"Apple Blames Low Mac Sales on iMac Supply Constraints"quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waar heb je deze info precies vandaan? Ik ben momenteel in het buitenland en zou de details hiervan lezen. Dat kan namelijk van pas komen bij mijn thesis verdediging.
quote:Q: Can you give us some color regarding iPhone demand trends coming out of the quarter?
A: If you look at iPhone sales across the quarter, we were constrained for much of the quarter on iPhone 5. As we begin to ship more, sales went up with production. iPhone 4 was in constraint for the whole quarter and sales remained strong.
quote:Q: Confused as how to think about iPads for March quarter. iPad mini was constrained, any comments on seasonality? How are you thinking about aggregate inventory in the channel? Will that be going up or down in March quarter?
A: iPad mini was very constrained -- ended underneath our target channel range. We believe we can achieve supply/demand balance later this quarter. That would likely mean that we would need more units in the channel than we have today. That's a fair conclusion to draw.
bronquote:Q: Can you give us some color regarding iPhone demand trends coming out of the quarter?
A: If you look at iPhone sales across the quarter, we were constrained for much of the quarter on iPhone 5. As we begin to ship more, sales went up with production. iPhone 4 was in constraint for the whole quarter and sales remained strong.
82% van alle telefoons zijn iPhones. Crazy. De VS lijkt me niet het probleem voor Apple.quote:AT&T announced that it sold 8.6 million iPhones in Q4, up massively from Q3's 4.7 million and even besting last year's record-setting 7.6 million activations. A&T had previously revealed that it sold 10.2 million smartphones in Q4, beating its prior record of 9.4 million set in Q4 2011.
De iphone heeft geen TD-SCDMA, wat noodzakelijk is om met China Mobile de markt op te gaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
De iPhone heeft gewoon CDMA. Maar hoe weet je zo zeker dat het op korte termijn niet gaat gebeuren?
Ik denk dat ze vooral geen goedkopere telefoon moeten maken, dat zal het merk geen goed doen, een groter scherm is wat ze nodig hebben op de Aziatische markt. De upperclass is groot genoeg in China, ik heb nog nooit zoveel Audi's en BMW's buiten Duitsland gezien en zijn allemaal verlengde edities.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zullen ze denk ik eerst ook nog met een wat goedkopere versie moeten komen het gemiddelde inkomen in china is natuurlijk niet dermate hoog dat op dit moment 10% van de chinezen zich een nieuwe iphone kunnen veroorloven.
Men verwacht gewoon veel te veel. Ook onder Steve Jobs is er niet elk jaar een volledig nieuw 'revolutionair' product uitgekomen. En ook Steve Jobs had flops op 'zijn' naam staan, men vergeet dat alleen. Herinner je antennagate nog? Hoe kon Apple zo iets gebeuren.. met Jobs aan het roer was dit nooit gebeurd.. ow wacht ?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:02 schreef Emu het volgende:
Apple haalt de meerderheid van zijn winst uit 1 product, ik zou daar zelf nooit in beleggen, wegens teveel risico's. De tijd dat Steve Jobs nog de leiding had, is dat ook geen probleem geweest, want hij boorde altijd wel een nieuwe markt aan waar hij hetzelfde trucje (high end product, nieuwe markt = hoge marges) opnieuw kon doen (zie in de tijd met de Ipod is net hetzelfde gebeurt, nu draagt dat nog bij tot een fractie van de winst). Altijd een nieuwe markt die ze op hebben gegaan toen. Wat heeft Tim Cook gedaan sindsdien? In die man zijn leiderschap heb ik nooit geloofd... de CEO met een salarispakket van bijna 500 miljoen per jaar als ik het mij goed herinner, heeft ondertussen het veelvoud van dat van de beurskoers af gekregen.
Nog een half jaartje heeft hij verder kunnen profiteren van de dingen die Steve Jobs nog heeft gedaan, sindsdien is de koers enkel maar onderuit gegaan, er zit bovendien nog heel veel potentieel is voor een lagere koers, als er niet snel nieuwe innovaties worden gedaan, en nieuwe producten worden geïntroduceerd.
Maar moet zeggen, weet niet of die er aan komen of niet, want ik volg het reilen en zeilen binnen Apple niet zo. Benieuwd waar de koers staat binnen 1 jaar, geef het een pak meer kans dat deze dan lager is dan hoger.
Eeh, is je aandeelhouders op die manier voorliegen niet gewoon een misdrijf?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:09 schreef zipcon het volgende:
Over de conference call: Cook had het regelmatig over "constraints" bij de suppliers. Er zijn echter vele nieuwsberichten te vinden waar deze suppliers te maken hebben met overschotten of zelfs production cuts aankondigen zoals onlangs in WSJ stond. Ik denk dan ook niet dat de vraag het aanbod overstijgt met vele miljoenen gemiste verkopen. Er klopt toch iets niet...
Bron? Want in bijvoorbeeld de VS groeit de iPhoneverkoop nog als kool (heb zelf even de AT&T-resultaten van het laatste kwartaal erbijgetekend):quote:Voor smartphones raakt de markt inderdaad meer en meer verzadigd. De groei van de iPhone-verkoop had ook veel te maken met nieuwe markten waar de iPhone werd geïntroduceerd.
In het verleden hadden concurrenten ook betere schermen dan de iPhone en snellere processoren, en dat was toen ook geen factor.quote:Ik blijf echter sceptisch over het toekomstige succes op de Aziatische markt. De concurrentie is ondertussen zeer groot geworden. Zaken zoals retina en processorsnelheid zijn nu gemeengoed geworden.
Ik ben het met je eens dat iOS 6 geen grote sprong was, maar dat is in de tussentijd bij Android en Windows Phone ook niet het geval geweest. Grote schermen zijn overigens al gemeengoed en de groei van het aantal verkochte iPhones niet kunnen tegenhouden. Je hebt geen reden om aan te nemen dat dat zal veranderen. Bovendien kan je het ook andersom zien: geen van de concurrenten heeft een high-end 4" smartphone. Aangezien dat de bestverkochte telefoon ter wereld dat wel is, laten ze een enorme markt liggen.quote:Een klein schermformaat en een besturingssysteem dat sinds iOS 5 enkel miniscule innovaties kent beginnen Apple parten te spelen.
De omzet van de iTunes en App Stores zijn druppels op een gloeiende plaat, en winst wordt er al helemaal nauwelijks uit gehaald. De marges op de hardware staan overigens gewoon in een grafiek een paar posts hoger in dit topic, en zijn niet ongewoon gedaald met de nieuwe hardware. Ze zullen alleen maar weer verder omhoog gaan bij het blijven produceren van dezelde hardware.quote:Evenwel heeft Apple het voordeel van de robuuste verkopen van de iTunes stores, maar qua hardware zullen de marges een stevige knauw krijgen.
Er is altijd wel een nieuwe Android-telefoon. Ik heb nog niets revolutionairs in de pijplijn gezien.quote:De introductie in China en Japan op grote carriers NTT Docomo en China Mobile zal ook veel last krijgen van nieuwe Android toestellen die zullen geïntroduceerd worden op het komende MWC eind februari.
Dat iets goed verkoopt in zijn launch week mag geen verrassing zijn.quote:De nieuwe HTC Butterfly (Droid DNA in USA) met een 5" 1080P heeft ondertussen al impact gehad op iPhone verkopen, wat dus niet veel goeds voorspelt voor H1 2013 als andere concurrenten met hun toestellen afkomen:
http://www.taiwannews.com.tw/etn/news_content.php?id=2108200
Dat artikel vergallopeert zich al in de voorspelling voor de VS voor de HTC 8X: die kan nooit "extremely strong" zijn als de iPhone alleen al 75% marktaandeel op Verizon en AT&T heeft, en Windows Phone (veel) kleiner is dan Android.quote:
"Chunghwa Telecom Co., Taiwan's largest mobile provider, has complained that it is short of HTC J Butterfly Supply, as customer orders for the phone have reached 40,000 units."quote:
"China seems determined to end this trend as the white HTC Butterfly amassed 400,000 pre-orders in just 24 hours. The device is set to release tomorrow and they’ve already sold about half a million of them. That’s not bad."quote:
Het bijna-monopolie van de iPad was natuurlijk ook niet vol te houden, dus het marktaandeel zal krimpen ja. Maar in absolute aantallen groeit de iPad nog steeds sterk.quote:Op de tabletmarkt lijken de Android toestellen ook meer en meer opgepikt te worden ten nadele van iPads:
https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS23772412
http://blogs.marketwatch.(...)-share-analyst-says/
Dit klopt niet. In verhouding tot de gigantische winsten die Apple met hun overige producten maakt lijkt het misschien alsof er met iTunes en de App Store weinig omzet en winst gedraaid wordt, maar dat is echt niet waar. Apple heeft met iTunes en de App Store in het laatste kwartaal net sales van $3,7 miljard gegenereerd. Dat is dus ruim $15 miljard op jaarbasis. Als iTunes een zelfstandig bedrijf zou zijn stond het al in de Fortune 500. Sterker nog, het zou zelfs in de top 200 staanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De omzet van de iTunes en App Stores zijn druppels op een gloeiende plaat, en winst wordt er al helemaal nauwelijks uit gehaald.
Valt wel mee hoor. Gewoon weer iets beter dan het vorige model.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:31 schreef RY5PRM4x het volgende:
Aan alle iPhone fanboys, get yourself together. Zie video hieronder, dit is pas echte innovatie.
Ga lekker naar DIG, no one cares.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:31 schreef RY5PRM4x het volgende:
Aan alle iPhone fanboys, get yourself together. Zie video hieronder, dit is pas echte innovatie.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Gewoon weer iets beter dan het vorige model.
Tja wat kan ik zeggen, fanboys. -12.82% :-)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ga lekker naar DIG, no one cares.
Flapdrol dat je bent. Ik heb geen iPhone en zal er nooit een kopen. Die Xperia is gewoon niet zo bijzonder. De buigzame schermen van Samsung, dat is innovatie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef RY5PRM4x het volgende:
[..]
Tja wat kan ik zeggen, fanboy. -12.82% :-)
Ah, nu post je tenminste ontopic. Zie je wel knul, je kan het wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:35 schreef RY5PRM4x het volgende:
[..]
[..]
Tja wat kan ik zeggen, fanboys. -12.82% :-)
http://fd.nl/ondernemen/116825-1301/76-meer-winst-voor-samsungquote:De winst van Apple steeg het afgelopen kwartaal het langzaamst sinds 2003 door een gebrek aan goedkope smartphones. Dit schrijft persbureau Bloomberg.
$3,7 miljard omzet noem ik inderdaad een druppel op een gloeiende plaat op een totale omzet van $ 54 miljard. Maar je hebt gelijk, het is een boel geld.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dit klopt niet. In verhouding tot de gigantische winsten die Apple met hun overige producten maakt lijkt het misschien alsof er met iTunes en de App Store weinig omzet en winst gedraaid wordt, maar dat is echt niet waar. Apple heeft met iTunes en de App Store in het laatste kwartaal net sales van $3,7 miljard gegenereerd. Dat is dus ruim $15 miljard op jaarbasis. Als iTunes een zelfstandig bedrijf zou zijn stond het al in de Fortune 500. Sterker nog, het zou zelfs in de top 200 staan
Ik word zo moe van dat 'innovatie'. Wat is hier nou weer bijzonder aan dan? Gewoon een groter scherm, sneller, betere camera, blablabla. Mooie telefoon hoor, maar geen revolutie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:31 schreef RY5PRM4x het volgende:
quote:The critics that are screaming right now are intellectually lazy. They're throwing temper tantrums instead of looking at the big picture. Like two-year-olds, they don't really know what they want. And they're not happy when they get it, anyway. Apple could unveil a new car and they'd say Apple's days are over because it's just bet its future on an industry it knows nothing about. Not unlike, say, Apple's entrance into the mobile phone industry. I bet that if Apple did unveil a time machine, they'd claim it wasn't fast enough.
Buiten de VS zijn zulke cijfers bijna niet te verkrijgen omdat je dan bij ongeveer 80 verschillende providers aan moet kloppen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:34 schreef Dennism het volgende:
Het valt me trouwens op dat we hier veelal grafiekjes zien van de amerikaanse markt qua verkopen/activarties, terwijl denk ik europese (of wereldwijde) grafieken mogelijk een stuk intressanter kunnen zijn.
Daar in het verleden het amerikaanse kopers sentiment regelmatig zo was dat wanneer ze een product van een amerikaans bedrijf konden kopen met een feature set gelijk aan bijv een aziatisch product de amerikanen vaak kiezen voor het amerikaanse bedrijf. Iets wat ik hier in europa een stuk minder zie (niemand koopt een nokia omdat dit bedrijf uit de europese unie komt).
Dat laatste.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:42 schreef Dennism het volgende:
Dat je dan geen grafiek krijgt per provider snap ik, maar het zou Apple toch wel moeten lukken om een grafiek te produceren met bijv. het aantal geexporteerde telefoons naar europa per kwartaal en deze gecombineerd met het aantal activaties vanuit europa. Ik mag toch aannemen dat soort gegevens bij Apple toch bekend moet zijn. Of valt dit ook onder de informatie die Apple niet wil vrijgeven.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat 'innovatie'. Wat is hier nou weer bijzonder aan dan? Gewoon een groter scherm, sneller, betere camera, blablabla. Mooie telefoon hoor, maar geen revolutie.
Men moet kappen met dat verzoek om 'innovatie'. Dat heeft er niks mee te maken. Innovatie is geen doel op zich. En dan nog, wat wil je dan precies? Iets nieuws, maar je weet niet eens wat. Kom op, dat slaat nergens op.
De iPhone 5 is in álle opzichten gewoon een topproduct. Het product is solide, daar ligt het niet aan. De concurrentie neemt toe omdat telefoons met grotere schermen steeds populairder worden, niet vanwege een gebrek aan innovatie.
[..]
hij kan 30 minuten lang tegen water, is je iPhone 5 een paar minuten in een regen bui krijg je dat je garantie vervalt omdat je waterschade hebt. Vrij innovatief dus die Xperia zquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat 'innovatie'. Wat is hier nou weer bijzonder aan dan? Gewoon een groter scherm, sneller, betere camera, blablabla. Mooie telefoon hoor, maar geen revolutie.
Men moet kappen met dat verzoek om 'innovatie'. Dat heeft er niks mee te maken. Innovatie is geen doel op zich. En dan nog, wat wil je dan precies? Iets nieuws, maar je weet niet eens wat. Kom op, dat slaat nergens op.
De iPhone 5 is in álle opzichten gewoon een topproduct. Het product is solide, daar ligt het niet aan. De concurrentie neemt toe omdat telefoons met grotere schermen steeds populairder worden, niet vanwege een gebrek aan innovatie.
[..]
Dat is toch geen innovatie, dat is gewoon vernieuwing. Zo kan je overal hetzelfde over zeggen:quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
hij kan 30 minuten lang tegen water, is je iPhone 5 een paar minuten in een regen bui krijg je dat je garantie vervalt omdat je waterschade hebt. Vrij innovatief dus die Xperia z
En een mooie paarse gloed geeft! Dat is pas innovatiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef TC03 het volgende:
De iPhone 5 heeft een camera die zelfs bij slecht licht nog goed functioneert.
Heden ten dage is Samsung idd. toch wel het meest innovatief.quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Heden ten dage is Samsung idd. toch wel het meest innovatief.
Dit is gewoon een techdemo van een niet-bestaand product.quote:
Maar het werkt wel, en het is (hopelijk) een kwestie van tijd voor het in normale telefoons wordt geïmplementeerd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon een techdemo van een niet-bestaand product.
Uiteraard, maar het is gewoon nog geen bruikbaar product en zodoende geen concurrentie voor Apple, en dus irrelevant voor dit topic.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Maar het werkt wel, en het is (hopelijk) een kwestie van tijd voor het in normale telefoons wordt geïmplementeerd.
Tja, HTC...wordt nu zelfs als kwaliteitsmerk aangehaald.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik neem alles terug, HTC weet wat innovatie is. Smartphone te groot? Dan geven we je er een gratis draadloze hoorn bij:
[
Gewoon een niche accessoire voor degene die dit leuk of handig lijkt. Je kunt hem ook gebruiken als afstandsbediening als je via je HTC films afspeelt op je tv. Je HOEFT hem niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik neem alles terug, HTC weet wat innovatie is. Smartphone te groot? Dan geven we je er een gratis draadloze hoorn bij:
[ afbeelding ]
Op die manier kun je de iPad natuurlijk ook ridiculiseren door te stellen dat het gewoon een grote iPod Touch is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kap even met die tablet PC, het is gewoon een standaard computer met touch screen, echt helemaal niks bijzonders. Het heeft bijna niks verkocht. In bedrijven is de iPad veel populairder dan die tablet PC ooit is geweest. Het was echt niks bijzonders.
Voor wat betreft de Surface, iOS is 10x volwassener dan Windows RT. Er zijn simpelweg veel meer apps voor de iPad. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat je productiever bent op een Surface. Integratie in bedrijven is ook veel beter geregeld bij iOS dan bij Windows RT.
iOS is véél vernieuwender dan Windows Mobile, dat kan je moeilijk ontkennen.
Ik vind dat de iPad en iPhone tot de top van de markt behoren, dat betekend echter niet dat ze de top van de markt zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
En toch zijn hardwarematig gezien de iPad en iPhone de top van de markt.![]()
iPhone 5: onovertroffen accuduur, uitstekende camera, uitstekend scherm, uitstekende grafische prestaties, uitstekend OS.
iPad: idem.
Dat ben ik volledig met je eens, sterker nog Arnoud Wokke, de persoon die een groot deel van de reviews doet voor Tweakers.net heeft zelfs een keer in de comments aangegeven dat het hele punt van een review is dat een reviewer zijn mening over een bepaald product geeft.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tweakers is al tijden niet meer objectief te noemen en dat is ook wel duidelijk te merken aan hoe de reviewer zijn gepruts probeert te verdedigen in de comments.
Dat is volgens mij absoluut niet het geval, echter worden nadelen van product A niet als nadelen gezien van product B en in sommige gevallen zelfs helemaal niet benoemd of krijgt product A op onderdeel X een andere score toegekent van Tweakers.net dan product B terwijl het resultaat dat gemeten is bij beide producten hetzelfde is.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beweer je dat de accutesten van Tweakers zijn gefingeerd?
Jij neemt alles wat in reviews word verteld voor waar aan?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah ja, ga lekker reviews in twijfel trekken.Kom op hè.
Tweakers is wat mij betreft ook afgegleden van een echte tweak site naar een gadget site en ze trekken gezien de comments blijkbaar ook meer gadget freaks dan tweakers tegenwoordig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:18 schreef President. het volgende:
Dat vind ik ook jammer aangezien Tweakers vroeger bekend stond als een goede objectieve site.
Dat valt tegenwoordig ook met de meeste 3d cad/cam pakketten gelukkig ook al mee en kun je daarvoor zelfs standaard 3d kaarten gebruiken ipv 4* zo duur geprijsde openGL varianten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:04 schreef Chewie het volgende:
Voor de echte tekenpakketten (en zeker 3d) heb je als grafisch ontwerper/tekenaar/etc gewoon een windows pc nodig (en dan nog het liefst een gecertificeerde workstation van Dell/HP/Lenovo
Bij veel techsites is de nadruk in de afgelopen 3 jaar langzaam aan verschoven van 'echte' tech naar meer mainstream tech en gadgets.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tweakers is wat mij betreft ook afgegleden van een echte tweak site naar een gadget site en ze trekken gezien de comments blijkbaar ook meer gadget freaks dan tweakers tegenwoordig.
Nog even over Mac OsX , je leest dan vaak dat deze vaak gebruikt word in de grafische vormgeving en dat dit juist de kracht van osx is maar dat is ook al ruim een decennia lang niet meer het geval of je moet photoshop als de tool voor grafische industrie zien. Voor de echte tekenpakketten (en zeker 3d) heb je als grafisch ontwerper/tekenaar/etc gewoon een windows pc nodig (en dan nog het liefst een gecertificeerde workstation van Dell/HP/Lenovo)
Kan maar dan merk je wel een bijhoorlijk verlies in performance in iedergeval bij autodesk applicatiesquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat valt tegenwoordig ook met de meeste 3d cad/cam pakketten gelukkig ook al mee en kun je daarvoor zelfs standaard 3d kaarten gebruiken ipv 4* zo duur geprijsde openGL varianten.
Ik werk hier met een oude acad +MDT versie en nog verschillende andere 3d cad + cam pakketten en heb echt geen last van performance problemen. Ja zo nu en dan als je de modelen boven de 100 MB uit komen, maar dat komt bij ons dan meestal niet voort uit de belasting van de grafische kaart, maar juist door de belasting van de rest van het systeem.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kan maar dan merk je wel een bijhoorlijk verlies in performance in iedergeval bij autodesk applicaties
En ja zo'n workstation is aan de prijs maar dat is snel terug te verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |