, soepel en gebruiksvriendelijk. De LG Prada ook niet. De eerste iPhone was 10x beter. Wat wil je nu zeggen? Dat de LG Prada en BlackBerry's uit die tijd eigenlijk net zo goed waren als de iPhone ofzo?
Dan heb jij een rare definitie van innoveren.quote:De markt vernieuwen is geen marketing hoor (rare definitie van marketing). De markt vernieuwen doe je door te innoveren.
Dat gaat opzich prima, zeker met W8quote:Het is nog mar de vraag in hoeverre volwaardige programma's goed werken op een klein touch screen (10" is nog steeds klein t.o.v. 24" monitoren).
Dat is helemaal geen feit.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:09 schreef Iwanius het volgende:
[...] feit is wel dat Apple zijn waarde als merk zal behouden
Ja 20 jaar geleden is echt het allerbeste voorbeeld.quote:alleen zal de koers bij lange na niet meer die snelle
stijging hebben als pak'm beet 20 jaar geleden.
Leuk plaatje. Wat wil je ermee zeggen? Dat alle tientallen miljoenen Apple-apparaten die per kwartaal verkocht worden afhankelijk zijn van Apple fanboys?quote:[ afbeelding ]
Wat schattig, een leeftijds-drogreden.quote:Voor de ouderen onder ons en die de tijd nog herinneren toen het Apple aandeel
nog +/- $20,- was is het allang duidelijk dat Apple al geruime tijd op zijn lauweren
rust,
Apples kracht is juist dat het niet in hoog tempo alle mogelijke verschillende producten die ze kunnen bedenken ook maar op de markt knallen. Ze blijven in het geheim schaven aan een nieuw product totdat het de potentie heeft om groot te worden. Daarna brengen ze het op de markt en itereren er zo snel mogelijk op, terwijl de concurrentie meteen op achterstand staat.quote:natuurlijk wel af en toe een innovatief iets uitbrengt, maar de tijd van een
gigantische hoeveelheid aan echte nieuwe producten die elkaar in een rap tempo
opvolgden, is voorbij.
Waarom precies niet? Als het echt misgaat kunnen consumenten veel makkelijker overstappen dan bij Microsoft kon, omdat Apple geen (bijna)-monopolie heeft. Ook heeft het bijvoorbeeld geen zakelijke markt die absoluut niet zonder ze kan.quote:Apple zal i.i.g niet zo snel zijn waarde verliezen als Microsoft indertijd.
Die "echte slimmeriken" hebben dan hun aandelen verkocht voor rond de $ 200, terwijl ze ze vandaag voor $ 500 kwijt kunnen en een paar maanden terug kwijtkonden voor $ 700. Lekkere slimmerikenquote:Daarbij zullen de echte slimmeriken allang het merendeel van hun Apple aandelen
een jaar of 3 geleden van de hand hebben gedaan die zij in 1997 kochten.
Ik denk dat je hier nog wel het belangrijkste punt van Apple hebt. Stel, zij bakken er niks van komende 2 jaar, dan is het 'fan' gehalte er ook volledig van af en kukelt het bedrijf zo in elkaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen feit.
Dat geldt dus echt voor bijna elk bedrijf (zie Dell, RIM, HTC, bijna alle Japanse conglomeraten). Alleen voor MS geldt dit eigenlijk niet omdat de markten waarin zij opereren iets minder grillig is waardoor de effecten feitelijk 'vertraagd' worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:03 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier nog wel het belangrijkste punt van Apple hebt. Stel, zij bakken er niks van komende 2 jaar, dan is het 'fan' gehalte er ook volledig van af en kukelt het bedrijf zo in elkaar.
Niet helemaal waar. Niks heeft zo'n hoog 'fan' gehalte als Apple. Ik heb nog nooit iemand horen patsen over zijn nieuwe Samsung of HTC.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat geldt dus echt voor bijna elk bedrijf (zie Dell, RIM, HTC, bijna alle Japanse conglomeraten). Alleen voor MS geldt dit eigenlijk niet omdat de markten waarin zij opereren iets minder grillig is waardoor de effecten feitelijk 'vertraagd' worden.
Ik snap je punt niet. Het feit dat mensen vaak 'fan' zijn van Apple is dan toch juist een voordeel omdat ze dan op meer loyaliteit van de klanten kunnen rekenen? Ik hekel trouwens het gebruik van het woord 'fan', alsof het irrationeel is, de meeste mensen zijn 'fan' omdat zij Apple producten gewoon beter en makkelijker vinden werken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Niks heeft zo'n hoog 'fan' gehalte als Apple. Ik heb nog nooit iemand horen patsen over zijn nieuwe Samsung of HTC.
Dit zie je alleen al terug in het aantal goodies per bedrijf. Apple pluches, bekers, shirts, etc.
Ik vind het wel knap hoe je dit weet te positioneren als een negatief iets. If anything is dit juist een teken dat Apple's klanten loyaler en enthousiaster zijn dan die van Samsung/HTC/Nokia.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Niks heeft zo'n hoog 'fan' gehalte als Apple. Ik heb nog nooit iemand horen patsen over zijn nieuwe Samsung of HTC.
Dit zie je alleen al terug in het aantal goodies per bedrijf. Apple pluches, bekers, shirts, etc.
Als een negatief iets? Omdat reputatie namelijk enorm snel kan veranderen. Toch? Ze hoeven maar met 1 product te komen wat enorm gaat falen ..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap hoe je dit weet te positioneren als een negatief iets. If anything is dit juist een teken dat Apple's klanten loyaler en enthousiaster zijn dan die van Samsung/HTC/Nokia.
Nogmaals: dat geldt toch voor elk bedrijf? En in dat geval is het toch fijn dat Apple loyalere klanten heeft dan andere bedrijven, zodat eventueel 'falen' minder gevolgen zal hebben?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:43 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Als een negatief iets? Omdat reputatie namelijk enorm snel kan veranderen. Toch? Ze hoeven maar met 1 product te komen wat enorm gaat falen ..
Een samsung electronics zie ik zo snel nog niet in een moeras zinken die hebben zoveel verschillende producten terwijl apple alleen leunt op de Iphone en Ipad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nogmaals: dat geldt toch voor elk bedrijf? En in dat geval is het toch fijn dat Apple loyalere klanten heeft dan andere bedrijven, zodat eventueel 'falen' minder gevolgen zal hebben?
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een samsung electronics zie ik zo snel nog niet in een moeras zinken die hebben zoveel verschillende producten terwijl apple alleen leunt op de Iphone en Ipad.
Ik denk dat hetgeen wat er bedoeld wordt is dat 'reputatie' schade voor Apple in een andere categorie valt ten opzichte van de andere bedrijven die jij noemt. Zij hebben op dit moment een enorme schare aan fans maar dat maakt het risico vele malen groter. Ze leunen enorm op imago, zie bijv. Lance Armstrong. Je kunt hard vallen .. de schade voor Apple na 1 slecht product is groter dan wanneer Samsung 1 flut product zou uitbrengen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.
Jij benoemt hier het nadeel van de strategie van Apple, maar tegelijkertijd heeft diezelfde strategie ervoor gezorgd dat Apple het meest waardevolle bedrijf ter wereld is.
Tegelijkertijd leer je bij ondernemen les 1 meteen dat je niet afhankelijk zou moeten zijn van juist 1 product/ afnemer. Dat ze op dit moment zoveel waard zijn maakt het alleen maar nog bizarder dat ze niet veel meer kunnen diversifiëren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.
Jij benoemt hier het nadeel van de strategie van Apple, maar tegelijkertijd heeft diezelfde strategie ervoor gezorgd dat Apple het meest waardevolle bedrijf ter wereld is.
Jawel, maar zij hebben de resultaten van Q4 nog niet bekendgemaakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:35 schreef Basp1 het volgende:
Leveren AT&T en sprint in de VS geen iphones meer?
Ziet er goed uit voor Apple. Traditioneel gezien is de iPhone de laatste kwartalen goed voor ongeveer 80% van de totale activaties bij AT&T, en die hebben in Q4 2012 een record gezet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doomed.
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat hetgeen wat er bedoeld wordt is dat 'reputatie' schade voor Apple in een andere categorie valt ten opzichte van de andere bedrijven die jij noemt. Zij hebben op dit moment een enorme schare aan fans maar dat maakt het risico vele malen groter. Ze leunen enorm op imago, zie bijv. Lance Armstrong. Je kunt hard vallen .. de schade voor Apple na 1 slecht product is groter dan wanneer Samsung 1 flut product zou uitbrengen.
Ligt eraan hoe snel je de fout hersteld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.
Ja, want een multinational winstgevend maken leer je inderdaad bij 'ondernemen les 1'. Apple gaat tegen de wind in en is daarmee succesvol, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om een goede visie en strategie te hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd leer je bij ondernemen les 1 meteen dat je niet afhankelijk zou moeten zijn van juist 1 product/ afnemer. Dat ze op dit moment zoveel waard zijn maakt het alleen maar nog bizarder dat ze niet veel meer kunnen diversifiëren.
Ja, tot er dus iets faliekant misgaat! Dan zakt het harder als een baksteen omdat ze continu op zo'n hoge stoel hebben gezeten. Het risico om te vallen is veel groter als jij een heroische reputatie hebt van alleen maar fantastische producten en goede service. Stel Apple had zo'n blunder begaan als met BP in die golf van Mexico .. om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.
Ze willen het niet? Dat betwijfel ik, volgens mij durven ze het niet. Nokia is ook enorm op de bek gegaan omdat ze 8540 verschillende modellen telefoons hadden. Je kunt het volgens mij dus gewoon beter bij een klein assortiment houden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, want een multinational winstgevend maken leer je inderdaad bij 'ondernemen les 1'. Apple gaat tegen de wind in en is daarmee succesvol, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om een goede visie en strategie te hebben.
Tevens kan Apple wel diversifiëren, maar ze willen het niet. Uiteraard is dat een risico, maar met dat risico in het achterhoofd is Apple ongekend succesvol geweest.
Ja, en wat nou als Samsung zo'n blunder had begaan als met BP in de golf van Mexico?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, tot er dus iets faliekant misgaat! Dan zakt het harder als een baksteen omdat ze continu op zo'n hoge stoel hebben gezeten. Het risico om te vallen is veel groter als jij een heroische reputatie hebt van alleen maar fantastische producten en goede service. Stel Apple had zo'n blunder begaan als met BP in die golf van Mexico .. om maar wat te noemen.
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, en wat nou als Samsung zo'n blunder had begaan als met BP in de golf van Mexico?
Ik vind het nergens op slaan. Het risico van Apple ligt hem in het geringe aantal producten, niet in het imago.
Ken je Apple wel? Apple wil zoveel mogelijk goede producten maken, niet zoveel mogelijke producten. Productfragmentatie met als doel om maar zoveel mogelijk keus te hebben zal Apple nooit doen, omdat dat leidt tot producten die enkel goedkoper zijn maar op geen enkel vlak echt beter. Apple wil dat elk product op een bepaalde manier het beste is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze willen het niet? Dat betwijfel ik, volgens mij durven ze het niet. Nokia is ook enorm op de bek gegaan omdat ze 8540 verschillende modellen telefoons hadden. Je kunt het volgens mij dus gewoon beter bij een klein assortiment houden.
De bedrijven pronken niet zozeer met hun image. Consumenten worden/werden gewoon graag gezien met Apple producten. Ten tijde van de iPod waren de witte oordopjes daarvan al een bijzonder goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.
Apple pronkt niet zelf met het imago, maar het is duidelijk dat Apple een heel goed imago heeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.
Zoals al vaker is gezien met dat bekende plaatje is Apple enorm afhankelijk van de iPhone, dat is iets wat mij niet aanstaat (ook al vind ik de andere producten iPod, iPad etc ook goede producten). Apple = iPhone, daar halen ze de meeste omzet/winst uit. Zie google, die zit met name met die zoekmachine, dat staat mijn inziens meer als een huis dan een veradelijk iets als een telefoon wat over een jaar of 5 echt weer is verouderd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Apple is vrij divers
Telefoons
MP3 spelers
tablets
Zware werkstations
PCs
Verkoop van muziek, films, apps, software etc
http://store.apple.com/nl
Waarbij ze voor een belangrijk deel niet afhankelijk zijn van andere wederverkopers maar heel veel zelf direct aan de eindklant verkopen.
Half dan, die winkel in bijv. hartje oxford street in Londen vind ik echt pronkwerk, niks minder.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Apple pronkt niet zelf met het imago..
Dat betekend niet dat Apple niet divers is. Ze hebben een breed productscala dat bovendien goed geintegreerd is en waarbij ze de belangrijkste delen van de keten in handen hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals al vaker is gezien met dat bekende plaatje is Apple enorm afhankelijk van de iPhone, dat is iets wat mij niet aanstaat (ook al vind ik de andere producten iPod, iPad etc ook goede producten). Apple = iPhone, daar halen ze de meeste omzet/winst uit. Zie google, die zit met name met die zoekmachine, dat staat mijn inziens meer als een huis dan een veradelijk iets als een telefoon wat over een jaar of 5 echt weer is verouderd.
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:04 schreef Bananenman het volgende:
Ik ben even Coca Cola en Exxon shorten want die zijn nogal afhankelijk van één product, dat kan nooit goed gaan.
Branding.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Half dan, die winkel in bijv. hartje oxford street in Londen vind ik echt pronkwerk, niks minder.
Ja, je moet de iPhone ook niet weghalen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.
[ afbeelding ]
Haal de iPhone weg en wat heb je dan? Apple = iPhone, ik had het graag ook anders willen zien. En de markt van telefoons is dusdanig snel aan het veranderen dat ik daar gewoon geen vertrouwen in heb. Ja, ze zijn misschien de beste in de tablet markt en ipod markt, maar de telefoonbusiness is nu eenmaal de grootste.
Haal koffie weg bij Douwe Egberts, wat heb je dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.
[ afbeelding ]
Haal de iPhone weg en wat heb je dan?
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, je moet de iPhone ook niet weghalen.Wat jij zegt geldt voor elke telefoonfabrikant, vraag maar aan Sony, LG, RIM, HTC, Nokia.
Geeneen, maar het succes van Apple is juist dat ze maar één model hebben en dat ze die kunnen perfectioneren. Je kan beter kijken naar 'smartphones' in het algemeen als winstgevende productgroep. Dat bij Apple die productgroep nou maar één telefoon heeft (eigenlijk drie trouwens, iPhone 4, 4S en 5) en bij Samsung 100 maakt niet zoveel uit, want dat Apple er zo weinig heeft zorgt ervoor dat Apple ook makkelijker aan de vraag kan voldoen, etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?
Wat hebben die honderden , duizenden modellen Nokia, Siemens, Philps, Sony Erikson, etc etc gebracht?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Haal koffie weg bij Douwe Egberts, wat heb je dan?
Haal autobrandstoffen weg bij Shell, wat heb je dan?
Haal de domheid uit jouw posts weg, wat heb je dan?
Ik zeg nergens dat ze niet meerdere producten aanbieden, slechts dat ze sterk afhankelijk zijn van één product, net als Apple. Hoeveel procent van de winst komt van die marginale drankjes in die lijst en hoeveel van Coca Cola en haar varianten?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
wat
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Coca-Cola_brands
Dat is het analistenstandpunt. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken. Al deze dingen worden al jaren over Apple gezegd hè, dat het einde nu toch echt wel nabij is, maar bij Apple hebben ze een zodanig fundamenteel goed begrip van technologie en hoe dat in de levens past van mensen dat Apple nog wel even blijft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:15 schreef Physics het volgende:
Bij aandelen als AAPL, en dan met name de iPhone vraag ik me altijd af "is dit product over 10 jaar nog steeds zo'n succes?". Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar er is een vrij reële kans dat er weer een nieuwe marktleider komt (zie bijvoorbeeld de reïncarnatie van Nokia) binnen zo'n tijdsbestek.
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat hebben die honderden , duizenden modellen Nokia, Siemens, Philps, Sony Erikson, etc etc gebracht?
Waar je dus eigenlijk over valt is dat ze niet dat doen wat alle anderen doen en daarmee het meest winstgevende bedrijf zijn geworden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Kijk eens waar deze zaken de grootste winsten vandaan halen. Douwe Egberts en Shell zijn beide niet zo(!) afhankelijk van 1 product in de mate waarin Apple dat is.
Jep, en die tijd van Nokia is ook voorbij, net als Motorola, die waren ook heel groot, ooit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd. Blijkbaar is de toekomst van AAPL voorspellen alleen voorbestemd aan Apple fans.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is het analistenstandpunt. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken. Al deze dingen worden al jaren over Apple gezegd hè, dat het einde nu toch echt wel nabij is, maar bij Apple hebben ze een zodanig fundamenteel goed begrip van technologie en hoe dat in de levens past van mensen dat Apple nog wel even blijft.
Ja, en Nokia is op hun bek gegaan omdat ze bang waren om te veranderen, terwijl Apple daar juist niet bang voor is. Zij hebben eigenhandig hun succesvolle iPod-lijn de nek omgedraaid door met de iPhone te komen. Welk ander bedrijf zou dat durven?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..
Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Physics het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd.
Ik zal even antwoord op mezelf geven, voor de volledigheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze niet meerdere producten aanbieden, slechts dat ze sterk afhankelijk zijn van één product, net als Apple. Hoeveel procent van de winst komt van die marginale drankjes in die lijst en hoeveel van Coca Cola en haar varianten?
quote:The report further states that of the more than 50 billion beverage servings of all types consumed worldwide every day, beverages bearing the trademarks owned by or licensed to Coca-Cola account for approximately 1.5 billion (the latest figure in 2010 shows that now they serve 1.6 billion drinks every day). Of these, beverages bearing the trademark "Coca-Cola" or "Coke" accounted for approximately 78% of the company's total gallon sales.
Ik was al actief in de ict in de jaren 90 en werkte toen ook al met producten van Apple en toen deden ze wel heel erg hun best om zichzelf uit de markt te werken. De situatie is wellicht anders als destijds maar het kan nog steeds, Apple is zich steeds meer op de consumentenmarkt gaan richten en en die is toch wat onvoorspelbaarder dan de zakelijke markt en al helemaal met gadgets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef TC03 het volgende:
. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken.
Die Apple pas ontdekt hebben met de ipod of iphonequote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Physics het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd. Blijkbaar is de toekomst van AAPL voorspellen alleen voorbestemd aan Apple fans.
Nokia was ooit fabrikant van kaplaarzen en autobanden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, en Nokia is op hun bek gegaan omdat ze bang waren om te veranderen, terwijl Apple daar juist niet bang voor is. Zij hebben eigenhandig hun succesvolle iPod-lijn de nek omgedraaid door met de iPhone te komen. Welk ander bedrijf zou dat durven?
Betekent dit de regular versie van cola? Of alle varianten op cola? Of alles wat de merknaam Coca-Cola draagt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik zal even antwoord op mezelf geven, voor de volledigheid.
[..]
Je moet niet vergeten dat de iPhone in de zakelijke wereld de rol van Blackberry heeft overgenomen, daar gaan ze de komende jaren echt nog niet aan de Android. Ze hebben de zakelijke kant heel goed in de hand, veel beter dan RIM en Android momenteel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik was al actief in de ict in de jaren 90 en werkte toen ook al met producten van Apple en toen deden ze wel heel erg hun best om zichzelf uit de markt te werken. De situatie is wellicht anders als destijds maar het kan nog steeds, Apple is zich steeds meer op de consumentenmarkt gaan richten en en die is toch wat onvoorspelbaarder dan de zakelijke markt en al helemaal met gadgets.
Het antwoord staat in de quote.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:32 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Betekent dit de regular versie van cola? Of alle varianten op cola? Of alles wat de merknaam Coca-Cola draagt?
MS en Nokia doen erg hun best te proberen die markt te pakken door oa exchange integratie. Een van de weinige kansen die ze hebben denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de iPhone in de zakelijke wereld de rol van Blackberry heeft overgenomen, daar gaan ze de komende jaren echt nog niet aan de Android. Ze hebben de zakelijke kant heel goed in de hand, veel beter dan RIM en Android momenteel.
Exchange-integratie is perfect bij iOS.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
MS en Nokia doen erg hun best te proberen die markt te pakken door oa exchange integratie. Een van de weinige kansen die ze hebben denk ik.
Zoals je kan lezen reageerde ik op een post over Androidquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Exchange-integratie is perfect bij iOS.
Idd, denk het ook. Een deel van die markt moeten ze wel kunnen veroveren. Een serieuze concurrent er bij is alleen maar goed.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
MS en Nokia doen erg hun best te proberen die markt te pakken door oa exchange integratie. Een van de weinige kansen die ze hebben denk ik.
Zeker, en als zij met een duidelijk beter product komen wil ik nog wel eens er over na te denken weer terug te gaan naar Nokia.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Idd, denk het ook. Een deel van die markt moeten ze wel kunnen veroveren. Een serieuze concurrent er bij is alleen maar goed.
Ik zie dit eigenlijk vooral alleen binnen de IT van MKB en lager. Iphones/andriod telefoons zijn qua beheersbaarheid, en dan vooral security gebied lang niet zo goed als BB's. Wat ik wel zie is dat vooral in het lagere MKB segment veel directeurtjes/managers e.d. met iphones of high end andriods lopen omdat het stoer is bij de lokale MKB verenigings borrels. Maar dit zijn dezelfde mensen die tegen hun IT afdelingen of externe beheerders roepen dat alles voor gratiz moet, en dat beveiliging geen kosten post mag zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de iPhone in de zakelijke wereld de rol van Blackberry heeft overgenomen, daar gaan ze de komende jaren echt nog niet aan de Android. Ze hebben de zakelijke kant heel goed in de hand, veel beter dan RIM en Android momenteel.
Ik zou graag van je weten waar een iPhone een veiligheidsrisico is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:18 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ik zie dit eigenlijk vooral alleen binnen de IT van MKB en lager. Iphones/andriod telefoons zijn qua beheersbaarheid, en dan vooral security gebied lang niet zo goed als BB's. Wat ik wel zie is dat vooral in het lagere MKB segment veel directeurtjes/managers e.d. met iphones of high end andriods lopen omdat het stoer is bij de lokale MKB verenigings borrels. Maar dit zijn dezelfde mensen die tegen hun IT afdelingen of externe beheerders roepen dat alles voor gratiz moet, en dat beveiliging geen kosten post mag zijn.
bij de grotere bedrijven, en/of bedrijven waar security juist zeer hoog in het vaandel staat en de infra structuur hier ook op ingericht is zie ik nog steeds een stuk meer BB dan Iphone of andriod, vooral bij de personen die over (zeer) gevoelige informatie moeten kunnen beschikken "on the road".
Ik weet iig uit eigen ervaring dat Defensie met bb werkt omdat die de mail encripten over hun eigen servers. Plus ze zijn goed massaal te managen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou graag van je weten waar een iPhone een veiligheidsrisico is.
iOS is qua veiligheid en beheersbaarheid veel beter dan Android hoor, die kan je niet zomaar onder dezelfde noemer scharen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:18 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ik zie dit eigenlijk vooral alleen binnen de IT van MKB en lager. Iphones/andriod telefoons zijn qua beheersbaarheid, en dan vooral security gebied lang niet zo goed als BB's. Wat ik wel zie is dat vooral in het lagere MKB segment veel directeurtjes/managers e.d. met iphones of high end andriods lopen omdat het stoer is bij de lokale MKB verenigings borrels. Maar dit zijn dezelfde mensen die tegen hun IT afdelingen of externe beheerders roepen dat alles voor gratiz moet, en dat beveiliging geen kosten post mag zijn.
bij de grotere bedrijven, en/of bedrijven waar security juist zeer hoog in het vaandel staat en de infra structuur hier ook op ingericht is zie ik nog steeds een stuk meer BB dan Iphone of andriod, vooral bij de personen die over (zeer) gevoelige informatie moeten kunnen beschikken "on the road".
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik weet iig uit eigen ervaring dat Defensie met bb werkt omdat die de mail encripten over hun eigen servers. Plus ze zijn goed massaal te managen.
IOS is standaard net zo slecht te beheren als Andriod stock in een zakelijke omgeving. Ik zou graag wat voorbeelden zien waarom jij denkt dat dit anders is, daar beide OSén default (dus zonder gekochte app's, welke voor beide OS'en trouwens voor een pittige prijs wel te krijgen zijn) over zón beetje dezelfde veiligheids opties (vrijwel geen) beschikken. Let wel ik heb het hier niet over standaard omgevingen bij de lokale bakker.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
iOS is qua veiligheid en beheersbaarheid veel beter dan Android hoor, die kan je niet zomaar onder dezelfde noemer scharen.
Wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Geen? Ik zie er hier toch genoeg:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:19 schreef Dennism het volgende:
[..]
IOS is standaard net zo slecht te beheren als Andriod stock in een zakelijke omgeving. Ik zou graag wat voorbeelden zien waarom jij denkt dat dit anders is, daar beide OSén default (dus zonder gekochte app's, welke voor beide OS'en trouwens voor een pittige prijs wel te krijgen zijn) over zón beetje dezelfde veiligheids opties (vrijwel geen) beschikken. Let wel ik heb het hier niet over standaard omgevingen bij de lokale bakker.
Ik ben geen expert, maar is dit niet voldoende dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel.
Heel simpel: de mail is heel eenvoudig te onderscheppen.
quote:S/MIME Email
iOS leverages certificates for authenticated and encrypted email and supports S/MIME, allowing users to send and recieve encrypted email messages.
Check de nieuwe Lumia 920 van Nokia, veel beter dan de Iphone.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker, en als zij met een duidelijk beter product komen wil ik nog wel eens er over na te denken weer terug te gaan naar Nokia.
Ik ben niet jubelend naar Apple gerend, ik ben gillend weggerend bij Nokia omdat hun telefoons zo rampzalig werden
iOS ondersteunt S/MIMEquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel.
Heel simpel: de mail is heel eenvoudig te onderscheppen.
BB stuurt het via zijn eigen servers. Zo veilig dat zelfs de overheden van bv de UK en India er niet bij kunnen, remember?quote:
Mijn vraag gaat niet over de BB. Focus HSG, focus!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
BB stuurt het via zijn eigen servers. Zo veilig dat zelfs de overheden van bv de UK en India er niet bij kunnen, remember?
Ok, maar dan ligt het dus aan de servers en niet zozeer aan het toestel zelf? Want als je zelf zorgt voor een beveiligde server is er geen probleem.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
BB stuurt het via zijn eigen servers. Zo veilig dat zelfs de overheden van bv de UK en India er niet bij kunnen, remember?
Gast, dan werd gevraagd ivm waarom een iPhone minder veilig zou zijn dan een BB. En dat is nu eenmaal zo, oa vanwege BB eigen systeem.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn vraag gaat niet over de BB. Focus HSG, focus!
Bovendien moet het een totaaloplossing zijn, want je logt ook in met je laptop via het hotel WLAN.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ok, maar dan ligt het dus aan de servers en niet zozeer aan het toestel zelf? Want als je zelf zorgt voor een beveiligde server is er geen probleem.
Nee BB stuurt het als het ware over hun eigen netwerk, niet via het 'gewone' internet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ok, maar dan ligt het dus aan de servers en niet zozeer aan het toestel zelf? Want als je zelf zorgt voor een beveiligde server is er geen probleem.
Nee, ik vroeg naar de onveiligheid van de iphone.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast, dan werd gevraagd ivm waarom een iPhone minder veilig zou zijn dan een BB. En dat is nu eenmaal zo, oa vanwege BB eigen systeem.
Wederom bij defensie doe je dat via een UBS stick waar je dan in een ander bestandssysteem opstart (dus niet je gewone W7 of OSX bv) en dan via een beveiligde connectie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bovendien moet het een totaaloplossing zijn, want je logt ook in met je laptop via het hotel WLAN.
Die is minder veilig dan een BB qua datacommunicatie. Zoals al aangetoond.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg naar de onveiligheid van de iphone.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die is minder veilig dan een BB qua datacommunicatie. Zoals al aangetoond.
Open er een topic over.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wederom bij defensie doe je dat via een UBS stick waar je dan in een ander bestandssysteem opstart (dus niet je gewone W7 of OSX bv) en dan via een beveiligde connectie.
Je bent een mongool Piet. Nooit kan je ooit on-topic op iets reageren met meer dan 1 regel en nooit zal je ook maar ooit iets toegeven, ook al als je met je neus op de feiten wordt gewezen.quote:
Nee, je zeurt door over BB terwijl ik naar beveiligingsissues van iOS vroeg. Je bent een simpele nerd die een serieuze vraag niet begrijpt en gewoon een gelegenheid zoekt je agenda te pushen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bent een mongool Piet. Nooit kan je ooit on-topic op iets reageren met meer dan 1 regel en nooit zal je ook maar ooit iets toegeven, ook al als je met je neus op de feiten wordt gewezen.
Maar whatever weer.
Je kan alle dataverkeer via je eigen bes servers laten lopen, ook via wlan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet alleen exchange verwacht ik maar ook met active directory en office 365.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat security zo werkt dat dit soort apparaten gewoon mogen werken via een hotel wifi dan is een iphone inderdaad niet onveilig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bovendien moet het een totaaloplossing zijn, want je logt ook in met je laptop via het hotel WLAN.
Jep, en daar maken ze een kans meequote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet alleen exchange verwacht ik maar ook met active directory en office 365.
Ik vroeg simpelweg wat de beveiligsproblemen van iOS zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:41 schreef Dennism het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat security zo werkt dat dit soort apparaten gewoon mogen werken via een hotel wifi dan is een iphone inderdaad niet onveilig.
Even voor de beeldvorming, kan er niet tever op ingaan.
bij dit soort organisaties staat Wireless lan dus niet aan op de laptops van mensen die bij informatie kunnen boven een bepaald niveau, deze mogen alleen verbinden via Lan, en de Lan verbinding wordt alleen geactiveerd wanneer aan bepaalde vereisten voldaan is. Verder kunnen ze niet worden opgestart zonder een combinatie van Username/pass, pincode en smartcard.
Verder is natuurlijk wel enigzins OT.
Dat ligt aan het OS, niet aan het model...quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef Dennism het volgende:
Om er een paar te noemen, lang niet allemaal directe problemen, maar wel zaken waarmee Apple binnen enterprise omgevingen nog te kort schiet qua security naar mijn mening.
1. BB's Encryptie is naar overheids standaarden gevalideerd, die van de Iphone (nog) niet, en heb ook nog niet vernomen dat Apple hier mee bezig is. Modellen voor de 3GS hadden helemaal geen encryptie (al zullen deze weinig meer in gebruik zijn hopelijk).
Softwareupdates kunnen ook buiten iTunes om hoor.quote:9. Applicaitie beheer is zeer beperkt en alleen lokaal te forceren, geen finegraining mogelijk.
Kijk maar eens rond op de Apple site voor de mogelijkheden:quote:Many third-party Mobile Device Management solutions (MDM) provide app distribution capabilities right out of the box. Managing apps with MDM allows IT to push notification messages to users, directly prompting them to install apps purchased on their behalf or install approved free apps from the App Store.
kan zijn dat het IOS is ipv de hardware, echter voor zover ik weet hebben alle modellen onder de 3GS geen hardware encryption engine, en is dit ook deel van het probleem.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat ligt aan het OS, niet aan het model...
[..]
Softwareupdates kunnen ook buiten iTunes om hoor.
[..]
Kijk maar eens rond op de Apple site voor de mogelijkheden:
http://www.apple.com/iphone/business/it-center/apps.html
Overigens zijn er ook zeer veel bedrijven voor wie dergelijke issues veel minder belangrijk zijn. Hoe dan ook, jij schaarde Android en iOS op 1 hoop, terwijl iOS véél beter is qua zakelijk gebruik en implementatie.
Yisch! Ik zit weer als vanouds te wachten op dit resultaat, ik denk dat de longs goed gaan uitpakken deze keer!quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:14 schreef IluvatarMilan het volgende:
Over een kleine 20 minuten komt AAPL met z'n Q1-earnings. Dan zal ook blijken of alle FUD van de voorbije maanden dat ook echt was, of dat het terechte zorgen waren.
Hier een mooi overzicht van de verwachtingen:
http://tech.fortune.cnn.com/tag/earnings-smackdown/
Ik ben benieuwd. Ik vind het best spannend.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yisch! Ik zit weer als vanouds te wachten op dit resultaat, ik denk dat de longs goed gaan uitpakken deze keer!
Same here, maar ik volg het meer vanuit een financieel oogpunt, en dus via http://stocktwits.com/symbol/AAPLquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik vind het best spannend.
En terecht..quote:
EPS is een beat, omzet niet. En verwachtingen Q2 lager dan verwacht.quote:
Wat verwachten ze voor Q2?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
EPS is een beat, omzet niet. En verwachtingen Q2 lager dan verwacht.
http://www.apple.com/pr/l(...)-Record-Results.htmlquote:Apple Reports Record Results
47.8 Million iPhones Sold; 22.9 Million iPads Sold
CUPERTINO, California—January 23, 2013—Apple® today announced financial results for its 13-week fiscal 2013 first quarter ended December 29, 2012. The Company posted record quarterly revenue of $54.5 billion and record quarterly net profit of $13.1 billion, or $13.81 per diluted share. These results compare to revenue of $46.3 billion and net profit of $13.1 billion, or $13.87 per diluted share, in the 14-week year-ago quarter. Gross margin was 38.6 percent compared to 44.7 percent in the year-ago quarter. International sales accounted for 61 percent of the quarter’s revenue.
Average weekly revenue was $4.2 billion in the quarter compared to $3.3 billion in the year-ago quarter.
The Company sold a record 47.8 million iPhones in the quarter, compared to 37 million in the year-ago quarter. Apple also sold a record 22.9 million iPads during the quarter, compared to 15.4 million in the year-ago quarter. The Company sold 4.1 million Macs, compared to 5.2 million in the year-ago quarter. Apple sold 12.7 million iPods in the quarter, compared to 15.4 million in the year-ago quarter.
Apple’s Board of Directors has declared a cash dividend of $2.65 per share of the Company’s common stock. The dividend is payable on February 14, 2013, to shareholders of record as of the close of business on February 11, 2013.
“We’re thrilled with record revenue of over $54 billion and sales of over 75 million iOS devices in a single quarter,” said Tim Cook, Apple’s CEO. “We’re very confident in our product pipeline as we continue to focus on innovation and making the best products in the world.”
“We’re pleased to have generated over $23 billion in cash flow from operations during the quarter,” said Peter Oppenheimer, Apple’s CFO. “We established new all-time quarterly records for iPhone and iPad sales, significantly broadened our ecosystem, and generated Apple’s highest quarterly revenue ever.”
Apple is providing the following guidance for its fiscal 2013 second quarter:
• revenue between $41 billion and $43 billion
• gross margin between 37.5 percent and 38.5 percent
• operating expenses between $3.8 billion and $3.9 billion
• other income/(expense) of $350 million
• tax rate of 26%
Apple will provide live streaming of its Q1 2013 financial results conference call beginning at 2:00 p.m. PST on January 23, 2013 at www.apple.com/quicktime/qtv/earningsq113. This webcast will also be available for replay for approximately two weeks thereafter.
Het feit dat de marges overeind blijven zie ik als een goed teken. Tegenvallende omzet kan te wijten zijn aan de iPad mini die nog altijd constraint is en de iPhone 5 die daar ook lang last van heeft gehad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
EPS is een beat, omzet niet. En verwachtingen Q2 lager dan verwacht.
$AAPL sees Q2 sales of $41.0B-43.0B vs $46.73B estimate."quote:
Marges onderuit van 45 naar 39%quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het feit dat de marges overeind blijven zie ik als een goed teken. Tegenvallende omzet kan te wijten zijn aan de iPad mini die nog altijd constraint is en de iPhone 5 die daar ook lang last van heeft gehad.
Oké, dat verklaart het één en ander. Vermoedelijk door toenemende populariteit van iPhone 4/4S t.o.v. het topmodel en de iPad mini.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Marges onderuit van 45 naar 39%
Toch vraag ik me af of de marge op een iPhone 4 en 4S lager is dan op de 5, aangezien ze maar $ 200 en $ 100 goedkoper zijn. Tenzij de telco's op die toestellen minder subsidie geven natuurlijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, dat verklaart het één en ander. Vermoedelijk door toenemende populariteit van iPhone 4/4S t.o.v. het topmodel en de iPad mini.
Oh jee Piet staat te schuimbekken in de keuken nu en te schreeuwen dat niemand behalve hij het begrijpt.quote:
quote:The simple reason why so many Apple investors got burned
http://finance.fortune.cn(...)tion/?iid=SF_T_River
In other words, a PE based on "inflated" profits can make a stock look cheap when it's really expensive based on what the company used to earn, and will probably earn again.
Meer? Minder dan vorig jaar. Bovendien is een deel daarvan de iPod touch, wat stiekem een iPhone zonder dataverbinding is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:51 schreef Sloggi het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat er flink meer iPods zijn verkocht. Wat voegt zo'n ding nou nog toe?
[..]
De komende 40 jaar $ 390000 per uur uitgeven en dan nog over hebbenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:51 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Het zijn nog steeds wel zieke cijfers en ze zitten nu op ongelofelijk veel cash. Benieuwd wat Tim Cook met al die cash gaat doen.
Ik zie het, ik keek naar voorgaande kwartalen. Niet zo'n gekke ontwikkeling, zoals ik al aangaf is een iPod tegenwoordig overbodig.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Meer? Minder dan vorig jaar. Bovendien is een deel daarvan de iPod touch, wat stiekem een iPhone zonder dataverbinding is.
Q4 is altijd een beter kwartaal dan Q1, Q2, Q3.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zie het, ik keek naar voorgaande kwartalen. Niet zo'n gekke ontwikkeling, zoals ik al aangaf is een iPod tegenwoordig overbodig.
Dat zag ik ook toen ik wat verder keek dan m'n neus lang is. Feestdagen hè.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Q4 is altijd een beter kwartaal dan Q1, Q2, Q3.
En zo is het. Dikke onzin.quote:$AAPL record earning- drops. $GOOG miss by 10% - pops. $NFLX make $0.13 / share, pops 40%. RETARDED.
Heeft natuurlijk niets te maken met "goed" of "slecht" maar met "beter dan verwacht" of "slechter dan verwacht". Als je dat niet snapt snap je volgens mij niet wat de waarde van een aandeel bepaalt.quote:
EPS is wel hoger dan de estimate anders.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niets te maken met "goed" of "slecht" maar met "beter dan verwacht" of "slechter dan verwacht". Als je dat niet snapt snap je volgens mij niet wat de waarde van een aandeel bepaalt.
Zit je long?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
EPS is wel hoger dan de estimate anders.
Natuurlijk snap ik dat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niets te maken met "goed" of "slecht" maar met "beter dan verwacht" of "slechter dan verwacht". Als je dat niet snapt snap je volgens mij niet wat de waarde van een aandeel bepaalt.
Ik vind het ook wel wat overdreven hoor. -8% nu. Kijk dat ze onderuit gaan vind ik niet vreemd, de verwachtingen bij Apple zijn altijd torenhoog, klaar en als dat tegenvalt, dan wordt er in gehakt .. maar dat dat zo erg zou zijn had ik niet verwacht ..quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat.
De voornaamste reden dat het aandeel is gedaald is omdat de guidance voor het volgende kwartaal lager is en omdat de revenue niet heel hoog is, maar was dat niet te verwachten vanwege de supply constrains voor de iPad mini en iPhone 5? Is dat niet de reden waarom het aandeel al gedaald is van $700 naar $500?
Voor wat betreft de lagere guidance, als je het WSJ gerucht gelooft (na dat gerucht daalde het aandeel ook al met 5% oid) was dat toch ook te verwachten?
Het spreekwoord is 'buy on the rumour, sell on the news', maar in dit geval is het 'sell on the rumour, sell on the news'.
-9,5% inmiddels.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel wat overdreven hoor. -8% nu. Kijk dat ze onderuit gaan vind ik niet vreemd, de verwachtingen bij Apple zijn altijd torenhoog, klaar en als dat tegenvalt, dan wordt er in gehakt .. maar dat dat zo erg zou zijn had ik niet verwacht ..
Ok dat gaat nergens meer over.quote:
Een verdrievoudiging van het belastingtarief in de Q2 estimate van AAPL. Hmmm, wat zou dat doen going forward?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:37 schreef Bananenman het volgende:
Lijkt wel alsof er alleen maar complete retards afterhours traden, AAPL -10% op een in principe prima kwartaal en NFLX maakt $8M winst en stijgt even 30% ($2B in market cap)
Populariteit van het topmodel t.o.v. de overige iPhones is dus niet afgenomen. De marge op de iPhone 5 is nog steeds goed, dus de lagere marges liggen i.i.g. niet aan de iPhone.quote:ASP on iPhones was essentially the same YoY. Underneath that, if you look at the mix of iPhone 5 versus total iPhone, versus iPhone 4S the prior year, those mixes were similar. For capacity, we saw similar results in Q1 as we saw in Q1 of the prior year.
Een gratis iPad voor ieder mens op aarde.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:31 schreef monkyyy het volgende:
137B aan cash, hopelijk kunnen ze daar nou eens een iPad met hologram functie van uitvinden.
Hoppa, lekker aandelen terug kopen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:12 schreef Bananenman het volgende:
Apple heeft nu ongeveer 1/3e van de market cap aan cash liggen. Hilarisch, die markt.
Het gaat niet om hoe goed het resultaat is in absolute zin, maar hoe het is in vergelijking met de verwachtingen. Maar als jij de afstraffing onterecht vindt, zie het dan als een ideale kans om goedkoop (meer) aandelen te kopen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:37 schreef Bananenman het volgende:
Lijkt wel alsof er alleen maar complete retards afterhours traden, AAPL -10% op een in principe prima kwartaal en NFLX maakt $8M winst en stijgt even 30% ($2B in market cap)
In Japan is de iPhone zeer dominant hoor. In China is alles wat Westers al gauw populair, en China is zo groot dat 'maar' 10% marktaandeel al leidt tot gigantische verkopen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:41 schreef zipcon het volgende:
Met TA zie ik AAPL nog een tijdje dalen:
http://www.barchart.com/opinions/stocks/AAPL
http://www.investing.com/(...)chnical?period=86400
Ik denk dat de regio van $400 redelijk haalbaar lijkt.
Apple zal ook meer en meer last krijgen van een verzadigde markt. De revoluties in de smartphones zijn redelijk hard gegaan met betere schermen en snellere processoren maar nu is het meer evolutionair waar de gewone gebruiker geen significante redenen meer heeft om een nieuw toestel te kopen.
Andere speculaties van een Apple TV-toestel etc zijn voorlopig niet uitgekomen en ik verwacht deze ook niet in Q1-2 2013. Dus het downward momentum zal wss nog wel een tijdje aanhouden. In de tablet-markt zijn er nog wel groeimogelijkheden.
Sommigen denken dat NTT Docomo of China Mobile de gouden legkippen worden van Apple maar de consumentenmarkt daar is niet "gek" van Apple zoals dat is in de USA. Nouja, het is ook niet verbazend omdat de meeste analysten zo van heel ver zitten te zien naar die markt, als je daar rondloopt zie je dat de hype daar gewoon afwezig is en niet omdat de grote carriers er niet aan meedoen.
Maar wel omlaag. iPhone marge ook omlaag ondanks gelijke ASP. Hoe kan dat? Misschien vanwege lage yields? Immers zijn er in het afgelopen half jaar in elke tak nieuwe producten geïntroduceerd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iPad marge is eigenlijk helemaal niet zo sterk onderuit gegaan.
[ afbeelding ]
Ook door relatief veel uitval/afkeur, neem ik aan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar wel omlaag. iPhone marge ook omlaag ondanks gelijke ASP. Hoe kan dat? Misschien vanwege lage yields? Immers zijn er in het afgelopen half jaar in elke tak nieuwe producten geïntroduceerd.
Dat bedoel ik met lage yields.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ook door relatief veel uitval/afkeur, neem ik aan.
Maar Apple heeft geen deal kunnen maken China Mobile, die 90% van de markt in handen heeft. De Iphone moet CDMA hebben om groot op het netwerk van China Mobile te kunnen met snel internet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
In Japan is de iPhone zeer dominant hoor. In China is alles wat Westers al gauw populair, en China is zo groot dat 'maar' 10% marktaandeel al leidt tot gigantische verkopen.
De iPhone heeft gewoon CDMA. Maar hoe weet je zo zeker dat het op korte termijn niet gaat gebeuren?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Maar Apple heeft geen deal kunnen maken China Mobile, die 90% van de markt in handen heeft. De Iphone moet CDMA hebben om groot op het netwerk van China Mobile te kunnen met snel internet.
Op de korte gaan ze Chinese markt niet groots betreden.
Lijkt mij ook. Zelfde geldt voor de iPad mini.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een vergelijkbare drop zie je bij de introductie van de iPhone 4 en 3G, maar niet bij de 3GS en 4S. Een nieuw ontwerp kost gewoon meer in het begin lijkt me.
Dan zullen ze denk ik eerst ook nog met een wat goedkopere versie moeten komen het gemiddelde inkomen in china is natuurlijk niet dermate hoog dat op dit moment 10% van de chinezen zich een nieuwe iphone kunnen veroorloven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef Sparqq het volgende:
Op de korte gaan ze Chinese markt niet groots betreden.
Waar heb je deze info precies vandaan? Ik ben momenteel in het buitenland en zou de details hiervan lezen. Dat kan namelijk van pas komen bij mijn thesis verdediging.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:52 schreef TC03 het volgende:
Wel veel supply constraints:
- iPhone 5 het eerste kwartaal
- iPad mini nog steeds
- iPhone 4 was 'constraint the whole quarter'
- iMac is ook nog steeds constraint
http://www.apple.com/pr/l(...)Conference-Call.htmlquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waar heb je deze info precies vandaan? Ik ben momenteel in het buitenland en zou de details hiervan lezen. Dat kan namelijk van pas komen bij mijn thesis verdediging.
"Apple Blames Low Mac Sales on iMac Supply Constraints"quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waar heb je deze info precies vandaan? Ik ben momenteel in het buitenland en zou de details hiervan lezen. Dat kan namelijk van pas komen bij mijn thesis verdediging.
quote:Q: Can you give us some color regarding iPhone demand trends coming out of the quarter?
A: If you look at iPhone sales across the quarter, we were constrained for much of the quarter on iPhone 5. As we begin to ship more, sales went up with production. iPhone 4 was in constraint for the whole quarter and sales remained strong.
quote:Q: Confused as how to think about iPads for March quarter. iPad mini was constrained, any comments on seasonality? How are you thinking about aggregate inventory in the channel? Will that be going up or down in March quarter?
A: iPad mini was very constrained -- ended underneath our target channel range. We believe we can achieve supply/demand balance later this quarter. That would likely mean that we would need more units in the channel than we have today. That's a fair conclusion to draw.
bronquote:Q: Can you give us some color regarding iPhone demand trends coming out of the quarter?
A: If you look at iPhone sales across the quarter, we were constrained for much of the quarter on iPhone 5. As we begin to ship more, sales went up with production. iPhone 4 was in constraint for the whole quarter and sales remained strong.
82% van alle telefoons zijn iPhones. Crazy. De VS lijkt me niet het probleem voor Apple.quote:AT&T announced that it sold 8.6 million iPhones in Q4, up massively from Q3's 4.7 million and even besting last year's record-setting 7.6 million activations. A&T had previously revealed that it sold 10.2 million smartphones in Q4, beating its prior record of 9.4 million set in Q4 2011.
De iphone heeft geen TD-SCDMA, wat noodzakelijk is om met China Mobile de markt op te gaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
De iPhone heeft gewoon CDMA. Maar hoe weet je zo zeker dat het op korte termijn niet gaat gebeuren?
Ik denk dat ze vooral geen goedkopere telefoon moeten maken, dat zal het merk geen goed doen, een groter scherm is wat ze nodig hebben op de Aziatische markt. De upperclass is groot genoeg in China, ik heb nog nooit zoveel Audi's en BMW's buiten Duitsland gezien en zijn allemaal verlengde edities.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zullen ze denk ik eerst ook nog met een wat goedkopere versie moeten komen het gemiddelde inkomen in china is natuurlijk niet dermate hoog dat op dit moment 10% van de chinezen zich een nieuwe iphone kunnen veroorloven.
Men verwacht gewoon veel te veel. Ook onder Steve Jobs is er niet elk jaar een volledig nieuw 'revolutionair' product uitgekomen. En ook Steve Jobs had flops op 'zijn' naam staan, men vergeet dat alleen. Herinner je antennagate nog? Hoe kon Apple zo iets gebeuren.. met Jobs aan het roer was dit nooit gebeurd.. ow wacht ?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:02 schreef Emu het volgende:
Apple haalt de meerderheid van zijn winst uit 1 product, ik zou daar zelf nooit in beleggen, wegens teveel risico's. De tijd dat Steve Jobs nog de leiding had, is dat ook geen probleem geweest, want hij boorde altijd wel een nieuwe markt aan waar hij hetzelfde trucje (high end product, nieuwe markt = hoge marges) opnieuw kon doen (zie in de tijd met de Ipod is net hetzelfde gebeurt, nu draagt dat nog bij tot een fractie van de winst). Altijd een nieuwe markt die ze op hebben gegaan toen. Wat heeft Tim Cook gedaan sindsdien? In die man zijn leiderschap heb ik nooit geloofd... de CEO met een salarispakket van bijna 500 miljoen per jaar als ik het mij goed herinner, heeft ondertussen het veelvoud van dat van de beurskoers af gekregen.
Nog een half jaartje heeft hij verder kunnen profiteren van de dingen die Steve Jobs nog heeft gedaan, sindsdien is de koers enkel maar onderuit gegaan, er zit bovendien nog heel veel potentieel is voor een lagere koers, als er niet snel nieuwe innovaties worden gedaan, en nieuwe producten worden geïntroduceerd.
Maar moet zeggen, weet niet of die er aan komen of niet, want ik volg het reilen en zeilen binnen Apple niet zo. Benieuwd waar de koers staat binnen 1 jaar, geef het een pak meer kans dat deze dan lager is dan hoger.
Eeh, is je aandeelhouders op die manier voorliegen niet gewoon een misdrijf?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:09 schreef zipcon het volgende:
Over de conference call: Cook had het regelmatig over "constraints" bij de suppliers. Er zijn echter vele nieuwsberichten te vinden waar deze suppliers te maken hebben met overschotten of zelfs production cuts aankondigen zoals onlangs in WSJ stond. Ik denk dan ook niet dat de vraag het aanbod overstijgt met vele miljoenen gemiste verkopen. Er klopt toch iets niet...
Bron? Want in bijvoorbeeld de VS groeit de iPhoneverkoop nog als kool (heb zelf even de AT&T-resultaten van het laatste kwartaal erbijgetekend):quote:Voor smartphones raakt de markt inderdaad meer en meer verzadigd. De groei van de iPhone-verkoop had ook veel te maken met nieuwe markten waar de iPhone werd geïntroduceerd.
In het verleden hadden concurrenten ook betere schermen dan de iPhone en snellere processoren, en dat was toen ook geen factor.quote:Ik blijf echter sceptisch over het toekomstige succes op de Aziatische markt. De concurrentie is ondertussen zeer groot geworden. Zaken zoals retina en processorsnelheid zijn nu gemeengoed geworden.
Ik ben het met je eens dat iOS 6 geen grote sprong was, maar dat is in de tussentijd bij Android en Windows Phone ook niet het geval geweest. Grote schermen zijn overigens al gemeengoed en de groei van het aantal verkochte iPhones niet kunnen tegenhouden. Je hebt geen reden om aan te nemen dat dat zal veranderen. Bovendien kan je het ook andersom zien: geen van de concurrenten heeft een high-end 4" smartphone. Aangezien dat de bestverkochte telefoon ter wereld dat wel is, laten ze een enorme markt liggen.quote:Een klein schermformaat en een besturingssysteem dat sinds iOS 5 enkel miniscule innovaties kent beginnen Apple parten te spelen.
De omzet van de iTunes en App Stores zijn druppels op een gloeiende plaat, en winst wordt er al helemaal nauwelijks uit gehaald. De marges op de hardware staan overigens gewoon in een grafiek een paar posts hoger in dit topic, en zijn niet ongewoon gedaald met de nieuwe hardware. Ze zullen alleen maar weer verder omhoog gaan bij het blijven produceren van dezelde hardware.quote:Evenwel heeft Apple het voordeel van de robuuste verkopen van de iTunes stores, maar qua hardware zullen de marges een stevige knauw krijgen.
Er is altijd wel een nieuwe Android-telefoon. Ik heb nog niets revolutionairs in de pijplijn gezien.quote:De introductie in China en Japan op grote carriers NTT Docomo en China Mobile zal ook veel last krijgen van nieuwe Android toestellen die zullen geïntroduceerd worden op het komende MWC eind februari.
Dat iets goed verkoopt in zijn launch week mag geen verrassing zijn.quote:De nieuwe HTC Butterfly (Droid DNA in USA) met een 5" 1080P heeft ondertussen al impact gehad op iPhone verkopen, wat dus niet veel goeds voorspelt voor H1 2013 als andere concurrenten met hun toestellen afkomen:
http://www.taiwannews.com.tw/etn/news_content.php?id=2108200
Dat artikel vergallopeert zich al in de voorspelling voor de VS voor de HTC 8X: die kan nooit "extremely strong" zijn als de iPhone alleen al 75% marktaandeel op Verizon en AT&T heeft, en Windows Phone (veel) kleiner is dan Android.quote:
"Chunghwa Telecom Co., Taiwan's largest mobile provider, has complained that it is short of HTC J Butterfly Supply, as customer orders for the phone have reached 40,000 units."quote:
"China seems determined to end this trend as the white HTC Butterfly amassed 400,000 pre-orders in just 24 hours. The device is set to release tomorrow and they’ve already sold about half a million of them. That’s not bad."quote:
Het bijna-monopolie van de iPad was natuurlijk ook niet vol te houden, dus het marktaandeel zal krimpen ja. Maar in absolute aantallen groeit de iPad nog steeds sterk.quote:Op de tabletmarkt lijken de Android toestellen ook meer en meer opgepikt te worden ten nadele van iPads:
https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS23772412
http://blogs.marketwatch.(...)-share-analyst-says/
Dit klopt niet. In verhouding tot de gigantische winsten die Apple met hun overige producten maakt lijkt het misschien alsof er met iTunes en de App Store weinig omzet en winst gedraaid wordt, maar dat is echt niet waar. Apple heeft met iTunes en de App Store in het laatste kwartaal net sales van $3,7 miljard gegenereerd. Dat is dus ruim $15 miljard op jaarbasis. Als iTunes een zelfstandig bedrijf zou zijn stond het al in de Fortune 500. Sterker nog, het zou zelfs in de top 200 staanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De omzet van de iTunes en App Stores zijn druppels op een gloeiende plaat, en winst wordt er al helemaal nauwelijks uit gehaald.
Valt wel mee hoor. Gewoon weer iets beter dan het vorige model.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:31 schreef RY5PRM4x het volgende:
Aan alle iPhone fanboys, get yourself together. Zie video hieronder, dit is pas echte innovatie.
Ga lekker naar DIG, no one cares.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:31 schreef RY5PRM4x het volgende:
Aan alle iPhone fanboys, get yourself together. Zie video hieronder, dit is pas echte innovatie.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Gewoon weer iets beter dan het vorige model.
Tja wat kan ik zeggen, fanboys. -12.82% :-)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ga lekker naar DIG, no one cares.
Flapdrol dat je bent. Ik heb geen iPhone en zal er nooit een kopen. Die Xperia is gewoon niet zo bijzonder. De buigzame schermen van Samsung, dat is innovatie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef RY5PRM4x het volgende:
[..]
Tja wat kan ik zeggen, fanboy. -12.82% :-)
Ah, nu post je tenminste ontopic. Zie je wel knul, je kan het wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef RY5PRM4x het volgende:
[..]
[..]
Tja wat kan ik zeggen, fanboys. -12.82% :-)
http://fd.nl/ondernemen/116825-1301/76-meer-winst-voor-samsungquote:De winst van Apple steeg het afgelopen kwartaal het langzaamst sinds 2003 door een gebrek aan goedkope smartphones. Dit schrijft persbureau Bloomberg.
$3,7 miljard omzet noem ik inderdaad een druppel op een gloeiende plaat op een totale omzet van $ 54 miljard. Maar je hebt gelijk, het is een boel geld.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dit klopt niet. In verhouding tot de gigantische winsten die Apple met hun overige producten maakt lijkt het misschien alsof er met iTunes en de App Store weinig omzet en winst gedraaid wordt, maar dat is echt niet waar. Apple heeft met iTunes en de App Store in het laatste kwartaal net sales van $3,7 miljard gegenereerd. Dat is dus ruim $15 miljard op jaarbasis. Als iTunes een zelfstandig bedrijf zou zijn stond het al in de Fortune 500. Sterker nog, het zou zelfs in de top 200 staan
Ik word zo moe van dat 'innovatie'. Wat is hier nou weer bijzonder aan dan? Gewoon een groter scherm, sneller, betere camera, blablabla. Mooie telefoon hoor, maar geen revolutie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:31 schreef RY5PRM4x het volgende:
quote:The critics that are screaming right now are intellectually lazy. They're throwing temper tantrums instead of looking at the big picture. Like two-year-olds, they don't really know what they want. And they're not happy when they get it, anyway. Apple could unveil a new car and they'd say Apple's days are over because it's just bet its future on an industry it knows nothing about. Not unlike, say, Apple's entrance into the mobile phone industry. I bet that if Apple did unveil a time machine, they'd claim it wasn't fast enough.
Buiten de VS zijn zulke cijfers bijna niet te verkrijgen omdat je dan bij ongeveer 80 verschillende providers aan moet kloppen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:34 schreef Dennism het volgende:
Het valt me trouwens op dat we hier veelal grafiekjes zien van de amerikaanse markt qua verkopen/activarties, terwijl denk ik europese (of wereldwijde) grafieken mogelijk een stuk intressanter kunnen zijn.
Daar in het verleden het amerikaanse kopers sentiment regelmatig zo was dat wanneer ze een product van een amerikaans bedrijf konden kopen met een feature set gelijk aan bijv een aziatisch product de amerikanen vaak kiezen voor het amerikaanse bedrijf. Iets wat ik hier in europa een stuk minder zie (niemand koopt een nokia omdat dit bedrijf uit de europese unie komt).
Dat laatste.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:42 schreef Dennism het volgende:
Dat je dan geen grafiek krijgt per provider snap ik, maar het zou Apple toch wel moeten lukken om een grafiek te produceren met bijv. het aantal geexporteerde telefoons naar europa per kwartaal en deze gecombineerd met het aantal activaties vanuit europa. Ik mag toch aannemen dat soort gegevens bij Apple toch bekend moet zijn. Of valt dit ook onder de informatie die Apple niet wil vrijgeven.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat 'innovatie'. Wat is hier nou weer bijzonder aan dan? Gewoon een groter scherm, sneller, betere camera, blablabla. Mooie telefoon hoor, maar geen revolutie.
Men moet kappen met dat verzoek om 'innovatie'. Dat heeft er niks mee te maken. Innovatie is geen doel op zich. En dan nog, wat wil je dan precies? Iets nieuws, maar je weet niet eens wat. Kom op, dat slaat nergens op.
De iPhone 5 is in álle opzichten gewoon een topproduct. Het product is solide, daar ligt het niet aan. De concurrentie neemt toe omdat telefoons met grotere schermen steeds populairder worden, niet vanwege een gebrek aan innovatie.
[..]
hij kan 30 minuten lang tegen water, is je iPhone 5 een paar minuten in een regen bui krijg je dat je garantie vervalt omdat je waterschade hebt. Vrij innovatief dus die Xperia zquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat 'innovatie'. Wat is hier nou weer bijzonder aan dan? Gewoon een groter scherm, sneller, betere camera, blablabla. Mooie telefoon hoor, maar geen revolutie.
Men moet kappen met dat verzoek om 'innovatie'. Dat heeft er niks mee te maken. Innovatie is geen doel op zich. En dan nog, wat wil je dan precies? Iets nieuws, maar je weet niet eens wat. Kom op, dat slaat nergens op.
De iPhone 5 is in álle opzichten gewoon een topproduct. Het product is solide, daar ligt het niet aan. De concurrentie neemt toe omdat telefoons met grotere schermen steeds populairder worden, niet vanwege een gebrek aan innovatie.
[..]
Dat is toch geen innovatie, dat is gewoon vernieuwing. Zo kan je overal hetzelfde over zeggen:quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
hij kan 30 minuten lang tegen water, is je iPhone 5 een paar minuten in een regen bui krijg je dat je garantie vervalt omdat je waterschade hebt. Vrij innovatief dus die Xperia z
En een mooie paarse gloed geeft! Dat is pas innovatiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef TC03 het volgende:
De iPhone 5 heeft een camera die zelfs bij slecht licht nog goed functioneert.
Heden ten dage is Samsung idd. toch wel het meest innovatief.quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Heden ten dage is Samsung idd. toch wel het meest innovatief.
Dit is gewoon een techdemo van een niet-bestaand product.quote:
Maar het werkt wel, en het is (hopelijk) een kwestie van tijd voor het in normale telefoons wordt geïmplementeerd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon een techdemo van een niet-bestaand product.
Uiteraard, maar het is gewoon nog geen bruikbaar product en zodoende geen concurrentie voor Apple, en dus irrelevant voor dit topic.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Maar het werkt wel, en het is (hopelijk) een kwestie van tijd voor het in normale telefoons wordt geïmplementeerd.
Tja, HTC...wordt nu zelfs als kwaliteitsmerk aangehaald.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik neem alles terug, HTC weet wat innovatie is. Smartphone te groot? Dan geven we je er een gratis draadloze hoorn bij:
[
Gewoon een niche accessoire voor degene die dit leuk of handig lijkt. Je kunt hem ook gebruiken als afstandsbediening als je via je HTC films afspeelt op je tv. Je HOEFT hem niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik neem alles terug, HTC weet wat innovatie is. Smartphone te groot? Dan geven we je er een gratis draadloze hoorn bij:
[ afbeelding ]
Op die manier kun je de iPad natuurlijk ook ridiculiseren door te stellen dat het gewoon een grote iPod Touch is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kap even met die tablet PC, het is gewoon een standaard computer met touch screen, echt helemaal niks bijzonders. Het heeft bijna niks verkocht. In bedrijven is de iPad veel populairder dan die tablet PC ooit is geweest. Het was echt niks bijzonders.
Voor wat betreft de Surface, iOS is 10x volwassener dan Windows RT. Er zijn simpelweg veel meer apps voor de iPad. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat je productiever bent op een Surface. Integratie in bedrijven is ook veel beter geregeld bij iOS dan bij Windows RT.
iOS is véél vernieuwender dan Windows Mobile, dat kan je moeilijk ontkennen.
Ik vind dat de iPad en iPhone tot de top van de markt behoren, dat betekend echter niet dat ze de top van de markt zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
En toch zijn hardwarematig gezien de iPad en iPhone de top van de markt.![]()
iPhone 5: onovertroffen accuduur, uitstekende camera, uitstekend scherm, uitstekende grafische prestaties, uitstekend OS.
iPad: idem.
Dat ben ik volledig met je eens, sterker nog Arnoud Wokke, de persoon die een groot deel van de reviews doet voor Tweakers.net heeft zelfs een keer in de comments aangegeven dat het hele punt van een review is dat een reviewer zijn mening over een bepaald product geeft.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tweakers is al tijden niet meer objectief te noemen en dat is ook wel duidelijk te merken aan hoe de reviewer zijn gepruts probeert te verdedigen in de comments.
Dat is volgens mij absoluut niet het geval, echter worden nadelen van product A niet als nadelen gezien van product B en in sommige gevallen zelfs helemaal niet benoemd of krijgt product A op onderdeel X een andere score toegekent van Tweakers.net dan product B terwijl het resultaat dat gemeten is bij beide producten hetzelfde is.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beweer je dat de accutesten van Tweakers zijn gefingeerd?
Jij neemt alles wat in reviews word verteld voor waar aan?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah ja, ga lekker reviews in twijfel trekken.Kom op hè.
Tweakers is wat mij betreft ook afgegleden van een echte tweak site naar een gadget site en ze trekken gezien de comments blijkbaar ook meer gadget freaks dan tweakers tegenwoordig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:18 schreef President. het volgende:
Dat vind ik ook jammer aangezien Tweakers vroeger bekend stond als een goede objectieve site.
Dat valt tegenwoordig ook met de meeste 3d cad/cam pakketten gelukkig ook al mee en kun je daarvoor zelfs standaard 3d kaarten gebruiken ipv 4* zo duur geprijsde openGL varianten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:04 schreef Chewie het volgende:
Voor de echte tekenpakketten (en zeker 3d) heb je als grafisch ontwerper/tekenaar/etc gewoon een windows pc nodig (en dan nog het liefst een gecertificeerde workstation van Dell/HP/Lenovo
Bij veel techsites is de nadruk in de afgelopen 3 jaar langzaam aan verschoven van 'echte' tech naar meer mainstream tech en gadgets.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tweakers is wat mij betreft ook afgegleden van een echte tweak site naar een gadget site en ze trekken gezien de comments blijkbaar ook meer gadget freaks dan tweakers tegenwoordig.
Nog even over Mac OsX , je leest dan vaak dat deze vaak gebruikt word in de grafische vormgeving en dat dit juist de kracht van osx is maar dat is ook al ruim een decennia lang niet meer het geval of je moet photoshop als de tool voor grafische industrie zien. Voor de echte tekenpakketten (en zeker 3d) heb je als grafisch ontwerper/tekenaar/etc gewoon een windows pc nodig (en dan nog het liefst een gecertificeerde workstation van Dell/HP/Lenovo)
Kan maar dan merk je wel een bijhoorlijk verlies in performance in iedergeval bij autodesk applicatiesquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat valt tegenwoordig ook met de meeste 3d cad/cam pakketten gelukkig ook al mee en kun je daarvoor zelfs standaard 3d kaarten gebruiken ipv 4* zo duur geprijsde openGL varianten.
Ik werk hier met een oude acad +MDT versie en nog verschillende andere 3d cad + cam pakketten en heb echt geen last van performance problemen. Ja zo nu en dan als je de modelen boven de 100 MB uit komen, maar dat komt bij ons dan meestal niet voort uit de belasting van de grafische kaart, maar juist door de belasting van de rest van het systeem.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kan maar dan merk je wel een bijhoorlijk verlies in performance in iedergeval bij autodesk applicaties
En ja zo'n workstation is aan de prijs maar dat is snel terug te verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |