Gisteren werd op Amsterdam C omgeroepen dat de Fyra tot nader order toeslagvrij is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:06 schreef DriekOplopers het volgende:
#Fyra-fiasco bereikt nieuw dieptepunt. Maarre... Waar blijven de excuses??? http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Dat is de Fyra naar Breda al de gehele week sinds de winterdienst..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren werd op Amsterdam C omgeroepen dat de Fyra tot nader order toeslagvrij is.
twitter:Timbiels twitterde op vrijdag 18-01-2013 om 10:07:13In het station van Schiphol staat een #Fyra waarvan de deuren geforceerd moesten worden om open te kunnen. reageer retweet
Was een opmerking voor Driek.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is de Fyra naar Breda al de gehele week sinds de winterdienst..
Blokstelsel?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, het waren ijsblokken hoor ik net. U weet wel, die dingen die alleen op donderdag gebeuren
Ik kan het trouwens nergens vinden op internet, terwijl het gisteren wel werd omgeroepen, dus misschien vandaag niet meer omdat je dienstregeling op het normale net niet meer uitgedund is?quote:
Had ik vanochtend ook in de Boot naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, het waren ijsblokken hoor ik net. U weet wel, die dingen die alleen op donderdag gebeuren
Ik weet inderdaad niet of die vandaag ook toeslagvrij is, om onduidelijkheid te voorkomenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan het trouwens nergens vinden op internet, terwijl het gisteren wel werd omgeroepen, dus misschien vandaag niet meer omdat je dienstregeling op het normale net niet meer uitgedund is?
Ja waar mogelijk boeken we tickets om voor de reiziger, ja dan moeten ze wel zelf bellen a 0,35 cent per minuut.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:59 schreef DriekOplopers het volgende:
Excuses zijn binnen!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Plan V gaat - net als andere treinen - ook wel eens defect hoor. Been there, done thatquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Die hebben 50 jaar ervaring met sneeuw, die klagen niet meer. Is het mat eindelijk betrouwbaar, sturen ze het naar de schroothoop.
Dat had ik afgelopen dinsdag, ik zat beneden in de achterste wagon (10 bakken VIRM) en tussen Sittard en Maastricht vlogen er 2 ijsblokken onder de trein door. De eerste keer schrok ik me het laplazerus van de herrie, de 2e keer uiteraard minder. Het zijn echt flinke klappen, maar een trein moet er gewoon tegen kunnen. Waar is de bodem van de Fyra eigenlijk van gemaakt? Zilverpapier?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Had ik vanochtend ook in de Boot naar Amsterdam.
Bij Uitgeest ineens hele hoop herrie onder de trein en heel veel mensen keken verschrikt om zich heen, denk dat een kilo of twee, drie ijs wel flink wat schade kan aanbrengen..
Ik moet volgende week zaterdag naar Schiphol en kom vanaf Almelo. Als ik de reisplanner gebruik zie ik deze werkzaamheden. Maar ik zie verder geen omleiding of overstappunt. Betekent het dat ie zonder overstappen vanzelf via de route Amsterdam Centraal gaat? Weet iemand dat.quote:Schiphol-Duivendrecht
zaterdag 26 en zondag 27 januari
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen
Bussen:
van/naar Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI reist u met onze bussen
Omreizen:
tussen Schiphol en Utrecht Centraal reist u via Amsterdam Centraal
tussen Schiphol en Hilversum - Amersfoort reist u via Amsterdam Centraal
tussen Schiphol en Almere - Lelystad reist u via Amsterdam Centraal
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
zo te zien is het nog niet in de reisplanner verwerkt. Mijn advies is dat je sowieso een half uur eerder op reis gaat dan nu in de reisplanner aan staat gegeven. Waarschijnlijk kan het zonder overstappen of alleen op Amersfoortquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik moet volgende week zaterdag naar Schiphol en kom vanaf Almelo. Als ik de reisplanner gebruik zie ik deze werkzaamheden. Maar ik zie verder geen omleiding of overstappunt. Betekent het dat ie zonder overstappen vanzelf via de route Amsterdam Centraal gaat? Weet iemand dat.
De standaardreis loopt via Amsterdam Zuid en daar wordt dus gewerkt. Je moet naar Amsterdam Centraal reizen en vanuit daar naar Schiphol. Dat zal waarschijnlijk met extra overstap zijn, hoewel de trein ook omgeleid kan worden. Dit zal t.z.t. in de reisplanner te vinden zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik moet volgende week zaterdag naar Schiphol en kom vanaf Almelo. Als ik de reisplanner gebruik zie ik deze werkzaamheden. Maar ik zie verder geen omleiding of overstappunt. Betekent het dat ie zonder overstappen vanzelf via de route Amsterdam Centraal gaat? Weet iemand dat.
Zouden de open neuzen de kwaaddoeners zijn?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
goh, verrassend
IJsblokken inderdaad oorzaak schade Fyra-treinen
Ik denk niet dat er omgeleid wordt via Amsterdam Centraal: daar is namelijk geen ruimte voor zo te zien. 1x per twee uur kun je met één overstap van vijf minuten op Amsterdam Centraal reizen (op een omgeleide trein Nijmegen-Schiphol). Voor de rest moet je ook in Amersfoort overstappen (met 8 minuten extra reistijd).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik moet volgende week zaterdag naar Schiphol en kom vanaf Almelo. Als ik de reisplanner gebruik zie ik deze werkzaamheden. Maar ik zie verder geen omleiding of overstappunt. Betekent het dat ie zonder overstappen vanzelf via de route Amsterdam Centraal gaat? Weet iemand dat.
En wat zou er mis zijn met het spoor in Limburg? Volgens mij gaat het daar allemaal wel prima.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:17 schreef lezut het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)il_buitenspel__.html
De rest van het land is zeker weer niet corrupt genoeg ofzo
Ook Groningen dreigde ermee, zoals ik hier enkele dagen geleden aanhaalde.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:17 schreef lezut het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)il_buitenspel__.html
De rest van het land is zeker weer niet corrupt genoeg ofzo
Dat was mbt Roodeschool/Eemshaven zeker, of niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook Groningen dreigde ermee, zoals ik hier enkele dagen geleden aanhaalde.
kloptquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was mbt Roodeschool/Eemshaven zeker, of niet?
Volgens mij zijn het vooral de politieke belangen die meespelen. De provincie wil al jaren meer internationale lijnen hebben. Alleen de NS wil ze niet rijden (logisch ook). Beetje grootheidswaanzin ditquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En wat zou er mis zijn met het spoor in Limburg? Volgens mij gaat het daar allemaal wel prima.
Artikel geeft aan dat "vrijwel de gehele railinfra in handen is van Prorail" Vrijwel geheel betekend dus niet helemaal.... Wie kan daar opheldering over geven? Of is het Televaag gebrabbelquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:17 schreef lezut het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)il_buitenspel__.html
De rest van het land is zeker weer niet corrupt genoeg ofzo
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:43 schreef b2py het volgende:
Extra verbinding naar Brussel door middel van extra ingelegde stopper Roosendaal - Essen ontbreekt overigens in de reisplanner doordat de IC Essen - Brussel niet in de reisplanner staat.
Gebruik in plaats van het prutswerk van NS anders eens een fatsoenlijke reisplanner daar staat het gewoon wél allemaal in.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:39 schreef KnightSolaire het volgende:
gewerkt. Je moet naar Amsterdam Centraal reizen en vanuit daar naar Schiphol. Dat zal waarschijnlijk met extra overstap zijn, hoewel de trein ook omgeleid kan worden. Dit zal t.z.t. in de reisplanner te vinden zijn.
Leuk. Maar hoe zeg je dat? Excuses vullen geen treinpadenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:59 schreef DriekOplopers het volgende:
Excuses zijn binnen!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk. Maar hoe zeg je dat? Excuses vullen geen treinpaden
Waarom lopen ze daar toch zo vaak vertraging op? Is de planning te krap? Komen ze in de knoei omdat een groot deel enkelsporig is? Problemen met de GTW's? Haperende infrastructuur?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Arriva heeft een manier gevonden om de vertraging op Arnhem - Winterswijk binnen de perken te kunnen houden. Als er vertraging is dan worden er gewoon stations overgeslagen, zoals Velperpoort, Westervoort en Duiven
combinatie van allemaal plus denk ik iets te weinig capaciteit, zeker aan de zijde van Arriva.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom lopen ze daar toch zo vaak vertraging op? Is de planning te krap? Komen ze in de knoei omdat een groot deel enkelsporig is? Problemen met de GTW's? Haperende infrastructuur?
Hé, een relativering over hoe het in het buitenland eraan toegaat. Toch altijd goed om te lezen want als je hier de media hoort heb je het idee dat het alleen hier altijd mis gaatquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Igen het volgende:
Ik lees net op het forum van DSO, dat in Duitsland ook allerlei ICE-verbindingen uitvallen doordat treinen door ijsbrokken zijn beschadigd. Hetzelfde probleem als met de Fyra dus. Alleen de Thalys/TGV lijkt het goed te blijven doen.
Dat plaatst de roep, dat toch alsjeblieft de DB met ICE-treinen op de HSL moet rijden, toch ook in een wat ander daglicht.
Thalys kent ook winterproblemen; de aangepaste snelheid is niet voor niks, anders kunnen de glasplaten kennelijk breken...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Igen het volgende:
Ik lees net op het forum van DSO, dat in Duitsland ook allerlei ICE-verbindingen uitvallen doordat treinen door ijsbrokken zijn beschadigd. Hetzelfde probleem als met de Fyra dus. Alleen de Thalys/TGV lijkt het goed te blijven doen.
Dat plaatst de roep, dat toch alsjeblieft de DB met ICE-treinen op de HSL moet rijden, toch ook in een wat ander daglicht.
Bron: Gazet van Antwerpenquote:Hoogste veiligheidsinstantie verbiedt voorlopig alle Fyra-ritten
DVIS, de officiële waakhond van de spoorwegen, verbiedt vanaf nu alle commerciële treinritten van de Fyra op de Belgische spoorlijn 4. Het verbod kan enkel worden opgeheven als de NMBS kan aantonen dat de treinstellen weer betrouwbaar zijn.
De hoogste veiligheidsinstantie van het spoor in ons land laat wel nog testritten toe met lege treinstellen. Een aantal testritten worden vandaag al uitgevoerd.
Gisteren heeft de NMBS zelf beslist om de Fyra van het spoor te halen, omdat er 3 treinstellen zwaar beschadigd raakten door ijsblokken op het spoor.
http://www.nu.nl/binnenla(...)edt-fyratreinen.htmlquote:België verbiedt Fyratreinen
AMSTERDAM - De hogesnelheidstrein Fyra mag voorlopig niet meer rijden op de Belgische spoorlijn.
De Nederlandse Spoorwegen lieten vrijdag weten dat op het spoor een deel van plaatwerk van een Fyra is gevonden. Daarop is conform de Belgische reglementen een verbod op de commerciële Fyra-ritten op de hogesnelheidslijn in België uitgevaardigd.
Eerder op vrijdag werd bekend dat de vaste Kamercommissies Infrastructuur van het Nederlandse en Belgische parlement een gezamenlijke zitting houden waarin de spoorwegen van beide landen uitleg moeten geven over de problemen met de Fyra.
De hogesnelheidstrein tussen Amsterdam en Brussel kampt met vertragingen en uitval.
Het voorstel kwam van de voorzitter van de Belgische Kamercommissie, Sabien Lahaye-Battheu. In de Belgische krant De Standaard zegt ze vrijdag dat het tijd wordt dat de NS en de Belgische NMBS ter verantwoording worden geroepen.
Vind je? Ice faalt 5 dagen per jaar, Fyra like 250?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Igen het volgende:
Dat plaatst de roep, dat toch alsjeblieft de DB met ICE-treinen op de HSL moet rijden, toch ook in een wat ander daglicht.
Iets met een controle op de assen, airco-problemen vergeten en alsnog uitval bij sneeuw...?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind je? Ice faalt 5 dagen per jaar, Fyra like 250?
Oei!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)edt-fyratreinen.html
ICE faalt ook wel vaker hoor. Edit: Wat JdM hierboven zegt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind je? Ice faalt 5 dagen per jaar, Fyra like 250?
Precies. De airco van de V250 werkt tenminste naar behoren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Oei!
[..]
ICE faalt ook wel vaker hoor. Eschede, uitgevallen airco's en mensen die halfdood gaan van de hitte in de zomer en ondeugdelijke assen...
Wat ik aan enigszins haalbare opties beschouw:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:40 schreef Fiorano het volgende:
Whaha prachtig die belgen. Benieuwd was NSH hier aan gaat doen. Stel nou dat ze vervangend materiaal gaan regelen, kunnen ze dat dan huren van NSR ? Gewoon Plan V reactiveren en gaan
Jep.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net dat Utrecht weer eens compleet op zijn gat ligt.
quote:Utrecht Centraal
Vrijdag 18 Januari 15:41
Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een storing aan bediensysteem seinen en wissels.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.
Het gevloek klonk hier flink door het kantoor. Ik ben de enige van mn afdeling vandaag die niet met de trein is maar met de fiets.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net dat Utrecht weer eens compleet op zijn gat ligt.
Ah nee hequote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net dat Utrecht weer eens compleet op zijn gat ligt.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)edt-fyratreinen.html
met Fles, beetje krap ja, er ligt nog ergens een matje en een oud dekbed van Bram.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:53 schreef Duvel het volgende:
Wij krijgen bezoek uit Zeist met een auto, ik geloof dat er iemand ietsjes gaat omrijden straks. Maar tof, bedankt voor het aanbod! Alhoewel: één bed...
Denk niet dat ze eraan ontkomen om die tijdelijk te gaan inzetten. Want die Fyra zal niet 1-2-3 meer de baan op mogen in België.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]![]()
![]()
Mooi. Beneluxtrein terug bitte. NU.
Wat is de bestemming, Amsterdam?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:59 schreef Helly het volgende:
Hoor net van iemand die in de IC vanuit Eindhoven zat dat iedereen eruit moest in DB maar dat ze 10 minuten later weer omriepen dat het over een half uur wel weer goedkomt maar dat lijkt me bullshit toch als op NS.nl al staat dat het tot 18.30u gaat duren?Ze gaat het iig over Rotterdam proberen nu, dat lijkt me ook beter.
Zag net 2 man voor rotterdam en goudaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:04 schreef Bitlord het volgende:
Iemand die toevallig van straks van Utrecht naar Zierikzee moet? Ik heb een auto geregeld net.
Bron: NOSquote:Fyra zeker tot maandag aan de kant
De Fyra rijdt de komende dagen niet in Nederland en België
ANP
Toegevoegd: vrijdag 18 jan 2013, 15:36
Update: vrijdag 18 jan 2013, 15:58
De NS en de Belgische spoorwegen NMBS laten zeker tot en met maandagavond geen Fyra-treinen meer rijden.
In België heeft de Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen (DVIS) besloten tot een verbod. De NS kwam daarop met de mededeling dat de Fyra tot en met maandagavond niet meer rijdt.
In België is een stuk bumper van een Fyra-trein naast de rails gevonden. Daarop kwam de DVIS met een verbod. Het verbod wordt opgeheven als de Belgische spoorwegen NMBS aantonen dat de Fyra-treinstellen betrouwbaar zijn. De DVIS laat nog wel testritten toe met lege treinstellen.
Beschadiging
Sinds de Fyra op 9 december tussen Amsterdam en Brussel is gaan rijden, zijn er problemen. Gisteren raakte een aantal treinstellen beschadigd door het winterse weer.
Het Belgische en het Nederlandse parlement willen samen een hoorzitting houden over de problemen met de internationale trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |