Waarom lopen ze daar toch zo vaak vertraging op? Is de planning te krap? Komen ze in de knoei omdat een groot deel enkelsporig is? Problemen met de GTW's? Haperende infrastructuur?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. Arriva heeft een manier gevonden om de vertraging op Arnhem - Winterswijk binnen de perken te kunnen houden. Als er vertraging is dan worden er gewoon stations overgeslagen, zoals Velperpoort, Westervoort en Duiven
combinatie van allemaal plus denk ik iets te weinig capaciteit, zeker aan de zijde van Arriva.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom lopen ze daar toch zo vaak vertraging op? Is de planning te krap? Komen ze in de knoei omdat een groot deel enkelsporig is? Problemen met de GTW's? Haperende infrastructuur?
Hé, een relativering over hoe het in het buitenland eraan toegaat. Toch altijd goed om te lezen want als je hier de media hoort heb je het idee dat het alleen hier altijd mis gaatquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Igen het volgende:
Ik lees net op het forum van DSO, dat in Duitsland ook allerlei ICE-verbindingen uitvallen doordat treinen door ijsbrokken zijn beschadigd. Hetzelfde probleem als met de Fyra dus. Alleen de Thalys/TGV lijkt het goed te blijven doen.
Dat plaatst de roep, dat toch alsjeblieft de DB met ICE-treinen op de HSL moet rijden, toch ook in een wat ander daglicht.
Thalys kent ook winterproblemen; de aangepaste snelheid is niet voor niks, anders kunnen de glasplaten kennelijk breken...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Igen het volgende:
Ik lees net op het forum van DSO, dat in Duitsland ook allerlei ICE-verbindingen uitvallen doordat treinen door ijsbrokken zijn beschadigd. Hetzelfde probleem als met de Fyra dus. Alleen de Thalys/TGV lijkt het goed te blijven doen.
Dat plaatst de roep, dat toch alsjeblieft de DB met ICE-treinen op de HSL moet rijden, toch ook in een wat ander daglicht.
Bron: Gazet van Antwerpenquote:Hoogste veiligheidsinstantie verbiedt voorlopig alle Fyra-ritten
DVIS, de officiële waakhond van de spoorwegen, verbiedt vanaf nu alle commerciële treinritten van de Fyra op de Belgische spoorlijn 4. Het verbod kan enkel worden opgeheven als de NMBS kan aantonen dat de treinstellen weer betrouwbaar zijn.
De hoogste veiligheidsinstantie van het spoor in ons land laat wel nog testritten toe met lege treinstellen. Een aantal testritten worden vandaag al uitgevoerd.
Gisteren heeft de NMBS zelf beslist om de Fyra van het spoor te halen, omdat er 3 treinstellen zwaar beschadigd raakten door ijsblokken op het spoor.
http://www.nu.nl/binnenla(...)edt-fyratreinen.htmlquote:België verbiedt Fyratreinen
AMSTERDAM - De hogesnelheidstrein Fyra mag voorlopig niet meer rijden op de Belgische spoorlijn.
De Nederlandse Spoorwegen lieten vrijdag weten dat op het spoor een deel van plaatwerk van een Fyra is gevonden. Daarop is conform de Belgische reglementen een verbod op de commerciële Fyra-ritten op de hogesnelheidslijn in België uitgevaardigd.
Eerder op vrijdag werd bekend dat de vaste Kamercommissies Infrastructuur van het Nederlandse en Belgische parlement een gezamenlijke zitting houden waarin de spoorwegen van beide landen uitleg moeten geven over de problemen met de Fyra.
De hogesnelheidstrein tussen Amsterdam en Brussel kampt met vertragingen en uitval.
Het voorstel kwam van de voorzitter van de Belgische Kamercommissie, Sabien Lahaye-Battheu. In de Belgische krant De Standaard zegt ze vrijdag dat het tijd wordt dat de NS en de Belgische NMBS ter verantwoording worden geroepen.
Vind je? Ice faalt 5 dagen per jaar, Fyra like 250?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Igen het volgende:
Iets met een controle op de assen, airco-problemen vergeten en alsnog uitval bij sneeuw...?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind je? Ice faalt 5 dagen per jaar, Fyra like 250?
Oei!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)edt-fyratreinen.html
ICE faalt ook wel vaker hoor. Edit: Wat JdM hierboven zegt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind je? Ice faalt 5 dagen per jaar, Fyra like 250?
Precies. De airco van de V250 werkt tenminste naar behoren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Oei!
[..]
ICE faalt ook wel vaker hoor. Eschede, uitgevallen airco's en mensen die halfdood gaan van de hitte in de zomer en ondeugdelijke assen...
Wat ik aan enigszins haalbare opties beschouw:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:40 schreef Fiorano het volgende:
Whaha prachtig die belgen. Benieuwd was NSH hier aan gaat doen. Stel nou dat ze vervangend materiaal gaan regelen, kunnen ze dat dan huren van NSR ? Gewoon Plan V reactiveren en gaan
Jep.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net dat Utrecht weer eens compleet op zijn gat ligt.
quote:Utrecht Centraal
Vrijdag 18 Januari 15:41
Oorzaak
Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door een storing aan bediensysteem seinen en wissels.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.
Het gevloek klonk hier flink door het kantoor. Ik ben de enige van mn afdeling vandaag die niet met de trein is maar met de fiets.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
Ah nee hequote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)edt-fyratreinen.html
met Fles, beetje krap ja, er ligt nog ergens een matje en een oud dekbed van Bram.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:53 schreef Duvel het volgende:
Wij krijgen bezoek uit Zeist met een auto, ik geloof dat er iemand ietsjes gaat omrijden straks. Maar tof, bedankt voor het aanbod! Alhoewel: één bed...
Denk niet dat ze eraan ontkomen om die tijdelijk te gaan inzetten. Want die Fyra zal niet 1-2-3 meer de baan op mogen in België.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]![]()
![]()
Mooi. Beneluxtrein terug bitte. NU.
Wat is de bestemming, Amsterdam?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:59 schreef Helly het volgende:
Hoor net van iemand die in de IC vanuit Eindhoven zat dat iedereen eruit moest in DB maar dat ze 10 minuten later weer omriepen dat het over een half uur wel weer goedkomt maar dat lijkt me bullshit toch als op NS.nl al staat dat het tot 18.30u gaat duren?Ze gaat het iig over Rotterdam proberen nu, dat lijkt me ook beter.
Zag net 2 man voor rotterdam en goudaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:04 schreef Bitlord het volgende:
Iemand die toevallig van straks van Utrecht naar Zierikzee moet? Ik heb een auto geregeld net.
Bron: NOSquote:Fyra zeker tot maandag aan de kant
De Fyra rijdt de komende dagen niet in Nederland en België
ANP
Toegevoegd: vrijdag 18 jan 2013, 15:36
Update: vrijdag 18 jan 2013, 15:58
De NS en de Belgische spoorwegen NMBS laten zeker tot en met maandagavond geen Fyra-treinen meer rijden.
In België heeft de Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen (DVIS) besloten tot een verbod. De NS kwam daarop met de mededeling dat de Fyra tot en met maandagavond niet meer rijdt.
In België is een stuk bumper van een Fyra-trein naast de rails gevonden. Daarop kwam de DVIS met een verbod. Het verbod wordt opgeheven als de Belgische spoorwegen NMBS aantonen dat de Fyra-treinstellen betrouwbaar zijn. De DVIS laat nog wel testritten toe met lege treinstellen.
Beschadiging
Sinds de Fyra op 9 december tussen Amsterdam en Brussel is gaan rijden, zijn er problemen. Gisteren raakte een aantal treinstellen beschadigd door het winterse weer.
Het Belgische en het Nederlandse parlement willen samen een hoorzitting houden over de problemen met de internationale trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |